The Concept

Östra Larmgatan 18, 411 07 Göteborg — Visa karta

Är du sugen på något annorlunda? Låt oss ta dig med på en dekadent, kulinarisk resa med god mat och spektakulär underhållning. Följ med bland akrobater, DJs och sångare ackompanjerat med vår flerrättersmeny. Vår ambition är att utmana och överraska dig som gäst.

Kvällen börjar i restaurangen med mat och underhållning för att sedan avslutas på THE CLUB, vår alldeles egna nattklubb. Släpp taget och låt dekadensen flöda med oss på The Concept.

Vi finns för dig, oavsett privatperson eller företag & stora grupper - Välkommen!

Läs vad 23 kunder tycker om The Concept

• Christer T
    Christer T skrev om The Concept
    Hej
    Vi köpte paket Platinum.

Jag har varit på The C flera gånger och alltid blivit bemött bra.
    Reser mycket utomlands och har besökt många likartade ställen OCH The Concept håller mycket bra klass.

Ett par saker dock; när man kommer så är det Alltid kö i Baren. Man får vänta länge. En enda Bartender som skall ta hand om alla gäster som kommer samtidigt.

Och att ni inte tar kontanter. Senaste gången vi nu var där så avstod mitt utländska gästpar att beställa Champagne i övre prisklassen. Utländska gäster har regel på företagsköpet då det gäller alkohol.
    Även jag själv ogillar att det inte fingerar med kontanter.

Men.. det är en fantastisk trevlig upplevelse att gå på the Concept. Underbar miljö och fina dekorationer.
    Trevlig personal och jättebra klass på uppträdandet.

Ser fram emot fler trevliga besök.

Med vänlig hälsning,
    Christer Thulin Läs mer
  • Jessica R
    Jessica R skrev om The Concept
    Blev uppgraderade till premium. God mat, bra service & uppträdande Läs mer
  • Anna D
    Anna D skrev om The Concept
    En fanstastisk helkväll!
    Hade höga förväntningar som överträffades.
    God mat, lyxigt upplägg och enastående show. Läs mer
  • Lumturije F
    Lumturije F skrev om The Concept
    Hej jag blev bemött på ett riktigt bra sätt, allt var underbart, underhållningen var magisk!

Vi satt nära scenen typ 2 bord ifrån och de kändes lagom nära!

Det ända som jag och mina tre vänner funderade över var maten, vi hade all night dining och vi alla var överens om att det var för lite mat!!

Killarna var super hungriga även efter så vi fick åka vidare för kvällskäk. Vi skulle föredra att få någon sorts huvudrätt som t ex kalv köttet fast en större bit och inte den mini biten, kändes som man fick mindre bitar en Pinchos och det förstörde lite upplevelsen att man va super hungrig !

Annars ger jag hela upplevelsen 7/10 Läs mer
  • Sara H
    Sara H skrev om The Concept
    Jag köpte premium paketet och var jätte imponerad! Underbar show, bästa maten jag någonsin ätit och helt ok priser i baren! Sååååå nöjd! Läs mer
  • Eva P
    Eva P skrev om The Concept
    En jättetrevlig kväll med mycket god mat, trevlig service, bra uppträdande i superläckra lokaler. Läs mer
  • Tarja S
    Tarja S skrev om The Concept
    Detta är verkligen en restaurang som erbjuder allt till ett överkomligt pris. maten är absolut topnotch! servitörerna är uppmärksamma och vi behövde inte vänta länge på drinkar som vi beställde under showen. det enda som jag skulle vilja påpeka är att baren i andra våningen bara hade en bartender och kön var lång! vi hade kunnat dricka 2 cocktails innan showen började, men då väntetiden var så lång så då blev det bara 1 cocktail var. kul med en hostess som är uppmärksam vart man sitter och om man behöver något. Läs mer
  • Maria P
    Maria P skrev om The Concept
    En upplevelse från stunden de öppnade dörren !
    Otroligt miljö där allt va väl genomtänkt från personalens kläder till taket på toaletterna. Fantastisk mat och show som du sent kommer glömma.
    Servicen va toppklass och musiken likaså.
    Önskar att jag kunde uppleva detta igen för 1.a gången och är avundsjuk på dem som har det kvar. Läs mer
  • Kati Annika B
    Kati Annika B skrev om The Concept
    Detta var mitt andra besök på The Concept. Tyckte det var tråkigt att showen i stort sett var precis likadan nu som vid premiären. Hade förväntat mig ny show. Man vill ju överraskas :)
    Maten var både mkt god och mindre god. Kaffet borde serveras till någon utav efterrätterna, inte efter. Trevlig personal, bra service.
    Handkrämen var slut på de flesta toaletterna, drar ner lyxkänslan.
    En helt ok upplevelse, inget jag längtar tillbaka till tyvärr. Läs mer
  • Agneta L
    Agneta L skrev om The Concept
    En upplevelse från början till slut med konceptet som The Concept står för. Här går inget på slentrian istället är det personligt bemötande redan innan vi har nått entrédörren. Häftig dukning, god mat rätt igenom och närheten till scenen och artisterna gör det till en kväll långt utöver det vanliga. En ny klubb har öppnat i Göteborg, som levererar. Läs mer
  • Malin Z
    Malin Z skrev om The Concept
    Är sååå nöjd med kvällen! Maten var kanon - hade kunnat äta den varje dag i en vecka! Shower var toppen, personalen var så trevlig och miljön var fantastisk! Vad mer kan man begära!? Ett stort TACK för en härlig kväll! Läs mer
  • Isabelle G
    Isabelle G skrev om The Concept
    Vilken helkväll TheConcept bjöd på med hög service, bra annorlunda underhållning och fantastisk mat... måste upplevas! Försökte fånga det på kort men du måste va där själv :-) Läs mer
  • Renã© Luigi Raffaele F
    Renã© Luigi Raffaele F skrev om The Concept
    Mycket nöjd men ”förväntade mig det oväntade” showen var bra utan att överraska. Hade hoppats på överraskningar från olika håll. Tänkte under middagen att det hade varit oerhört häftigt och överraskande om t.ex någon från vårt middagsbord egentligen varit mullvad och helt plötsligt låtsas blivit inspirerad av showen o ställt sig upp o showat/sjungit eller annat. Läs mer
  • John Patrik A
    John Patrik A skrev om The Concept
    En trevlig show men mindre bra mat. Läs mer
  • Moa B
    Moa B skrev om The Concept
    En upplevelse utöver det vanliga. Från början till slut blev vi bemötta av vänlighet, fantastisk mat, magisk show och en inredning som gör att det känns som vi ramlat ner Alice i underlandet. Sång och akrobatnummer avlöser varandra en efter en.
    Så uppfriskande att prata med sina bordsgrannar och tillsammans bli hänförda av rätt efter rätt som uppenbaras framför dig. . Ett stort plus att de redan valt ut bra viner till varje rätt. När vi lämnade The Concept på kvällen var vi helt saliga! vilken kväll !Vvi kommer definitivt gå igen! Läs mer
  • Yvonne F
    Yvonne F skrev om The Concept
    Bra mat, trevlig personal och spännande och fartfyllda uppträdanden Läs mer
  • Karin L
    Karin L skrev om The Concept
    Allt var super, mat, show och bemötande! Läs mer
  • Robert U
    Robert U skrev om The Concept
    Fantastik mat och grymt duktiga artister/aktörer.
    The concept Göteborg är en perfekt present/festkväll för familj och vänner.
    köpte detta till min mors 70års dag. hon blev lyrisk efter vårt besök. Läs mer
  • Christer O
    Christer O skrev om The Concept
    Vi hade hört mycket gott om The Concept och blev sannerligen inte besvikna! Det blev en fantastisk kväll! Redan när man kommer in får man känslan om att ’ det här kommer bli bra!’ Bara att se dukningen ock känna stämningen gjorde att förväntningarna steg. Det blev en suverän show varvat med fantasifulla rätter serverad av en härlig personal! Otroligt bra artister, mycket proffsiga med en självklar närhet. Vi fyra hade en helkväll som vi sent ska glömma....vi kommer gärna igen!
    /Christer O Läs mer
  • Helena M
    Helena M skrev om The Concept
    God mat, fantastiska artister, även om deras ’kostymer’ känns outdated. Besviken dock över att det var exakt samma show som när jag var där i våras. Man kommer inte tillbaka för att höra exakt samma låtar igen, nästan ett halvår senare. Synd!
    Tror ni får mer publik om man får komma utan förbokning, och bara hänga i baren i övervåningen under showen, även om man inte äter. Läs mer
  • Kurt O
    Kurt O skrev om The Concept
    Köpte show paket, blev väldigt fint bemött av all personal. Maten var suveränt god Läs mer
  • Dallana S
    Dallana S skrev om The Concept
    Köpte 2 biljetter 3-rätter till den tidiga sittningen. Blev uppgraderade till 6-rätters pga för lite folk.
    Bemötandet var super då vi behövde boka om eftersom mon mamma blev sjuk.
    Upplevelsen var super, har rekommenderat the concept till flera. Kan lätt gå dit igen om de uppdaterar showen med nya nummer. Artisterna var fantastiska. Läs mer
    Wallmans Group gillar detta
  • Christer Olof E
    Christer Olof E skrev om The Concept
    God mat i skön miljö och bra uppträden. Enda minuset var att köttet till huvudrätten inte serverades riktigt varmt. Läs mer
    2018-09-11 Wallmans Group svarar Christer Olof E
    Hej Christer!
    tack för att du tagit dig tid att skriva om oss. Vi tar din feedback med oss.
    Allt gott // The Concept
    Wallmans Group gillar detta