Anette Blomstedt
Registrerad mäklare sedan 2004
Aktiv på Reco.se sedan 2018
2018-10 - 2019-09

Läs vad 50 Läs vad Anette Blomstedt

• Ingrid L sålde sitt hus med hjälp av Anette Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

2019-10-16

Uppsala
    Nu är uppdraget slutfört, försäljningen av min fastighet Rippebo 1:9 i Björklinge. Det jag sett fram emot som en viktig del i mitt liv, avslut på en epok och början på en ny, skulle visa sej bli en mardröm pga mitt val av mäklare.
    Ett uppdrag jag betalat nästan 80000 kr för och som jag trodde, när jag lämnade över uppdraget, skulle skötas av mäklaren på ett bra sätt, blev i stället en mycket jobbig tid för mej med sömnlösa nätter.
    Vi kom överens om vid första mötet, att jag skulle godkänna bilder och objektbeskrivning, innan annonsen kom ut. Så blev det inte och dessutom innehöll den mycket viktiga faktafel, som jag fick ha flera samtal med mäklaren, för att rätta till. Sen följde en tid av dålig kommunikation, med höga tonlägen från mäklaren, ja rena utskällningar, som jag upplevde det. Bad därför om att vår kommunikation skulle ske via SMS i fortsättningen. Sen följde en tid av dålig kommunikation även där. Jag ställde samma frågor flera ggr, som jag inte fick svar på och allt var mycket rörigt och osammanhängande runt budgivningsprocessen. Jag visste inte vem som gav det ena budet och vem som gav det andra exv. Jag avstod fler än två visningar pga att mäklaren "skrämde" mej med att befintliga budgivare kanske skulle hoppa av. Jag antog därför ett bud, som var avsevärt mycket lägre än utgångspris och tid för kontraktskrivning bestämdes. Kvällen innan dagen fick jag ett bud som var mycket högre än gällande. Budet kom via både SMS och e-mail, exakt på det sätt andra bud kommit. Blev förstås mycket förvirrad och skrev till mäklaren; hur gör vi nu?. Vad menar du? skrev hon. Jag fick ett högre bud, skrev jag. Det skulle jag inte bry mej om, det hade hon lagt dit, skrev hon.
    Så här får det bara inte gå till. Jag blev självklart mycket upprörd och det meddelade jag mäklaren. Då frågade hon om jag inte ville fullfölja med den som skulle skriva kontrakt. Det fanns ju inget jag kunde göra, allt låg ju i mäklarens makt, när hon sa att det inte var nåt att bry sej om. En sak att notera är att mäklaren hade ett fast arvode, så för henne gjorde priset på fastigheten ingen skillnad.
    När sedan budlistan kommer på bordet och efter jag skrivit under bland alla andra papper, som man inte hinnner läsa igenom i denna forcerade process, såg jag hur den tillrättalagts på ett mycket fult sätt. Där stod att det höga budet kommit på mail mer än två veckor innan (den 31 aug) och att jag som säljare inte vill invänta dem, vilket är helt felaktigt. Jag fick aldrig vetskap om detta bud, hade aldrig hört om något bud på detta belopp. Jag har kvar hela SMS-korrespondensen och hade ingen som helst kontakt med mäklaren den dagen. Jag kontaktade själv mäklaren den 2 sept och frågade hur vi går vidare. Då hade jag inte haft någon kontakt med henne sedan den 30 sept.
    När avslutet skedde igår med avlämning av nycklar och slutlikvid betalades, kom ett papper på bordet, som jag skulle skriva under. Det var på tre sidor och jag hann inte läsa allt, men kunde konstatera flera påståenden, som inte stämde. Jag skrev naturligtvis inte under på detta. Kan inte intyga något som inte stämmer. Kändes som om detta dokument tillkommit för att försvara mäklarens alla felaktigheter och framför allt hennes fruktansvärt dåligt utförda uppdrag.
    Det var svårt att göra detta kort och ändå har jag inte tagit upp vissa mycket graverande saker som är till mäklarens nackdel.
    Jag tycker det är en skam för ett så stort bolag som Svensk Fastighetsförmedling att försvara en av sina medarbetare, som gör ett så dåligt jobb. Någon måste säga sanningen, och den här gången fick det bli jag. Läs mer
  • Johanna N sålde sitt hus med hjälp av Anette Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

2019-10-03

Uppsala
    Vi sålde en villa och är mycket nöjda med Anettes arbete. Vi kan varmt rekommendera henne till andra. Läs mer
  • Mats R sålde sitt hus med hjälp av Anette Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

2019-10-02

Uppsala
    En villa i Storvreta samt hjälp med kontraktskrivning av ytterligare en bostadsaffär. Läs mer
  • Erik F sålde sin lägenhet med hjälp av Anette Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

2019-10-01

Uppsala
    Fick alltför ofta be om info
    allt slutfördes inte korrekt utan påpekanden Läs mer
  • Björn K köpte sin lägenhet med hjälp av Anette Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

Uppsala
    Kanonbra mäklare som verkligen tar både köparen och säljarens intressen till vara. Känns tryggt att få ett hem via Anette! Läs mer
  • Sana T köpte sitt hus med hjälp av Anette Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

Uppsala
    Det var ok, tog lite lång tid dock mef att skriva på alla papper. Men Det kanske behövs. Var dock önskemål att skriva kontrakt efter semestern, men det var inte så populärt. Vi fick hastigt skriva kontrakt innan och vissa beslut tog vi snabbt som Kanske skulle varit annorlunda. Ps. Köpte ett fritidshus. Läs mer
  • Håkan H köpte sin lägenhet med hjälp av Anette Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

Gott bemötande, tydligt prospekt. God uppföljning. Läs mer
  • Jonas E köpte sin lägenhet med hjälp av Anette Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

Köpte lägenheten för 1.550.000
    Telefonkontakt. Var mycket noggrann.
    Önskar att det hade gått smidigare.
    Helt ok. Läs mer
  • Håkan S sålde sitt hus med hjälp av Anette Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

Sålt villa.
    Trevligt och kunnigt bemötande.
    Jag hade höga förväntningar och dessa införlivades.
    Kompetent mäklare med "skinn på näsan". Läs mer
  • Malin V sålde sin lägenhet med hjälp av Anette Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

Uppsala
    Super trevlig & otroligt duktig mäklare, vi som säljare är super nöjda med Anette! Läs mer

Andra mäklare hos Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

Jessica Gustafsson