Alla kategorier Mäklare Kronoberg Växjö Svensk Fastighetsförmedling Svensk Fastighetsförmedling Växjö

Svensk Fastighetsförmedling Växjö

Kungsgatan 1, 352 80 Växjö — Visa karta

Välkommen till Svensk Fastighetsförmedling Växjö!

Växjö är en spännande stad som växer på många plan. Om du planerar att flytta hit är det oss på Svensk Fastighetsförmedling du ska kontakta. Vi har koll på vilka områden som passar dig bäst till hur vi bäst marknadsför din bostad. Dessutom vet vi var alla köpare och säljare finns.

När du anlitar oss får du ett team engagerade mäklare som ser till att du får ut det mesta av din bostadsaffär. Kontakta oss för fri värdering så hjälper vi dig vidare på bostadsmarknaden.

Läs vad 146 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Växjö

• 2019-05-19

Magnus A skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Trevligt och tydligt bemötande. Läs mer
  • Ulla R

2019-05-15

Ulla R skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Har köpt en bostadsrätt.
    Blev bemött mycket bra.
    Mäklaren levde upp till förväntningarna mycket väl.

Mäklaren var mycket saklig och gemytlig på alla vis.
    Ingen gåpåare. Det kändes bra. Läs mer
  • 2019-05-13

Jonas R skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag är mycket nöjd med försäljningen av vårt hus. Rasmus kan sin sak och förklarade alla stegen på ett sakligt och förståeligt sätt. Kan helt klart rekommenderas. Läs mer
  • Arman A

2019-05-09

Arman A skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Bra mäklare, seriöst bemötande, jag är nöjd med hans arbete. Rekommenderar utan tvekan!!! Läs mer
  • 2019-05-09

Tino S skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt bostadsrätt fick, ett glatt bemötande av min mäklare. Affären gick snabbt och bekymmersfritt. 😊 Läs mer
  • 2019-05-08

Johanna G skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi köpte ett hus före visning genom Johan. Han hade ett väldigt proffsigt bemötande, och lät oss i lugn och ro gå runt och titta. Vi upplevde att han verkligen hjälpte oss att komma överens med säljarna, för att kunna avsluta affären på ett sätt som båda parter var nöjda med. Vi är extremt nöjda och rekommenderar verkligen Johan som mäklare! Läs mer
  • 2019-05-07

Gunnar E skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt en fastighet. Blev bra bemött av mäklaren. Blev nöjd med fotograferingen och den snabba affären som mäklaren ordna till.
    Sammantaget en mycket positiv upplevelse. Läs mer
  • Lena K

2019-05-03

Lena K skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Villa i Hovmantorp.
    Mycket nöjd med Rasmus insats 😊 Läs mer
  • Fredrik K

2019-05-03

Fredrik K skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi är mycket nöjda med Rasmus Wickell driven, enkel och proffsig. Följde upp intressenter och gav feedback effektivt. Vi hade haft huset ute på försäljning ett år hos annan mäklare, när Rasmus tog över försäljningen blev huset sålt innan visning och en bra bit över utgångspris. Rekommenderar gärna Rasmus. Läs mer
  • Christoffer N

2019-05-02

Christoffer N skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålde vår villa innan visning.
    Bra och trevlig på alla vis.
    Lite tätare uppföljningar kanske.
    Varm person.

En väldigt lite sak men oerhört trevlig var när vi köpte vårt nya hus av Swedbank så fick säljarna och köparna en ”goodiebag” med prosecco o lite mys efter man skrivit avtal.
    Hem och fira.
    Bara ett tips.

Vi är nöjda. Läs mer
  • 2019-04-28

Lise-Lott Y skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi är mycket nöjda med Rasmus, professionell, trevlig och tillmötesgående. Bra och rak kommunikation. Jag kan varmt rekommendera Rasmus som mäklare. Läs mer
    2019-05-02 Rasmus W svarar Lise-Lott Y
    Tack för orden och lycka till i ditt nya hem!
  • Thomas B

2019-04-28

Thomas B skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vaken säljare, snabb och kunnig Läs mer
  • 2019-04-24

Gunnel B skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Trevligt vänligt bemötande .Klok lugn och kunnig Läs mer
  • 2019-04-18

Mona Jenny Margaretha B skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag har sålt ett hus.
    Jag gillade Erik från första kontakten.
    Trevlig, kunnig och lättsam.
    Jag är jätte nöjd. Läs mer
  • 2019-04-18

Martin Yoo Min Anders D skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Både köpte av och sedan sålde åt oss. Bara positivt att säga om båda affärerna. Bra kontinuerlig återkoppling hela vägen. Har ett lugnt och tryggt bemötande och koll på läget. Vilket var skönt för oss, då köpa och sälja hus är en stor affär för de flesta. Läs mer
    2019-05-02 Rasmus W svarar Martin Yoo Min Anders D
    Tack så mycket för orden Martin.
    Ni kommer trivas bra i ert nya fina hus.
  • Lisa J

2019-04-17

Lisa J skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi tog hjälp av Johan Florå med att sälja vår Brf Villa vilket han hanterade på ett exemplariskt sätt. Med ett bra kontaktnät med potentiella köpare gick försäljningen smidigt trots konkurrerande objekt som kom ut samtidigt. Johan är förtroendeingivande med ett proffsigt bemötande och hanterar såväl yngre som äldre kunder på ett mycket bra sätt. Läs mer
  • 2019-04-06

Ulla S skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag har sålt en bostadsrätt 3 rok . Jag fick ett mycket gott förtroende redan vid första mötet. Det var första gången jag kontaktade en mäklare och visste inte gången i det hela. Fick mycket bra information som höll ända till bostaden va såld. Är så nöjd med allt och känner stort förtroende. Läs mer
  • 2019-04-04

Tobias K skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Very reliable, great job for both sides, the seller and the buyer. Läs mer
  • 2019-04-03

Kjell D skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi har sålt vår bostad i Älghult, vi är väldigt nöjda med vad Johan hat gjort. han har varit trevlig och lätt att prata med. Våra förväntningar var att få huset sålt till ett bra pris. Läs mer
  • 2019-04-02

Michaela L skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi har sålt en villa på landsbygden, cirka en mil utanför centrala Växjö. Rasmus Wickell som varit ansvarig mäklare för försäljningen har utfört sitt arbete exemplariskt - han har haft ett trevligt bemötande samt varit tillgänglig under hela processen. Visningar och försäljningen skötes på ett mycket bra. Läs mer
    2019-05-02 Rasmus W svarar Michaela L
    Tack för de fina orden Michaela!
    Och lycka till i ert nya hus.
  • Magdalena B

2019-03-30

Magdalena B skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Mycket bra upplevelse. Trevlig mäklare som ger mycket information, ger tid att tänka över beslut och är flexibel att hitta tidpunkt att träffas och prata mer om objektet. Läs mer
  • Nils-petter N

2019-03-28

Nils-petter N skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Ordning och reda, jordnära och jäkligt kompetent. Svårt att föreställa mig hur man kan få bättre service än så här. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-03-28

Madeleine L skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålde en bostadsrätt som Erik hjälpte mig med. Han är professionell, engagerad och pålitlig. Bäst helt enkelt/Madde Läs mer
  • 2019-03-24

Astrid E skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jenny
    Jag uppfattar dig som kompetent, ärlig och positiv. Läs mer
  • 2019-03-22

Georg M skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt en bostadsrätt i Växjö. Med tanke på hur bostadsmarknaden är i Växjö för tillfället så gjorde mäklaren ett gott jobb. Läs mer
  • Göran B

2019-03-21

Göran B skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi köpte en bostadsrätt via Sv Fastighetsförmedling i Växjö. Vi är mycket nöjda med hur mäklaren skötte sitt uppdrag. Kunde svara på eller återkoppla på alla våra frågor. Inga problem att få se lägenheten en andra gång, detta ordnades direkt. Bra! Det är viktigt att kunna göra ett återbesök i lugn och ro och inte tillsammans med andra.

Det var lätt att prata med mäklaren, hon blev också engagerad i våra mätningar av rum mm vid andra besöket. Kul! Sitt uppdrag skötte hon säkert och smidigt och hon hade stor kunskap om objektet. Läs mer
  • 2019-03-21

Susanne H skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vår mamma har sålt sitt hus byggt 1963. Erik Persson, vår mäklare har under hela ”resan” varit professionell i sitt sätt att ta hand om uppgiften. Lätt att prata med vid ev frågetecken. Alltid återkopplat snabbt via mail eller telefon. Vår mamma uppskattade hans lugna bemötande samt hans tydliga sätt att presentera hur försäljningen skulle genomföras. Tyvärr fick vi inte huset sålt för utgångsbudet. Med vänlig hälsning, Susanne Hedlund och Christina Svensson Läs mer
  • 2019-03-19

Przemyslaw P skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi har köpt ett hus.Allt var 100% provs.Tack ! Läs mer
    2019-05-02 Rasmus W svarar Przemyslaw P
    Tack för orden!
    Och lycka till i ert nya hem.
    // Rasmus Wickell
  • 2019-03-19

Grigoris David A skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt hus i Växjö, bra och proffsigt bemötande, alltid i tid och förbered! Även fast vi inte riktigt lyckades nå utgpris så kämpade Johan på in i det sista! Läs mer

Lisa B skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    När vi köpte hus upplevdes Johan som rak och ärlig, vilket vi uppskattade. Han är förtroendeingivande och hjälpsam.
    Vi är nöjda! Läs mer
  • 2019-03-17

Bertil G skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Hej!
    Försäljning Solhäll Åker Åseda.
    Min mäklare, Johan Florå, har verkligen ställt upp för mej.
    I och med att jag är något rörelsehindrad har allt skötts per telefon till största belåtenhet. Info per mejl, sms och telefon.
    Jag och övriga db-delägare är hitintills mycket nöjda med utfört arbete, tillgänglighet och bemötande. Johan och jag har träffats en enda gång och då ställde Johan upp på sin fritid. Strongt!
    Jag har inte haft något besvär under försäljningsperioden och min vilja har tillgodosetts över förväntan. TACK för det!

Med Hälsning
    Bertil Grén Läs mer
  • 2019-03-15

Björn J skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Mycket trevlig o kunnig mäklare, husaffären var klar på 4 veckor, väldigt bra bemötande, både mot köpare o säljare.
    Allt känns jättebra! Läs mer
  • 2019-03-14

Emil B skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Mycket trevligt bemötande och lätt att få tydliga och bra svar från mäklaren. Kan rekommendera mäklaren! Läs mer
  • 2019-03-12

Angelica H skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Väldigt professionell ocj effektiv och engagerad Läs mer
    2019-03-14 Rasmus W svarar Angelica H
    Tack för orden Angelica.
  • Ingrid M

2019-03-11

Ingrid M skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    I en ganska avkyld marknad har mäklaren visat stor tålamod, tagit på sig att visa lägenheten ett flertal gånger och på så sätt matchat vår lägenhet med en köpare utan att det har tagit alltför lång tid. Vi har blivit trevligt bemötta och fått bra råd. Läs mer
  • Caroline K

2019-03-11

Caroline K skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt vårat första hus.
    Trevligt bemötande och återkoppling. Hög tillgänglighet och förståelse. Mycket hjälpsam och kunnig , helt enkelt en kanonmäklare! Läs mer
    2019-03-14 Rasmus W svarar Caroline K
    Tack så mycket Caroline!
    Tror ni kommer trivas väldigt bra i ert nya hus!
  • Maria N

2019-03-04

Maria N skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    jag köpte ett hus i Lessebo. Mäklaren bemötte mig väldigt bra. Var hjälpsam med mina frågor. Läs mer
    2019-03-14 Rasmus W svarar Maria N
    Tack så mycket för orden Maria!
    Hoppas du kommer trivas i ditt nya hus.
  • 2019-02-26

Viktor S skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag och min sambo hade Jenny som mäklare, då vi sålde våran bostadsrätt på Drottninggatan i Växjö. Vi är jätte nöjda med mäklaren.
    Jenny är lättsam och hon har ett trevligt bemötande. Älskar att hon ständigt uppdaterade oss med senaste ”nytt” då en ny spekulant kom in i bilden eller vad det nu kunde vara som hände, under tidens gång när lägenheten var ute på Hemnet.
    / Annie och Viktor Läs mer
  • 2019-01-26

Klara V skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Mycket bra bemötande och snabb kommunikation. Lyhörd för våra behov som köpare, mycket tillmötesgående. Läs mer
  • 2019-01-25

Johan E skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Kunnig märklare, som gjorde köpet av en lägenhet enkel och smidigt. Läs mer
    2019-03-14 Rasmus W svarar Johan E
    Tack Johan!
    Lycka till i din nya lägenhet.
  • 2019-01-19

Ragnhild Birgitta K skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Blev bemött på ett jätte trevligt sätt kände mig genast bekväm med honom, som mäklare kunde han sitt jobb utmärkt allting flöt på smidigt. Läs mer
    2019-03-11 Rasmus W svarar Ragnhild Birgitta K
    Tack för orden Birgitta.
    Ha det bra!
  • 2019-01-13

Anders L skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Bara goda erfarenheter Svensk Fast.
    Jenny har gjort ett bra jobb på en trög marknad. Läs mer
  • 2019-01-04

Bengt K skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt en bostadsrätt, en 2a.

Raka puckar...!
    Mycket proffsigt. Läs mer
  • 2018-12-29

Susanne S skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag har köpt lägenhet på Österleden
    54c , Växjö. Jag blev mycket bra bemött och fick snabb återkoppling när jag hade frågor . Sammanlagt ett bra betyg till mäklare Jenny Kjellsson . Läs mer
  • Jonathan F

2018-12-22

Jonathan F skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Mycket kunnig, driven och lyhörd mäklare som vägledde bra från början till slut.
    Rekommenderas starkt! Läs mer
    2019-01-15 Rasmus W svarar Jonathan F
    Tack för orden Jonathan!
    Lycka till i er nya lägenhet.
  • 2018-12-21

Hans-Olof S skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Tack Rasmus, för mycket trevligt och proffsigt bemötande vid försäljning av vår villa på Novisvägen i Alvesta. Vi kände förtroende från första stund, allt löpte på mycket smidigt och vi kände oss välinformerade under hela processen. Vi kan verkligen rekommendera Rasmus Wickell som mäklare.
    Hälsningar Anna och Hans-Olof Läs mer
    2019-01-15 Rasmus W svarar Hans-Olof S
    Tack så mycket Hans-Olof.
    Har varit roligt att arbeta med er försäljning.
    Och lycka till i ert nya boende.
  • 2018-12-09

Inga L skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Hjälpsam och mycket trevlig mäklare vid försäljning av bostad Läs mer
  • 2018-12-08

Karl E H skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Viktigaste ar att man far fortroende for maklaren, och att man kan lita pa uppgifter. Jenny Kjellsson har verkligen funnits dar for att styra affaren i hamn. Vi bor i USA men langtar tillbaka till idyllen Vaxjo dar vi har vara rotter och Jenny har hjalpt oss hitta tillbaka och vi hoppas att fa uppleva nagra ar i lugnare tempo. Läs mer
  • 2018-11-22

Per Q skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt villa.
    Bra bemötande men lyckades trots stort tålamod (mer än tre månader) inte nå det av honom förväntade utgångspriset. Givetvis inte hans "fel" men icke dessto mindre en besvikelse. Läs mer
    2018-12-07 Johan F svarar Per Q
    Tack Per för ditt omdöme.
    Tyvärr lyckades vi inte nå vår förväntade målbild trotts många på visningar och stor synlig på marknadsförningen.
    Har gjort vad jag kan för att hålla energin uppe genom hela försäljningen, vilket var lätt när Pernilla kämpade så hårt och gjorde så fint inför alla visningar!
    Vi ses på tillträdet!
    Mvh Johan
  • 2018-11-21

Ulf Z skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Har sålt min fars hus. Blivit bemött på ett trevligt och omhändertagande sätt med direkta svar på frågor etc. Mäklaren överträffade de ekonomiska förväntningarna på försäljningen.
    En bra process som har gått så fort som man kunde begära, kanske till och med lite fortare.
    Finns i vissa fall några kostnader som man skulle blivit upplyst vad som ingår och inte. Läs mer
    2018-12-07 Johan F svarar Ulf Z
    Tack Ulf för det fina orden.
    Alltid bra med feedback också så jag blir ännu tydligare!
    Vi ses snart på tillträdet!
    Mvh Johan

Kungsgatan 1, 352 80 Växjö