Teaterkällaren, sid 2

Kungsparken 1, 411 36 Göteborg — Visa karta

Välkommen till teaterkällaren! Gott käk i goda vänners lag är våran melodi!
Hos oss på Teaterkällaren kan du välja att avnjuta såväl traditionella svenska smaker som spanska och franska. En blandning av sött och salt som Lasse Berghagen så glatt skanderade!

Kom själv och se vart kvällen tar dig eller boka vår matkällare i förväg. Fira födelsedag eller håll i en företagsmiddag, det är helt upp till dig. Vårt koncept är att vi serverar smårätter, vilket inte är helfel.

Mat och dryck ligger oss varmt om hjärtat och vi tummar inte på råvaror eller smaker. Välkommen in för en kulinarisk upplevelse i vår alldeles egen källare.

Läs vad 257 kunder tycker om Teaterkällaren

• Liselotte A

2019-12-06

Liselotte A skrev om Teaterkällaren
    Maten va underbar.
    Personalen helt enkelt kanonbra.
    Och miljön trollsk och fräch Läs mer
  • 2019-12-06

Kjell J skrev om Teaterkällaren
    Väldig trevlig personal och mysig atmosfär. Vällagad och snyggt presenterad mat som överraskade. Vi var mycket nöjda när vi gick ut.. Läs mer
  • 2019-12-05

Claire L skrev om Teaterkällaren
    Mysig miljö, kunnig och trevlig personal och framförallt riktigt god mat! Läs mer
  • 2019-12-05

Monica G skrev om Teaterkällaren
    Allt var jättebra! Service, maten, miljö... Har ingen minus :) Läs mer
  • Jakob S

2019-12-04

Jakob S skrev om Teaterkällaren
    Bra mat, bra service, trevlig atmosfär, samt att jag blev kontaktad efteråt ang återbetalning för att det hade dragits för mycket! Läs mer
  • 2019-12-02

Kristina H skrev om Teaterkällaren
    Vi besökte teaterkällaren som"Early bird". Mycket prisvärt och fantastiskt god mat. Mycket trevlig personal (helst han i baren) men glömde bort oss lite i slutet (annars hade det blivit full pott)
    Kan verkligen rekommendera detta ställe... Läs mer
  • 2019-12-02

Mikael P skrev om Teaterkällaren
    Det var en bra atmosfär och väldigt god mat. Läs mer

Lars A skrev om Teaterkällaren
    Allt fantastiskt bra! Maten, drycken, service och lokal. Läs mer

Isabella L skrev om Teaterkällaren
    Jag bjöd ut min mamma på en födelsedagsmiddag - Early bird 3-rätters för 350kr/per.

Vi blev väldigt fint bemöta, med leenden och det kändes att de ville göra att vi kände oss välkomna. Uppskattade verkligen att servitrisen gick igenom menyn innan servering och när maten väl serverades berättades det vad som låg på tallriken.

Jag och min mamma var otroligt nöjda och kommer absolut gå dit igen. Bästa maten vi ätit på länge :) Det kändes som att maten var gjord med massa kärlek. Läs mer

Veronica B skrev om Teaterkällaren
    Blir alltid supernöjd här! Trevlig atmosfär, utmärkt service och gött käk Läs mer
  • 2019-11-30

Göran M skrev om Teaterkällaren
    Bra mat, trevlig lokal. Bra service. Inget o klaga på Läs mer

Frida B skrev om Teaterkällaren
    Lugn och trevlig miljö och ett stort plus till jättetrevlig personal. God mat men få rätter på menyn. Läs mer

Åsa B skrev om Teaterkällaren
    Förstklassig mat och service 👍 Läs mer

Amanda P skrev om Teaterkällaren
    Tog teatermenyn innan konsert. Bra mat och trevlig personal. Läs mer

Lars-erik H skrev om Teaterkällaren
    Trevlig krog med bra personal och god mat...... Läs mer
  • 2019-11-27

Sara L skrev om Teaterkällaren
    Trevligt med teaterpaket innan konsert! Prisvärt. Otroligt god entrecote!
    Trevlig personal och perfekt restaurang i höstmörkret! Läs mer
  • 2019-11-27

Linus H skrev om Teaterkällaren
    Maten var verkligen höjdpunkten av middagen, samtidigt som drycken var fantastisk. Inte ofta man hittar Booker’s Bourbon nuförtiden. Även fast höjdpunkten vart bra så var servicen stjärnan. Timo hade ordentlig koll på vinet, fisken, förrätten och dylikt. Den amerikanska whiskyn behövde jag inte ens fråga om. Den kan han.

Tack för en supertrevlig upplevelse och vi kommer definitivt igen! Läs mer
  • 2019-11-25

Josefin L skrev om Teaterkällaren
    Service bra men maten var inte bra.

Croissant var supertorr, mozzarellan jätteseg/gummiaktig och råbiffen smakade gammalt kött. Säkert någon kryddning, smakade lite spiskummin men det passade absolut inte för det smakade unket. Konsistensen var inte heller bra, alldeles för stora ”bitar”. Läs mer
  • 2019-11-23

Maria N skrev om Teaterkällaren
    Fantastisk personal, man kände sig välkommen o omhändertagen. Utsökt mat, vällagad o fina smakkombinationer.
    Vi åt en tidig middag, färdig meny.
    Älta var perfekt Läs mer
  • 2019-11-21

Anna-Carin J skrev om Teaterkällaren
    Fantastisk mat och fantastisk personal! Läs mer
  • Mona-Lusa N

2019-11-19

Mona-Lusa N skrev om Teaterkällaren
    Vi åt trerätters med dryck+ mer dryck! Fantastiskt god mat med bra dryckesrekommendationer. Mycket trevlig och kunnig personal. Tack för en mycket trevlig kväll. Läs mer
  • 2019-11-19

Pierre G skrev om Teaterkällaren
    Trevligt, avslappnat och serviceminded bemötande. God, innovativ mat i en läcker miljö. Läs mer
  • Veronica W

2019-11-18

Veronica W skrev om Teaterkällaren
    Genomproffsig personal och vansinnigt gott! Läs mer
  • 2019-11-18

Frida W skrev om Teaterkällaren
    Supertrevligt!
    Trevlig personal från Schlätta.
    Otroligt god mat! Bra priser.
    Trevligt att man kunde sitta avskilt som större sällskap. Läs mer
  • 2019-11-18

Malin N skrev om Teaterkällaren
    Mysigt, blev bra bemötta, maten behövde lite salt men annars mkt bra! Läs mer
  • Marika P

2019-11-18

Marika P skrev om Teaterkällaren
    Ett mysigt ställe med trevlig personal. Jag åt Early Bird menyn som smakade mycket bra! Läs mer
  • 2019-11-17

Frida H skrev om Teaterkällaren
    Supertrevlig personal(!), härlig atmosfär och riktigt riktigt god mat. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Margaretha W

Kommer åter
    Mvh Läs mer
  • 2019-11-16

Charlotte E skrev om Teaterkällaren
    Vi var mycket nöjda med maten, både förrätt och huvudrätt var riktigt fina. Vi beställde en sharingmeny med entrecôte. Till förrätt jordärtskocka och löjromcroissant. Servicen var fantastisk - varm, personlig och kunnig. Vinet vi blev rekommenderade var riktigt bra och passade fint till maten. Läs mer
  • 2019-11-12

Elisabeth N skrev om Teaterkällaren
    Vi skulle på koncert och beställde därför teatermenyn vilken var mycket god och vällagad.
    Personalen var vänlig och förekommande maten kom i tid vi hade ju tid att passa.
    Förväntningarna införlivades. Läs mer
  • 2019-11-10

Ylva Wienecke E skrev om Teaterkällaren
    Teatermeny, mycket bra. Utmärkt service. Läs mer
  • 2019-11-10

Ida E skrev om Teaterkällaren
    Åt goda rätter med mycket smaker, burratan var bäst! Supersmarr. Gott vin och väldigt trevlig personal, utmärkt service o mysig lokal. 10 poäng! Läs mer
  • Fredrik K

2019-11-10

Fredrik K skrev om Teaterkällaren
    Trevlig lokal, personal och gudomlig mat, rekommenderas varmt. Läs mer
  • Emelie S

2019-11-08

Emelie S skrev om Teaterkällaren
    Teatermiddag!
    Var på besök med min syster för att äta en god middag innan teater!
    Då det serverades entrecote och min syster är vegetarian var vi överlyckliga när vi fick ett fantastisk vegetariskt alternativ!
    Utmärkt service, mycket trevlig personal! Läs mer
  • 2019-11-07

gerd s skrev om Teaterkällaren
    Teater meny som var både god och prisvärd.
    Bra service trevlig lokal. Läs mer
  • 2019-11-07

Petra K skrev om Teaterkällaren
    Köpte ett teaterpaket inför föreställning på Storan. God mat till bra pris och snabb service även om den hängmörade entrecoten inte riktigt motsvarade mina förväntningar. Läs mer
  • 2019-11-02

Jonatan O skrev om Teaterkällaren
    God dryck,bra mat, underbar service Läs mer
  • 2019-11-01

Pontus A skrev om Teaterkällaren
    Tillbringade kvällen med jobbgänget där vi åt gruppmenyn tillsammans. Personal var otroligt proffsig & hade stenkoll på allt som serverades. Hög klass på mat, bemötande & lokal. Läs mer
  • 2019-10-27

Lisbeth L skrev om Teaterkällaren
    Åt teaterpaketet, jättegod förrätt och huvudrätt men jag hade önskat att kunna välja olika potatis till, kunde tänkt mig kokt potatis, eftersom det var så många smaker ändå.
    Väldigt trevligt bemötande av alla vi kom i kontakt med i personalen. Ex Skruvade ner musiken när jag bad om det och kom tillbaka om frågade om det räckte.
    Bra inledning på kvällen i trevlig lokal. Läs mer
  • 2019-10-27

Helen W skrev om Teaterkällaren
    Vi var fyra som åt Early Bird. Förrätten ngt intetsägande men OK, köttet var utsökt, potatisstavarna kan ni byta ut till något godare. De var fina att se på men smaklösa o soggy. Brûlen var superb. De som jobbade var alla trevliga!
    Första besöket men kan nog återvända, perfekt i samband med teaterbesöket för oss! Läs mer
  • 2019-10-21

Ann-Sofie F skrev om Teaterkällaren
    Vårt företag hade kundevent på Teaterkällaren. Alla fick föredömlig service. Personalen var uppmärksam och tillmötesgående. Vänliga och glada. Alla fick dryck snabbt och maten kom till borden i lagom takt.
    En oförglömlig kväll på Teaterkällaren. Tack alla. Läs mer

Patric P skrev om Teaterkällaren
    Som alltid service utöver det vanliga. Snabba, trevliga, proffsiga och mat som är kreativ och riktigt vällagad. Jag var där med internationella kunder till jobbet och vi fick allt presenterat på engelska. Kan inte tänka på något som hade behövt förbättras. Läs mer

Emma E skrev om Teaterkällaren
    Supermysigt ställe! Maten var kanongod och trevlig service! Läs mer

Alexandra L skrev om Teaterkällaren
    God mat och trevlig personal i mysig miljö. Aldrig besviken! Läs mer
  • 2019-10-19

Mikael A skrev om Teaterkällaren
    6 rätters middag för 11 personer!
    Där vi fick ett ett enormt fint bemötande av personal som är mycket professionella, respektfulla och alltid ett leende på läpparna, dom fanns alltid nära till hands och tillgängliga!
    Mina förväntningar var att äta god mat i en mysig miljö. Ni levde upp till över mina förväntningar på alla sätt!
    Stort tack och detta kommer jag rekommendera och prata högt om! Läs mer
  • 2019-10-19

Petra H skrev om Teaterkällaren
    Mysiga lokaler, trevlig personal. Beställde teatermenyn, förrätten fantastisk men entrecoten var av delade meningar. Kanske för att vi inte blev tillfrågade om hur vi ville ha den stekt. Goda tillbehör. Kommer gärna tillbaka. Läs mer
  • 2019-10-18

Fredrik A skrev om Teaterkällaren
    Alltid lika intressanta presentationer av både mat och dryck

Kvaliteten på det som serveras matchas av Beskrivningen av maten på ett utmärkt sätt. Rödvin från Mallorca var också en höjdare 😊 Läs mer
  • 2019-10-15

Mariell E skrev om Teaterkällaren
    Jättefin & kunnig service. Utsökt mat & trevlig miljö! Läs mer
  • 2019-10-14

Camilla E skrev om Teaterkällaren
    Restaurangen hjälpte mig att sätta ihop en middag tillsammans med en vinprovning till min sambos 30-årsfirande. Vi kunde inte varit nöjdare! Vi fick ett stort bord med gott om plats i en mysig, genuin lokal. Kanon service av en duktig, avslappnad sommelier. Maten smakade fantastiskt, speciellt tillsammans med de parade vinerna. Alla i sällskapet hade olika favoriter bland de fyra rätterna vi ätit, vilket ju säger en hel del om att hela middagen höll hög kvalité rakt igenom. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-10-13

Magdalena B skrev om Teaterkällaren
    Bra bemötande och snabb service! Utslkt mat och roligt goda drinkar. Min absoluta favoritrestaurang och bar i Gbg :) Läs mer

Kungsparken 1, 411 36 Göteborg