Torvalla Bil Värmdö

Torvalla Bil Värmdö

En del av Torvalla Bil www.torvallabil.se
  • BadgeFiveYears

Vi på Torvalla bil på Värmdö är återförsäljare & märkesverkstad för nya KIA och Subaru men har även försäljning utav utvalda begagnade bilar av blandade varumärken. Torvalla Bil är ett familjeföretag med över 40 års erfarenhet inom bilbranschen. Torvalla Bil Värmdö öppnade under 2015 och idag är vi över 25 anställda på anläggningen....

765 omdömen om Torvalla Bil Värmdö

Anders Helge S
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Mycket bra säljare i samband med mitt bilbyte! Kunnig inom bilbranschen samt hög social kompetens!

Thomas T
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Bra bemötande. Harald har bemött oss på ett bra sätt. Han har varit hjälpsam och vi har fullt förtroende för honom. Vi är nöjda med Torvalla bil och vårt köp av ny bil.

Rebecca A
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Otrolig nöjd med allt! Roligt att skaffa ny bil.

Anders N
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Toppen trevliga säljare och personal som man kan lita på De löser det mesta på ett proffsigt sätt Rekommenderas!

Hansmichael Patrik H
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Trevligt bemötande och bra uppföljning efter leverans.

Janbörje T
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Dålig personlig service. Försenad leverans. Motstridiga uppgifter inom Torvalla Bil om när leverans kan ske. Återkommer inte på telefon trots att detta utlovats. Trots att mötestid fastställts kommer inte rätt person vid avhämtning av bil. Annan representant kommer som inte är insatt i förutsättningarna av t ex försäljningen av vår bil. Bilen levereras inte med självklara tillbehör- t ex domkraft trots att det framgår av instruktionsboken att domkraft ingår. Vid fråga från mig om hur jag ska kunna byta hjul får jag svar...

Svar från Torvalla Bil Värmdö

Hej, Vi uppskattar din feedback och vi vill försöka sätta in åtgärder för att utvecklas till det bättre. Om du är intresserad av att ha en dialog med oss kring detta så skulle vi gärna vilja komma i kontakt med dig personligen. Vänligen maila oss på marknad@torvallabil.se så tar vi det vidare därifrån.

Gummiservice V
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Trevligt och piggt bemötande, trevliga lokaler. Besöket levde upp till alla förväntningar!

Rolf Z
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Fräscha lokaler och trevlig säljare

Mona T

Trevligt bemötande Tydlig information Håller överenskomna tider

Carl Daniel Patrik S
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Bara bra saker att säga. Rekommenderar!

Annika H
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Mycket trevlig och kunnig personal!

Josef R

Proffsigt ,välkomnande,tryggt

Göran E
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Jag blev verkligen bra bemött, m det är mitt första möte m Torvalla Bil Mölnvik o resultatet är en 36 mån leasing av Kia Sportage Plug in GT line panorama dvs so far so good

Raymond T
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Blev trevligt bemött av personalen , gick fel från början frågade i receptionen dom visade mig rätt. Hade ett inbyte och önskade mig ett bra pris och försäljaren levde upp till min förväntan. Väldigt trevlig försäljare bra service, köpte en begagnad Kia.

Dennis R
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Proffsigt bemötande känns som en trygg och bra affär från man kommer in och går därifrån med ny bil.

Marie S
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Vi har köpt 5 bilar av torvalla bil Värmdö , fantastiska med andra ord! Bästa betyg de kan få !

Agneta E
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Här är dom bara bäst. Fantastiskt kundbenötande, gör allt för att förenkla. Kund sen 4 år tillbaka. Kommer gladeligen fortsätta med det. Mycket nöjd leasare.

Tomas J
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Trevliga killar vid vid provkörning samt hämtning av köpta bilen

Lars E
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Mycket nöjd med säljarna, trevliga och kunniga. Även nöjd med bilen.

Kjell D
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Mitt omdöme om Torvalla bil har jag redan beskrivit på ett utförligt positivt sätt i den omfattande enkät som jag redan svarat på. Blev tillfrågad om ni kunde kontakta mig för ytterligare frågor. Tänkte mig inte att jag skulle svara på frågorna igen! Kjell Disheden

Jesper S
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Otydlig information och skriftliga och muntliga överenskommelser som inte hänger ihop. Inte så proffsigt.

Clemens P
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Precis som jag hade tänkt mig.

Göran S
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Trevlig personal och personligt bemötande

Carol L
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Titta på bil hos Torvalla Bil på Värmdö. Dålig och ointresserad försäljare. Han visade en bil som var verkligt fin och när jag åkte ut för att köpa var det en annan bil utan att informera mig på telefon. Denna bil hade betydligt mer mil på nacken. Han sa att det inte fanns några skador men när jag undersökte bilen hittade jag en 1 cm skada plus en mindre skada i plasten. Slarvig försäljare och inte en bilfirma att rekommendera. Om man ändå köper så var noga med att undersöka själv eftersom de väljer att inte informera. Dessutom...

Börje Tommie Patrick J
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Jag har köpt 2 begagnad bilar på Värmdö. Vid första köpet för några år sedan hade jag och en chefssäljare lite olika syn på saker men efter dialog och kanske lite hård dialog från båda håll via mejl så löse Torvalla det på ett bra sätt. Mitt förtroende för Torvalla fanns kvar efter detta, och när det var dags för att titta på annan bil så var mitt förstaval att kolla på deras utbud. Till min glädje hittade jag en som jag köpte i slutet på januari 2023. (Jag fick också tid att funderar några dagar innan jag tog beslut)....

Ulla K
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Fick bra service och information inför nybilsköp. Inga problem vid leverans och fick en bra genomgång av nya bilen. Precis som förra gången kom en blombukett hem med bud efter ett par veckor, mycket uppskattat!

Hans L
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Säljare Gabriel Westher var fantastisk på att - under säljprocessen ge snabb och korrekta svar - hitta bil(EV 6) med rätt konfigurering på mindre än halva ordinarie leveranstiden - vid uthämtning av bilen ge tillräcklig och bra info för att vi skulle komma igång med vår första elbil - följa upp med samtal ett par ggr första månaderna och svara snabbt på mail frågor Det enda vi skulle önska oss är att från KIA hitta chatforum/video som visar hur man kan använda alla funktioner. Även att veta vad en ny uppdatering ger - vi saknar och hoppas fortfarande att Apple Play kommer

Johan H
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Trevlig personal och fina lokaler

Ulf Stefan J
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Trevligt, ok. Lite segt när man vill ha svar, och väldigt svårt att få köpa till serviceavtal????

Joy R
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Har leasat en Kia och de har varit mycket bra bemötande och allt har fungerat så bra rakt igenom.

Urban F
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Jag har den upplevelsen av att Väldigt kunnig Personal från Säljare till Kundmottagare på servicesidan

Frank A
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Great service with professional workers.Always available to answer and solve any issues concerning the car and give advice on car

Silvano M
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Köpte en ny KIA EV6 och är jättenöjd med bemötande både vid försäljningen och sedermera leverans. Bilen levererades i tid och utan problem. Hade tidigare köpt en begagnad bil av dem och var även då väldigt nöjd. Kan varmt rekommendera detta företag.

Eva Birgitta E
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Förträffligt kundbemötande! Mkt bra introduktion till kund gällande bilen. Smidigt, korrekt genomförd affär.

Hans Göran R
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

En alltigenom positiv upplevelse, vänligt och professionellt bemötande med personlig ton och företagets representant var alltigenom generös med sin tid och sina egna erfarenheter av bilen vi var intresserade av. Vi sökte upp Torvalla Bil för att titta på den bila vi sedan köpte och företaget levde helt och hållet upp till vad man kan förvänta sig i en köp/säljsituation även vad gällde affären som en helhet inklusive inbytet av vår tidigare bil -ä en mercedes. Vi köpte utan större tvekan en EV6 GTLine trots ett ganska...

Roland H

Erik Widelund är kanon med bra servive /Roland Hällbom

Hans J
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Trevliga och serviceminded personal som genomsyrar hela företaget!

Håkan W
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Man känner sig alltid välkommen och får bra hjälp att välja rätt bil, även när bilen är levererad och man behöver hjälp.

Lennart B
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Jag blev bra bemött och fick med tiden det jag ville ha när jag köpte en Kia Niro EV.

Anne S
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Fantastisk service och trevlig personal

Annika B
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Det var bra bemötande och enkel affär vid bilköpet. Det som drar ner är ett missförstånd angående extrautrustning.

Ann H

På alla sätt bra. Köpte KIA ceed

Tanja G
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

En bra upplevelse. Rekommenderas varmt.

Claes M
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Bra information och bra bemötande vid service Och däckbyte

Jan B
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Trevligt bemötande som ingjuter förtroende och kompetens, arbete har på bästa sätt utförts enligt överenskommelse, där begriplighet för uppdragets art noggrant kommunicerats med mig som kund. I samtalet inför arbetet har olika alternativ redovisats med focus på mig som kund allt i ett ett kompetent och ödmjukt vänligt bemötande.

Eva Z
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Trevligt bemötande med respekt för mig som kund. Många beslut att fatta, säljaren var mycket följsam genom processen. Alla frågor och funderingar respekterades och besvarades tålmodigt. Vi leverans pedagogisk genomgång och jag kunde hantera min nya bil!

Antonia R
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Fint och proffesionellt möte. Positiv energi, tydlig. Vi är väldigt nöjda, återigen stort tack!

Charlotte F
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

I det stora hela var jag nöjd med företagets bemötande på ett personligt plan men affären i sig var helt värdelös. De avtal som Torvalla har med Kia är otroligt tuffa för konsumenten om man vill hoppa av eller inte är nöjd. Vi klargjorde i ett tidigt stadium att det var mycket viktigt för oss med leverans vid en viss tidpunkt. Dels för att vi då skulle lämna in vår andra leasingbil och dels för att kostnaden skulle gå upp om leverans inte skedde enl ök. När Torvalla meddelade att leveransen skulle bli försenad så upplyste...

PER B
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Bra personlig service. Engagerade medarbetare.

Henrik D
Skrev om Torvalla Bil Värmdö

Från första stund kändes det rätt och fick bra kontakt med säljaren. Då vi hade lite speciella omständigheter och önskemål var jag rädd att det inte skulle fungera som vi tänkt, men det var absolut inga problem att tillmötesgå alla önskemål, över förväntan. Efter försäljningen har jag haft återkommande kontakt med säljaren, inte alls för några klagomål utan för att höra mig för om olika funktioner osv. och har alltid fått snabba och korrekta svar. Hade Kia tidigare och trodde inte jag skulle komma tillbaka till märket,...