Alla kategorier Begagnade bilar Stockholms län Stockholm Södermalm Svenska Bilgruppen - Haninge

Svenska Bilgruppen - Haninge

Hantverkargatan 39, 136 44 Handen — Visa karta

Välkommen till Svenska Bilgruppen Haninge!

Vår målsättning är att sälja bra, begagnade bilar till konkurrenskraftiga priser. Vi har många års erfarenhet av bilbranschen och erbjuder både trygghet och god service. Alla bilar är dessutom noggrant undersökta och rekonditionerade av vår verkstad.

Vi bryr oss mycket om hållbar utveckling på bilmarknaden! När du köper bil hos oss kan du räkna med att vi gör allt för att påverka miljön så lite som möjligt och uppfyller myndigheternas regler med god marginal.

Kontakta oss om du har en bilaffär på gång - vi lovar att det lönar sig!
Mån-Tor: 10:00-19:00
Fre: 11:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 13 kunder tycker om Svenska Bilgruppen - Haninge

• Baran  G
    Baran G skrev om Svenska Bilgruppen - Haninge
    Försökt nå detta företag i 2 dagar, lämnat meddelande till växeln och blir inte uppringd.
    Fick inget bra helhetsintryck när man väl får tag i dom är det folk som är högljudda så att man knappt hör vad dom säger.

Mycket dåligt hanterat och knappt intresserad av att göra framtida köp eller affärer med er. Läs mer
  • Göran J
    Göran J skrev om Svenska Bilgruppen - Haninge
    Kan varmt rekommendera Svenska Bilgruppen i Haninge vid köp av bil. Trevlig och hjälpsam personal med stort kunnande. Vi köpte en Volvo V70. Efter köpet så upptäcktes ett fel med batteriet. Fick kontakt med försäljningschefen som meddelade att batteri inte ingår i garantin, men som han sa "vi vill att kunden ska känna sig nöjd". Han ordnade med ett nytt batteri utan någon extra kostnad för oss, de är service på hög nivå. Tack så mycket! Läs mer
  • Dilara Ö
    Dilara Ö skrev om Svenska Bilgruppen - Haninge
    !! 5 STJÄRNOR !!

Har tidigare befunnit mig i olika bilhandlare och upptäckt nu det absolut bästa, först av allt via telefon därefter bemötandet och all de tydligare informationen om jag som kund behöver veta. Det var ett glatt leende!

Jag som var inställd med att affären kommer att rabbla upp massa onödiga siffror, svara kort o invänta frågor, fanns inte.

Säljaren tog sin tid och inga emellan, dessutom erbjöd om kaffe, förklarade varje steg, och var väldigt tydlig. Det glädje mig som kund hos er att se ett så engagerat och kundfokuserat bemötande!

Jag har då sålt min bil och handlat en annan hos Svenska Bilgruppen i Haninge som rekommenderas starkt!

Ett extra STORT TACK för Rasmus för ett proffsigt arbete!

Hälsningar nöjd kund,
    Dilara Läs mer
  • Sanna M
    Sanna M skrev om Svenska Bilgruppen - Haninge
    Har varit hos olika bilhandlare och Svenska Bilgruppen är den första som verkligen gett ett seriöst intryck. Kundfokuserade och hjälpsamma men samtidigt ärliga. Kan verkligen rekommendera säljaren Rasmus, han har hållt det han har lovat. Alla frågor fick ett direkt svar, och MRF-anslutningen är en ytterligare faktor som gör att det bara kändes tryggt vid bilköpet. Rekommenderar! Läs mer
  • Adam H
    Adam H skrev om Svenska Bilgruppen - Haninge
    Kan tyvärr inte annat än att starkt avråda från köp hos denna firma. Halvslöa i processen under köpet och när bilen sedan skulle levereras visade sig ett antal stora direkta fel som behövde åtgärdas - kostnaden för detta var ca 50k. Detta medförde att firman köpte tillbaka bilen till befintligt pris och sa att de skulle åtgärda felen och sedan sätta ett nytt högre pris på bilen pga reparationerna. Jag var därefter inte intresserad av bilen då priset blev för högt och misstanken om att bilen var körd som en potta skit var för stor.

Döm av min förvåning när de sedan samma dag lägger ut bilen till försäljning igen - till samma pris! Efter att ha pratat med säljaren som sa att de hade en lösning på problemet kan jag inte tolka det annat än att de struntar i att åtgärda felen och hoppas på att någon annan stackars köpare ska gå i fällan!

Håll er långt borta från dessa skojare och köp av en seriös firma istället!!! Läs mer
  • Pär R
    Pär R skrev om Svenska Bilgruppen - Haninge
    Inför bilköpet, beg bil 3-9 år gammal, jämförde vi flera olika bilföretag i Stockholm.
    Fastnade för Svenska Bilgruppen i Haninge utifrån flera parametrar. Deras utbud av bilar, bilarnas standard, prisnivå, möjligheten att köpa till garantiförsäkring, finansieringslösningar och bemötande av säljare gjorde Svenska Bilgruppen i Haninge till det självklara valet för oss.
    Utifrån våra önskemål på bil, och några besök, föreslog säljaren, Isac, olika bilar. På den valda bilen, Landrover Freelander, behövde några saker kompletteras (bl a nya vinterdäck, service, försäkring) före leverans vilket Svenska Bilgruppen ombesörjde. Även kontakterna med försäljningschefen, Cane, var mycket positiva.
    Svenska Bilgruppens personal var genomgående tillmötesgående och professionella med att hjälpa oss att hitta den bil vi sökte efter samt att den skulle vara i överenskommet skick.
    Vi ger dem våra bästa rekommendationer.
    Du som överväger ett bilköp ska absolut göra ett besök hos Svenska Bilgruppen i Haninge. Läs mer
  • Nils E
    Nils E skrev om Svenska Bilgruppen - Haninge
    Vi köpte en Toyota Prius, på bilgruppen i Haninge, och är mycket nöjda! (Jämfört med de beg-affärer jag besökt tidigar). Både med bemötandet och med den service/små detaljer som behövde justeras. Bra med en firma som är med i MRF - det märks att de är måna om att lyssna på kunden och ta emot synpunkter när något inte stämmer helt med annonsen, etc.. (Och helt utmärkt att ha en så duktig och rutinerad mekaniker i samma hus. Med yrkesstolthet!). Säljaren (Peter) kändes extremt pålitlig och saklig - inget pushande och halvsanningar - så det det kändes som en bil att lita på. Och det har det också varit, nu flera månader senare. Läs mer
  • Anita E
    Anita E skrev om Svenska Bilgruppen - Haninge
    Köpte en Nissan Qashqai +2 från 2013 och är tillfreds. Hade testat Toyota Verso, Renault Scenic och Chevrolet Orlando hos andra bilhandlare men föll för pigga Nissan med panoramataket. Bilförsäljarna är personliga och proffsiga och mycket snabba med att återkomma om man har frågor. Jag är helnöjd och rekommenderar andra att kika in på Lignagatan i Hornstull om man går i bilköpartankar. Läs mer
  • sameer s
    sameer s skrev om Svenska Bilgruppen - Haninge
    Varning.
    Skojar företag deras bilar är bara fina i lacken och inget varken i motor eller växellåda.
    Mycket fusk med servicebok och historik.
    Respektlösa mot kunder rekommenderas absolut inte jag varnar Läs mer
    sameer s gillar detta
  • anitta n
    anitta n skrev om Svenska Bilgruppen - Haninge
    Äntligen en bilfirma där personalen känns engagerade och seriösa! Åkte till Lignagatan för att titta på en bil och åkte därifrån med en ny, den gamla byttes in smidigt och enkelt. Personalen vänliga och tillmötesgående som ordnade allt till det bästa för mig som köpare, till och med det där lilla extra som känns viktigt när man gör en bilaffär. Kommer definitivt att återvända vid nästa byte av bil, rekommenderas! Läs mer
  • Anders K
    Anders K skrev om Svenska Bilgruppen - Haninge
    Tack!
    Det är inte ofta man känner sig så välkommen och omhändertagen på en bilfirma samt att man har samma känsla när man går därifrån, efter att ha bytt in sin bil och köpt en annan.
    Stort tack än en gång!

Vi ses igen när det är dags för nästa bil!

Med vänlig hälsning,
    Anders Läs mer
  • Johan A
    Johan A skrev om Svenska Bilgruppen - Haninge
    Köpte en Saab 9-5 i deras butik i Haninge. Kopplingen reste efter en vecka.Dom skickade bärgare och åtgärda problemet utan diskussion. Batteriet var dåligt, fick ett nytt direkt. Ett utav de gamla däcken dåliga, fick två nya. Trevlig bemötande och serviceminded hela vägen. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Johan K
    Johan K skrev om Svenska Bilgruppen - Haninge
    Lovar mycket men håller inget. Köpte bil där som var i utmärkt skick (enligt säljaren) men efter köpet kommer fel efter fel. Lämnade in bilen på service och fick reda på att det var fler saker som behövdes åtgärdas än vad vi hade märkt. Försökt få kontakt med Svenska bilgruppen, men det är inte det lättaste om man inte vil köpa bil av dem.

Rekommendation: Köp INTE bil hos dem! Läs mer

Bästa försäljarna av begagnade bilar i Stockholm:

Vendelsövägen 53, 13644, HANDEN