Alla kategorier Heminredning Skåne Malmö Svenska Hem Malmö AB

Svenska Hem Malmö AB

Lantmannagatan 34, 214 48 Malmö — Visa karta

Vi kan inredning!

Hos oss finns välkända varumärken, designklassiker och våra egna möbelserier samlade i en butik. Oavsett rum och stil kan du finna möbler för just ditt hem här. Hos oss på Svenska Hem finns allt för dig som vill ha möbler av bra kvalitet som håller länge.

Vi ger gärna råd och tips i butiken för att tillsammans med dig skapa just den hemkänsla du vill ha. Vill du hellre shoppa hemma i lugn och ro kan du spana runt i vår webshop. Där handlar du lika tryggt och enkelt som i butik, precis när du vill!

Kom förbi på en kaffe och låt oss inspirera dig!
Lör: 10:00-15:00
Sön: 11:00-16:00

Läs vad 139 kunder tycker om Svenska Hem Malmö AB

• Marie H
    Marie H skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Vi är "trogna" kunder hos Svenska Hem och när det var dags att köpa en ny soffa var det naturligt att försöka hitta den där. Det lyckades vi också med, mycket tack vare den kvinnliga expediten (butikschefen?) som fanns till hands med goda råd och tips.
    Vi fick veta att vi skulle få hem soffan inom sex veckor och vi blev glatt överraskade när den kom på plats efter fyra veckor.
    Vi är mycket nöjda med alla inblandade, inte minst de trevliga "budkillarna" från Blomsterbergs. Läs mer
  • Allan S
    Allan S skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Mycket trevligt och proffesionellt bemötande samt stort tillmötesgående och service!!! Vi är mycket nöjda med hela köpet av möbler !! Läs mer
  • Charlotte S
    Charlotte S skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Jättefint bemötande och hjälpsam personal. Köpte en soffa och fick den levererad. Den älskas av både mig och hunden. Högsta betyg! Läs mer
  • Henry T
    Henry T skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Det var ett besök på den välsorterade Svenska Hem -butiken Stalands i Stockholm som är anledningen till att vi började handla på Svenska Hem-butiken i Malmö, som vi dessförinnan inte hade tänkt på. Vi har fått en bäddsoffa levererad och monterad av mycket trevliga, effektiva och kompetenta medarbetare. Vi är mycket nöjda med soffan. Det trevliga och proffsiga bemötandet vi fick i butiken gjorde att vi återvände och beställde stolen Ekenäs och ett soffbord som vi nu väntar på. Läs mer
  • Håkan B
    Håkan B skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Butiken hade den varan vi sökte , snabb hjälp i butiken och leverans på en vecka helt ok
    Xxxcxcccc Läs mer
  • Anna Å
    Anna Å skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Bra service och bra flexibel hemleverans tack Läs mer
  • Gunilla R
    Gunilla R skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Vänligt och professionellt bemötande. God information. Trivsam butik. Läs mer
  • Christian S
    Christian S skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Mycket nöjd.
    Köpte en 3,5-sitssoffa från butiken på Lantmannagatan i Malmö.
    Leveranstiden var sju veckor då soffan skulle byggas enligt beställning.
    Exakt sju veckor efter beställning så ringde Svenska Hem för att bestämma dag och tid för leverans.
    Leveransen dök upp på avsatt tid och soffan var monterad och klar inom en kvart.
    Samtliga personer jag varit i kontakt med från butikspersonal till leveranspersonal har varit väldigt trevliga och seriösa. Läs mer
  • Eva-marie Ö
    Eva-marie Ö skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Vi fick bra bemötande i butiken när vi valde fåtölj. När vi skulle hämta denna fick vi inte in den i bilen utan vi fick få den hemkörd gratis. Läs mer
  • Lotte D
    Lotte D skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Stort engagemang och bästa service.
    Tack! Läs mer
  • Stig G
    Stig G skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Bra bemötande och service genom att bara beskriva lite hastigt var vi sökte. De träffade på pricken rätt och servade med att bära ner bordet för vi inte kunde gå i trapporna så vi kunde få titta på det. Läs mer
  • Anneli K
    Anneli K skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Jättetrevligt bemötande och service. Köpte två sideboeds och ett soffbord.
    Vi är mycket nöjda med allt! Läs mer
  • Ulf/bodil G
    Ulf/bodil G skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Fint mottagande, god service och snabb och saklig information Läs mer
  • Gunilla P
    Gunilla P skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Hej jag köpte en ställbar säng .Fick God hjälp över telefonen att välja säng och även skickade bilder.
    Kunde inte prova sängen då jag befann mig på sjukhus .Beställde Hem leverans samt bortforsling av bädd soffa .Mycket trevlig och kompetent personal både vid beställning och leverans.
    Sängen är helt underbar är mycket nöjd.
    Tack för all hjälp. Läs mer
  • Staffan W
    Staffan W skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Vi fick ett mycket vänligt bemötande i butiken. Personal fanns till hands utan att vara påträngande. Leveransen var utmärkt. Snabbt och smidigt och dessutom tidigare än utlovat. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Klas J
    Klas J skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Jag sökte och fick e exklusiv fåtölj tillre
    Deceratoc bra pris. Mycket bra behandling och hjälp med rullator vid visning. Leveransen utfördes mycket väl. Mycket nöjd Läs mer
  • Carina H
    Carina H skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Jag mötte en varmhjärtad personal , fick den service som jag behövde , kommer med glädje tillbaka när behovet finns för nya möbler . Tack Läs mer
  • Kaj O
    Kaj O skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Bra bemötande och kunnig personal Läs mer
  • Marianne B
    Marianne B skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Utmärkt service i affären , punktlig leverans - hemtransport av säng. Förväntade mig förvarning om leverans med lite bättre framförhållning , fick veta dagen innan att den skulle levereras Läs mer
  • Jens H
    Jens H skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Bästa möbelaffären i Malmö. Känns som att det är en familjär stämning. Mycket bra service och trevliga engagerade försäljare. Beställde soffa med puff från annan modell som skulle kläs i samma tyg. Allt fungerade perfekt, leverans i tid. Montering mm. Har även köpt över nätet till samma butik. Klockrent. Läs mer
  • Roger J
    Roger J skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Mycket bra service! Allt löstes bra även för det som blev fel. Läs mer
  • Carina K
    Carina K skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Mycket bra service och hemleverans. Läs mer
  • Ingela A
    Ingela A skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Vi hade sett och provsuttit soffan i Stockholm, när vi ville beställa den till Helsingborg med leverans och montering i lägenheten saknade de möjlighet att bära upp den på 3:e vån. Ringde därför Malmö (Anki) som var oerhört hjälpsam och vänlig. Hon ordnade allt till vår belåtenhet, via telefon. Det enda negativa var att väntetiden blev lite lång och vi var lite oroliga att vi var bortglömda. Läs mer
  • Wiveca H
    Wiveca H skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Jag har köpt en fåtölj. Mycket nöjd med personalens kompetens, information och bemötande. Har tidigare varit i kontakt med dem och köpt bla soffor, med annan personal som varit lika trevlig, kompetent och tålmodig. Varit och tittat många gånger utan att handla men man känner sig alltid lika väl bemött. Detta trots att man ej köpt något. Denna senaste gång har jag ringt och besvärat flera ggr men alltid lika bra bemötande. Killarna som levererade uppträdde också mycket bra och tog dessutom av sig skorna. Roligt att det finns en riktig möbelaffär kvar i Malmö. Hoppas att den lever kvar i framtiden. Mycket bra kvalité på varorna. Fina lokaler och ett mycket bra utbud. Jag rekommenderar dem till andra. Av tio möjliga poäng får de en 10. Läs mer
  • Ingvar S
    Ingvar S skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Svenska Hem hjälpte oss att finna en bäddsoffa till rimligt pris. Varan kom till affären ett antal dagar före vad som var planerad. Personalen hjälpte oss att lasta soffan på ett släp. Läs mer
  • Camilla/magnus A
    Camilla/magnus A skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Bra bemötande av trevlig personal. Tyvärr kändes soffan vi köpte alldeles för hög hemma hos oss. Men vi bytte ben på soffan och nu är vi nöjda. En lösning som vi själva kom på och som gärna hade fått komma från personalen. Läs mer
  • Georg H
    Georg H skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Bra bemötande, sämre information om leveranstid av en Lamino. Läs mer
  • Bengt H
    Bengt H skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Jag fick ett utmärkt bemötande på handkirurgen och skall på återbesök om en månad. Läs mer
  • Anders P
    Anders P skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Bra service, trevlig personal kort leveranstid Läs mer
  • Fia E
    Fia E skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Trevligt och proffsigt och tålmodigt bemötande av säljarna I butiken när vi tittat på soffor och provat ut bekväm och snygg dubbelsäng. och dessutom skedde leverans före utsatt datum - mycket bra erfarenhet av svenska hem!
    Svenska hem är dock relativt okänt bland våra relativt köpstarka bekanta i Malmö så ett tips till er kan vara att försöka nå dem. Läs mer
  • Nina B
    Nina B skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Mycket trevliga och hjälpsamma Läs mer
  • Anders L
    Anders L skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Mycket missnöjd med leveranstiderna!
    Har köpt två soffor - Agnes i sommar och nu i höst två Lamino fotöljer som vi ej fått ännu. Skulle komma i september men vid fråga så ska de ej komma förrän nån gång nu i oktober!!!!
    Allt betalt vid beställning! Läs mer
    2017-10-05 Svenska Hem Malmö AB svarar Anders L
    Hej Anders!

Vad roligt att du valde Agnes soffan från Bröderna Andersson hos oss, det är en mycket vacker soffa. Jag hoppas att ni är nöjda med dessa.
    Jag ber om ursäkt att vi givit dej fel leveransinformation angående Lamino fåtöljerna .
    Leveransen på era fåtöljer skickas från fabrik v41 och min kollega Robert som ni köpt dessa av kommer ta kontakt med er för en
    smidig leverans hem till er så fort dom kommit.
  • Liane E
    Liane E skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Bra service , snabbt svar vid en undran . Men det bästa var leveransen , det kom 2 unga killar som verkligen var serviceminded 👍🏻, jag hade nämligen svårt för att bestämma mig hur jag ville ha soffan som jag köpt men utan knot (fastän kl. var långt lidet på dagen så ändrade dom den 2 gånger med allt vad det innebar . Så återigen ett stort tack till dessa underbara leverans killar 👍🏻👍🏻 Läs mer
  • Charlotte R
    Charlotte R skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Superbra service och kundmottagande. Vi är nöjda med allt från produkt till personal. Läs mer
  • Iman O
    Iman O skrev om Svenska Hem Malmö AB
    underbart bemötande , trevliga personal har tålamod hjälpsamma ger tips och råd ganska bra priser jätte bra kvalitet på soffor som vi beställde blev glad över kvalitet rekomenderar stort Läs mer
  • Marianne R
    Marianne R skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Bemötandet av personalen är jag nöjd med.
    Däremot är jag inte helt nöjd med soffan som jag köpt. Detta har jag påtalat och fått besked att jag skall återkomma när jag använt soffan några månader.
    Jag kommer att ta kontakt i början av november. Jag har tidigare köpt både soffa fotölj pall och sängar och då har allt varit till belåtenhet. Läs mer
    2017-10-05 Svenska Hem Malmö AB svarar Marianne R
    Hej Marianne!
    Vad tråkigt att du inte är nöjd med din soffa, men som vi påtalade när du var inne och visade bilderna på dynorna så
    kan det vara så att man behöver sitta in dynorna när dessa är helt nya.
    Vi vill jättegärna att du hör av dej både om problemet kvarstår eller rättat till sig.
    Soffan är av en svenska tillverkare och mycket god kvalité.
    Jag ber även min kollega Anki som sålt soffan till dej att höra av sig om ca 14dgr så kan ni ha en dialog hur status är då.
  • Laila N
    Laila N skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Köpte matbord och stolar av mrket ZigZag. Jag är särskilt nöjd med bemötandet i butiken. Jag fick goda råd om både material och hur det skulle passa med mina andra möbler. Man tog god tid på sig för att jag skulle hitta rätt. Försäljaren gav mej också ett direkt telefonnr om jag behövde kontakt. Beställde hemkörning och montering. Det enda jag har att anmärka på var att det dröjde längre än planerat med leveransen. Jag var nyinflyttad och utan matplats. Dock passade möblemanget utmärkt när det väl kom. Jag är mycket nöjd och handlar gärna hos Svenska Hem igen. Läs mer
  • Elisabeth T
    Elisabeth T skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Trevligt bemötande av kunnig personal. Alerta när man kommer in i butiken och välkomnande.
    Köpte en fotölj Läs mer
  • Bengt Z
    Bengt Z skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Stortrivs med Svenska Hem i Malmö dels sortiment som personal, favoriten är Robert. Läs mer
  • Krister S
    Krister S skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Köpt en soffa med hemleverans. Allt fungerade utmärkt. Läs mer
  • Josefin P
    Josefin P skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Leveransen tog längre tid än utlovat, vilket sänker betyget. Servicen i butiken har varit bra och personalen har varit hjälpsamma. Vi köpte två möbler och är nöjda med dessa. Läs mer
    2017-10-05 Svenska Hem Malmö AB svarar Josefin P
    Hej Josefin!
    Vad tråkigt att vi inte höll leveranstiden på dina möbler. Vi skulle givetvis återkopplat till dej
    när det blev längre än vi sagt.
    Vi tar detta åt oss och går igenom våra rutiner så detta inte skall kunna upprepas.
    Roligt att ni är nöjda med era möbler.
    Med vänliga hälsningar
  • Hans W
    Hans W skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Bra produkter.
    Trevlig och kunnig personal. Läs mer
  • Lena B
    Lena B skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Beställde ett litet bord men fick vänta på det nästan 2 månader. Läs mer
    2017-10-04 Svenska Hem Malmö AB svarar Lena B
    Hej Lena!
    Vad roligt att du fått ditt bord, hoppas att det blev riktigt bra.
    Jag ber om ursäkt om vi varit otydliga angående leveranstiden.
    Vi försöker alltid informera så korrekt som möjligt men på sommaren kan det bli lite längre eftersom fabrikerna håller stängt.
    Jag tar detta till mej och givetvis något vi skall tänka på.
    Hopps du är nöjd med bordet och att det blev så fint som du tänkt dej.
  • Lars-erik S
    Lars-erik S skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Utmärkt service, leverans som utlovat. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Nina T
    Nina T skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Hjälpsam och trevlig personal.
    Köpte soffan "Prime"; nöjd men den har en tendens att säcka ihop i ryggkuddarna som inte är vändbara. Kan göra att den inte håller sig snygg lika länge som vi hoppats på.
    Köpte även soffbordet "Mood" som vi inte alls är nöjda med - blir fläckar extremt lätt (av minsta finger som snuddar vid) och det är svårt att få det rent utan att det blir dragit och randigt. Frågad personalen om det innan köp och fick svaret att det var enkelt att torka av med diskmedel, håller tyvärr inte med så får nog köpa nytt soffbord ganska snart. Tråkigt.
    Är i övrigt nöjd med Svenska hem som butik - har handlat soffa här tidigare och den är jag väldigt nöjd med. Läs mer
  • Ing-britt A
    Ing-britt A skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Hej! Vi blev bra omhändertagna. Läs mer
  • Emma L
    Emma L skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Helt perfekt! Underbar och vänlig personal. Tack! Läs mer
  • Eva L
    Eva L skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Bra kvalitet på varorna och ett mycket bra bemötande. Läs mer
  • Bengt E
    Bengt E skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Hej. Vi har sedan länge en anknytning till Landskrona med en av era anställda ( Lantmannagatan ) vilket ger en lätt konversation. Sedan kom killarna med leveransen och dom var jttetrevliga. Vi köpte ett matsalsbord Kalix med stolar. Vi är supernöjda vilket vi alltid varit. Vi kommer igen vid behov. Dessutom gillar vi Svenskt tillverkat, då jag arbetat i färgbranchen mot möbelsidan. Läs mer
  • Babak P
    Babak P skrev om Svenska Hem Malmö AB
    Mycket hjälpsam och kunniga personal, Stort och bra sortiment , mycket nöjd. Läs mer

Lantmannagatan 34, 214 48 Malmö