Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Täby Tibble Trafikskola AB

Marknadsvägen 267, 183 79 Täby — Visa karta

Läs vad 1 kund tycker om Tibble Trafikskola AB

• Johan
    Johan skrev om Tibble Trafikskola AB
    Tibble trafikskola bjuder på en blandad kompott. De har ett bra bokningssystem, trevlig personal och några riktigt bra lärare som dock är nästan omöjliga att boka. De är dock dyrare än de flesta andra skolor när det gäller minutpris, riskutbildningar och dylikt. Det är också för ojämn kvalitet på lärarna. En är t.ex. alldeles för hetsig och aggressiv för att vara körskolelärare. Om du som ny elev sitter och får skäll när du kör så inträffar två saker: 1) Du stänger ned och blir inte mottaglig för mer information. 2) Du blir stressad och gör fler misstag.

Jag bytte av olika anledningar till en annan körskola efter ett antal lektioner. Det var som natt och dag. Det första mina nya lärare sa till mig var att slappna av och njuta av körningen. De var väldigt lugna och pedagogiska vilket gjorde att jag lärde mig väldigt mycket snabbare än vad jag gjort på Tibble och för en tid sedan tog jag mitt körkort utan anmärkningar tack vare dem. Jag önskar bara att jag hade tagit alla mina lektioner där istället, det hade besparat mig mycket tid, pengar och skäll :-)

Jag säger inte att Tibble är en dålig trafikskola men boka inte upp för många lektioner med en lärare där innan du har prövat några lektioner med dem, och prova en annan skola om det inte känns helt bra. Det kan vara värt att åka en bit. Att ha rätt lärare är den absolut viktigaste faktorn för hur snabbt du lär dig köra bil och ta ditt körkort. Läs mer

Västra Finnbodavägen 2, 13130, Nacka