Laila Dahl - Terapistudion

Laila Dahl - Terapistudion

www.lailadahl.se
  • BadgeTwoYears

Varmt välkommen till Terapistudion! Att gå i terapi/parterapi är inte detsamma som att "älta" känslor i det oändliga, eller fastna i det som varit. Det handlar snarare om att acceptera och göra sig medveten om vad man känner, för att sedan utifrån det kunna välja ett mer konstruktivt och hållbart förhållningssätt. Laila Dahl/Terapistudion...

88 omdömen om Laila Dahl - Terapistudion

Sedan starten hos Reco 2018

Johanna W
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Laila stödjer på ett äkta och klokt sätt.

Carin H
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Professionell och lyhörd rådgivning. Situationsanpassad metodik där samtalen utvecklas efter behov och framdrift. Kan varmt rekommendera Terapistudion både för individuell terapi och parterapi.

Svar från Laila Dahl - Terapistudion

Tack Carin - det är ni som gör jobbet - tack att jag får följa med på resan!/Laila

Helene M
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Jag kan verkligen rekommendera Laila för samtalsterapi. Hon är lyhörd och inkännande och jag känner verkligen att jag har fått större självkännedom och verktyg att hantera olika områden genom våra samtal.

Tack Helene! Fint att få bredvid! Mvh/Laila

Conny M
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Genomgående ett bra och personligt bemötande. Jag upplever också en stor förståelse och flexibilitet om det behövs byta tid etc. Jag tycker Laila är bra på att skapa ett lugn under samtalen och kunna kombinera det med att driva på samtalet framåt. Det gör att jag som kund upplever att jag kommit framåt i min process. Konkreta åtgärder kombinerat med insiktsfulla perspektiv har gett mig en bra plattform framåt. Rekommenderas varmt.

Tack Conny! Spännande att följa din process!MVh/Laila

Leif N
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Mycket bra. Tryggt inkännande och flexibelt.

Tack, Leif! En dag i taget!/Laila

Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Laila är klok, erfaren, och empatisk! Kände mig trygg från första stund och kunde dela med mig av mina tankar och funderingar. Jag är så tacksam för samtalen med henne, samtalen har gjort mig starkare!

Tack, Anna! Så fint att få följa dig!/Laila

Maria T
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Laila har ett varmt och tryggt bemötande där vi har blivit behandlade med oerhörd respekt. Att samtala med Laila har gett oss nya perspektiv och hjälpt oss att komma vidare.

Svar från Laila Dahl - Terapistudion

Tack, Maria! Det är ni som gör jobbet, men tacksam att jag får gå bredvid!/Laila

Annelie Anette B
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Mycket nöjd! Mycket givande parterapi, laila lyssnar in och hjälper oss som par att se saker ur andra synvinklar. Vi fick även ta del av mindre och enklare övningar vi skulle ta med oss hem och utföra, detta gav oss ytterligare "verktyg" i att fortsätta bygga och stärka våran parrelation. Kan varmt rekommendera till andra par med lite trasslig relation. Det känns seriöst, tryggt och ärligt.

Svar från Laila Dahl - Terapistudion

Tack, vad glad jag blir! Allt gott till er!/Laila

Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Alltid som ett tryggt rum att möta Laila, ett rum där jag får möta mig själv. Att få syn på nya infallsvinklar och vägar som jag hittar med hjälp av hennes vägledning. Rekommenderas varmt!

Tack Anna! Fint att få följa dig! Mvh/Laila

Helen A
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Kände mig väl bemött, lyssnad på och sedd!

Svar från Laila Dahl - Terapistudion

Tack Helen, allt gott nu och framöver!Mvh/Laila

Paulina N
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Jag är jättenöjd med de samtal vi har haft. Laila är lyhörd och professionell.

Tack Paulina, fint att få följa er! Mvh/Laila

Hans G
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Kändes mycket bra att tala med Laila! Hon är inkännande, erfaren, trygg och empatisk! Kan verkligen rekommenderas!

Tack Hans, det värmer! Allt gott! /Laila

Bitta P
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Hej! Blev väldigt väl bemött. Möttes av lyhördhet och förståelse. Fick bra råd om hur jag kan tänka. Bra att köpa några träffar åt gången så tipsen och råden jag fick hann sjunka in och jag hann ändra mitt tänk och reflektera det med teapeuten. Det tar tid att befästa ett nytt förhållningssätt. Med vänlig hälsning,.

Tack Bitta! Allt gott framåt!/Laila

Helena S
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Vi har än så länge bara träffat Laila två gånger och känner oss definitivt väl bemötta. Vi har också fått effektiva tips att börja arbeta med. Vi hoppas och tror att kommande träffar ska fortsätta på ett ännu mer utforskande och konstruktivt sätt och att vår samlade bedömning när vi är klara ska bli 5 av 5.

Svar från Laila Dahl - Terapistudion

Tack Helena, spännande att följa er resa inåt och framåt!/Laila

Ann-Kristin A
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Jag har haft två samtal och känt att jag har blivit förstådd och fått handfasta råd hur jag ska angripa vissa situationer. Laila är unik i och med den bakgrund som hon har och det ger mig trygghet .

Men åh, tack Ann-Kristin! Tack för förtroendet!/Laila

Lotta E
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Laila är fantastisk och mina förväntningar har infriats plus mycket mer.

Svar från Laila Dahl - Terapistudion

Stort tack för det, Lotta E. Så fint att få följa dig!

Lotta L
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Ett jättebra bemötande. där jag genast kände att jag kunde slappna av, jag kände mig trygg och var inte rädd för att dela det jag behövde dela och få hjälp med. Mötet med Laila - Terapistudion är det jag behövde för att på bästa sätt kunna komma vidare med livet. Det här är den bästa investering jag gjort som gäller mitt eget liv.

Svar från Laila Dahl - Terapistudion

Så fint att höra Lotta L. Tack! Du visar stort mod - och mod föder mera mod. /Laila

Maria A
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Vi valde Laila för parcoachning/terapi baserat på alla goda rekommendationer och vi kan båda två säga att Laila verkligen lever upp till dem. Hon är inkännande, inger stort förtroende och dömer ingen utan ställer bra frågor som får oss att se saker ur nya perspektiv. Det har verkligen varit en bra investering i vårt förhållande för att få verktyg att kunna hitta tillbaka till en mer kärleksfull vardag och inte bara gnat och tjat.

Svar från Laila Dahl - Terapistudion

Tack kära ni! Ni gör jobbet:) Önskar er en riktigt fin sommar nu!/Laila

Karolina F
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Laila är inlyssnande men kommer även med inspel vilket jag tycker är värdefullt. Hon driver mig lite framåt vilket behövs i den situation jag är i, där jag själv är lite famlande.

Svar från Laila Dahl - Terapistudion

Tack, Karolina! Spännande att gå en bit med dig på vägen. Önskar dig en fin sommar!/Laila

Lejon Micael L
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Har gått endast två gånger hittills. Så långt tycker jag att det känns bra. Man känner sig trygg i att öppna sig och prata. Hon är inlyssnande och pedagogisk. Dessutom väldigt trevlig. Mina förväntningar är bekräftade tycker jag än så länge.

Tack Micke! Ses igen framöver!/Laila

Peninna R
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Jag har gått till Laila i många år nu, i början ofta numera bara några ggr per år. Laila har en otrolig förmåga med sina frågor och tankar hjälpa mig att få syn på mig själv, var jag befinner mig nu och hur långt jag har kommit. Stärker mig att fortsätta på den väg jag har börjat även om jag tycker själv att jag går bakåt ibland när det blir för mycket. Hjälper mig att tro på att kärlek finns trots att det är så svårt och hårt många ggr i livet. Numera börjar jag till och med tycka om mig själv, en stor gåva o känsla. Tack Laila för ditt stöd.

Svar från Laila Dahl - Terapistudion

Tack fina Peninna! Det är så spännande och givande att följa dig - och du växer så det knakar!/Laila

Sofie H
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Jag har gått till en del olika psykologer utan att hitta rätt, men jag rekommenderar Laila varmt efter våra samtal.

Tack Sofi, ses snart!/Laila

John L
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Laila har verkligen hjälpt mig att ta mig igenom en tung period. Laila är oerhört engagerad, stöttande och lätt att prata med. Hennes kunskaper om eneagrammet är idag till stor hjälp för mig i min process att förstå mig själv, varför och hur jag ska tänka framåt. Tack Laila! John

Svar från Laila Dahl - Terapistudion

Tack John för dina ord. Och ditt mod. "Det handlar inte om att vi faller, utan om hur vi reser oss upp". /Laila

Elisabeth V
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Jag kom till Laila för ”jag vill bara ha lite frid”. Genom åren har Laila varit min oas. En källa där jag funnit kraft. Hon har hjälpt mig att hitta lösningar när jag har kört fast. Laila är inlyssnande och trygg. Vet precis vad jag behöver och lär mig se saker ur olika synvinklar. Idag har jag frid.

Svar från Laila Dahl - Terapistudion

Tack, Elisabeth för dina ord och att du berättar! DU vet vad du behöver idag (!) - och att du har fått din frid gör mig så innerligt glad!/Laila

Simon M
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Laila är lyhörd, får mig att upptäcka nya saker om mig själv och jag växer som människa hos henne.

Stort tack Simon!/Laila

Berivan T
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Jag hade inte mycket förväntningar när vi bestämde för att gå på par terapi men efter redan första gången kändes det jätte bra Vi har varit super nöjda med Laila

Tack Berivan! Fint att följa er!/Laila

Carina L
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

- Lugn och skön miljö. - Respektfullt bemötande, både inlyssnande och adekvat respons. - Jag är nöjd med samtalens upplägg. Samtalspaket, 5 ggr.

Tack Carina!/Laila

Vendela K
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Fått jättebra hjälp av Laila. Hon är lyhörd, varm, empatisk, ärlig och rak!

Svar från Laila Dahl - Terapistudion

Tack Vendela att förtroendet - att jag får gå bredvid dig en bit på vägen!/Laila

Ruben B
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Laila Dahl är en fantastisk terapeut. Hon är både vänlig och kompetent. Laila kommer med mycket små goda råd som blir användbara i vardagen. Jag hade hört mycket gott om Laila och det motsvarade mina förväntningar. Tack Laila du är en mycket god sorgelots !

Tack Ruben, så fint att höra! /Laila

Helena R
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Lailas lugna bemötande inger trygghet och lockar fram det bästa hos båda parter, även i känsliga och svåra frågor. Vi kom med höga förväntningar till parterapin utifrån det vi läst och förväntningarna infriades med råge. Med sin erfarenhet och klarsyn lyckades hon snabbt se vad det handlar om och på ett avväpnat och naturligt sätt lyckades hon sätta fingret på frågor där vi kanske gått som katten kring het gröt.

Svar från Laila Dahl - Terapistudion

Tack Helena för de fina orden, det värmer! Spännande att följa er!/Laila

Therese H
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Fint och empatiskt bemötande när livet totalt krossades.

Svar från Laila Dahl - Terapistudion

Tack Therese. En dag i taget...Som nån sa ; "Det är som mörkast just innan det ljusnar." /Laila

Ana S
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Jag behövde hjälp med att komma över sveket ifrån min man och acceptera att jag blivit besegrad men inte nedbruten. Sluta älta och hitta en ny synvinkel på mitt nya liv och få hjälp med ilskan och orättvisan. Laila har gett mig frågeställningar som jag kan fråga mig när tankarna kommer också har Laila gett mig bekräftelse på att jag har rätt att känna så som jag gjort. Hon har hjälpt mig att få tillbaka lite av mitt egenvärde. Att leva i sitt nya liv är inte lätt när man varit med om detta. Men det går sakta sakta framåt.

Tack Ana. Du har gjort en rejäl resa. All respekt! Och du är på god väg. /Laila

Annika B
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Samtalen med Laila har varit till stor hjälp för mig.

Svar från Laila Dahl - Terapistudion

Tack Annika, och fint att höra!/Laila

Chia R
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Upplevelsen har varit lärorikt det har faktiskt hjälpt vår relation att bli starkare. Vi har valt ett paket med 5 besök

Svar från Laila Dahl - Terapistudion

Vad fint att höra. Spännande att följa er på vägen!/Laila

Brian C
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Blev bra bemött. Kunde vara praktiskt med bekräftelse av nästa bokade tid så som hos tandläkare/ frisörer etc. Samtalen sammantaget mötte mina förväntningar, Samtalsterapi för individ

Sanna C
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Laila är inte bara en underbar parterapeut utan även någon som hjälpt oss att utvecklas på varsitt håll. Skulle varmt rekommendera henne till alla, ni kommer inte bli besvikna!

Tack Sanna det värmer! Allt gott vidare!!/Laila

Pernilla E
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Så kunnig, förstår en på kort tid till så man kan komma in i ämnet direkt. Konkreta förslag som hjälper.

Svar från Laila Dahl - Terapistudion

Så fint att höra, Pernilla. Tack och allt gott tills vi ses!/Laila

Kicki O
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Vänligt, personligt bemött.Mina förväntningar infriades med råge. Jag återkomm med glädje.

Men åh, tack Kicki! Spännande att följa dig på resan./Laila

Cecilia O
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Jag har känt till Laila Dahl som sångerska sedan ungdomen. Har senaste åren följt henne på Instagram och lyssnat på en av hennes böcker. Eftersom jag kände förtroende för henne bokade jag ett samtal med henne i höstas. Vi hade samtalet via telefon, men jag hade förberett genom att beskriva mina problem i ett brev innan. Jag tycker att hon skötte allt på ett proffsigt sätt. Hon lyssnade och ställde frågor som gjorde att jag kom fram till en hel del svar själv. Jag upplevde henne som en duktig samtalsterapeut, men också en varm medmänniska 🤗

Tack, Cecilia för orden och förtroendet - det värmer! /Laila

Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Lugn och behaglig miljö för samtalsterapi. Vänligt bemötande med god inlevelse i min problematik. Saknar dock någon form av skriftlig sammanfattning/dokumentation av varje möte som t ex råd och vägledning.

Svar från Laila Dahl - Terapistudion

Tack Anna! Tyvärr kan jag inte hinna med att ge en skriftlig dokumentation efter varje möte, som du efterfrågar här. Men jag rekommenderar att alla klienter som orkar och själva vill, gärna skriver en egen liten summering efter våra möten. Som en dagbok genom terapin. Skrivandet är också ett bra sätt att bearbeta och repetera. Allt gott!/Laila

Kristina F
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Jag har blivit lyssnad på o tagen på allvar. Jag har fått goda råd o verktyg att ta till mig. Det är ett plus hon även skrivit flera böcker som man kan få hjälp av gång på gång. Rekommenderas varmt.

Svar från Laila Dahl - Terapistudion

Hej Kristina och tack för det!/Laila

Lena P
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Förra våren tog jag kontakt med Laila Dahl av den anledning att min dåvarande livspartner ville lämna och separera efter drygt 30 årigt förhållande. Tillvaron kraschar o rasar fullständigt. Hur gör man, vad händer nu? Detta har man ju ingen erfarenhet av! Förstår att det nu behövs professionell hjälp och kompetens. Är så innerligt tacksam över det beslutet och all den hjälp jag från första kontakt fick och fått genom Laila o Terapistudion. Saklig, erfaren, tydlig, trygg och mjuk i sin handledning med ett...

Svar från Laila Dahl - Terapistudion

Men åh, tack Lena! Du är fantastisk, du väjer inte för det svåra - och ja, du ser vad det lönar sig i längden. Allt gott!/Laila

Auli K
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Jag har haft många bra samtal med Laila. Hon är professionell, klok och inkännande. Jag har fått bra hjälp att förstå varför jag känner och reagerar som jag gör i vissa situationer och hur jag ska hantera de känslor när de kommer. Laila har varit duktig att få mig att se saker från olika perspektiv och jag har faktiskt fått många ”aha-upplever” när jag samtalat med henne. Kan verkligen rekommendera henne!

Svar från Laila Dahl - Terapistudion

Tack Auli - du växer så det knakar!

Elin H
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Laila är en inkännande, professionell och erfaren terapeut med kunskap i att kartlägga hur och varför konflikter uppstår i tvåsamhet. Hon utgår bl.a från kärlekens språk och anknytningsteorin. Rekommenderas varmt!

Svar från Laila Dahl - Terapistudion

Tack Elin! Att jag får följa er en bit på vägen!

Agneta G
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Jag vill med glädje rekommendera Laila Dahls Terapistudio för samtalsterapi. Förutom att Laila är mycket kompetent inom sitt område, besitter hon stor livserfarenhet och visdom. Hennes varma utstrålning bidrar till ett fint samtalsklimat som i sin tur leder processen framåt på ett fruktbart sätt. Hon får en att se saker från ett annat perspektiv, även jobbiga saker, utan att man riktigt förstår hur det går till. Terapistudion med Laila Dahl överträffade absolut mina förväntningar!

Svar från Laila Dahl - Terapistudion

Men tack fina du - det är inspirerande att följa dig!

Maria L
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Kan varmt rekommendera Laila! Professionell, kompetent, lyhörd och klok. Det bästa stöd och hjälp vi kunnat tänka oss.

Svar från Laila Dahl - Terapistudion

Tack, det värmer! Det är ju ni som gör jobbet! /Laila

MARI B
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

När allt kändes som svårast hittade jag en bok som kändes som den talade till mig. Det var Lailas bok ”Att gå sönder och bli hel igen”. Den gav mig tillåtelse att känna alla känslor jag hade, här fanns en människa som jag litade på skulle förstå både mig och min partner.,Och så har det också blivit i den parterapi som vi nu gått i lång tid. Utan dig Laila hade den här tiden varit så mycket svårare. Du är den bästa terapeut jag mött i livet och jag vet för jag har provat några. Kram/Mari

Men åh, tack Mari. Det värmer verkligen. Kram tillbaka, fina ni/Laila

Johan M
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Tack Laila för vad du gjort för hela vår familj. Genom dina samtal med mig och min man så fann vi vägen tillbaka till varandra. Vi har nu en relation som bygger på respekt samt kärlek.Ditt sätt att lyssna, ge stödjande frågor i diskussionerna tog oss hela tiden framåt. Det känns så fint och tryggt att du finns för oss även i eventuella situationer framledes där vi kan behöva en trygg person att samtala med! Tack från ett lyckligt par i "mogen ålder"

Svar från Laila Dahl - Terapistudion

Upptäcker nu att jag missat svara här - men ni vet nog redan. Det har varit så fint och starkt att se hur ni klarade er igenom och ut på andra sidan. Tack för förtroendet!/Laila

Helen E
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Kunnig och lyhörd. Duktig på att lyssna in och analysera det vi säger. Hon verifierar det vi säger och kommer med alternativa sätt att tänka. Hon utmanar oss att tänka i nya banor. Man känner sig stärkt efter ett besök hos Laila.

Svar från Laila Dahl - Terapistudion

Tack Helen E - så fint att få följa er!

Linda S
Skrev om Laila Dahl - Terapistudion

Jag är nog en ganska kräsen kund / klient och hade hört mig för en del - och från två olika håll fått rekommendation om Laila Dahl. Har nu haft 5 terapitillfällen. Upplever att hon har en sällsam förmåga att på kort tid ’förstå hur jag funkar’ och vilket ’språk’ som behöver användas för att nå mig som bäst. Laila använder tiden väl, lyssnar uppmärksamt och har en framåtlutning i att komma djupare för att nå kärnan. Skilled i sina frågeställningar, kreativ och snabb i sitt resonemang, trygg som person och i sin...

Svar från Laila Dahl - Terapistudion

Tack fina Lind Sk - det har varit spännande att följa dig en bit på väg. Välkommen tillbaka!/Laila