Alla kategorier Mäklare Kronoberg Växjö Svensk Fastighetsförmedling Svensk Fastighetsförmedling Växjö

Svensk Fastighetsförmedling Växjö

Kungsgatan 1, 352 80 Växjö — Visa karta

Välkommen till Svensk Fastighetsförmedling Växjö!

Växjö är en spännande stad som växer på många plan. Om du planerar att flytta hit är det oss på Svensk Fastighetsförmedling du ska kontakta. Vi har koll på vilka områden som passar dig bäst till hur vi bäst marknadsför din bostad. Dessutom vet vi var alla köpare och säljare finns.

När du anlitar oss får du ett team engagerade mäklare som ser till att du får ut det mesta av din bostadsaffär. Kontakta oss för fri värdering så hjälper vi dig vidare på bostadsmarknaden.

Läs vad 164 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Växjö

• 2019-07-09

Daniel L skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Johan hjälpte oss att sälja vår bostadsrätt och även att skriva kontrakt för ett villaköp. Engagemang, tillgänglighet och effektivitet är alla egenskaper Johan har. Sen att han är trevlig och jordnära är något både jag och min fru uppskattade. Läs mer
  • 2019-07-06

Åsa R skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vid sålde vår villa i centrala växjö. Johan har på ett lugnt, förtroendegivande och också drivande sätt tagit oss genom hela processen väldigt smidigt. Vi har varit så trygga med Johan. Läs mer
  • 2019-07-05

Mattias J skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag har fått hjälp av Johan Florå att sköta kontrakt och hantering vad gäller försäljning av mitt hus. Kan säga att allt skötts proffesionellt och på ett personligt och enkelt sätt. Läs mer
  • 2019-06-30

Lisbeth B skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Tack till Jenny som från början till slut varit mycket proffsig, dvs lagom från början till slut. Helnöjd kund Läs mer
  • 2019-06-27

Christina A skrev om Martina Börjesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Fått stöd att göra ägarskifte på vårt hus till dotter och hennes sambo.
    Blivit mycket väl bemötta och en mycket god service. Min upplevelse är mycket positiv och jag känner mig trygg med stödet utifrån den processen vi är i. Läs mer
  • Hans-Peter A

2019-06-24

Hans-Peter A skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Mäklaren har på ett excellent sätt hanterat försäljning av en äldre fastighet i Moheda.

Mäklaren har haft en ytterst professionell sätt att vara liksom på det sätt han har agerat.

Han har vida överträffat mina förväntningar Läs mer
    2019-07-05 Rasmus W svarar Hans-Peter A
    Stort tack för orden!
    Och tack för förtroendet.
  • 2019-06-24

Ingrid F skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi har köpt en 4:a rums lägenhet mäklaren har varit mycket enkel att nå och tillmötes gående vad det gäller visning m.m Läs mer
  • 2019-06-24

Jan J skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag har sålt en bostadsrättslägenhet, 2 rum, på Gamla Norr i Växjö. Eftersom jag haft förtroendeposter i bostadsrättsföreningen lokalt har jag kommit i kontakt med Jenny Kjellsson även tidigare och hade därmed höga förväntningar inför min affär. De har infriats. Jenny har också ett mycket trevligt bemötande. Läs mer
  • 2019-06-04

Dennis D skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Snabba svar, inte hetsigt och jordnära. Gör att köpet blir proffsigt och trevligt. Läs mer
  • 2019-06-04

Anton F skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålde en bostadsrätt med kort varsel. Trots detta kunde bostaden läggas ut för försäljning snabbt, och extra visningar hölls. Bra bemötande, pålitligt intryck och bra utförande. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-06-03

Tom E skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpte ett trähus i Braås. Mäklaren var saklig och pålitlig. Nöjd. Läs mer
  • 2019-06-03

Jonas B skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Tack vara stort engagemang och driv blev det en snabb affär som alla inblandade parter blev väldigt nöjd med. Jenny ordnade med en separat förhandsvisning med väldigt kort varsel och ansträngde sig verkligen för att att denna affär kunde genomföras, imponerande! Läs mer
  • 2019-06-02

Sonja J skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag har, som god man till en gravt dement kvinna, sålt en bostadsrätt i Sandsbro och har fattat förtroende för mäklare Jenny Kjellsson, som jag fått rekommenderad av en granne, och fått stöd i mitt lite ovanliga god man-ärende. Jag är nöjd med händelseförloppet och processen som pågick ca 3 månader. Jenny Kjellsson är lugn och saklig och överskattar inte marknaden. Läs mer
  • 2019-05-31

Rebecca A skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt en lägenhet och mäklaren var mycket duktig, kunnig och trevlig! Läs mer
  • 2019-05-29

Melina R skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Tack för din tålamod och att du svarade på alla våra frågor :) Läs mer
    2019-06-18 Rasmus W svarar Melina R
    Tack Melina, och jag är säker på att ni kommer trivas i ert nya hem!
  • 2019-05-28

Emelie H skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Rasmus har levt upp till våra förväntningar vid försäljningen av vår bostadsrätt. Han ger ett proffsigt och seriöst intryck. Han har svarat på mail och sms oavsett dag i veckan med snabb och tydlig kommunikation. Kommer absolut anlita Rasmus fler gånger om det skulle behövas. Rekommenderas! Läs mer
    2019-06-18 Rasmus W svarar Emelie H
    Tack för de orden Emelie!
  • 2019-05-26

Rickard K skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi köpte vårat drömhus och blev väldigt professionellt bemötta. Vi fick snabbt förtroende för mäklaren och han var väldigt tydlig och noggrann vid kontraktskrivningen. Läs mer
  • Hans-Olof S

2019-05-20

Hans-Olof S skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Rasmus hjälpte oss med att sälja vårat hus på Toftahöjden i Växjö.
    Rasmus har gjort ett mycket bra jobb med huset han sålde åt oss. Ett trevlig bemötande och proffsig i sin yrkesroll.
    Jag rekommendera verkligen Rasmus.
    Hasse S Läs mer
    2019-05-27 Rasmus W svarar Hans-Olof S
    Tack för orden, glad att kunna hjälpa er.
  • 2019-05-19

Magnus A skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Trevligt och tydligt bemötande. Läs mer
  • Ulla R

2019-05-15

Ulla R skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Har köpt en bostadsrätt.
    Blev bemött mycket bra.
    Mäklaren levde upp till förväntningarna mycket väl.

Mäklaren var mycket saklig och gemytlig på alla vis.
    Ingen gåpåare. Det kändes bra. Läs mer
    2019-05-27 Rasmus W svarar Ulla R
    Tack Ulla.
    Tror du kommer trivas bra i din nya bostad.
  • 2019-05-13

Jonas R skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag är mycket nöjd med försäljningen av vårt hus. Rasmus kan sin sak och förklarade alla stegen på ett sakligt och förståeligt sätt. Kan helt klart rekommenderas. Läs mer
    2019-05-27 Rasmus W svarar Jonas R
    Tack för orden Jonas, lycka till i ert nya hus.
  • Arman A

2019-05-09

Arman A skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Bra mäklare, seriöst bemötande, jag är nöjd med hans arbete. Rekommenderar utan tvekan!!! Läs mer
  • 2019-05-09

Tino S skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt bostadsrätt fick, ett glatt bemötande av min mäklare. Affären gick snabbt och bekymmersfritt. 😊 Läs mer
  • 2019-05-08

Johanna G skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi köpte ett hus före visning genom Johan. Han hade ett väldigt proffsigt bemötande, och lät oss i lugn och ro gå runt och titta. Vi upplevde att han verkligen hjälpte oss att komma överens med säljarna, för att kunna avsluta affären på ett sätt som båda parter var nöjda med. Vi är extremt nöjda och rekommenderar verkligen Johan som mäklare! Läs mer
  • 2019-05-07

Gunnar E skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt en fastighet. Blev bra bemött av mäklaren. Blev nöjd med fotograferingen och den snabba affären som mäklaren ordna till.
    Sammantaget en mycket positiv upplevelse. Läs mer
  • Lena K

2019-05-03

Lena K skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Villa i Hovmantorp.
    Mycket nöjd med Rasmus insats 😊 Läs mer
    2019-05-27 Rasmus W svarar Lena K
    Tack Lena, och lycka till i er nya bostad.
    Vi ses!
  • Fredrik K

2019-05-03

Fredrik K skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi är mycket nöjda med Rasmus Wickell driven, enkel och proffsig. Följde upp intressenter och gav feedback effektivt. Vi hade haft huset ute på försäljning ett år hos annan mäklare, när Rasmus tog över försäljningen blev huset sålt innan visning och en bra bit över utgångspris. Rekommenderar gärna Rasmus. Läs mer
    2019-05-27 Rasmus W svarar Fredrik K
    Tack så mycket för orden, och glad att jag kunde hjälpa er.
  • Christoffer N

2019-05-02

Christoffer N skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålde vår villa innan visning.
    Bra och trevlig på alla vis.
    Lite tätare uppföljningar kanske.
    Varm person.

En väldigt lite sak men oerhört trevlig var när vi köpte vårt nya hus av Swedbank så fick säljarna och köparna en ”goodiebag” med prosecco o lite mys efter man skrivit avtal.
    Hem och fira.
    Bara ett tips.

Vi är nöjda. Läs mer
    2019-05-27 Rasmus W svarar Christoffer N
    Tack för orden Christoffer.
    Och även tack för tipset, skall ta med mig det!
    //Rasmus
  • 2019-04-28

Lise-Lott Y skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi är mycket nöjda med Rasmus, professionell, trevlig och tillmötesgående. Bra och rak kommunikation. Jag kan varmt rekommendera Rasmus som mäklare. Läs mer
    2019-05-02 Rasmus W svarar Lise-Lott Y
    Tack för orden och lycka till i ditt nya hem!
  • Thomas B

2019-04-28

Thomas B skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vaken säljare, snabb och kunnig Läs mer
  • 2019-04-24

Gunnel B skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Trevligt vänligt bemötande .Klok lugn och kunnig Läs mer
  • 2019-04-18

Mona Jenny Margaretha B skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag har sålt ett hus.
    Jag gillade Erik från första kontakten.
    Trevlig, kunnig och lättsam.
    Jag är jätte nöjd. Läs mer
  • 2019-04-18

Martin Yoo Min Anders D skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Både köpte av och sedan sålde åt oss. Bara positivt att säga om båda affärerna. Bra kontinuerlig återkoppling hela vägen. Har ett lugnt och tryggt bemötande och koll på läget. Vilket var skönt för oss, då köpa och sälja hus är en stor affär för de flesta. Läs mer
    2019-05-02 Rasmus W svarar Martin Yoo Min Anders D
    Tack så mycket för orden Martin.
    Ni kommer trivas bra i ert nya fina hus.
  • Lisa J

2019-04-17

Lisa J skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi tog hjälp av Johan Florå med att sälja vår Brf Villa vilket han hanterade på ett exemplariskt sätt. Med ett bra kontaktnät med potentiella köpare gick försäljningen smidigt trots konkurrerande objekt som kom ut samtidigt. Johan är förtroendeingivande med ett proffsigt bemötande och hanterar såväl yngre som äldre kunder på ett mycket bra sätt. Läs mer
  • 2019-04-06

Ulla S skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag har sålt en bostadsrätt 3 rok . Jag fick ett mycket gott förtroende redan vid första mötet. Det var första gången jag kontaktade en mäklare och visste inte gången i det hela. Fick mycket bra information som höll ända till bostaden va såld. Är så nöjd med allt och känner stort förtroende. Läs mer
  • 2019-04-04

Tobias K skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Very reliable, great job for both sides, the seller and the buyer. Läs mer
  • 2019-04-03

Kjell D skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi har sålt vår bostad i Älghult, vi är väldigt nöjda med vad Johan hat gjort. han har varit trevlig och lätt att prata med. Våra förväntningar var att få huset sålt till ett bra pris. Läs mer
  • 2019-04-02

Michaela L skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi har sålt en villa på landsbygden, cirka en mil utanför centrala Växjö. Rasmus Wickell som varit ansvarig mäklare för försäljningen har utfört sitt arbete exemplariskt - han har haft ett trevligt bemötande samt varit tillgänglig under hela processen. Visningar och försäljningen skötes på ett mycket bra. Läs mer
    2019-05-02 Rasmus W svarar Michaela L
    Tack för de fina orden Michaela!
    Och lycka till i ert nya hus.
  • Magdalena B

2019-03-30

Magdalena B skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Mycket bra upplevelse. Trevlig mäklare som ger mycket information, ger tid att tänka över beslut och är flexibel att hitta tidpunkt att träffas och prata mer om objektet. Läs mer
  • Nils-petter N

2019-03-28

Nils-petter N skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Ordning och reda, jordnära och jäkligt kompetent. Svårt att föreställa mig hur man kan få bättre service än så här. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-03-28

Madeleine L skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålde en bostadsrätt som Erik hjälpte mig med. Han är professionell, engagerad och pålitlig. Bäst helt enkelt/Madde Läs mer
  • 2019-03-24

Astrid E skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jenny
    Jag uppfattar dig som kompetent, ärlig och positiv. Läs mer
  • 2019-03-22

Georg M skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt en bostadsrätt i Växjö. Med tanke på hur bostadsmarknaden är i Växjö för tillfället så gjorde mäklaren ett gott jobb. Läs mer
  • Göran B

2019-03-21

Göran B skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi köpte en bostadsrätt via Sv Fastighetsförmedling i Växjö. Vi är mycket nöjda med hur mäklaren skötte sitt uppdrag. Kunde svara på eller återkoppla på alla våra frågor. Inga problem att få se lägenheten en andra gång, detta ordnades direkt. Bra! Det är viktigt att kunna göra ett återbesök i lugn och ro och inte tillsammans med andra.

Det var lätt att prata med mäklaren, hon blev också engagerad i våra mätningar av rum mm vid andra besöket. Kul! Sitt uppdrag skötte hon säkert och smidigt och hon hade stor kunskap om objektet. Läs mer
  • 2019-03-21

Susanne H skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vår mamma har sålt sitt hus byggt 1963. Erik Persson, vår mäklare har under hela ”resan” varit professionell i sitt sätt att ta hand om uppgiften. Lätt att prata med vid ev frågetecken. Alltid återkopplat snabbt via mail eller telefon. Vår mamma uppskattade hans lugna bemötande samt hans tydliga sätt att presentera hur försäljningen skulle genomföras. Tyvärr fick vi inte huset sålt för utgångsbudet. Med vänlig hälsning, Susanne Hedlund och Christina Svensson Läs mer
  • 2019-03-19

Przemyslaw P skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi har köpt ett hus.Allt var 100% provs.Tack ! Läs mer
    2019-05-02 Rasmus W svarar Przemyslaw P
    Tack för orden!
    Och lycka till i ert nya hem.
    // Rasmus Wickell
  • 2019-03-19

Grigoris David A skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt hus i Växjö, bra och proffsigt bemötande, alltid i tid och förbered! Även fast vi inte riktigt lyckades nå utgpris så kämpade Johan på in i det sista! Läs mer

Lisa B skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    När vi köpte hus upplevdes Johan som rak och ärlig, vilket vi uppskattade. Han är förtroendeingivande och hjälpsam.
    Vi är nöjda! Läs mer
  • 2019-03-17

Bertil G skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Hej!
    Försäljning Solhäll Åker Åseda.
    Min mäklare, Johan Florå, har verkligen ställt upp för mej.
    I och med att jag är något rörelsehindrad har allt skötts per telefon till största belåtenhet. Info per mejl, sms och telefon.
    Jag och övriga db-delägare är hitintills mycket nöjda med utfört arbete, tillgänglighet och bemötande. Johan och jag har träffats en enda gång och då ställde Johan upp på sin fritid. Strongt!
    Jag har inte haft något besvär under försäljningsperioden och min vilja har tillgodosetts över förväntan. TACK för det!

Med Hälsning
    Bertil Grén Läs mer
  • 2019-03-15

Björn J skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Mycket trevlig o kunnig mäklare, husaffären var klar på 4 veckor, väldigt bra bemötande, både mot köpare o säljare.
    Allt känns jättebra! Läs mer

Kungsgatan 1, 352 80 Växjö