Svenska Kiropraktorkliniken

Svenska Kiropraktorkliniken

Har du känt av spänningar i nacke och axlar på sistone? Stela muskler eller leder, huvudvärk som inte släpper, ryggont? Svenska Kiropraktorkliniken erbjuder behandling mot alla dessa besvär, och ännu fler olika typer av led- och muskelvärk, genom kiropraktik.

Även massage och individuellt anpassade träningsprogram går att få som komplement till den kiropraktiska behandlingen. Information och råd om matvanor och ergonomi erbjuds också.

Kliniken delar lokaler med Focus Optik vid Odenplan. Hör gärna av dig eller boka en tid online!

Läs vad 81 kunder tycker om Svenska Kiropraktorkliniken 2

• Åsa Eva Margareta P
    2021-09-19
    Jag hade ingen aning vad som var fel i kroppen bara att något var fel. Men redan efter en behandling var jag mycket bättre och rörligheten kom tillbaka.
    Tack Åsa. Det är alltid roligt när jag kan överraska. Svenska Kiropraktorkliniken
    2021-09-02
    Hade få förväntningar innan, men blev positivt överraskad! Fick hjälp som märktes direkt.
    Tack Amanda. Skoj att jag kunnde överraska dig. Svenska Kiropraktorkliniken
    2021-08-29
    Fick bra hjälp med ond ländrygg, framför allt med övningar jag kan göra i förebyggande syfte.
    Tack Anne för recensionen. Jag är glad att behandlingarna hjälpte. Lycka till med ditt nya liv, både med boende och träning. Svenska Kiropraktorkliniken
    2021-07-08
    Fredrik har varit väldigt bra! Rekommenderar starkt. Hade problem med huvudvärk och stel i kroppen, märker stor skillnad sedan jag fått hjälp.
    Tack Jessica. Det glädjer mig att du mår bättre och att jag kunnat hjälpa till. Svenska Kiropraktorkliniken
    2021-06-07
    Alltid superbra hjälp och bemötande. Varje besök är anpassat till mitt nuvarande besvär. Fått otrolig hjälp med såväl skador som värk.
    Det gör mig glad att du uppskattar behandling. Tack Lisa. Svenska Kiropraktorkliniken
    2021-05-30
    Tränar mycket och behöver en gonomkörare så att rygg och muskler slappnar av. Alltid lika bra upplevelse hos Fredrik.
    Tack Bojan, kul att du tycker det är bra. Svenska Kiropraktorkliniken
    2021-03-31
    Erfaren och kunnig!
    Blev av med mina ryggproblem plus fick att jag fick med mig övningar för att förhindra att jag får tillbaks problematiken
    Tackar så mycket Robert för den fina resentionen. Det glädjer mig att du är nöjd. Svenska Kiropraktorkliniken
    2021-02-17
    Första gången jag besöker kiropraktor. Fredrik har ett väldigt trevligt bemötande och är otroligt proffsig. Jag kände mig väldigt trygg och fick snabb hjälp. Rekommenderas starkt!
    Tackar, tackar Moa för ditt fina omdöme. Svenska Kiropraktorkliniken
    2021-02-15
    Kiropraktor
    Väl bemött och en bra genomgång av orsak till problemen. Bra behandling och tips på egna åtgärder för att komma till rätta med problemen.
    Rekommenderas.
    Tack Patrik för den bra rekommendationen. Svenska Kiropraktorkliniken
    2021-02-10
    Är mycket nöjd med min behandling.
    Bra bemötande och kompentent.
    Både hjälp med akuta och tips och råd för att undvika problem framöver.
    Tack Sofie för omdömet. Jag blir glad av att du är nöjd. Svenska Kiropraktorkliniken
    2020-09-23
    Är mycket nöjd med min behandling. Kompetent och mycket engagerad. Bästa kiropraktorn hittills. Överträffade förväntningarna. Såg resultat ganska direkt.
    Tackar, tackar. Roligt att jag kan hjälpa till. Svenska Kiropraktorkliniken
    2020-09-17
    Kiropraktorhjälp för stel ländrygg, fick bra bemötande och hjälp
    Tack Fredrik för det bra omdömet. Svenska Kiropraktorkliniken
  • Annette E
    2020-08-27
    Fredrik har ett mycket trevligt bemötande och exeptionell kunskap om hur kroppen fungerar. Två besvär har jag behandlat. 1,5 år sedan, revbenslåsning som jag är helt frisk från och nu en fallolycka med sträckning av axelpartiet. Jag är mycket nöjd med mina behandlingar och kommer fortsätta gå till Fredrik om jag får problem med något i framtiden.
    Tack Annette för de snälla orden. Jag är glad att jag kan hjälpa till. Svenska Kiropraktorkliniken
    2020-07-04
    Kiropraktortjänst.
    Bra bemötande och behandling i kombination med bra tips på förebyggande träning.
    Tack Cecilia för rekommendationen. Jag är glad att jag kan hjälpa till. Svenska Kiropraktorkliniken
    2020-06-25
    Proffsigt och bra på flera plan. Både hjälp med det akuta och tips och råd för att undvika problem framöver.
    Tackar, tackar Fredrik för de fina vitsorden. Svenska Kiropraktorkliniken
    2020-06-22
    Kunnig och engagerad kiropraktor.
    Tack Kristina för en bra rekmmendation. Svenska Kiropraktorkliniken
    2020-04-02
    Mycket kunnig kiropraktor som tydligt och informativt berättar vad som skett med kroppen varför det händer och hur det kan förebyggas/hanteras framöver.

Tydlig skillnad efter rösta och andra besöket, min överansträning är märkbart förbättrad.
    10/10 skulle besöka igen.
    Tack Pia för den fina rekommendationen. Jag är glad att du tycker att du fått bra behandling och information. Svenska Kiropraktorkliniken
    2020-03-23
    Upplevde stelhet och en del smärta i ländryggen som jag hoppades få hjälp med. Sökte slumpmässigt via Google för att bara hitta den närmsta och det visade sig vara helt fantastiskt bra!
    Fredrik gör inte bara jobbet och låter dig gå sedan, utan lägger tid på att förklara varför vissa spänningar eller känningar kan uppstå OCH hur man kan göra för att motverka dem i framtiden. När man får saker förklarat för sig känner man sig också mer delaktig och viktig som kund. Dessutom känns det som om Fredrik brinner för det han gör och att han genuint bryr sig om att man ska må bra i kroppen.
    Kan starkt rekommenderas!
    Tackar, tackar Emelie för den fantastiskt fina recentionen. Jag är glad att du är nöjd. Svenska Kiropraktorkliniken
    2020-03-23
    Har återkommande fått hjälp med både idrotts- och kontorsskador.
    Fredrig är oerhört kompetent, proffsig och trevlig.
    Rekommenderas varmt!
    Tack Olle. Jag är glad att jag kan hjälpa till. Svenska Kiropraktorkliniken
    2020-03-20
    Här får man alltid en noggran undersökning, en behandling som hjälper och ett trevligt bemötande!
    Tack Karin för de fina orden. Trevliga patienter får trevligt bemötande. Svenska Kiropraktorkliniken
    2019-11-13
    Fikk god hjelp og masse tips som hjalp meg mot stiv nakke og stive skuldre. Anbefales!
    Tack Thale Kristin. Jag är glad att behandlingarna och tipsen är till belåtenhet. Svenska Kiropraktorkliniken
    2019-11-13
    Fått behandling tre ggr av Fredrik Järudd, Hagagatan, Stockholm.
    Bemötandet var trevligt och omtänksamt. Behandlingarna hjälpte
    min onda rygg och det blev lättare att röra sig efteråt. Jag fick också tips på vad jag kunde göra själv, t.ex övningar i hemmet.

Jag är mycket nöjd med besöket på Kiropraktor kliniken och kommer att kontakta en sådan i framtiden också.
    Tack Ulla för omdömet. Jag är glad att du fått upp ögonen för kiropraktiken. Svenska Kiropraktorkliniken
  • Anne-Marie A
    2019-10-07
    Har fått hjälp av Fredrik tidigare och alltid fått toppenbemötande och blivit hjälpt med stor professionalism och kunnighet. Rekommenderar Fredrik Järudd på det varmaste.
    Tack Anne-Marie. Jag är glad att du är nöjd med behandlingarna. Svenska Kiropraktorkliniken
    2019-09-25
    Supernöjd med Svenska Kiropraktorkliniken och Fredrik Järudd. Jag har besökt honom vid flera tillfällen och han har blivit en självklar kontakt vid tex ryggont. Det är klart att jag inte går och längtar efter att behöva gå till en kiropraktor men om behov uppkommer så drar jag mig inte en sekund att kontakta honom för hjälp och vägledning. Den femma som jag givit i betyg baseras uteslutande på den positiva effekt besök hos Fredrik givit mig.
    Tack Pier för den mycket fina recensionen. Svenska Kiropraktorkliniken
    2019-08-07
    Fick assistans snabbt, kunnigt och utan krångel.
    Tack Lars för ditt positiva omdöme. Svenska Kiropraktorkliniken
    2019-04-08
    Massage eller kiropraktik behandling spelar inte någon roll! Fredrik är superduktig och lyhörd för ens behov. Rekommenderas varmt!
    Tack Ylva. Roligt att du är nöjd. Svenska Kiropraktorkliniken
    2019-03-22
    Kiropraktik en gång i månaden i förebyggande syfte. Blir mkt bra bemött och får alltid hjälp vid besvär.
    Tack Jenny. Bra att behandlingarna känns bra och ger önskad effekt. Svenska Kiropraktorkliniken
    2019-03-21
    Fredrik går att lita på. Känns tryggt och alltid hjälpsamt att besöka honom. Varm rekommendation!
    Tack Johan för att du litar på mig. Det känns tryggt även för mig. Svenska Kiropraktorkliniken
    2019-03-15
    Man får alltid ett lugnt och förtroendeingivande bemötande när man kommer till kliniken.
    Bra och förklarande information om vad han gör eller varför om man önskar.

Hur mycket det än knakar under behandlingen mår jag alltid bättre när jag går ifrån.

Rekommenderar varmt denna klinik
    Tack Tanja för recensionen. Jag är glad att du tycker att informationen och behandlingen är bra. Svenska Kiropraktorkliniken
    2019-03-15
    Vanlig behandling. Kändes mycket bra:-)
    Tack David för rekommendationen. Det glädjer mig att det kändes bra. Svenska Kiropraktorkliniken
    2019-03-13
    Återkommande besök, för båda mindre och större justeringar. Tack vare Fredriks råd och träningsövningar har besöken blivit glesare. Bra för mig, mindre bra för affärerna kanske :)

Trots full kalender hos Fredrik brukar han ändå kunna klämma in akutbesök.

Toppenställe helt enkelt!
    Tack Erik. Jag är glad om du dyker upp emellanåt. :) Svenska Kiropraktorkliniken
    2019-03-12
    Kiropraktor. Trevligt bemötande, och professionell behandling. Företaget levde mycket väl upp till de höga förväntningarna.
    Tack Ia. Jag är glad att kunna leva upp till dina förväntningar. Svenska Kiropraktorkliniken
  • Olof N
    2019-01-14
    Fredrik är den mest kunniga kiropraktor som jag har gått till. Han ser till att akuta smärtor minskar/försvinner, men vet också vad som krävs för att förhindra återkommande problem. En klippa, helt enkelt.
    Tackar så mycket Olof för den fina rekommendationen. Det värmer. Svenska Kiropraktorkliniken
    2019-01-10
    Bra bemötande och en utmärkt kiropraktor.
    Tack så mycket för för den bra rekommendationen. Svenska Kiropraktorkliniken
    2019-01-10
    Kunnig, bra på att förklara, ger bra träningstips. Har fått hjälp både med skador och besvär orsakade av "kontorsarbete".
    Tack Kerstin för den bra recensionen. Svenska Kiropraktorkliniken
    2018-10-01
    Kiropraktik för problem i nacken.
    Professionellt
    Höga, vilket levererades
    Jättebra
    Tack för det bra omdömmet Maria. Det värmer. Svenska Kiropraktorkliniken
    2018-10-01
    Trevligt och bra bemötande. Tydlig förklaring av vad som krånglar, samt Konkreta tips på hur jag själv kan jobba/träna för att må bättre. Trygg upplevelse.
    Tack för ditt fina omdöme. Jag är glad att jag kan hjälpa till. Svenska Kiropraktorkliniken
    2018-09-21
    Kiropraktik för ryggbesvär.
    Alltid utmärkt bemötande och duktiga på att hitta det som felar.
    Man känner sig nöjd när man går därifrån.
    Nöjda kunder är mitt mål. Tackar så mycket. Svenska Kiropraktorkliniken
    2018-09-07
    Hade ont i höften så jag knappt kunde gå och fick snabbt en tid där kiropraktorn behandlade mig en gång så jag blev så gott som återställd. Under behandlingen kände jag mig trygg och i goda händer. Vid återbesöket en vecka senare kontrollerade han framstegen noga. Han var väldigt infornativ om hur skadan hade uppstått, förklarade vad som hände med återställandet och tipsade om övningar jag kunde göra hemma. Rekommenderas om du letar efter en seriös och bra kiropraktor med ett bra bemötande.
    Tack för de fina orden. Det är alltid roligt att kunna hjälpa till. Mvh Fredrik Svenska Kiropraktorkliniken
  • Marko P
    2018-06-14
    Denna kiropraktor är mycket duktig. Vänligt bemötande. Förklarar mycket bra. Vill verkligen hjälpa. Har bara gott att säga.
    Jag tror att detta är en av dom bästa kiropraktorerna i Stockholm.
    Tack Marko för de fina orden. De värmer. Svenska Kiropraktorkliniken
  • Niclas S
    2018-04-16
    Fantastiskt bemötande av Kiropaktorkliniken, nu har jag äntligen fått hjälp med min dåliga rygg, kan varmt rekommenderas!
    Tack Niclas. Jag är glad att du känner att du får hjälp. Svenska Kiropraktorkliniken
    2018-02-20
    Jag har gått här under flera år och fått hjälp med diverse problem med knän, axlar och rygg. Alltid väldigt bra och professionellt bemötande. Fredrik är kunnig inom området och jag har alltid fått tydlig information om varför problemen uppkommit samt förslag på proaktiva åtgärder för att undvika samma problem i framtiden.
    Tack Sonja. Det verkar som att min strävan att lära ut vad du som patient kan göra själv fungerar. Det glädjer mig. Svenska Kiropraktorkliniken
    2018-02-14
    Jag fick snabbt en tid för mina akuta besvär och därefter uppföljande behandling vid några tillfällen tills besvären avklingat. Kompetent, lyhört och engagerat bemötande. Utöver behandlingarna har jag också fått många bra råd och övningar att göra hemma.
    Tack Gunilla för den fina rekommendationen. Svenska Kiropraktorkliniken
    2017-12-04
    Fredrik är en skicklig kiropraktor och tar sig också tid att förklara varför man får problem och hur dessa kan förebyggas. Jag rekommenderar honom starkt!
    Tack för rekommendationen. Det glädjer mig mycket att du gillar mitt sätt att förklara. Svenska Kiropraktorkliniken
    2017-12-01
    Fredrik Järudd, Kiropraktor har ett professionellt och vänligt sätt som gör att man får förtroende för honom. Tydliga förklaringar och mycket gott handlag hjälpt mig att bli smärtfri och må radikalt bättre efter behandling. Jag har nyttjat Fredriks kunnande vid flera tillfällen och alla gånger har jag upplevt att mina besvär har avhjälpts. Anledningen att jag har behövt komma tillbaka har varit mitt eget ansvar. Jag rekommenderar varmt Fredrik som kiropraktor.
    Tack Björn för den fina rekommendationen. Det är värmade ord. Svenska Kiropraktorkliniken
    2017-11-09
    Jag har besökt Fredrik Järudd vid flertalet tillfällen. Första gången för akut ryggskott. Jag har alltid blivit professionellt bemött. Fredrik är både lyhörd och kunnig och tar dessutom ett större ansvar än enbart behandlingstillfället genom att skicka med råd och hemmaövningar för att bot och i förebyggande syfte. Jag är mycket nöjd!
    Tack för den fina rekommendationen. Jag är glad att du känner dig hjälpt. Svenska Kiropraktorkliniken
    2017-10-08
    Jag har en reumatisk sjukdom och har gått hos Fredrik Järudd av och till i över 20 år för hjälp mot stel ryggrad och nacke och också för akuta muskelbesvär. Fredrik Järudd är kunnig, proffsig, pedagogisk. Han vet alltid var han ska sätta in den mest optimala behandlingen. Han är värd högsta betyg efter varje behandlingstillfälle både vad gäller bemötande och skicklighet.
    Tack, tack Mona för de fina lovorden. Svenska Kiropraktorkliniken
    2017-08-16
    Proffsig, mycket kunnig kiropraktor som jag varmt kan rekommendera.
    Tack Cecilia för den fina rekommendationen. Svenska Kiropraktorkliniken
    2017-07-07
    Har hjälpt mig med min onda fot.
    Tack, jag är glad att jag kan hjälpa till. Svenska Kiropraktorkliniken
  • Kristina K
    2017-07-03
    Fredrik på Svenska Kiropraktorkliniken har varit min kiropraktor i drygt 20 år. Innan jag av en slump hamnade hos honom gick jag till olika kiropraktorer, naprapater och massörer varje gång, men sedan första besöket hos Fredrik så har jag enbart gått till honom. Han är otroligt kunnig och behaglig, man är i mycket trygga händer!
    Stort tack Kristina föör de fina orden. De värmer. Svenska Kiropraktorkliniken