Alla kategorier Drycker Uppsala Uppsala Systembolaget

Dragarbrunnsgatan 48, 753 20 Uppsala — Visa karta

Läs vad 8 kunder tycker om Systembolaget

• Joakim P
    Joakim P skrev om Systembolaget
    Mitt i stan finns ett systembolag med mycket bra utbud. Är det långa köer arbetar personalen snabbt. De gånger jag har frågat om tips, har jag genast fått ett trevligt bemötande.
  • helena c
    helena c skrev om Systembolaget
    Aaaa, paradiset på jorden?? Eller i alla fall innan festen! Shoppa loss bland alla läckerheter men undvik titta på kontoutdraget efter. Men, tänk på varannan vatten så kan du dricka mycket mer, å vill du ha en billigare fylla så skippar du maten innan=)
  • Malin L
    Malin L skrev om Systembolaget
    Här finns alkohol i hyllor på långa rader. Cider och alkoläsk för de ovana. Öl i alla de sorter för karlakarlarna och vin i alla prisklassser för finsmakarna. Personalen är trevlig och har man tur kan man få en tablettask om man visar leget utan att de frågar. Go systemet!
  • andreas o
    andreas o skrev om Systembolaget
    Räddaren i nöden. Har nubben som var slut på alla andra ställen. Bara man frågar så plockar de fram nästan allt från lagret. Sedan kan man ju alltid klaga på att systembolaget ska ha monopol. Men jag skulle i alla fall säga att de här är den bästa butiken i stan. Utan tvivel
  • M
    M skrev om Systembolaget
    vad vore uppsala utan systembolaget, inte mycket! en obligatoriskt butik som dessutom har ett bra utbud av vita 60-kronors viner och cider, men såklart även andra produktkategorier och dessutom trevligt personal.
    den enda nackdelen är att det är jobbigt att behöva korsa stan för att ta sig ner till Svavagallerian, det borde flytta systembolaget till andra sidan ån om jag fick bestämma! tycker det är förvånadsvärt att det inte redan ligger finns ett till!
  • Cecilia L
    Cecilia L skrev om Systembolaget
    Systembolaget ligger centralt beläget mitt i stan. Det svåra är att få en bra cykelparkering då det ofta är fullt. Men systemet har ett bra sortiment och en trevlig och hjälpsam personal. Om man visar leg innan de frågar så får man godis. Jippie!!
  • Ola S
    Ola S skrev om Systembolaget
    Systembolaget som ligger i centrala Uppsala i Svavgallerian står varken ut på ett överdrivet positivt eller ett negativt sätt. Lite som en liter mjölk, man vet vad man får helt enkelt. Självbetjäning (såklart) med ett hyfsat stort utbud, inte alltför blodiga köer och trevlig personal.
  • Michael H
    Michael H skrev om Systembolaget
    Säga vad man vill om systemet men de hari alla fall bra grejor där. Systemet i uppsala som ligger i svava gallerian är av´min egen erfarenhet som student en av de systembolag i sverige som har det bästa utbudet av drycker. Man kan alltid få tag i det som man behöver för att släcka sin törst och det ligger centralt med gångavstånd till de flesta ställen (eller cyckel som man gör i uppsala). Om man skall handla dryck bör man göra det där då de är helt enkelt bäst i sverige.

Dragarbrunnsgatan 48, 753 20 Uppsala