Svenska Mäklarhuset Solna

Svenska Mäklarhuset Solna

Välkommen till Svenska Mäklarhuset i Solna! Vi har verkat lokalt här sedan 1996, och vare sig du ska köpa eller sälja här i området ska vi se till att din bostadsaffär blir lyckad. Vi mäklare här på kontoret tycker att vi har världens roligaste jobb och strävar alltid efter att slå prisrekord och att du som kund ska bli så...

434 omdömen om Svenska Mäklarhuset Solna

Irena B
Skrev om Svenska Mäklarhuset Solna

Detta omdöme gäller mäklare Ebba Henriksson, Svenska Mäklarhuset i Solna. Hon förmedlade både inköp av min nya lägenhet och, tyvärr (mitt fel att jag gick med på det) försäljningen av min gamla lägenhet (höst 2022, vinter 2022-23). Följande är mitt omdöme: 1. Vid visningen av en lägenhet i Solna tog Ebba Henriksson kontakt med mig för att rekommendera sig själv som mellanhand också vid försäljningen av min dåvarande lägenhet. Jag accepterade utan att fundera att denna dubbelroll krävde stark proffesionell etik. Det visade...

Mäklarhuset Uppsala
4.8/5 i betyg av 2917 omdömen 4.8 av 2917 omdömen

Johan Niklas E
Skrev om Svenska Mäklarhuset Solna

Ebba Henriksson var en toppen mäklare. Hon ledde och stöttade oss igenom försäljningsprocessen i denna stökiga marknad utan några konstigheter. Ebba lyssnade in på våra behov och önskemål. Ebba säkerställde flera gånger att processen fortlöpte enligt önskemål. Allt slutade i en lyckad och snabb försäljning utan några konstigheter.

Vanesa C
Skrev om Svenska Mäklarhuset Solna

Jag anlitade SMh och hade Yolanda Fransson som mäklare. Hon var trevlig och engagerad i början, tyvärr var hon slarvig med annonsskrivandet och till och med planriktningen var felaktigt. Vi hittade en köpare efter flera visningar och de upptäckte att det fanns en vattenskada i badrummet (allt detta efter kontraktskrivning). Mäklaren slutade då höra av sig och jag fick ingen hjälp eller råd från henne. Jag påpekade hennes oengagemang till en av franchisetagaren som aldrig svarade på min e-mejl. Jag hade tur att köparen...

MOHV Uppsala
4.9/5 i betyg av 451 omdömen 4.9 av 451 omdömen

Johan är lugn, trygg och erfaren. Med andra ord en perfekt mäklare i stressiga tider.

Marco S
Skrev om Svenska Mäklarhuset Solna

Vi är supernöjda med Joakim Wihlbäck, mer engagerad mäklare är nog svårt att hitta. Han har varit trevlig, transparent, kompetent och lyhörd från början till slut. Vi träffade flera mäklare innan vi tog ett beslut, med Joakim kändes det bra från start! Han är lätt att jobba med och tack vare hans engagemang och kontaktnät sålde vi lägenheten innan visning till förväntat pris. Några punkter vi verkligen uppskattade: - otroligt engagerad mäklare - satte rätt förväntningar på slutpriset - håller vad han lovar - tillgänglig...

Maria Elisabeth L

Jag rekommenderar inte Andreas Wahlgren. Upplevde honom oseriös vid försäljningen och han satte ett alldeles för högt utgångspris.

Riksmäklaren Uppsala
4.7/5 i betyg av 1109 omdömen 4.7 av 1109 omdömen

Engagerad och snabb att ge återkoppling. Flexibel. Bra!

Andreas T Andreas T
Dennis S

Adam gjorde ett ypperligt jobb när han hjälpte mig sälja min lägenhet i Solna. Han är extremt kunnig, lyhörd och konsekvent. Varesig du ska köpa eller sälja tror jag inte du kommer bli besviken om du gör det genom Adam. Fem stora stjärnor från mig!

Daniel A

Jag och min sambo valde av olika anledningar att försöka sälja vår bostadsrätt i Solna i den (väldigt) svajiga marknaden anno december 2017. Trots dålig timing kände vi dock direkt att vi var i goda händer med vår Mäklare, Adam. Han var varm, lättsam och lyhörd. Var duktig på att hantera mina och min sambos förväntningar samt var väldigt proffsig genom hela processen. Vår känsla var korrekt och försäljningen/försäljningspriset överträffade alla våra förväntingar. Tack Adam!

HusmanHagberg Uppsala
4.8/5 i betyg av 1102 omdömen 4.8 av 1102 omdömen

Svanhild W

Adam har hjälpt min familj sälja flera objekt. Alltid korrekt och sakkunnig, hjälpsam, trevlig och anträffbar! Rekommenderar gärna Adam.

Henrik L
Sålde sin lägenhet med hjälp av
Järvastaden

Använde Adam vid försäljning av lägenhet 4rok i Solna. Adam agerade hela vägen mycket professionellt och var exemplarisk i återkoppling. Jag vill absolut rekommendera Adam till andra som ska sälja lägenhet i Solna!

Svensk Fastighetsförmedling Botkyrka
4.8/5 i betyg av 1646 omdömen 4.8 av 1646 omdömen

Alexander W

Jag köpte en lägenhet i Järvastaden som förmedlades av Adam, han kändes som pålitlig och var mycket trevlig, professionell och tillmötesgående genom hela processen. Han hjälpte även till att ta fram underlag och svara på frågor mer än ett år efter överlåtelsen vilket var mycket uppskattat. Jag kan varmt rekommendera Adam till alla som behöver en bra mäklare.

Ari K

Köpt, lägenhet i Solna. Bra, lugnt, sakligt, förtroende ingivande bemötande. En av de förväntningar jag har av en mäklare är man ska kunna lita på dem ex ska kunna stå för det pris som sätts i annonsen men det verkar ej vara så i Stockholm. De rekommenderar säkert säljaren vad objektet ska sättas ut för och sedan hör man: "säljaren förväntar sig mycket mer", man undrar vad de sagt till säljaren. Adam kändes seriös från början och verkar ej lova mer än vad han kan hålla, verkar kunna marknaden bra.

Annie B

Vi är mycket nöjda med Adam Bäckström och kan varmt rekommendera honom. Han är mycket kunnig inom sitt område, svarar alltid adekvat och har ett trevligt bemötande. Tyvärr var inte marknaden riktigt som vi hade hoppats på i höstas när vi sålde vår bostad, men vi upplevde ändå att Adam la sin fulla kraft på att vi skulle få ett bud som vi var nöjda med.

Pontus O

Sålde BRF lgh Solna 4rum. Adam Bäckström är proffesionell, tydlig och seriös. Har haft kontakt med Adam som både köpare och säljare totalt 3ggr senaste 10 åren. Kan varmt rekommendera honom.

Susanne G

Sålt en liten 2:a i Solna. Han är kunnig och har ett mycket bra bemötande, svarar alltid på frågor snabbt.

Shahrzad B

Han är en professionell mäklar, som följer upp och kontaktar. Får kunden att känna sig trygg och gör sitt yttersta! Kan rekommendera honom varmt! Tack för den bästa mäklar upplevelsen hittills.

André M

Sålde en bostadsrätt i Solna/ Råsunda med Adam och skulle välja honom igen. Adam är ärlig, dedikerad och väldigt målfokuserad.

Julia P

Väldigt professionell och kunnig samtidigt som hon gav ett mycket trevligt bemötande och förtroende.

Caroline M

Professionell men samtidigt personlig och engagerad! Både när vi köpte och sålde med henne

Caroline S

Lisa är en mycket kompetent och trevlig mäklare och vi rekommenderar henne därför starkt till andra som går i säljtankar. Vi fick snabbt ett bra och professionellt intryck av henne via vår första kontakt på mail. Genom hela processen har hon varit lyhörd, tydlig och mycket lätttillgänglig via mail och telefon. Lägenheten såldes snabbt och till ett pris som slog försäljningsrekord i föreningen! Vi kunde inte vara nöjdare med vårt val av mäklare!

Katrina D

Lisa är Supertrevlig och tillmötesgående. Kunde dock ha bistått med bättre hjälp och vägledning gällande tekniska saker i lägenheten efter bostadsköpet för oss köpare.

Svar från Lisa Bertilsson

Hej Katrina, Tack för en trevlig affär, hoppas verkligen att ni kommer trivas. Tråkigt att höra att ni upplevt problem med tekniska saker i lägenheten. Hör gärna av er om det är något jag kan hjälpa er med. Allt gott / Lisa

Gustav F

Lisa Bertilsson var utsedd mäklare på lägenheten jag köpte i slutet av 2017. Förstagångsköpare som jag var så blev det en del frågor men Lisa hjälpte till på ett mycket professionellt sätt. Jag kan varmt rekommendera denna mäklare, speciellt om du kikar på att köpa eller sälja i Solna.

Ulf R

Han är trevlig o seriös, samt tar sitt uppdrag på allvar

Thomas S

Trevligt och proffsigt bemötande! Kan rekommenderas.

Robert R

Vill varna känsliga läsare för skryt! Redan ifrån det första mötet så kände både jag och min sambo en enorm trygghet och ett stort engagemang av Adam som ingen av de tidigare mäklarna vi träffat kunde matcha. Adam har ett strategiskt tänk och man märker att han har lång erfarenheten inom branschen. Trots den svajiga marknaden och vår oro så har Adam överlevererat på ALLA plan, han har ständigt återkopplat vid eventuella frågor och funderingar, varit otroligt tillmötesgående och ödmjukt hanterat både oss och eventuella...

Homan V

Andreas är kunnig, hjälpsam och trevlig.

ROLAND K

Grymt bra service och stöd! Rekommenderas varmt!

Göran T

är en lätt persson att prata med service ut i fingerspetsarna helt ok

Isidora M

Proffsig, kunnig, lyhörd och trevlig!

Eva S

Han är superbra och vi har ett bra samarbete. Vi har anlitat honom vid 2 försäljningar...han är nr 1 om vi anlitar mäklare

Daniel A

Väldigt bra mäklare från första kontakt till sista

Patrik A

Jag är mycket nöjd med hur samarbetet med Adam fungerat. Han har varit rak i sin kommunikation, hållit vad han utlovat och agerat professionellt, flexibelt och hjälpsamt.

Karin J

Vi fick ett mycket bra bemötande och Adam var engagerad, hjälpsam, tillgänglig och proffsig.

Sofia E

Som köpare var Lisa rak och tydlig person med mycket värme. Som förstagångsköpare såg hon till att jag fick all information kring processen och kände stor trygghet vid köp av min första bostad!

Kawa W

En underbar mäklare och människa! Vi köpte vår lägenhet via Lisa och hon var alltid tillgänglig för alla sorters frågor som dyker upp vid en sådan stor affär. Proffesionell och väldigt ödmjuk i sin personlighet. Mvh Kawa

Carolina E

Trevlig, kunnig och gav ett professionellt intryck! Hjälpte oss att hitta vår drömlägenhet.

Sofia E

Vi anlitade Lisa för försäljning av vår lägenhet. Hon var mycket trevlig och upplevdes som kompetent och kunnig. Vi kan absolut rekommendera Lisa.

Monica U

Föredrar att svara när affären är klar, flyttar inte förrän under nästa år och återkommer gärna då.

Julia W

Fanny W

Vi var väldigt nöjda med Filip och han levde mer än väl upp till de förväntningar vi hade på honom som mäklare.

Pehr S

Jag valde att anlita Filip när jag skulle sälja min 2:a i gamla Huvudsta för att jag upplevde honom som seriös och erfaren med en realistisk bild av marknaden. Jag blev inte besviken. Filip hjälpte mig på ett utmärkt sätt, och med en kombination av lite humor och känsla för vad som skall prioriteras såldes lägenheten som planerat. Priset jag fick ut är jag mycket nöjd med. Jag skulle inte tveka att anlita Filip igen för en liknande affär.

Christian L

Kan inte bli bättre!!! Mkt bra från första mötet då Filip störtade upp fast han satt och åt lunch( ingen annan lyfte på baken) och hälsade mig välkomnen och undrade vad han kunde hjälpa till med. Han fick naturligtvis säljuppdraget! Fantastisk uppföljning under hela försäljningen med ideliga återkopplingar om vad som var på gång. Filip var också extremt bra på att följa upp kunderna och var väldigt aktiv vid budgivningsprocessen så att alla budgivarna blev lite triggade vilket gjorde att buden steg dramatiskt. Nytt rekord!?...

Linda S

Adam är en fantastisk mäklare som hela tiden är positiv och inger ett stort förtroende. Jag rekommenderar verkligen Adam till alla som planerar att sälja sin lägenhet!

Evagelia K

Han är grym! Inga konstigheter. Vi köpte och sålde från Adam, båda gick suveränt.

CARL-MAGNUS E

Andreas gjorde ett bra jobb som mäklare och var tydlig i all vår komunikation. Den ända förbättringspotentiall vi har sett hos Andreas är att det kunde vara bra frö Andreas att byta bild. Hans nuvarande profilbild är något överredigerad.

Maria Victoria R

Jag kontaktade de tre fösta mäklare som ringde mig. Jag skrev kontrakt med henne därför att hon var kunnig, professionellt. Det stämde precis med min första impression.

Maria S

Andreas Wahlgren är en mäklare som jag verkligen kan rekommendera. Trevlig, lyssnande hjälpsam, noggrann, empatisk, närvarande, nåbar och mycket engagerad. Maria.

David T

Mycket nöjd. Återkopplar snabbt på frågor och är alltid tillgänglig. Förtroendeingivande och trevlig.

Erik N

Adam överträffade alla våra förväntningar. Både proffsig, trevlig och superkunning! Vi kan verkligen rekommendera Adam Bäckström.

Joakim H

Bra och hjälpsam. Levede upp till mina förväntningar

Tommy S

Proffsig med god kännedom i gamla råsunda