Svenskt Byggmontage AB

Svenskt Byggmontage AB

Välkommen till Svenskt Byggmontage AB!

Vi har många års samlad kompetens och erfarenhet av bygg- och montageprojekt med fokus på solceller.

Satsa på hållbar energi och skaffa solceller. Vi på Svenskt Byggmontage AB hjälper dig att installera din solcellsanläggning samtidigt som du sparar på miljön samt ekonomin. Din investering i solceller kommer ge avkastning redan från dag ett med en årlig avkastning på 10-12%.

Tjänster: Installation av solceller, Takentreprenad, byggservice och mycket mer.

Vi tar hand om dig som privatkund, företagskund, mindre och större fastighetsägare, offentlig sektor och byggentreprenörer.

Läs vad 52 kunder tycker om Svenskt Byggmontage AB 2

2022-06-01 Insamlad av företaget
    Har köpt solceller.
    Trevligt bemött från början och även per mejl innan monteringen.
    Effektiva killar som monterade panelerna, städade noga efter sig och var trevliga.
    Driftsatte den några dagar senare med ytterligare effektiv och trevlig elektriker.
    Summering, Nöjd kund.
    /Jörgen C
    2022-05-23 Insamlad av företaget
    Jag kan varmt rekommendera Svenskt Byggmontage!! De är mycket bra att ha att göra med o mycket trevliga. Det hela gick mycket smidigt!!
  • JACOB A
    2022-05-19 Spontant omdöme
    Proffsiga, trevliga, höll tiden, och anläggningen producerar helt enligt förväntat.
    2022-05-18 Spontant omdöme
    Vi är mycket nöjda med Svenskt Byggmontage!! De är mycket trevliga o bra att ha att göra med, mycket noggranna o mycket smidigt!! Jag kan varmt rekommendera detta företag!!
    2022-05-11 Insamlad av företaget
    Vi upplever seriös personal som var trevliga och jobbade utan anmärkning även elektrikern var bra och trevlig
    2022-05-11 Insamlad av företaget
    Vi har blivit väl bemötta. Förväntningarna blev bättre än vi förväntat.
    Både jag och Ingalill är väldigt nöjda med hur arbetet fortskred.
    Pågarna gjorde ett gott arbete.
    Vi har lagt solceller på taket.
    Som sagt är vi mycket nöjda .
  • GUNNAR T
    2022-05-05 Spontant omdöme
    Wow! Vilken superb firma! Fantastiskt bemötande, snabba svar på frågor, service utöver det vanliga! Fantastiskt duktiga och enormt trevliga montörer för att inte tala om personalen på kontoret! Problemlösning, information och snabba svar - perfekt! En firma som verkligen vet vad de sysslar med och som gör det med stjärnglans. Rekommenderar Svenskt Byggmontage för montering av solcellspaneler alla dagar i veckan!
    2022-04-14 Insamlad av företaget
    - Bemötande från första kontakten till färdigställande var enbart positiv.
    - Förväntningarna var mkt höga och företaget levde gott och väl upp tiil dem.
    - Köpte nyckelfärdig solkraftsanläggning.
    2022-03-21 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande vid alla kontakter.
    Lite dålig information ang tidsplaneringen på när arbetet ska utföras.
    2022-03-20 Insamlad av företaget
    Super bra, fantastisk service
    2022-03-18 Insamlad av företaget
    Allt fungerade i stort sett klanderfritt duktiga killar både med el och montering jag är jättenöjd
    2022-03-08 Insamlad av företaget
    Jag blev väl bemött och fick snabbt svar med omgående besök på plats. Mina förväntningar uppfylldes med omg offert efter besöket. Förtydligande av offert positivt.
    Montaget av solcellerna utfördes på en lördag snabbt och med erfarna montörer.
    Slutmontaget av växelriktaren utfördes av kunnig och noggrann elektriker.
    2022-03-06 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och offert.
    Dålig planering och kommunikation.
    Godkänd installation.
    Elektrikern ok, men smutsade ner mycket - dels vid arbete men lyckades även göra många svarta handavtryck etc. I tak och på väggar.
    2022-02-16 Insamlad av företaget
    Jag tycker att det har fungerat bra hittills.
    Anläggningen är inte igång än.
    2022-01-16 Insamlad av företaget
    Trevlig och rak säljare. Duktiga och smidiga montörer som kör ett mycket proffsigt arbete.
    2021-12-24 Insamlad av företaget
    Kunnig och trevlig personal. Höll den avtalade tiden.
    2021-12-23 Insamlad av företaget
    Seriösa, står för sitt ord. Bra uppföljning. Trevlig personal.
  • 2021-12-12 Insamlad av företaget
    Mycket bra, klart och tydligt bemötande.
    Företaget gjorde precis det vi förväntade oss.
    Solcellerna sattes upp på ett professionellt sätt av ett trevligt arbetsgäng.
    2021-11-28 Insamlad av företaget
    Jämförde flera företag men tyckte Svensk Byggmontage var mest seriösa. De kom flera gånger och mätte taket så att det skulle bli bra till slut.
    Överallt ett proffsigt företag som alltid svarar när man ringer. Om de missat något så kommer dem och fixar det direkt.
    Mycket nöjd kund som rekommenderat dem till flera vänner.
    2021-11-26 Insamlad av företaget
    Efter noggrant övervägande, tittat på referensobjekt, SBM:s platsbesök etc. så valde vi till slut Svenskt Byggmontage i Landskrona och deras totalentreprenad för våra solceller, hemmabatteri m.m.
    Seriöst, trevligt och kunnigt bemötande före, under och efter installationen gör att vi varmt kan rekommendera denna firma.
    2021-11-22 Insamlad av företaget
    Bra kommunikation i offerläget.
    Engagerade och duktiga montagekillar
    som gjorde ett bra jobb
    2021-10-27 Insamlad av företaget
    Proffsigt och trevligt bemötande från första stund. Bra enkel kommunikation och levererat ett gott slutresultat.
    2021-10-25 Insamlad av företaget
    Jag valde SvensktByggmontage att installera fler solceller på mitt tak då jag var mycket nöjd med förra installationen dom gjorde.
    Snabb och godkänd installation av trevliga grabbar.
    Jag kan verkligen rekommendera dem!
    2021-10-25 Insamlad av företaget
    Finns inte annat att säga att allt varit mycket positivt från beställning till färdigställning, med andra ord jag är mycket nöjd.
    2021-10-01 Insamlad av företaget
    Lämnade offert efter att besökt oss. Hade detaljerad information om utrustning och villkor. Snabb och detaljerad offert. Fick ordern dels på grund av att de hade bland de lägsta priserna, dels på grund av förtroendeingivande försäljningsarbete. Snabb leverans, till synes bra installation av paneler och elkomponenter. Två negativa saker: vi fick plocka cigarettfimpar lite var stans, och trots att vi påpekade att vår elcentral var gammal och att vi ville ha ett uttalande av firmans elektriker, så fick vi trots grönt ljus, tillkommande kostnader för att bygga ny central. Vi är inre negativa till kostnaden eller åtgärden, men det hade varit bra att veta i förväg.
    2021-09-16 Insamlad av företaget
    Snabbt Krångelfri support samt montage
    Rekomenderar🙌🙌
    2021-09-15 Insamlad av företaget
    Trevliga killar
    Väl utfört arbete
    2021-09-15 Insamlad av företaget
    Har levererat efter mina önskemål

Snyggt montage

Väldigt trevligt bemötande
    2021-09-03 Insamlad av företaget
    Solceller. Allt har varit bra. Trevlig personal. Snyggt utfört arbete på kort tid. Vi är supernöjda.
    2021-08-17 Insamlad av företaget
    Snabb och smidig hantering vid köp av solcellsanläggning.
    2021-08-16 Insamlad av företaget
    Blev verkligen proffsigt bemött. Trevlig & service medveten personal. Tidsplanen hölls, till och med snabbare färdiga än planerat!

Hela affären gick riktigt bra, kunnig personal som kom med idéer samt feedback hur min solanläggning skulle bli så optimerad den bara kunde, vilket den blev!
    Vi köpte en solcellsanläggning med batterilager. Ombyggnad av el centraler.
    Super nöjd under hela affären och kommer helt klart använda SBM vid andra tillfällen!!
    Kan varmt rekommenderas!!
    2021-08-15 Insamlad av företaget
    Trevlig personal och bra bemötande. Köpte nytt tak och solceller.
    Den som lade det nya taket var bra, men han kunde inte vara proffs inom alla områden. Smärre missar blev resultatet, men inget riktigt allvarligt.
    2021-08-11 Insamlad av företaget
    Fint bemötande, kunniga. Vi gjorde både takbyte och solpaneler. Snabbt arbete, de städade fint efter sig. Dock lite oklarheter kvar. Appen för solpanelerna fungerar inte optimalt och vi har lite frågor kvar angående produktiviteten.
    2021-04-18 Insamlad av företaget
    Solkraftanläggning på tak 8,76kW
    Professionell hantering, effektiv installation utförd enligt offert, trevlig personal, kanske lite bättre informationshantering, i övrigt mycket nöjd.
    Rekommenderar stark!
    2021-04-13 Insamlad av företaget
    Professionellt bemötande, tydlig offert och snabb installation.
    2021-04-13 Insamlad av företaget
    Solenergi.
    Via telefon, e-post och besök.
    Vi granskade 5 olika offerter och bestämde oss för Svenska Byggmontage AB.
    Alla arbetarna som säljare, montörer och arbetsledare gav ett tryckt och professionellt intryck. Ett mycket bra arbete genomfördes och vi är mycket nöjda.
    2021-04-07 Insamlad av företaget
    Solpaneler
    Fick ett bra bemötande av kunnig personal
    Allt har gått enligt plan
    2021-03-07 Insamlad av företaget
    Leverans av komplett solcellsanläggning i tid och till offererad kostnad. Snabb installation, duktiga killar.
    Anläggningen fungerar felfritt (3 månader)
    Kommunikationen kring t ex mätarbyte och solstöd kunde varit lite bättre.
    Sammanfattningsvis, rekommenderas SBM som leverantör av solcellsanläggning.
    2021-03-01 Insamlad av företaget
    Bra bemötande. Krångelfritt. Leverans enligt avtal. Bra pris.
    2021-02-25 Insamlad av företaget
    Installation av solceller. Överlag bra service och utförande men bristande kommunikation under installationen vilket bör ses över för att maximera nöjdhet för kunden
    2020-10-29 Insamlad av företaget
    Deras uppdrag var att lägga nya takpannor m,m på vår fastighet.
    Vi fick ett mycket stort förtroende för säljarens presentation och om företaget i stort.
    Förväntningen var att de skulle utföra uppdraget på korrekt sätt enl gällande bestämmelser.
    Personalen var mycket trevliga och skickliga på sitt utförande.
    Blev en mycket trevlig stämning mellan oss på alla sätt.
    Saknaden efter killarna dagarna efter de var klara blev märkbar
    2020-10-24 Insamlad av företaget
    Takomläggning med tegel

Är väldigt nöjd med bemötandet från företaget

Några missar som åtgärdades efter påpekande

Rekommenderar företaget
    2020-10-23 Insamlad av företaget
    Vi köpte och fick installerat solpaneler hösten 2020.
    Mycket bra bemötande av både sälj och monteringspersonal.
    Leverans och installation enligt tidplan och inga överraskande extrakostnader. Snygga eldragningar och föredömligt städat efter färdigställt arbete. Vi är mycket nöjda.
    2020-10-22 Insamlad av företaget
    Anlitade SBM för byte av tak samt installation av solcellsanläggning. Mycket nöjd med hur det gick. Bra hantverk, tydlig kommunikation och inom tidsramarna som sattes.
    2020-09-17 Insamlad av företaget
    Proffsigt bemötande från början till slut.
    Köpt både en stor anläggning på 100 kwp till företaget och en 17 kwp villaanläggning.
    Kan varmt rekommendera Svenskt byggmontage till andra kunder!
    Niklas
    2020-08-27 Insamlad av företaget
    Jag skulle ha solceller monterade och driftsatt. Allt fungerade perfekt. Inte ovanligt att man får städa upp efter hantverkare men det behövde man inte här. De hade återställt trädgården och då även möblerna till som det var när de började.
    Sammanfattning mycket positivt.

Rekommenderar starkt Svenskt Byggmontage AB.
  • Sandra A
    2020-08-13 Insamlad av företaget
    Mycket seriös och duktig firma. Upplevde att jag fick svar på alla mina frågor hela vägen från offertskrivning till slutfört arbete. Jag tog in flera offerter från olika firmor och säljaren från Svenskt Byggmontage var den enda som bemödade sig att ta ett sittande möte med genomgång av alla mina frågor. Föreslog t ex att plåta in både skorsten och vindskivor vilket jag aldrig hade tänkt på. Byggkillarna var mycket trevliga och korrekta i sitt uppträdande och var glada och hjälpsamma trots att det var varma dagar och mycket varmt på taket i solgasset. Jag är mycket nöjd och upplevde att de var prisvärda!
    2020-07-03 Insamlad av företaget
    * Takomläggning och solceller.
    * Bra folk och bra bemötta.
    * Allt var bra.
    * Bara positivt.
    2020-07-03 Insamlad av företaget
    Solcellsinstallation på garagetak. Mycket trevligt bemötande.
    Allt sköttes snabbt. Installationen blev bra. Bra pris.
    2020-07-02 Insamlad av företaget
    Solpanel-anläggning.
    Utmärkt bemötande...kunniga.
    Lätta att få kontakt med för frågor.
    Mycket nöjd !

/Hans Yngve Karlsson Barsebäck