The Concept

Östra Larmgatan 18, 411 07 Göteborg — Visa karta

Är du sugen på något annorlunda? Låt oss ta dig med på en dekadent, kulinarisk resa med god mat och spektakulär underhållning. Följ med bland akrobater, DJs och sångare ackompanjerat med vår flerrättersmeny. Vår ambition är att utmana och överraska dig som gäst.

Kvällen börjar i restaurangen med mat och underhållning för att sedan avslutas på THE CLUB, vår alldeles egna nattklubb. Släpp taget och låt dekadensen flöda med oss på The Concept.

Vi finns för dig, oavsett privatperson eller företag & stora grupper - Välkommen!

Läs vad 359 kunder tycker om The Concept

• 2019-04-21

Petra Maria H skrev om The Concept
    Vi köpte de dyra biljetter och skulle sitta bra, men såg mest rygg av alla uppträdanden. Sedan så var det ett plastregn som nästan bara kom över vårt bord, förstörde våra drinkar och efterrättsvinet som kom efter efterrätten. Dåligt! Läs mer
  • 2019-04-20

Jonas N skrev om The Concept
    Bra och överraskande underhållning.
    Fantastiskt god mat Läs mer

Annelie S skrev om The Concept
    Var 8 personer bokade för en tid sen. I dörren var bara två av oss anmälda. Vi blev naturligtvis arga och besvikna eftersom det inte gick att fixa fram mat och plats till resterande som ej var anmälda. Hade som tur var tagit med bevis på att vi betalt för 8 pers. Killen i dörren ordnade då snabbt så att vi fick gå in på restaurangen bredvid och äta och dricka gratis. Maten och servicen var jättebra. Vi gick väldigt nöjda därifrån. Bokades om för ny show och var där förra helgen. Proffsig show och god mat hela kvällen. Trevligt bemötande av all personal. Kan helt klart rekommendera The Concept till alla! Läs mer

Rose-marie F skrev om The Concept
    En riktig helkväll av högsta klass. Häftig inredning, fantastisk mat o dryck, mycket trevlig o kunnig personal och ett fantastiskt bemötande. En magisk underhållning. Läs mer

Karl Gustaf T skrev om The Concept
    Jag har gått på en hel del wallmans tidigare.
    Jag gillade ert upplägg, men saknade det där lilla extra. Det var inte så mycket GO i det. Hade förväntat mig mer tryck. Eller lite fler mellanakter. Läs mer
  • Anna Elin Victoria T

2019-04-19

Anna Elin Victoria T skrev om The Concept
    Personalen och artisterna gjorde kvällen och sen att maten var fantastisk gjorde upplevelsen komplett! Läs mer

Petra Anna-maria L skrev om The Concept
    Bra bemötande vid ankomst gjorde att man fick höga förväntningar på resten av kvällen.
    Killarna med sin akrobatik var grymt bra.
    Förväntade mig mer musik, sång och underhållning. Men det beror kanske på att jag besökt Wallmans och trodde detta skulle vara något liknande. Läs mer
  • 2019-04-18

Lilliane N skrev om The Concept
    Så spännande o Supertrevligt! Läs mer
  • 2019-04-18

Karl Anders Mattias J skrev om The Concept
    Köpte balkong biljetter för 6 personer och fick kanonplatser och mycket god mat. Kanon underhållning. Vi kommer att komma tillbaka Läs mer
  • Miguel A

2019-04-18

Miguel A skrev om The Concept
    Vi hade platinum platser. Helt underbart!
    Bra helhet!!! God mat, bra show
    Vi var ett sällskap på 4 st och alla var super nöjda!!!
    Vi killar tyckte att det var lite för lite mat annars, perfekt. Läs mer

Jasmin D skrev om The Concept
    Vi hade 6 st platinum biljetter. Kan bara säga helt fantastiskt från mat till show. Underbart bemötande och superbra service av servitrisen,
    Kom flera gånger till bordet för att kolla så allt stämde.
    6 små rätter och en huvudrätt samt efterrätt personligen tyckte jag alla var goda.
    En helhelt upplevelse utöver det vanliga! Läs mer

Annika Maria S skrev om The Concept
    En annorlunda kväll! På ett positivt sätt. En helhetsupplevelse med massor av intryck och mycket god mat. Grym musik Läs mer

Roger Mikael C skrev om The Concept
    Bra och varierade shower, väldigt bra mat för pengarna. Klart prisvärt! Underhållning i bra takt hela kvällen. Läs mer

Christina Elisabet S skrev om The Concept
    Hela upplägget var lite åt skolans slutuppvisning.
    Sångarna bra röster, ljussättning bra men upplägget och produktionen inte bra.

Maten dåligt varm och inte speciellt god.

Inte värt pengarna. Läs mer

Lars S skrev om The Concept
    Mycket bra uppträdande, men så där mat.... Läs mer
  • Ulrika H

2019-04-16

Ulrika H skrev om The Concept
    Helt amazing👌Min dotter som fyllde 25 älskade showen och maten. Mycket fint bemötande och så häftigt med allt där inne. Gillade att menyn var färdigbestämd att man slapp sitta och välja mat från en meny och maten var supergod👌Först ångrade jag mig att jag bokade bord på balkongen men sen tyckte jag att det var bästa platsen att uppleva showen på än om man setat nere vid scenen 👌en helt perfekt kväll rekommenderar verkligen detta ställe till andra. Tack för en super fin uppskattad kväll. Mvh Ulrika Hjelm & Sophia Hatira Läs mer

Susanna B skrev om The Concept
    Allt var verkligen kanon
    Rekommenderar till alla Läs mer
  • Anna S

2019-04-07

Anna S skrev om The Concept
    Platinum biljett. God mat och fantastisk underhållning. En helhet från det man klev innanför dörrarna tills det man gick hem. Trevlig personal med god service. Läs mer
  • 2019-04-06

Saiko A skrev om The Concept
    Hej, Vi hade en trevlig kväll med god mat och dryck samt
    bra underhållning. Tyvärr var ljudnivån alldeles för hög.
    Vi var 4 pers. som inte hade en chans att säga några ord
    till varandra under kvällen eftersom ljudnivån var för hög- Läs mer
  • 2019-04-06

Nina C skrev om The Concept
    Mycket trevlig show, trevlig personal och fin lokal! Maten sänker dock betyget, åt 3-rätters (vegetarisk). Smakade på maten men inte mer än så då den inte var god. Smakerna, konsistenserna och hur allt var ihopblandat på tallriken gjorde att det ej passade ihop och det blev oätligt. Mina vänner som åt den vanliga menyn var nöjda med sin mat! Läs mer

Jeanette L skrev om The Concept
    Mycket bra show, mysig lokal, god annorlunda mat. Läs mer
  • Carola N

2019-04-05

Carola N skrev om The Concept
    Absolutely amazing show was the best night by far in Gothenburg. Läs mer

Gabrielle E skrev om The Concept
    Helt underbar kväll på alla sätt. Häftig lokal, härligt mottagande. Spännande och oförutsägbara uppträdanden. Fantastisk mat som serveras på jättetrevligt sätt!
    Allt toppen!
    Det enda som skulle kunna bli bättre, något lite lägre ljudnivå på musiken som spelas emellan uppträdanden på kvällen. Svårt att prata då det emellanåt var jättehögt. Läs mer

Anna Felicia J skrev om The Concept
    Jag köpte det ”mellersta” paketet, för ca. 700 kr någonting tror jag det kostade?? Plus dryckespaket, ett glas bubbel och fyra glas vin.
    Mat och dryck var väldigt gott, samt bra upplägg i helhet av showen. Dock ett väldigt stort minus var att en stolpe skymde hela scenen från min bordsplacering... Tycker inte det får ske, när man lagt så mycket pengar, själva showen är ju en del av hela upplevelsen.. Kunde man ju lika väl köpt balkongbiljetter... Så det är något ni borde tänka på.. Läs mer

Sofia Helena H skrev om The Concept
    Inledningen på kvällen var bra fram till middagen.
    Maten var bra.
    Dock tappade helheten när showerna började. känslan av mystik som fanns innan (och som byggts upp längs vägen) försvann totalt. Dels tyckte vi inte att showerna i sig var fantastiska dels vad det väldigt lite show totalt upplevde vi. Långa pauser emellan med hög musik i lokalen som gjorde det svårt att konversera. Varför involverades inte publiken mer i showerna. Känslan av att känna sig "speciell" fanns fram till shower och mat började. Sen tappades den bort fullständigt. Läs mer

Anita S skrev om The Concept
    Underbar upplevelse! Rekommenderas starkt!! Läs mer
  • Charlotte R

2019-04-03

Charlotte R skrev om The Concept
    Det var bra när det väl var uppträde men för långa pauser emellan och kall mat, så jag tycker att de hade kunnat dra ner det ett par timmar Läs mer

Jan H skrev om The Concept
    Varmt välkomnande och en mycket trevlig miljö. Kommer gärna tillbaka! Läs mer

Linda G skrev om The Concept
    Fantastisk personal och duktiga artister. Lite mer lokalt fokus än sist jag var där. Nu känns det som en lyxigare variant av Wallmans. Fantastisk mat. Läs mer
  • 2019-04-01

Mikael S skrev om The Concept
    Mkt god mat och proffsig service underhållning./ Mikael Läs mer
  • 2019-03-30

Jennie G skrev om The Concept
    God mat, härligt blandad show & service på hög nivå! Passar gammal som ung med ett öppet sinne! Läs mer
  • 2019-03-30

Tulay O skrev om The Concept
    En fantastisk upplevelse med både artisteriet och den spännande menyn likaså serveringen av denna. En kväll fylld av överraskningar med ett proffsigt sigill. Läs mer

Helena L skrev om The Concept
    En upplevelse med god mat och fantastisk underhållning.
    Maten var mycket spännande och god. Viner som verkligen passade till. Underhållning med många överraskningar. Mycket bra bemötande. Läs mer

Petra L skrev om The Concept
    Kul och trevligt, fantastisk mat och personal Läs mer

Jenny Cathrine Elisabeth G skrev om The Concept
    Jag köpte ett premium paket. Hade inga förväntningar då vi inte visste vad vi skulle vänta oss. Blev positivt överraskade av både den mycket goda o smakfulla maten. Showen var kul då det var varierande nummer och att det varvades med mat och show. Läs mer
  • 2019-03-28

Eivor Agneta J skrev om The Concept
    Trerätters meny med vinpaket.Bemötandet var jättebra. Det blev en Toppenkväll. Vi var ett gäng som firade en 40-åring. Han var jättenöjd, stämningen var på topp, kunde inte bli bättre. Maten jättegod!
    Underhållningen var toppen!
    Det här kommer vi att göra om!!! På återseende 🤪 Läs mer
  • 2019-03-28

Jenny B skrev om The Concept
    Vi satt på platinum plass og kan varmt anbefales.
    Jeg hadde mye kontakt med en saksbehandler i forkant og det var alltid med positivitet og snar besvarelse.
    Vi hadde fått vite på forhånd at det var en opplevelser, og det skal jeg godt kunne skrive under på. Helt utrolig moro show. Den hadde "alt".
    Det eneste som jeg har å "kikke på", altfor høy lyd mot slutten av showet og under servering av dessert. Det var et minus! Läs mer

Maria H skrev om The Concept
    Vi blev mycket trevligt bemötta och överraskade av fantastiskt god och exklusiv mat!
    Show under flera timmar fick oss att skratta och häpna. Vi tyckte också om musiken under hela kvällen och blev danssugna och stannade och dansade galet och glatt! Hälsn två trötta mammor Läs mer
  • Conny J

2019-03-27

Conny J skrev om The Concept
    Var där med Veteranpoolen i januari och tyckte det var kanon.
    Därför bokade jag premiumpaket i lördags då vi firade två 60-åringar. Vi var ett sällskap på 8 personer, och det var helt fantastiskt. Alla var helt betagna, och min hustru som är matkonsult höjde kocken och maten till skyarna (vilket inte hör till vanligheterna). Trevligt bemötande i alla led, professionella artister, ett "Concept" som är väl genomtänkt in i minsta detalj, en totalupplevelse. Tack! Läs mer

Leena E skrev om The Concept
    Concept krogshow i lördags 23/3. Trevligt bemötande, trevliga lokaler och god mat. Självaste showen var helt ok, lite spretig men duktiga artister. Jag hade dock förväntat mig lite mera show, mera musikal och det var lite för långa pauser mellan de olika shownumren. Läs mer

Michael K skrev om The Concept
    Sammanfattat var det en helt underbar kväll!! Super god mat serverad på ett trevligt och roligt vis. Bra underhållning från alla medverkande Läs mer

Jenny Marianne K skrev om The Concept
    Hade bokat denna kväll för en upplevelse tillsammans med min personal och vilken kväll vi fick.
    Upplevelsen överträffade verkligen förväntan.

Allt var magiskt maten, personalen, showen och inte minst dansen efteråt.

Fantastisk upplevelse! Läs mer

Annika Sofie L skrev om The Concept
    Jag blev väldigt glatt förvånad över The Concept. Första gången jag var där, känner ingen som varit där förrut så jag visste typ inte alls vad jag skulle vänta mig.
    Super kul! Och vilka artister!

Balcony biljett-- det enda som jag var lite segt att ibland fick man vänta så länge på maten... men den var välvärd att vänta på . Så gott! och så generösa portioner=) Läs mer
  • Nina B

2019-03-27

Nina B skrev om The Concept
    Mycket bra! Ev förbättring är kanske att det kunde varit något mer dansinslag eller 'fartigare' sångnummer :) Alla var strålande glada när vi lämnade lokalen :) Läs mer
  • 2019-03-24

Cecilia H skrev om The Concept
    Köpte mellanvarianten och man såg bra! Vi var ett ojämt antal pers så jag hamnade utan ngn mitt emot, hade varit bättre att sitta på ett hörn.
    Bemötandet var bra.
    En spännande upplevelse! Läs mer
  • Sofia F

2019-03-22

Sofia F skrev om The Concept
    Vi va ett tjejgäng på 9 pers 16 mars hos er! Supertrevligt bemötande och bra service. Bra underhållning - väldigt trevligt! Dock va det synd att musiken/DJ förändrades till deep house efter showen. Hade sett fram emot att få dansa till mer disco/schlager..lite mer i samma anda som showen. Alla va på topp i sällskapet men vi bestämde oss tillslut att gå vidare och dansa på annat ställe. Så betyget kunde bli en 5:a men nu blir det som sagt en 4:a. Med vänlig hälsning, Sofia Läs mer
  • 2019-03-22

Ingela J skrev om The Concept
    Det var en fantastisk kväll med perfekt underhållning och mat! Läs mer
  • Ella G

2019-03-22

Ella G skrev om The Concept
    Vi satt på balkongen, och åt fantastisk mat och tittade på de grymma artisterna ifrån pas. Tycker det är så roligt att the concept tar in ungdomar som utbildar sig i branschen! Serivitöerna var jätteduktiga och showen sedan var helt otrolig. Vet att jag tänkte under kvällen ”hur kan dom ha tänkt på allt? Det finns ju inget som fattas”
    The concept och wallmans hör ju ihop, och det märktes verkligen! Riktig Wallmansnivå. Stor applåd!!
    Dekoren, showen, ljudnivån. Yes.

MEN!!! Mycket viktigt!!: DJ:en som var där den 16/3 var totalt KAOS. Alltså. Under hela DJ-perioden spelade han musik som var systematisk, utan melodi eller crescendo eller mening med någonting. En sån DJ har vi alla mött, men jag har aldrig mött någon som vägrar byta musik, när folk slutar dansa och går och fram för att få honom att byta. Folk slutade dansa, och ett tag stod vissa bara och rörde på typ axlarna. Helt vansinnigt.
    Vi bestämde oss för att runt 12, tillsammans med många av besökarna. Och det genomgående samtalet i trappan och i garderoben var hur DJ:n hade varit riktigt dålig. Helt sjukt ändå! Det är inte ofta många hatar på samma DJ, och speciellt inte så stora sällskap som det var som lämnade the consept.

Vi snackade med två vakter, och frågade om det vsr meningen att folk skulle gå hem, eftersom att musiken inte alls var bra, och vakten svarade suckande att ”nej, vi har öppet till två, men mejla gärna in om DJ:en”. Alltså om en vakt säger så, då är det inte bara gästerna som tänkte på det. Den andra vakten sa samma och undrade också varför musiken var som den var. Så här är jag, skriver ett mejl, om hur the concept bidrog med en riktig pangkväll, men extra allt och fyrverkerier, men som dog ut totalt när DJ:En kom på. Tack och hej! Återkommer gärna!

Mvh Ella Green Läs mer
  • 2019-03-21

Maria E skrev om The Concept
    Det var en härlig kväll med god mat och häftig underhållning! För den som inte bara vill ha en vanlig middag är detta en jättebra idé. Då behöver inte dyrbar tid gå till spillo utan att man kan slå två flugor i en smäll! Läs mer
  • 2019-03-20

Elizabeth H skrev om The Concept
    Firade sonens 20 årsdag Han var överväldigad och även vi! Fantastisk mat, ännu bättre vin och superb underhållning💫 Läs mer

Östra Larmgatan 18, 411 07 Göteborg