Svensk Fastighetsbesiktning

Svensk Fastighetsbesiktning

4.5

Välkommen till Svensk Fastighetsbesiktning! Svensk Fastighetsbesiktning är ett oberoende skade- och utredningsföretag som kan hjälpa dig med allt från fastighetsbesiktningar till täthetsprov. Vi har många år inom besiktningsbranschen och ser ständigt till att vara pålästa och utbildade inom just vår bransch. Tjänster: Slutbesiktning,...

60 omdömen om Svensk Fastighetsbesiktning

Marie F
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

En mycket noggrann samt professionell besiktning som gav oss möjligheten att avgöra en för oss mycket stor affär..

Philip H
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Jag tycker att svensk fastighetsbeskattning är väldigt proffsiga. Väldigt bra kundservice och Jens som är besiktningsman är väldigt kunnig och pedagogisk.

Ludvig E
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Grym kille generellt, kunnig och saklig! Tar sig verkligen tid att förklara för en mindre kunnig.

Jakob F
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Jens var otroligt kunnig och väldigt noggrann! Räddade oss från köp av en riktig nitlott där säljarnas besiktningsman gjort flera uppenbara missar. Kan verkligen rekommendera!

Dennis M
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Jens är otroligt kunnig och professionell och samtidigt trevlig, avslappnad och pedagogisk. 10/10!

Marcus H
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Bemötandet och genomförd hus besiktning var riktigt bra och enl. förväntan.

Gunilla S
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Proffsigt genomförande, dokumentation och återkoppling som Jens gjorde begripligt!

Georg Å
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Vi gjorde som köpare en besiktning med Jens och var väldigt nöjda! Vi fick väldigt bra förståelse för huset och mer detaljerad och mer utförlig besiktning än säljarens besiktning. Rekomenderas varmt!

Daniel S
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Changed time late the night before so I couldn't be there as planed. Then called the guy with a few questions after receiving the report called 3 times he just hung up and texted he would call be back soon each time never did

Johan M
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Ett bra och seriöst företag. Personen som var hemma och gjorde besiktningen var både proffsig och kunnig. Ett minus för mindre bra återkoppling och att man flertalet gånger behövde påminna om de skulle skicka utlåtandet.

Maria G
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Fick bra info och service av Jens & Steve. Allt enligt avtal. Lätt kommunikation och trevligt bemötande. Jag besiktade en lägenhet efter utförd renovering. Kungssholmen/Fredhäll

Ulf G
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Mycket bra. Men mycket senfärdiga med att leverera protokollet

Barbro L
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Snabb och enkel försäljning. Kunnig och trevlig mäklare.

Monica J
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Mkt trevligt bemötande. Kunde säkert sin sak, men när jag fick se den okulärbesiktning var det helt fel, tyvärr läste jag det försent men det stod att huset var fullt möblerat, belamrat med möbler osv. Det var dock helt fel för det fanns inte en enda pryl kvar i huset det finns ju även på foton så det var mkt dåligt, troligen blandat ihop med ett annat hus.

Svar från Svensk Fastighetsbesiktning

Hej Monica! Det ordnar vi såklart! jag slår dig en signal under dagen så ordnar vi det! Mvh Jens

Mats H
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Bra trevligt motagande av besiktningsman. Kändes kompetent och bra att bolla frågor med.

Jan T
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Det har varit ett bra bemötande från företaget. Det enda jag har att anmärka på är, vid bokningen av besiktningen så blev det väldigt många mejl för att komma fram till en tid som passade båda. Hade varit bättre att bokaren ringt upp mig så har det löst sig på ett samtal. Väldigt noggrann genomförd besiktning. Det är första gången jag har beställt besiktning av ett hus men från och med nu kommer jag alltid att göra det. Svensk Fastighetsbesiktning utför besiktningen väldigt noggrant och tittar på saker som jag aldrig skulle tänka på.

Åsa C
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

levde företaget upp till dem Sammanfatta din upplevelse och beskriv gärna vad du köpte

Nils S
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Besiktningsmannen var riktigt bra å trevlig hann förklarade allt han hittade på ett bra sätt

Anette M
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Mycket ärligt och professionellt.

Andreas B
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Kan verkligen rekommendera Svensk Fastighetsbesiktning. Mycket trevliga och smidiga. Jens var en mycket kompetent besiktningsman.

Björn P
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Vänligt bemötande, bra service och klara besked.

Bengt E
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Jag har aldrig tidigare varit med om en fastighetsbesiktning, så jag hade egentligen inga förväntningar. När Jens kom tycker jag vi fick en bra kontakt från början. När han sedan arbetade sig igenom fastigheten på insidan och utsidan uppträdde han mycket proffesionellt. Vissa ställen undersöktes extra, andra klassades som riskområden. Varje "fynd" förklarade Jens noggrant och vad det betydde. När Jens var färdig infann sig ett lugn, alla eventuella överraskningar var "avslöjade" och kan diskuteras med en köpare innan köpet avslutas. En besiktning kan verkligen rekommenderas.

Jan M
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Trevligt bemötande. Professionellt och saklig utförd besiktning. Mycket nöjd.

Niklas T

Duktig besiktningsman (Jens). Pedagogisk och noggrann genomgång och bra service

Bo H
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Ta service och tillgänglighet mitt i semestertider. Trevlig besiktningsman. Det var bara att höra av sig senare om man hade ytterligare frågor.

Leif R
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Vi blev mycket väl bemötta. Trevlig och kunnig besiktningsman. Våra förväntningar uppfylldes till fullo. Då vi står i begrepp att sälja fastigheten så var det naturligt för oss att anlita besiktningsföretag så vi köpte en besiktning med fuktmätning och det är vi mycket glada för. Besiktningsmannen hjälper oss även att gå vidare med de punkter som skall åtgärdas. Vi är mycket nöjda.

Marcus B
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Mycket imponerad utav det trevliga och pedagogiska bemötandet under överlåtelsebesiktningen utav fastighet. Kan verkligen rekommendera detta!

Bostadsrättsföreningen N
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Bra bemötande. Stort tillmötesgående. Fuktskada i våtutrymmen. Oklart för Brf hur skadan uppkommit. Behövde en skadebesiktning. Vid skadebesiktningen konstaterandes snabbt att vatten trängt in genom yttertaket. Enkelt att åtgärda skadeorsaken. Mycket nöjd med besiktningsmannens arbete.

Sverre O
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Överlåtelsebesiktning. Trevlig och noggrann besiktn.man, lätt att kommunicera.

Björn H
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Proffsig och pragmatisk. Rekommenderas.

Bengt O
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Det tog lång tid från besiktningen att få protokollet. Besiktningsmannen hade felaktiga anmärkningar i protokollet, efter påstötning åtgärdade han dem.

Simon J
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Proffsiga och enkla att ha att göra med.

Dawn D
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Blev bra bemött. Visste inte hur det skulle gå till riktigt, men han förklarade bra. Köpte en besiktning och en energideklaration.

Mats B
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

engagerad och trygg. Vet ännu inte om hand besiktning kommer att hjälpa mig i min process.

Eva A
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Bra och trevlig bemötande. Noggrann och gedigen besiktning. Vi var med på besiktningen och fick en utmärkt och pedagogisk genomgång av de anmärkningar som noterades på bostaden, samt hur åtgärda. Även möjlighet att efter besiktningen diskutera med besiktningsmannen.

Marie A
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Inget är omöjligt försöker lösa saker har alltid varit trevliga jag har förtroende för dom

Peter B
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Rakt igenom bra kontakt. Hade dock gärna fått lite mer input innan om saker att förbereda.

Patrick B
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Mycket bra på alla sätt och vis

Carolina Z
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Från första kontakt till leverans av besiktningsprotokoll var det oerhört proffsigt! Jens som gjorde en överlåtelsebesiktning visste verkligen vad han gjorde, var effektiv, noggrann och trevlig.

Lars T
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Trevligt bemötande, omsorgsfull genomgång av fjällfastigheten, professionella råd och tips. Uppskattades uppföljande samtal . Bra servicenivå. Rekommenderas!

Mudi F
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Proffsigt, inlyssnande och stöttande.

Jonathan P
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Trevlig personal som skötte besiktning av mitt nya boende. Smidig och tydlig köpargenomgång. Överlag väldigt nöjd.

Joel B
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Köpte överlåtelsebesiktning -utökad. Besiktningsmannen upplevde vi som kompetent och trevlig. Han bjöd även på många goda råd och tipps.

Andreas P
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Bra bemött av kunnig personal

Hildeby B
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Bra och kunnigt bemötande då vi ville ha en husbesiktning före husköp

Jimmy W
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Ringde upp Jens på Svensk Fastighetsbesiktning då jag med relativt kort varsel behövde besikta ett radhus i egenskap av köpare. Vi bokade en tid över telefon och jag fick bra info om hur besiktningen skulle gå till. När besiktningsdagen kom så gjorde vi en grundlig genomgång av fastigheten. Jens var väldigt pedagogisk och förklarade saker som kan vara bra att känna till, typ allmänna saker att tänka på kring skötsel osv. Fick bra svar på alla mina frågor och är som helhet väldigt nöjd med hela upplevelsen. Rekommenderas!

Hugo E
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Grymt bemötande, snabb service. Kan varmt rekommendera!

Carl Å
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Anlitad på att täthetsprovning på mitt hus. snabb och bra service! Tummen upp!

Joakim Ö
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Hjälpte oss med en Överlåtelsebesiktning av ett hus. Var väldigt noggrann och berättade och förklarade om varje moment som gjordes. Vi är jättenöjda!

Oskar O
Skrev om Svensk Fastighetsbesiktning

Anlitade Svensk Fastighetsbesiktning för en överlåtelsebesiktning. Jens gjorde ett mycket bra jobb och hittade bla detaljer som andra besiktningsmän missat, en solklar femma.