Timblads Målerifirma

Timblads Målerifirma

www.timblad.se
  • BadgeNineYears

Idag har vi på Timblads samlat på oss 90 år av erfarenhet och kunskap när det gäller måleri av alla de slag. Oavsett om du bara vill måla om en vägg hemma, ska renovera villan eller bygga ett helt lägenhetshus - vi målar stort som smått! Vi är gärna med tidigt i ditt projekt för att kunna ge råd, räkna på kostnader och komma...

225 omdömen om Timblads Målerifirma

Sedan starten hos Reco 2015

Daniel K
Skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma

Timblads målade om vår lägenhet och satte kakel i köket. Lätta att kommunicera med och gjorde ett bra jobb. Vi är mycket nöjda med Timblads och kommer anlita dem igen nästa gång vi behöver målare.

Svar från Privatpersonskund

Tack Daniel. Roliga kulörer ni valde, det blev bra.

Annie K
Skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma

Allt gick mycket bra och smidigt när vi anlitade Timblads! Kommer absolut vända oss till dem igen om vi ska måla om. Proffs!

Svar från Privatpersonskund

Tack Annie! Smidigt att ni kunde resa bort under renoveringen så ni slapp att bo mitt i renoveringen.

Linnea T
Skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma

Timblads är ett seriöst måleriföretag som värnar om nöjda kunder. Utöver det har dom kollektivavtal för sina anställda, vilket var viktigt för mig i val av utförare. Proffsigt bemötande rakt igenom och med en hög kvalitet på utfört målerijobb. Jag ger Timblads mina varmaste rekommendationer.

Svar från Privatpersonskund

Tack Linnea, din beskrivning är viktig för oss då du sammanfattar, i några meningarna, hela vår verksamhetsprofil.

Clara K
Skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma

Jag beställde målning av väggar i samband med flytt till ny lägenhet. Oerhört professionella och tydlig i all kommunikation. Väldigt prisvärda tjänster och resultatet blev jättebra! Har lite mer fix som jag kommer behöva hjälp med och kommer garanterat att anlita Timblads igen.

Svar från Privatpersonskund

Tack Clara, fina ord. Jag ska hälsa målarna.

Jan A
Skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma

Väldigt duktig målare och mycket noggrann. Vi är väldigt nöjda

Svar från Privatpersonskund

Tack Jan, det ska vi framföra till målarna.

Peter Ö
Skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma

Bemötandet var det världsklass på. Bernt Drotz från Timblads gjorde ett oerhört proffsigt arbete med både spackling och målning i hela huset som jag inte trodde vara möjligt långt över mina förväntningar.Jag skall även måla huset utvändigt i vår vilket jag kommer anlita Timblads till att göra. Sammanfattningsvis vill jag ge Timblads Måleri mina bästa referenser och kommer varmt rekomendera företaget för mina vänner.

Svar från Privatpersonskund

Tack Peter, nöjda kunder är vår bästa referens. Jag hälsar Berndt.

Konstakademien K
Skrev om Företagskund en del av Timblads Målerifirma

Vi blev bra bemötta från det att vi bad om offert till att arbetet utfördes. Då detta jobb var det första som vi använde oss av Timblads har vi inget motsvarande arbete att jämföra med men allt flöt på bra och det blev klart i tid, trots pressat tidsschema. Arbetet är dock inte slutfört än så något slutgiltigt omdöme kan inte ges. Vi köpte måleritjänst.

Svar från Företagskund

Tack Helen! Ni valde väldigt fina kulörer till salarna. Vi syns igen V9 då vi återställer allt.

Emelie N
Skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma

jättetrevligt bemötande! Gick snabbare än förväntat. Invändig målning.

Thomas Åke M
Skrev om Företagskund en del av Timblads Målerifirma

Bra bemötande och snabbt utfört med ett kanonresultat! Rekommenderas varmt!

Jan G
Skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma

Måleriarbete mycket fint och noggrant. Klart två dagar snabbare än prognos. Trevligt bemötande!

Mattias H
Skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma

Vi målade om hela lägenheten inkl inmålade lister, tak, hyllor mm. Seniora målare och professionell kontakt med Kjell.

Pär T
Skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma

Hej! Mycket trevliga hantverkare som snabbt gjorde ett bra jobb.

Svenska Militäriskt Bibliotek S
Skrev om Företagskund en del av Timblads Målerifirma

Kjell - liksom Fredrik - är mycket kompetenta, arbetena flyter bra och resultatet förstklassigt! Jag har anlitat Timblads sedan 1980-talet när jag ägde en fastighet under många år. Alltid bra jobb! Lennart Uller

Svar från Företagskund

Tack Lennart! Timblads Måleri firade 90 år i år och det är glädjande att du varit nöjd kund här i över 40 år.

Erik K
Skrev om BRF & Förvaltare  en del av Timblads Målerifirma

Bra och trevligt bemötande. Snabb service och väl utfört arbete

Anders E
Skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma

har använt mig av Timblads två gånger, en gång med stor villa fasadmåling och en gång radhus fasad och fönstermålning. Noggranna, trevliga, snabba men inte för snabba. Tycker priserna är klart vettiga också.

Arthur G
Skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma

Levererade i tid till avtalat pris och med hög kvaklité. Kom i tid varje dag och städade upp efter sig. Bra me information från målaren på daglig basis med vad som hade gjorts under dagen och vad som var planerat till nästa dag.

Kristina G
Skrev om Timblads Målerifirma

Stabilt företag som målat mycket i vårt närområde. Målade om hela vår villa utvändigt. Tydligt kontrakt. Målaren var förtroendeingivande, snabb, hjälpsam och dessutom väldigt trevlig! Vi rekommenderar mycket varmt.

Brf Nya Klara B
Skrev om BRF & Förvaltare  en del av Timblads Målerifirma

Vi har anlitat Timblads i många år och är mycket nöjda med både bemötande och kvalitén på deras arbete. Professionellt och personligt.

Rolf A
Skrev om Timblads Målerifirma

Väl utfört arbete med målning av vindskivor och under takfot. Jesper var väldigt proffsig, snabb och effektiv och samtidigt noggrann.

Svar från Timblads Målerifirma

Tack Rolf! Jag tyckte huset fick sig ett lyft och det blev pricken över i

Niklas S
Skrev om Timblads Målerifirma

Proffsigt rakt igenom, bra resultat

Ulrik S
Skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma

Väldigt professionellt både från kontoret och målarna hur man tog kontakt med oss och tog sin tid och lyssna på vårt önskemål. Förväntningarna var högt ställda för vi hade kännedom om företaget. Vi är tacksamma att man kan trolla bort ett sprutat tak efter en vägg rivning med såna ärr i taket och som är helt spårlöst borta …. Guldkant till målarna !

Svar från Privatpersonskund

Tack Ulrik! Känns såklart extra bra att ni är så nöjda då ni hade högt ställda förväntningar från start. Vi hälsar målarna också.

Marie J
Skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma

Väldigt profsigt och bra bemötande, samt att de gjorde ett utmärkt jobb på utsatt tid.

Kjell H gillar detta
Svar från Privatpersonskund

Tack Marie! Vi är glada att du är nöjd.

Ilhan K
Skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma

Andra gången jag anlitar Timblads och även denna gång vart jag supernöjd med deras arbete.

Svar från Privatpersonskund

Tack Ilhan! Det är alltid roligt med återkommande kunder.

Jacob G
Skrev om Timblads Målerifirma

Mycket nöjda med resultatet. Smidig kontakt.

Maria B
Skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma

Timblads är helt fantastiska! Vi har använt dem vid flera tillfällen och varit lika nöjda varje gång. Vi har bland annat målat om huset två gånger. Jag rekommenderar Kjell och hans team till alla som frågar.

Svar från Privatpersonskund

Tack Maria, jag ska hälsa målarna det.

Daniel S
Skrev om Timblads Målerifirma

Vi anlitade Timblands för att måla en stor lägenhet om 115 kvm, både väggar och tak. Det var ett par småsaker som behövde åtgärdas och målarna lämnade jobbet innan vi fick chansen att inspektera vilket krånglade till det en aning, men efter två återbesök blev det 100%. Kjell som är avdelningschef är toppen att ha att göra med, så även om det blir småfel längst vägen, vilket är ok då vi bara är människor, så kan man vara säker på att Kjell ser till att det löser sig. Vi skulle utan att tveka anlita Timblads igen för målning. Mycket nöjda med slutresultatet!

Daniel S gillar detta
Svar från Timblads Målerifirma

Tack för rekommendationerna och kul att ni är nöjda. Kjell

Arninge Golf Ab A
Skrev om Företagskund en del av Timblads Målerifirma

Vi är mycket nöjda! Proffsigt flexibelt snabbt och enkelt. Vi ger timblads våra varmaste rekommendationer! Lars Tingvall, VD Arninge Golfklubb

Svar från Företagskund

Tack för det Lasse! Kul att vi fick förtroendet att måla om ert fina klubbhus. Nu matchar kvalitén på banan och klubbhuset :)

Lina A
Skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma

Ommålning fasad villa utvändigt. Trevlig kommunikation från bokning till utförande. Mycket bra arbete utfört av skickliga målare. Strålande resultat.

Svar från Privatpersonskund

Tack Lina! Att känna att man får ett jobb utfört utefter önskemål och förväntningar beror på skickliga hantverkare men också en tydlig kommunikation. Glädjande att vi lyckas med våra egna, högt ställda förväntningar.

Per Åke B
Skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma

Perfekt jobb, snabb och fint målat!

Svar från Privatpersonskund

Tack för ert fina omdöme! Perfekt, snabbt och fint,. Bästa möjliga kombo.

Max D
Skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma

Väldigt bra intryck överlag. Fick ett platsbesök där vi gick igenom allt och hur de skulle lägga upp det. Nöjda med resultatet, Nöjda med priset.

Svar från Privatpersonskund

Tack Max! Fredrik tillsammans med Kjelle och målarna är en proffsig kombination.

Rosa B
Skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma

Jag anlitade Timblads Målerifirma för att riva ner gamla tapeter, bredspackla samt måla om min lägenhet. Är väldigt nöjd med resultatet! Proffsiga, trevliga, snabba och till ett bra pris. Kan varmt rekommendera Timblads Målerifirma för alla som letar efter bra målare i Stockholm!

Svar från Privatpersonskund

Tack Rosa! Det är kanske det som är mest motiverande som målare. Att se förvandlingen gammalt till nytt, före/efter. Ett omfattande arbete som resulterade i en "ny" lägenhet.

Ilidko W
Skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma

Trevliga, håller tiden och städer efter sig:) kanske första hantverkarerfarenhet där man höll tiderna

Svar från Privatpersonskund

Tack! Kul att vi kunde visa att alla hantverkare är inte stöpta i samma form. Att hålla rent efter sig och hålla tiderna borde vara en självklarhet.

Bdl David Giese B
Skrev om Företagskund en del av Timblads Målerifirma

Mycket noggrann och skicklig målare, vackert resultat!

Hans L
Skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma

Proffsigt, nöjd från början till fullt färdigt arbete. Väl mött från Alla jag har mött på företaget. Ommålning och uppgradering av befintligt kök.

Mogens K
Skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma

Anlitade Timblads för målning av hela vårt hus, fönster, trappuppgång, förråd, carport etc. Vi är oerhört nöjda med resultat och hade ett mycket bra samarbete med målarna på plats samt ledningen. Timblads jobbade mycket professionellt och inom given tidsram och pris. Kan bara ge Timblads våra allra bästa rekommendationer. Mogens

Svar från Privatpersonskund

Tack för att ni gav oss förtroendet Mogens! När ni senast målade om så gjorde jag själv jobbet. Nu 15? år senare när jag fick din förfrågan och jag gått från att pensla till att vara administrativ, gjorde några av våra duktiga målare jobbet. Tack för ert fina omdöme. Allt gott // Arne

Ylva L
Skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma

Jag tog in tre offerter för att måla om mitt sovrum inkl väggar, tak, snickerier och element. Jag valde till sist Timblads för att de verkade seriösa, skickliga och skulle ordna med allt, t ex fixa material. De skötte allt, jag behövde bara tömma rummet innan målning och vänta på resultatet. Toppenbra kommunikation från start. Hjälp med tips kring färgval. Resultatet är så fint! Slutpriset blev exakt enligt offert. Jag är så glad över mitt nya hem!

Svar från Privatpersonskund

Tack Ylva och kul med ditt kulörval.

Pär Michael H
Skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma

Vi ville lyfta vår nyinköpta bostadsrätt till lite varmare och mer ombonat. Offerterna från de olika firmorna var minst sagt både högt och lågt, men när magkänslan fick bestämma så kändes det helt rätt att Timblads skulle får hjälpa oss (till näst intill bästa pris dessutom). 5 dagar var beräknad tid, och då målarna inte kunde börja förrän på tisdagen, så flaggades för att eventuellt behöva även nästkommande måndag. 3 1/2 dag senare, fredag lunch, fick vi åter nyckeln i hand, och allt var klart - och så himla fint det...

Svar från Privatpersonskund

Tack Pär! "Ja det är lite av en nål i en höstack" när man ska bestämma vilket företag man ska välja. Magkänslan brukar vara ganska tillförlitlig. Omdömena på Reco är också ett riktmärke. Att ni blev nöjda är viktigt för oss,. Tack!

Helene A
Skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma

Mkt nöjd! Väl utfört arbete, tidsramen höll och utomordentligt trevliga killar som var här och gjorde jobbet.

Svar från Privatpersonskund

Tack Helene! Vi är glada att våra yrkesstolta målare gör våra kunder nöjda med både ett kvalitativt utfört arbete men också med ett trevligt bemötande.

Sara B
Skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma

Proffsiga på alla sätt och vis! Rekommenderas varmt.

Svar från Privatpersonskund

Tack för det Sara och förtroendet med nästa projekt som startar inom kort.

Pär Michael H

Christian J
Skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma

Fick prisförslag supersnabbt och de kom redan veckan efter och gjorde ett kanon fint jobb. Så nöjd med både arbetsledning och grymma hantverkare. Kommer definitivt anlita dem igen.

Svar från Privatpersonskund

Tack Christian! Att ha nöjda kunder ger ofta ringar på vattnet. Du är välkommen att kontakta oss så snart du har behov av måleri och andra hantverkstjänster.

Kristin B
Skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma

Timblads hjälpte oss med målning och golvläggning i vår nya lägenhet. Trevliga hantverkare och projektledare. Smidig kommunikation och arbetet flöt på enligt tidsplan. Kompetenta och förtroendeingivande. Prydligt resultat!

Svar från Privatpersonskund

Tack för ett fint omdöme! Vår erfarenhet och vårt kontaktnät ger oss goda möjligheter till att hålla i hela projekt där hantverkare från olika yrkesgrupper krävs. Kortfattat Totalentreprenader.

Leif H
Skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma

Snabbt o trevligt bemötande från arbetsledare till målare, det kändes rätt från start till färdigmålat - vi är väldigt nöjda med vårt nymålade hus o garage! Proffsiga målare!

Svar från Privatpersonskund

Vi är glada att det kändes bra redan från start men framförallt att det också gjorde det när vi gått i mål. Tack för förtroendet!

Rb Brf Qvarnen I Nacka R
Skrev om BRF & Förvaltare  en del av Timblads Målerifirma

Leverans och kvalitet = toppen!

Brf Furiren 7 B
Skrev om BRF & Förvaltare  en del av Timblads Målerifirma

Företaget har seriösa och skickliga hantverkare. Att arbeta i en miljö som innebär daglig interaktion med lägenhetsinnehavare kräver diplomati och anpassning , samtidigt som ett hantverk skall utföras som innebär påfrestningar för de boende. Detta klarar Timblads.

Cook'n Bloom Ab C
Skrev om Företagskund en del av Timblads Målerifirma

Målning av väggar i vår nya lokal. Vi fick ett mycket trevligt och professionellt bemötande vid första kontakten. När arbetet skulle utföras kom en erfaren målare som gjorde ett 100% arbete. Vi är mycket nöjda md resultatet och rekommenderar O.Timblads Målerifirma varmt.

Anna B
Skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma

Proffsigt bemötande från första möte till avslutat jobb. Allt har gått utan anmärkning och snabbare klara än beräknat med perfekt resultat. Målning av fönster, vindskivor, husgrund och väggar utomhus. Verkligen glad att jag har hittat Timblads.

Olov B
Skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma

Timblads var helt igenom professionella från offertsvar till leverans. Väldigt nöjd med resultatet av målning och tapetsering samt att tidplanen hölls. Kan varmt rekommenderas!

Siv J
Skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma

Jagblev bemött jättebra.Företaget och Jesper som målade,kunde inte vara bättre.Målning av villa och garage.Vi har redan rekommenderat Timblads till vänner.Det var en fröjd att se Jesper måla.Tack så mycket.Hälsningar Siv -Britt.

Tomas F
Skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma

Vi valde mellan att måla fram- och baksidan av vårat hus eller ett helt byta till ny panel. Efter dialog med Timblads kom vi fram till att enbart måla panelen och byta ut de delar som var dåliga. Vi hade hela tiden bra kommunikation och blev bemötta på ett professionell sätt. Målaren och snickaren var mycket duktiga, snabba och noggranna.