The Concept

Östra Larmgatan 18, 411 07 Göteborg — Visa karta

Är du sugen på något annorlunda? Låt oss ta dig med på en dekadent, kulinarisk resa med god mat och spektakulär underhållning. Följ med bland akrobater, DJs och sångare ackompanjerat med vår flerrättersmeny. Vår ambition är att utmana och överraska dig som gäst.

Kvällen börjar i restaurangen med mat och underhållning för att sedan avslutas på THE CLUB, vår alldeles egna nattklubb. Släpp taget och låt dekadensen flöda med oss på The Concept.

Vi finns för dig, oavsett privatperson eller företag & stora grupper - Välkommen!

Läs vad 155 kunder tycker om The Concept

Magnus O skrev om The Concept
    Vi köpte Platinum och hade en fantastisk kväll med underbara och annorlunda smaker på maten och proffsig underhållning i en läcker miljö. Härligt med glitter, glamour och personligheter som underhåller och samspelar med gästerna. En helkväll att minnas! Läs mer

Lisbeth B skrev om The Concept
    Fantastiskt bra bemötande av oss som gäster både på plats och via mail. Maten och showerna var strålande bra.
    Vi kommer tillbaka Läs mer

Sofia Charlotta G skrev om The Concept
    Fantastisk upplevelse god mat och bra service :) Något jag verkligen kommer rekommendera.
    Lite tråkigt var att alla valde att gå hem efter showen, kanske något att tänka på för att hålla kvar folket :) Annafs helt utmärkt! :) Läs mer

Anna H skrev om The Concept
    En mycket positiv upplevelse!
    God mat, bra show, trevlig personal ja allt var över förväntan! Vi kommer tillbaka! Läs mer

Jessica Ulrika Marie J skrev om The Concept
    God mat och underbar stämning!
    Vi satt på balkongen och det var superbra! Såg bra, nära till baren och bra service.
    Underhållande! Läs mer

Jan Viktor O skrev om The Concept
    Köpt 2 balkong biljetter till showen och middag med vinpsket! Amazing talang i showen. Vackert omgivning. Bekväma stolar. Deliciös mat & topp notch service. Läs mer

Kjell C skrev om The Concept
    Jag tror det kallades Premium paket och Dryckes paket.
    Mycket trevlig kväll. Läs mer

Magnus W skrev om The Concept
    Trevlig kväll där maten var den stora behållningen. Vi hade premiumplatser men satt ändå lite utanför precis vid entrén. Det kändes i alla fall så.

Var där med firman och alla vara nöjda i gänget. Rolig och annorlunda kväll.

Dyrt koncept men värt sitt pris. Läs mer

Seung-mo K skrev om The Concept
    Genom partnersamarbete satt vi på premium.
    Mycket bra och professionellt bemötande av arrangörerna.
    Kan hålla med om: "Excpect the Unexcpected"!
    Mycket bra upplevelse i det stora hela! Bra mat och dryck! Några kommentarer om lite magstarkt med svärdsslukerska precis vid maten och sista akten med vattenstänk tillsammans med kaffet blev lite rörigt. Läs mer

Cathrine R skrev om The Concept
    Vi hade firmafest för 14 personer .
    Alla var mycket nöjda med upplevelsen och de flesta mycket nöjda med maten.
    Det enda som vi alla hade synpunkter på var att musiken mellan uppträdande var väl hög, det var nästan omöjligt att prata med varandra. Det var synd då det drog ner helhetsupplevelsen något. Läs mer
  • 2018-12-19

Jessiica R skrev om The Concept
    Vi hade helkväll med mat, premium tror jag det var. Bra show men kunde varit mer av av personen i början, han var grym. Även de som sjöng var jättebra. Svärdkvinnan kunde man hoppat över, fast lite roligt med spänning...men hade räckt med en gång å inte tre olika svärd...
    Företaget bemötte oss väldigt väl så 5poäng där, så trevliga! Läs mer

Agneta B skrev om The Concept
    Bra lokaler och trevlig personal. Bra stämning. Dock upplevde vi att det var onödigt hög musik mellan livenumren. Det gjorde det svårt att umgås och prata mellan uppträdandena. Vi upplevde också att det var lite för långdraget. Läs mer

Isabella T skrev om The Concept
    Vi var på Julmiddag med jobbet och alla kollegor var med, som förbättring till framtiden är att vi hade förbeställt välkomstbubbel till när vi anlände men detta var missat att ställa fram till oss vilket ledde till lite onödig administration. Överlag var showen och maten var riktigt bra! Rekommenderas verkligen. Vår servitör Dave var enastående!

Stort tack för en lyckad kväll!! Läs mer

Cecilia L skrev om The Concept
    Showen var fantastisk, synd att mat och dryck inte höll "samma mått".

Smak kombination var för mycket, inte för normala "smaklökar",
    vinerna i paketet passade inte till dessa udda rätter! Läs mer

Sinikka A skrev om The Concept
    Platinumkonceptet för 20 personer.
    Trevligt bemötande. Många tyckte maten var god.
    Vi hade otur med vår servitris. Hon var irriterad och klagade på en trasig hiss och att hon fick springa hela tiden. Hon tog ner känslan lite, men vi kunde bortse från det.
    Uppträdandet var OK men inte mer. Lite ålderdomligt med svärdslukerska och badkarsnumret var lite pinsamt.
    Duktiga sångare och sångerskor.
    Godkänt helt enkelt. Läs mer
  • Cristina H

2018-12-14

Cristina H skrev om The Concept
    Trerätters med show. Blev jättefint bemött. Personal lyssnade på våra åsikter. Fantastisk show och spännande och god mat. Läs mer

Eva P skrev om The Concept
    Julpalet med 5 rätter. Trevligt bemötande, snygg, gott fräscht ställe. Läs mer

Hans H skrev om The Concept
    Trevligt concept, lite annorlunda för Gbg. Läs mer

Jenny A skrev om The Concept
    Överlag var det en mycket positiv upplevelse och en härlig kväll. Personalen var toppen. Jag köpte ett Premiumpaket. Två saker som gjorde att det var lite smolk i bägaren. Vi hamnade bakom en stolpe, vilket krävde att vi var tvungna att flytta ut stolarna om vi skulle se uppträdena. Den andra saken var att en av efterrätterna hade lite för mycket ingefära i sig. Gick knappt att äta. Alla runt bordet upplevde samma sak.

Som sagt The Concept levde upp till mina förväntningar. Läs mer

Rickard Styrbjörn G skrev om The Concept
    Fantastisk mat. Undermålig service, oerfaren och förvirrad servitris som ställer oöppnade vinflaskor på bordet och låter meddela gästerna att hon har "sjukt många bord att passa upp och väldigt mycket dricka att bära ut så vi får äta utan att dricka så länge". Showen är en blandning av bodybuilding och cirkus. Dyra drinkar som är dekorerade med gammal frukt. Fruktansvärt mycket pengar på något som inte var värt det. Betalar man för första parkett och absolut bästa plats skall man inte behöva få stolar vända mot scenen. Läs mer
    2019-01-09 Wallmans Group svarar Rickard Styrbjörn G
    Hej Rickard

Tack för att du tagit dig tid att ge oss din feedback.
    All input är utav värde för oss och vi skulle gärna vilja höra mer om din upplevelse.
    Du får gärna skicka dina kontaktuppgifter till yanniqe.wikstrom@wallmansgroup.com så återkommer vi till dig.

Allt gott! Yanniqe

Magnus N skrev om The Concept
    En annorlunda kväll med god mat och mycket trevlig personal, och till detta trevlig underhållning både för kropp och själ.
    Lite hög ljudnivå för samtal mellan underhållningen dock.

mvh Magnus Läs mer

Anita M skrev om The Concept
    Vi köpte Platinumbiljetter. Firade en 70-åring.
    Mycket bra servitör
    Mycket god mat
    Hyggliga uppträdanden
    Alldeles för hög ljudnivå utan lugnare pauser förtog upplevelsen. Den obefintliga möjligheten att föra ett samtal var mycket negativ. Läs mer

Helena K skrev om The Concept
    Julshow med jobbet, mötte allas våra förväntningar!
    Vi fíck ett fantastiskt bemötande och sedan fin service kvällen igenom. Utsökt mat!
    Dansgolvet hela natten efter det.
    Tipp topp! Läs mer
  • Dan-Peter E

2018-12-12

Dan-Peter E skrev om The Concept
    Vi hade köpt Platinum och förväntningarna var höga.
    Bra personal och en fantastiskt trevlig kväll. Rekomenderar detta. Läs mer
  • 2018-12-10

Ingela T skrev om The Concept
    hej
    Jag har varit på the Concept en gång tidigare och tyckte det var fantastiskt allting, Service, personale, mat och underhålningen.
    Denna gången blev uplevelsen en annan. Vi fick en servitör som jobbat två timmar, sa han, och allt blev därefter. Exempel , vi fick en talltik var med en av rätterna. plötsligt kom han till baka och sa att det var fel , vi skulle dela en rätt på två!! så då ryckte ahn åt sig tre av de sex tallrikarna. Vi hade beställt det stora vinpaketet men fick bara ett glas med vitt vin. Vi undrade över detta , och fick då svar att ni skulle bjuda på vinet! men strax koma han tillbaka och sa att det gick inte , men två glas kunde vi få!, vi var 6 personer. Det slutade med att en person fick ett glas fyllt till bredden och det blev allt.. Servitören beklagade i princip hela tiden och det behövdes inte , alla är nya i början men detta blev lite för mycket. En viss finess när man serverar väntar man sig också. Kanske ni ska träna persomnalen lite innan de går ut och serverar gästerna. För allas skull Läs mer
  • 2018-12-07

Eva Lotta B skrev om The Concept
    En helhets upplevelse med uppträdande och mat. Blev mycket bra bemött vid bokning. Kanske lite stökigt vid insläpp. Servering var suveräna. Visste knappt vad det innebär så inga speciella förväntningar. Showen var bra och maten utsökt. Läs mer
  • 2018-12-07

Trine B skrev om The Concept
    Vip rett ved scenen. BRa show, hyggelig personal. For lite mat, go eneklte ting som var blitt kommunisert i forkant var ikke oppfattet av persoanlet. Läs mer
  • Christina W

2018-12-06

Christina W skrev om The Concept
    Häftig show med mycket uppträdande och sång, mycket bra!
    Maten var också spännande!

Det enda! negativa var att man inte blev insläppt före kl 19.00. Vi kom vid 18.50 i fina kläder och det regnade och blåste - dåligt!

Hade ingen aning att man inte kom in innan annars hade vi kommit senare, en besvikelse!

Showen och allt annat var bra sedan, vänligen framför detta! Läs mer
  • 2018-12-05

Jennifer C skrev om The Concept
    Vi bokade "julbord" och kan bara säga FANTASTISKT! Det var både prisvärt och upplevelsen var kanon. Har bara fått positiva och uppskattande kommentarer från kollegorna :D Läs mer
  • Nicklas Ö

2018-12-05

Nicklas Ö skrev om The Concept
    Vi köpte Platinum paketet och var där med företaget och mottagandet var exemplariskt,från garderoben,fördrinken samt serveringen.
    Första gången jag var där,fräck lokal imponerande mat samt dukning.
    Mina förväntningar var inte så höga men där gick jag bet,skitbra.
    Den enda jag kan tycka är placeringen på platinum biljetterna som vi satt på närmast scen,var lite för nära men annars var vi alla jättenöjda. Läs mer
  • 2018-12-03

Isabelle S skrev om The Concept
    WOW säger jag bara! Vilken perfekt kväll från början till slut, bra jobbat alla på The Concept! Läs mer
  • Elin Victoria L

2018-12-01

Elin Victoria L skrev om The Concept
    Magiskt från början till slut! Läs mer
  • 2018-12-01

Jessica W skrev om The Concept
    Lördag 24/11 var jag och min man + ett annat par på The concept.

Jag och min man besökte er i våras, vi hade då köpt Platinum biljetter
    Allt var fantastiskt, alldeles överväldigade av mottagandet när vi kom, läckra effekten av tjejen som satt och gungade i trappan på väg upp till baren dit vi hänvisades, där vi erbjöds en ”handtvätt” , vi köpte varsin drink och bara njöt av miljön, spänt förväntansfulla inför kvällen.

Blev ombedda efter en stund att gå ner då showen strax skulle börja. Möttes av en mycket positiv -trevlig servitör, med glimten i ögat .

Vi blev placerade i soffa, (som vi förväntat oss med tanke på vår inköpta biljettkategori) Och sen började en fantastiskt innehållsrik trevlig kväll.

Utsökt mat, med riktigt goda viner, fint presenterat av vår servitör, en otroligt bra underhållning , vi häpnade och njöt verkligen av vår kväll.

Nöjda på väg hem så enades vi om att detta måste vi göra om.

Vi har pratat om vår upplevelse, hur fantastiskt, otroligt bra detta var, flera vänner blev intresserade och skulle kunna tänka sig att överraska någon med att köpa biljetter inför födelsedag och så vidare. Vi har verkligen hyllat detta.

I går var det då äntligen dags, vi hade ett annat par med oss, givetvis förväntansfulla, efter all vår ”reklam”.

Besöket i baren var ”borttaget” vi skulle in direkt?! Blev hänvisade till bord 101, vi blev förvånade och frågade om detta verkligen var en Platinum placering?!!!

Det var det fick vi till svar. Som bord 101 är placerat sitter man verkligen som på en ”motorväg” mycket trafik, både av servis personal, och gäster som behöver TRÄNGA!!! Sig förbi, då det är ganska trångt där vi sitter.det är toabesök och rökpauser, Vi förstod att det var ett antal företag som hade ”firmafest,” och då ville några besöka sina kompisar på andra bord, då hade vi dom besökarna väldigt nära oss!

Vi blev under kvällen bjudna på en drink, förmodligen tänkt som en kompensation för att vi inte var nöjda, trevligt men det räddade inte kvällen.

OM detta var en platinum placering, undrar man vilka platser som inte var det?

Vår servitör var mycket ung och vi upplevde honom som oerfaren som självklart gjorde sitt bästa , men inte är han utbildad på att servera, på frågan om vilken det var som serverades blev svaret, vitt!!! Ja det såg vi ju.. nä det här blev inte bra. Vi hade beställt vinpaket, jättegott, men vad drack vi? När rödvinet kom in, ville han servera det i använda vitvinsglas!

Nåt som däremot är riktigt bra är underhållningen, vilka artister!! Maten är toppen, dukningen och miljön likaså.

Men nåt tredje besök på The Concept blir det inte för vår del.

Tacksam för en kommentar på detta

Mvh Jessica Wennerbäck , 0705-123406 Läs mer
    2018-12-04 Wallmans Group svarar Jessica W
    Hej Jessica!
    Tack för att du tagit dig tid att ge oss din feedback.
    Vi strävar alltid efter att våra gäster skall lämna oss nöjda och beklagar att vi inte levt upp till dina förväntningar denna gång. Vi kommer att kontakt dig för att höra mer om din upplevelse hos oss. Allt Gott // The Concept
  • 2018-11-30

Helene B skrev om The Concept
    Trevligt och kul koncept, bra bemötande, det som inte funkade till 100% kompenserades utan diskussion och med ett leende.

Jag rekommenderar The Concept till både företag och vänner. Läs mer

Gun F skrev om The Concept
    Vi var ett sällskap på 12 pers som inte visste någonting om The Concept förutom den röda mattan utanför entrén. Vi alla upplevde en fantastisk kväll i en ”spännande” miljö. Drinkarna, speciellt GT var grymma. Maten var otippad och sååå god! Perfekt pilgrimsmussla, kalvfile’ som smälte i munnen och en smakbomb till sallad! Upplevelsen av att tappa tid och rum, att vara här och nu hela kvällen, oväntade uppträdanden, akrobatik, show och sång. Musiken var en mix som öppnade upp för spontandans.... Kort och gott, en magisk upplevelse! Läs mer

Axel N skrev om The Concept
    Magiskt bra kväll! Fantastisk mat och ännu bättre underhållning. Speciellt luftakrobaterna samt den ensamma manliga akrobaten utmärkte sig och lyfte kvällen! Läs mer

Carina T skrev om The Concept
    En fantastiskt koncept med proffsig show och mat av ypperst kvalitet. En kväll som överraskade på många sätt Läs mer

Peter O skrev om The Concept
    Maten var grymt bra, underhållningen var riktigt bra. Killen som serverade oss och gjorde sin första dag på jobbet och inte hade så mycket erfarenhet av livet eller serviceyrken var inte redo att arbeta självständigt i sin roll men ur ett ledarskapsperspektiv så serjag inte att det är skäl till dålig feedback till honom men jag hade förväntat mig mer med tanke på hur professionell och bra allt annat var.
    Att det sedan endast vara salsa-party på kvällen var kanske innget vi var förberedda på men i och med att vi inte är några "dansare" så gjorde det kasnke inte så stor skillnad även om vi definitivt inte var upp på dansgolvet och försökte oss på salsa. :-)
    Men för att summera det hela så hade alla en mycket trevlig kväll som vi kommer att prata om länge. Läs mer

Peter F skrev om The Concept
    Vi köpte kvällsmeny med dryckes pkt, samt bästa platserna vid senen.
    Personalen på stället var fantastiska på alla sätt.
    Vi hade inga förväntningar överhuvudtaget, men blev positivt överraskade av kvällen som helhet.
    Det vi upplevde sämst var att man har fel meny för kvällen, men showen kompenserar upp det ngt.
    Men att maten ska vara ett dragplåster är vi ledsna att säga, att så är ej fallet.
    Vi har sagt att vi ska komma igen vid tillfälle..
    Tack för oss!
    Mvh: Westsafe AB Läs mer
  • Helen K

2018-11-29

Helen K skrev om The Concept
    Vi var där med jobbet (istället för julbord valde vi detta), vilket var ett utmärkt val. Något ingen annan riktigt upplevt. Bra artister, läcker inredning samt superbt god mat. Ett annorlunda och mycket väl uppskattat evenemang. Dock lite stökigt i en underbemannad bar när vi kom. Läs mer

Anna N skrev om The Concept
    Vi bokade ett julevent för personalen som skulle vara lite annorlunda, lite mera stil och inte så tradiontionellt som ett vanligt julbord. Alla i personalen var väldigt nöjda! Vi hade en fantastiskt trevlig kväll! God mat och magisk underhållning. Otroligt talangfull personal.
    Lite svårt att prata med sina bordsgrannar, pga av ljudnivån, men det var vi inställd på med tanke på att vi visste vad det var för typ av upplevelse vi bokat. Vi trodde dock att det skulle övergå till mer nattklubb/dans/barhäng efteråt, men det bara dog ut efter föreställning och mat. Kan förstås med tanke på att det var en torsdag. Men i övrigt såå nöjda! Läs mer
  • 2018-11-27

Johan Berndt T skrev om The Concept
    En upplevelse långt över mina förväntningar. Jag var, för många år sedan, på Wallmans och väntade mig nåt liknande, med serveringspersonal som plötsligt brister ut i sång. Det här var nåt helt annat. Fantastiskt proffsig ensemble och en helgjuten upplevelse, som jag aldrig trott jag skulle få i Göteborg.
    Vi satt på balkongen och åt den enklare trerätters menyn. Det var helt perfekta platser för att uppleva showen. Bättre än många platser nere på golvet. Men som sagt, en enklare (och billigare) meny. Jag rekommenderar verkligen denna helkväll, för en rimlig penning. Läs mer
  • 2018-11-26

Hadis M skrev om The Concept
    Vi hade platina biljetter och var på plats den 16/11. En väldigt intressant kväll med en super fräsch lokal och galet bra underhållning. Dock så var de flesta missnöjda med maten. Inget fel på råvarorna men rätterna upplevdes gråa o smaklösa, men en fantastik presentation dock.

Personalen var hjälpsamma och bokning smidig.

Tack för en bra kväll Läs mer
  • 2018-11-24

Louise Ahlström A skrev om The Concept
    Fantadtisk interiör och uppträdande! Läs mer
  • 2018-11-23

Jenny Birgitta Christina A skrev om The Concept
    Mycket bra stämning. Fin inredning, trevlig personal. Läs mer

Ulla L skrev om The Concept
    Show med mat.
    Mycket trevlig personal.
    Vi hade förväntat oss samma concept som Wallmans, men detta var annorlunda med mindre antal sångartister och mer trapets- och gymnastik-konstnärer som var jätteskickliga.
    Vi tycker det var kul och trevligt.
    Enda att anmärka på var att Maten var bättre på Walmans. Läs mer

Victoria Grace O skrev om The Concept
    Bartender valde lite som han ville, fick stå trettio minuter för en drink Läs mer
    2018-11-27 Wallmans Group svarar Victoria Grace O
    Hej Victoria!
    Tack för att du tagit dig tid att ge oss din feedback.
    Vi strävar alltid efter att våra gäster ska lämna oss nöjda och Vi beklagar att vi inte levt upp till dina förväntningar fullt ut denna gång.
    Vi tar din input med oss och Vi hoppas vi får en ny chans att imponera på dig framöver.
    Allt gott // The Concept

Erik Jonathan F skrev om The Concept
    Otrevliga vakter. Otrevlig dj Läs mer
    2018-11-27 Wallmans Group svarar Erik Jonathan F
    Hej Erik!
    Allt gott // The Concept

Bernt Mikael J skrev om The Concept
    Hade inga förväntningar
    Upplevelsen var positiv som ett mini Wallmans i Köpenhamn som jag besökt många gånger
    Maten kom kontinuerligt vilket var bra så inga långa väntetider
    Hade köpt vinpaket och det kanske var något glas för lite och servicen hade inte lätt att tims mat och vin. Nästa gång vill jag köpa flaskor till bordet så man kan serva bordet själv Läs mer
  • Anna B

2018-11-22

Anna B skrev om The Concept
    Mycket bra och proffsigt uppträde. Fantastisk inredning där man gjort det lilla extra. Maten va ok, vissa i sällskapet blev dock inte mätta, lite för krånglig meny.
    Personalen var super bra! Läs mer

Östra Larmgatan 18, 411 07 Göteborg