Ronja Johansson
Registrerad mäklare sedan 2018
Aktiv på Reco.se sedan 2018
2019-02 - 2020-01

Läs vad 29 Läs vad Ronja Johansson

• Roger H köpte sin lägenhet med hjälp av Ronja Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

2020-02-06

Fålhagen
    Har köpt en lgh.
    Fick ett väldigt bra bemötande och tydlig info om vad som gäller i en sådan affär.

Mycket nöjd totalt sett. Läs mer
  • Sara K sålde sin lägenhet med hjälp av Ronja Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

2020-01-28

Årsta
    Ronja gjorde ett fantastiskt jobb när jag sålde min lägenhet. Mycket positivt att hon alltid funnits tillgänglig under hela processen, innan under och efter försäljningen. Jag är mycket nöjd med Ronjas bemötande och engagemang. Läs mer
    2020-01-29 Ronja Johansson svarar Sara K
    Tack för denna fina Reco! Känner mig tacksam för recensionen och framförallt för förtroendet att sälja din fantastiska bostad.

Vi ses på tillträdet!
    Ronja Johansson gillar detta
  • Laila S köpte sin lägenhet med hjälp av Ronja Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

2020-01-17

Årsta
    Vi köpte en bostadsrätt av Ronja och är mycket nöjda med den information och det bemötande vi fick. Ronja är mycket professionell och tillmötesgående. Läs mer
    2020-01-27 Ronja Johansson svarar Laila S
    Stort tack Laila för att du tog dig tid att skriva denna Reco!

Glad att ni är nöjda med mitt arbete! Tveka inte att höra av er i framtiden om ni behöver min vägledning

Vi ses vid tillträdet av er nya bostadsrätt!
    Ronja Johansson gillar detta
  • Kerstin L sålde sin lägenhet med hjälp av Ronja Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

2020-01-02

Fålhagen
    Jag har sålt en 4,5 rums -lägenhet centralt i Uppsala. Jag fick två mäklare från svensk fastighetsförmedling i Uppsala, varav Ronja var en.
    Hon var mycket vänlig, kunnig och intresserad och vi samarbetade bra kring annons, visning m.m. Jag upplevde verkligen att det var mina behov och önskningar som stod i fokus. Hon höll mig också hela tiden uppdaterad om budgivningen och affären genomfördes snabbt och smidigt, vilket var viktigt för mig. Hon samarbetade också bra med den andre mäklaren och allt som allt är min upplevelse av Ronja Johansson mycket positiv och jag kan varmt rekommendera henne. Läs mer
    2020-01-27 Ronja Johansson svarar Kerstin L

Min och Andreas målsättning var från första sekund att vägleda dig på bästa sätt. Det känns verkligen bra att du är nöjd med hur vi hanterade affären.

Vi ses vid tillträdet!
    Ronja Johansson gillar detta
  • Sven W köpte sin lägenhet med hjälp av Ronja Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

2019-11-20

Luthagen
    Bra bemötande. Korrekt handläggning vid snabbt avslut. Korrekt utskrivna underlag vid kontraktsskrivning.
    Bra bemött vid visning samt en extra andravisning vilket avgjorde mitt val avbostad. Brf 3:a. Läs mer
    2019-12-04 Ronja Johansson svarar Sven W
    Tack för din rekommendation. Hoppas att du kommer trivas bra i din nya bostad!

2019-10-08

Uppsala
    Snabb o effektiv men lite svag i rådgiving. Trevlig o lättsam. Läs mer
    2019-12-04 Ronja Johansson svarar Sara K
    Hej Sara!
    Tack för din feedback, jag tar till mig detta. Vi ses på tillträdet.

Jag får önska dig en god jul och ett gott nytt år!
    Ronja Johansson gillar detta
  • Josefin A köpte sin lägenhet med hjälp av Ronja Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

2019-10-08

Uppsala
    Köpt lägenhet på Kummingatan 15, Uppsala.
    Bra bemötande och mycket tillgänglig! Läs mer
    2019-10-29 Ronja Johansson svarar Josefin A
    Hej Josefin!

Stort tack för din rekommendation! Hoppas att ni kommer trivas bra i er nya bostad. Vi ses :)
    Ronja Johansson gillar detta
  • Malin E skrev om Ronja Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

2019-10-02

Vi sålde en lght på 4rok i Årsta Uppsala. Vi hade egentligen bestämt oss för en annan mäklarfirma och skulle bara träffa Svensk fast som en jämförelse. Det visade sig då att mäklaren på Svensk fast (Ronja) var mycket kunnigare gällande vårt område, vår förening, slutpriser etc. jämfört med den mäklare vi tidigare träffat. Att hon dessutom hade potentiella köpare tillhands gjorde det till en fullträff. Fick snabb kontakt med både stylist och fotograf som levererade fina tips/bilder. Det slutade med att vi sålde innan visning. Jättenöjda! Läs mer
    2019-10-29 Ronja Johansson svarar Malin E
    Hej Malin!

Varmaste tack för din rekommendation och förtroendet att sälja er lägenhet. Hoppas att ni kommer trivas bra i er nya bostad, vi ses länge fram!
    Ronja Johansson gillar detta
  • Sven-Åke S sålde sin lägenhet med hjälp av Ronja Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

2019-10-01

Uppsala
    Sålt en trea i Årsta nedre våningen
    Ronja ville skynda på försäljningen för att priserna kommer att gå ner. Sålde innan visning.
    Facit blev att priserna gick upp o nu är de minst 400 000 högre än när vi sålde. Lägenheten såldes igen en månad efter vår försäljning då till ett pris på 450 000 mer.
    Enl mig så var det bråttom för att mäklare vill ha snabba avslut så de kan få sin bonus o företaget höjer omsättningen.
    Helt klart kommer jag att anlita annan mäklare nästa gång. Läs mer
    2020-01-27 Ronja Johansson svarar Sven-Åke S
    Hej Sven-Åke!

Jag förstår att det ledsamt att i efterhand se att man kunde fått mer betalt för lägenheten om man väntat. Det är dock att lätt att vara efterklok. I min kommunikation till dig så förklarade jag hur vi ser på marknaden för att hjälpa dig till det bästa beslutet. Denna analys är inte något vi hittar på själva utan bygger givetvis den på information från våra samarbetsbanker och hela kedjan. Tyvärr så finns det ju ingen garanti för att det blir som vi tror, vilket hände i detta fall.

Jag tycker att det är synd att du ändrade din första Reco där du var väldigt nöjd, till denna på grund av att marknaden förändrats vilket ligger utanför vad jag kan påverka. Mitt mål som fastighetsmäklare är alltid att både mina köpare och mina säljare ska vara så nöjda som möjligt så att de rekommenderar och anlitar mig igen.
  • Pushpa S sålde sin lägenhet med hjälp av Ronja Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

2019-09-30

Jag har sålt en 2:a.

Blev bemött på ett professionellt sätt.

Mäklaren levde upp till mina förväntningar.

Ung och engagerad person, som gav ett bra intryck från dag 1. Väl insatt i sitt yrke. Jag fick snabba svar på allt jag frågade om. Inget att klaga om. Läs mer
    2019-10-29 Ronja Johansson svarar Pushpa S
    Stort tack för den fina rekommendationen och förtroendet att sälja din bostad. Hoppas du trivs bra i din nya lägenhet!

Andra mäklare hos Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

Jessica Gustafsson