Thujor.se

Thujor.se

Ring 08-533 323 23 www.thujor.se
3.8

Thujor.se, som drivs av Svedberga Plantskola AB, har sedan starten 2008 levererat över 5000000 häckplantor till fler är 20.000 kunder i hela Norden. Hos oss hittar du inte bara dom populäraste sorterna av thujor i många storlekar utan även andra populära häckväxter som avenbok, liguster, lagerhägg, buxbom med flera. Våra hörnstenar...

270 omdömen om Thujor.se

Nils ola robert B

Köpte en pall gräsdress från Thujor.se. Det skulle tydligt vara leverans till tomt. Istället levererar de pallen (700 kg) mitt ute på vägen utanför oss så inga bilar kan passera. Misstag kan hända men kundservicen på Thujor.se tyckte detta var helt i sin ordning. Jag fick ta ledigt från jobbet och snabbt åka hem och bära in de enskilda säckarna på min tomt, tog ett par timmar samt missad inkomst. Otroligt dåligt. Handla absolut inte av dem, jag kommer aldrig mer göra det!

Arbor Syd
4.8/5 i betyg av 873 omdömen 4.8 av 873 omdömen

Proffsiga och vänliga. Rekommenderar!

Birgitta K Birgitta K
Jessica Maria J

Beställ ej från Thujor.se Fruktansvärt otrevliga och oprofessionella.

Alexey R
Skrev om Thujor.se

Samma ägare som Svedberga.com Extremt oseriös, omöjligt att få kontakt och inboka. Återkommer aldrig på utsatta tider. Efter flera försök och påpekande om hur oprofessionellt det skötts fick jag svaret att jag inte var välkommen som kund. Glad att det aldrig blev något med tanke på hur usel deras leverans beskrivits av andra.

AB Maid 2 Clean
4.5/5 i betyg av 264 omdömen 4.5 av 264 omdömen

Fönsterputsning, utfört effektivt, ordentligt. Gott bemötande. Fullt tillfredsställande. Supernöjd!

REZA S
Skrev om Thujor.se

Ljuger för kunder över telefon och sedan vill företaget inte erkänna det man har lovat och säger att det är missförstånd!!! Jag skulle avråda alla att använda detta bolag. I hopp om att lösa problemet kontaktar jag kundservice som är otrevlig och helt otroligt lägger på telefonen och denna kundservice består av 3 personer som är totalt oengagerade.

Kim H
Skrev om Thujor.se

Problem att välja dag för leverans. Menyn fungerar inte korrekt. Det gjorde att bolaget levererade på fel dag vilket ställde till massor av trassel. Fick ingen avisering utan speditören ringde och meddelade att plantorna har levererats. Jag är då bortrest i 14 dagar.

Sammy B
Skrev om Thujor.se

Vi har beställt Brabant thujor av Thujor.se (Fredrik) i tre omgångar sedan 2015, allt ifrån större beställningar med 80+ plantor (140-160cm planterad och klar) till beställningar av fullvuxna plantor 200-215cm som vi planterat själva. Jag tycker att Fredrik alltid återkopplat om vi haft frågor om skötsel och planteringar (sånt som säkert gått att hitta på hemsidan). Har det varit någon fnurra på tråden så har de skött det bra. Vi har ytterligare en häck som ska planteras (ca 16m) med fullvuxna häckar till hösten, och då blir det thujor.se igen.

Nima M
Skrev om Thujor.se

Väldigt otrevligt bemötande efter en riktig usel leveransupplevelse! Jag beställde ett par olika artiklar inklusive en helpall jord med hemleverans från dem. Jag har ryggproblem och kan/får inte bära tungt, därför betalade jag gärna lite extra (annars kunde man köpa varorna hos bauhaus eller liknande butik) för att få dem hemskickade. Först och främst var det oerhört rörigt med Postnord (absolut inte företagets fel) då de skickade ett paket till felaktig adress så jag var tvungen att ringa och stå i kö i postnords kundtjänst...

Lovisa Ingrid N

Vi la en beställning en månad i förväg på 50 stycken thuja brabant 100 cm. Levererades på utsatt datum. Thujorna är jätte fina och höjden stämmer med det vi beställde. Vi är jätte nöjda!

JESSICA E
Skrev om Thujor.se

Kan man ge minus poäng🤔? Sämsta skräpet någonsin!! Köp inte dessa utländska thuijorna! Alla dör.... Han hävdade att jag inte hade rätt att reklamera mina 25 st thuijor pga olika anledningar. Hans svar var; Hej Jessica Nu har jag gått igenom denna inkorg, vi har ingen reklamation från er via hemsidan. Men oavsett så tar vi det nu då istället. Om ni har vintertäckt plantor kommer vi leverera ut nya plantor till er, har ni inte gjort det så säger villkoren att det inte görs om inte reklamationen...

Lee Margareta Alexandra Z

Till en början gick det smidigt att beställa. Jag beställde 40st Thuja Brabant Exklusiv som enligt dem skulle vara extra tät och klippt så den skulle förgrena sig tidigt. Jag köpte även ett paket med jord, gödsel, och bevattningsslang. Leveransen skedde inte på utsatt dag, men jag anpassade mig eftersom det är vanligt med leverans av växter. Thujorna var himla platta, glesa och tunna. Jag tänkte först att de skickat fel produkt, men efter att ha läst reviews att returer inte alltid funkat smidigt, bestämde jag mig...

Ingrid Grynet Karolina E

Varning för att handla fr Thujor.se! Kolla även gärna trustpilot för fler omdömen om thujor.se Har haft med dem att göra sedan september2020 och till en början ca de trevliga och tillmötesgående när leverans uteblev på lovad dag osv. Sen började problemen och de är nästan omöjliga att få tag på/ få respons ifrån. Fredrik som driver detta är otäckt otrevlig och allt är kundens fel. Trodde jag va ensam men blir så ledsen att se att jag inte är ensam om mina tråkiga erfarenheter med Fredrik och Thujor.se. Killarna som kommer...

Bo Morgan W
Skrev om Thujor.se

Bra bemötande från start från Fredrik och Filip. Inga konstigheter med garantiärende. Svarar tålmodigt på frågor. Inväntar bara leveransen av thujorna.

LENNART S
Skrev om Thujor.se

Leverans av syren som var lite väl trötta tog kort ringde. Samtal med Filip svaret jag skickar nya vill du se kort tror på dig nya kommer i nästa vecka. Tackar för perfekt lösning det blir fler köp. Lennart

Sami N

UNDVIK!!! ⛔️ STOR VARNING!!! ⚠️

Ismet S
Skrev om Thujor.se

SNÄLLA KÖP INTE FRÅN DEM! Gör inte samma fel som jag gjorde. Innan att du gör din beställning läs vad folk har att säga om dem. Jag har beställt 4 paket med 400 gr substral mot sniglar från Svedberga Plantskolan. De skickade helt ett annat medel som jag inte beställde. När jag kontaktade kundtjänsten för att ångra köpet. Filip Svensson från kundsupporten säger vi kan inte återköpa Substralet för att den är samma produkt som du beställde. Det endast som skiljer är namnet och förpackningen och vikten! Det känns 585 SEK att slänga i papperskorgen.

Lars A
Skrev om Thujor.se

Trevligt bemötande,jättebra service och leverans av vår tujahäck enligt plan. Också utbyte av några plantor, skötsel och vintertäckning har varit toppen! Vi är mycket nöjda och rekommenderar gärna thujor.se!

MANANA A
Skrev om Thujor.se

Bra bemötande , skicklig o kunnig säljare fick svar på alla mina frågor! Filip Svensson tack för all hjälp! Soufian

ANDREAS S
Skrev om Thujor.se

Rekommenderar alla läsa fler recensioner kring företaget på trustpilot innan man handlar från företaget. Här är vår recension därifrån: Dålig service Som många andra skriver så fungerar inte deras support. Och framförallt med Fredrik som jag även ser att många andra har skrivit om. Knapp dialog och och ingen info eller svar gällande leverans före postnord hörde av sig (2 veckor för tidigt trots att vi tydligt informerat att det inte var ett alternativ för oss). Helt oförstående till att de missat i dialog och...

Svar från Thujor.se

Hej Andreas S. Du som är så kallad kommunikationschef på XX borde veta bättre än att ringa oss och bete dig som en grottmänniska i telefonen. Förvänta dig inte bättre bemötande än du själv ger, det borde du verkligen veta. Din order annullerades enbart för att vi inte tolererar att bli bemötta på det sättet du bemötte oss. Hade du haft normal ton i telefonen hade vi upplyst dig om att din försändelse med plantor skulle levereras till dig enligt ditt önskade leveransdatum. Det som var på väg till dig nu var dina tillbehör...

Lina K
Skrev om Thujor.se

väldigt nöjd med bemötandet och trevlig personal fina plantor och snabb leverans, kan varmt rekommendera till alla

Linda N
Skrev om Thujor.se

Jag fick så bra tips och råd vad jag skulle ha för häck runt mitt hus. De på kundtjänst för både kunniga och hjälpsamma. Sen när planterings killarna kom blev jag verkligen imponerad av deras kunskap och det blev såå fint!!! Tack från en överlycklig kund!!!!

Wille O
Skrev om Thujor.se

Väldigt bra service, valde planterad och klar och är väldigt nöjd med planteringen. Väldigt seriösa killar som kom och planterade hos oss.

Mia S
Skrev om Thujor.se

Toppen bra och super seriöst. Plantorna var av hög kvalité och planering kunde ju inte gått smidigare med hjälp utav deras personal. Så nöjd!

Johan B
Skrev om Thujor.se

Bra service, fina plantor och snabb leverans.

Karin J
Skrev om Thujor.se

Fantastiskt bemötande av support, i särklass den snabbast och smidigaste leverans. Beställde söndag eftermiddag, levererades tisdag middag! Plantorna var jämna, friska och nu återstår bara att hålla tummarna för att jag gjort rätt förarbete. Stort tack för denna gång!

Peder Erik B
Skrev om Thujor.se

EDIT: LÄS RECENSIONERNA PÅ TRUSTPILOT INNAN KÖP. SAMTLIGA POSITIVA RECENSIONER HÄR ÄR OCKSÅ VÄLDIGT LIKA FORULERADE! ÄR DU EN "SNÄLL" MEN MISSNÖJD KOMMER DU ENBART FÅ IGENOM REKLAMATION OM DU LÄMNAR TOPPBETYG HÄR thujor.se/Svedberga Plantskola är nog det värsta företag jag stött på. Beställde 26 thujor i längden 180+, krukodlade enligt rekommendation från thujor.se/Svedberga plantskola. Enligt beskrivningen är dom "täta och buskiga" och jag betalde även extra för att få ett växtcertifikat. Leveransen kom där alla...

Anders L
Skrev om Thujor.se

Snabba leveranser, kunnig personal bra feedback Skulle varmt rekommendera till andra👍

Josephine A
Skrev om Thujor.se

Superbra guidning vid val av produkt och råd kring plantering. Allt levererades på exakt utsatt tid och dag och plantorna vi fick var alla fina och välvuxna och översteg med råge de utlovade 70cm i storlek.

FADI J
Skrev om Thujor.se

Vi har haft med thujor.se under en hösttid år 2020. Vi har haft ett givande samtal gällande de tidigare ruttna thjuorna som vi hade köpt hos ett annat företag, som byttes direkt ut av thujor.se. De stöttade oss med allt vad detta innebar samtidigt som de gav oss nya, fräscha thjuor och lärde oss skötseln av dessa från grunden. Tillmötesgångssättet, utrustningen, utförandet var på topp. Personalen var härliga och tillmötegående. Jag är så tacksam att jag vände mig till rätt företag nu och idag har vi bergstarka och underbart fina thujor.

FADI J gillar detta
LARS-OLOV P
Skrev om Thujor.se

Beställde 75 plantor Avenbok. Snabb leverans, fina plantor. Vi planterade själva och nu 6 veckor senare ser alla plantor friska och fina ut utom möjligen en. I samband med beställningen var jag i kontakt med kundtjänst via telefon två gånger, båda gångerna blev jag nöjd med bemötandet.

OMAR A
Skrev om Thujor.se

Varning för detta företag, köp inte från dem,ni kommer bara bli besvikna, dålig service , katastrofa plantor och service,extremt oseriöst företag. De planterade dåligt kvalitet. Vi är missnöjda , ingen respekt från Filip eller Fredrik och väldigt dåligt bemötande.

Svar från Thujor.se

Hej Hyfa Yousef Mohamed & Omar Salah Ni och jag har haft kontakt många gånger sedan vi utförde er plantering hösten 2020 med thuja smaragd 150cm, 48st. Du/ni upplevde att vissa plantor blev glesa nertill vilket ni rapporterade in till oss, vi gav er rådet att avvakta till säsongen 2021, skulle de inte bli bättre byter vi ut de. Vi hade löpande kontakt under inledningen av 2021 för att landa i beslutet att vi byter dessa 10 som ni önskade. 7/7 2021 har vi personal på plats och utför bytet enligt överenskommelse. När personalen...

ANDERS H
Skrev om Thujor.se

Otydlig information om leveransvillkor. Löste sig efter kontakt med kundtjänst och vi avbokade beställning.

RASMUS S
Skrev om Thujor.se

Thujor levererades i bra skick och enligt beställning men varken gödsel eller näring har skickats. Det har gått tre månader och man får inget svar på Mail eller via deras formulär på hemsidan. Köp någon annanstans om ni inte vill bli lurade på pengar

Svar från Thujor.se

Hej Rasmus Siljedahl. Normalt sätt ska gödningen levereras i hop med plantorna, anledningen till att detta har missats i din order är förmodligen den mänskliga faktorn. Du har beställt gödning för 116,90kr, självklart återbetalar vi detta till dig. Vi ber om ursäkt för besväret. Mvh/ Kundtjänst.

Petter Gustav E

Detta är ett företag jag skulle vilja varna alla för. Dom kan inte svara i telefon,dom ringer inte åter som dom lovar. Deras växel håller att man sitter i kö i max 5 min sedan brytssamtalet. Vill man ha problem, huvudverk och magenta så ska man handla av Thujor.se

Svar från Thujor.se

Hej Petter Beklagar att det är svårt att komma fram under högsäsong. Du kan även nå oss via chatt direkt på hemsidan eller via mail. Mvh/Filip

Helena L
Skrev om Thujor.se

Man får alltid ett vänligt och proffsigt bemötande. Har vid ett flertal tillfällen beställt thujor från detta företag. Hade ett par thujor som inte mådde bra och vi fick ett mycket bra bemötande och bästa hjälpen av företaget..

Tim Johan S
Skrev om Thujor.se

Grymma killar som planterade våran 30 meters thuja häck på ingen tid, jättetrevliga och duktiga ! Kundservice på detta företag funkar dock inte alls, men dem som planterar är väldigt service inriktade ! Rekommenderar verkligen thujor.se för planteringen blir grym, men vill du kunna kommunicera med kundservice så är det värdelöst ! +++++

Robert S
Skrev om Thujor.se

Jag beställde ett 40- tal thuja brabant på höjderna 200 och 250 cm med tjänsten planterad och klar. På utsatt datum kom 4 killar och planterade jättefina plantor till en fin häck. Efter utfört arbete gav de instruktioner och lite tips på hur man sköter om den på bästa vis. Mycket kunniga och dessutom mycket trevliga! Solklart 5/5 i betyg /Robert

Annie N
Skrev om Thujor.se

Mycket bra hjälp och service! Kunden i fokus! Fick också en leverans av superfina thujor! Världsklass!

Johan Å
Skrev om Thujor.se

Bra service och fina thujor. Nöjd kund

ALIN MARIUS G

Proffsig bemötande av Filip! Rekommenderas

TOMAS A
Skrev om Thujor.se

Orderbekräftelse 23/3 om leverans 5/5 2021 Meddelande om klart att hämta 11/5 2021 Plantorna de försökte leverera var hälften så stora som utlovat (7,5 l kruka i stället för den beställda 15 liters krukan) Oseriöst! 1000 kr och tre timmar lade jag ner på detta.

Svar från Thujor.se

Hej Tomas Andersson Stämmer att leveransen blivit försenad, dock stämmer det inte att plantorna du erbjuds är 7,5 liter, plantorna jag erbjöd dig är planterade i 10 liters kruka. När ni var på plats erbjöd er både kraftig prisreduktion samt extra plantor utan kostnad, vilket ni inte var intresserade av. Hade din fru haft en normal konversation med mig istället för att påstå att jag är otrevlig samt hota om dålig ryktesspridning hade jag mer än gärna både betalt ditt hyrsläpen samt gett er plantorna gratis, man får som man bäddar..... Mvh/Filip

ALAN A
Skrev om Thujor.se

Har fått igång en bra konversation med Fredrik på Thujor. De planerar att utföra arbetet inom rimlig tid ifrån överrenskommelsen. Tycker vi hade ett bra samtal och att omhändertagandet av kunder funkar fint.

Farah Fahad A
Skrev om Thujor.se

Mycket oprofessionell kundtjänst. Varje gång vi ringer så säger de att de återkommer. En av gångerna säger Fredrik att han väntar på ett viktigt samtal ( efter att vi ha väntat 20 min på att komma fram) och lägger på. Ringer vi tillbaka efter tre dagar så blir vi rejält utskällda bara för att han blanda ihop oss med någon annan. Har noll respekt för kunderna. Rekommenderas EJ. Offerten blev skickad till min man Meshaal, och ni drog tillbaka er offert utan någon förklaring. Tdl. Farah

Svar från Thujor.se

Hej Farah Tack för din reco. Vi har ett enormt tryck för försäljningen av växter just nu, och har i vissa fall svårt att svara korrekt på alla frågor, om Fredrik varit otydlig ber vi om ursäkt för detta.

SANGAR B
Skrev om Thujor.se

Jag hade en lång kontakt med Thujor.se innan jag la beställningen. Varje gång jag kontaktade dem fick jag förstklassig service och svar på mina frågor kring den Thuja smaragd 190+ cm häck - planterad och klar - jag var intresserad av. Hade även ett hembesök av dem för att gå igenom platsen och förutsättningarna för planteringen. När leveransen sedan kom var det toppfina thujor som levererades. Planteringskillarna var även dem toppen. Jag rekommenderar thujor.se. Kommer anlita dem igen utan tvekan. Ett ärligare företag som står för sina löften får man leta länge efter.

Evelina Sarah Caroliné A

Helt galen kundtjänst, inte ett dugg servicemind, det var det sjukaste jag varit med om. Ville beställa men de bara makulerade min order huxflux när jag frågade om de kunde leverera vecka 21 (de skrev att de levereade inom 5 dagar vilket inte var aktuellt) och när jag försökte ringa inget svar och sen skriver de i chatten att jag kan vända mig någon annan stans för att köpa thujahäckar när jag frågade varför de makulerade min order. " Ja det är nog bäst om ni kollar någon annan stans. Han makulerade ordern på grund av...

Peder Erik B och Farah Fahad A gillar detta
Bridgett Rose S

Kontakten med det här skämt företaget var det värsta jag har varit med om. Jag gjorde en beställning och bokade ett datum för leverans och fick samma dag en bekräftelse på beställningen. Efter det hörde ingenting och ringde därför på leveransdagen för att höra när leveransen skulle komma. Fick svar att jag har minsann fått tydlig info om att det är en uppskattning och att leveransen skulle dröja flera veckor. Riktigt otrevligt dessutom. Blev arg att jag sa att man brukar ändå få en uppdatering och hotade att ta bort min...

Farah Fahad A gillar detta
Svar från Thujor.se

Bridgett Rose Stehag Tack för din Reco. I fall som detta har jag en önskan att vi som företag kunde ge kunder ett omdöme också…. Du måste förstå att detta inte är samma sak som att beställa från ellos eller Zalando där de säjer varor som går att lagerföra och skicka året runt. Vi säljer levande växter som levereras vid bästa tillfälle utefter växtens välbefinnande samt så nära kundens önskade leveransdatum det går. Att du ringer och gapar och skriker till vår kundsupport gör inte att plantorna kan levereras snabbare eller...

EVA L
Skrev om Thujor.se

Så nöjd! Beställde med enkelhet 120 styck vintergrön Liguster via hemsidan. Hämtade plantorna enligt plan i fredags på Svedberga plantskola där vi fick bästa bemötandet. Trevlig personal som verkligen tog sig tid att svara på våra frågor och ge planteringstips. Vi fick som bonus även med oss en dunder gödning så nu har våra fina plantor bästa förutsättningarna att växa och frodas. Stort tack för suverän service!

Markus Gustav K

Läste på deras sida om paket för att få allt planterat och bad om en offert. Döm om min förvåning när de har lagt på massor med extra kostnader, även sådant som de tydligt skriver ska ingå. När jag ställer frågor om varför de lagt på de kostnaderna så får jag inget svar, pinsamt dåligt och oseriöst företag som jag inte skulle rekommendera till någon. Förtydligande på det inlägget: Detta gäller offertnummer 9279 som fortfarande är aktiv och som står i mitt namn så finns att hitta för Thujor.se Det jag kommenterade...

Farah Fahad A gillar detta
Svar från Thujor.se

Hej Markus Jag kan inte se att vi skickat någon offert utställd i ditt namn. Som du säkert förstår baseras offerten på uppgifterna vi får av kunden. Är det arbetsmoment som inte ingår i standardförfarande vid plantering enligt hemsidan debiteras detta så klart extra. Vill du att vi tittar på din offert igen är du välkommen att skicka ditt offertnummer samt en arbetsbeskrivning till info@thujor.se. Trevlig helg. Mvh/Filip Svensson

HANNA L
Skrev om Thujor.se

Efter ytterligare kontakt med kundtjänst har vi löst ärendet. Tack Filip för ett professionellt bemötande

Svar från Thujor.se

Hej Hanna Jag kan inte hitta någon beställning i ditt namn, har du verkligen beställt från oss? Om du fått produkter som du inte är nöjd med så ska detta så klart kompenseras, att vi levererar plantor som understiger beställd höjd är självfallet inte ok. Maila gärna mig på info@thujor.se så ordnar jag med en återbetalning till dig. Mvh/Filip Svensson

Carl P
Skrev om Thujor.se

Gör det enkelt för mig som kund, väldigt serviceinriktade.

Engla P
Skrev om Thujor.se

Jag beställde thujor, snabb leverans och bra service!!!