Technorth Energilösningar AB

Rallarbacken 14, 184 40 Åkersberga — Visa karta

2.4 i betyg av av 9 omdömen
Välkommen till TechNorth Energilösningar!

Vi erbjuder dig en helhetslösning för ditt uppvärmningssystem, även om vårt fokus ligger på värmepumpar, från köp till installation och drift. Idag säljer och arbetar vi med de flesta stora varumärken som finns på marknaden. Vi utmanar marknaden med våra konkurrenskraftiga priser då vi har egna installatörer, som även har kompetens inom VVS och entreprenad.

Vi erbjuder långa garantier, har full certifiering: kylcertifikat kategori 1 från INCERT samt VVS- och elbehörighet, och heltäckande ansvars- och entreprenadförsäkringar hos IF.

Vi lovar bara det vi kan hålla. Kontakta oss för en kostnadsfri konsultation om hur du på bästa sätt värmer upp ditt hem!

Läs vad 9 kunder tycker om Technorth Energilösningar AB

• 2019-05-28

Setareh Jennifer E skrev om Technorth Energilösningar AB
    1 år senare och ännu inget svar...

köpte värmepump med installation juli 2018 och insåg efter ett par månader att ingen kom för att installera. Jag ringde och bad att få kreditera och då ville företaget ta mer betalt för att installera (man skyllde på svårare väggar att borra hål i än normalt). Jag bad de om att kreditera hela beloppet igen då alla varor låg fortfarande inpackade och orörda. De hämtades upp i mars 2019 och jag har skrivit och ringt många gånger med en välvillig uppmaning om att vi ska kunna lösa detta utan några påtryckningar.
    Senast den 21 mars erhöll jag svar om att företget endast behövde vårt konto nr. för att betal ut kredifakturan, vilket de sedermera gavs. Trotts detta har betalning ej skett.
    Härefter har mail skickat till Andreas Ågren (verksamhetschef) den 25 april, men har inte erhållit en återkoppling i frågan. Läs mer
    Allmänna Rörjouren
    3.7 / 5 i betyg — 536 omdömen
    Badge2020
    "Snabbt och kompetent fixat av en trevlig rörmokare. Allt klart inom 2 timmar från vårt nödrop lördag kväll. Söndag morgon kunde vi tryggt åk"
  • Tomas J

2018-12-17

Tomas J skrev om Technorth Energilösningar AB
    Fick ett erbjudande från Vattenfall om en värmepump, best en och fick en orderbekräftelse 20180917 av Anders Larsson hos er, står att jag skulle bli kontaktad efter ca 2 veckor för en installationstid. Installationstiden ligger vanligtvis ca 4-6 veckor efter orderbekräftelsen (20180917) Nu har det gått 3MÅNADER och inte hört nått ang installation, provat ringa er men blir bortkopplad pga av att ni har så mycke att göra, Sms:ade Anders Larsson och han skulle "fixa det" Nu är det ju vinter och har inte hört nått från Anders Larsson eller nån annan hos er, har ju gått 3 MÅNADER så jag tycker att det borde funnits nån liten minut över för ett mail eller nått, kan inte uppleva att ni sköter det här på ett bra sätt, vet inte om jag överreagerar men jag är definitivt inte nöjd. Tomas Läs mer
    Birgitta, Rolf E gillar detta
  • Kent J

2018-12-12

Kent J skrev om Technorth Energilösningar AB
    Riktigt usel leverantör. Beställde Luftvärmepump 21 augusti och fick den till sist monterad 6 december. Inkompetent personal som tagit fel på leveransadressen två gånger trots att det stod rätt i avtalet. Avstå från att göra affärer med detta företag. Läs mer
    2018-12-13 Andreas Å svarar Kent J
    Hej,

Vad tråkigt att höra att du är missnöjd och att det varit problemantiskt!

Den gångna sommaren med varmt väder ledde till att många kunder ville köpa värmepump – då de även kan fungera för att kyla och skapa svalka i ett hus. Marknaden och efterfrågan växte +15% något som ingen hade kunnat förutse. Detta har lett till att leveranser av både pumpar och montage i hela branschen har lidit av förseningar – något som vi så klart är mycket ledsna för.

En annan faktor som specifikt drabbat oss som företag är att ett stort företag i branschen gick i konkurs under sommaren. Vi fick uppdrag av tillverkarna att hantera de garantiärenden som bolaget lämnade efter sig i konkursen. Vi har arbetat intensivt med tillverkarna och kunderna för att lösa problemet under sensommaren och hösten i frågan. Detta arbete har varit komplicerat och också viktigt att i den situation som uppstod verkligen försöka hjälpa de människor som drabbats.

Vi hoppas verkligen att du har förståelse för situationen – men framförallt att du till slut blev nöjd med din värmepump trots allt!

Kontakta oss gärna om du har fler frågor eller funderingar!

Andreas Ågren, VD
    JK Servicemontage - Mitsubishi Electric
    4.9 / 5 i betyg — 71 omdömen
    Badge2020
    "Kan verkligen rekommendera denna kunniga, ordentliga och trevliga installatör!"
    JÖRGEN R
  • 2018-11-13

Verifierad kundrelation
    Anders M skrev om Technorth Energilösningar AB
    Här gick man på en verklig nit, har sällan varit med om något sämre. Vid beställning så utlovas det leverans vid en viss tidpunkt, efter mycket om och men så kommer det en leveranstidpunkt som ligger så långt fram att du bara blir irriterad, när du försöker höra av dig till företaget så går det helt enkelt inte att komma i kontakt med dem eller det företag som dom har valt för att installera, efter drösvis med mail och samtal så lyckades jag iaf avboka det hela tack och lov, vågade helt enkelt inte ha nåt att göra med ett sådant hör företag.... Söker du strul och besvär, då har du verkligen valt rätt företag.... Läs mer
    2018-12-13 Andreas Å svarar Anders M
    Hej,

Vad tråkigt att höra att du är missnöjd och att det varit problemantiskt!

Kontakta oss gärna om du har fler frågor eller funderingar!

Andreas Ågren, VD
  • Stefan A

2018-11-08

Stefan A skrev om Technorth Energilösningar AB
    Sämsta skitföretag jag någonsin stött på,beställde värmepump för två månader sedan men det kanske är normalt👎👎👎👎kan ju inte ge minusbetyg så det får tyvärr bli så bra som en etta😡skall tilläggas att jag inte sett röken av någon pump ännu. Läs mer
    2018-11-09 Andreas Å svarar Stefan A
    Hej,
    Vad tråkigt att läsa att du inte är nöjd!
    Tyvärr är det normalt med 2-3 månaders väntetid i år, det var en väldigt varm sommar så väntetiderna sköt i taket pga det. Detta gäller inte bara hos oss utan även våra konkurrenter.
    Jag kan tyvärr inte se mer än Stefan A så jag kan inte kolla på ditt ärende mer än så. Vänligen maila till kontakt@tnenergi.se så ska jag kolla på ditt ärende och se vad jag kan göra.

2018-11-09 Stefan A svarar Andreas Å
    Jag kan köpa att det tar tid ibland men då ska det informeras om det i förväg.Har inte hört ett ljud från Technorth över huvud taget,har själv fått jaga rätt på info.För övrigt så avbokade jag pumpen idag.
    Stefan Axelsson/Oskarshamn
    Läs mer genom att expandera tråden +
    Huddinge Maskinservice AB
    4.5 / 5 i betyg — 401 omdömen
    Badge2020
    "Värmepump och allt till 100 % belåtenhet på beställning och speciellt gällande installation. Mycket bra service."
    Fredrik V
  • 2018-02-23

Erik Z skrev om Technorth Energilösningar AB
    Fint bemötande, löste de problem som uppstod på ett föredömligt sätt. Duktiga hantverkare på plats. Läs mer
    2018-02-26 Andreas Å svarar Erik Z
    Hej,

Tack för ditt fina betyg!

• 2018-02-04

Henrik N skrev om Technorth Energilösningar AB
    Trevligt bemötande av personal vid frågeställning. Fick klara besked. Läs mer
    2018-02-05 Andreas Å svarar Henrik N
    Hej,

Vad kul att läsa att du är nöjd med vår personal och att du fick klara besked!

Hoppas att du är nöjd med installationen och värmepumpen.

EVEPE AB
    4.4 / 5 i betyg — 68 omdömen
    Badge2020
    "Luftvärmepump Mycket bra bemötande då jag kom oanmäld. Kunde direkt framföra och diskutera mina önskemål och frågor. Levde mycket väl upp"
  • 2017-02-21

Carola S skrev om Technorth Energilösningar AB
    Först vill jag tacka Andreas och säga att jag är supernöjd med Panasonic luftvärmepumpen. Den håller vad du och reklamen sa. Samt att jag blev glatt överraskad med den snabba och efektiva hanteringen. Allt enligt era löften.
    Service mannen som satte upp den ska ha en eloge för sitt sätt och sitt jobb. Jag rekomenderade er till min granne som tyckte det var super.
    Så med andra ord, så rekomenderar jag er, Tech North, med varmt hjärta till andra också.
    Carola Särkkä Läs mer
  • 2009-06-05

Klas K skrev om Technorth Energilösningar AB
    Hemsidan är sådär- men lite olika info på olika sidor ibland, om bla öppettider etc.
    Svårt att navigera, och inte självklart hur man köper och så vidare.
    Produktinformationen är däremot föredömlig, med bra specar och information om tillbehör osv.

Dock höll produkterna vad de utlovade och det var smidigt med hämtning/betalning osv.
    Mailkommunikation funkade också snabbt och smidigt med korta bra svar.

/K Läs mer
    Kyl & Värmepumpservice IVT Center
    4.6 / 5 i betyg — 76 omdömen
    Badge2020
    "Bytte gammal värmepump som hade fel på kompressorn till ny. Behöll gamla varmvattenberedaren och kylslinga med hålen. Installationen genomf"
    Lennart T

Bästa Företagen inom luftvärmepump nära Technorth Energilösningar AB:

Karl Per-Ola S Karl Per-Ola S tycker:
“Bra kommunikation, snabbt och ...” Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte