The Concept

Östra Larmgatan 18, 411 07 Göteborg — Visa karta

Är du sugen på något annorlunda? Låt oss ta dig med på en dekadent, kulinarisk resa med god mat och spektakulär underhållning. Följ med bland akrobater, DJs och sångare ackompanjerat med vår flerrättersmeny. Vår ambition är att utmana och överraska dig som gäst.

Kvällen börjar i restaurangen med mat och underhållning för att sedan avslutas på THE CLUB, vår alldeles egna nattklubb. Släpp taget och låt dekadensen flöda med oss på The Concept.

Vi finns för dig, oavsett privatperson eller företag & stora grupper - Välkommen!

Läs vad 87 kunder tycker om The Concept

• Lars L skrev om The Concept
    Jag tycker att ni borde komplettera sången på balkongen med en utförlig information (reklam) om The Concept med en ordentlig reklam om showen. Detta kan innebära framtida besökare till showen från dem som råkar befinna sig på platsen.. Läs mer
  • Hannah Josefina G skrev om The Concept
    Fantastisk show och mat! God variation, olika smaker! Mycket gott! Kommer verkligen rekommendera för andra och komme tillbaka själv att uppleva. Läs mer
  • Ebba A skrev om The Concept
    Bättre än förväntat. Köpte platinum biljetternoch satt fantastiskt bra. Bra från början och nästan till slutet. Avslutet på kvällen var lite abrupt.
    Servitören kunde haft lite bättre koll på vinerna och inte varit så tillknäppt. Servitörerna hade kunnat vara mer av en upplevelse som allt annat. Läs mer
  • Lena P skrev om The Concept
    Fantastiskt bemötande, fantastiska lokaler och en trevlig show. Mycket vegetarianer i vårt gäng och där kunde det varit lite roligare variationer i rätterna. Dock vill jag ge ett plus för att det var mycket trevligt serverat. Läs mer
  • Violetta K skrev om The Concept
    lite show mat sådär
    lite tråkigt show Läs mer
  • Janis F skrev om The Concept
    Maten var över förväntan, mycket gott!
    Gott, trevligt och proffesionellt bemötande.
    Riktigt duktiga artister!
    Stort tack för en fantastisk upplevelse Läs mer
  • Lisbeth E skrev om The Concept
    Vi var en förening på 107 personer och allt från beställning till genomförande motsvarande förväntningarna.
    Ett litet minus var att våra deltagare skulle själv boka o betala för ytterligare vin. Tyvärr fungerade det lite dåligt vid några bord vid betalningen så föreningen fick stå för ett antal glas extra. Läs mer
    2018-11-13 Wallmans Group svarar Lisbeth E
    Hej Lisbeth!

Tack för att du tagit dig tid att ge oss din feedback.
    Vi tar den med oss och önskar er varmt välkomna igen!
  • Tove Sigrid F skrev om The Concept
    Spännande och annorlunda kväll! Full pott på lokalen och interiören. Toppklass på personalen och de som uppträdde.

Mindre bra: pelaren som var i vägen och skymde all sikt fastän vi hade premiumbiljetter.
    Maten ger jag betyg ett. Alldeles för lite mat för en helkväll. Dessutom val av mat som inte passar alla även om man inte är allergisk. Jag tror att ni skulle vinna mycket på att ha två alternativ på menyer som går att se i förväg. Läs mer
    2018-11-13 Wallmans Group svarar Tove Sigrid F
    Hej Maria!

Tack för att du tagit dig tid att ge oss din feedback.
    Vi strävar alltid efter att våra gäster skall lämna oss nöjda och vi beklagar att vi inte levt upp till dina förväntningar fullt ut denna gång vad gäller maten.
    Vi hoppas vi får en ny chans att imponera på er snart igen.

• Juri C skrev om The Concept
    Platinum package

Great information before showday

Fantastic way that the waiter introduced us to the venue before seeting us.

Great value for money entertainment wise, especially when the relatively small number of guest, guess that is why the package price per person is relatively high.

Food presentation was great.
    Food level/taste and quantity was medium and not fully satisfying.

*Biggest UP for the show was the fantastic scenary and entertainment level. This is a variety show, so go their to get an fantastic and unique experience with your love ones, instead of thinking you can talk all night and enjoy food.

Loved it and want to recommend it to everyone. Läs mer
  • Jessica Karolina S skrev om The Concept
    Helt magiskt, det bästa vi varit på både vad gäller show och mat. 10 av 10. Läs mer
  • Birgitta J
    Birgitta J skrev om The Concept
    Härlig miljö, goda drinkar, fantastiska uppträdanden men maten är inte riktigt så god som den skulle kunna vara Läs mer
  • Iris Catalina G
    Iris Catalina G skrev om The Concept
    Över all förväntan!! Hög standard på både mat, service och artisteri!! Kan varmt rekommendera!! Läs mer
  • Lars Einar L skrev om The Concept
    God mat och trevlig underhållning.
    Sittplatser mitt i underhållningen.
    Överaskande uppträdande och bra kvalitet. Läs mer
  • Anne S skrev om The Concept
    Mkt trevligt bemötande redan i dörren och hela kvällen.
    Bra mat. Gott.
    Servicen var omtänksam och uppmärksam.
    Helt ok och blandad underhållning.
    Tyckte dock att DJ musiken var för hög volym vilket gjorde att det var svårt att hålla ett samtal. Framför allt med okända som var placerade bredvid. Vill inte krypa in i örat på dem. Läs mer
  • Ulrika A skrev om The Concept
    Bra show, maten var bara OK inget mer, men dukningen och serveringen gjorde det till en upplevelse, men smaken var ju tam och inte blev man mätt heller. Köpte mellanpaketet och blev placerade vin den stolpe som skymde showen, så man fick springa runt för att se, det var dåligt de platserna borde vara billigare, dessutom hade man ju springet in och ut från köket i ryggen. Bra servitörer och de som gjorde showen var grymt bra, ena sångaren var ju helt grym. Läs mer
  • Jörgen Peter J skrev om The Concept
    Köpte en plats på balkongen med 3 rätters som blev uppgraderad till golvet (bredvid scen) med 6 rätters.

Väldigt bra bemötande när vi kom, härlig serveringspersonal och mycket bra underhållning mellan rätterna(detta var också vältajmat)

Hade inga förväntningar när jag kom då man inte visste något om vare sig mat eller uppträdande.

Kvällen blev en fantastisk upplevelse då det kändes som om man verkligen satte besökarna i första stolen och ville ge oss en fantastisk upplevelse :-)

Uppgraderingen betalade vi givetvis inget för, en plats kostade 1400kr där vi satt, kanske lite mycket pengar.
    det vi hade bokat på balkongen kostade 700kr vilket kanse kändes mer lagom, Läs mer
  • Jan G skrev om The Concept
    Den största risbuske som finns till ägarna Wallmans som driver The Concept utan att följa upp och bry sig om vad kunderna skriver till The Concept om.
    Vi var där i våras strax efter att de öppnat, och vi hade köpt Platinumpaketet för att få de bästa platserna. Men vad hände? Jag blev placerad bakom en pelare och såg inte scenen överhuvudtaget. Jag såg inte ett endaste inslag, bara ett ben ibland eller när artisten gick till och från scenen. Sedan var det lite annat också.
    Och allt detta skrev jag om till först den officiella emailadressen, men där fick jag inget svar, så då skrev jag till deras event manager men inget svar denna gången heller.
    Så den allra största varningen som finns för The Concept för de är enbart ute efter att tjäna pengar och bryr sig sedan inte om kunderna när de väl fått deras pengar.
    Så köp ABSOLUT INGA biljetter till The Concept så kanske de efter att ha gått i konkurs förstår att det är kunderna som de lever av.
    Jan Läs mer
    2018-11-13 Wallmans Group svarar Jan G
    Hej Jan!

Tack för att du tagit dig tid att skriva om oss.
    Jag beklagar att du inte fått någon återkoppling ifrån oss. Vi är tacksamma för all feedback vi kan få och tar såklart dina synpunkter på största allvar.
    Du får väldigt gärna skicka mig ett mail på yanniqe.wikstrom@wallmansgroup.com med dina kontaktuppgifter så vi kan få ta del utav din upplevelse hos oss.

• Emelie E skrev om The Concept
    Det var en fantastisk upplevelse! Bra personal, snyggt inrett, grymma artister!
    Det som kan förbättras är maten. Den var helt ok, men tycker inte att det levde upp till förväntningarna vi hade. Det var gott men det kändes lite tråkigt att en rätt var endast blomkål. Läs mer
  • Kathy W skrev om The Concept
    Vi möttes av proffsig personal. Mycket vänlighet och bra med plats. Bra shower. Dock tog det för lång tid mellan måltiderna samt att maten var kall när den väl var på plats. Ljudnivån borde gå ned mellan showerna så att man kan prata med sina bordskamrater. Läs mer
  • Jenny E skrev om The Concept
    Då vi valde paketet att sitta på balkongen och sedan utan att säga något bli flyttade till en uppgraderat paket var en trevlig och väldigt generös gest.
    Jättetrevlig personal!
    Upplevelsen var något utöver det vanliga.
    Vi var supernöjda med allt. Läs mer
  • Elisabeth P skrev om The Concept
    Underbart och överraskande! Mycket trevlig bemötande av all personal. Maten var fantastisk och likaså underhållningen. Världsklass på hela Conceptet!
    Vi kommer helt klart tillbaka igen :-D Läs mer
  • Maria C skrev om The Concept
    Med positioneringen: Expect the unexpected så har man satt ribban ganska högt. Vi var fem vänner som bokat in oss på detta och jag måste säga kvällen tyvärr inte riktigt motsvarade våra höga förväntningar.

Det jag dock vill ge en femma under kvällen var underhållningen, detta var verkligen något annorlunda och av mycket hög kvalité! Duktiga artister och musiker!

Men om vi börjar från start, bra mottagande och trevligt med personlig eskort som visade in oss via garderoben (redan här hade det kunnat hända något oväntat...) matsalen och sedan till baren. Där var första missen, endast två bartenders när alla gäster kommer samtidigt gjorde att det blev väldigt lång väntan. Drinkarna vad dock mycket goda när de väl kom.

Sedan blev vi visade till vårt bord, vi var fem personer och hade bokat ett Premiumpaket, då förväntar man sig inte att behöva dela bord och att en av oss dessutom hamnade mitt emot någon okänd. När vi påpekade detta var svaret att "ja de som sitter vi de runda borden har nog bokat innan er", inte det svar man vill ha om man lägger på en extra summa för bra platser. Sedan frågar servitören om han kan rekommendera dryck till maten, vi hade förbokat ett vinpaket och det bör ansvarig servitör ha koll på om man vill leverera hög nivå... Maten var bra men inte magisk och minus var att vi två som hade allergi fick en minst sagt "hittepå" efterrätt som man inte lagt vidare mycket kärlek på.

När sedan kvällen var över gick vi vidare ut på dansgolvet men det visade sig att klientelet helt byttes, helt plötsligt var det bara 20-åringar och ingenstans för oss som tidigare gäster att riktigt ta vägen och avsluta vår kväll. Mycket konstigt upplägg iom att jag kan tänka mig att vi var fler som gick någon annan stans på grund av detta istället för att stanna och fortsätta spendera pengar.

Så tyvärr levde ni inte riktigt upp till mina förväntningar och jag tror att detta i sin nuvarande form är ett bra upplägg för företag och konferenser men som privatperson hade jag önskat mer. Läs mer
    2018-11-13 Wallmans Group svarar Maria C
    Hej Maria!

Tack för att du tagit dig tid att ge oss din feedback.
    Vi strävar alltid efter att våra gäster skall lämna oss nöjda och vi beklagar att vi inte levt upp till dina förväntningar fullt ut denna gång. Du får gärna skicka mig ett mail med din kontaktuppgifter till yanniqe.wikstrom@wallmansgroup.com

• Lina J skrev om The Concept
    Show och trerätters middag
    otroligt kul concept och trevligt välkomnande och uppassning under kvällens gang.
    Väldigt spännande och rolig upplevsle som jag gärna rekommenderar vidare. Läs mer
  • Emma Linda M skrev om The Concept
    Hela kvällen var fantastisk. Maten var god och intressant, personalen var trevlig, showen var härlig. Vi beställde dock inget dryckespaket utan bara drinkar och det uppstod lite missförstånd när servitrisen tog beställningarna. Men som en helhet var vi jättenöjda! Läs mer
  • Geea Kristin J skrev om The Concept
    Jag gav denna upplevelse till min vän som nyligen fyllt år. Jag hade beställt ett ordinarie bord uppe på balkongen. Pga ett större sällskap av gäster, blev vi omplacerade till ett VIP bord utan extra kostnad. Jag har bara positiva kommentarer, fantastisk service från alla!! God mat, häftig show och älskar konceptet! Ni borde finnas i fler städer 😊
    Jag är från Malmö och vi hade behövt något sånt där.
    Så tack för allt! Min vän uppskattade verkligen presenten. Läs mer
  • Sofia M
    Sofia M skrev om The Concept
    Vilken upplevelse! Fantastisk mat och super-service. Showen var över förväntan. Hade förväntat mig det "vanliga" men klasiska gamla låtar, men här var det modernt och medryckande och ja oväntat, precis som det utlovades.
    Vi var där privat och blev uppgraderade från balkong och 3-rättersmeny till premiumpaket med ytterligare massa rätter och plats nära scenen. - Rekommenderar varmt! Läs mer
  • Tina J
    Tina J skrev om The Concept
    Firade min födelsedag på The Concept vilket var en underbar upplevelse! Kunde inte blivit nöjdare. Vackra lokaler, serviceminded personal överallt (vår servitris Emma var riktigt bra!), spektakulär underhållning, fin mat och god dryck - vad mer kan man begära. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Astrid L
    Astrid L skrev om The Concept
    En fantastisk helkväll! Showen var helproffsig och blev faktiskt förvånad att maten höll så hög kvalité med tanke på att många serverades samtidigt. Väldigt imponerande!
    Rekommenderas, alla i sällskapet var väldigt nöjda Läs mer
  • Sofie N skrev om The Concept
    Sen för oss som hade barplatser att få huvudrätt kl. 21:30. Någon form av kål till huvudrätt som inte funkade så bra för magarna då.
    De vegetariska alternativet va ju inte jätteroligt.
    Artisterna va fantastiska som sjöng. Resten levde väl inte riktigt upp till förväntningarna med tanke på biljettpriset... Läs mer
    2018-10-30 Wallmans Group svarar Sofie N
    Hej Sofie!

Tack för att du tagit dig tid att ge oss din feedback.
    Vi strävar alltid efter att våra gäster skall lämna oss helt nöjda och vi beklagar att vi inte nått upp till dina förväntningar denna gång.
    Du får gärna skicka mig ett mail med dina kontaktuppgifter så vi kan få höra mer om din upplevelse. yanniqe.wikstrom@wallmansgroup.com
  • Anette S
    Anette S skrev om The Concept
    En upplevelse utöver det vanliga! Fantastisk god mat å dryck som serverades av serviceminded personal :) Show á la "cirkus cirkör"
    Det man kan förbättra är att sänka ljudet på musiken så man kan prata lättare mellan uppträdandena. Läs mer
  • Louise W skrev om The Concept
    Mycket bra, förutom att delar av mitt sällskap satt bakom en stolpe Läs mer
  • Lars Thomas O skrev om The Concept
    Köpte via nätet.
    Besöket motsvarade våra förväntningar. Trevligt bemötande, mycket bra artister samt utmärkt mat. Läs mer
  • Ulla S skrev om The Concept
    Jag köpte middag, show och entré till nattklubb. Personalen var mycket trevlig och de som uppträdde var duktiga. Maten levde absolut inte upp till förväntningarna utan hade mer smak som en vanlig lunchupplevelse. Nattklubben var under all kritik och vi lämnade tidigt. Men det känns som att de riktar sig och lockar mer folk från utanför Göteborg och storstadsområdet.Att det är turister som bokar det som en del av besöket till Göteborg. Läs mer
    2018-10-30 Wallmans Group svarar Ulla S
    Hej Ulla!

Tack för att du tagit dig tid att ge oss din feedback.
    Du får gärna skicka mig ett mail med dina kontaktuppgifter så vi kan få höra mer om din upplevelse. yanniqe.wiksyrom@wallmansgroup.com
  • Johannah S skrev om The Concept
    Vi köpte ett mässerbjudande på flerrätter premium på möten & eventmässan i Göteborg. Jag hade inte särskilt höga förväntningar då en bekant hade varit där för ett halvår-sedan och var missnöjd. MEN WOW vad de hade uppgraderat sig, jag vill verkligen ge kvällen 10/10. Från start till mål var 100% genomtänkt, fantastiska matupplevelser, unik show och det märktes att de lagt ner mycket tid på detaljerna. Grymt fin dukning, fin presentation av maten och det där lilla extra med rök & discokulan tyckte vi var häftigt. Även väldigt serviceminded-personal, är själv i restaurangbranchen så vet hur dömmande man annars brukar vara. Vill verkligen ge The Concept tummen upp, det här ska jag säga till alla mina vänner att de bör gå på. Läs mer
  • Carina A skrev om The Concept
    -Lyxig miljö
    -God mat
    -Duktiga sångare
    -Ingen röd tråd i underhållningen
    -Lång tid mellan uppträdena så gästerna tappade intresset
    -Under avslutningsnumret plockade personalen ihop stolar från de bord där gästerna hade gått tidigare Läs mer
  • Kristian G skrev om The Concept
    Mycket trevligt med en häftig miljö och god service. En korsning av Moulin Rouge och Wallmans, kan verkligen rekommenderas. Läs mer
  • Niklas S skrev om The Concept
    Mycket proffsig och välkomnande personal. Toppen mat och underhållning. En helkväll i ordets rätta bemärkelse. . Läs mer
  • Johanna F skrev om The Concept
    Vann en middag och upplevelse på The Concept för två personer på en mässa.
    Fick fantastiskt bemötande vid vår bokning.
    Hade höga förväntningar på kvällen och blev inte besviken!
    Otroligt bra kväll med god mat och riktigt grymma uppträdanden. Läs mer
  • James O skrev om The Concept
    Det var en fantastiskt upplevelse god mat underbar underhållning och bra och trevlig personal Läs mer
  • Ingrid Carina A skrev om The Concept
    Köpte show och mat. Allt var väldigt trevligt och gott. Väldigt trevlig personal , glada och serviceminded. Hade inga förväntningar på kvällen men blev mycket positivt överraskad. Kan verkligen rekommenderas. Läs mer
  • Manfred M skrev om The Concept
    Premiumpaket i Göteborg. Väl bemött av alla hela vägen. Hög servicegrad. Då det inte var första gången för mig uteblev överraskningsmomentet. Alla jag hade med mig var dock väldigt nöjda för det är ju en upplevelse utöver det vanliga. Toppen betyg där. Kritiken jag kan lämna är att serveringspersonalen var sena med drickabeställningarna. Maten kom före vi fick något att dricka till. Vi tog ändå en fördrink i baren, där kan ni ta drickabeställningen så är allt klart när gästerna sätter sig till bords.
    Sista numret i showen kan man klara sig utan, inget fel på artisterna men numret i sig. Läs mer
  • Evelina Anna Maria H skrev om The Concept
    Vi hade en mycket trevlig kväll hos er men ser att det finns några förbättringområden.
    - den vegetariska maten var riktigt dålig. Kolsallad med grillad kolbit till.
    - synd att det inte famns någon möjlighet att göra något extra för den i sällskapet som fyllde år. Inte änns ett tomtebloss i desserten. Läs mer
    2018-10-30 Wallmans Group svarar Evelina Anna Maria H
    Hej Evelina!

• Petra L
    Petra L skrev om The Concept
    Köpte 5 show/middagsbiljetter redan i somras. Köpte sedan till ytterligare en biljett dagen innan, vilket löste sig perfekt trots strul med betalningslänken (och helgstängd support hos ”betalningsföretaget”).
    Fantastiskt inredd lokal, härlig blandning av fräcka och fina framträdanden samt ljus- och ljudeffekter.
    Blev placerade perfekt i restaurangen och underbart bemött av alla kategorier av personal (trots att jag glömt att meddela vissa allergier).
    Rätterna var kanske liite väl ovanliga, fräcka men speciella (smaker, innehåll och styrka), vilket gjorde att flera i sällskapet gick därifrån hungriga trots det väl tilltagna antalet rätter.
    På det hela en häftig upplevelse! Läs mer
    2018-10-30 Wallmans Group svarar Petra L
    Hej Petra!

Tack för att du tagit dig tid att ge oss din feedback.
    Vi tar din input om maten med oss och önskar dig varmt välkommen igen!
  • Annika Elisabeth C skrev om The Concept
    Fantastisk show men nu har jag sett den två ggr och hoppas att de byter show nästa år.
    Vi blev uppgraderade till Premium och det gjorde att vi kände oss lite vip
    Servicen vid bordet var inte bra. Ingen som kom och frågade om vi ville ha mer att dricka. Det tog 40 min att beställa en flaska vin och då hade jag frågat runt i ex garderoben och hos fler men ingen hjälp.Till slut hjälpte en av artisterna oss. Detta drog ned upplevelsen.
    Stämde inte med utklädsel som mexikanare till övriga känslan av flärd. Låt personalen servera i frack och låt maten tala sitt språk. Läs mer
  • Ann-catrine Ursula B skrev om The Concept
    Vi var 6 pers i sällskapet och för två av dem var det en överraskning om vart vi skulle. 5 av oss var där för första gången och blev imponerade redan då vi steg in genom dörren av dem och det vi möttes av. Trevlig service, god mat, härlig inredning, men framförallt en show i världsklass! Vi kommer tillbaka! Läs mer
  • Jan K skrev om The Concept
    Alt var perfekt. Vi kommer tilbake. Tusen takk! Läs mer
  • Robert Inuk S skrev om The Concept
    Mycket väl bemött utav personalen och kvällen blev väldigt lyckad. Mycket god mat och en show som var svårslagen! Läs mer
  • Tord Urban L
    Tord Urban L skrev om The Concept
    Bra kvalitet på både artister och mat, mycket nöjda! Fick uppgradering på platser och mat, bra start. Snygg miljö. Personligen inte 100 förtjust i svärd- och eldslukning, men proffsig artist så ändå ok. Nöjda, två i 50-årsåldern och tre runt 25. Läs mer
  • Karin A skrev om The Concept
    Fantastisk kväll, underhållningen suverän, maten ok. Bättre att satsa lite enklare och att maten är varm. Vinpaketet presenterades inte. Mysig lokal, varför inte ett efterinsläpp efter showen? Tack för en härlig kväll! Läs mer
    2018-10-16 Wallmans Group svarar Karin A
    Hej Karin!
    Tack för att du tagit dig tid att ge oss din feedback.
    Vi tar din input med oss och önskar er varmt välkomna tillbaks.
  • Niclas L skrev om The Concept
    Fantastiskt! 100%! Allt perfekt! Läs mer