Trädakuten AB

Trädakuten AB

Vi hjälper er att beskära och ta ned träd säkert och snabbt. Med hjälp av många års erfarenhet, den senaste tekniken och ett stort intresse för miljö och träd arbetar vi effektivt med trädfällning och beskärning.

Våra duktiga arborister klättrar och beskär enkelt i träd som står trångt, nära bostäder eller andra byggnader eller är gamla och sköra. Kan träden fällas från marken är det smidigt, men annars tar vi säkert ned trädet bit för bit.

Genom att beskära ett träd kan ni öka dess livslängd och dessutom skapa en trevligare samexistens mellan träd och människor. En proffsig beskärning ger trädet nytt liv och kan bidra till att minska olycksrisk och andra problem för er!

Vi hjälper självklart också till med bortforsling och stubbfräsning efter fällning eller beskärning. När vi forslar bort material återvinns det i värmekraftverk.

1623 omdömen om Trädakuten AB

Sedan starten hos Reco 2016
    2023-01-25 Verifierad kund
    Proffsigt, mycket trevligt bemötande allt från första telesamtal, möten, genomförande och betalningslösning, snabbt & smidigt.

Imponerande arbete som genomförts på ett säkert, ansvarsfullt och effektivt sätt.

Två man plockar ner en stor Ek stående nära bostaden på ett par timmar i regn och mörker och de kunde t o m hålla undan fallande grenar från min lilla perukbuske som står kvar helt intakt.
    Tusen tack🙏🏻
    2023-01-19 Verifierad kund
    Mycket bra
    Hade blivit rekommenderad att använda Trädakuten, och blev mycket nöjd
    Snabbt och effektivt arbete och mycket trevlig personal. Trädfällning
    2023-01-16 Verifierad kund
    Vi blev mycket proffsigt bemötta från början till slut. Vid besök inför offert gavs goda råd och offerten innehöll flera alternativ att ta ställning till. Utförandet (beskärning och nedtagning) skedde smidigt, och gänget städade snyggt efter sig.
    2023-01-12 Verifierad kund
    Bra bemötande och uppskattade speciellt att Trädakuten, när de kom för att titta på jobbet (fälla stora träd), inte bara godtog det jag sa att vi ville göra utan kom med eget och bättre förslag. Det kändes proffsigt, seriöst och att värna om det som växer. När det sedan blev dags för nedtagning av träd, gallring av grenar och bortforsling av det hela gjordes detta snabbt. Har bara positivt att säga om bemötande och utfört arbete, anlitar gärna Trädakuten igen.
    2023-01-11 Verifierad kund
    Blev ok bemött.
    Hade förväntat mig mera utglesning av trädkronan på vår stora alm för det priset.
    2023-01-08 Verifierad kund
    Trevligt och professionellt! Lyhörd rådgivning kring träden och snabbt jobbat med trädfällningen. Efteråt låg allt iordning i högar och det var snyggt ihopkrattat.
    2023-01-08 Verifierad kund
    De fällde tre stora träd och kapade upp till ved. Jag trodde dock att de även skulle kapa upp de grova grenarna, inte bara stammarna. För övrigt är jag nöjd.
    2023-01-06 Verifierad kund
    Jag fick träd fällda i två omgångar. Först 3 granar o 3 björkar sen 9 aspar.Blev mkt bra bemött, fick uppfattningen att det var ett seriöst företag. Var bra med mejlkontakten. Tyvärr fick jag vänta ganska länge på att få det gjort vilket lite berodde på mig själv men när jag sen fick datum var det omöjligt att jag själv kunde närvara men resultatet blev mkt bra gjort,så jag är ändå mkt nöjd.
    Tycker att företaget levde upp till mina förväntningar. Använder eller rekommenderar gärna Trädakuten igen.
    2023-01-06 Verifierad kund
    Allt var perfekt. Kunde inte vara bättre.
    2022-12-30 Verifierad kund
    Jobb utført OK men hadde forventer mer for kr. 8000.
    2022-12-27 Verifierad kund
    Jag har fått hjälp med att ta ner och forsla bort tre stora askar och en stor gran. Detta var andra gången jag anlitade Trädakuten och jag kommer gärna igen om behov uppstår.
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande både i samband med förfrågan och genomförande. Även telefonkontakterna har varit väldigt bra.
    Arbetet utfört snabbt och utan minsta anmärkning.
    Tack!
    2022-12-23 Verifierad kund
    Mycket bra. Trevliga arbetare. Kunniga. - Har utnyttjat Trädakuten under flera år.
    2022-12-22 Verifierad kund
    * Fördömligt
    * Överträffades
    * Fällning av 2 träd. Ansning av ett större dito. Rotfräsning. Snabbt, proffsigt jobbat.
    2022-12-22 Verifierad kund
    Fällning och bortforsling samt stubbfräsning av två stora träd.
    Fantastiskt bemötande från alla som var här och utförde arbetet och gjorde besiktningen innan. Själva arbetet utfördes precis som överenskommet.
    Något kort framförhållning på när arbetet skulle utföras (ringde några timmar innan de kom) men det funkade.
    2022-12-21 Verifierad kund
    Hej
    Bra jobbat på alla sätt
    Snabbt och effektivt jobbat och prisvärt
    2022-12-19 Verifierad kund
    Toppen, bästa verksamheten. Experter inom ditt område! Snabba, tydliga och prisvärda… tack till er!
    2022-12-19 Verifierad kund
    Blev bemött på ett mycket varmt och personligt sätt.
    Utgångspunkten var att såga ner 2 st träd, men efter en noggrannare utvärdering och diskussion kom vi gemensamt fram till att ett av träden, en ca 100 år gammal ask med död topp, fick leva vidare efter viss ansning.
    Anlitar gärna företaget igen vid behov!
    2022-12-16 Verifierad kund
    Trevligt bemötande av arborister samt kundservice på telefon, följde mina önskemål om korrigering på offerten utan problem.
    Rekommenderar starkt till alla som inte kan eller vill utföra detta jobb på egen hand.
    2022-12-16 Verifierad kund
    Jag köpte nedtagning och bortforsling av flera träd. Var faktiskt lite orolig hur det skulle fungera att utföra detta. Hittade Trädakuten på nätet och det var en vinstlott. De kom, de sågade ner och fraktade iväg allt. Måste utropa Underverk! Dessutom sköttes allt både snabbt och noggrant. Alla i teamet var trevliga och lyssnade tålmodigt på mina frågor och gav mig all information som jag eftertraktade. Detta var en mycket positiv upplevelse och jag bugar djupt för deras proffsighet och kunskap. Tack!
    2022-12-13 Verifierad kund
    Proffsigt genomförande med kompetent personal.
    Har använt företaget tidigare och alla gånger har utförande och resultat varit i enlighet med vad jag önskat och förväntat mig.

Köpt tjänst var fällning av tre träd vilka var olägligt placerade i närhet av väg och hus.
    2022-12-12 Verifierad kund
    Trädakuten tog ner en stor björk som var hatbrotten. De kom snabbt och tittade på den, berättade hur de skulle göra det och vi fick ett kostnadsförslag.
    Vi meddelade att vi accepterade förslaget och fick ett datum då de kom och tog ner trädet, sågade den del, som kunde användas till ved, i bitar. Städade upp och forskade bort, det som skulle slängas. Det hela gick mycket fort och smidigt!
    De överträffade våra förväntningar!
    2022-12-09 Verifierad kund
    De är proffsiga och när man ger dem fria händer, ser dem vad som skall göras. Rent och snyggt när dem lämnar. Detta är tredje gången de har varit hos oss - så ni förstår - jätte nöjd. Rekommenderas!
    2022-12-09 Verifierad kund
    Trevliga och kompetenta medarbetare
    2022-12-08 Verifierad kund
    Snabb och proffsig hantering av uppdraget. Mycket nöjd.
    2022-12-03 Verifierad kund
    Nedtagning av tre träd . Allt gick säkert o professionellt till. Borttagning av allt jätte bra gjort. Kan rekommendera företaget. !
    2022-12-01 Verifierad kund
    bra service! Toppen upplevelse
    2022-12-01 Verifierad kund
    Fick bra och snabb hjälp och ett bra bemötande när jag fick hjälp med att fälla och frakta bort en stor björk.
    2022-11-30 Verifierad kund
    Jättetrevligt bemötande. De tog ner ett stort träd och det gick otroligt snabbt och smidigt. Humana priser. Över förväntan!
    2022-11-28 Verifierad kund
    Mycket trevliga pojkar som hjälpte oss!
    2022-11-25 Verifierad kund
    Snabbt, proffsigt och bra pris! Använt Trädakuten flera gånger senaste åren
    2022-11-24 Verifierad kund
    4 st fruktträd blev klippta efter påminnelse så där finns inget att säga. Överenskommet pris, 8000:- plus etablering 300:- höll han. Jobbet tog två timmar men någon tid var inte avtalat, bara priset. Summeringen blir att han tar fyra.tusen kr i timmen plus etablering eller tvåtusen per fruktträd. klippet körde vi bort själva. Ett lass i personbilen. Under 45 års trädgårdsskötsel har jag aldrig haft någon som klippt så snabbt eller dyrt.
    Rekommenderas INTE !!! Det är alldeles för dyrt.
    Blev väl bemött.
    Uppdraget utfördes helt enligt plan.
    Enda negativa var att det tog rätt lång tid mellan beställning och utförande.
    Tjänsten omfattande klippning av två träd
    De var profetionelt , och korrekt, Vi är hel nöjda
    2022-11-20 Verifierad kund
    Mycket bra första bemötande.
    Lite strul innan vi fick tid för utförande bekräftat.
    Superbra och snabbt utförande av träfällningen.
    Vi är mycket nöjda med utfört arbete och vänligt bemötande.
  • Lennart O
    skrev om Trädakuten AB
    2022-11-19 Verifierad kund
    Det var utfört till full belåtenhet
    2022-11-14 Verifierad kund
    Vi är mycket nöjda med arbetet, som löpte friktionsfritt och snabbt. Vid behov kommer vi säkert att använda firman igen.
    2022-11-14 Verifierad kund
    Trevlig och saklig redan vid första träff, fick mycket goda råd hur man ska ta hand om träd och natur.
    Mycket fint och prydlig utfört arbete. Det var inte " bara" trädfällning och beskärning utan vackert gjort. Rekommenderas högst.
    2022-11-14 Verifierad kund
    Åh ! Killarna var jätteduktiga .
    Jag är så nöjd över deras beskärning av min halvdöda björk .
    I år ska den Prydas med ljus .
    2022-11-13 Verifierad kund
    Professionellt utfört arbete med bra resultat. Tog lite lång tid innan de kunde komma.
    2022-11-11 Verifierad kund
    Snabbt trevligt professionellt bemötande o bedömning. Har tyvärr inte kunnat se resultatet (beskärning av päronträd) eftersom vi är i Stockholm nu och återkommer till vårt sommarhus till våren. Men vi hoppas på det bästa!
    2022-11-10 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och allt blev med gott resultat plus att det var städat och fint i trädgården
    2022-11-07 Verifierad kund
    Bra bemötande, proffsig personal. Gjorde ett bra arbete.
    2022-11-06 Verifierad kund
    Trevligt och personligt bemötande. Proffsigt utförande av trädbeskärning.
    2022-11-06 Verifierad kund
    Har bara lovord. Fällde 7 större o delvis besvärliga träd. Snabbt, proffsigt o effektivt.Mycke trevligt bemötande.
    2022-11-05 Verifierad kund
    Kanon trevliga och proffsiga killar rakt igenom.
    Kan varmt rekommenderas och kommer att använda dom igen när jag behöver i framtiden
    2022-11-03 Verifierad kund
    På ett sätt som man kan förvänta sig dvs utan anmärkning.

Mina förväntningar på Trädakuten var att de har betydligt bättre kunskap än vad jag själv har ifråga om trädklippning.
    2022-10-30 Verifierad kund
    De svarade direkt och kom hit och tittade innan. Resultatet blev bra.
    2022-10-29 Verifierad kund
    Trevlig personal som tog ner ett stort träd på min tomt. Tog hand om ris och grenar. Rent och snyggt efteråt
    2022-10-29 Verifierad kund
    Proffsigt bemötande och utförande av arbetet.
    2022-10-29 Verifierad kund
    Det var noen små døde grener rett ved den store de fjernet, de kunne de kuttet ned.