Svenska Lamella

Svenska Lamella

svenskalamella.se
  • BadgeSevenYears

Välkommen till Svenska Lamella! Vi har funnits i över 50 år nu och tillhandahåller skräddarsydda gardiner och markiser i Stockholm med omnejd. Hos oss finns det någonting för alla, oavsett om du det är solens strålar du vill skydda dig mot eller kanske ett par nyfikna grannar? Just nu finns det ett stort utbud av markiser på...

732 omdömen om Svenska Lamella

Sedan starten hos Reco 2018

Love H
Skrev om Svenska Lamella

Hej ! Va mycket nöjd med mötet med säljaren och han va proffsig och bra service samt med killarna som installerade markisen va duktiga och jätte trevliga. Mycket nöjd med helheten. Stort tack

Yalu F
Skrev om Svenska Lamella

Very helpful staffs, giving good suggestions and transparent with the price. Fast response and delivery. The installation was great. It would be even more perfect if you could help us steam iron the curtains to create beautiful waves.;)

Anders H
Skrev om Svenska Lamella

Bra rådgivning, bra kvalitet både på arbetet och produkten! Rekommenderad varmtt!

Jonas N
Skrev om Svenska Lamella

Bra kommunikation genom hela projektet från offert till slutlig montering. Vi kunde beställa tygprover i fullstorlek vilket underlättade färgval på gardiner för oss.

Hans S
Skrev om Svenska Lamella

Jag blev bra bemött. Kan vara lite svårt ibland att nå per telefon.Jag är mycket nöjd med utförandet.

Yvonne A
Skrev om Svenska Lamella

Vi är mycket nöjda. Trevlig personal. Rent och snyggt efter monteringen av persiennerna.

Ulla F
Skrev om Svenska Lamella

Utmärkt hembesök för måttagning då vi även kunde bestämma färg på plats. Fick samtidigt leverans/monteringstid bestämd. När senare problem uppstod fick vi utmärkt hjälp.

Mats W
Skrev om Svenska Lamella

bra service och trevligt bemötande

Svar från Svenska Lamella

Hej Mats! Tack för fina ord. Må gott och välkommen åter!

Jerker S
Skrev om Svenska Lamella

Lamella är ett 100% seriöst och professionellt företag. Vi har tidigare köpt motordrivna markiser som har fungerat perfekt och haft den höga kvalitet som vi sökte, t ex ingen "åldring" av tyg eller funktion trots flera år i söderläge. Nu behövde vi ett servicejobb (plocka ner och upp en markis) pga fönsterbyte. Fungerade perfekt och till högst rimlig kostnad. Rekommenderas!

Svar från Svenska Lamella

Hej Jerker! Toppen att ni är nöjda med oss! Välkommen åter!

Bosse S
Skrev om Svenska Lamella

Vi beställde och fick en terassmarkis monterad och klar. Vi fick offerter från flera firmor, men Svenska Lamella var billigast. Först var en man hos oss och mätte och kollade hur det skulle göras. Han var mycket vänlig och duktig. Efter några veckor kom leveransen och 2 man monterade markisen. Vi hade tidigare en terassmarkis på en annan plats på huset där en annan firma bytte tyget för något år sedan, men den gick inte att rulla in helt under skyddet så vi ringde och ville att de skulle komma och justera, men det ville...

Svar från Svenska Lamella

Hej Bosse! Va´härligt att ni är nöjda med oss och att vi kunde hjälpa till med det"lilla extra" önskar er en trevlig helg!

Per-Olof K
Skrev om Svenska Lamella

Vi blev mycket väl bemötta av Lamella i Vällingby. Det kändes säkert att handla hos dem. Då vi hae bestämt oss för vad vi ville köpa kom vi överens om datum för måttagning och namn på den som skulle komma hem till oss. I dessa tider kändes det säkert. Kunnig personal hos Lamella monterade våra fönssterskydd snabbt och bra. Vi är mycket nöjda

Svar från Svenska Lamella

Tack Per-Olof! Härligt att ni är nöjda med era nya Duettgardiner. Må gott!

Olle A
Skrev om Svenska Lamella

Bra personlig service. Kommunikativa med tydlig information

Salong A
Skrev om Svenska Lamella

Har anlitat Lamella flera gånger. Proffsiga, snabba alltid nöjd.

Barbro B
Skrev om Svenska Lamella

Vänligt bemött, trevlig kille som kom och bra jobbat . Vi har anlitat er tidigare och är mycket nöjda

Victor G

Jätte nejd med Lamella rekommendera till alla 👍

Svar från Svenska Lamella

Hej Victor! Roligt att ni är nöjda med nya persienner. Må gott!

Elisabeth Z
Skrev om Svenska Lamella

Vi har varit kund hos Svenska Lamella i Vällingby i flera år! De är mycket serviceinriktade och samarbetsvilliga!

Svar från Svenska Lamella

Tack Elisabeth! Vi är så glada att ni är återkommande kunder :) Välkommen åter!

Göte G
Skrev om Svenska Lamella

Lätt att prata med och snygga arbeteñ

Svar från Svenska Lamella

Toppen Göte att du är nöjd! Önskar dig en fin dag!

Jacob L
Skrev om Svenska Lamella

Detta är företaget som hela tiden ger det lilla extra. Av 5 företag som jag hörde av mig till så var det dessa som på direkten ringde upp och ville göra en besiktning (andra bara skickade en trött offert) innan de offererade. Väl på plats gav Jim mig en hel del råd, varav många av dem medförde besparingar för mig, han gav mig konkreta tips och ledsagade mig fram mot en riktigt bra lösning. Resterande del av processen (han svarade till och med i telefon under tiden han tävlade SM i curling) fram tills allt var installerat...

Svar från Svenska Lamella

Hej Jacob! Så glada vi är att ni är nöjda! Solen o värmen kommer och ni kommer ha en fin markis i många år! Må gott!

Annika W
Skrev om Svenska Lamella

Professionellt, noggrant, kunnigt och vänligt.

Svar från Svenska Lamella

Roligt att höra Annika! Välkommen åter!:)

Annika S
Skrev om Svenska Lamella

Mycket snabb återkoppling. Ni gjorde jobbet redan dagen efter 1:a mötet. Tyvärr bor jag för långt bort för att ” inspektera” jobbet. Men ni har gjort jobb i denna lägenhet för många år sedan, då vet jag att vi var jätte nöjda.

Svar från Svenska Lamella

Tack Annika! Hoppas du kommer bli lika nöjd som tidigare, välkommen åter! :)

Helen N
Skrev om Svenska Lamella

Snabb återkoppling på offertförfrågan. professionellt bemötande och utförande.

Svar från Svenska Lamella

Hej Helene! Det låter toppen! Roligt att du är nöjd!

Leif K
Skrev om Svenska Lamella

Montören löste ett problem med felaktigt mått till vår belåtenhet.

Ulf S
Skrev om Svenska Lamella

Jag har fått förväntat stöd inför offert och beställning samt leverans/hämtning. Kan dock inte ha någon uppfattning om resultatet av min beställning förrän jag till våren ska återmontera de nya vind-skydden.

Anneli W
Skrev om Svenska Lamella

Trevligt bemötande, Fint arbete, hjälp och förståelse för vårt lamellbehov.

Svar från Svenska Lamella

Härligt Anneli! Roligt att du är så nöjd :)

Kjell R

Trevlig personal kunnig reperationer

Anders Ö
Skrev om Svenska Lamella

Håller det som utlovats från första besöket till och med montage varje gång 🤩

Roland V
Skrev om Svenska Lamella

Jag skall berätta när projektet är slutfört av Lamella

Monica S
Skrev om Svenska Lamella

Tappade förtroendet när montören ringde återbud 30 min innan. Men slutet gott. En annan montör kom senare på dagen Annars toppen

Frank K
Skrev om Svenska Lamella

Kunnig personal och superbra service

Birgitta S
Skrev om Svenska Lamella

Proffesionellt bemötta precis som vi hört från andra i bostadsrättsföreningen. Vi köpte balkongskydd och det ska vara av en viss färg och det kände företaget till. En man kom och mätte, vi fick offert. Vi valde också att få det uppsatt. Allt fungerade fint och vi är mycket nöjda.

Leif A
Skrev om Svenska Lamella

Bra bemötande .bra produkter .köpte persienner som jag monterade själv utan problem

Ingrid L
Skrev om Svenska Lamella

Mycket nöjd både med bemötande och färdig produkt!

Anders H
Skrev om Svenska Lamella

Fungerade utmärkt men tog lite tid innan markisen blev tillverkad. Mycket kunnig personal

Maj-Britt L
Skrev om Svenska Lamella

Snabbt smidigt och kompetent både i bemötande och utförande. Inget problem när jag med kort varsel var tvungen att ändra tid för reparation av persienn hemma, som ärendet handlade om. Glad och nöjd att jag anlitade Lamella.

Dana A
Skrev om Svenska Lamella

Snabb svar, bra kommunikation och bra kvalité på persiennerna.

Birgitta G
Skrev om Svenska Lamella

De utförde sitt uppdrag till vår fulla belåtenhet. Trevligt och ptofessionellt.

Hans S
Skrev om Svenska Lamella

Det strulade lite med leveransen, men det tog Lamella hand om, och vi är nöjda med resultatet.

Birgitta J
Skrev om Svenska Lamella

Lätt att komma i kontakt med. Bra bemötande med en tidsplan från första mötet med måttagning till det andra med snabb montering, som motsvarade min förväntan. Framförallt nöjd med resultatet av de mörkläggande rullgardinerna som är supersnygga och har god kvalitet.

Alf N
Skrev om Svenska Lamella

Lamella är väldigt tillmötesgående och ger ett intryck av brett kunnande.Man ger tips på lösningar även om det innebär mindre förtjänst tex reparerar en persienn istället för att sälja en ny.

Dick B
Skrev om Svenska Lamella

Allt har fungerat hur bra som helst!👍

Sven L
Skrev om Svenska Lamella

Trevligt och proffsigt bemötande i både butik, vid mätning samt montering. I butiken hjälp med olika lösningar.

Robert S
Skrev om Svenska Lamella

Redan dagen efter jag hörde av mig om nya persienner fick jag en snabb tid för mätning osv. Allt funkade perfekt och väldigt trevligt bemötande av alla på företaget. Nu har jag fräscha persienner i alla fönster till hyggligt pris. Ger mina bästa rekommendationer.

Mikael U
Skrev om Svenska Lamella

Trevligt bemötande, bra service och bra produkter. dock i dyraste laget.

Henrik W
Skrev om Svenska Lamella

Snyggt jobb och trevligt bemötande!

Ingegärd V
Skrev om Svenska Lamella

vi första leverans av markis Fel mått fick vänta ytterligare tid på installation Veven sitter för nära balkong slår knogeni när jag vevar tycker inte jag ska betala fullt pris .

Svar från Svenska Lamella

Hej Ingegärd! Precis som du beskriver stötte vi på lite patrull vid monteringen av din markis och du fick vänta någon vecka tills allt var klart. Efter att du hört av dig och påpekat angående veven så löste vi det också. Hoppas du nu är nöjd med din markis och får mycket nytta av den framöver!

Leif B
Skrev om Svenska Lamella

Svenska Lamella försöker ta betalt två gånger för samma köp, spara kvitto som bevis.

Svar från Svenska Lamella

Hej Leif! Ja, olyckligtvis blev inte din betalning bokförd i vårt betalsystem. Därav ringde vi och frågade om du hade betalt, vilket du ju hade gjort och vi kunde tillsammans hitta din betalning. Tack för hjälpen. Ledsen om du upplevde det som att vi försökte kräva dig på pengar två gånger, det var aldrig meningen.

Haninge D
Skrev om Svenska Lamella

Lamella har varit superbra i allt, bra kontakt både via mail och telefon, bra uppföljning, bra utförande av arbete, anpassat sig efter våra arbetstider dvs upptagna utrymmen som de behövde komma åt. De har gjort ett kanonjobb och vi kan varmt rekommendera dem till andra som vill ha hjälp med sina markiser. Väldigt snyggt resultat. Vi har fått alla våra markisdukar utbytta och de har satt upp 1 helt ny markis.

Svar från Svenska Lamella

Tack Haninge Djurklinik för fin recension! Toppen att ni är nöjda med nya markisdukar och en ny markis. Må så gott!

Lars-Bertil P
Skrev om Svenska Lamella

Första kontakten positiv. Kom omgående via mail med prel.kostnad och datum för arbetet. Kom punkligt. Enär markisen stått nerdragen ca. två månader, hade en del fågelsmuts hamnat väl synligt på markisen. I arbetsbeskrivningen ingick ej att ta ned markisen och på golvet rengöra den. Det utfördes dock till stor belåtenhet. Om något negativt skall framföras, så skrevs eller framfördes ingenting om ev. möjlighet till rotavdrag. Men som nämnts, fint utfört arbete.- Stort tack. Lars-Bertil Posner

Ulla J
Skrev om Svenska Lamella

Trevlig personal. Tillgängliga vid frågor. Punktliga. Utförde ett bra jobb.

Svar från Svenska Lamella

Hej Ulla! Så härligt att du är nöjd, välkommen åter till oss!

Thore K
Skrev om Svenska Lamella

Fint bemötande och snygg montering

Svar från Svenska Lamella

Hej Thore! Skönt med nya, fina persienner. Må så gott!