Mattias Abramsson
Registrerad mäklare sedan 2009
Aktiv på Reco.se sedan 2015
2017-12 - 2018-11
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det är ett yrke som du aldrig blir riktigt fullärd på vilket gör att jag alltid känner att en utvecklingsmöjlighet finns. Det är för mig väldigt stimulerande. Utöver det så älskar jag att hjälpa mina kunder i en väldigt viktig händelse!

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Viktigaste är hur mina kunder beskriver mig. Det jag har fått höra genom åren av mina säljare och köpare är att jag är lyhörd, engagerad, professionell och lösningsorienterad.

Vad gör du helst på fritiden?
Går på musikkonserter och lyssnar generellt på mycket musik. Träning är viktigt för mig också. Gärna ett högintensivt pass per dag. Läs mer

Läs vad 66 kunder tycker om Mattias Abramsson

• Patrik S skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Mattias har hjälpt oss med försäljning av vår lägenhet och han har levererat på varje punkt! Kan varmt rekommendera Mattias ifall man behöver en kunnig, lyhörd och rådgivande mäklare som man verkligen kan känna sig trygg med. Läs mer
  • Marcus S skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Supernöjd med Mattias! Han var alltid tillgänglig och aktiv. Trots en liten kämpig försäljning med indragna bud osv. var han alltid positiv och spred ett lugn som gjorde att jag aldrig var orolig. Skulle rekommendera Mattias till alla jag känner! Läs mer
  • Anette T skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Mattias hjälpte oss att sälja vår lägenhet i innerstan. Otroligt duktig mäklare, har bara positivt att säga. Snabb på att återkoppla, genuin, proffsig och otroligt kunnig.
    Vi är så tacksamma för Mattias hjälp i samband med vår försäljning!

Rek varmt!! Läs mer
  • Johan S skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Proffsigt arbete, engagerad och med mycket erfarenhet! Läs mer
  • André B
    André B skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Mattias är fantastisk. Våra vägar har korsats genom två bostadsaffärer och jag har alltid känt mig 100% trygg med honom. Vi har haft en bra kontakt och jag har verkligen uppskattat att det är raka rör som gäller. Upplever att Mattias är erfaren, smart och pålitlig. Läs mer
  • Ludvig B
    Ludvig B skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Otroligt nöjd med Mattias som mäklare. Han är en väldigt engagerad och kunnig mäklare! Allt sköttes riktigt snyggt och proffsigt från början till slut! Supernöjd! Läs mer
  • Martin R
    Martin R skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Jag fick hjälp av Mattias att sälja min lägenhet och har enbart positiva intryck att dela med mig av. Proffesionell, tillmötesgående och rak kommunikation. Han tog sig tid att lyssna in på mina behov och höll en bra dialog genom hela säljprocessen. Han kunde argumentera väl för de val som gjordes när de kom till e.g. utgångspris, annonstexter, tips inför visningar etc. Väldigt nöjd, kan varmt rekommendera honom! Läs mer
  • Anton L
    Anton L skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Supernöjd! Mattias är en riktig klippa till mäklare. Trevlig och lätt att ha att göra med, jordnära och väldigt kunnig – fick många goda råd och kände mig hela tiden väl informerad, och trygg i vetskapen att Mattias var engagerad i min affär.
    Extra pluspoäng att han fortsatte vara behjälplig även efter att affären var avslutad.
    Över förväntan. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Sepideh I skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Mattias hjälpte mig att sälja min lägenhet under hösten 2017 när bostadsmarknaden blev lite mer avvaktande, utbudet var stort och bostadsförsäljningar gick långsammare. Jag är väldigt nöjd med Mattias arbete och att han ville och lyckades med att tänka utanför boxen för att få lägenheten såld under tider som kräver mer kreativitet. Hans bemötande var rakt igenom professionellt och trevligt och han inger ett förtroende och lugn för mig som säljare. Jag uppskattar också att han gentemot köparen var väldigt tydlig med att han företräder oss båda och gav även henne råd och tips, något jag tror uppskattades även av köparen. Han var lätt att ha att göra med, fanns alltid tillgänglig för mina tusen frågor och var bra på att ge råd och lägga upp en säljstrategi som löpande anpassades i takt med förändringarna på marknaden i övrigt. Trots de få bud som lades på min lägenhet är jag väldigt glad och tacksam över att han lyckades få köparen att lägga ett bud som även matchade mina förväntningar. Kort och gott är jag nöjd med Mattias och min försäljning och kan verkligen rekommendera honom! Läs mer
  • Ashley S skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    I recently purchased an apartment through Mattias and was 100% happy with his services and also the services his company provided.

Mattias was professional, informative but most importantly, completely honest through out the buying process.

If you are looking to buy a property, I highly recommend you speak with Mattias first. Läs mer

Senaste försäljningarna

1:a