Swedish Moving

Swedish Moving

Ring 08-410 928 00 www.swedishmoving.se
4.2

Swedish Moving är ett snabbt växande företag inom flytt och städbranschen. Vi hjälper till med allt mellan flytt, flyttstäd, kontorsstäd och fönsterputs och jobbar framför allt i Södertälje och Stockholm, men vid behov gör vi även längre sträckor inom Sverige och till och med Europa. Hos oss kan du lita på att du får ett seriöst...

183 omdömen om Swedish Moving

KARIANNE K
Skrev om Swedish Moving

Undvik för allt ni kan-har sönder saker utan att meddela, repar upp golvet utan att åtgärda, och lyssnar inte på kund. Slutar svara efter de har fått betalt! GLÖMMER saker utanför källarförråd så vem som helst kan stjäla ens saker-hittades en vecka efter flytt! Det är nu är mer än 6 veckors försök att få å.k från bolaget. Innan flytt svarade de senast ett par tim efter mejl. Var väldigt tydlig m att jag hade massa möbler+saker, + lista på vilka möbler som skulle med. Förklarade att jag skulle separera, och att det var...

CaMa Service Flytt & Städ Stockholm
4.7/5 i betyg av 1228 omdömen 4.7 av 1228 omdömen

Sara S
Skrev om Swedish Moving

Vi fick bra och proffsig hjälp med flytten. De trevliga killarna som flyttade åt oss arbetade effektivt och metodiskt och skyddade möblerna vid behov. Allt var helt.

Annette S
Skrev om Swedish Moving

Total katastrof som det visat sig! Fick först ett kanon erbjudande på både flytt och flyttstäd. Kollade in referenser och begärde papper och allt såg bra ut. Ett piano skulle flyttas men det var inga problem - flyttgubbarna hade erfarenhet och bärsele för pianoflytt. 1) När gänget anlände på överenskommen tid och inspekterade det som skulle flyttas kom första reaktionen på pianot: det visste de inget om. Jag visade bekräftelsen och därpå kallades in förstärkning då killarna på plats varken hade utrustning eller erfarenhet...

Hygienteknikerna i Stockholm AB
4.6/5 i betyg av 447 omdömen 4.6 av 447 omdömen

Bengt Torbjörn L
Skrev om Swedish Moving

Anlitade denna firma för flytt och magasinering, facit efter detta är en kudde till soffa fattas, efter tel. samtal fick vi denna till oss efter ca. 2 veckor, trasig lampskärm som limmats hjälpligt, och dessvärre en sprucken marmorskiva till en byrå som också limmats ihop med synbara sprickor som resultat. Vi vill ha en ny skiva och hänvisade till deras försäkring, och var beredda på att betala en självrisk för det. Firman struntade fullständigt i vårt förslag och kom med häpnadsveckande undanflykter. Det är omöjligt för oss att rekommendera Swedish Moving

Judit C
Skrev om Swedish Moving

Vi beställde flytt med Swedish Moving genom att fylla i frågeformulären på nätet. Svaret kom snabbt. Vi jämförde offerten med andra flyttbolag och tyckte att Swedish Movings bud var det bästa för oss. Vi hade några frågor angående flytten och de var väldigt hjälpsamma att besvara våra frågor. Flyttdagen gick otroligt smidigt. De var hjälpsamma och trevliga. Vi är väldigt tacksamma för den utmärkta servicen.

Stockholms Stadsbud
4.5/5 i betyg av 115 omdömen 4.5 av 115 omdömen
BadgeTwoYears

Väldigt bra service! Dom är lyhörda och kan snabbt ändra order beroende på kundens behov. Super bra service. Vi på Nordic Wellness kom

Rolf W
Skrev om Swedish Moving

En del möbler blev "risp"skadade av någonting vass i transporten, samt grannens staket blev skadat. Det fixa dem snabbt och möblerna valde jag att inte klaga på. Några mindre skador på vårt nya hem i form av repor på dörren och en spräckt tröskel. Flyttkillarna var snabba och jobbade hårt, Endast arbetsledaren kunde svenska. Våran kartongplanering och märkning föll direkt då allt packades in hur som helst, totalt 180 flyttkartonger. Jag är trotts dessa fadäser helt nöjd med flyttdelen. Mindre nöjd blev vi av våra två...

Robin Johansson
Skrev om Swedish Moving

Fruktansvärt oseriöst företag! De må vara billiga men när något blir fel/går sönder så är detta företag inte roliga att handskas med! Jag anlitade detta företag i början av Mars 2018 och har fortfarande inte blivit kvitt företaget. Jag tänker inte gå ordagrant in i vad som hänt, för det är så extremt mycket och texten kommer bli lång ändå. Men jag kan säga så här, det hela började med att under flyttens gång så tog flyttpersonalen sönder underdelen av en byrå, vilket de försöka mörka och laga med några egna skruvar...

Pribaltika
4.9/5 i betyg av 189 omdömen 4.9 av 189 omdömen

Jonatan W Jonatan W
Monica P
Skrev om Swedish Moving

Extremt bra =) Jag flyttade från Östersund- Strängnäs och flyttbilen kom i exakt tid och snabbt gick det och inget gnäll på flyttkillarna, starka trevliga killar. Mina tunga möbler upp för 3 trappor, beundransvärt =) Tack snälla och om jag flyttar igen så kommer jag absolut anlita Swedish Moving =) / Monica

Aygul D
Skrev om Swedish Moving

Mkt, trevliga killar allt gick utmärkt bra kommer lätt att anlita dem i fortsättningen och kan gott rekommendera Swedish moving 👍

Uppsala Stadsbud
4.8/5 i betyg av 1022 omdömen 4.8 av 1022 omdömen

Med beröm godkänt! Mycket mera kan man väl inte säga, smidigt enkelt - värt varende krona!

Linda K
Skrev om Swedish Moving

Flytt och flyttstädning av en trerummare. Väldigt proffsiga och trevliga och snabba 👍🏼 Allt flöt på som det skulle under dagen och vi är väldigt nöjda.

Kristina K
Skrev om Swedish Moving

Fruktansvärt oseriöst företag. En flyttstädning enligt deras kriterier innebär att de sopar av golvet ingenting annat. Vid klagomål blir du ignorerad. Vill du slippa stress och obehag så ska du välja en annan firma! Här blir du bara lurad

Flyttfabriken AB
4.8/5 i betyg av 520 omdömen 4.8 av 520 omdömen

Bemötandet väldigt bra från förfrågan till avslut. Trevliga och flexibla flyttkillar som lyssnade på våra önskemål och utförde allt enligt

Per H
Skrev om Swedish Moving

Jag flyttade ca 50 m2 med flera tunga möbler och 30 boklådor. De var hjälpsamma med råd och kom ganska punktligt. Flytten sköttes effektivt utan skador. Betalade kontant mot kvitto men utlovad faktura i mail kom aldrig. Jag är mycket nöjd. Per

Lorena S
Skrev om Swedish Moving

Extremt oseriöst företag! Betalade räkningen i mars, trots det skickade de mig till Kronofogden! I augusti hade de fortfarande inte dragit tillbaka trots full betalning. Kontaktade företaget och skickade kopia på betalningen varvid de lovade att dra tillbaka från Kronofogden. Istället fick jag en betalningsanmärkning med Kronofogden knackandes på min dörr i tid och otid. Fruktansvärt obehagligt! Nu kan jag inte handla med faktura eller något då jag felaktigt fått en anmärkning. Kronofogden har fått kopia på betalning och...

Svar från Swedish Moving

Hej Lorena Detta stämmer inte riktigt. Vi kunde inte se att betalningen var gjord och skickade påminelse först. Eftersom vi inte fick svar så gick dessvärre fakturan till sist till kronofogden och det är omöjligt att ta bort en anmärkning på kronofogden. Därför är det väldigt viktigt att man svarar om en betalning kommit på villovägar och vi skickar alltid våra fakturor både per mail och per email.

Jordgubbsprinsen Flytt och Städservice
4.7/5 i betyg av 2169 omdömen 4.7 av 2169 omdömen

Maria B
Skrev om Swedish Moving

Hade bokat en flytt mellan magasin och lägenhet. Det fungerade jättebra och smidigt. Redan vid bokningen snabba svar på alla frågor. Flyttkillarna var serviceinriktade, till exempel höll de kontakt per telefon när trafiken gjorde dem några minuter försenade. Kan rekommendera Swedish Moving!

Siv Margaretha T

Lite sena Snabblastade. Mycket rökpausar. Måste tänka

Service Lösningar Stockholm
4.7/5 i betyg av 1128 omdömen 4.7 av 1128 omdömen

Lars Kristian P Lars Kristian P
Bodil A
Skrev om Swedish Moving

Flytt o flyttstädning o är nöjd med tjänsterna o med trevligt bemötande Hälsn Bodil Aldervall

Ann-Chatrine L
Skrev om Swedish Moving

Bra flyttföretag. Proffsigt bemötande. Effektiva utförare.

Flyttfirma Arbetspartner AB
4.9/5 i betyg av 152 omdömen 4.9 av 152 omdömen

Vi har anlitat Flyttfirma Arbetspartner de senaste tre eller om de är fyra flyttarna och de är alltid super professionella och samkörda. Kva

FREDRIK J FREDRIK J
Anette L
Skrev om Swedish Moving

Bra flytt mycket tålamod från grabbarna eftersom det vid ett byte är extra krångligt.

Rickard A
Skrev om Swedish Moving

Vi hade packhjälp, flytthjälp från Stockholm till Borlänge. De kom på utsatt tid, var snabba och effektiva. Packade hela vårt radhus på ett par timmar och körde upp allt till Dalarna. Vid fyra på eftermiddagen stod de redo utanför huset för att packa upp. Trevlig bemötande! Några skavanker på bord och stol en trasig kaktus som de packat i kartong men annars var allt intakt! Rekommenderas.

Flyttfirma Move-It AB
4.8/5 i betyg av 82 omdömen 4.8 av 82 omdömen
BadgeThreeYears

Har haft flytttjänst , nu ett flertal gånger med Move-It och de är väldigt duktiga och serviceinriktade mot mig som köpare av tjänsten. Dess

Lillemor R
Skrev om Swedish Moving

Vi hade begärt flytt och flyttstäd .Allt fungerade utmärkt med snabba killar men ändå försiktiga om möblemanget.Städningen var perfekt utförd Allting flöt på väldigt bra och priset var bra.Nöjda med allt.Rekommenderas

Annita J
Skrev om Swedish Moving

Tog lite tid, men dom var trevliga och hjälpsamma. Kan rekommendera dom till andra

Mex Flyttfirma AB
4.7/5 i betyg av 3298 omdömen 4.7 av 3298 omdömen

Jag är supernöjd med MeX Flyttfirma. Trevligt bemötande och superduktiga. Sakerna behandlades med stor försiktighet och dom hjälpte mig äv

Roffe P
Skrev om Swedish Moving

Trevlig personal, både flyttkillar och städpersonal, som inte var rädd för att arbeta, kan varmt rekommendera dem 👍

Dan T
Skrev om Swedish Moving

Duktiga o trevliga flyttkillar. Bra pris. Struligt vid bokning med ändringar som ej meddelades. Städpersonal som kom 1,5 timme sent. Prisvärt.

Anna H
Skrev om Swedish Moving

Flytt från Stockholm till Göteborg genomfördes utan anmärkning.

Anders L
Skrev om Swedish Moving

Flyttjänst. Mycket bra service och trevlig personal.

Lars-Göran J
Skrev om Swedish Moving

Flyttning från en stad till en annan. vi har bara gott att säga om flyttning och städning efter. Alla har varit mycket hjälpsamma och otroligt proffsiga. Dom problem som uppstod löstes utan ansträngning och med ett glatt humör. Våra förväntningar uppfylldes. Vi kan varmt rekommendera deras kunskaper och utförande.

Jan-Erik A
Skrev om Swedish Moving

Köpte flytt från Finland till Sverige. Blev bra bemött av företaget som skickade grundlig dokumentation. Personalen, flyttkillarna, var inte så språkkunniga och lite nonchalanta, så vi fick reda upp lite fnurror på tråden under vägen. Men slutresultatet var en snabb och bra flytt i tidtabell, eller till och med lite före den. Skulle anlita dem igen.

Grimur M
Skrev om Swedish Moving

Punktliga, lyhörda och prisvärd med tanke på att vi flyttade från fjärde våningen utan hiss.

Heber M
Skrev om Swedish Moving

Jag bokade flytthjälp och allting gick väldigt bra. Väldigt trevliga flyttgubbar.

Ted C
Skrev om Swedish Moving

Jag beställde en flyttransport till ett annat nordiskt land. Fick ett mycket trevligt bemötande via telefon och mejl med Torbjörn som verkligen fick mig som kund att känna mig trygg. På flyttdagen fungerade allt perfekt. Flyttkillarna var mycket skickliga och trevliga. Alla "problem" löstes proffsigt. Det gick snabbt och effektivt utan att vara stressigt och slarvigt utfört. Allt bohag inklusive krukväxter anlände och bars in utan en skråma! Hela tiden kände man att man som kund var viktig och att de verkligen ville utföra...

Jude T
Skrev om Swedish Moving

Proffs på det de gör. Mycket pålitlig. Bästa flyttfirma utan tvekan!

Andreas K
Skrev om Swedish Moving

Bokat flytt och städ. På flyttdatum ringde fel flyttbil och skulle köra bohag till fel adress, sen dök rätt flyttbil upp och gjorde ett bra jobb. Vid bokad städning kom inte städarna, Företaget svarade inte i telefon och när de ringde upp hade de massor av bortförklaringar. Som tur var fick vi snabbt tag i cronkleven som gjorde jobbet istället.

Svar från Swedish Moving

Hej Andreas. Vi tycker att ni bedömt oss lite hårt. På kvittensen för flyttningen skrev ni "Perfect job". Beklagar att vi var sena till städningnen då något gått fel i vår planering och vi erbjöd oss att skicka en städbil senare på dagen vilket ni avböjde. Då lyckades vi ordna en bil som skulle komma omgående men ni avböjde detta ocskå. Med vänlig hälsning, Swedish Moving AB

Mattias A
Skrev om Swedish Moving

En bra och väldigt prisvärd flyttfirman, trevliga killar som bar våra saker upp och ner i värmen . Flyttade från Märsta till Norrköping allt gick som planerat vi är väldigt nöjda kan varmt rekommendera Swedish Moving .

Mark W
Skrev om Swedish Moving

Company made no mention of their 3-hour minimum policy when booking over the phone for a simple 20 minute job. Deceptive practice.

Svar från Swedish Moving

Hi Mark, As we spoke on the phone the 3 hour minimum policy is clearly written in both our offer and booking confirmation as well as on our website. We never do a job without customer confirmation and you replied that all details in our booking confirmation was correct including the 3h minimum charge.As a customer you also have a responsibility to check booking details before confirming. Regards Torbjörn

Anna E
Skrev om Swedish Moving

Jätte bra killar som hjälpte oss att flytta, de kom i tid och var trevliga, kompetenta, snabba, lyhörda, varsamma och till ett bra fast pris. Vi valde 3 killar och stor bil, allt fick plats i ett lass.

James D
Skrev om Swedish Moving

Kind, polite guys who are extremely skilled and effective at their work. Very good rates and no problems. Moved us from Norway to Sweden. Highest possible recommendation. Thank you!

Kjell J

Flytt möblemang till magasin. Mycket bra. Allt OK. Punktliga

Seija H
Skrev om Swedish Moving

Duktiga killar! En hel del språksvårigheter, men resultatet blev bra.

David O
Skrev om Swedish Moving

Köpte packning, flytt och städ. Jobbade kanonbra och packade fint och säkert. Enda negativa att de helst ville ha betalt svart. I övrigt mycket nöjd.

Maria S
Skrev om Swedish Moving

Jag fick hjälp med min flytt till annan stad. Flyttkillarna va försiktiga med möbler och övriga saker och dom kom i tid. Dom var trevliga och snälla. Det var aldrig några problem. Jag är mycket nöjd med Swedish moving, fick snabbt svar via mail på mina frågor innan flytten och fick ett mycket bra pris.

Örjan S
Skrev om Swedish Moving

Hejsan. Jag har köpt flyttstäd samt flytthjälp. Mycket nöjd med båda delarna. Personalen arbetade snabbt och försiktigt, (ingen förstört) Personalen var väldigt lyhörda om förslagen var kartongerna skulle placeras. Städningen var helt godkännd, snabbt och noggrant. All personal var vänliga och trevliga. Summa MYCKET nöjd.

Mats E
Skrev om Swedish Moving

Jag avråder från att använda Swedish moving! Vi använde Swedish moving för packning och flyttning den 10 april. Inget fel med själva transporten dock. Personalen kunde inte svenska och engelskan var inte speciellt bra, men vi lyckades i alla fall kommunicera genom att visa med gester och engelska. När vi packade upp saknades några småsaker av obetydligt värde och några glas hade gått sönder. De tog betalt för 120 kartonger. I verkligheten blev det 92 kartonger. Vi stod inte innanför dörren och räknade varenda kartong...

Svar från Swedish Moving

Hej Mats, Vi har hundratals kunder med kartonger ute samtidigt. Därför måste vi ha ett skriftligt system med kartonger, betalning etc. Kund är skyldig att kontrollera antalet. Ni betalade kontant för dessa på plats och signerade för antalet. Det är inte rätt att ni skyller på oss när ni betalat och signerat. Med vänlig hälsning, Swedish Moving

Rebecka T
Skrev om Swedish Moving

Vi har använd swe moving vid två flyttar i år och vi är super nöjda! Torbjörn är super att ha och göra med vid planering och flyttgubbarna effektiva och försiktiga. Även om det var trafikstockning, snöstorm, 10minus och hissstrul va det aldrig något gnäll! Rekommenderas!!

khaled k
Skrev om Swedish Moving

väldigt trevliga o snälla killar, rekommenderas starkt

Marzena M
Skrev om Swedish Moving

Mycket nöjd .Kom i tid och jobbade väldigt bra .Varmt rekomenderas !!!!

Lorena A
Skrev om Swedish Moving

Väldigt nöjd med vår flytt och vårt flyttstäd. Kvick, flexibel och mycket trevlig personal.

Andreas L
Skrev om Swedish Moving

Det gick så smidigt, jättenöjd.

nabil s
Skrev om Swedish Moving

Im so satisfied with www.Swedishmoving.se ! Price and service and quality...10 stars for you :)

Borislav P
Skrev om Swedish Moving

Jag beställde flytt på kort varsel, ca 2 veckor. Allt fungerade perfekt, från början till slut. Punktliga, snabba och samtidigt försiktiga, hjälpsamma och trevliga. Mycket nöjd!

Ulf P
Skrev om Swedish Moving

Swedish Moving skötte vår flytt hem till Sverige efter några år utomlands. Allt fungerade perfekt och jag kan varmt rekommendera deras tjänster.