Svensk Fastighetsförmedling Uppsala, sid 2

Kungsängsgatan 14, 753 22 Uppsala — Visa karta

Köpa eller sälja bostad i Uppsala eller Knivsta? Vi på Svensk Fastighetsförmedling kan bostadsmarknaden och har koll på vad köpare och säljare i området vill ha!

Uppsala är en anrik, men också modern stad på många sätt. Här finns allt från vikingatidens gravhögar, via Domkyrkan till det minimalistiska Uppsala Konsert och Kongress. Upplev den lilla storstaden i centrum, den stora småstaden i stadens utkanter och landsbygdens lugn på knappa avstånd från stadens mitt.

Här finns boende för alla smaker och tack vare effektiv kollektivtrafik och bra vägförbindelser är det enkelt att pendla både till mindre orter på Uppsalaslätten och till Stockholm.

Vi hoppas att du ska kontakta oss med dina frågor och funderingar kring boende i Uppsala och Knivsta. Välkommen!

Läs vad 910 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

Malin E skrev om Ronja Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi sålde en lght på 4rok i Årsta Uppsala. Vi hade egentligen bestämt oss för en annan mäklarfirma och skulle bara träffa Svensk fast som en jämförelse. Det visade sig då att mäklaren på Svensk fast (Ronja) var mycket kunnigare gällande vårt område, vår förening, slutpriser etc. jämfört med den mäklare vi tidigare träffat. Att hon dessutom hade potentiella köpare tillhands gjorde det till en fullträff. Fick snabb kontakt med både stylist och fotograf som levererade fina tips/bilder. Det slutade med att vi sålde innan visning. Jättenöjda! Läs mer
  • 2019-10-02

Hanna W skrev om Sofia Löfdahl Ehlin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Köpte en trea i Uppsala. Försäljningen gick smidigt och jag uppfattade det som att även säljaren var nöjd. Bra bemötande från visning till försäljning. Läs mer
  • 2019-10-02

Martin L skrev om Elisabeth Osborne en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag köpte en 2:a. Elisabeth hjälpte till väldigt mycket då de var mitt första steg in i bostadsmarknaden. Jag kände mig orolig inför alla papper och liknande, men Elisabeth förklarade på ett bra sätt som fick mig att förstå. Jag är väldigt nöjd! Läs mer
    2019-10-04 Elisabeth O svarar Martin L
    Hej Martin!
    Jag är glad att du kände dig trygg och kände att du förstod. Det är många frågor som kommer upp och behöver arbetas igenom vid ett köp.
    Hoppas du trivs riktigt bra!

Ylwa H skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi fik stora problem med köpare, som vi inte uppmärksammades på förrän dagen innan tillträde med frågan om köparen hade kontaktat oss. Mklaren tog sig alltså inte tid att ringa oss när det blev tydligt att köparen inte hade fått lån beviljat av banken.
    Försäljningen sköts upp över en månad i slutänden, men det skedde med några dagar i taget och informationen vi fick under processen var mycket bristfällig. Läs mer
    2019-10-02 Andreas L svarar Ylwa H
    Hejsan Ylwa

Ja, den affären förstår jag lämnade sur eftersmak hos er och det gjorde den även hos mig.

Problemet var att även vi bara några dagar innan tillträdet fick vetskap om att banken ändrat sig gällande köparens lånelöfte då de inte godtog att hon skulle gå upp i tjänstgöring. Jag och mina assistenter jobbade hårt från vår sida för att lösa problemet genom att bl.a. koppla in tre av våra samarbetsbanker. Det visade sig dock, som ni också märkte, att köparen valde att köra huvudet i sanden vilket gjorde allt mycket svårt att lösa och resulterade i att tillträdet flyttades ett par gånger. Alternativet var ju att häva köpet, men det ville ni inte göra så då fortsatte vi jobba mot en lösning.

Då ni var på semester i USA under hela denna process så ville jag inte oroa er i onödan med ett problem som jag var rätt säker på skulle lösa sig. Detta visade sig, med facit i hand, vara ett dåligt beslut men det var taget i all välmening.

Meng L skrev om Johan Gelin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Han är noggrann och snabb. Jag rekommenderar honom. Läs mer
  • 2019-10-02

Kenneth N skrev om Mathias Everhall en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Köpte lägenhet till vår son. Mäklaren var mycket hjälpsam och trevlig. Gjorde hela affären till en positiv upplevelse. Läs mer
    2019-10-15 Mathias E svarar Kenneth N
    Tack Kenneth
    Ni har köpt en riktigt fin lägenhet till er son som jag är säker på att han kommer att trivas i. är det något ni tror jag kan hjälpa er med framöver så tveka inte att höra av er.
  • 2019-10-02

Synne Victoria Guldahl L skrev om Elisabeth Osborne en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Elisabeth var jätteduktig i hanteringen av försäljning av huset vi köpte. Trevlig och proffs! Läs mer
    2019-10-04 Elisabeth O svarar Synne Victoria Guldahl L
    Så bra att ni är nöjda och jag vet ju att ni trivs.
  • 2019-10-02

John F skrev om Sofia Löfdahl Ehlin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Bra information, professionell beteende, och utmärkt service. Läs mer

Ylva B skrev om Elisabeth Osborne en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Bostadsrätt

Jag fick ett vänligt bemötande, vilken inte behöver vara häpnadsväckande. det bästa med Elisabeth Osborne, så som jag uppfattade det, var hennes förmåga att vara professionell, saklig och höll sig informerad. Jag kände också att försäljningen resulterade i ett fullt godtagbart pris. Jag har rekomnderat henne till vänner. Läs mer
    2019-10-04 Elisabeth O svarar Ylva B
    Hej Ylva!
    Varmt tack för dina rekommendationer. Det är det högsta betyg jag kan få som mäklare. Och det viktigaste.

Eva V skrev om Johan Gelin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi har sålt villa och köpt bostadsrätt med Johan Gelin som mäklare i båda fallen.
    Vi är jättenöjda med Johan som mäklare. Han har uppfyllt alla
    förväntningar och vi kan rekommendera honom varmt till vänner och bekanta. Läs mer

Rickard V skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Luthagsesplanaden 36B
    Mäklare rebecca trevlig och bra på alla sätt

Tråkigt dock att bostaden således med förlust efter 3 år.

Hälsningar Rikard o Herman Vikström Läs mer
    2019-10-14 Rebecka Stråle svarar Rickard V
    Tack Rickard för de fina omdömet och förtroendet vid försäljning! Ha det så fint och hälsa Herman!
    Rebecka Stråle gillar detta
  • 2019-10-02

Asoos Fateh R skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    bra, tydlig, informativ och hjälpsam Läs mer
    2019-10-14 Rebecka Stråle svarar Asoos Fateh R
    Många tack Asoos! Bara att höra av er i framtiden om det skulle vara något.
    Rebecka Stråle gillar detta
  • 2019-10-02

Petronella S skrev om Mathias Everhall en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Min mäklare var jättebra. Upprepade mail om att utvärdera honom, som sen kräver en text på minst 30 tecken var mindre bra. Läs mer
    2019-10-15 Mathias E svarar Petronella S
    Hej Petronella
    Jag ber om ursäkt för många skickade påminnelser. Stort tack för att du tog dig tid att skriva det uppskattar jag verkligen. Jag är säker på att ni kommer trivas i eran nya fina lägenhet.
    Mathias E gillar detta

Peter J skrev om Jimmy Moberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Köpte av honom.

Tydlig och saklig i kommunikationen. Snabb och effektiv.

Trevlig person. Lagom ”på”. Läs mer

Helena A skrev om Johan Gelin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Kände oss väldigt trygga med vårat val utav mäklare, en lugn och stabil mäklare med koll på läget. Vi hade lite otur med försäljningen utav vårat hus med köpare som hoppade av i sista stund bl.a. men trots strul på vägen så kände vi att vi inte kunde ha valt en bättre mäklare. Toppklass! Läs mer
  • 2019-10-02

Stig Bertil S skrev om Johan Gelin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Helnöjd och Johan skötte försäljningen bra Läs mer
  • 2019-10-02

Lovisa E skrev om Karolina Lindgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Vi köpte en trea i Uppsala av henne. Hon bemötte och väldigt proffsigt. Svarade alltid snabbt och höll oss välinformerade. Läs mer
    2019-10-22 Karolina L svarar Lovisa E
    Tack Lovisa för jättefin rekommendation :) så kul att ni köpte bostaden, hoppas att ni trivs där mycket bra. Allt gott!
    Karolina L gillar detta

Kristina B skrev om Helene Molund en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag har fått en muntlig värdering. Det gick snabbt och lätt. Läs mer
  • 2019-10-01

Gustav H skrev om Elisabeth Osborne en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Trevlig mäklare som tyvärr brister i kommunikationen.
    Många "missförstånd" uppstod under resans gång.
    Mer intresserad utav sin egen semester än att få till ett avslut.

Som sagt trevlig och kompetent mäklare som tyvärr inte skötte denna försäljning så väl som hon borde ha kunnat! Läs mer
    2019-10-04 Elisabeth O svarar Gustav H
    Den här affären gjordes upp i mitten av min semester och jag var inte på plats. Jag bad kolleger om hjälp med vissa delar, i stället. Det var anledningen till att jag informerade dig om att jag hade semester och var bortrest.

Kristina A skrev om Johan Löfving en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Kunnig och påläst mäklare som sålde in unik gård på ett trevligt och ärligt sätt. Läs mer

Henrik I skrev om Helene Molund en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Köpt en 3 rumslägenhet i Uppsala. Jag blev väl bemött så länge jag var intresserad spekulant. När jag sedan behövde mer tid för att helt bekräfta köpet helt och fullt med min bank kände jag mig stressad av mäklaren som inte verkade förtjust i väntetiden på några extra timmar. På det hela en bra upplevelse. Läs mer
  • 2019-10-01

Sven-Åke S skrev om Ronja Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Sålt en trea i Årsta nedre våningen
    Ronja ville skynda på försäljningen för att priserna kommer att gå ner. Sålde innan visning.
    Facit blev att priserna gick upp o nu är de minst 400 000 högre än när vi sålde. Lägenheten såldes igen en månad efter vår försäljning då till ett pris på 450 000 mer.
    Enl mig så var det bråttom för att mäklare vill ha snabba avslut så de kan få sin bonus o företaget höjer omsättningen.
    Helt klart kommer jag att anlita annan mäklare nästa gång. Läs mer

Erik F skrev om Anette Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Fick alltför ofta be om info
    allt slutfördes inte korrekt utan påpekanden Läs mer

Sofia N skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Professionell mäklare som är lyhörd inför säljarens önskemål. Tillgänglig och effektiv! Läs mer
    2019-10-01 Rebecka Stråle svarar Sofia N
    Hjärtligt tack för de fina orden Sofia och tack för förtroendet! Hoppas du kommer trivas i din nya bostad.
  • 2019-10-01

Erland G skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Hus i Björklinge enplanshus. Bemötande bra. Läs mer
    2019-10-02 Andreas L svarar Erland G
    Hejsan Erland

Tack för rekommendationen :)

Jonas K skrev om Jimmy Moberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Fritidshus.
    Seriöst och kompetent bemötande.
    Mkt lätt att nå.
    Lade ner ett gediget arbete på beskrivning, fotografier etc. Läs mer

Annelie G skrev om Carl Gustén en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Han var tydlig och ödmjukt trevligt
    Förklara väldigt bra. Han var en bra länk mellan säljare och köparen Läs mer

Eva A skrev om Elisabeth Osborne en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag sålde 2 tomter med hjälp av mäklaren. Hon var kunnig och trevlig. Att sälja sin fastighet är en stor sak då är det tryggt att ha en mäklare som vet vad hon gör och det visste min mäklare. Läs mer
    2019-10-04 Elisabeth O svarar Eva A
    Tack så mycket. Det är roligt att du är nöjd och trygg med affären.

Pushpa S skrev om Ronja Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag har sålt en 2:a.

Blev bemött på ett professionellt sätt.

Mäklaren levde upp till mina förväntningar.

Ung och engagerad person, som gav ett bra intryck från dag 1. Väl insatt i sitt yrke. Jag fick snabba svar på allt jag frågade om. Inget att klaga om. Läs mer
  • 2019-09-30

Hamed B skrev om Elisabeth Osborne en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    She was very helpful and explained everything with patience and in depth. She took good care of us and sellers equally. Läs mer
  • 2019-09-30

Kristoffer R skrev om Helene Molund en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Köpt lägenhet med Helene som mäklare. Mycket nöjda med hennes insats. Läs mer
  • 2019-09-30

Martin B skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Det fungerade bra på alla sätt. Läs mer
    2019-10-02 Andreas L svarar Martin B
    Hejsan Martin

Ja, det måste jag hålla med om. Det var ett nöje att göra affärer med er båda gällande köp och försäljning och resultatet kan vi ju inte heller vara missnöjda med :)
  • 2019-09-30

Bror Jan Butcho A skrev om Jimmy Moberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Köpt ett hus.
    Trevligt bemötande. Läs mer
  • Anneli Maria Birgitta B

2019-09-30

Anneli Maria Birgitta B skrev om Rebecka Stråle en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Har köpt en lägenhet! Rebecka har varit mycket hjälpsam o trevligt bemötande har hon visat ! Mycket nöjd ! Läs mer
    2019-10-01 Rebecka Stråle svarar Anneli Maria Birgitta B
    Tusen tack för det fina omdömet! Så roligt att du är nöjd! Vi ses på tillträdet.
  • 2019-09-30

Carina Birgitta Å skrev om Elisabeth Osborne en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Sålt villa.Bra bemötande.Mäklaren var bra och noggrann men något stressad. Läs mer

Ann P skrev om Ronja Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Ställde frågor om samma sak vi gick igenom. När jag ringde svarade ofta endast hallå. Pratar för fort, ger ett nervöst intryck. Fick min lägenhet såld till begärt pris, som ifrågasattes. Valde byrån endast för att de var billigast. Läs mer
  • 2019-09-30

Jessica L skrev om Sofie Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Har sålt ett hus i Björklinge. Hon har varit helt underbar, väldigt tillmötes gående. Svarade hela tiden när vi ringde och undrade om saker. Jag kan varmt rekomendera henne till alla. Läs mer

Märit E skrev om Jimmy Moberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Köpte en villa på landet. Blev bemött på ett positivt och professionellt sätt. Jag förväntade mig en service minded, trevlig och kunnig mäklare och han levde upp till dessa förväntningar. Läs mer
  • Magnus R

2019-09-30

Magnus R skrev om Mikaela Tallkvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag har sålt en bostadsrätt i Knivsta med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala.
    Mäklaren gav vid ett första intryck ett kunnigt och professionellt bemötande.
    Mina initiala förväntningar var helt neutrala då jag utan framgång tidigare, ej med Svensk Fastighetsförmedling Uppsala, försökt sälja lägenheten. Lägenheten blev såld på mindre än en vecka vilket överträffade alla förväntningar jag som säljare rimligtvis kunnat haft.
    Jag kan med varm hand rekommendera mäklaren Mikaela Tallkvist vid Svensk Fastighetsförmedling Uppsala Läs mer
    2019-10-14 Mikaela T svarar Magnus R
    Tusen tack för de fina orden, och tack för ett bra sammarbete! Det hela gick ju väldigt smidigt. Vi ses snart igen på tillträdet. Allt gott!
    Mikaela T gillar detta

Maria F skrev om Johan Gelin en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Har inte mött mäklaren personligen, men har bara hört gott via min syster som träffat och haft tel.kontakt med honom ett flertal gånger. Läs mer
  • 2019-09-30

Christoffer M skrev om Jessica Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jessica gjorde försäljningen av vår lägenhet till en helt underbar upplevelse. Jessica är rakt igenom ett proffs. Vi kunde inte varit mer nöjda med Jessica som mäklare.

Vi skulle utan tvekan anlita henne igen om det inte var så att vi flyttat till Stockholm. Läs mer

Barbro J skrev om Zeynep Eker en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Svarade snabbt på frågor och var kompetent och noggrann Läs mer

Claes T skrev om Sofie Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Sofie skötte mötet, kontraktsskrivningen, för vår lägenhet i Uppsala på ett utmärkt vis. Hon var effektivt, tydlig och klar med vad de olika dokumenten avsåg, samt trevlig.
    Jag uppskattar hennes handläggning mycket. De övriga delarna av mäklaruppdraget har jag bara marginellt deltagit i, varför jag håller mig till kontraktsskrivningen där jag deltog.
    Hälsningar Claes
    Vindhemsgatan 15B Läs mer

Björn K skrev om Anette Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Kanonbra mäklare som verkligen tar både köparen och säljarens intressen till vara. Känns tryggt att få ett hem via Anette! Läs mer

Jane T skrev om Elenor Jansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Elenor hjälpte oss med att sälja vår 1a. Hon var alltid glad och tillmötesgående och fanns tillgänglig för frågor när som. Vi kände oss trygga med Elenor. Trots att det var svårt att få lägenheten såld pga dåvarande marknad var Elenor envis och hade en positiv inställning vilket i slutändan lönade sig. Vi kan varmt rekommendera Elenor som mäklare. Läs mer

Annika B skrev om Elenor Jansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Glad och positiv. Många bra idéer samtidigt som hon är lyhörd för vad vi önskade och tyckte. Tillgänglig med information om allt.
    Rekommenderas! Läs mer
  • Ulf T

Ulf T skrev om Andreas Lindqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Hjälpte släkting sälja brflgh. Mäklaren kunde komma snabbt efter kontakten, gjorde ett effektivt besök, gav en prel värdering och fick snabbt ut lgh i annons. Lätt att prata med, raka besked. Slutpriset högre än prognosen. Allt över förväntan. Läs mer
    2019-09-30 Andreas L svarar Ulf T
    Tack för din fina rekommendation Ulf. Det var kul att hjälpa er med försäljningen och trots skicket på lägenheten så fick vi till ett riktigt bra slutpris.
  • 2019-09-30

Olivia K skrev om Elisabeth Osborne en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Jag köpte en bostadsrätt i Salabacke. Elisabeth är väldigt trevlig, mycket hjälpsam och professionell. Hela köpprocessen gick smidigt och bra! Läs mer

Sana T skrev om Anette Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Det var ok, tog lite lång tid dock mef att skriva på alla papper. Men Det kanske behövs. Var dock önskemål att skriva kontrakt efter semestern, men det var inte så populärt. Vi fick hastigt skriva kontrakt innan och vissa beslut tog vi snabbt som Kanske skulle varit annorlunda. Ps. Köpte ett fritidshus. Läs mer

Håkan H skrev om Anette Blomstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Uppsala
    Gott bemötande, tydligt prospekt. God uppföljning. Läs mer