Takdax, sid 2

Råsundavägen 53, 169 57 Solna — Visa karta

Börjar det bli dags för nytt tak för din villa, förening eller företag? Vi på Takdax är specialister på allt som heter tak, och vi utför bl.a. takläggning, reparationer och säkerhetsinstallationer i hela Stockholms län.

Vi jobbar med många olika sorters tak och har en bred kompetens för att klara av olika material och tekniker. Plåttak, betong- eller tegelpannetak eller tätskiktspapp - vi fixar det mesta!

Snöskottning, vattenavrinningssystem samt tvätt och målning av taket är andra tjänster vi kan erbjuda dig och ditt tak. Du som är fastighetsägare eller talar för en bostadsrättsförening kan även teckna servicekontrakt med oss, då tar vi hand om ert tak åt er.

Kontakta oss idag för ett kostnadsfritt besök och bedömning av just ditt tak!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 94 kunder tycker om Takdax

• 2016-09-23

Mahad M skrev om Takdax
    Kompetenta och trevliga projektledare.
    Arbetet genomfördes snabbt och profsigt, allt i enlighet med vårt önskemål. Läs mer
  • 2016-09-23

Anders S skrev om Takdax
    Rak och tydlig kommunikation. Leverans mer eller mindre i linje med förväntningarna. Det som ger 4 istället för 5 är att en underleverantör inte visade sig kunna utföra jobbet på utlovad tid. Läs mer
  • 2016-06-27

Marie-louise M skrev om Takdax
    Utmärkt - enda minus: ett bortglömt stuprör Läs mer
  • 2016-06-23

Michael H skrev om Takdax
    Vi anlitade Takdax för att byta taket på vårt hus eftersom dom i vårt tycke lämnade en bra offert.
    Från första besöket när vi gick igenom vad som skulle göras, bytas och kompletteras till slutbesiktningen har det inte varit något problem.
    Även när vi under arbetets gång kom på några saker som vi ville komplettera med så fixade dom det mot skäligt tillägg.
    Arbetet gick snabbt och effektivt, på en vecka var det klart.
    En miss som gjorde att markisen inte gick att fälla ut på grund av ett stuprör fixades direkt efter påpekande!
    Tack Oliver och dina medarbetare för ett jättebra jobb!
    /Micke Läs mer
  • 2016-06-17

Annika E skrev om Takdax
    Jag är mycket nöjd med servicen vi fick och arbetet som Takdax utförde på stugan. Nytt tak och målning av fasaden. Mycket trevliga och duktiga! Varmt rekommenderade! Läs mer
  • 2016-06-16

Mashen S skrev om Takdax
    vänlig och korrekt bemötande. De gav mig ett konkurrenskraft pris. de har lagt om hela mitt tak. de utförde arbetet enligt upplagda planet utan problem. Läs mer
  • Ulf L

2016-06-16

Ulf L skrev om Takdax
    Allt har fungerat jättebra, från offert till utfört arbete. Proffsigt! Läs mer
  • 2016-05-13

Geir K skrev om Takdax
    Allt gick smidigt och lätt och sköttes mer eller mindre over mail. Dock blev slutresultatet inte som jag förväntat mig. Arbetet innefattade byte av hängrännor och stuprör. Offert för det accepterades. Innan arbetet började så informerade Takdax att det var bättre att sätta en takfotplåt eftersom taket sjöng på sista versen till en extra kostnad. Har gjort en takbesiktning och utfall är att taket är kärnfriskt. Dessutom har jag en takfotplåt som monterats enligt alla konstens regler, på taket, under takpappen.
    När TakDax kom och började riva gamla hängrännorna upptäckte dom att rännkrokarna satt på existernade takfotplåt och inte gick att ta bort! Så vad göra...när dom hade rivet en kortsida på huset redan? Vi enades om att använda existerande rännkrokar. På mitt påpekande justerades offerten ned något. Jag påpekade att lutningen på hängrännorna inte var bra, och huvudanledning till att jag byte, till killarna som skulle byta, "we fix, we make it good" fick jag som svar! Dock blev resultatet det samma som gamla hängrännorna. Firman kom tillbaka och kunde bara påpeka att det inte gick att göra nåt åt. Så, jag har betalt stora pengar för ett arbete som inte är bra och som kommer att resultera I vattensamlingar I hängrännorna varpå rännorna kommer att rosta sönder och gå hål I, så som dom gamla rännorna. Läs mer
  • Martin D

2016-05-04

Martin D skrev om Takdax
    Fick ett trevligt o proffsigt bemötande från första kontakten med Takdax via offerttjänsterna Offerta och Dorunner. På vår begäran togs ett prisestimat med olika optioner fram och när vi sedan valde att gå vidare med Takdax som vald leverantör så var de på plats och mätte exakt (vi ville att det skulle ske först i detta senare skede) och lämnade en detaljerad offert/fastpris.

Avtal med betalningsvillkor och hantverkarformulär 14 som gjorde oss säkra på tidsatt leverans var inga problem för Takdax. Vi begärde, fick och ringde två referenter på motsvarande jobb som båda föll väl ut.

Arbetet startade på utsatt tid och sköttes klanderfritt vad vi som lekmän kunde bedöma. Arbetsledaren höll oss uppdaterade och vi tittade enbart till vårt kommande tak en gång under rivning/läggning. Efter utfört arbete så städades det skyndsamt och containern togs bort snabbt. Varken vi eller grannarna har störts av arbetet.

Fakturan kom samma dag som vi fick besiktningsprotokollet från Takdax. Nu har även ROT-uppgifterna anmälts till Skatteverket.

Vi är nöjda med allt från upphandling till genomförande och vad vi som lekmän kan bedöma har vi fått en mycket bra och väl utfört bandtäckt plåttak. När det är dags för tak på attefallshuset ligger Takdax mycket bra till. Tack! Läs mer
  • 2016-04-28

Peter C skrev om Takdax
    Från den första till den sist kontakten har företaget skött sig på ett utmärkt sätt. Lysande Läs mer
  • 2016-04-28

Morgan B skrev om Takdax
    Hej.

Vi kan starkt rekommendera Takdax för er som är i tankarna att lägga om era tak.
    Vi fick en enkel och överskådlig offert. Sen hade vi lite extra jobb som Takdax prissatte, dem startade inte extrabeställningarna för än vi hade kommit överens om priset. Fakturan fick vi efter att alla jobben var klar och besiktigade.

Dessutom var det städat efter varje arbetsdag, inget som låg och skräpade. Efter avslutat projekt var det städat och snyggt när dem lämnade oss.

Vi önska grabbarna på Takdax all lycka till i framtiden.

Bästa hälsningar från
    Morgan och Pirkko. Läs mer
  • 2016-04-27

Palle M skrev om Takdax
    Fick ett trevligt o proffsigt bemötande från första kontakten med Jonas. Även arbetsledaren Gabriel o killarna som utförde arbetet skötte sina uppgifter med elegans. Vi är mycket nöjda med deras arbete och vårt nya tak. Läs mer
  • 2016-04-27

Carlo S skrev om Takdax
    BRA BEMÖTANDE. DÅLIG PROJEKTLEDNING. JAG FICK SJÄLV RINGA FÖR ATT FÅ BEKRÄFTELSE OM TIDER MM. Läs mer
  • 2016-03-07

Eva S skrev om Takdax
    Gjorde ett mycket bra jobb, jag är mycket nöjd med det. Imponerande snabbt och proffsigt, men jag blev lurad på ett tilläggsjobb som jag glömde begära kostnadsförslag på. De tog helt oskäligt mycket betalt för det, ca 5000 kr för mycket enligt min bedömning. Jag får naturligtvis skylla mig själv nu. Synd på ett i för övrigt mycket bra bolag. Läs mer
  • Thomas A

2016-03-06

Thomas A skrev om Takdax
    Bemötande från alla hos Takdax - väldigt trevliga (och inte minst - kunniga).
    Köpte två tjänster; nytt tak samt ommålning av husets fasad.
    Det tog avsevärt längre tid än utlovat, men jag har förståelse för detta.
    En underleverantörs företag såldes, och vår beställning ahmnade mellan de berömda stolarna. Jag VET att intensiva påtryckningar skedde, men den nya organisationen kunde inte prioritera denna order. Hur som helst tak byttes ut och färgen kom på och jag kan med dessa rader ändå varmt rekommendera Takdax.
    Jag ringde bara för någon vecka sedan och på pekade att en lite detalj som man missat att sätta dit (slirskyd för stege då bl.a. sotaren skall upp på taket). SAMMA DAG som jag ringde had de åtgårdat problemet! Läs mer
  • 2016-02-01

Maria K skrev om Takdax
    Trevligt bemötande, de var snabba och vi är väldigt nöjda med resultatet. Läs mer
  • 2016-01-27

Ulf H skrev om Takdax
    Fantastiskt bra. Mycket nöjd med jobb och service. Kan rekommendera alla att anlita Takdax. Läs mer
  • 2016-01-09

Björn L skrev om Takdax
    Bra och trevlig personal och arbetsledare.
    Grabbarna gjorde ett jättebra jobb och var väldigt noga. Läs mer
  • 2015-12-20

Tord F skrev om Takdax
    Dom var snabba och effektiva inga frågetecken angående angående jobbet dom utförde
    Mycket bra och snabb återkoppling Läs mer
  • 2015-12-18

Janne P skrev om Takdax
    Jag har anlitat Takdax för att byta hela taket med hängrännor och stuprör.
    Är jätte nöjd med allt. Dom jobbade snabbt, allt var klart på en vecka. Det städades och plockades undan efter varje dag. Läs mer
  • 2015-12-16

Jan E skrev om Takdax
    Takdax har lagt om vårt tak inkl bytt alla plåtdetaljer i ränndalar etc. Huset är mer än 100 år gammalt med brutet tak, många vinklar delvis mycket brant och många kapade tegelpannor Takdax lämnade en överskådlig och tydlig offert. Priset var i nivå med övriga offerter jag tog in. Jag upplever att de gjort ett noggrant och bra jobb. Höll rent o snyggt under hela processen som tog 2 månader. Nöjd med resultatet. Läs mer
  • 2015-12-16

Kerstin A skrev om Takdax
    Mycket bra jobb. Trevliga killar. Speciellt arbetsledarna Jonas och Gabriel Läs mer
  • 2015-12-03

Joachim E skrev om Takdax
    Jättebra! Arbetade som om det vore 14 minus, vilket det också var. Läs mer
  • 2015-11-27

Göran O skrev om Takdax
    Takdax har redan tillgång till mitt omdöme om dem.De använder det i sin reklam. Läs mer
  • 2015-11-27

Lars J skrev om Takdax
    Allt fungerade bra. även vid en efterkontroll. Läs mer
  • 2015-11-26

Andreas N skrev om Takdax
    Vi anlitade Takdax för att lägga om taket men behöll våra gamla pannor på rekommendation från dem. De har agerat proffsigt rakt igenom, allt från offert till genomförande och vi är väldigt nöjda. Läs mer
  • 2015-11-26

Linus E skrev om Takdax
    Riktigt seriös takentreprenör, bra kommunikation och Fotodokumterade då ev skador som åtgärdades under arbetets gång. Kom med bra förslag gällande säkerhet och materialval. Tänkande och problemlösande takläggare! Arbetet pågick inom tidsramen som var satt och slutresultatet blev bättre än väntat. Rekommenderas starkt/ Linus Läs mer

Bengt P skrev om Takdax
    Bra bemötande. Omläggning av tegeltak samt byte av papptak och plåtarbeten med målning av dessa Läs mer

Lena M skrev om Takdax
    Proffsigt och kundvänligt
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Läs mer

Marco D skrev om Takdax
    Takdax är ett seriöst företag. Jobbet gick snyggt och snabbt. Några små detaljer efter besiktningen åtgärdades utan problem.
    Lämnade inga spår efter sig efter utfört arbete. Läs mer

John L skrev om Takdax
    Renovering av tak på tillbyggnad.
    Förutom att dom bara stod där en dag utan avtalad tid så sköttes jobbet på ett väldigt professionellt och snabbt sätt, avstädningen blev väldigt bra och jag är väldigt nöjd med hur jobbet sköttes . Läs mer

Pierre P skrev om Takdax
    Mycket bra bemötande, takläggarna mycket kompetenta, brister hos arbetsledningen ställde till det lite grand men löste sig eftersom. Som kund är det viktigt att skriva ett avtal som täcker allt som ska utföras, utan det hade det blivit mycket besvärligare för oss. Läs mer
  • Magnus R

2015-11-25

Magnus R skrev om Takdax
    Den mest professionella utförare jag har anlitat. Takdax tog ett helohetsansvar och hanterade ändringar och tilläggsbeställningar under projektets gång på ett fantastiskt sätt. Tidplan och budget hölls och jag är mycket nöjd. Jag kan rekommendera Takdax till alla som vill ha en professionell leverantör. Läs mer

John F skrev om Takdax
    - Lite svårt att komma i kontakt med dem per mail och telefon. Tog lång tid till dess att arbetet kom igång.

+ Mycke bra pris. Arbetet utfördes noggrannt och effektivt. Allt återställt och städat efteråt. Läs mer

Anna B skrev om Takdax
    Trevliga prisvärda och punktliga! Läs mer
  • 2015-11-23

Åsa W skrev om Takdax
    Jag fick ett bra intryck från början. Det negativa var att det var svårt att prata med takläggarna p.g.a. språkproblem. Det var en del strul under resans gång men allting löste sig. Allt vi kom överens om blev gjort och jag är nöjd med resultatet. Läs mer

Ali Homeria E skrev om Takdax
    Vi var har goda upplevelser. Vi är nöjda Läs mer

Hamid S skrev om Takdax
    Ärligt och professionell bemötande. Allt gick som planerat och vi är mycket nöjda med det arbete som har gjorts. Rent och snyggt hela tiden. Trevlig personal. Mycket starkt av företaget att erkänna små misstag och åtgärda det. Stort tack för ett fint takarbete. Rekomenderar starkt till alla som vill byta tak.
    //Hamid Läs mer

Anders S skrev om Takdax
    Det har fungerat bra och det blev klart i tid Läs mer
  • 2015-11-18

Dan P skrev om Takdax
    Vi anlitade TakDax för att renovera taket på vårt hus.
    Vi är mycket nöjda med TakDax på alla sätt: bemötande, servicekänsla, tillgänglighet, teknisk kunskap, erfarenhet. Vi fick snabbt förtroende för detta företag och det arbetslag som arbetade hos oss. Duktigt folk helt enkelt. Läs mer
  • 2015-11-18

Hans R skrev om Takdax
    Vi har uppfattningen att arbetet fungerat bra d v s med hög kvalitet i rätt tid och till rätt pris.

Det enda som var lite´ opraktiskt var att vi inte kunde kommunicera med killarna som gjorde jobbet eftersom ingen av dem talade eller förstod svenska. En svensktalande arbetsledare hade fått vissa förhinder vilket problem dock löste sig så småningom. Läs mer

Helene N skrev om Takdax
    En riktigt bra leverantör! Snabba, duktiga, pålitliga och dessutom trevliga. Jag kan verkligen rekommendera Takdax! Läs mer

Antonios P skrev om Takdax
    Jag anlitade Takdax för att de skulle utföra takarbeten (plåttak, med hängrännor) i samband med utbyggnad från friggebod till Atterfallshus. Takdax var väligt tillmötesgående och höll tidsplanen till punkt och pricka. De gjorde även ett uppföljningsbesök för att kontroller att jag var nöjd, vilket kändes bra och tryggt.

Jag rekommenderar verkligen bolaget med dess personal för takarbeten. Läs mer

Eva J skrev om Takdax
    Bästa, bästa!
    Det är vad jag tycker om Takdax!
    Professionellt genomfört arbete å snabbt!
    Mycket bra bemötande, alltid trevliga !! Läs mer

Råsundavägen 53, 169 57 Solna