Alla kategorier Kiropraktor Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Svenska Kiropraktorkliniken

Svenska Kiropraktorkliniken

Hagagatan 1, 113 48 Stockholm — Visa karta

Har du känt av spänningar i nacke och axlar på sistone? Stela muskler eller leder, huvudvärk som inte släpper, ryggont? Svenska Kiropraktorkliniken erbjuder behandling mot alla dessa besvär, och ännu fler olika typer av led- och muskelvärk, genom kiropraktik.

Även massage och individuellt anpassade träningsprogram går att få som komplement till den kiropraktiska behandlingen. Information och råd om matvanor och ergonomi erbjuds också.

Kliniken delar lokaler med Focus Optik vid Odenplan. Hör gärna av dig eller boka en tid online!

Läs vad 57 kunder tycker om Svenska Kiropraktorkliniken

• 2019-08-07

Lars W skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Fick assistans snabbt, kunnigt och utan krångel. Läs mer
    2019-08-07 Fredrik J svarar Lars W
    Tack Lars för ditt positiva omdöme.
  • 2019-04-08

Ylva F skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Massage eller kiropraktik behandling spelar inte någon roll! Fredrik är superduktig och lyhörd för ens behov. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2019-04-09 Fredrik J svarar Ylva F
    Tack Ylva. Roligt att du är nöjd.
  • 2019-03-22

Jenny C skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Kiropraktik en gång i månaden i förebyggande syfte. Blir mkt bra bemött och får alltid hjälp vid besvär. Läs mer
    2019-04-08 Fredrik J svarar Jenny C
    Tack Jenny. Bra att behandlingarna känns bra och ger önskad effekt.
  • 2019-03-21

Johan M skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Fredrik går att lita på. Känns tryggt och alltid hjälpsamt att besöka honom. Varm rekommendation! Läs mer
    2019-03-22 Fredrik J svarar Johan M
    Tack Johan för att du litar på mig. Det känns tryggt även för mig.
  • 2019-03-15

Tanja Ö skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Man får alltid ett lugnt och förtroendeingivande bemötande när man kommer till kliniken.
    Bra och förklarande information om vad han gör eller varför om man önskar.

Hur mycket det än knakar under behandlingen mår jag alltid bättre när jag går ifrån.

Rekommenderar varmt denna klinik Läs mer
    2019-03-16 Fredrik J svarar Tanja Ö
    Tack Tanja för recensionen. Jag är glad att du tycker att informationen och behandlingen är bra.
  • 2019-03-15

David W skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Vanlig behandling. Kändes mycket bra:-) Läs mer
    2019-04-08 Fredrik J svarar David W
    Tack David för rekommendationen. Det glädjer mig att det kändes bra.
  • 2019-03-13

Erik G skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Återkommande besök, för båda mindre och större justeringar. Tack vare Fredriks råd och träningsövningar har besöken blivit glesare. Bra för mig, mindre bra för affärerna kanske :)

Trots full kalender hos Fredrik brukar han ändå kunna klämma in akutbesök.

Toppenställe helt enkelt! Läs mer
    2019-03-13 Fredrik J svarar Erik G
    Tack Erik. Jag är glad om du dyker upp emellanåt. :)
    Maria S gillar detta
  • 2019-03-12

Ia M skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Kiropraktor. Trevligt bemötande, och professionell behandling. Företaget levde mycket väl upp till de höga förväntningarna. Läs mer
    2019-03-12 Fredrik J svarar Ia M
    Tack Ia. Jag är glad att kunna leva upp till dina förväntningar.
    Maria S gillar detta
  • Olof N

2019-01-14

Olof N skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Fredrik är den mest kunniga kiropraktor som jag har gått till. Han ser till att akuta smärtor minskar/försvinner, men vet också vad som krävs för att förhindra återkommande problem. En klippa, helt enkelt. Läs mer
    2019-01-14 Fredrik J svarar Olof N
    Tackar så mycket Olof för den fina rekommendationen. Det värmer.
  • 2019-01-10

Thomas B skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Bra bemötande och en utmärkt kiropraktor. Läs mer
    2019-01-10 Fredrik J svarar Thomas B
    Tack så mycket för för den bra rekommendationen.
  • 2019-01-10

Kerstin S skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Kunnig, bra på att förklara, ger bra träningstips. Har fått hjälp både med skador och besvär orsakade av "kontorsarbete". Läs mer
    2019-01-10 Fredrik J svarar Kerstin S
    Tack Kerstin för den bra recensionen.
  • 2018-10-01

Maria N skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Kiropraktik för problem i nacken.
    Professionellt
    Höga, vilket levererades
    Jättebra Läs mer
    2018-10-02 Fredrik J svarar Maria N
    Tack för det bra omdömmet Maria. Det värmer.
  • 2018-10-01

Martina M skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Trevligt och bra bemötande. Tydlig förklaring av vad som krånglar, samt Konkreta tips på hur jag själv kan jobba/träna för att må bättre. Trygg upplevelse. Läs mer
    2018-10-01 Fredrik J svarar Martina M
    Tack för ditt fina omdöme. Jag är glad att jag kan hjälpa till.
  • 2018-09-21

My K skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Kiropraktik för ryggbesvär.
    Alltid utmärkt bemötande och duktiga på att hitta det som felar.
    Man känner sig nöjd när man går därifrån. Läs mer
    2018-09-21 Fredrik J svarar My K
    Nöjda kunder är mitt mål. Tackar så mycket.
  • 2018-09-07

Charlotte P skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Hade ont i höften så jag knappt kunde gå och fick snabbt en tid där kiropraktorn behandlade mig en gång så jag blev så gott som återställd. Under behandlingen kände jag mig trygg och i goda händer. Vid återbesöket en vecka senare kontrollerade han framstegen noga. Han var väldigt infornativ om hur skadan hade uppstått, förklarade vad som hände med återställandet och tipsade om övningar jag kunde göra hemma. Rekommenderas om du letar efter en seriös och bra kiropraktor med ett bra bemötande. Läs mer
    2018-09-10 Fredrik J svarar Charlotte P
    Tack för de fina orden. Det är alltid roligt att kunna hjälpa till. Mvh Fredrik
  • MARKO P

2018-06-14

MARKO P skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Denna kiropraktor är mycket duktig. Vänligt bemötande. Förklarar mycket bra. Vill verkligen hjälpa. Har bara gott att säga.
    Jag tror att detta är en av dom bästa kiropraktorerna i Stockholm. Läs mer
    2018-06-14 Fredrik J svarar MARKO P
    Tack Marko för de fina orden. De värmer.
  • Niclas S

2018-04-16

Niclas S skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Fantastiskt bemötande av Kiropaktorkliniken, nu har jag äntligen fått hjälp med min dåliga rygg, kan varmt rekommenderas! Läs mer
    2018-04-16 Fredrik J svarar Niclas S
    Tack Niclas. Jag är glad att du känner att du får hjälp.
  • 2018-02-20

Sonja T skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Jag har gått här under flera år och fått hjälp med diverse problem med knän, axlar och rygg. Alltid väldigt bra och professionellt bemötande. Fredrik är kunnig inom området och jag har alltid fått tydlig information om varför problemen uppkommit samt förslag på proaktiva åtgärder för att undvika samma problem i framtiden. Läs mer
    2018-02-21 Fredrik J svarar Sonja T
    Tack Sonja. Det verkar som att min strävan att lära ut vad du som patient kan göra själv fungerar. Det glädjer mig.
  • 2018-02-14

Gunilla A skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Jag fick snabbt en tid för mina akuta besvär och därefter uppföljande behandling vid några tillfällen tills besvären avklingat. Kompetent, lyhört och engagerat bemötande. Utöver behandlingarna har jag också fått många bra råd och övningar att göra hemma. Läs mer
    2018-02-15 Fredrik J svarar Gunilla A
    Tack Gunilla för den fina rekommendationen.
  • 2017-12-04

Görgen L skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Fredrik är en skicklig kiropraktor och tar sig också tid att förklara varför man får problem och hur dessa kan förebyggas. Jag rekommenderar honom starkt! Läs mer
    2017-12-04 Fredrik J svarar Görgen L
    Tack för rekommendationen. Det glädjer mig mycket att du gillar mitt sätt att förklara.
  • 2017-12-01

Björn T skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Fredrik Järudd, Kiropraktor har ett professionellt och vänligt sätt som gör att man får förtroende för honom. Tydliga förklaringar och mycket gott handlag hjälpt mig att bli smärtfri och må radikalt bättre efter behandling. Jag har nyttjat Fredriks kunnande vid flera tillfällen och alla gånger har jag upplevt att mina besvär har avhjälpts. Anledningen att jag har behövt komma tillbaka har varit mitt eget ansvar. Jag rekommenderar varmt Fredrik som kiropraktor. Läs mer
    2017-12-04 Fredrik J svarar Björn T
    Tack Björn för den fina rekommendationen. Det är värmade ord.
  • 2017-11-09

Anna B skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Jag har besökt Fredrik Järudd vid flertalet tillfällen. Första gången för akut ryggskott. Jag har alltid blivit professionellt bemött. Fredrik är både lyhörd och kunnig och tar dessutom ett större ansvar än enbart behandlingstillfället genom att skicka med råd och hemmaövningar för att bot och i förebyggande syfte. Jag är mycket nöjd! Läs mer
    2017-11-28 Fredrik J svarar Anna B
    Tack för den fina rekommendationen. Jag är glad att du känner dig hjälpt.
  • 2017-10-08

Mona L skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Jag har en reumatisk sjukdom och har gått hos Fredrik Järudd av och till i över 20 år för hjälp mot stel ryggrad och nacke och också för akuta muskelbesvär. Fredrik Järudd är kunnig, proffsig, pedagogisk. Han vet alltid var han ska sätta in den mest optimala behandlingen. Han är värd högsta betyg efter varje behandlingstillfälle både vad gäller bemötande och skicklighet. Läs mer
    2017-10-08 Fredrik J svarar Mona L
    Tack, tack Mona för de fina lovorden.
  • 2017-08-16

Cecilia S skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Proffsig, mycket kunnig kiropraktor som jag varmt kan rekommendera. Läs mer
    2017-08-17 Fredrik J svarar Cecilia S
    Tack Cecilia för den fina rekommendationen.
  • 2017-07-07

Erik N skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Har hjälpt mig med min onda fot. Läs mer
    2017-07-07 Fredrik J svarar Erik N
    Tack, jag är glad att jag kan hjälpa till.
  • Kristina K

2017-07-03

Kristina K skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Fredrik på Svenska Kiropraktorkliniken har varit min kiropraktor i drygt 20 år. Innan jag av en slump hamnade hos honom gick jag till olika kiropraktorer, naprapater och massörer varje gång, men sedan första besöket hos Fredrik så har jag enbart gått till honom. Han är otroligt kunnig och behaglig, man är i mycket trygga händer! Läs mer
    2017-07-04 Fredrik J svarar Kristina K
    Stort tack Kristina föör de fina orden. De värmer.
  • 2017-07-03

Martin S skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Väldigt bra hjälp med ryggproblem! Läs mer
    2017-07-03 Fredrik J svarar Martin S
    Tack får omdömet. Jag är glad att kunna hjälpa till.
  • Daniel B

2017-05-08

Daniel B skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Jag får alltid bra behandlingar på detta ställe, både då jag har värk eller besvär eller när jag går i preventivt syfte. Utöver det så är Fredrik väldigt trevlig och lyhörd som kiropraktor. Läs mer
    2017-05-08 Fredrik J svarar Daniel B
    Tack Daniel. Roligt att du är nöjd med behandlingarna och mottagandet.
  • Peter E

2017-04-03

Peter E skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Har alltid fått hjälp med mina problem och jag uppskattar att man alltid får en begriplig förklaring till vad som orsakar problemen. Proffsigt och trevligt bemötande! Läs mer
    2017-04-06 Fredrik J svarar Peter E
    Tack Peter. Det glädjer mig att du förstår vad jag menar. Har alltid försökt förklara så enkelt som möjligt.
  • David B

2017-03-23

David B skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Mycket bra och trygg kiropraktor. Lugn, effektiv och med bra händer.
    Gav flera bra tips för egna övningar etc.
    Trots att jag ger upplevelsen 4 prickar av 5 ingår ett stort minus för lokalen, inhyst i en optikerlokal. Den här killen förtjänar en egen plats att ta emot kunderna på. Läs mer
    2017-03-23 Fredrik J svarar David B
    Tack för rekommendationen och jag ber så mycket om ursäkt för ombyggnadsstöket.
  • Natasha S

2017-02-17

Natasha S skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Jag gick hos Fredrik Järudd för 7 år sen då jag hade smärta i rygg, nacke och armar, och var mycket nöjd då min smärta försvann helt efter flera behandlingar.
    Det var en självklarhet att kontakta honom igen när jag åter fått liknande problem. Jag har alltid blivit proffsigt bemött och känner ett stort förtroende för Fredrik, som lever mer än väl upp till mina förväntningar. Bara efter första besöket kunde jag gå utan att det smärtade.
    Jag rekommenderar Fredrik varmt. Läs mer
  • Fiona H

2017-02-02

Fiona H skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Fredrik är den bästa kiropraktor någonsin! I highly recommend him! Läs mer
    2017-02-02 Fredrik J svarar Fiona H
    Tackar så mycket för de värmande orden.
  • 2017-01-23

Tony R skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Jag har alltid blivit bra när jag har varit hos kiropraktorn Läs mer
    2017-01-23 Fredrik J svarar Tony R
    Jag är glad att kunna hjälpa till.
  • 2016-11-11

Bernhard R skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Mycket bra! Går dit regelbundet och får en frisk kropp. Läs mer
    2016-11-12 Fredrik J svarar Bernhard R
    Jag är glad att kunna hjälpa till.
  • 2016-09-15

Bengt-Göran Z skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Får alltid professionell hjälp vid mina besök hos Fredrik som löser mina problem på bästa sätt. mvh Benke Läs mer
  • 2016-08-15

Stefan N skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Jag hade ont i ryggen på olika sätt. Jag fick dels en behandling som gjorde att smärtorna i stort sett försvann. Men jag fick också tips på hur jag i vardagen kan göra för att förebygga problemen. Läs mer
    2016-08-17 Fredrik J svarar Stefan N
    Tackar, vad man själv kan göra är det viktigaste för att inte återfå problemen.
  • 2016-08-15

Göran A skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Har sökt för rygg- och axelsmärtor. Bemötandet har alltid varit positivt och vänligt. Jag uppskattar särkilt att Fredrik tar sig tid att förklara för mig vad som orsakar smärtan och vad/hur han avser att gå vidare med behandlingen. Jag kan varmt rekommendera Svenska Kiropraktorkliniken. Läs mer
    2016-08-17 Fredrik J svarar Göran A
    Tacka för de orden. Det glädjer mig att du uppskattar förklaringarna.
  • Eva M H

2016-08-14

Eva M H skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Efter dryga tio år som kund hos Fredrik kan jag bara säga att jag är jättenöjd. Jag har skolios på två ställen och en gammal skada från en skidlift 1987 som återkommer då och då. Att regelbundet gå till en kiropraktor är viktigt för att min kropp inte ska sluta fungera. Det jag uppskattar mest är att när det inte är så mycket att "rätta till" så får man massage = alltid valuta för pengarna. Trevliga samtal under behandlingen och boktips är också en extra poäng. Läs mer
    2016-08-17 Fredrik J svarar Eva M H
    Alltid lika uppmuntrande för mig att träffa dig.
  • 2016-08-14

Emma A skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Ont i rygg och ländrygg efter år av kånkande på småbarn. Här har jag fått effektiv hjälp när jag haft akut ont men upprepade besök har även gett mig ökad förståelse för hur jag förebygger skador/slitage genom att förändra mitt livsmönster. Idag lever jag ett i stort sett smärtfritt liv. Läs mer
    2016-08-17 Fredrik J svarar Emma A
    Tack, jag är glad att jag kan hjälpa.
  • 2016-08-12

Eva B skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Proffsig, trevlig och effektiv. Det finns visst inga krämpor som inte Fredrik kan bota!? Läs mer
    2016-08-12 Fredrik J svarar Eva B
    Tack. Jag är glad att jag kan hjälpa till.
  • 2016-05-26

Isa G skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Jag blev rekommenderat av en kompis efter jag varit hos andra utan förbättring. Nu rekommenderar jag honom väldigt varmt. Fredrik är en jätteduktig kiropraktor som KAN helt enkelt. Han kan identifiera problemet och vet vad han ska göra för att lösa det. Varje minut som man är där är effektiv. Varje gång jag varit där har jag märkt en förbättring direkt. Alltid lika nöjd. Läs mer
    2016-05-26 Fredrik J svarar Isa G
    Det gläder mig att du är nöjd och att du blivit bättre. / Fredrik
  • 2016-05-26

Mia N skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Alltid lika trevligt, välkomnande och professionellt bemötande. Kiropraktiker tjänster. Kundupplevelsen är alltid utmärkt. Läs mer
    2016-05-26 Fredrik J svarar Mia N
    Tack och bock för de fina orden. / Fredrik
  • 2016-05-04

Daniel R skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Extremt bra bemötande av Fredrik Järudd. Sökte för ett ihållande ryggproblem med sträckt nacke, vilket återkom frekvent.Fredrik lyssnade på min beskrivning av problemet och dess bakgrund, han bemödade sig om att förtydliga sammanhang med olika former av daglig påfrestning på kroppen. Fredrik åtgärdade akuta problem och förklarade hur olika spänningar i kroppen hängde ihop med plats för värk. Jag är mycket imponerad efter att tidigare varit hos ett flertal olika människor med dessa problem då de har återkommit då och då under de sista 10 åren. Jag rekommenderar varmt Fredrik till flertal kollegor med olika ryggproblem. Betyg 5, utmärkt! Läs mer
    2016-05-04 Fredrik J svarar Daniel R
    Tackar så mycket för de fina orden. / Fredrik
  • 2015-06-02

Sam F skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Ett trevligt och vän skapand känsla, och att han bryr sig om mig Läs mer
  • 2015-06-02

Stefan M skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Kiropraktik
    Över tid fått hjälp med diverse kroppsliga problem. Började med Nacke/Axlar med gott resultat. Därefter fått hjälp med höft/rygg och handled mm.

Bra och effektiv behandling och personligt bemötande. Bra tillgänglighet med kort varsel. För att få betyg 5 skulle det preventiva arbetet kunna utvecklas - dvs. lite som tandläkarnas "tandhygien"... Läs mer
  • 2015-05-13

Yvonne E skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    En mycket trevlig och bra kiropraktor som gör allt för att göra mig friskare.Lätt att få tag i och bra att få till tider som passar mig :):D Läs mer
  • 2014-11-29

Karin P skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Fredrik Järudd på Svenska Kiropraktorkliniken har hjälpt mig både med akuta ryggskott och med mindre justeringar när jag känt mig stel. Det gör inte alls ont utan känns bara som en stor befrielse att direkt kunna röra sig obehindrat igen.
    De erbjuder även massagetider, och deras långa utbildning, stora erfarenhet och fantastiska kunskap i människokroppen gör att denna är obeskrivligt härlig.

Jag kan verkligen, verkligen, rekommendera Svenska Kiropraktorkliniken! Läs mer
  • 2014-09-10

Lotta L skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Otroligt bra kiropraktor. Kunnig pedagogisk generös med att hitta tider snabbt. Mina allra bästa rekommendationer! Läs mer
  • 2014-09-10

Kristina R skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Jag har haft regelbunden kontakt med Fredrik Järudd sedan en skada jag fick i ryggen/höften. Fredrik är bred i sitt kunnande och ger inte bara kiropraktisk behandling utan även råd om lämplig träning för att undvika nya problem.
    Fredrik är trevlig och seriös. Han bemöter kunden med respekt. Läs mer
  • 2014-09-08

Yvonne A skrev om Svenska Kiropraktorkliniken
    Utmärkt bemötande Fredrik Järudd som ger rätt behandling och löser mitt problem Läs mer

Hagagatan 1, 113 48 Stockholm