Alla kategorier Mäklare Kronoberg Växjö Svensk Fastighetsförmedling Svensk Fastighetsförmedling Växjö

Svensk Fastighetsförmedling Växjö

Kungsgatan 1, 352 80 Växjö — Visa karta

Välkommen till Svensk Fastighetsförmedling Växjö!

Växjö är en spännande stad som växer på många plan. Om du planerar att flytta hit är det oss på Svensk Fastighetsförmedling du ska kontakta. Vi har koll på vilka områden som passar dig bäst till hur vi bäst marknadsför din bostad. Dessutom vet vi var alla köpare och säljare finns.

När du anlitar oss får du ett team engagerade mäklare som ser till att du får ut det mesta av din bostadsaffär. Kontakta oss för fri värdering så hjälper vi dig vidare på bostadsmarknaden.

Läs vad 100 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Växjö

• Inga L skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Hjälpsam och mycket trevlig mäklare vid försäljning av bostad Läs mer
  • Karl E H skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Viktigaste ar att man far fortroende for maklaren, och att man kan lita pa uppgifter. Jenny Kjellsson har verkligen funnits dar for att styra affaren i hamn. Vi bor i USA men langtar tillbaka till idyllen Vaxjo dar vi har vara rotter och Jenny har hjalpt oss hitta tillbaka och vi hoppas att fa uppleva nagra ar i lugnare tempo. Läs mer
  • Per Q skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt villa.
    Bra bemötande men lyckades trots stort tålamod (mer än tre månader) inte nå det av honom förväntade utgångspriset. Givetvis inte hans "fel" men icke dessto mindre en besvikelse. Läs mer
    2018-12-07 Johan F svarar Per Q
    Tack Per för ditt omdöme.
    Tyvärr lyckades vi inte nå vår förväntade målbild trotts många på visningar och stor synlig på marknadsförningen.
    Har gjort vad jag kan för att hålla energin uppe genom hela försäljningen, vilket var lätt när Pernilla kämpade så hårt och gjorde så fint inför alla visningar!
    Vi ses på tillträdet!
    Mvh Johan
  • Ulf Z skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Har sålt min fars hus. Blivit bemött på ett trevligt och omhändertagande sätt med direkta svar på frågor etc. Mäklaren överträffade de ekonomiska förväntningarna på försäljningen.
    En bra process som har gått så fort som man kunde begära, kanske till och med lite fortare.
    Finns i vissa fall några kostnader som man skulle blivit upplyst vad som ingår och inte. Läs mer
    2018-12-07 Johan F svarar Ulf Z
    Tack Ulf för det fina orden.
    Alltid bra med feedback också så jag blir ännu tydligare!
    Vi ses snart på tillträdet!
    Mvh Johan
  • Robin J skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Har sålt vår bostadsrätt, har fått ett suveränt bemötande sedan första mötet!
    Vi är supernöjda! Läs mer
  • Johanna S skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Erik är hjälpsam och flexibel och har hjälpt oss på bästa sätt vid försäljningen av våra farföräldras villa. Läs mer
    2018-11-13 Erik P svarar Johanna S
    Tack för den fina rekommendationen Johanna. Härligt att ni känner er nöjda med mitt arbete.
  • Daniel B skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpte villa. Mäklaren hade att korrekt och trevligt bemötande. Kunnig och påläst. Överlag nöjd. Läs mer
    2018-11-12 Johan F svarar Daniel B
    Tack, Daniel för de fin orden!
    Härligt att du är nöjd, du har köpt en fin villa med ett bra läge!
  • Bengt-Göran L skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Bra arbete nöjd med resultatet, bra bemötande.

vi har sålt. Läs mer
    2018-12-07 Johan F svarar Bengt-Göran L
    Tack Bengt-Göran,
    Har varit roligt att samarbeta!
    Hoppas ni kommer trivas bra i er nya lägenhet intill golfbanan.. :)
  • Ida G skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt en bostadsrätt. Det var min första visning och mäklaren hade ett gott bemötande samt varit tillgänglig och tillmötesgående under hela perioden. Läs mer
  • Rikard C skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt villa i Växjö, bemötande och återkoppling under hela processens gång var exemplarisk av Johan Florå. Proffsigt skött även av fotograf och snabbt avslut med försäljning innan officiell visning. Läs mer
    2018-12-07 Johan F svarar Rikard C
    Hej Rickard,
    Tack för samarbetet och det fina omdömet!
    Hoppas ni kommer trivas bra i er nya stad!
    Mvh Johan Florå
  • Bengt Axel E skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt lgh i Boviera och sålt villa från 1972. Första mäklaren flyttade efter 3 månader och vi bytte till Johan. Därefter löpte det på som det skall.
    Vi blev bemötta bra och några av de intresserade återvände för att mäta etc. Johan ställde upp söndsgs och kvällar. Det var utmärkt.
    Vi hade väntat ett något bättre pris, men marknaden i Växjö just nu är svår. Läs mer
    2018-12-07 Johan F svarar Bengt Axel E
    Tack för ditt omdöme Bengt.
    Roligt att du är nöjd med mitt arbete trotts att vi ej kunde få ut vad ni hoppats på.
    Snart är det dags att flytta in i er nya fina lägenhet i Bovieran, det kommer bli superbra!
    Vänligen
    Johan
  • William L skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag har både köpt och sålt bostad med hjälp av Johan. Kan inte säga annat än att jag har varit nöjd från dag ett. Läs mer
    2018-10-30 Johan F svarar William L
    Tack William,
    Härligt att du är nöjd med min insats. :)
    Lycka till i er nya fina lägenhet i Långarör!
    / Johan
  • Madelene P skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Tack Rasmus Wickell för proffsigt, vänligt och engagerat bemötande. Kan starkt rekommendera Rasmus. Mvh Madelene Pilkvist Läs mer
    2018-10-08 Rasmus W svarar Madelene P
    Tack så mycket Madelene.
    Hoppas ni kommer trivas i ert nya hus.
  • Johannes S skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Har både köpt och sålt med Johan. Mycket driven mäklare som lägger ner det lilla extra både för köpare och säljare. Kan bara rekommendera att använda Johan vid er bostadsaffär. Läs mer
    2018-12-07 Johan F svarar Johannes S
    Tack Johannes & Emma för förtroendet.
    Hoppas att familjen trivs bra i det nya huset.
    Vi hörs av!
    Hälsningar Johan
  • Moa G
    Moa G skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Mycket nöjd med försäljningen! Läs mer
    2018-10-08 Rasmus W svarar Moa G
    Tack Moa!
    Lycka till i nya huset.
    //Rasmus
  • Jonathan R skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt min bostad. Mycket nöjd. Snabb och driven mäklare. Läs mer
    2018-08-16 Rasmus W svarar Jonathan R
    Tack för orden Jonathan. Tack för jag fick förtroendet för er försäljning.
  • Fredrik F
    Fredrik F skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag är nöjd med allt. Min försäljning av min villa gick över förväntan Läs mer
    2018-08-16 Rasmus W svarar Fredrik F
    Tack för förtroendet och orden Fredrik.
  • Maria R skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Letade lägenhet till som ska studera i Växjö, men hittade ingen. tog då kontakt med Svensk fastighet. Han fixade så vi kunde komma ner och titta på 4 stycken lägenheter på rad. (Vi bor 3 timmar bort). jätte bra för oss. Slutade med att vi köpte en bostadsrätt. Vi fick ett väldigt bra bemötande av Erik. Vi hade inga förväntningar eftersom detta var första kontakten med mäklare för oss.
    Tycker att allt från visning till köp har gått jättebra. Nu är det bara överlämning av nyckeln så är allt klart.
    Jättebra hitintills. Läs mer
  • Sven Erik S
    Sven Erik S skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålde en villa. Mäklaren uppfyllde med råge de förväntningar jag hade. Han gjorde allt så enkelt för mig. Var tydlig lotsade affären i hamn på ett bra sätt. Kände mig trygg under hela processen. Läs mer
    2018-12-07 Johan F svarar Sven Erik S
    Tack Sven Erik,
    Kul att du är nöjd med mitt arbete, har varit roligt att samarbeta!
    Hoppas du kommer trivas i den nya lägenheten inne bland palmerna 100 % snöfritt! :)
    Johan Florå
  • Hans J skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Tomtförsäljning. Oerhört bra bemötande och proffsigt genom hela affären. Snabb hantering från första samtalet och bra uppföljning efter kontraktsskrivning. Hela försäljningen avklarad på kort tid. Mycket nöjd. Jag kan verkligen rekommendera Rasmus Wickel . Läs mer
    2018-08-16 Rasmus W svarar Hans J
    Tack så mycket Hans! Va trevligt att få sälja din tomt.
    Ha det bra och hälsa Öland!
  • Mats K skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi har sökt en hästgård med en tydlig målbild. Johan Florå har på ett målmedvetet och engagerat sätt hjälpt oss i sökandet. Han har varit lyhörd för våra önskemål, givit bra råd kring vad vi bör tänka på samt varit snabb med uppföljningar och återkopplingar. Johan har agerat mycket professionellt i en komplex affär där han varit både ödmjuk och mån om att alla ska bli nöjda. Jag rekommenderar gärna Johan Florå som mäklare både för säljare och köpare. Läs mer
    2018-12-07 Johan F svarar Mats K
    Tack Mats för dina fina ord!
    Har varit ett nöje att samarbeta och häftigt när allt kan klaffa trotts en första slumpartad kontakt! :)
    Grattis till en superfin gård och bra försäljning.
    Vi hörs snart igen!
    Johan Florå
  • Martina B skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag har mött Johan vid andra visning och tyckt han verkat väldigt bra. Därför valde vi honom nu när vi bestämde oss för att sälja vår gård. Han överträffade alla våra förväntningar, och vi rekommenderar verkligen honom. Läs mer
    2018-12-07 Johan F svarar Martina B
    Tack Martina för din fina recension.
    Hoppas ni trivs i nya huset i Öjaby!
    Hälsningar
    Johan
  • Kerstin J skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Erik hjälpte mig att sälja min stuga på ett mycket bra sätt. Han var lyhörd för mina synpunkter, noggrann med informationen i säljprocessen, noggrann i sitt arbete inför försäljningen (bakgrundsinformation), snabb att återkomma om han inte kunde svara när jag ringde. Han hade ett artigt och trevligt bemötande.
    Eftersom detta var min första försäljning så visste jag inte riktigt vad jag kunde vänta mig av mäklaren.
    Tack Erik för all hjälp och ett lyckat resultat. Läs mer
  • John N
    John N skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi har sålt våran lgh, och på en trög bomarknad så fick Jenny precis innan midsommar våran 4:a såld.
    Vi är mycket imponerade av det engagemang som Jenny har med att alltid vara positivt och trevlig där av var detta andra lgh som hon får hjälpa mig med att sälja.
    Jenny ger allt du kan önska att en mäklare ska vara därför rekommenderar vi henne starkt! Läs mer
  • Peter B skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Johan är antagligen Sveriges bästa mäklare, både vad gäller köpare och säljare Läs mer
    2018-06-26 Johan F svarar Peter B
    Hej Peter,
    Tackar ödmjukast för denna rekommendation! :)
    Vi hörs vidare!
    // Johan
  • Kristina N skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vid försäljning av fastighet har Erik varit trevlig, saklig och effektiv. Läs mer
  • Anna N skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Flexibel gällande visning..
    bra bemötande och bra under visningen.. Läs mer
    2018-06-26 Johan F svarar Anna N
    Hej Anna,
    Tack för rekommendationen.
    Grattis till ett bra hus med ett utsökt läge.
    Ha nu en skön sommar och semester!
    // Johan
  • Johan E skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt Kornetvägen. Lam mäklare med tråkigt bemötande. Va inte alls engagerade i processen Läs mer
  • Peter B skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt respektive sålt hus av Johan. Mycket bra bemötande och väldigt snabb.Mäklaren ledde upp till förväntningarna. Läs mer
    2018-06-26 Johan F svarar Peter B
    Tack Peter & Marianne,
    Har varit ett nöje att samarbeta med er!
    Ha en riktigt fin sommar!
  • Jonas H skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Bra på att lyssna, lugn och ger ett seriöst intryck. Läs mer
  • Jessica E skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Rekommenderar varmt Jenny som mäklare. Vid mitt köp av bostadsrätt fick jag ett positivt och trevligt bemötande kombinerat med stor effektivitet och erfarenhet. Jag är mycket nöjd med hur smidigt Jenny arbetar genom att vara lösningsbenägen och ge relevant återkoppling och info.
    Önskar en trevlig sommar!
    /Jessica Läs mer
    2018-05-28 Jenny K svarar Jessica E
    Hej! Kul att du är nöjd med mitt arbete Jessica! Vi ses i augusti! /Jenny
  • Martin G skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpte vårt första hus i Växjö stad och fick hjälp av svenskfastighetsförmedling med detta.
    Vi var mycket nöjda från dag 1 med den aktuella mäklaren. Läs mer
    2018-05-27 Johan F svarar Martin G
    Hej Martin, & Sofie,
    Härligt att ni är nöjda, ha nu en fantastisk resa!
    Vilken händelserik vecka ni har haft. :)
    Mvh Johan Florå
  • Ebrahim M skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Helheten har varit mycket bra .
    Mvh Läs mer
    2018-08-16 Rasmus W svarar Ebrahim M
    Tack för orden och hoppas ni kommer att trivas i huset.
    // Rasmus Wickell
  • Stefan J skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Johan sålde min villafastighet på väster. Johan som ger ett förtroendefullt intryck blev mitt val av mäklare i konkurrens med flera andra duktiga mäklare. Vi valde ett lågt ingångspris för att öka intresset kring objektet vilket visade sig vara ett gott val. Visning och budgivning löpte utan problem. Johans lågmälda humor och gedigna erfarenhet spelade säkert en viss roll här. Mina höga förväntningar infriades. Läs mer
    2018-05-13 Johan F svarar Stefan J
    Tack för de fina orden och härligt att du är nöjd!
    Har varit roligt att samarbeta med dig!
    Bästa hälsningar Johan
  • Britt-marie J skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    En mäklare som gjorde sitt bästa. Blev väldigt väl bemött. Läs mer
  • Erik W
    Erik W skrev om Fanny Zetterling en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Mycket korrekt bemötande. Snabba, tydliga och sakliga svar på frågor. Professionellt och förtroendefullt genom hela processen. Läs mer
  • Martha K
    Martha K skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag tycker att jag fick ett bra bemötande av Erik. När vi var på visningen uppfattade jag honom som lite väl "säljig" och hal, men det gjorde jag inte senare. Då var han istället trevlig och hjälpsam, både alla de gånger vi pratade i telefon och även sen när vi sågs för att gå igenom kontraktet - något jag f.ö. tycker att han gjorde på ett i stort sett begripligt och pedagogiskt sätt. Läs mer
    2018-04-03 Erik P svarar Martha K
    Tack för för dom fina orden Martha. Hoppas att ni kommer att trivas bra i ert nya hus! /Erik
  • Erika G skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Johan har hjälpt oss att sälja vår bostadsrätt. Han har varit lyhörd och alltid lätt att nå om det varit något vi undrat över. Vi skulle med glädje rekommendera hon Läs mer
    2018-06-26 Johan F svarar Erika G
    Tack Erika!
    Ni kommer få det superbra i ert nya hus!
  • Mattias O
    Mattias O skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag träffade Erik första gången på husvisningen och vi hälsade på varandra. Då det var många andra på visningen var jag inte så fokuserad på just vår mäklare. Något av det första jag dock tänkte på var att han inte såg ut som han gjorde på profilbilden på hemsidan. Om det är positivt eller ej är av ringa betydelse. Kontakten har egentligen uteslutande handlat mellan Erik och min fru så jag har inte haft något direkt med honom att göra. Annars tycker jag att han har varit tillmötesgående och hjälpt oss mycket med de frågor och funderingar som vi haft. En rekorderlig och trevlig mäklare. Läs mer
    2018-04-03 Erik P svarar Mattias O
    Kul att höra att du är nöjd! Hoppas att ni kommer trivas bra i huset! /Erik
  • Fredrik M skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Snabb och smidig affär. Väl bemött. Läs mer
    2018-03-27 Rasmus W svarar Fredrik M
    Tack för orden Fredrik. Hoppas du kommer trivas i din nya lägenhet.
  • Martin H skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Hej!

Jag tycker Erik agerat mycket professionellt och hela tiden varit informativ och berättat om intressenter och budgivare. Erik är en hungrig säljare som i åtminstone huset i Älghult varit duktig på att få ut det mesta möjliga till förmån för oss säljare och jobbat på en underskrift från köparna genom att tydligt förklara att inget är i hamn förrän kontraktet är skrivet. Läs mer
    2018-04-03 Erik P svarar Martin H
    Tack så mycket för den fina rekommendationen Martin. Har varit ett nöje att få hjälpa er. /Erik
  • Bozena M skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    När min mäklare ringde och sa att det är jag som får köpa mitt nuvarande hus blev jag j.glad och lycklig...innan han ringde mig ringde han till alla som var på visningen och frågade de om ngn. ville lägga bud..men ingen var intresserad och därför jag blev den spekulant som fick huset..vi har bukat tid för att skriva kontrakt..och plötsligt får jag veta att en av budgivarna lägger ett bud???.vaaad??!!!-tänkte jag..budgivning är redan avslutat!!
    Det har kostat mig 30.000 kr. extra???!!!
    Jag tycker att mäklare borde avsluta eller stoppa budgivningen redan efter förfrågningar..och hans ord var att -huset är ditt!!!...jag mådde jättedåligt p.g.a.kände mig lurad!!
    Jag tycker att Svensk Fastighetsförmedling är skyldig mig de pengarna som är 30.000 kr.
    Mvh Bozena Musial Läs mer
    2018-03-22 Rasmus W svarar Bozena M
    Hej!
    Genom våra tidigare samtal har jag full förståelse för din besvikelse med budgivningens slutfas.
    Dock är jag tvungen enligt fastighetsmäklarlagen att framföra alla inkomna bud till säljaren innan kontrakt är skrivet.
    Hoppas du kommer att trivas i ditt nya hus.
    // Rasmus Wickell
  • Märta E skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag tyckte Rasmus var trevlig och kunnig och utförde försäljningen av fastigheten till min fulla belåtenhet.
    Jag rekommenderar honom verkligen.
    Hälsningar
    Märta Läs mer
    2018-03-19 Rasmus W svarar Märta E
    Stort tack för de fina orden.
    Med vänlig hälsning, Rasmus
  • Asta J
    Asta J skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag är mycket nöjd med bemötandet och allt har fungerat smidigt. Läs mer
    2018-04-03 Erik P svarar Asta J
    Tack så mycket för den fina rekommendationen Asta. /Erik
  • Darya P skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Det var bra !!! Jag rekommenderar!

Med vänlig hälsning Darya Läs mer
    2018-04-03 Erik P svarar Darya P
    Tack! Hoppas att ni trivs i ert nya hus! /Erik
  • Petter B skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Ett trevligt, kunnigt och ambitiöst intryck under hela säljprocessen. Väldigt lyhörd för våra önskemål och åsikter.
    Bra och snabb återkoppling.
    Totalt sett ett väldigt bra intryck! Läs mer
    2018-03-19 Rasmus W svarar Petter B
    Tack för orden!
    Det har varit kul att ta hand om er försäljning av ert fina hus.
    Med vänlig hälsning, Rasmus
  • Erik F skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Bra kunskap, engagerad, visste vad han höll på med. Läs mer
    2018-04-03 Erik P svarar Erik F
    Tack för dom fina orden! Kul att få hjälpa dig. /Erik
  • Jenny F skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Gott bemötande. Mäklaren är mån om att köparen ska vara nöjd. Gör det smidigt för köparen att kunna skriva på kontrakt på annan ort/annat kontor.Tar snabbt reda på svar till våra frågor. Läs mer
    2018-05-13 Johan F svarar Jenny F
    Hoppas ni kommit i ordning och trivs på fastlandet! :) / Johan
  • Jonatan L skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Enkelt, smidigt, allt löstes innan visning. Har bara positivt att säga om Johan Läs mer
  • Jan Michael B skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Seriös och saklig. Förtroendegivande.
    Kan starkt rekommenderas. Läs mer
    2018-05-13 Johan F svarar Jan Michael B