Alla kategorier Auktioner Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Tradera Sweden

Tradera Sweden

Sankt Eriksgatan 117, 113 43 Stockholm — Visa karta

Köp och sälj på Tradera.com med mer än 800 000 pågående auktioner. En lyckad auktion har två vinnare

Läs vad 38 kunder tycker om Tradera Sweden

• Annica G

2019-02-11

Annica G skrev om Tradera Sweden
    Skulle betala en faktura egentligen på 40 kr. Har ej loggat in på tradera på länge och råkade se denna faktura som fått en påminnelseavg på 60 kr och var nästan på väg till inkasso. Har läst många tradera användare som råkar ut för detta. Tycker det är förjävligt att dem inte kan skicka fakturan till mailen istället. Har kollat men inget mail. Är ju jättelätt att missa betalningen om man inte är inloggad på länge. Men det är väl detta tradera tjänar pengar på. Nu funderar jag faktiskt att avsluta mitt konto Läs mer
  • Amanda A

2019-01-23

Amanda A skrev om Tradera Sweden
    Varje gång jag kontaktar Tradera blir jag missnöjd eftersom de aldrig verkar vilja hjälpa till. Jag tycker ofta man får ett tråkigt bemötande och kundservice anstränger sig sällan för att hjälpa till att lösa problem. Är överlag missnöjd och rekomenderar hellre en smidig tjänst som tex Sellpy. Läs mer
  • Johannes K

2019-01-03

Johannes K skrev om Tradera Sweden
    Ingen transparens kring avgifter.

Tradera skriver
    "Om du lägger upp fler än 100 annonser per månad kan en uppläggningsavgift tillkomma."

Istället för att skriva att avgifter KAN komma att tillkomma bör de tydligt skriv att de DEBITERAR AVGIFTER.

Ingen transparens alls om vilka annonser som faktiskt kommer kosta en fast avgift eller enbart provision. När man lägger upp annonser står det klart och tydligt att 10% är provision. Sen endast att en fast avgift kan komma att debiteras. Dessutom kan annonser som per automatik startas om kosta pengar som inte framgår.

Är mycket missnöjd med systemet. Brukar ha kostnader på cirka 150-300kr och helt plötslig dimper det ner en faktura på över 1500kr. Känner mig lurad och de utnyttjar sin storhet där de lutar sig tillbaka på att någon information kring avgifter finns gömda under FAQ. Var TYDLIGA och TRANSPARENTA i framtiden så säljare vet exakt vilka annonser som ni debiterar med fasta avgifter.

Feedback till Tradera är att vara tydliga när auktionen läggs upp vad den faktiskt kommer kosta. Inklusive fasta avgifter. När ni kommer ta ut en avgift ska ni oformulera er till att avgiften KOMMMER inte KAN tillkomma. När man väljer att auktioner ska startas om automatisk ska det TYDLIGT framgå kostnaden för eventuellt omstart, är det provision enbart eller FAST AVGIFT. Dessutom vore det smidigt att man som säljare får själv sätta en spär på X (då 100) auktioner man kan lägga upp max per månad, på så vis uppstår inga liknande missförstånd där säljare känner sig lurade. Då startar inte några annonser om automatisk som ni sedan tar betalt för när säljaren inte har för avsikt att lägga upp annonser med fasta avgifter. Läs mer
  • 2018-12-27

And K skrev om Tradera Sweden
    Tradera har skickat mig till inkasso för en faktura som jag har aldrig sett röken av,
    Och fast jag har varit kund utan anmärkning hos dom i 15 år, men inte nu längre.
    Dom ska inte få mer pengar av mig iallafall. Märklig företag... Läs mer
    And K gillar detta
  • Henrik S

2018-08-07

Henrik S skrev om Tradera Sweden
    Det är knappast särskilt förvånande att folk försöker sälja stöldgods och "luft" på Tradera och på det sättet förstör för de vanliga säljarna. Det är däremot mycket märkligt att Tradera själva har så dålig koll.
    Det är knappast heller särskilt förvånande att folk i sin iver att få sälja låter familj och vänner vara med i budgivningen för att på så sätt trissa upp försäljningspriset. Däremot är det - återigen - märkligt att Tradera har så dålig koll.

Jag har vid ett flertal tillfällen noterat att budgivningen inte gått korrekt till och meddelade detta till Tradera på deras mejladress för ändamålet. Deras ointresserade svar, dessutom med hänvisning till att de inte bedriver kundtjänst via mejl, var dock att "...vi alltid ser om budtriss skett.." Ett inte särskilt trovärdighetshöjande mejl då jag t.o.m. själv varit med om att köpa produkter där jag noterat att mitt maxbud uppnåtts endast p.g.a. att jag haft en fejk budgivare i andra änden. Och aldrig har jag fått veta att Tradera sett det. Men... kanske har de sett det.. och i så fall valt att inget göra. Blundat för det inträffade då de själva får provision utifrån försäljningspriset. Något som i så fall vore ännu mycket värre från deras sida.

Jag kommer säkerligen att då och då fortsätta handla via Tradera. Om jag ser något konstigt är det dock inte i fortsättningen Tradera jag i första hand kontaktar utan Polisen direkt.
    Och i vanliga fall håller jag mig till Ebay - en betydligt mer seriös sajt. Läs mer
  • 2018-08-06

Louise E skrev om Tradera Sweden
    Sämsta! Hade kunnat skriva en roman om detta oseriösa företag som tror de står över lagar
    och regler. Kundtjänsten är värdelös. Ingen hjälp, bara standardsvar från folk som inte vet vad de pratar om. Enda anledningen att använda Tradera är om man vill bli lurad! Läs mer
    And K, Kerim T gillar detta
  • Bernt J

2018-05-26

Bernt J skrev om Tradera Sweden
    Tradera är en sajt som bara är intresserad av dina pengar. Etik och moral existerar inte längre sedan E-bay tog över. Man hotas till livet av psykiskt störda köpare men trots polisanmälan stänger inte Tradera av.
    Kryllar av stöldgods och märkeskopior - men Tradera bryr sig inte bara de får sälja.
    Men när enskilda privatpersoner försöker sälja parfympover t ex och andra ofarliga produkter som Tradrea av någon anledning dömt ut (finns ingen logik bakom) då får man ett mail att de tagit bort annonsen utan förklaring varför.
    Massor av kunder budar och skiter sedan i att betala - ger du dem negativt då får du negativt tillbaka - så förstör oseriösa köpare seriösa säljares rykte !
    Deras kundtjänst har bara generella svar att rabbla upp och gör aldrig något aktivt för att hjälpa till. De handhar flera kunder samtidigt på chatten så man kan ju inte vänta sig något större engagemang.
    Det hela är ett skämt !
    De tar numera 10% i avgift för sina "tjänster" - medans Facebook Marketplace tar 0% i avgift.
    Nu kommer jaag börja sälja där och rekomenderar alla som funderar på att sälj på Tradera att gå till FACEBOOK MARKETPLACE i stället ! Läs mer
    And K, Kerim T gillar detta
  • 2018-04-24

Haak S skrev om Tradera Sweden
    Mye svindel på tradera. Vær obs. Å selge der er alt for dyrt Läs mer
  • 2018-03-14

felix h skrev om Tradera Sweden
    Håller med de flesta här!

RIKTIGT OTYDLIGA MER AVGIFTER!!! OCH RIKTIGT NINJA/STEALTH/DOLDA FAKTUROR. De finner man enbart på "dina sidor"

När du säljer vara skall det ju dras av när köparen skickat in pengar på DERAS BANK, men nej, så gör det inte.

VAD FAN ÄR VITSEN ATT MAN BETALAR IN TILL ER DÅ?

MITT TIPS ÄR ATT HITTA KÖPARENS NUMMER VIA TRADERA OCH SWISHA ELLER NÅGOT, så slipper TRADERA ÄCKLA SIG!

Jag har aldrig haft anmärkningar eller obetald faktura. Jag har bra kontorsjobb och betalar mina skatter, MEN ÄNDÅ SKICKAR TRADERA ditt ärende till INKASSO som sedan skickar dig en PAPPERSFAKTURA på 250% avgift på det du sålt.

HANTERAR ÄRENDEN RIKTIGT DÅLIGA! DERAS PÅMINNELSER RIKTIGT SHADY och OKLARA!

DÅLIG KOMMUNIKATION och KUNDVÅRD!!!

Rekommenderar er att använda andra TJÄNSTER LIKNANDE TRADERA!

FINNS VÄLDIGT MÅNGA TJÄNSTER LIKNANDE TRADERA I DAGENS SNABBT VÄXANDE DIGITALA SAMHÄLLE.

TRADERA KOMMER ATT UTKONKURRERAS OCH VARA HISTORIA SNART!

Välj inte TRADERA mina vänner, slutar bara i SKIT. Välj bättre tjänster som FINNS IDAG!

JAG HAR LÄRT MIG MIN LÄXA! Läs mer
  • Al J

2017-12-01

Al J skrev om Tradera Sweden
    Inget att lita på . Ibland kan man ha tur, men ibland otur. Läs mer
    Louise E, felix h, Agnetha L gillar detta
  • 2016-10-04

Filip skrev om Tradera Sweden
    Skriver otydligt om vad för avgifter man får betala när man lägger upp en annons, även om den inte blir såld! Var försiktig! Läs mer
    Kerim T, felix h gillar detta
  • Andrew B

2012-07-16

Andrew B skrev om Tradera Sweden
    Tradera AB/Ebay Sweden är ett Ett osmakligt hycklar-företag som diskriminerar mot vissa personer.
    Tradera AB har sin egen i huset Regler och Lagar. och undertrycka människor som klagar mot dem
    Tradera AB följer inte svenska regler och lagar. Läs mer
    Kerim T, Louise E, felix h, Al J, Agnetha L gillar detta
  • 2010-12-16

Holger S skrev om Tradera Sweden
    Tradera var bra i början när det var små och nystartade. Då brydde de sig om sina kunder och tog sig tid till att lösa problem. Idag så är det noll servicekänsla hos kundtjänsten. Att komma fram på telefon är en omöjlighet.
    Jag säger bara en sak: QXL.SE - SNÄLLA KOM TILLBAKA TILL SVERIGE! Läs mer
    Kerim T, felix h gillar detta
  • Daniel N

2010-09-25

Daniel N skrev om Tradera Sweden
    Här kan man bli ordentligt lurad som en polare blev så aldrig några pengar i förskott på något sätt! Annars funkis! Läs mer
  • Tim V

2010-09-11

Tim V skrev om Tradera Sweden
    Har själv inte haft några direkta problem med Tradera. Jag har gjort nästan 300 affärer under mitt första aktiva år (som både köpare och försäljare), och jag har ingenting ont att säga om omdömessystemet. Tradera kan troligtvis omöjligt sätta sig in i alla enskilda affärer/omdömen som folk mailar och klagar över, och det tycker jag faktiskt man måste förstå och acceptera.

"Dolda avgifter" (som nämnts i ett omdöme här) håller jag verkligen inte med om att Tradera skulle hålla på med. Det tog mig tio sekunder att hitta deras prislista som visar klart och tydligt vad som gäller och vad tjänsten erbjuder. Om man inte accepterar priserna eller kan betala sina räkningar i tid, så kan man faktiskt låta bli att använda tjänsten.

Visst, det kan kosta en del att använda sig utav Tradera om man lägger ut många annonser. Men om man ser till att använda tjänsten på -rätt sätt-, kan man också undvika att gräma sig över kostnaderna.

Tyvärr ökar antalet annonser från företag hela tiden, och ibland är kvantiteterna så höga att man bara tröttnar på att scrolla och lämnar webbplatsen. Det är synd, för den där känslan av att man när som helst kan hitta nån kul gammal samlargrej, blir allt mindre.

En annan sak som är synd, är att vissa kategorier fullständigt regeras av utländska medlemmar (som kan vara beredda att lägga dubbelt så höga bud som en svensk, och ändå tycka att han/hon kommer undan billigt). Det är tråkigt för den prismedvetne. Läs mer
  • 2010-09-06

Martin N skrev om Tradera Sweden
    Efter 6 månaders diskussion kan jag fortfarande inte få mitt konto återaktiverat p.g.a. flera oseriösa budgivares negativa omödmen. Jag måste "städa" bort omdömena själv på ett halvår gamla annonser tydligen. Ändå har jag betalat fakturor på tusentals kronor i 5 år och så möts man av detta hycklarföretag. SÄNK TRADERA AB!!!! Läs mer
  • 2010-08-11

Lennart B skrev om Tradera Sweden
    Tradera är bara skit numera, dom påstår att det är "vi" samlare som byggt upp siten men nu har dom gett oss dödsstöten för det går inte att "sälja" med vinst. Kolla deras reklamannonser,,, där ser det ut som om det är Tradera själva som säljer, snacka om missvisande. Tradera Café lades ner och sen kom "Farbror Radera" in och tog bort "olämpliga" inlägg??? Jag har varit medlem nu i snart 10 år men lagt av, funderar på att gå över till "Budera" i stället. Tradera kommer snart att se ut som Ebay och då är det bara proffit som gäller. Läs mer
  • Null

2010-08-05

Null skrev om Tradera Sweden
    Jag undrar vad Tradera egentligen gör? Jag har råkat ut för problem med säljare flera gånger men Tradera svarar bara de inte kan ta del av problemen fast jag har bevis. Jag råkade ut för en säljare som rätter i system att behandla folk illa och hota dem efter affären. Tradera valde ändå att inte stänga av personen. Jag känner folk som fått sina annonser raderade av Tradera helt utan anledning sedan får de ändå betala avgiften för annonsen. Köpa billiga saker under 50 kr kan jag göra, men säljer gör jag aldrig mer och inga dyra saker. Läs mer
  • 2010-06-20

Tommy E skrev om Tradera Sweden
    ETT SKIT FÖRETAG SOM SKYDDAR KRIMINELLA SOM LURAR FOLK PÅ PENGAR OCH SEN INTE SKICKAR NÅGRA VAROR , och tradera skiter i detta det är hur lätt som helst att regga ett bluff konto på någon annans identitet det finns ingen kontroll över huvud taget (det man skulle ha är att man får en kod till sin reggade mobil och därefter endast då bli medlem men nej nej sen att "butikerna" lämmnar automatiska omdömmen automatiskt när man tar köp nu hos butikerna det vet dom krininella om och dom tar köp nu av ex antal "butiker" och vips så har dom 50st positiva omdömmen och börjar sen att sälja massa saker tokbilligt om och om igen och seriösa medlemmar blir lurade jag har pratat med tradera om problemet men dom kommer inte ta bort automatiska omdömmen ! ? ! dvs dom står på dom kriminellas sida och pissar sina medlemmar i ansiktet helt klart tradera är ett pajas företag som bara vill tjäna pengar men skydda sina medlemmar det skiter dom i

hoppas någon seriös (inte supporten) kontaktar mig Läs mer
    felix h, Al J gillar detta
  • 2010-04-06

rolf h skrev om Tradera Sweden
    Tradera var bra innan försämringarna i februari, men efter chockhöjningarna för privat säljarna, en urusel support och att många av mina favorit säljare har slutat på grund av höjningen. Så har jag inte lust att varken sälja eller köpa längre. Läs mer
  • 2010-03-02

Christian E skrev om Tradera Sweden
    Dolda avgifter, påminnelseavgifter. Det är sannerligen dyrare att sälja än vad försäljningen faktiskt genererar..

reservationspriset tar de 25 kr trots att varorna som säljs inte är värda mer än 30 kr.. hur det går ihop är en bra fråga... Läs mer
  • 2010-02-16

Fredrik E skrev om Tradera Sweden
    Bra när man ska köpa men inte lika smidigt att sälja. Kostar ofta mer än det smakar.... Läs mer
  • Agnetha L

2010-02-16

Agnetha L skrev om Tradera Sweden
    Helt ok, kan bli billigt om man köper, att sälja däremot har blivit en dyr historia sen den höjde avgifterna. Dom vill ha bort alla privata småsäljare och satsar helt och hållet på företagen som har tagit över Tradera. Trist då tradera ursprungligen var tänkt att vara en köp och säljsida för privatersoner. Gör om, gör rätt!

Bör väl nämna kundtjänsten också som är plus minus noll, ger bara goddag yxskaft-svar i bästa fall.

Tillägg: När jag skrev mitt omdöme så hette "Ebay Sweden" T-radera och inget annat. Förstår inte när dom ändrade till Ebay. Ebay må äga Tradera men än har dom inte ändrat deras namn på hemsidan. Ebay är på många sätt bättre än Tradera som härskar och söndrar. Läs mer
  • 2009-11-19

Göran N skrev om Tradera Sweden
    Efter EBAY kom in i leken så skiter Tradera fullständigt i sina medlemmar.
    Extremt opersonlig kundservice gör inte saken bättre. Läs mer
  • 2009-10-15

Niklas K skrev om Tradera Sweden
    Smidig sida med många auktioner. Dock inte 5 fulla poäng eftersom de borde följa Ebay lite bättre. Vill kunna söka efter objekt från utländska Ebay! Läs mer
  • Emelie

2009-10-15

Emelie skrev om Tradera Sweden
    Bra auktionssite men jag saknar ändå en del funktioner och ett utbud som eBay har. Tradera hjälper heller inte till vid tvister mellan köpare och säljare utan hänvisar till en jurist. Läs mer
  • Tomas Ö

2009-08-19

Tomas Ö skrev om Tradera Sweden
    Oerhört smidigt att kunna få tag i lite mer ovanliga saker, har även hittat många riktiga fynd för lång under listpriset.

Rekommenderas verkligen för alla, det finns saker för nästan alla intressen samt mycket äldre saker som inte nyproduceras längre tillsammans med mycket som är helt nytt eller obetydligt använt, Läs mer
  • 2008-09-10

andreas o skrev om Tradera Sweden
    Tradera är inte bara ett smidigt sätt att göra sig av med sina saker som man inte längre vill ha. Dessutom är de ett roligt sätt att hålla på att bolla runt saker. Dessutom kan man ha tur att komma över något till ett bra pris. Problemet är att man inte alltid får köpa saker även om man vinner en aktion. Läs mer
  • 2008-09-02

Alexander K skrev om Tradera Sweden
    Ibland blir det billigt.... Läs mer
  • 2008-08-08

asd a skrev om Tradera Sweden
    Aldrig tyckt att Tradera erbjuder ett enkelt system. Dom skulle kunna arbeta fram ett enklare och smartare upplägg för att göra det enklare för sina besökare. Läs mer
  • Emilie L

2008-06-04

Emilie L skrev om Tradera Sweden
    Perfekt för shoppaholics att både bli av med sin sprängdfyllda garderob samt fynda lite. Förutom kläder kan man hitta... ja allt. Läs mer
  • Amanda E

2008-02-15

Amanda E skrev om Tradera Sweden
    Tradera har jag handlat genom ett par gånger och det har alltid funkat fint, främst är det kläder jag har köpt och trots att det kan vara svårt med storlekar och liknande har jag alltid blivit nöjd. Som köpare får man ju inga ytterligare kostnader men som säljare blir annonserna dyrare desto fler val man väljer till. Tyvärr har det dykt upp en massa kopior på Tradera främst av designerväskor med mera vilket gör att jag numera sällan köper något. Bättre koll från Tradera-gänget vore bra! Läs mer
  • Ami H

2008-02-11

Ami H skrev om Tradera Sweden
    Märkligt nog har det dröjt innan jag hittade hit, det var SJs förtjänst. Deras billiga tågbiljetter fick mig in på sidan och sen dess är jag fast. Resor och konsertbiljetter är något jag testat och det till fullbelåtenhet. Det finns en viss njuting att bara bläddra runt och kolla saker som jag borde ha tittat efter här innan jag gått och köpt dem någon annanstans och... tanken att göra mig av med andra saker börjar locka... Läs mer
  • Cecilia K

2008-01-17

Cecilia K skrev om Tradera Sweden
    Ja gud, jag kan inte räkna hur mycket "affärer" jag har gjort genom trader. Det är en underbar uppfinning som man kan tjäna massor med pengar åt båda hållen. Man kan sälja en massa saker osm aldrig använder som någon annan kanske kan ha behov av. Dessutom kan man komma undan väldigt billigt med att köpa också. Är helt beroende va Tradera och ska jag köpa något eller vill ha något så tittar jag där först! Minus för att det faktiskt är så att det kan bli ganska dyrt när räkningen kommer. För de tar betalt för osålda varor också så jag tycker att de borde ta bort det, det är lite dåligt. Läs mer
  • Johanna L

2008-01-17

Johanna L skrev om Tradera Sweden
    Har gjort många fynd på denna nätauktion sidan.
    Tradera ska ej förväxlas med tex "E bay". Konseptet är liknande, men tradera är inom Sverige (om jag minns rätt) så utbudet går ej att jämföra.
    Tradera är toppen om man vill göra fynd. Personligen har jag köpt mycket spel och produkter som inte längre säljs.
    Medlemmar på Tradera betygsätts av andra medlemma. Den som handlar sätter betyg och kan skriva omdömme på den som säljer, och den som säljer kan göra det samma på "kunden". Detta utvecklar ett system där man snabbt och enkelt kan kolla om man vågar lita på en person.

Jag har personligen aldrig haft problem och blivit lurad. Skulle det inträffa att man köper en produkt och ej får den, eller att den är helt annorlunda det som lovas. Uppmanas man att kontakta Tradera. Oseriösa medlemmar hör ej hemma där.

Jag ger Tradera 5/5 "recos". Anser att man kan ej kräva mer av en sida som denna, det handlar helt enkelt om varje persons sunda förnuft i slutänden! :) Läs mer
    Kerstin A, Kerstin A gillar detta
  • Therese R

2008-01-12

Therese R skrev om Tradera Sweden
    Aktionsida på nätet där du verkligen kan fynda eller göra bra försäljningar. Alla som vill lägger upp det de vill sälja och sätter lägsta pris på varan. Sedan är det bara för andra att börja buda. Det är väldigt spännande att vara köpare och i bland kan det krävas stort engagemang på populära varor när du hela tiden blir överbjuden. Men fasen vad roligt det är när man "vinner"!. Frakten betalas ofta av köpare och är det större varor som exempelvis möbler krävs det att du kommer och hämtar dem på plats. Men har du något som ligger och skräpar hemma som du själv är trött på lägg ut det på tradera och se alla fyndare börja slåss! Läs mer
  • Anya L

2008-01-11

Anya L skrev om Tradera Sweden
    Tradera är en väldigt bra sajt om man vill köpa något som är svårtillgängligt eller om man vill ha saker och ting lite billigare.
    Det är mycket viktigt att man verkligen kollar upp säljaren då många bedragare rör sig där och man kan hitta kopior på välkända märken utan att Tradera gör något åt det (vilket jag såklart förstår är svårt).
    Tradera är mycket bra men ska man jämföra med Ebay så är det inte ens i närheten vad det gäller utbud och priser på produkter. Läs mer
  • Elina E

2008-01-09

Elina E skrev om Tradera Sweden
    Tradera är en rolig internetsajt där du kan köpa och sälja saker som på en egen auktion. Ska du sälja saker lägger du helt enkelt upp en auktion med lägsta pris och sedan får folk bjuda på dina varor. Senaste nyheten är dessutom att man kan bjuda på auktioner med fast pris, det vill säga du vinner auktionen direkt när du trycker på Köp-knappen.
    Ska du köpa är det bara att lägga ett pris du är villig att betala och sedan sköter sajten själv budgivningen åt dig, ända upp till ditt tak du tidigare satt.

Många fina saker kan man köpa och sälja här, ofta rätt billigt. Men se upp för bedragare som ibland finns på sajten. Kolla alltid omdömena på säljaren innan köp. Läs mer