Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Hässelby-Vällingby Vällingby Svensk Fastighetsförmedling Svensk Fastighetsförmedling Vällingby

Svensk Fastighetsförmedling Vällingby

Vällingby Torg 31, 162 65 Vällingby — Visa karta

Välkommen till Svensk Fastighetsförmedling i Vällingby, Hässelby och Spånga!

Vi har varit verksamma i Vällingby med omnejd sedan 1980-talet och genom åren har vi skapat oss en riktigt stark lokal förankring och vi kan verkligen både bostadsmarknaden här och området som sådant. Dessutom har vi koll på hela processen när det gäller bostadsaffärer, så vi kan svara på frågor och hjälpa till i alla skeden.

Den bästa servicen kan vi erbjuda om du kommer förbi vårt kontor och pratar med oss personligen. Du hittar oss vid biografen "Fontänen" i Vällingby centrum. Självklart kan du även kontakta oss via telefon eller mejl!

Läs vad 59 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Vällingby

• Teresa E
    Teresa E skrev om Tommy Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Mycket bra och professionellt bemötande. Kände stor trygghet från start med slut vid försäljningen av vårt hus.
    2017-05-24 Tommy A svarar Teresa E
    Tack Teresa för ert fina omdöme! Stort lycka till med ert nya boende och ha en varm & skön sommar!
  • Regina L
    Regina L skrev om Henrik Fällman en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Vi både köpte och sålde bostad med hjälp av Henrik. Vi kunde inte vara mer nöjda!
    Han är professionell, trevlig, lyhörd och engagerad. Det var aldrig några problem att nå honom eller få svar på några frågor. Han höll oss hela tiden uppdaterade och vi kände oss väldigt lugna vid både köp och sälj. Vi kan varmt rekommendera honom som er blivande mäklare.
    2017-05-22 Henrik F svarar Regina L
    Vad glad jag blir att ni känner er nöjda med både sälj- och köpprocessen! Det var jättetrevligt att få jobba med er och jag önskar er all lycka till i framtiden!
  • Kent P
    Kent P skrev om Tommy Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Mäklaren hade koll på allt.
    Mycket bra och tydligt information om allt.
    Man kände sig helt trygg med alla papper.
    2017-05-21 Tommy A svarar Kent P
    Tack Kent för den fina kritiken! Ha en skön sommar!
  • Ping Long T
    Ping Long T skrev om Jonni Svensson en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    effektiv och hjälpsam.
    Borde vara bättre att förutse vad kundbehov istället för att vänta på att bli ombedd.
  • Hans Simon K
    Hans Simon K skrev om Henrik Fällman en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Vi har nyligen sålt familjens villa genom Svensk Fastighetsförmedling. Min gamla mamma var orolig för hur det hela skulle förlöpa. Lyckligtvis blev vår mäklare Henrik Fällman. Han förstod genast hur situationen skulle hanteras och lotsade min mamma och oss genom det hela på ett föredömlig sätt. Mycket trevligt och okonstlat bemötande, kunnigt och professionellt.
    2017-05-22 Henrik F svarar Hans Simon K
    Tack så mycket för de fina orden. Jag är väldigt glad att allt löste sig så bra för er mamma och att ni kände er nöjda!
  • Nina P
    Nina P skrev om Henrik Fällman en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Ovanligt bra bemötande. Vänlig, ödmjuk, snabb på att svara på frågor. Ger ett tryggt intryck och vi fick stort förtroende för Henrik.
    2017-05-22 Henrik F svarar Nina P
    Tack så mycket Nina! Jag hoppas att ni kommer stortrivas i nya huset.
  • Håkan J
    Håkan J skrev om Tommy Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Ordentlig och grundlig.
    ................
    2017-05-21 Tommy A svarar Håkan J
    Tack Håkan för det fina betyget. Hoppas allt är väl med er. Vem vet, kanske korsas våra vägar igen vid nån framtida bostadsaffär?
  • Karin M
    Karin M skrev om Jonni Svensson en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Jag hade ingen personlig kontakt med Jonni, bara via mail. Det var min syster som hade kontakt med Jonni och affären gick mkt snabbt, men jag upplevde att allt sköttes på bästa sätt.

Mvh Karim
  • Sopiko H
    Sopiko H skrev om Hans Genter en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Super trevlig, proffsig, effektiv och service-inriktad som mäklare. Toppbetyg och rekommenderar Hans!
  • Malin N
    Malin N skrev om Hans Genter en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Tyvärr ingen trevlig bekantskap. Han hade inte läst besiktningsprotokollet ordentligt utan trodde vi hade uppreglade golv i källaren vilket gjorde att vi i min mening inte fick ut optimalt med pengar för vårt hus. Jag tog för givet att han med sina år i branchen skulle vara kunnig på konstruktioner så jag dubbelkollade aldrig att han förstått. Räknade även fel på k5 blanketten åt oss.
  • Åsa H
    Åsa H skrev om Tommy Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Noggrann och förtroendeingivande
    2017-05-21 Tommy A svarar Åsa H
    Tack snälla Åsa för betyget och de orden. Sånt här betyder mer för mig än du anar! Trevlig sommar!
  • Belal N
    Belal N skrev om Hans Genter en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
  • Ali J
    Ali J skrev om Tommy Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Bra bemötande och raka puckar. Så här i efterhand inser man också att han gjorde en bra affär, vilket jag också kommer ha såsmåningom. Men då vet man att det finns en bra mäklare att anlita om man ska sälja i framatiden.
    2017-05-21 Tommy A svarar Ali J
    Tack Ali för berömmet. Hoppas ni trivs i försommarvärmen! Självklart är du alltid välkommen tillbaka i framtiden!
  • Herje S
    Herje S skrev om Tommy Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Alltid trevlig, påläst och engagerad!
    2017-05-21 Tommy A svarar Herje S
    Tack Herje för det fina betyget och omdömet! Ha en härlig sommar!
  • Nils Ingvar Henrik N
    Nils Ingvar Henrik N skrev om Tommy Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Ingav inget större förtroende tyvärr.
    2017-05-21 Tommy A svarar Nils Ingvar Henrik N
    Hej Nils, och tack för din feedback.
    Är uppriktigt ledsen att du kände så, men jag önskar dig all lycka till med ditt nya boende!
  • Teresa M
    Teresa M skrev om Tommy Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Vänlig, korrekt, professionell tar sig tid,
    2017-05-21 Tommy A svarar Teresa M
    Tack Teresa för ditt fina omdöme! Hoppas allt är väl med er, och ha en härlig sommar!
  • Anders K
    Anders K skrev om Anders Öberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    En trygg och seriös mäklare som med sin långa erfarenhet varit en trygghet för mig som säljare. Har rekommenderat Anders till vänner och bekanta som också blivit mycket nöjda. En fastighetsaffär är ju inte något man gör ofta i livet, därför är det extra viktigt att det blir rätt och känns bra både före en affär som efter,
    -Kan varmt rekommendera Anders Öberg!.
    2017-05-19 Anders Ö svarar Anders K
    Hej Anders! Ett stort tack för att du rekommenderar mig, uppskattar det mycket. Hoppas vi ses snart i Vällingby.
  • Dmitrij S
    Dmitrij S skrev om Hans Genter en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Han är positiv, tydlig förklarar på ett bra sätt när man ska köpa eller sälja sin bostad.
  • Anders K
    Anders K skrev om Tommy Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Trevliga tillmötesgående hjälpsamma vy
    2017-05-21 Tommy A svarar Anders K
    Hej Anders! Tack för det fantastiska betyget och de fina orden, även om meningen verkar klippts av :) Ha en härlig sommar!
  • Eja Erica L
    Eja Erica L skrev om Tommy Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Bra, fick full service alla tider dagar o helger.
    Dock blev försäljningen inte det vi tänkt oss så i slutändan blev vi besvikna på utgången. Men fullt engagemang från mäklare och bra visningar.
    2017-05-21 Tommy A svarar Eja Erica L
    Hej Eja, och tack för ditt fina omdöme, det värmde! Och ja, ibland är marknaden lynnig men jag tyckte ert bidrag i teamworket fungerade perfekt! Ha en fantastisk sommar!
  • Anna-carin J
    Anna-carin J skrev om Tommy Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Trevligt bemötande, tillgänglig och flexibel, kompetent.
    2017-05-21 Tommy A svarar Anna-carin J
    Hej Anna-Carin! Stort tack för din feedback! Hoppas ni trivs och att allt funkar bra i ditt nya boende. Vi hörs!
  • Gunilla C
    Gunilla C skrev om Anders Öberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Ett mycket bra och professionellt bemötande vid köpet av vårt hus. Långt över genomsnittet av mäklare som vi har erfarenhet av efter flera års hussökande och försäljning av lägenheter.
    2017-05-19 Anders Ö svarar Gunilla C
    Hej Gunilla och stort tack för din rekommendation, det värmer! Hoppas ni trivs i huset!
  • David Grenville H
    David Grenville H skrev om Tommy Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Tommy exceeded all expectations he worked hard kept me informed even though I was based in Australia and took time out from his holiday to do another showing and got us result. Best agent I have ever come across in any part of the world. The man is a true legend down under.
    2017-05-22 Tommy A svarar David Grenville H
    Hi David, and thank you for your kind words! I'm happy that you were satisfied whith my service. My best to your wife too, I will always rememmber all the "skyping" through the process!
  • Jadranko B
    Jadranko B skrev om Hans Genter en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Hej,
    Hans Genter var tillmotesgåends,proffsig och kunning.
    Jag kände fullt stöd och her haft fullt förtroende for Hans.
    Han var aktiv och sålde min lägenhet redan en månad efter att annnsen var ute.
    Det skull ej gå så fort,då jag hyrde ut lägenheten i ett år frammåt innan ngn annan kan flytta in,han fixade det nästan 1 år innan "dead-line..."

Detta ver min blott 3je sålda fastighet på 30 år,alla har gått igenom SFF.

Mckt nöjd med Hans och hans skötsel av affären,rekomenderer honom varmt.

MVH,
    /JB
  • Anette L
    Anette L skrev om Anders Öberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Jag har träffat på Anders Öberg vid flera tillfällen under årens lopp, både som köpare och säljare. Anders är mycket kunnig och har många års erfarenhet både som mäklare och inom det område som han arbetar inom. Anders är enkel att samarbeta med, mycket service minded och sätter alltid kundens intresse främst, vilket gör att jag känner mig väldigt trygg i min affär.

Sammanfattningsvis vill jag rekommendera dig att anlita Anders Öberg för din hus- eller lägenhetsaffär. Jag har alltid varit mycket nöjd när jag har anlitat Anders och Svensk Fastighetsförmedling!
    2017-05-19 Anders Ö svarar Anette L
    Hej Anette! Jag blir oerhört glad över att läsa det du skriver, tack för att du tagit dig tid att rekommendera mig. Lycka till med nya lägenheten!
  • David H
    David H skrev om Tommy Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Vi köpte hus via Svensk Fastighetsförmedling Vällingby och Tommy Andersson och det enda vi är nöja med är själva huset och säljarna.

Redan från starten så kändes affären stressad och innan vi visade att vi kunde betala för oss att vi inte togs seriöst (Vi är 35 och 30 år).

Vi vart "tvingade" att komma in en söndag för att skriva på papper då enligt Tommy hade säljaren hade en annan affär som var tvungen att gå i lås. När vi sedan träffas så visar det sig inte alls stämma och den affären redan var avblåst.

Även all kommunikation innan dess kändes stressig och väldigt "sälj".

Vi fick ingen skön känsla alls av hela affären men är supernöjda med huset iallafall..
    2017-05-22 Tommy A svarar David H
    Hej David, och tack för din feedback. Vad tråkigt att du fick den upplevelsen, och tar till mig kritiken.
    Stort lycka till med ert nya boende och trevlig sommar!
  • Ertan E
    Ertan E skrev om Jonni Svensson en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Mycket nöjd med min försäljning, väldigt duktig mäklare, rekommenderar starkt, ska du sälja eller köpa i området kontakta Jonni på svensk fast
    Jonni S gillar detta
  • Michael S
    Michael S skrev om Jonni Svensson en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Bra och trevligt bemötande! Han genomförde affären snabbt och effektivt!
    Jonni S gillar detta
  • Sami B
    Sami B skrev om Hans Genter en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Har ingen positiv kommentar att säga. Endast fokus på sälja sälja sälja. Väldigt upptagen med sitt eget och har ingen känsla för kunden/köparen. Har träffat väldigt många mäklare genom åren och detta var den sämsta upplevelsen utan tvekan.
  • Mariusz L
    Mariusz L skrev om Henrik Fällman en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Vi är väldigt nöjda med Henrik Fällman. Han var alltid tillgänglig, kunnig, hjälpsam och väldigt trevlig. Han skötte hela processen väldigt professionellt och säljresultatet blev bättre än förväntat! Bättre mäklare blir det svårt att hitta. Vi kommer definitivt rekommendera Henrik bland våra vänner .
    2017-05-17 Henrik F svarar Mariusz L
    Tack så mycket Mariusz. Det var ett nöje att arbeta med dig från start till mål. Jag önskar dig och din familj all lycka i ert nya hem!
  • Martin B
    Martin B skrev om Henrik Fällman en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Väldigt trevlig mäklare. Besvarade alla frågor och jag kände mig trygg med mitt köp.
    2017-05-17 Henrik F svarar Martin B
    Tack så mycket Martin! Hoppas du kommer trivas bra i din nya lägenhet.
  • Björn M
    Björn M skrev om Tommy Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Bra bemötande, erfaren mäklare, nyttjat honom 2 ggr
    2017-05-22 Tommy A svarar Björn M
    Hej Björn, och tack för det fina betyget och omdömet! När nöjda kunder återkommer är en av de saker som gör mäklaryrket världens bästa. Ha en skön sommar!
  • Kent Ivar J
    Kent Ivar J skrev om Hans Genter en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Proffsig, snabb och effektiv.
  • Jessica S
    Jessica S skrev om Jonni Svensson en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Vi blev vänligt och professionellt bemötta. Vi kände oss trygga och bekväma genom hela processen. Mäklaren lyckades väl med att bevaka både våra och säljarens intressen. Vi är mycket nöjda!
    2017-05-16 Jonni S svarar Jessica S
    Stort tack för ert fina betyg! Jag hoppas ni ska stortrivas i er nya lägenhet! Hälsa Michael så mycket!
  • Erik H
    Erik H skrev om Hans Genter en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Jätte proffsig, snabb och effektiv! Skulle definitivt rekommendera Hans!
  • Steve T
    Steve T skrev om Tommy Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    jättebra! både vid och vid försäljning. Trygg och duktig
    2017-05-22 Tommy A svarar Steve T
    Tack Steve för dina vänliga ord! Jag tycker vårt teamwork flöt på utmärkt, särskilt hur väl ni förberedde ert hus för fotografering och visning. Lycka till med ert nya boende och ha en skön sommar!
  • Tommy E
    Tommy E skrev om Tommy Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Proffesionell, mycket kunnig om området och bra insikt om köpare och säljares preferenser
    2017-05-22 Tommy A svarar Tommy E
    Hej Tommy, och tack för både fint betyg och omdöme.
    Stort lycka till med ert nya boende!
  • Annica N
    Annica N skrev om Henrik Fällman en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Duktig, engagerad, seriös, pålitlig och intresserad. Vi är väldigt nöjda!
    2017-05-17 Henrik F svarar Annica N
    Tack för dom fina orden, Annica! Hoppas ni kommer trivas bra i ert nya hus!
  • Lotta A
    Lotta A skrev om Tommy Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Bra bemötande med hös service!
    2017-05-22 Tommy A svarar Lotta A
    Hej Lotta, och tack för fint betyg och de vänliga orden. Trevlig sommar!
  • Joakim W
    Joakim W skrev om Tommy Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Tommy var oerhört proffsig och engagerad vid vår husförsäljning. Han har en känsla för detaljer och lämnar ingenting åt slumpen. Upplevs seriös, är ständigt tillgänglig och driver processen på ett föredömligt sätt.
    2017-05-22 Tommy A svarar Joakim W
    Hej Joakim, och tack för de fina orden! Måste erkänna att jag blev lite rörd! Det var roligt att hjälpa er med affären, och vi hade ett bra samarbete rakt igenom. Lycka till med ert nya boende!
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Tommy Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Mäklaren är väldigt saklig och bra. Tyvärr så är han ibland nonchalant och förstår inte köparens åsikter utan ska försöka "mästra" köparen. Det är väldigt negativt. Tack vare detta blir betyget lågt.
    2017-05-22 Tommy A svarar Daniel S
    Hej Daniel, och tack för din feedback. Jag tar till mig kritiken och önskar er allt gott med ert nya boende. Trevlig sommar!
  • Michelle E
    Michelle E skrev om Tommy Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Vi var otroligt nöjda med Tommys hantering av vår försäljning. Tommy var engagerad, metodisk och mycket professionell rakt igenom hela processen som resulterade i att vi fick ut det vi ville ha för vår objekt trots det knepiga marknadsläget med amorteringskravet som precis hade införts. Tommy hade strålande idéer om hur vi kunde inreda huset, utlyste tävlingar och engagerade sig i försäljningen på ett sätt som vi inte har varit med om tidigare. Vill ni ha en proffsig och bra mäklare ska ni välja Timmy!
    2017-05-24 Tommy A svarar Michelle E
    Hej Michelle! Tack för det fina berömmet, uppskattas oerhört! Jag tycker det var superkul att hjälpa till, och att ni var så positiva till marknadsplanen vi la upp. Sen att er hund, "lins-lusen Laban" blev rikskändis på vår facebooksida är något som jag kommer att minnas länge :)
    Hälsa din man så gott, och ha en skön sommar!
  • Henrik S
    Henrik S skrev om Hans Genter en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Rätt professionellt och detaljerad på alla punkter.
    Tydlig och villig att upprepa det man inte förstod.
  • Sharni B
    Sharni B skrev om Hans Genter en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Vi köpte ett hus och hade därför inte själva vald honom. Skulle dock inte välja honom om vi nån gång skulle flytta härifrån och sälja.
    Jag tyckte han var en "besservisse" och att allting tog lång tid för att han skulle berätta allt han hade gjort och hur bra han var. Talade även ganska nerlåtande till en praktikant vilket jag inte tycker är ok!
    Han hade koll på allt och det är bra, men det var verkligen ingen bra upplevelse. Varje gång vi hade träffats sa jag till min man "endast x antal gånger kvar tills jag alldrig behöver träffa honom igen!"
    Jämnfört med tidigare mäklara (har såld/köpt 3 gångar) var detta sämsta upplevelsen. Inte ens ett "stort grattis till ert nya hus eller liknande". Mer fokuserad på sig själv än på säljarna/köperna tyckte jag.
    Då vi sålda huset vi bodde i för att köpe detta hus hade mäklaren (Länsförsäkringar) vin med till båda säljare och köpare och grattade alla och det var en toppen stämning. Jag dricker inte ens vin, så det i sig behövs kanske inte men tycker det är viktigt att det känns som att mäklaren är engagerat.
  • Marcio D
    Marcio D skrev om Henrik Fällman en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Responsive, professional, helpful and easy going.
    2017-05-16 Henrik F svarar Marcio D
    Thank you Marcio! I hope you'll enjoy your new apartment. Mvh Henrik Fällman
  • Kristina S
    Kristina S skrev om Tommy Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Tommy Andersson är erfaren, proffsig, snabb och trevlig - vilket inger förtroende. Han har god kunskap om den lokala marknaden, är noggrann och kunde ge värdefulla praktiska råd inför försäljningen. Hela affären gick smidigt och som säljare kunde jag känna mig helt trygg och nöjd.
  • Peter E
    Peter E skrev om Tommy Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Tommy är extremt kompetent och lägger framför allt den tid som behövs för att nå det mål som är gemensamt, nämligen ett så bra pris som möjligt. Vi är mycket nöjda och önskar honom alla framgångar som han kan få i framtiden. Välj honom och du blir nöjd!!
    2017-05-22 Tommy A svarar Peter E
    Hej Peter, och stort tack för orden. Det var roligt at hjälpa er med försäljningen, tyckte teamworket blev jättebra! Ha en trevlig sommar!
  • Björn P
    Björn P skrev om Anders Öberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Mycket bra! Vänlig, trevlig och skicklig på sitt jobb. Gav bra information och hela processen löpte på bra.
    2017-05-16 Anders Ö svarar Björn P
    Tack Björn! Uppskattar de vänliga orden. Hälsa dina syskon så gott.
  • Henrik H
    Henrik H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Kunnig i området och försäljningen av radhus gällande värdering, marknad mm.

Tyckte allt har varit bra ifrån dag 1. Ärligt och genuint intresse för att få maximerat pris och göra oss som kunder nöjda.
  • Carina L
    Carina L skrev om Tommy Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Vällingby
    Tack Tommy för en mycket bra och proffesionellt genomförd affär. Vi är supernöjda. Du gav oss också ny inspiration i heminredning👍Tack ännu en gång Carina o Göran
    2017-02-26 Anders Ö svarar Carina L
    Tack Göran och Carina för de fina orden! Era förberedelser och utmärkta dokumentation gjorde försäljningen smidigare och till ett rent nöje!!!

Vällingby Torg 31, 162 65 Vällingby