Jessica Skogman
Registrerad mäklare sedan 2016
Aktiv på Reco.se sedan 2016
?
Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Jag arbetar lugnt, noggrant och strukturerat. Som mäklare tycker jag att det är viktigt att inte ta några genvägar och skarva några hörn, utan se till att försäljningsprocessen går rätt till och att alla parter känner sig delaktiga och informerade. Jag brukar fokusera på god kommunikation och att lugnt och försiktigt driva processen framåt åt önskat håll.

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Du kommer få en trygg hantering av din bostadsaffär och känna dig delaktig! Jag jobbar på Södermalm, Hammarby Sjöstad och Gamla Stan och har mycket god lokalkännedom i detta område! Jag bor sedan 10 år på Södermalm och förutom att jag trivs mycket bra så gör det mig även mycket tillgänglig vid varje försäljning!

Vad gör du helst på fritiden?
På fritiden tycker jag om att vara aktiv. Löpning, vandring, skidåkning och segling tillhör favoriterna! Släktgården i Härjedalen besöks ofta! Läs mer

Läs vad 64 Läs vad Jessica Skogman

• MONIKA L skrev om Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm

2019-07-02

Vårt bemötande från Jessica har hela tiden vart fantastisk. Jessica fick oss att känna trygghet och säkerhet i en viktig affär för oss. Jessica är lugn, saklig och otroligt kunnig. Vi ger Jessica högsta ömdömmet och kan varmt rekommendera henne. Läs mer
  • MARTIN L skrev om Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm

2019-07-01

Försäljningen av vår lägenhet gick strålande tack vare Jessicas insats. Hon besvarade alltid mina frågor och funderingar med sitt lugna och pålitliga sätt. Hela processen flöt på smidigt och stylisten samt fotografen hon använde lyckades verkligen framhäva lägenhetens positiva egenskaper.

Jag rekommenderar varmt Jessica som mäklare! Läs mer
  • Fredrik L skrev om Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm

2019-06-28

Vi köpte en 3:a på Södermalm i Stockholm genom Jessica. Mötet med mäklaren hade allt man kan önska av en köpare. Trevligt, sakligt och uppriktigt. Svar på frågor kom snart och där det fanns oklarheter fick vi skyndsamma och utförliga svar på sms och mejl. Budgivningen kändes smidig och transparent och avslutet inkl signering, dokumentation etc. sköttes professionellt och smidigt.

Sammanfattat är Jessica en mäklare vi kände oss trygga att köpa ett objekt utav, såväl som en mäklare vi gärna vänder oss till, eller rekommenderar förbehållslöst, vid framtida försäljningar. Läs mer
  • JONAS H skrev om Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm

2019-06-14

Vi var utomordentligt nöjda med Jessica Skogman och hon skötte försäljningsprocessen på ett professionellt sätt. Affären flöt på i ett bra tempo utan att upplevas stressig eller pressad. Jessica var även väldigt tillgänglig för frågor och funderingar från vår sida. Vi kan varmt rekommendera Jessica som mäklare. Stort tack för detta, Jessica! Jonas och Vanessa Läs mer
    2019-06-14 Jessica S svarar JONAS H
    Tusen tack Jonas och Vanessa för den fina rekommendationen! Det var verkligen kul att få hjälpa er med försäljningen! Nu får ni ha en härlig sommar så ses vi när det är dags för tillträde! Med vänliga hälsningar Jessica Skogman
    JONAS H gillar detta
  • ERIK E skrev om Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm

2019-05-23

Vi var mycket nöjda med Jessica som vår mäklare. Redan från första början fick vi ett gott intryck och hon spred ett sympatiskt lugn. Under hela processen har vi känt att Jessica har haft kontroll på läget och sett till att allting flutit på så smidigt som möjligt. Även fotografen som hon förmedlade var mycket proffsig och trevlig. Vi fick lägenheten såld för vad vi hade haft som förhoppning och Jessica var väldigt tydlig och realistisk i sin analys av marknaden. Skulle vi sälja igen så skulle vi definitivt anlita Jessica. Läs mer
    2019-05-27 Jessica S svarar ERIK E
    Tusen tack Erik och Simona för era fina ord, det värmer att ni känner er nöjda med både slutpriset och min hjälp under resans gång! Det har varit väldigt roligt att få hjälpa er med försäljningen! Vi ses på tillträdet lite längre fram! Mvh Jessica Skogman
  • CECILIA F
    CECILIA F skrev om Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm

2019-05-23

Jag kan varmt rekommendera mäklare Jessica Skogman på Svensk Fastighetsförmedling Södermalm! Jag både köpte och sålde min lägenhet på Katarina Bangata 69 med Jessica och jag är mycket nöjd med hela processen. Jessica är professionell, flexibel och otroligt kunnig. Läs mer
    2019-05-27 Jessica S svarar CECILIA F
    Stort tack Cecilia för ditt fina omdöme! Det glädjer mig att du känner dig nöjd med min hjälp! Det var väldigt roligt att både få hjälpa dig att hitta denna fina pärla och sedan sälja den när det blev dags för större! Vi ses på tillträdet! Mvh Jessica Skogman
    CECILIA F gillar detta
  • VICTORIA G
    VICTORIA G skrev om Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm

2019-05-15

Jessica hjälpte mig att sälja min lilla två på Södermalm och från start var samarbetet tydligt, trevligt och effektivt! Jessica är väldigt flexibel och professionell. Jag är jättenöjd! Läs mer
    2019-05-16 Jessica S svarar VICTORIA G
    Vad glad jag blir att höra att du är nöjd med min hjälp! Det var väldigt roligt att få hjälpa dig med försäljningen! Tack för en fin rekommendation! Ha en fortsatt härlig vecka och så ses vi på tillträdet! Mvh Jessica Skogman
  • Sara B skrev om Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm

2019-05-14

Jag är mycket nöjd, Jessica är behaglig och proffsig. Flexibel och lätt att ha kontakt med. Jag köpte Malmgårdsvägen 16.
    Mvh, Sara Läs mer
    2019-05-15 Jessica S svarar Sara B
    Tusen tack för dina fina ord Sara! Det var väldigt roligt att få hjälpa dig med bostadsköpet! Grattis till en jättefin lägenhet! Mvh Jessica Skogman
  • Lillemor A skrev om Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm

2019-05-06

Proffsigt och trevligt bemötande. Läs mer
    2019-05-06 Jessica S svarar Lillemor A
    Stort tack för ett fint omdöme och för att jag fick hjälpa er med försäljningen! Vi ses på tillträdet! Med vänlig hälsning, Jessica Skogman
  • Cristina A
    Cristina A skrev om Jessica Skogman en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm

2019-04-28

I have recently bought an apartment with Jessica's help.
    Jessica was very reassuring throughout the process, helpful with various information and very knowledgeable Läs mer
    2019-04-29 Jessica S svarar Cristina A
    Thank you so much for your kind review Cristina! It makes me more than happy that you feel pleast with the help you have got when you bought your new apartment! Have a nice week! Best Regards Jessica Skogman

Andra mäklare hos Svensk Fastighetsförmedling Södermalm

Elin Bellander