Trädspecialisten AB

Trädspecialisten AB

www.tradspecialisten.info
  • BadgeSixYears

Välkommen till Trädspecialisten - din arborist i Dalarna! Trädfällning, Trädvård, Beskärning, Bortforsling och Stubbfräsning i Dalarna sedan 2002. Trädspecialisten AB åtar sig alla sorters uppdrag som involverar träd och trädvård. Beskärning och traditionell trädfällning förstås, men även avancerad sektionsfällning av träd...

243 omdömen om Trädspecialisten AB

Sedan starten hos Reco 2017

Ann-Marie N
Skrev om Trädspecialisten AB

Toppen bra. Är verkligen nöjd med allt. Rekommenderas verkligen.

Svar från Trädspecialisten AB

Tack för förtroendet! Är ni nöjda är vi nöjda!

Stefan S
Skrev om Trädspecialisten AB

Bra dialog med Tobias och tips om hur sköta växtlighet. Dom jobbade professionellt och säkert. Har anlitat dom tidigare och fick bra kontakt även då. Kan rekommendera företaget. PS jag har tilltalsnamn Stefan

Hue N
Skrev om Trädspecialisten AB

Helt ok Snabbt utförande Prisbild bra!

Gerd L
Skrev om Trädspecialisten AB

Utmärkt bemötande med förtroendeskapande kunskap

Pär N
Skrev om Trädspecialisten AB

Så fint det blev, min fru och jag blev mycket glada då vi kunde behålla den gamla eken! Så fint det blev även med plommon- och äppelträden. Mycket bra bemötande, de är mycket snälla och kunniga!

Lena T
Skrev om Trädspecialisten AB

Mycket professionella. De fällde två träd och flisade och jag är mycket nöjd med arbetet. Anlitar gärna Trädspecialisten AB igen.

Riksbyggen L
Skrev om Trädspecialisten AB

Beställde stubbfräsning av 7 st stubbar. Förväntade mig att få stubbarna frästa. Fick förslag på beskärning av träd också. Det var bra.

Monika S
Skrev om Trädspecialisten AB

Så nöjd med Trädspecialistens arbete. Jag fick hjälp med beskärning av mina Tuijahäckar, med att ta bort ett par andra träd och stubbar. Det var andra gången de var här och allt blir så bra!

Kerstin H
Skrev om Trädspecialisten AB

Trevlig personal. Att arbetet skulle utföras proffsigt, och att man lämnar platsen rent och snyggt efter utfört arbete. Företaget lever väl upp till detta. Rekommenderas varmt.. Köpte trädfällning och bortfräsning av stubbar.

Mats-Erik A
Skrev om Trädspecialisten AB

Mycket nöjd med utfört arbete. Trädfällning, beskärning, stubbfräsning och bortforsling av avfallet till bra pris. Proffsigt utfört. Rekommenderas!

Bernt E
Skrev om Trädspecialisten AB

Mycket nöjda med arbetet! Proffesionellt och kunnigt. Stor skillnad på en riktig arborist och de som kallar sig arborister. De andra vi hade hit hade ingen utbildning i trädkunskap, vilket märktes när vi fick riktiga råd av Trädspecialisten!

Ulla-Marie E
Skrev om Trädspecialisten AB

Bra bemötande från företaget mycket nöjd med allt

Magnus H
Skrev om Trädspecialisten AB

Snabbt och bra. Blev av med en thuja som vuxit sig alldeles för stor.

Anna H

Mycket kompetent. Trevligt bemötande

Anders O
Skrev om Trädspecialisten AB

Väldigt snabbt och trevligt bemötande, och ett utmärkt utfört jobb i vårt fatt stubbfräsning. Bra priser. Kan rekommenderas till alla

Lotta L
Skrev om Trädspecialisten AB

Det jag uppskattar mest - utöver att Trädspecialisten är proffs på att ta ner "svåra" träd - är den personliga kontakten före, under och efter uppdraget samt att de lämnar allt snyggt efter sig. De tar hänsyn till tomtens förutsättningar och utför jobber när marken bär. Inget sönderkört och förstört.

Svar från Trädspecialisten AB

Tack för det! Ja det ör en del i vårt uppdrag. Att planera in jobbet när det är bästa förutsättningar för träd och mark. Det är vår prio. Ibland har kunder svårt att förstå vår filosofi och vill att vi ska komma när det passar dem… ;-)

Mats R
Skrev om Trädspecialisten AB

Bra utfört hantverk, trevligt bemötande och tydliga besked om vad som ingick i arbetet. Lämnade ifrån sig uppsorterat och snyggt på tomten som överenskommet.

Michael T
Skrev om Trädspecialisten AB

Stort kunnande och proffsigt utförande. Trevligt bemötande.

Sigfrid R
Skrev om Trädspecialisten AB

Snabbt och snyggt- inget skräp kvar!

Karin L
Skrev om Trädspecialisten AB

Vi blev väl bemötta. Jag tyckte att de gjorde ett alldeles utmärk jobb på ett professionellt sätt. Jag kommer att anlita dom fler gånger.

Svar från Trädspecialisten AB

Tack för fina ord! Glädjande att höra attribut är nöjd. Välkommen att höra av dig när behov av våra tjänster uppstår igen. Med vänlig hälsning, Trädspecialisten AB Tobias Fischer

Per G
Skrev om Trädspecialisten AB

Kunniga och intresserade och inte minst trevliga. Administration med betalning gick trögt

Svar från Trädspecialisten AB

Bra att du ä nöjd. Tyvärr är det så att vara en liten firma, svårt att hinna med allt alltid när vi har många kunder som vill ha hjälp. Då halkar vi efter i bland med det administrativa.

Annika M
Skrev om Trädspecialisten AB

Proffsiga och trevligt bemötande! Bra samtal inför arbetet för att säkerställa att det blir som vi tänkt. Så bra att kunna bolla med någon som är kunnig, lärde mig mycket. Mycket nöjda med arbetet och att de ordnade bortforsling.

Conny W
Skrev om Trädspecialisten AB

Kunnig och jobbet väl utfört. Tack!

Svar från Trädspecialisten AB

Tack för förtroendet! Hoppas att den besvärliga häckens borttagande gör att ni hunnit utöka odlingarna!

Fredrika E
Skrev om Trädspecialisten AB

Proffsiga, trevliga och effektiva. Bra pris. Toppen!!

Lisa A
Skrev om Trädspecialisten AB

Bemötande vänligt och hög kompetens, utförandet av arbetet mycket gott!

Stina G
Skrev om Trädspecialisten AB

Kunnig, ödmjuk och mycket bra på det de håller på med.

Aapo A

Inget konstighet. professionellt!

Lars-Åke L
Skrev om Trädspecialisten AB

En stor björk skulle fällas bland andra stora och små träd, mellan ett par uthus. Det blev sektionsfällning där grenar och delar av trädet transporterades på stålvajer ner till marken. Riset placerades i en hög och trädet kapades i 30 cm bitar. Allt genomfördes snabbt, effektivt och med hög yrkesmässig kompetens.

Svar från Trädspecialisten AB

Tack för det! Är du nöjd, är vi nöjda. Med vänlig hälsning, Trädspecialisten AB Tobias Fischer

Christina S
Skrev om Trädspecialisten AB

Företaget svarade snabbt på förfrågan och kom och tittade vad som skulle göras. Fick offert inom några få dagar.. Inom en vecka från första kontakt var jobbet utfört. . Trädspecialisten utförde allt mycket professionellt och snabbt och till största belåtenhet. Arbetet bestod i hamling av en pil+nedtagning av en ca 10 m hög pil.. Företaget rekommenderas varmt.

Tack för fina ord! Med vänlig hälsning, Trädspecialisten AB Tobias Fischer

Marina E
Skrev om Trädspecialisten AB

Proffsiga och snabbt jobbat , jätte nöjd !!

Lars L
Skrev om Trädspecialisten AB

Bra bemötande. Snabbt svar på sms. Mina förväntningar att få trädbeskärning gjord hösten -22 fick ändras. Fick bra förklaring att det skulle funka lika bra under våren Lönn och äppelträd beskurna proffsigt.

Peter W
Skrev om Trädspecialisten AB

Kommunikationen fungerade klockrent och arbetet blev utfört som man hade önskat sig. Kan varmt rekommendera denna entreprenör.

Britta F
Skrev om Trädspecialisten AB

Blev väldigt bra bemött av företaget. Fick hjälp med beskärning av några träd och är väldigt nöjd med resultatet

Siljans A
Skrev om Trädspecialisten AB

Vänligt bemötande och bra kommunikation. De har levt upp till våra förväntningar med råge och varit mkt tillmötesgående. Vi har köpt trädvårds tjänster och täckmaterial av dem och kan varmt rekommendera Trädspecialisten med Tobias Fisher i spetsen!

Svar från Trädspecialisten AB

Tack för det Hans! Vi gör så gott vi kan :-)

Hans H
Skrev om Trädspecialisten AB

Snabb och bra service. Fixade allt och lite till.

Leif B
Skrev om Trädspecialisten AB

Hej, Trevligt bemötande och proffsigt utförande. Fruktträden står nu i full blom och kommer säkert att ge en god skörd. Kommer att anlita Trädspecialisten även nästa år.

Emma S
Skrev om Trädspecialisten AB

Bra och snabb service av Tobias! Beställde stubbfräsning. Han missade en stubbe men var tillbaka samma kväll och ordnade den också. Kanonbra service.

Bo L
Skrev om Trädspecialisten AB

Snabb respons på min förfrågan. Arbetet utfördes till full belåtenhet vid den avtalade tidpunkten. Platsen för trädfällningen/stubbfräsningen lämnades välstädad och helt enligt överenskommelse.

Lise-Lotte A
Skrev om Trädspecialisten AB

Proffsiga, pålitliga och mycket trevlig personal. Håller vad dom lovar. Vi har använt Trädspecialisterna ett flertal gånger och kan varmt rekommendera dessa killar 👍

TOBIAS F gillar detta
Svar från Trädspecialisten AB

Tack för ditt fina omdöme. Vi kan inte få ett bättre omdöme än när ni kunder återkommer och anlitar oss igen!

Stig U
Skrev om Trädspecialisten AB

Bra o väl utfört arbete! Det enda jag kan uttrycka missnöje över är att det skulle vara ”hanterbara” bitar! Fler nästan 2m bitar med diameter 30 cm är inte hanterbart utan kran. I övrigt väl utfört!

Svar från Trädspecialisten AB

Vi erbjuder oss att kapa allt i vedkubbar. Budgetalternativ är hanterbara bitar, dvs att det går att flytta/rulla bitarna inte att de går att bära. När vi kapar till hanterbara bitar gör vi bedömningen att vi själva ska kunna förflytta bitarna. Med vänlig hälsning, Trädspecialisten AB Tobias Fischer

Sven T
Skrev om Trädspecialisten AB

Trevlig och yrkes kunnig personal! De förväntningar jag hade stämde med uppdraget. Tjänsten jag köpte handlade om att såga ner ett problemträd som stod illa till. Nära en väg och nära en fastighet.

Bo K
Skrev om Trädspecialisten AB

Trevligt bemötande. Snabbt gensvar på intresseanmälan. Väl genomfört arbete med någon mindre miss.

Nils M
Skrev om Trädspecialisten AB

Tog mindre på trädet av vi önskade, med välgrundade motiv. Men ändå samma belopp på fakturan. Det jobb som ändå gjordes var 5+.

Jan-Erik D
Skrev om Trädspecialisten AB

mycket bra info vid första besöket. vi fick fina råd vad vi skulle ta bort för träd och vilka vi skulle beskära. när dom kom hit så var det smidigt och gick med en jäkla fart. dom levde absolut upp till våra förväntningar

Maija T
Skrev om Trädspecialisten AB

Fällning och bortforsling av sönderblåst träd.

Lena M
Skrev om Trädspecialisten AB

Väldigt trevligt och proffsigt bemötande. Superproffsig utfört arbete Jag är helt nöjd och kan rekommendera er Mvh Lena

Margareta M
Skrev om Trädspecialisten AB

Jätte trevligt bemötande från bokning till beskärning. Proffsigt arbete. Snabbt jobbat.

Kerstin E
Skrev om Trädspecialisten AB

Behövde hjälp av en arborist med att få ett stort päronträd gallrat och urklippt. Sökte på nätet - fann en trevlig annons och ringde upp. Trevligt bemötande och snabbt fick jag hjälp med trädet av två duktiga yrkesutövare. Jag är mycket nöjd med den hjälp jag fick. (Det enda jag "hickat till av" är digitaliseringen med faktura och den här omdömesförfrågan som måste sjunka in för att jag skall greppa. Min ålder är några över 80 och allt får inte gå för fort. Därav sent svar).

Svar från Trädspecialisten AB

Digital hicka är det bästa ord jag någonsin hört! Tack för förtroendet att vårda ditt 100 åriga päronträd!

Örjansgården B
Skrev om Trädspecialisten AB

Ett riktigt seriöst bemötande fick man. Kunniga på sitt yrke. Trädbeskärning.

Svar från Trädspecialisten AB

Tack för fina ord! Riktigt roligt att få hjälpa er med ert stora t6rädbestånd. Hör av er om ni vill ha hjälp med att ta fram en plan för fortsatt vård av era träd!

Nils-Gustaf A
Skrev om Trädspecialisten AB

Mycket bra bemötande från företaget,Seriöst, Rekommenderas på det varmaste