Tele2 AB

Tele2 AB

Ring 08-20 09 72 www.tele2.com
1.4

Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, innehållstjänster och kabel-tv.

153 omdömen om Tele2 AB

Peter O
Skrev om Tele2 AB

En dörrförsäljare ringer på trots att jag har en stor,tydlig skylt "dörrförsäljning undanbedes".När jag påpekar detta säger han "vi har våra distrikt så jag struntar i skyltar".Han fortsätter med att insistera på att jag ska uppge mitt personnummer,något som jag självklart inte gör vilket gör honom irriterad.Inte ens om jag fick någon tjänst gratis från Tele2 skulle jag nappa på det pga av detta.Undrar om Tele2 förstår att deras säljares uppträdande är direkt kontraproduktivt - troligen inte.Undvik detta företag !

Amanj P
Skrev om Tele2 AB

Köpte en samsung galaxy s24 ultra på hemsidan och det var lovat i deras kampanj (som varade fram till 1 mars) att man skulle få en galaxy pro 5 klocka på köpet. Dessvärre fick jag inte med klockan och kundtjänsten skulle se över saken. Fick den 12 mars ett sms från tele2 om att klockan skulle komma senast veckan därpå. Självklart kom aldrig någon klocka och när jag ringer in igen idag 2 april 2024 så kan de inte ge någon status på ärendet annat än "ohanterat" och ingen uppdatering alls kring vad som sker med klockan. Byter...

Elias A
Skrev om Tele2 AB

Lurade mig för att köpa mobilabonnemangen. Jag kan tyvärr inte ge mindre än en stjärna . Personalen som jobbar med reklamation får hitta något annat jobb. Jag fattar inte hur ett stort företag som Tele2 har så dålig kundservice!!!!

Olga-Malena S

Tyvärr har min erfarenhet med Tele2 varit mycket negativ. Under en månad har jag haft problem med mitt bredband som de inte har lyckats lösa. Trots att jag har försökt kommunicera och be om hjälp har jag inte fått någon adekvat respons. Det verkar som att deras medarbetare saknar den nödvändiga kunskapen för att hantera kundernas frågor och problem på ett tillfredsställande sätt. Dessutom har jag upplevt en brist på ansvarstagande från deras sida, då mina ärenden inte har hanterats korrekt trots upprepade påminnelser....

INKAN H
Skrev om Tele2 AB

Vet inte vilken gång i ordningen jag nu ringer. Jag har fått nya boxen och det har inte varit annat än strul från allra första gången. Helt miserabelt. Bytt boxen tror två gånger, recboxen lika många och BB-modemet en gång. Nya fel hela tiden. STOR varning! Skaffa INTE Tele2 Och som någon tidigare skrivit. Fungerat klockrent mer eller mindre i alla alla år sen början 2000-talet på Comhem/UPC-tiden. Väntetiderna är timslånga och den så kallade "kundservicen" helt värdelös! Enligt handläggaren är jag "prioriterad". Efter...

Susanne N
Skrev om Tele2 AB

Jag bor i Småland men i centralt i en stad i Värnamo, ping 57, nedåt 0,7 mbps, uppåt 1,6 mbps , jitter 21 ms. Det här är så dåligt så att man inte ens kan öppna ett bank id eller fylla i en ansökan om ex arbete på nätet. Vi valde ett familje abbonemang med fri surf.. jag har aldrig haft de här problemen med tre el telia

Haki T
Skrev om Tele2 AB

Tele 2 den sämsta mobil abonnemang jag har haft jag har gjort reklamation i två månader tjänst fungerar ej som det ska som dom lovad på butik tele slutliga svar var du kan inte ändra på eller betala hela abonnemanget 22 månader kvar sluta faktura KÖP INTE BIND INTE FAST HOS EJ TROVÄRDIG OPERATÖR Som tele 2 borde bli av me licens

Per Göran B

I morgon 21/1 2024 är sista dagen för mitt avtal privat. Inget konstigt med det eftersom jag har tecknat avtal företag. Men, jag har inte fått något sim-kort ännu, dvs 2024-01-20. Har kontaktat tele2 "kundservice" för att försöka förmå dem att lösa problemet. Tyvärr är det omöjligt att få "kundservice" att förstå. Kopplas vidare.. Samtalet bryts... Så fr o m måndag 22/1 2024 har man ingen livsviktig internetuppkoppling. Hoppas det inte inkommer e-fakturor att signera innan man dör. Men det struntar nog tele2 i ..

Daniel G
Skrev om Tele2 AB

Pinsamt av mig det här men ändå, än så länge (3 veckor) väntar jag på svar från företagets reklamationsavdelning. Till det pinsamma, blev uppringd (svarade!) av telefonförsäljare som erbjöd Netflix, HBO, Disney+ inkl Viaplay och flera kanaler samt att få låna den allra senaste versionen av AppleTV för 229 kr i två år (!). Jag sa ja och tänkte använda ångerrätten men nej tiden gick. Vid leverans visade det sig att endast några TVkanaler ingick, inga streamingtjänster eller lån av AppleTV.

Marcus B
Skrev om Tele2 AB

Efter att Tele2 den 7:e November ändrat funktionaliteten på sina tilläggskort (datakort) utan att meddela detta) så att man inte längre har publik IP så vägrar de släppa bindningstiden så att jag kan flytta mitt abonnemang till annan operatör som har tjänsten. Efter flera samtal med deras kundtjänst har resultatet blivit att jag ALDRIG mer ska använda eller rekommendera Tele2. Jag har haft Tele2 i mer än 10 år men när detta abonnemanget går ut så är det slut. Tele2 är nu historia för mig och de ca 60 abonnemang jag kontrollerar via de företag jag är engagerad i.

PEDER H
Skrev om Tele2 AB

Bytte operatör till Tele2. Tele2 gjorde här fel. Får fortfarande fakturor från tidigare operatör. Försökt få rättelse men det går ej komma fram till Tele2 kundtjänst. Kötid över 50 min eller som tidigare idag 67 samtal före. Deras telsystem är under all kritik. Först ska man ange persnr sen efter många alternativa Ktjänstval tvingas man till att ange Inloggning med Bankid(om ej anger återkommer frågan i oändlighet) Innan identifiering med BankID måste du på nytt ange ditt pers.nr sen BankId regning, sen åter till kön...

NILS V
Skrev om Tele2 AB

699 kr/mån för halvlångsamt bredband. Kan inte avsluta utan att sitta timmar i telefonkö. Funkade kanske bättre när Comhem hade monopol. Undvik det här bolaget!

Ilona C
Skrev om Tele2 AB

Systematiskt bluffakturor från Tele2. Dom säger att jag har inte sagt up trygghetsavtalet hos dom fast jag har ringt och sagt upp den minst 5 gånger. Fortfarande så skickar dom mig bluffakturor och skickar dom vidare till inkasso fast jag har bestridit dom. Håll er borta från Tele2 finns så många andra seriösa aktörer där ute. Tror att Tele2 inte finns kvar om något år. Jag får verkligen hoppas. Plus så Okunnig personal!!!

Vladimiras S

Vi betalar för blinkande boxen som aldrig levererar internet, kundtjänst skicade mig till reklamationavdelning, de aldrig svarar på email. Att mast kapacitet inte räcker måste vara känd innan ni säljer era tjänster!

Dominique G
Skrev om Tele2 AB

Systematiskt bluffakturor från Tele2. Dom säger att jag har ett abonnemang hos dom fast jag har sagt upp den 7 gånger. Fortfarande så skickar dom mig bluffakturor och skickar dom vidare till inkasso fast jag har bestridit dom. Håll er borta från Tele2 finns så många andra seriösa aktörer där ute. Tror att Tele2 inte finns kvar om något år. Jag får verkligen hoppas.

First-Name L

Bad över mail att säga upp samtlifa tjänster hos tele2. Fick en bekräftelse och tänkte inte mer på saken förns jag någon månad senare insåg att de endast sakt upp tv paketet och inte bredbandet. Alltså hur kan man misstolka..

Jens E
Skrev om Tele2 AB

Knackade på dörren. Sa som tidigare nämnt att de skulle informera men ville sälja i slutändan och binda upp en. Påstår att min nuvarande fiber (openinfra) kommer försvinna 2025 för då tar Tele2 över området och drar in ny kabel..

Erik F
Skrev om Tele2 AB

Sa de skulle informera men ville sälja i slutändan. Otrevliga och mycket tvivelaktiga metoder för att sälja som går ut på att vilseleda kunden om att de tagit över nätet. Undvik bli lurad!

Mikael D
Skrev om Tele2 AB

Sveriges sämsta så kallade kundservice. Det går inte att komma fram på tfn till dom. Man säger inte hur lång telefonkö det är eller beräknad väntetid. Helt värdelöst när man försöker hjälpa gamla föräldrar med deras router och sitter o åker flera mil dit när det inte går att komma fram hos tele2. Ska man boka in en ledig vecka för att lyckas med detta?!! Det är bara pengar in som gäller, kunderna skiter man i.

First-Name L gillar detta
Sara S
Skrev om Tele2 AB

Säger samma som föregående: Har aldrig haft så dålig mottagning eller tappat nät som när jag blev lurad tillbaka till Tele2. Funkar knappt i mitt hem mitt i stan.

Philip Daniel G B

Man ställs i kö för kundservice utan att då reda på en köplats eller förväntad kötid. Du förväntas helt enkelt vänta på obestämd tid.

Mårten A
Skrev om Tele2 AB

Tele2 verkar ha satt i system att ljuga för sina kunder och sedan låtsas att man bryr sig när man pratar med dem. Sedan händer ingenting, jag har haft en diskussion med en utlovad avtalsstart som skulle börja gälla 2 månader efter signering men där Tele2 naturligtvis börjar debitera direkt. Varje gång jag kontaktar kundtjänst lovar de att fixa detta men inget händer. Tele2 är ett skojarbolag som inte gör någon glad bara förbannad. Jag var sedan tidigare mobilkund hos Tele2 vilket fungerat hyfsat förutom att 7-8 samtal om...

Khalil O
Skrev om Tele2 AB

Har aldrig haft så dålig mottagning eller tappat nät som när jag blev lurad tillbaka till Tele2. Åkte också utomlands och stängde av allt som har med när o göra men fick ändå betala 500kr extra för 5sekunder. Bokstavligen. Kan tycka att Tele2 borde förstått att jag inte har ringt eller surfat på 5sekunder men icke sa nicke

ALEXANDER A
Skrev om Tele2 AB

Skulle göra en överlåtelse av mitt tv- och bredbands-abonnemang. Blev i telefon lovad av en kvinna att hon kunde lösa det utan problem. Efter en månad så insåg jag att jag aldrig fick någon bekräftelse på detta så jag hörde av mig igen. Då hävdar de att det inte går att göra över telefon. Jag har då gjort en muntlig överenskommelse att de kan lösa. De påstår att ingen har lovat detta. När jag ber om det inspelade samtalet (alla samtal spelas in), så påstår deras Reklamations-avdelning att just det här samtalet inte finns...

Devis Rafael O

jag beställde mobil bredband för företag. Det känns som att jag kastar min pengar varje månad. dåligt internetmottagning. kundservice har inte hjälpt mig med detta.

MARTIN B
Skrev om Tele2 AB

Satans dålig kundtjänst, suttit 1 timme!!, i telefon kö, blivit bortkopplad 3 ggr ,trots att klockan bara är runt 09 !! Uppmanar alla att tänka om och se sig om efter andra alternativ!!!!

HENRIK B
Skrev om Tele2 AB

Varning för gods skull varning! för detta bolag! Tele2 har sadlat om och blivit ett kriminellt bolag som igen bygger hela sin verksamhet på lura folk in i dåliga usla abonnemang som du aldrig kan ta dig ur. Jag beställde ett FIBER-abonnemang men fick ett Coaxial-abonnemang, Altås inte fiber. Efter som jag inte har Caxial till min så försökte jag avsluta, men Tele2 hade lurat in mig i ett tvåårs-abonnemang och de går aldrig att ta sig ur innan dessa två år även om de aldrig levererat en enda bit data till mig och även om...

Karl Robert Joakim S

Helt värdelöst, deras obegränsat surf ska läsas helt tvärtom.

Anders B
Skrev om Tele2 AB

Kundsupporten hos Tele2 är en veritabel katastrof. Jag hoppas att samtalet till dem 17/7 kl. 15:45 finns inspelad "i kvalitets och utbildningssyfte". Ohjälpsamma och otrevliga medarbetare. Teckna inte avtal med Tele2, välj vad som helst i övrigt som finns att välja på.

Jurij S
Skrev om Tele2 AB

Det här är en bedrägeri företag Jag fattar inte hur kan dom finnas kvar på marknaden??? Dom lurar ljuger och fuskar Jag kommer Aldrig mer köpa några tjänster på Tele 2 !!!!!

Andréas B
Skrev om Tele2 AB

Ni bytade ut mitt tivo (fullt fungerande) till tv mini hub, nu sitter jag här med problemen!! Kvällstid dessutom, har ni teknisk support stängd och en provisionering går inte att genomföra! Vilket innebär en kväll utan tv! Hur kan man vara så usla med de tjänster man har, att man inte ens erbjuder en support av kvalite?!!! Sämsta jag varit med om!!!

Mikael L
Skrev om Tele2 AB

Nöjd med bredband och mobilabbonemang men herregud vad buggiga deras applikationer är. Kan inte ens räkna upp alla fel, senast försökte jag koppla mitt tele2play mot en tv som enl faq ska gå men sen står det att mitt abonnemang inte har lagt till enheten och det kan man inte göra nånstans. Detta efter att inte kunnat logga in alls på en månad

Ewa Christina S

Jag övertalades att byta abonnemang med avtal på 2 år. Det som händer är att mitt gamla klipps, men det nya funkar inte. Jag har nu varit utan i 4 dagar, och tvingats köpa ett kontantkort. De skyller på tekniskt fel. Om ett teleföretag har SÅ dålig teknisk utrustning... Välj ett annat! Alternativet är inkompetent personal, vilket är lika illa. Jag ville bryta avtalet, då de inte uppfyllt sin del, men se det gick inte. Jag är fastlåst vid detta värdelösa företag och utan fungerade telefon.

Alfred S
Skrev om Tele2 AB

Fruktansvärt dåligt. Tele2 play funkar inte. Loggas inte inte fastän kan har ett konto. Kundservice inte öppen. Fyfan, lurar bara folk till att byta abonnemang. Håll er till Telenor och 3 folk, snälla.

Cast U gillar detta
Niklas L
Skrev om Tele2 AB

Kommer aldrig använda Tele2 igen ! Jag tecknade ett abonnemang ink streaming hos Tele2 den 26/4 p.g.a att jag ville se slutspels Hockeyn som gick på TV12 onsdag, fredag och söndag Och vad händer ! På söndag 30/4 1830 när vi ska se finalen, ja då finns inte TV12 kvar!!! Tele2 förklaring: Hej och tack för ditt mejl, Vi beklagar självklart att du missade den sändningen du önskat se. Det har gjorts ändringar i utbudet för Streamad Tv från och med 1/5-2023 där TV4, sjuan och TV12 ej längre ingår som streamade kanaler. Du...

Veronica H
Skrev om Tele2 AB

Mina gamla och sjuka föräldrar blev lurade att skaffa abonnemang hos dessa lurendrejare! Inget fungerar!! De kan inte ens ringa för samtalen bryts hela tiden eller så hör man knappt något! Skitföretag!! De tar inget ansvar för fel de gjort, och ingen kompensation heller! Otrevlig och okompetent kundservicepersonal!! Vill verkligen varna för detta oseriösa företag!!

Per J
Skrev om Tele2 AB

Jag har haft ComHem i 10 år utan problem, sedan köper tyvärr Tele2 upp dom och allting rasar ihop som ett korthus. Mitt bredband är långsamt och signalen bryts var och varannan dag, är det någon där ute som vet vad dom har gjort så skriv gärna en rad. Undrar om Telia är bättre?

Clara S
Skrev om Tele2 AB

Fick precis hjälp av Ellie i telefonen efter att hennes kollegor som fucking suger inte har sett att autogiro betalning väntar på att godkännas av banken. I ett halvår har jag betalat onödiga pappersfakturor för att era kollegor inte är medvetna? Har ringt 4 gånger varje månad för att ordna med autogiro ändå har ingen sett detta? Tack Ellie jävla stjärna som hjälpte mig och kompenserade upp för all huvudvärk!

Markus P
Skrev om Tele2 AB

Varit kund i åratal. Fick ett sms om att de skulle avsluta abonnemanget och transferera mig till ett nytt abonnemang. Inget jag bad om eller ville. Skulle bli 150:- dyrare i månadskostnad dessutom. När jag ringer och frågar hur det här gått till får jag veta att jag ska vara glad för det nya abonnemanget var tydligen bättre.. Då sa jag att jag byter abonnemanget till en annan operatör, plötsligt går det förhandla om priset. Skitföretag! Det blev Hallon istället

Jonatan A
Skrev om Tele2 AB

Hade kampanj på hemsidan om 1000/1000 för 299/mån. Pga att tidigare boende hade haft Tele2 så fick jag ett nytt erbjudande 500/100 för 399/mån... försöker lura en innan man ens skrivit på, tur att jag inte band mig med dom i 2 år!

Niklas R
Skrev om Tele2 AB

Saxat från deras egen hemsida. Kan jag använda mitt Tele2-abonnemang med obegränsad mobildata även om jag bor utomlands? Nej. Abonnemanget gäller för tillfälliga vistelser i andra EU/EES-länder + ytterligare de 26 länder i världen som gäller för Obegränsad. Om du använder din mobildata mer utomlands än i Sverige under en period på fyra månader kommer du att bli kontaktad av Tele2 för att se över dina behov. Får efter mindre än 2 månader sms om att det kommer att behöva debiteras 35:-/gb om jag fortsätter att använda data...

Frans F
Skrev om Tele2 AB

Bredband! Största skojeriet! 300MB sek kan knappast köras upp till 10-12MB Ingen vill ta ansvar! inga åtgärder! inga svar!

Per J gillar detta
Erik Johan S

Skaffa inte bredband med detta bolag, de kan inte leverera på vad som utlovas och de tar överpris sen gör det svårt att avsluta abonnemang eller få hjälp. Ett riktigt skojarbolag som körs i botten av Kinnevik. Kinnevik som håller på att kraschar som en komet och de är inte intresserade av att skapa ett kvalitetsbolag av tele2 utan ska bara krama sista kronorna från sina kunder. Många bredbandsbolag är urkassa men tele2 är det sämsta.

Lana P
Skrev om Tele2 AB

Deras på uppdrag säljare är kvalificerade för BankID bedrägeri Värsta tänkbara kundservice UNDVIK Tele2 för din egen bästa

Isabell L
Skrev om Tele2 AB

Nu har det gått över 1 månad utan att Tele2 har åtgärdat det fel som finns. Från att internetet försvann veckan innan jul och inte hade någon uppkoppling på en vecka till att tjänsten är otroligt ostabil och bara lägger av. Allt från att inte fungera i 5 minuter till 4 dagar. Nu går vi in på dag 5 utan internet. När jag väl har uppkoppling så är det inte utlovad hastighet. Ca 1 gång i veckan har jag kontaktat kundtjänst men ingenting har hänt mer än att de vet att felet verkar sitta hos en granne, och vi är fler drabbade...

Per J gillar detta
Anders E
Skrev om Tele2 AB

Aggressiva dörrknackare med uppdrag att kränga -> provision. Säljare stöpta i formen -'vi går inte förrän kunden sagt nej 5 ggr', Återkommer samma dag fast man sagt nej. Varning för detta oseriösa "företag"

ARASH H
Skrev om Tele2 AB

De erbjuder lövande tjänster men kan inte leverera enligt avtalet. när man vill avbeställa tjänster som har inte ens börjat levereras debiterar de 10tkr 😡 kö tider är väldigt långa när man kontaktar kundservice

SOFIA P
Skrev om Tele2 AB

Det blev ett misstag vid ingång av mitt nya avtal. I personlig kontakt med Tele2 möttes jag av sammanlagt fyra medarbetare som alla bemötte mig på ett utomordentligt och mycket professionellt vis. Allting rättades till, jag blev erbjuden ersättning och var och en av dessa medarbetare gjorde sitt yttersta för att hjälpa mig som kund. Därmed måste jag påstå att Tele2 är ett utomordentligt bra företag med fantastisk kundservice. Högsta poäng av en nöjd kund.

SEBASTIAN O
Skrev om Tele2 AB

Skriver som så många andra, hade jag kunnat ge minusbetyg hade jag tveklöst gjort det. Vi upptäckte efter nästan ett ÅR att vi betalat för en Playtjänst vi aldrig beställt. I kontakt med support hävdar de bestämt att de mailat ut info kring detta och att vi, eftersom vi inte svarat på mailet och tackat ner till tjänsten, passivt godkänt detta tillval. Hur oetiskt detta sätt att prångla på aningslösa kunder extrakostnader än är, så visade det sig dessutom att de skickat just detta mail till en felaktig mailadress. De hade...

ARASH H gillar detta
LISE-LOTT E
Skrev om Tele2 AB

Katastrof, beställde ett mellan abonnemang och fick ett stort och nu får jag ingen ordning på det. Dessutom har jag bara 12 av 94 kanaler (vad fan jag nu ska med det till) Har bett att få lyssna på inspelningen, men det får jag inte. Sååå trevliga nr man ska köpa, men kundservicen är katastrofal. En satt och smaska mig i örat, ja hon ät väl kvällsmat. Fy fan för tele 2, aldrig mer

ARASH H gillar detta