Svenska Kiropraktorkliniken

Hagagatan 1, 113 48 Stockholm — Visa karta

Har du känt av spänningar i nacke och axlar på sistone? Stela muskler eller leder, huvudvärk som inte släpper, ryggont? Svenska Kiropraktorkliniken erbjuder behandling mot alla dessa besvär, och ännu fler olika typer av led- och muskelvärk, genom kiropraktik.

Även massage och individuellt anpassade träningsprogram går att få som komplement till den kiropraktiska behandlingen. Information och råd om matvanor och ergonomi erbjuds också.

Kliniken delar lokaler med Focus Optik vid Odenplan. Hör gärna av dig eller boka en tid online!

Läs vad 71 kunder tycker om Svenska Kiropraktorkliniken

• 2020-09-23

Fredrik J skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Är mycket nöjd med min behandling. Kompetent och mycket engagerad. Bästa kiropraktorn hittills. Överträffade förväntningarna. Såg resultat ganska direkt. Läs mer
    2020-09-23 Fredrik J svarar Fredrik J
    Tackar, tackar. Roligt att jag kan hjälpa till.
  • 2020-09-17

Fredrik S skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Kiropraktorhjälp för stel ländrygg, fick bra bemötande och hjälp Läs mer
    2020-09-17 Fredrik J svarar Fredrik S
    Tack Fredrik för det bra omdömet.
  • Annette E

2020-08-27

Annette E skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Fredrik har ett mycket trevligt bemötande och exeptionell kunskap om hur kroppen fungerar. Två besvär har jag behandlat. 1,5 år sedan, revbenslåsning som jag är helt frisk från och nu en fallolycka med sträckning av axelpartiet. Jag är mycket nöjd med mina behandlingar och kommer fortsätta gå till Fredrik om jag får problem med något i framtiden. Läs mer
    2020-09-01 Fredrik J svarar Annette E
    Tack Annette för de snälla orden. Jag är glad att jag kan hjälpa till.
  • 2020-07-04

Cecilia G skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Kiropraktortjänst.
    Bra bemötande och behandling i kombination med bra tips på förebyggande träning. Läs mer
    2020-07-05 Fredrik J svarar Cecilia G
    Tack Cecilia för rekommendationen. Jag är glad att jag kan hjälpa till.
  • 2020-06-25

Fredrik L skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Proffsigt och bra på flera plan. Både hjälp med det akuta och tips och råd för att undvika problem framöver. Läs mer
    2020-06-28 Fredrik J svarar Fredrik L
    Tackar, tackar Fredrik för de fina vitsorden.
  • 2020-06-22

Kristina D skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Kunnig och engagerad kiropraktor. Läs mer
    2020-06-22 Fredrik J svarar Kristina D
    Tack Kristina för en bra rekmmendation.
  • 2020-04-02

Pia V skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Mycket kunnig kiropraktor som tydligt och informativt berättar vad som skett med kroppen varför det händer och hur det kan förebyggas/hanteras framöver.

Tydlig skillnad efter rösta och andra besöket, min överansträning är märkbart förbättrad.
    10/10 skulle besöka igen. Läs mer
    2020-04-02 Fredrik J svarar Pia V
    Tack Pia för den fina rekommendationen. Jag är glad att du tycker att du fått bra behandling och information.
  • 2020-03-23

Emelie R skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Upplevde stelhet och en del smärta i ländryggen som jag hoppades få hjälp med. Sökte slumpmässigt via Google för att bara hitta den närmsta och det visade sig vara helt fantastiskt bra!
    Fredrik gör inte bara jobbet och låter dig gå sedan, utan lägger tid på att förklara varför vissa spänningar eller känningar kan uppstå OCH hur man kan göra för att motverka dem i framtiden. När man får saker förklarat för sig känner man sig också mer delaktig och viktig som kund. Dessutom känns det som om Fredrik brinner för det han gör och att han genuint bryr sig om att man ska må bra i kroppen.
    Kan starkt rekommenderas! Läs mer
    2020-03-23 Fredrik J svarar Emelie R
    Tackar, tackar Emelie för den fantastiskt fina recentionen. Jag är glad att du är nöjd.
  • 2020-03-23

Olle B skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Har återkommande fått hjälp med både idrotts- och kontorsskador.
    Fredrig är oerhört kompetent, proffsig och trevlig.
    Rekommenderas varmt! Läs mer
    2020-03-23 Fredrik J svarar Olle B
    Tack Olle. Jag är glad att jag kan hjälpa till.
  • 2020-03-20

Karin D skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Här får man alltid en noggran undersökning, en behandling som hjälper och ett trevligt bemötande! Läs mer
    2020-03-20 Fredrik J svarar Karin D
    Tack Karin för de fina orden. Trevliga patienter får trevligt bemötande.
  • 2019-11-13

Thale Kristin O skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Fikk god hjelp og masse tips som hjalp meg mot stiv nakke og stive skuldre. Anbefales! Läs mer
    2019-11-14 Fredrik J svarar Thale Kristin O
    Tack Thale Kristin. Jag är glad att behandlingarna och tipsen är till belåtenhet.
  • 2019-11-13

Gun W skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Fått behandling tre ggr av Fredrik Järudd, Hagagatan, Stockholm.
    Bemötandet var trevligt och omtänksamt. Behandlingarna hjälpte
    min onda rygg och det blev lättare att röra sig efteråt. Jag fick också tips på vad jag kunde göra själv, t.ex övningar i hemmet.

Jag är mycket nöjd med besöket på Kiropraktor kliniken och kommer att kontakta en sådan i framtiden också. Läs mer
    2019-11-13 Fredrik J svarar Gun W
    Tack Ulla för omdömet. Jag är glad att du fått upp ögonen för kiropraktiken.
  • Anne-Marie A

2019-10-07

Anne-Marie A skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Har fått hjälp av Fredrik tidigare och alltid fått toppenbemötande och blivit hjälpt med stor professionalism och kunnighet. Rekommenderar Fredrik Järudd på det varmaste. Läs mer
    2019-10-07 Fredrik J svarar Anne-Marie A
    Tack Anne-Marie. Jag är glad att du är nöjd med behandlingarna.
  • 2019-09-25

Pier Carl Christian L skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Supernöjd med Svenska Kiropraktorkliniken och Fredrik Järudd. Jag har besökt honom vid flera tillfällen och han har blivit en självklar kontakt vid tex ryggont. Det är klart att jag inte går och längtar efter att behöva gå till en kiropraktor men om behov uppkommer så drar jag mig inte en sekund att kontakta honom för hjälp och vägledning. Den femma som jag givit i betyg baseras uteslutande på den positiva effekt besök hos Fredrik givit mig. Läs mer
    2019-09-25 Fredrik J svarar Pier Carl Christian L
    Tack Pier för den mycket fina recensionen.
  • 2019-08-07

Lars W skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Fick assistans snabbt, kunnigt och utan krångel. Läs mer
    2019-08-07 Fredrik J svarar Lars W
    Tack Lars för ditt positiva omdöme.
  • 2019-04-08

Ylva F skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Massage eller kiropraktik behandling spelar inte någon roll! Fredrik är superduktig och lyhörd för ens behov. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2019-04-09 Fredrik J svarar Ylva F
    Tack Ylva. Roligt att du är nöjd.
  • 2019-03-22

Jenny C skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Kiropraktik en gång i månaden i förebyggande syfte. Blir mkt bra bemött och får alltid hjälp vid besvär. Läs mer
    2019-04-08 Fredrik J svarar Jenny C
    Tack Jenny. Bra att behandlingarna känns bra och ger önskad effekt.
  • 2019-03-21

Johan M skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Fredrik går att lita på. Känns tryggt och alltid hjälpsamt att besöka honom. Varm rekommendation! Läs mer
    2019-03-22 Fredrik J svarar Johan M
    Tack Johan för att du litar på mig. Det känns tryggt även för mig.
  • 2019-03-15

Tanja Ö skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Man får alltid ett lugnt och förtroendeingivande bemötande när man kommer till kliniken.
    Bra och förklarande information om vad han gör eller varför om man önskar.

Hur mycket det än knakar under behandlingen mår jag alltid bättre när jag går ifrån.

Rekommenderar varmt denna klinik Läs mer
    2019-03-16 Fredrik J svarar Tanja Ö
    Tack Tanja för recensionen. Jag är glad att du tycker att informationen och behandlingen är bra.
  • 2019-03-15

David W skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Vanlig behandling. Kändes mycket bra:-) Läs mer
    2019-04-08 Fredrik J svarar David W
    Tack David för rekommendationen. Det glädjer mig att det kändes bra.
  • 2019-03-13

Erik G skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Återkommande besök, för båda mindre och större justeringar. Tack vare Fredriks råd och träningsövningar har besöken blivit glesare. Bra för mig, mindre bra för affärerna kanske :)

Trots full kalender hos Fredrik brukar han ändå kunna klämma in akutbesök.

Toppenställe helt enkelt! Läs mer
    2019-03-13 Fredrik J svarar Erik G
    Tack Erik. Jag är glad om du dyker upp emellanåt. :)
    Maria S gillar detta
  • 2019-03-12

Ia M skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Kiropraktor. Trevligt bemötande, och professionell behandling. Företaget levde mycket väl upp till de höga förväntningarna. Läs mer
    2019-03-12 Fredrik J svarar Ia M
    Tack Ia. Jag är glad att kunna leva upp till dina förväntningar.
    Maria S gillar detta
  • Olof N

2019-01-14

Olof N skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Fredrik är den mest kunniga kiropraktor som jag har gått till. Han ser till att akuta smärtor minskar/försvinner, men vet också vad som krävs för att förhindra återkommande problem. En klippa, helt enkelt. Läs mer
    2019-01-14 Fredrik J svarar Olof N
    Tackar så mycket Olof för den fina rekommendationen. Det värmer.
  • 2019-01-10

Thomas B skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Bra bemötande och en utmärkt kiropraktor. Läs mer
    2019-01-10 Fredrik J svarar Thomas B
    Tack så mycket för för den bra rekommendationen.
  • 2019-01-10

Kerstin S skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Kunnig, bra på att förklara, ger bra träningstips. Har fått hjälp både med skador och besvär orsakade av "kontorsarbete". Läs mer
    2019-01-10 Fredrik J svarar Kerstin S
    Tack Kerstin för den bra recensionen.
  • 2018-10-01

Maria N skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Kiropraktik för problem i nacken.
    Professionellt
    Höga, vilket levererades
    Jättebra Läs mer
    2018-10-02 Fredrik J svarar Maria N
    Tack för det bra omdömmet Maria. Det värmer.
  • 2018-10-01

Martina M skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Trevligt och bra bemötande. Tydlig förklaring av vad som krånglar, samt Konkreta tips på hur jag själv kan jobba/träna för att må bättre. Trygg upplevelse. Läs mer
    2018-10-01 Fredrik J svarar Martina M
    Tack för ditt fina omdöme. Jag är glad att jag kan hjälpa till.
  • 2018-09-21

My K skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Kiropraktik för ryggbesvär.
    Alltid utmärkt bemötande och duktiga på att hitta det som felar.
    Man känner sig nöjd när man går därifrån. Läs mer
    2018-09-21 Fredrik J svarar My K
    Nöjda kunder är mitt mål. Tackar så mycket.
  • 2018-09-07

Charlotte P skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Hade ont i höften så jag knappt kunde gå och fick snabbt en tid där kiropraktorn behandlade mig en gång så jag blev så gott som återställd. Under behandlingen kände jag mig trygg och i goda händer. Vid återbesöket en vecka senare kontrollerade han framstegen noga. Han var väldigt infornativ om hur skadan hade uppstått, förklarade vad som hände med återställandet och tipsade om övningar jag kunde göra hemma. Rekommenderas om du letar efter en seriös och bra kiropraktor med ett bra bemötande. Läs mer
    2018-09-10 Fredrik J svarar Charlotte P
    Tack för de fina orden. Det är alltid roligt att kunna hjälpa till. Mvh Fredrik
  • Marko P

2018-06-14

Marko P skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Denna kiropraktor är mycket duktig. Vänligt bemötande. Förklarar mycket bra. Vill verkligen hjälpa. Har bara gott att säga.
    Jag tror att detta är en av dom bästa kiropraktorerna i Stockholm. Läs mer
    2018-06-14 Fredrik J svarar Marko P
    Tack Marko för de fina orden. De värmer.
  • Niclas S

2018-04-16

Niclas S skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Fantastiskt bemötande av Kiropaktorkliniken, nu har jag äntligen fått hjälp med min dåliga rygg, kan varmt rekommenderas! Läs mer
    2018-04-16 Fredrik J svarar Niclas S
    Tack Niclas. Jag är glad att du känner att du får hjälp.
  • 2018-02-20

Sonja T skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Jag har gått här under flera år och fått hjälp med diverse problem med knän, axlar och rygg. Alltid väldigt bra och professionellt bemötande. Fredrik är kunnig inom området och jag har alltid fått tydlig information om varför problemen uppkommit samt förslag på proaktiva åtgärder för att undvika samma problem i framtiden. Läs mer
    2018-02-21 Fredrik J svarar Sonja T
    Tack Sonja. Det verkar som att min strävan att lära ut vad du som patient kan göra själv fungerar. Det glädjer mig.
  • 2018-02-14

Gunilla A skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Jag fick snabbt en tid för mina akuta besvär och därefter uppföljande behandling vid några tillfällen tills besvären avklingat. Kompetent, lyhört och engagerat bemötande. Utöver behandlingarna har jag också fått många bra råd och övningar att göra hemma. Läs mer
    2018-02-15 Fredrik J svarar Gunilla A
    Tack Gunilla för den fina rekommendationen.
  • 2017-12-04

Görgen L skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Fredrik är en skicklig kiropraktor och tar sig också tid att förklara varför man får problem och hur dessa kan förebyggas. Jag rekommenderar honom starkt! Läs mer
    2017-12-04 Fredrik J svarar Görgen L
    Tack för rekommendationen. Det glädjer mig mycket att du gillar mitt sätt att förklara.
  • 2017-12-01

Björn T skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Fredrik Järudd, Kiropraktor har ett professionellt och vänligt sätt som gör att man får förtroende för honom. Tydliga förklaringar och mycket gott handlag hjälpt mig att bli smärtfri och må radikalt bättre efter behandling. Jag har nyttjat Fredriks kunnande vid flera tillfällen och alla gånger har jag upplevt att mina besvär har avhjälpts. Anledningen att jag har behövt komma tillbaka har varit mitt eget ansvar. Jag rekommenderar varmt Fredrik som kiropraktor. Läs mer
    2017-12-04 Fredrik J svarar Björn T
    Tack Björn för den fina rekommendationen. Det är värmade ord.
  • 2017-11-09

Anna B skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Jag har besökt Fredrik Järudd vid flertalet tillfällen. Första gången för akut ryggskott. Jag har alltid blivit professionellt bemött. Fredrik är både lyhörd och kunnig och tar dessutom ett större ansvar än enbart behandlingstillfället genom att skicka med råd och hemmaövningar för att bot och i förebyggande syfte. Jag är mycket nöjd! Läs mer
    2017-11-28 Fredrik J svarar Anna B
    Tack för den fina rekommendationen. Jag är glad att du känner dig hjälpt.
  • 2017-10-08

Mona L skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Jag har en reumatisk sjukdom och har gått hos Fredrik Järudd av och till i över 20 år för hjälp mot stel ryggrad och nacke och också för akuta muskelbesvär. Fredrik Järudd är kunnig, proffsig, pedagogisk. Han vet alltid var han ska sätta in den mest optimala behandlingen. Han är värd högsta betyg efter varje behandlingstillfälle både vad gäller bemötande och skicklighet. Läs mer
    2017-10-08 Fredrik J svarar Mona L
    Tack, tack Mona för de fina lovorden.
  • 2017-08-16

Cecilia S skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Proffsig, mycket kunnig kiropraktor som jag varmt kan rekommendera. Läs mer
    2017-08-17 Fredrik J svarar Cecilia S
    Tack Cecilia för den fina rekommendationen.
  • 2017-07-07

Erik N skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Har hjälpt mig med min onda fot. Läs mer
    2017-07-07 Fredrik J svarar Erik N
    Tack, jag är glad att jag kan hjälpa till.
  • Kristina K

2017-07-03

Kristina K skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Fredrik på Svenska Kiropraktorkliniken har varit min kiropraktor i drygt 20 år. Innan jag av en slump hamnade hos honom gick jag till olika kiropraktorer, naprapater och massörer varje gång, men sedan första besöket hos Fredrik så har jag enbart gått till honom. Han är otroligt kunnig och behaglig, man är i mycket trygga händer! Läs mer
    2017-07-04 Fredrik J svarar Kristina K
    Stort tack Kristina föör de fina orden. De värmer.
  • 2017-07-03

Martin S skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Väldigt bra hjälp med ryggproblem! Läs mer
    2017-07-03 Fredrik J svarar Martin S
    Tack får omdömet. Jag är glad att kunna hjälpa till.
  • Daniel B

2017-05-08

Daniel B skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Jag får alltid bra behandlingar på detta ställe, både då jag har värk eller besvär eller när jag går i preventivt syfte. Utöver det så är Fredrik väldigt trevlig och lyhörd som kiropraktor. Läs mer
    2017-05-08 Fredrik J svarar Daniel B
    Tack Daniel. Roligt att du är nöjd med behandlingarna och mottagandet.
  • Peter E

2017-04-03

Peter E skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Har alltid fått hjälp med mina problem och jag uppskattar att man alltid får en begriplig förklaring till vad som orsakar problemen. Proffsigt och trevligt bemötande! Läs mer
    2017-04-06 Fredrik J svarar Peter E
    Tack Peter. Det glädjer mig att du förstår vad jag menar. Har alltid försökt förklara så enkelt som möjligt.
  • David B

2017-03-23

David B skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Mycket bra och trygg kiropraktor. Lugn, effektiv och med bra händer.
    Gav flera bra tips för egna övningar etc.
    Trots att jag ger upplevelsen 4 prickar av 5 ingår ett stort minus för lokalen, inhyst i en optikerlokal. Den här killen förtjänar en egen plats att ta emot kunderna på. Läs mer
    2017-03-23 Fredrik J svarar David B
    Tack för rekommendationen och jag ber så mycket om ursäkt för ombyggnadsstöket.
  • Natasha S

2017-02-17

Natasha S skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Jag gick hos Fredrik Järudd för 7 år sen då jag hade smärta i rygg, nacke och armar, och var mycket nöjd då min smärta försvann helt efter flera behandlingar.
    Det var en självklarhet att kontakta honom igen när jag åter fått liknande problem. Jag har alltid blivit proffsigt bemött och känner ett stort förtroende för Fredrik, som lever mer än väl upp till mina förväntningar. Bara efter första besöket kunde jag gå utan att det smärtade.
    Jag rekommenderar Fredrik varmt. Läs mer
  • Fiona H

2017-02-02

Fiona H skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Fredrik är den bästa kiropraktor någonsin! I highly recommend him! Läs mer
    2017-02-02 Fredrik J svarar Fiona H
    Tackar så mycket för de värmande orden.
  • 2017-01-23

Tony R skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Jag har alltid blivit bra när jag har varit hos kiropraktorn Läs mer
    2017-01-23 Fredrik J svarar Tony R
    Jag är glad att kunna hjälpa till.
  • 2016-11-11

Bernhard R skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Mycket bra! Går dit regelbundet och får en frisk kropp. Läs mer
    2016-11-12 Fredrik J svarar Bernhard R
    Jag är glad att kunna hjälpa till.
  • 2016-09-15

Bengt-Göran Z skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Får alltid professionell hjälp vid mina besök hos Fredrik som löser mina problem på bästa sätt. mvh Benke Läs mer
  • 2016-08-15

Stefan N skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Jag hade ont i ryggen på olika sätt. Jag fick dels en behandling som gjorde att smärtorna i stort sett försvann. Men jag fick också tips på hur jag i vardagen kan göra för att förebygga problemen. Läs mer
    2016-08-17 Fredrik J svarar Stefan N
    Tackar, vad man själv kan göra är det viktigaste för att inte återfå problemen.

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte