Alla kategorier Mäklare Kronoberg Växjö Svensk Fastighetsförmedling Svensk Fastighetsförmedling Växjö

Svensk Fastighetsförmedling Växjö

Kungsgatan 1, 352 80 Växjö — Visa karta

Välkommen till Svensk Fastighetsförmedling Växjö!

Växjö är en spännande stad som växer på många plan. Om du planerar att flytta hit är det oss på Svensk Fastighetsförmedling du ska kontakta. Vi har koll på vilka områden som passar dig bäst till hur vi bäst marknadsför din bostad. Dessutom vet vi var alla köpare och säljare finns.

När du anlitar oss får du ett team engagerade mäklare som ser till att du får ut det mesta av din bostadsaffär. Kontakta oss för fri värdering så hjälper vi dig vidare på bostadsmarknaden.

Läs vad 186 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Växjö

• 2019-09-16

Jim L skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Rasmus är en bra mäklare. Han kommer å gå långt. Läs mer
  • 2019-09-14

Annette C skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt ett mycket vackert hus i Åseda. Mäklaren har bemött oss på ett trevligt o professionellt sätt.
    Förväntade mig att få information och svar på mina frågor, mäklaren har levt upp till mina förväntningar.
    Som helhet är intrycket av mäklaren mycket positivt. Läs mer
  • 2019-09-12

Petri T skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag sålde en etta på 45 kvadrat i Dalbo.
    Mäklaren gav ett mycket bra bemötande, var flexibel med kontakt genom enbart mail och telefon.
    Jag förväntade mig att en annons dyker upp med bilder och beskrivning, att det sedan blir visning där flera olika kommer dit och tittar och till slut en budgivning. Vad som hände var att det endast fanns en spekulant som sedan också köpte lägenheten. Detta tror jag inte berodde på mäklaren utan marknaden, annonsen hade trafik och mäklaren fick sålt lägenheten till enda spekulanten till ett pris som var endast något lägre än startpriset, vilket är bra jobbat!
    Det enda som saknas från fullt betyg är ett högre antal spekulanter, även om det eventuellt inte beror på mäklarens kompetens. Läs mer
  • 2019-09-10

Carina R skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Trevlig o kunnig. Lätt att få tag i när man har frågor. Detta är min första husaffär, men jag känner mig väl omhändertagen och trygg. Läs mer
  • 2019-09-05

Marit K skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt villa. Mycket vänligt bemött. Trodde det var svårt att få villan såld så det var över mina förväntningar att det gick så fort. Tack för all hjälp Läs mer
  • 2019-09-04

Gabriell G skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Har sålt en bostad i Uppvidinge Kommun. Mäklaren var trevlig,tog sig tid. Var lätt att nå och man fick svar på sina frågor. Läs mer
  • 2019-09-04

Sofie W skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Alltid snabb återkoppling! Trevlig och hjälpsam Läs mer
  • 2019-09-01

Inger S skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi har fått hjälp med att sälja Vildgåsvägen 50 i Växjö.
    Så mycket information på så kort tid. Kände mig bombarderad efteråt. Allt gick väldigt fort. Skönt att allt redovisas för köparen i och med att Anticimex gjort sin genomsyn.
    Sedan skulle jag vilja tagit bort broschyren på huset i pappersformat. Nu i denna digitala era så är det inte hållbart. Jag tycker kunden ska få möjlighet att välja. Läs mer
  • 2019-08-29

Jens Y skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpte en villa. Allt gick smidigt och bra! Kan inte klaga på något. Läs mer
  • BJÖRN R

2019-08-26

BJÖRN R skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Johan sålde vår villa. Jättenöjd med hela processen. Lyhörd, tydlig i sin kommunikation. Ska ni sälja bostad rekommenderar jag att ni tar kontakt med Johan. Läs mer
    2019-08-27 Johan F svarar BJÖRN R
    Tack för orden Björn!
    Spännande med nytt kustnära läge! :)
    // Johan
  • Mihaly R

2019-08-22

Mihaly R skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi har sålt våran villa. Det var bra med information vi fick och snabb återkoppling vid frågor.Fotograferingen blev väldigt bra.
    Hela processen gick smidigare och snabbare än förväntad.
    Att Johan är profetionell och dessutom trevlig och mötesgående gör att vi kan varmt rekommendera honom.
    AR. Läs mer
    2019-08-27 Johan F svarar Mihaly R
    Vad roligt att ni är nöjda, har varit roligt att samarbeta och Erik la en bra grund! Nu ska vi bra hitta något nytt boende till er också! :)
  • 2019-08-22

Johan H skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Har köpt villa. Jag har blivit bra bemött av en påläst och engagerad mäklare jag är helnöjd! Läs mer
    2019-08-27 Johan F svarar Johan H
    Kul att ni är nöjda som köpare, kommer bli superbra för er tre! / Johan
  • 2019-08-19

Nils K skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Tack för en väl genomförd försäljning av lägenheten.
    Trevligt bemötande.
    Kan varmt rekommendera Jenny. Läs mer
  • 2019-08-17

Sasan B skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    hej!
    han är en trevlig och snäll.
    MVH
    Sasan Läs mer
    2019-08-19 Rasmus W svarar Sasan B
    Tack för orden Sasan!
    //Rasmus
  • 2019-08-14

Salwan Nawaf D skrev om Evelina Simonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpte en fastighet. Trevligt bemötande, fick snabba svar på frågor, lätt tillgänglig och kändes som en smidig process. Läs mer
  • 2019-08-13

Diana S skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Fungerat bra, har inget att jämföra med. Läs mer
    2019-08-27 Johan F svarar Diana S
    Härligt så det ska vara, det ska flyta på utan krångel!
    Ha det fint!
  • 2019-08-11

Agneta K skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt fastighet (dödsbo)
    Rönnvägen 3 Åseda, tillsammans med min syster.
    Fungerade mycket bra med mäklaren. Höll oss informerade om allt som hände.
    Mycket bra att ha att göra med Läs mer
    2019-08-27 Johan F svarar Agneta K
    Hej Agneta,
    Roligt att ni är nöjda, vi hörs av senare till deklarationen!
  • 2019-08-10

Owe Krister J skrev om Evelina Simonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi fick bra hjälp med att sälja vårt hus på Östra Lugnet i Växjö.
    Vi fick också en bra känsla och tydlig information inför försäljningen och snabb återkoppling på våra frågor.

Vi är mycket nöjda med mäklarens uppdrag. Läs mer
  • 2019-08-08

Margareta K skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Har sålt min villa.Eftersom det var en helt ny efarenhet för mej.var jag så tacksam och glad för all hjälp jag fick av mäklaren.Förväntningarna var att det skulle vara besvärligt och jobbigt med hur det skulle gå till men så blev det inte. Läs mer
    2019-08-27 Johan F svarar Margareta K
    Hej Margareta,
    Kul, vi hittade en smidig och fin lösning med köparna!
    Lycka till med nya boende, vi ses på tillträdet!
    Johan Florå
  • 2019-08-08

Johan Daniel Roger B skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Johan hjälpte oss att sälja en bostadsrätt. Bemötandet var från första stund lugnt och professionellt. Han agerar på ett sätt som visar på stor erfarenhet inom branschen. Bra återkoppling och informationsflöde genom hela processen.
    Tack Johan för all hjälp! Läs mer
    2019-08-08 Johan F svarar Johan Daniel Roger B
    Hej Johan,
    Tack för de fina orden!
    Det var ett nöje att samarbeta med er.
    Hoppas du fått lite skön semester. :)
    Ha det gott!
  • 2019-07-29

Linda B skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi har köpt en villa.

Bra bemötande vid visning. Bra material som lämnades ut inför och under visning. Snabb återkoppling vid funderingar och bra genomförande av kontraktssignering. Vi är jätte nöjda! Läs mer
    2019-08-27 Johan F svarar Linda B
    Hej Linda,
    Tack för era ord, kul att ni är nöjda och grattis till ett jättefint hus!
  • Kent B

2019-07-19

Kent B skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag tycker han är trevlig och bemötlig och han är snabb och kontakta mig kanon. Läs mer
    2019-08-08 Johan F svarar Kent B
    Hej Kent,
    Härligt att vi tillslut hittade ett hus som passar er!
    Hoppas ni haft en fin sommar!
    Hälsningar Johan
  • 2019-07-09

Daniel L skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Johan hjälpte oss att sälja vår bostadsrätt och även att skriva kontrakt för ett villaköp. Engagemang, tillgänglighet och effektivitet är alla egenskaper Johan har. Sen att han är trevlig och jordnära är något både jag och min fru uppskattade. Läs mer
    2019-08-08 Johan F svarar Daniel L
    Hej Daniel,
    Tack för din fina rekommendation. :)
    Underbart att vi löste allt innan er/och min semester så vi kunde njuta på riktigt!

Ha det fint så ses vi på tillträdarna!
    Med vänlig hälsning Johan
  • 2019-07-06

Åsa R skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vid sålde vår villa i centrala växjö. Johan har på ett lugnt, förtroendegivande och också drivande sätt tagit oss genom hela processen väldigt smidigt. Vi har varit så trygga med Johan. Läs mer
    2019-08-27 Johan F svarar Åsa R
    Hej Åsa,
    Härligt att vi lyckades att landa affären allt och ni kunde njuta ordentligt på er semester!
    Vi hörs Åsa!
  • 2019-07-05

Mattias J skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag har fått hjälp av Johan Florå att sköta kontrakt och hantering vad gäller försäljning av mitt hus. Kan säga att allt skötts proffesionellt och på ett personligt och enkelt sätt. Läs mer
  • 2019-06-30

Lisbeth B skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Tack till Jenny som från början till slut varit mycket proffsig, dvs lagom från början till slut. Helnöjd kund Läs mer
  • 2019-06-27

Christina A skrev om Martina Börjesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Fått stöd att göra ägarskifte på vårt hus till dotter och hennes sambo.
    Blivit mycket väl bemötta och en mycket god service. Min upplevelse är mycket positiv och jag känner mig trygg med stödet utifrån den processen vi är i. Läs mer
  • Hans-Peter A

2019-06-24

Hans-Peter A skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Mäklaren har på ett excellent sätt hanterat försäljning av en äldre fastighet i Moheda.

Mäklaren har haft en ytterst professionell sätt att vara liksom på det sätt han har agerat.

Han har vida överträffat mina förväntningar Läs mer
    2019-07-05 Rasmus W svarar Hans-Peter A
    Stort tack för orden!
    Och tack för förtroendet.
  • 2019-06-24

Ingrid F skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi har köpt en 4:a rums lägenhet mäklaren har varit mycket enkel att nå och tillmötes gående vad det gäller visning m.m Läs mer
  • 2019-06-24

Jan J skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag har sålt en bostadsrättslägenhet, 2 rum, på Gamla Norr i Växjö. Eftersom jag haft förtroendeposter i bostadsrättsföreningen lokalt har jag kommit i kontakt med Jenny Kjellsson även tidigare och hade därmed höga förväntningar inför min affär. De har infriats. Jenny har också ett mycket trevligt bemötande. Läs mer
  • 2019-06-04

Dennis D skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Snabba svar, inte hetsigt och jordnära. Gör att köpet blir proffsigt och trevligt. Läs mer
    2019-08-27 Johan F svarar Dennis D
    Tack för orden Dennis,
    Hoppas ni trivs i ert fina hus, hoppas ni fått mycket nytta av gräsmattan med spring & lek! :)
  • 2019-06-04

Anton F skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålde en bostadsrätt med kort varsel. Trots detta kunde bostaden läggas ut för försäljning snabbt, och extra visningar hölls. Bra bemötande, pålitligt intryck och bra utförande. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-06-03

Tom E skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpte ett trähus i Braås. Mäklaren var saklig och pålitlig. Nöjd. Läs mer
  • 2019-06-03

Jonas B skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Tack vara stort engagemang och driv blev det en snabb affär som alla inblandade parter blev väldigt nöjd med. Jenny ordnade med en separat förhandsvisning med väldigt kort varsel och ansträngde sig verkligen för att att denna affär kunde genomföras, imponerande! Läs mer
  • 2019-06-02

Sonja J skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag har, som god man till en gravt dement kvinna, sålt en bostadsrätt i Sandsbro och har fattat förtroende för mäklare Jenny Kjellsson, som jag fått rekommenderad av en granne, och fått stöd i mitt lite ovanliga god man-ärende. Jag är nöjd med händelseförloppet och processen som pågick ca 3 månader. Jenny Kjellsson är lugn och saklig och överskattar inte marknaden. Läs mer
  • 2019-05-31

Rebecca A skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt en lägenhet och mäklaren var mycket duktig, kunnig och trevlig! Läs mer
  • 2019-05-29

Melina R skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Tack för din tålamod och att du svarade på alla våra frågor :) Läs mer
    2019-06-18 Rasmus W svarar Melina R
    Tack Melina, och jag är säker på att ni kommer trivas i ert nya hem!
  • 2019-05-28

Emelie H skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Rasmus har levt upp till våra förväntningar vid försäljningen av vår bostadsrätt. Han ger ett proffsigt och seriöst intryck. Han har svarat på mail och sms oavsett dag i veckan med snabb och tydlig kommunikation. Kommer absolut anlita Rasmus fler gånger om det skulle behövas. Rekommenderas! Läs mer
    2019-06-18 Rasmus W svarar Emelie H
    Tack för de orden Emelie!
  • 2019-05-26

Rickard K skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi köpte vårat drömhus och blev väldigt professionellt bemötta. Vi fick snabbt förtroende för mäklaren och han var väldigt tydlig och noggrann vid kontraktskrivningen. Läs mer
  • Hans-Olof S

2019-05-20

Hans-Olof S skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Rasmus hjälpte oss med att sälja vårat hus på Toftahöjden i Växjö.
    Rasmus har gjort ett mycket bra jobb med huset han sålde åt oss. Ett trevlig bemötande och proffsig i sin yrkesroll.
    Jag rekommendera verkligen Rasmus.
    Hasse S Läs mer
    2019-05-27 Rasmus W svarar Hans-Olof S
    Tack för orden, glad att kunna hjälpa er.
  • 2019-05-19

Magnus A skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Trevligt och tydligt bemötande. Läs mer
  • Ulla R

2019-05-15

Ulla R skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Har köpt en bostadsrätt.
    Blev bemött mycket bra.
    Mäklaren levde upp till förväntningarna mycket väl.

Mäklaren var mycket saklig och gemytlig på alla vis.
    Ingen gåpåare. Det kändes bra. Läs mer
    2019-05-27 Rasmus W svarar Ulla R
    Tack Ulla.
    Tror du kommer trivas bra i din nya bostad.
  • 2019-05-13

Jonas R skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag är mycket nöjd med försäljningen av vårt hus. Rasmus kan sin sak och förklarade alla stegen på ett sakligt och förståeligt sätt. Kan helt klart rekommenderas. Läs mer
    2019-05-27 Rasmus W svarar Jonas R
    Tack för orden Jonas, lycka till i ert nya hus.
  • Arman A

2019-05-09

Arman A skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Bra mäklare, seriöst bemötande, jag är nöjd med hans arbete. Rekommenderar utan tvekan!!! Läs mer
  • 2019-05-09

Tino S skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt bostadsrätt fick, ett glatt bemötande av min mäklare. Affären gick snabbt och bekymmersfritt. 😊 Läs mer
  • 2019-05-08

Johanna G skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi köpte ett hus före visning genom Johan. Han hade ett väldigt proffsigt bemötande, och lät oss i lugn och ro gå runt och titta. Vi upplevde att han verkligen hjälpte oss att komma överens med säljarna, för att kunna avsluta affären på ett sätt som båda parter var nöjda med. Vi är extremt nöjda och rekommenderar verkligen Johan som mäklare! Läs mer
  • 2019-05-07

Gunnar E skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt en fastighet. Blev bra bemött av mäklaren. Blev nöjd med fotograferingen och den snabba affären som mäklaren ordna till.
    Sammantaget en mycket positiv upplevelse. Läs mer
  • Lena K

2019-05-03

Lena K skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Villa i Hovmantorp.
    Mycket nöjd med Rasmus insats 😊 Läs mer
    2019-05-27 Rasmus W svarar Lena K
    Tack Lena, och lycka till i er nya bostad.
    Vi ses!
  • Fredrik K

2019-05-03

Fredrik K skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi är mycket nöjda med Rasmus Wickell driven, enkel och proffsig. Följde upp intressenter och gav feedback effektivt. Vi hade haft huset ute på försäljning ett år hos annan mäklare, när Rasmus tog över försäljningen blev huset sålt innan visning och en bra bit över utgångspris. Rekommenderar gärna Rasmus. Läs mer
    2019-05-27 Rasmus W svarar Fredrik K
    Tack så mycket för orden, och glad att jag kunde hjälpa er.
  • Christoffer N

2019-05-02

Christoffer N skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålde vår villa innan visning.
    Bra och trevlig på alla vis.
    Lite tätare uppföljningar kanske.
    Varm person.

En väldigt lite sak men oerhört trevlig var när vi köpte vårt nya hus av Swedbank så fick säljarna och köparna en ”goodiebag” med prosecco o lite mys efter man skrivit avtal.
    Hem och fira.
    Bara ett tips.

Vi är nöjda. Läs mer
    2019-05-27 Rasmus W svarar Christoffer N
    Tack för orden Christoffer.
    Och även tack för tipset, skall ta med mig det!
    //Rasmus

Kungsgatan 1, 352 80 Växjö