Helén Roth
en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund

Strandvägen 12
444 22 Stenungsund — Visa karta

Vad tror Helén att er bostad är värd i dagsläget?

Ange ditt postnummer för en kostnadsfri värdering

Läs vad 17 kunder tycker om Helén Roth

• Maria B skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Sålt fritidsbostad.
    Bemötandet från mäklaren kändes både proffsigt och trevligt.
    Bemötandet stämde med mina förväntningar.
    Upplevelsen var positiv och jag skulle utan vidare anlita samma mäklare igen. Läs mer
  • Jörgen S skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Valet av Svensk fastighetsförmedling och framför allt Helen Roth visade sig var helt rätt val. Helen och hennes förmedling är mycket proffesionella i sitt utövande. Helen visade tidigt i processen att hon och förmedlingen står för kvalitet, vilket är en förutsättning för att nå bästa resultat. Och det gjorde hon:-) Helen är väldigt lätt att samtala med, och har ett föredömligt förhållningssätt till både säljare och vad jag förstår till köparen. Jag kan stark rekommendera Helen Roth och Svensk fastighetsförmedling i Stenungsund. Läs mer
    2018-04-04 Helen R svarar Jörgen S
    Tusen tack Jörgen! Väldigt viktigt för mig att ni känner er nöjda och orden värmer. Jag blir riktigt rörd. Lycka till med nya bostaden!
  • HELEN ROTH HAR SKÖTT ALLTING UTAN ANM. HÖGSTA BETYG Läs mer
    2018-04-04 Helen R svarar Mekonomen Mölnlycke
    Tack Hans! Nöjet har varit helt på min sida, speciellt då jag älskar gamla hus och ett från 1700-talet är något alldeles extra.
  • Christina O skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Påläst, kunnig, proffsig och seriös. Dessutom humor och värme. Världsklass! Läs mer
    2018-04-04 Helen R svarar Christina O
    Tack Christina och grattis till huset som du drömt om sedan du var 18 år!
  • Ingemar O skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Tack för trevligt bemötande i en bra affär, ingen nämnd ingen glömd !
    Snart är det tid att deklarera . HLN Ingemar Läs mer
    2018-04-04 Helen R svarar Ingemar O
    Tack Ingemar! Nu hoppas jag att du kommer trivas riktigt gott i Kungälv.
  • Johan S skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Vi är mycket nöjda med Helen Roth, mycket proffesionell. Läs mer
  • Onno K skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Excellent service!

I (almost) bought a property. There was a condition in the contract to get an agreement with the neighbor (cutting trees down that impeded view onto the fjord) and the agent set up a meeting with that neighbor and handled all the communication for me. That unfortunately didn't work out in the end, but that wasn't at all the fault of the real estate agent.

Can recommend, handles everything professionally and accommodating way. Läs mer
    Helen R gillar detta
  • Fredrik B skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Väldigt engagerad och motiverad att göra ett så bra jobb som möjligt. Lade ner mycket tid för att lyckas så bra som möjligt. Tät och bra återkoppling under processen. Läs mer
  • Malin N skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Vi är super nöjda med allt.Fantastisk bra mäklare. Den bästa Läs mer
  • Nicloay N
    Nicloay N skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Vi møtte Helen første gang igjennom kjøp av bolig. Vi fikk et særdeles godt inntrykk. Meget sympatisk og tillitsgivende person i en viktig handel for oss. Det viste seg fort at Helen var en som virkelig går inn for å gjøre det som skal til. Opplevelsen av å ha Helen som megler ved kjøp var så positiv at flere år senere, når vi bestemte oss for å selge boligen igjen var vi aldri i tvil om hvilken megler vi ønsket skulle hjelpe oss. Helen stilte opp. Vårt salg var litt utenom det vanlige, Helen gikk langt utover hva du kan forvente at en megler skal gjøre uten å kreve en krone ekstra. Vi har vært involvert i mange bolighandeler gjennom tiden og møtt mange meglere, jeg vet det høres ut som en klisje, men Helen stiller faktisk i en klasse for seg, alene på toppen. Hun oppnådde i tillegg en pris for vår bolig vi ikke hadde drømt om. 10/10 poeng fra oss!! Läs mer
  • Bo S
    Bo S skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Hösten 2016 beslutade vi att sälja vår sommarstuga på fastigheten Västra torp 111 i Stenungsund. Vi kontaktade Helén Roth på Svensk Fastighetsförmedling i Stenungsund på rekommendation av en bekant. Vi träffade Helén på fastigheten hösten 2016 och hon berättade då hur hon skulle gå till väga om hon fick vårt uppdrag att sälja huset. Hennes presentation av Fastighetsförmedlingens försäljningsrutin var mycket övertygande och hon gav ett alltigenom kompetent intryck. Vi önskade emellertid vänta med försäljningen för att kunna njuta av fritidshuset en sista sommar.
    Våren 2017 tog vi på nytt kontakt med Helén och gick igenom försäljningsproceduren mera i detalj. Vi önskade sälja fastigheten med tillträde i oktober 2017 och fick då indikationer av Helén på när huset skulle ”stylas”, fotograferas, utannonseras och visas. Vi fick se prov på tryckta broschyrer för hus som sålts av Fastighetsförmedlingen och uppgift om vilket pris vi kunde förvänta oss få när huset såldes. Vi fick stort förtroende för Helén och gav henne uppdraget att sälja fastigheten.
    Vi enades om att fastigheten skulle fotograferas den 1 september och dagen före kom Helén med en medarbetare och ”stylade” huset genom att ta bort överflödiga möbler. Resultatet blev mycket bra, vilket framgår av de utomordentligt fina fotografierna som den av Helén anlitade fotografen tog och som fördes in i den fylliga broschyr som Helén använde i sin marknadsföring.
    På visningen den 17 september kom Helén med en medarbetare till fastigheten och tog hand om spekulanterna. Hon visade dessutom fastigheten för två eller tre enskilda spekulanter någon eller några dagar före visningen.
    Under hela försäljningsprocessen och särskilt när budgivningen kommit igång var Helén ständigt tillgänglig på telefon och vi kunde dessutom följa buden på Fastighetsförmedlingens webbsida. Budgivningen tog slut den 20 september och den 21 september undertecknades köpekontraktet. Vi fick ett pris som låg drygt 10 procent över utropspriset och det var vi nöjda med. Köparna tillträder fastigheten den 20 oktober.
    Sammanfattningsvis är vi utomordentligt nöjda med Helén Rooth. Hon genomförde försäljningen på ett alltigenom professionellt sätt och var dessutom alltid glad och trevlig mot alla som hon kom i kontakt med. Läs mer
    2017-10-10 Helen R svarar Bo S
    Tack Bo för alla fina ord! Det har varit roligt att samarbeta med Er. Nu önskar jag er lycka till med ert andra fritidshus.
  • Maud S
    Maud S skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Kan verkligen rekommendera mäklaren Helen Roth, proffsigt och seriöst jobb vid försäljningen och ett plus trevlig👍👍👍👍👍 Läs mer
  • Rolf Ö skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Mycket bra, trevlig, kunnig snabb respons, lätt att få tag på (eller ringer alltid tillbaka). Levde mer än väl upp till förväntan. Läs mer
    Helen R gillar detta
  • Lennart D skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    En fantastisk prestation av Helen Roth. Allt ifrån infallsvinkel på fotografier av tomterna, upplägg av tomtvisning samt försäljning överträffade hon våra högt ställda förväntningar! Läs mer
    2017-09-03 Helen R svarar Lennart D
    Tack Lennart! Bättre köpare till de två tomterna kunde vi inte få. Nöjet var helt på min sida och det var trevligt att lära känna dig och Kerstin.
  • Pia S skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Trevlig och kompetent. Känner av behov och agerar därefter. Ger bra råd och hjälp med alla små som stora delmoment som ingår i försäljningen. Snabb, direkt och pålitlig. Läs mer
  • clas R skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Helén Roth gjorde en fantastisk insats med försäljningen av vår fastighet. De synpunkter hon tidigt hade på hur upplägget skulle göras på bästa sätt var ovärderlig. En hög tillgänglighet med service och klarsynhet gjorde processen enkel och mycket gynnsam för oss.

Vi kan mycket starkt rekommendera Helén och hennes team !
    tack
    Clas & Anna Rydén Läs mer
  • Christer L
    Christer L skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Fick ett väldigt bra bemötande från början och tills huset var sålt. Kändes tryggt och bra. Framför allt att Helen stod ut med att jag inte ville gå ner i pris utan stöttade mig hela vägen. Det är så en seriös mäklare skall agera. Läs mer
Stephanie Wehage
Matilda Lindström