Lisa Simu
en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna Sundbyberg

Solnavägen 100B
169 51 Solna — Visa karta

Vad tror Lisa att er bostad är värd i dagsläget?

Ange ditt postnummer för en kostnadsfri värdering

Läs vad 35 kunder tycker om Lisa Simu

• Sålde en etta. Proffesionellt bemötande Läs mer
  • Åsa L
    När Lisa värderade min lägenhet för många år sedan visste jag med en gång att det var hon som skulle sälja den när det blev dags. Med varmt bemötande, samma proffsiga sätt och på klingande norrländskt vis hjälpte hon mig flera år senare att göra mitt livs affär! Hon är väl insatt i mäklarbranschen, inger personligt förtroende och är dessutom väldigt trevlig. Läs mer
  • Mycket bra på att återkoppla och hålla oss informerade om vad som hände under processen. Läs mer
  • Innan jag valde Lisa var jag på flera lägenhetsvisningar och kollade hur de olika mäklarna arbetade. Föll då för Lisas professionella sätt och valde henne.
    Hon är rak och enkel i sin kommunikation samtidigt som hon är driven och vet vad hon vill. Hennes värdering av lägenheten stämde väl överens med verkligheten och jag är övertygad om att ingen annan mäklare hade kunnat sälja min lägenhet till ett högre pris än Lisa. Läs mer
  • Proffsig och kunnig. Gav tydlig och bra information genom hela försäljningsprocessen. Läs mer
  • jag tyckte Lisa va klockren som mäklare. Man kände verkligen att hon var jätte proffsig och ville vårt bästa . Kändes tryggt att ha Lisa som mäklare ! Är jätte nöjd att ja och min sambo valde Lisa. Läs mer
  • Ett bra och professionellt bemötande. Saklig värdering av min bostad. Bra upplägg och genomförande av försäljningsprocessen. Inget att klaga över. Läs mer
    2017-07-03 Lisa S svarar Anders F
    Tack Anders för att du tog dig tid att svara och ge mig ett så bra omdöme! Hoppas du trivs bra och skulle du komma tillbaka till Sverige igen är du varmt välkommen åter om jag kan hjälpa dig med någon boendefråga. Med vänlig hälsning Lisa Simu
  • Kan inte önska för en bättre mäklare! Tydlighet, proffsig, hjälpsam utöver sina arbetsuppgifter och godhjärtad.
    Kan varmt rekommendera Lisa om du vill sälja eller köpa! Läs mer
    2017-07-03 Lisa S svarar Viktoria S
    Tack snälla Viktoria för en fin rekommendation! Extra roligt att få hjälpa till med både köp och försäljning. Hoppas renoveringarna blir bra nu! Jag kommer förbi och kikar efter sommaren. Med vänlig hälsning Lisa Simu
  • Målmedveten, erfaren och kompetent! Läs mer
    2017-07-03 Lisa S svarar Tony D
    Tusen tack Tony för bra reco! Roligt att jag fått förtroendet att hjälpa till med alla era affärer. Hoppas ni får en fin sommar i nya lägenheten. Ni är välkomna åter när det är dags igen. Med vänlig hälsning Lisa Simu
  • Ett bra och professionellt bemötande. Allt gick bra inför visning. Försäljning och kontraktsskrivande gick också bra.
    Sammanfattningsvis uppfyllde mäklaren mina förväntningar. Läs mer
    2017-07-03 Lisa S svarar Gunhild S
    Stort tack för en fin rekommendation! Roligt att du är nöjda med mitt arbete. Jag vill också tacka dig för ett gott samarbete. Med vänlig hälsning Lisa Simu
  • Lisa har genom oss fått ett svårt uppdrag som drog ut på tiden för att vi inte hittade ett nytt boende under närmare ett år.
    Under denna långa tid fortsatte Lisa att hålla kontakt med oss, detta tyder på ett engagemang och driftighet.
    Vi kan med stor säkerhet säga: Anlita Lisa

MVH
    Ulla o Peter Läs mer
    2017-07-03 Lisa S svarar Ulla L
    Vilken fin rekommendation! Vi har haft så mycket kontakt under tiden så blir nästan lite trist nu när lägenheten väl är såld. Tack för att jag fick förtroendet att sälja ytterligare en lägenhet i er förening och hoppas ni kommer trivas bra i Åkersberga. Med vänlig hälsning Lisa Simu
  • Vi vill varmt rekommendera Svensk Fastighestsförmedling i Solna och framförallt vår mäklare Lisa Simu som är mycket duktig och engagerad. Läs mer
    2017-07-03 Lisa S svarar Carolina S
    Tack för ert omdöme! Det var ett nöje att få hjälpa er med försäljningen och det goda samarbetet gjorde att vi fick ett väldigt bra slutresultat. Vi hörs om deklarationen efter sommaren. Med vänlig hälsning Lisa Simu
  • Oangagerad. Köpte en lägenhet på ritning som i princip var färdigbyggd med denna mäklare och inga bilder fanns, samt att hon inte visste vilket våningsplan lägenheten var på. Läs mer
    2017-06-07 Lisa S svarar Angelika T
    Hej Angelika! Tråkigt att ert köp inte blev som ni förväntade er. Då detta var frågan om en försäljning av nyproduktion på ritning så finns det tyvärr inga bilder att tillgå. De nyproducerade lägenheterna som säljs med bilder är redan tillträdda, vilket denna lägenhet inte var. Därav hade vi inte tillträde till huset eller lägenheten och vi hade inte möjlighet att ta bilder. Våningsplanet skiljer sig beroende på vilken sidan av huset man räknar från då gården beräknades bli högre. 1 trappa skulle vara BV från en annan sida av huset och våning 1 skulle vara våning 2 från andra sida. Så det var inte helt enkelt att ge ett entydigt svar. Med vänlig hälsning Lisa Simu
  • Jag uppfattade henne som en mäklare som enbart brydde sig om säljaren. Läs mer
    2017-06-07 Lisa S svarar Maria L
    Hej Maria, tråkigt att höra. Självklart bryr jag mig om båda parter. Jag vet att du blev besviken på mig för att jag inte kunde tillgodose ditt önskemål om att efter avslutad affär få ett nytt utdrag/en ny mäklarbild på lägenheten. Vårt uppdrag tar dessvärre slut på tillträdesdagen och efter det har vi inte rätt att få ut nya utdrag. Som köpare och ny lägenhetsinnehavare har du däremot alltid rätt att få ut efterfrågade uppgifter från bostadsrättsföreningens ekonomiska förvaltare, vilket jag upplyste om.
    Om ni även anser att jag enbart tog säljarens sida gällande tillträdet så var det omständigheter hos säljaren som medförde att det inte fanns så stor flexibilitet kring inflyt men jag framför alltid köparens önskemål när det gäller tex. inflyttning. Hoppas dottern trivs bra i lägenheten! Med vänlig hälsning Lisa Simu
  • Hade otroligt bråttom att sälja så att hon kunde jobba med andra objekt. Undervärderade lägenheten. Läs mer
    2017-06-07 Lisa S svarar Therese E
    Hej Therese, Vi har haft en lång relation där jag under ca.1 års tid hade haft er lägenhet på läge+ och under tiden samtidigt hjälpt er med letandet efter ny bostad. När det blev dags för försäljning hade vi en välbesökt förhandsvisning och ni fick en budgivning som stannade på en hög nivå. Rent statistiskt blev det nytt rekord. Vissa kunder blir stressade av många visningar och inga eller få bud. Ni tycker att det blev stressigt med en visning och många bud på kort tid. Jag gav er rekommendationen att sälja för att jag inte ansåg att det fanns mer att få ut av fler visningar. Det var absolut inte för att jag ville arbeta med andra objekt. Mitt arbete går ut på att hjälpa och rekommendera mina kunder till att fatta bra och rätt beslut utefter hur marknaden ser ut just då bostaden skall säljas. Jag anser att ni gjorde rätt som sålde lägenheten till det priset just då, annars hade jag inte rekommenderat er det. Hoppas ni bott in er och trivs bra i den nya lägenheten. Med vänlig hälsning Lisa Simu
  • Effektiv, professionell, vacker, lagom leende Läs mer
    2017-06-01 Lisa S svarar Marie-christine K
    Kort och koncist reko men ack så bra! Tusen tack Marie-Christine :) Med vänlig hälsning Lisa Simu
  • Mina kontakter med Lisa var med ngt undantag ok.
    Dottern, som initialt hade mest kont med L och för vilkens räkning vi köpte lägenheten, upplevde ett mindre bra bemötande. Hon uppl mäklaren stressad och otydlig och att hon blandade in privata angelägenheter i kont i alltför stor utsträckning etc.
    Otillräckligt med svarsalternativ nedan då för oss. Spannet fr "Inte alls bra till "helt ok" känns för brett.
    Dottern säger/känner "inte alls bra", Jag "ok".
    MVH Läs mer
    2017-06-01 Lisa S svarar Marie F
    Hej, tråkigt att ni inte var nöjda med min insats. Det kan gå ganska snabbt i Stockholmsmarknaden och självklart försöker jag möta önskemål från både säljare och köpare. Säljaren vill dock oftast att kontraktsskrivning ska ske så fort budgivningen är avslutad, vilket dottern kanske upplevt som stressigt. Vi hade en vanlig kontraktsgenomgång på ca. timme där jag dessutom gick igenom alla handlingar muntligen. Då säljaren pga. hög ålder hade svårt att ta sig till kontoret skrevs kontraktet i säljarens bostad. Kanske kändes det för personligt för dottern. Jag ska tänkta på att vara extra tydlig i min kommunikation med förstagångsköpare. Önskar er en fin sommar! Med vänliga hälsningar Lisa Simu
  • Extremt kompetent, nogrann och lyhörd mäklare. Lisa är tydlig i sin kommunikation mellan både köpare och säljare. Läs mer
    2017-06-01 Lisa S svarar Anna L
    Hej Anna, stort tack för en fin rekommendation! Roligt att ni är nöjda med mitt arbete. Jag vill också tacka er för ett mycket gott samarbete. Med vänlig hälsning Lisa Simu
  • Sonja S
    Vi är jätte nöjda med vår mäklare Lisa som fick sälja båda våra lägenheter och gjorde det och var väldigt effektiv proffsig och höll oss uppdaterade med det vi behövde veta.
    Vi skulle gärna använda henne igen. Läs mer
    2017-06-01 Lisa S svarar Sonja S
    Tack Sonja för en fin rekommendation! Extra roligt att få hjälpa till med både köpet och era två försäljningar. Jag skulle gärna hjälpa dig om Martin igen men misstänker att ni kommer bo kvar i er nya lägenhet ett tag :) Hoppas renoveringarna blev bra! Med vänlig hälsning Lisa Simu
  • Kan verkligen rekommendera Lisa Simu på Svenskfastighetsförmedling i Solna. Hon hade sålt flera lägenheter i vår förening vilket kändes tryggt. Vi sålde en 3:a med Läge + och vi känner att vi fått mycket bra vägledning genom hela processen! Tack vare Lisas kontakter på Svensk fastighetsförmedling fick vi möjlighet att få bra information och förslag på passande objekt i Täby där vi nu köpt ett radhus. Allt igenom ett professionellt upplägg! Läs mer
    2017-06-02 Lisa S svarar Regina
    Stort tack för den fina rekommendationen! Roligt att ni är nöjda med upplägget och fördelarna med läge+ där vi tack vare gott samarbete i kedjan även kan erbjuda tips/hjälp med köpet. Tack för ett gott samarbete och hoppas ni kommer trivas i radhuset och er nya hemkommun. Med vänlig hälsning Lisa Simu
  • Mäklaren gav ett mycket kunnigt och proffsigt intryck från första kontakten, vilket även visse sig vara riktigt under hela processen. Mäklare var "lugn" och saklig hela tiden och, och vi kände att allting var under kontroll...
    Vi kan varmt rekommendera både Fastighetsbyrån och mäklaren Lisa Simu, som gjorde ett mycket bra jobb och intryck. Läs mer
    2017-06-01 Lisa S svarar Göran B
    Fint skrivet Göran! Det glädjer mig att höra att ni är nöjda med min insats. Hoppas ni får en skön sommar i Kalmar. Bästa hälsningar Lisa Simu
  • Christer S
    Hej
    Lisa Simu var trevlig och bra hjälpte mej med både köp och sälg på ett smidig sätt är jätte nöjd bra service
    Christer Svensson Läs mer
    2017-06-01 Lisa S svarar Christer S
    Tack Christer för att jag fick förtroendet att hjälpa dig med försäljningen och roligt att höra att du är nöjd med servicen. Hoppas du trivs bra i den nya lägenheten. Med vänlig hälsning Lisa Simu
  • Daniel S
    Lisa är mycket serviceminded och trevlig. Hon har stor kännedom om bostadsmarkanden i Solna. Har erfarenhet av Lisa både som köpare och säljare. Läs mer
    2017-06-01 Lisa S svarar Daniel S
    Tack Daniel för ditt fina omdöme! Extra roligt att jag fick förtroendet att sälja lägenheten en gång till. Hoppas du får en bra sommar i din nya lägenhet i stan. Vi hörs och ses. Med vänlig hälsning Lisa Simu
  • Bristfällig service. Kvinnan har attitydproblem. Läs mer
    2017-06-01 Lisa S svarar Rasmus N
    Det är beklagligt att du har den upplevelsen av mitt bemötande.
    Under våran kontraktsskrivning kunde jag tyvärr inte tillgodose ditt önskemål om en extra visning. Detta eftersom tiden vi avsatt var för att skriva kontrakt och inte för ytterligare en visning. Som mäklare försöker jag tillgodose köparens behov men för att möta ditt önskemål hade jag behövt lite framförhållning. Hoppas ändå att du, trots omständigheterna, bott in dig i lägenheten och att du trivs bra. Med vänlig hälsning Lisa Simu
  • Lisa Simu is very helpful for us in our deal. Läs mer
    2017-06-02 Lisa S svarar Yang C
    Thanks for the kind words! Hope you enjoy the new apartment. Best regards Lisa Simu
  • Jag är otroligt nöjd med Lisa! Eftersom en lägenhet i samma husmed samma planlösning och kvadratmetrar såldes bara någon månad senare av en annan mäklare till ett betydligt sämre pris så vet jag att jag gjorde rätt i att lyssna på Lisas omdöme! Mycket smidig affär! Läs mer
    2017-06-01 Lisa S svarar Kristin L
    Tack Kristin för att du gav mig förtroendet att hjälpa till med försäljningen och för att du litade på mitt omdöme. Alltid extra kul att få sälja en lägenhet mer än en gång! Hoppas du får en fin sommar :) Bästa hälsningar Lisa Simu
  • Affären var enkel och då det fanns frågor fanns svensk fastighetsförmedling alltid tillgängliga. Läs mer
    2017-06-01 Lisa S svarar Emma K
    Hej Emma, stort tack för fina ord! Hör gärna av er om ni behöver någon hjälp i framtiden. Trevlig sommar. Med vänlig hälsning Lisa Simu
  • Vi blev väl bemötta och har bara positiv att säga om Svensk Fastighetsförmedling Läs mer
    2017-06-01 Lisa S svarar Jim K
    Tack det var roligt att höra. Varmt välkommen åter! Bästa hälsningar Lisa Simu
  • Som kund upplevde jag Lisa lite oengagerad. När jag var på visningen hade den inte fixats något och kryddorna var vissna. Inte så säljande. Tänker att jag skulle fått betala mer för lägenheten om den var lite mer fixad- bra för mig! Läs mer
    2017-06-01 Lisa S svarar Anna J
    Hej Anna, jag har alltid ett rådgivningsmöte med säljaren där vi går igenom hur lägenheten kan ställas i ordning på bästa sätt inför försäljning men i slutänden är det säljaren som avgör vilken nivå man vill/orkar lägga sig på. Vi har samarbete med både städfirma och stylist om så önskas. Så jag har varken med mig färska kryddor eller inredningsprylar när jag kommer till visningen. Med vänlig hälsning Lisa Simu
  • ja vi köpte en längehet av henne, oc hdet var väll dugligt. men var mycket förseningar. men men det gick ju bra:) Läs mer
    2017-06-01 Lisa S svarar Sami S
    Tack för feedback! Visst tog tillträdet lite lång tid men kontraktet brukar ta runt en timme då jag är grundlig. Blev även lite fördröjning när säljaren befann sig på annan ort och vi inväntade fullmakt från henne. Vill givetvis alltid att det ska gå så snabbt &smidigt som möjligt även om det inblanda blir förseningar/fördröjningar. Hoppas ni trivs i lägenheten och att renoveringarna blev bra! Med vänlig hälsning Lisa Simu
  • Andreas S
    Mycket bra bemötande. Vi är väldigt nöjda med den servicen och resultat som Lisa har gett. Läs mer
    2017-05-31 Lisa S svarar Andreas S
    Tack snälla Andreas. Roligt att ni är nöjda. kul att du hittade en bra lägenhet i området också- blir nog kanonbra det där! /Lisa Simu
  • Sålde med Lisa Simu. Otroligt profesionell, lätt att få tag på under hela processen. Gjorde det där lilla extra i varje moment. Allt från planering till fotografering, visning, kontrakt och överlämning av nycklar sköttes snabbt och smidigt. Kan varmt rekommendera Lisa! Läs mer
    2016-11-27 Lisa S svarar Daniel
    Tack Daniel, roligt att höra att du är nöjda med min insats vid försäljningen. Hoppas att du trivs i din nya bostad! Med vänlig hälsning Lisa Simu
  • Sålde med Lisa Simu - Rekord i området med både en nöjd säljare och köpare!

Noggrannhet och en service i världsklass med mer leverans än tomma löften och snack - Jag är jättenöjd med hur Lisa har drivit hela processen från start till mål och kan varmt rekomendera henne till alla, hon kommer vara mitt självklara val även nästa gång det är dags att sälja!

Supernöjd! Läs mer
    2016-11-27 Lisa S svarar Björn E
    Tusen tack Björn! Hoppas vi får möjligheten att arbeta tillsammans igen i framtiden. Med vänlig hälsning Lisa Simu
  • Björn H
    Jag sålde min lägenhet i somras med hjälp av Lisa Simu och är mycket nöjd! Lisa uppfattade jag som en professionell och driven mäklare som är mycket kunnig om marknaden. Jag uppskattade särskilt att Lisa höll mig så bra underrättad under hela processen, var lätt att nå och snabb att återkomma. Lisa var också noga med att göra en bra fotografering och presentation av min lägenhet. Jag kan varmt rekommendera Lisa Simu! Läs mer
    2016-11-27 Lisa S svarar Björn H
    Tack Björn för de fina orden och ett bra samarbete. Hoppas att ni trivs i er nya bostad! Med vänlig hälsning Lisa Simu
  • Trevlig, duktig, effektiv och en mycket kompetent mäklare Läs mer
    2016-11-27 Lisa S svarar Mattias O
    Tack Mattias! Roligt att få feedback på utfört arbete. Hoppas att ni trivs i den nya bostaden! Med vänlig hälsning Lisa Simu
Kenny Larsson
Johanna Ekberg