Tandläkarmottagning Söderkliniken

Ölandsgatan 42, 116 63 Stockholm — Visa karta

Tandläkarmottagning Söderkliniken lägger stor vikt vid att förbättra din orala hälsa och därigenom livskvaliteten. Här blir du väl omhändertagen av professionella och erfarna tandläkare som är inriktade på avancerad ansiktsestetik och protetik. Allt från blekning till proteser eller akuttandvård kan du få hjälp med här hos oss.

Självklart lägger vi stor vikt vid din säkerhet och trygghet. Att du känner dig nöjd och tillfredsställd med resultatet av din behandling är det allra viktigaste. Välkommen att kontakta oss för att boka tid eller få rådgivning!

Läs vad 91 kunder tycker om Tandläkarmottagning Söderkliniken

• Mia S

2019-01-28

Mia S skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Kan varmt rekomendera Söderklinikens tandläkarpraktik. De har en underbar personal och man känner sig alltid varmt välkommen. Innan mitt första besök där var jag väldigt tandläkarerädd. Detta tog de hänsyn till. De förklarade alltid vad de skulle göra i förväg. De är noga med att man inte känner smärta under behandlingen och efter. Har aldrig haft problem med lagning el annat efter behandling hos dem.
    Tack för att ni finns!! / En nöjd patient. Läs mer
  • Roberto B

2019-01-24

Roberto B skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Mitt andra besök hos Söderkliniken och denna gång för att dra ut en tand. Said tog det mycket lugnt och skötte det mycket bra. Han bedövade ordentligt och var väldigt lyhörd. Rekommenderas starkt, en enligt mig utmärkt tandläkare som jag tänker fortsätta gå till. Läs mer
  • 2019-01-24

Selma C skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Världens bästa ställe!! Jag vet helt ärligt inte hur jag skulle leva utan Helena och hennes noggranna arbete och fina bemötande varje gång! Jag rekommenderar alla att besöka Söderkliniken för underbart bemötande, sympatiska tandläkare och mycket fina resultat! Ni kan känna er trygga på Söderkliniken! Mina tänder är friska och fina tack vare Helena och Söderkliniken, år efter år. TACK! Läs mer
  • Wiktor B

2019-01-23

Wiktor B skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Said och Helena är awesome!
    Mycket kompetenta och väldigt trevliga!
    Rekommenderas! Läs mer
  • Christiane R

2019-01-17

Christiane R skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Trevligt, proffsig bemötande samt behandlingen som jag fick.
    Helena samt Said är väldigt duktiga speciellt jag som är rädd.
    Jag har dragit mig förut för att boka tid nu har min rädsla släppt tack vare dom.
    Stort tack på återseende..... Läs mer
  • Koray S

2019-01-16

Koray S skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Toppen ! Var hos Helena förra veckan och putsade upp tänderna. Verkligen duktig och supertrevlig. Jag kan varmt rekommendera ett besök om du vill bli fin i munnen :-) Läs mer
  • 2019-01-10

Veronica skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Vart ska man ens börja. Jag kan kort säga att jag INTE kan rekommendera denna klinik för tandhygienstbehandlingar med tandhygienisten Helena. Allra minst studenter som jag.

Jag är säker på att alla som har lämnat goda omdömen för denna klinik har fått en bra behandling.
    Men det har inte jag. Viktigt att komma ihåg att en klinik med majoriteten av goda omdömen inte solklart garanterar goda behandlingar. Mitt fall är ett bra exempel.

Jag hade bokat grundundersökning och tandläkaren var försenad med 45 minuter. Vilket inte gjorde mig så mycket eftersom att jag läste min bok under tiden. Men det hade nog stört andra patienter.
    Under min grundundersökning var tandläkaren stressad, pga en sponsor hade kommit för sin bokade tid samtidigt som kliniken låg efter med mitt bokade besök. Därför påskyndades min grunundersökning rejält och jag fick uttalandet "vi kan kolla på dina tänder igen efter att du genomgått två tandhygienistbehandlingar" OK sa jag.

Väl till tandhygienistbehandlingen. Vi hade bokat två stycken och jag gick bara till den första med god anledning...
    I telefon var tandhygienisten Helena supertrevlig men i verkligheten är hon någon annan.
    Tandhygienisten Helena var otrevligt oförskämd och otrevlig under mitt besök som var kl 18 en fredagskväll.
    "Slutar du verkligen såhär sent som student...?" frågar hon med ifrågasättande ton. Ja sa jag det gör jag. Hon svarar "Ja eftersom att jag brukar egentligen sluta kl 15 och inte såhär sent" säger hon med missnöjd tonläge och missnöjd min på ansiktet. Jag svarar inte. Vad ska jag säga? Säg det till receptionisten som gjorde bokningen, varför säga så till mig det får mig att känna mig ovälkommen.

Väl till behandlingen. Säger hon ungefär 3 gånger på olika sätt men alla lika dåliga sätt med väldigt nedlåtande ton "Hur kan du ha så dålig munhygien du är bara xxx antal år gammal". Flera månader innan skulle jag ha besökt denna klinik men avbokade pga en bilolycka som jag hade. Hon frågar då mig ifrågasättande "Hade du verkligen en bilolycka den dagen du avbokade?". Och fortsätter "Eftersom att det skulle vara obehagligt att hitta på en sådan sak". Hur kan man säga något sånt, allvarligt talat slänga upp en väldigt jobbig upplevelse i ansiktet på mig? Jag kommer ihåg varje mening så väl eftersom att det var allvarligt talat det hemskaste besöket jag någonsin haft hos en tandklinik överhuvudtaget. Pratade med min familj och vänner om detta, och smälte allt så småningom.

Detta besök var för några månader sen och jag har inte vågat gå till en tandläkare efter denna otroligt dåliga behandling. Men jag bestämde mig för att ge ett nytt försök hos en annan tandläkarklinik och bemötandet var SÅ mycket bättre där. Jag berättade om mitt besök hos denna tandläkarklinik och de beklagar över att det kan finnas denna typ av tandhygienister. På mitt besök hos nya kliniken hittar de sedan flera saker som min tandläkare verkar ha missat. Att min metalltråd efter tidigare tandställning hade gått av till exempel. Samt att det växer två nya tänder som inte borde växa där osv. Detta kan nog ha missats pga den påskyndade grundundersökningen av tandläkaren.

Jag har inte hört av mig till kliniken efter detta - eftersom att besöket med tandhygienisten fick mig att må så dåligt. Om kliniken vill höra av sig till mig får de göra det till min e-post. De vet mycket väl vem jag är, i alla fall Helena. Av denna sammanlagda bedömning kan jag inte rekommendera kliniken till andra, allra minst studenter. Mvh Veronica Läs mer
  • Mia H

2018-10-25

Mia H skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Kan varmt rekommendera denna klinik.Said är proffesionell varmt och kunnigt bemötande.Mycket nogrann med kunden i fokus.Mycket bra resultat jag kommer tillbaka! Läs mer
  • 2018-04-14

sarab s skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    det är under bar med allt , jag reckomndera för alla. Läs mer
  • 2018-03-29

jan e skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Mottagandet och
    Behandling samt efter koll var
    Mycket bra tackar och bugar Läs mer
    Said E gillar detta
  • 2018-03-27

dennis l skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Efter en längre tid med dåligt underhåll , så tog jag tag i tänderna. Lagning, rotfyllning, satte dit en krona och även ett besök hos tandhygenisten.
    Bemötandet jag fick när jag kom var trevligt, rena och snygga lokaler och kunnig personal.

Kan varmt rekommendera dom. Läs mer
  • björn a

2018-03-26

björn a skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Mycke bra bemötande och ett bra jobb,genomgick en stor tandbehandling efter felaktig tandvård från min gamla tandläkare.
    Tand hygienisten har också varit bra,om jag skulle önska nåt,så skulle jag vilja ha ett påminnelse-sms när man ska komma.
    Kanske lite oklart vad hygienisten kostar o har haft en gång lite struligt med tider som jag inte var nöjd med,annars jättenöjd Läs mer
  • 2018-03-26

Marie S skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Så trevliga o duktiga. Skaffat en tandbrygga o är jättenöjd Läs mer
    Said E gillar detta
  • 2017-11-20

Martin J skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Väldigt bra bemötande, rekommendera verkligen denna! Bästa på Södermalm 👌🏻 Läs mer
  • 2017-10-23

Staffan P skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Mycket bra bemötande, vänligt och professionellt! Väldigt bra utförs behandling (undersökning och lagning av tand) - smärtfritt och smidigt! Läs mer
  • Natasha K

2017-09-29

Natasha K skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Said och Helena är superduktiga, trevliga och professionella!
    Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2017-02-04

Eva K skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Väldigt trevlig tandsköterska Helena och tandläkare också. Helena är noggrann och väldigt kunnig person som bemöter kunder på bästa sätt man skulle förvänta sig tycker jag. Jag har tagit bort tandsten och hon var mycket nogrann och försiktig. Brydde sig mycket om mig att det inte gör ont och såg till att jag mår bra under behandlingen. Varmt rekommenderar henne. Snällhet och trevlighet samt kunskap gör att man är väldigt nöjd efter besöket. Läs mer
  • 2017-02-04

Per D skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Jag kan helt rekommendera tandläkare och hyginist vid tandläkarmottagningen söderkliniken när mottagande och behandlingar är mycket kompetenta. Alltid trevligt mottagande och hög kvalitet på undersökningar och behandlingar, kan särskilt rekommendera kliniken för de som kan ha obehag inför tandläkarbesök. Läs mer
  • Ann-Mari Ö

2017-02-02

Ann-Mari Ö skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Proffesionellt och empatiskt bemötande Läs mer
  • 2016-12-01

Gabriel H skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Tack så mycket!! Jag som brukar hata tandläkaren, fick nu äntligen lagat mina problem i munnen. Lugnt och proffisionellt bemötande, rekommenderas varmt!! På återseende ;) Läs mer
  • Sarab H

2016-06-08

Sarab H skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    du är besta läkare och jag tack Sam att du är min tandläkare Läs mer
  • 2016-05-09

Helena L skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    har varit väldigt nöjd med mina besök hos Said, då han är lugn och väldigt bra på att förklara vad som ska göras. Said är verkligen en tandläkare jag rekommenderar Läs mer
  • 2016-05-02

Ulf L skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Jag är fullt belåten med den hjälp och behandling som jag fått. Läs mer
  • 2016-05-01

Markus M skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Bara ok upplevelser jag är nöid. Läs mer
  • 2016-04-29

Anita P skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Jag rekommenderar gärna denna tandläkare eftersom jag har haft en stark tandläkarskräck har Said Erfanian-Daneshvar varit lätt på handen och förstått min rädsla och ingivit väldigt gott förtroende. Läs mer
  • 2016-04-04

Tobias L skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Jag kan starkt rekommendera att gå till Söderkliniken.
    Väldigt trevligt bemötande, professionella och fräscha lokaler.
    Var mitt första besök hos Söderkliniken och kommer fortsätta gå dit och även rekommendera dom vidare till vänner och familj.

Stort TACK till Said och Helena! Läs mer
    Helena Ilona A, Herman B gillar detta
  • Elaine N

2016-04-04

Elaine N skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Mycķet bra och professionell behandling

Elaine Nord Larsson Läs mer

Jan-erik B skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Fantastiskt bra. Har blivit väl mottagen. Underbara människor att ha att göra med. Tandläkaren är verkligen bra Läs mer

Yvonne E skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Mycket gott bemötande av äldre dam.
    Upprättande av klar behandlings-och tidsplan.
    Noggrann och instruktiv behandling som skapar tillit och trygghet. Läs mer

Ella N skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Said räddade mitt liv med nya tänder!
    Ella Läs mer

Berit C skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Tandläkare Said hos Söderkliniken har utfört ett stort arbete i min mun. Said har varit kunnig,vänlig,korrekt och informativ. Även Marie,hans sköterska har varit lätt att ha att göra med. Läs mer

Mats E skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Bra bemötande. Åtgärdande av mina olika tandproblem, vilka avhjälptes -5.
    För hög kostnad för tandhygientjänsten med tanke på min tandstatus vid tillfället. Läs mer

Siv E skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Jag har blivit trevligt bemött och fått bra vård. Läs mer

Lena E skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Mycket positivt att nu också finns en tandhygienist. Läs mer

Ove E skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    anser att jag har fått fullgod tandvårdsbehandling,och ett trevligt
    bemötande,var mer kan man önska.
    hälsningar: Ove Eriksson Läs mer

Kennet O skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Mycket noga och kompetent tandläkare,vilket gjorde att jag kände mig trygg under behandlingarna. Läs mer
  • Åke N

2016-03-31

Åke N skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Jag har mycket goda och vänliga bemötande alla gånger jag har varit där jag kan varmt rekomidera dom Läs mer

Patricia A skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Som tandläkarskräck patient kan jag absolut rekommendera Samir och Helena! Mycket bra! Läs mer
  • 2016-03-30

Eva P skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Fortoendeinjivande tandkäkare trevlig personal i sin helhet.jag rekomindetar min tandläkare till alla. Läs mer

Doris N skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Tandläkare Sait är väldigt proffsig och har ett arbetssätt som även dom med tandläkarskräck kan anlita honom. Läs mer

Sven A skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Kompetent och seriöst bemötande . Bra med även hygienist service . Läs mer

Evelyne O skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Den bästa jag gott och går till super nöjd rekommenderas stark 👍💯 Läs mer

Eva D skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Jag är nöjd och kan rekommendera dem till andra Läs mer
  • 2016-02-28

Kjell S skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Tack till said du är den bästa tandläkaren . O Maria gör också ett fantastiskt arbete tack h kjelle sjöberg Läs mer
  • 2016-02-21

Helen S skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Bästa tandläkare jag varit hos,mycket proffsigt och alltid trevligt bemötande. Läs mer
  • 2016-02-20

Hans R skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Är mycket nöjd med både behandling och service
    Trevligt bemötande Läs mer
  • 2016-02-20

Marie S skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Mottagandet har varit alldeles utmärkt. Jag är mycket nöjd. Läs mer

Lena S skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Upplever att det är uppdaterad o kunnig personal, bra bemötande. Läs mer

Lennart S skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Fantastisk mottagning nu när den blivit renoverad
    Mycket proffsig tandläkare Läs mer

Barbro W skrev om Tandläkarmottagning Söderkliniken
    Väl omhändertagande upplevelsen var inte trevlig, det är aldrig roligt. Läs mer

Ölandsgatan 42, 116 63 Stockholm