Alla kategorier Trädgård Dalarna Gagnef Trädspecialisten

Trädspecialisten

Stenvedsvägen 6, 781 95 Borlänge — Visa karta

Välkommen till Trädspecialisten - din arborist i Dalarna!

Vi tar alla sorters uppdrag som innefattar träd och trädvård. Bland våra tjänster hittar du allt från beskärning till flyttning eller förbättrande åtgärder för rotmiljöer. När vi jobbar gör vi det genom klättring, en metod som är mycket skonsam för trädet och inte medför några skador.

Vi har hela 20 års erfarenhet av trädvård och jobbar alltid modernt med starka värderingar. Inget jobb är för litet, för stort eller för komplicerat för oss. Kontakta oss så berättar vi mer!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 23 kunder tycker om Trädspecialisten

Anna-Lena A skrev om Trädspecialisten
    Nedtagning av 5 träd, kapning av stammarna till lagom vedlängd,
    bortförsel av rishögen.
    Snabb åtgärd. Snyggt gjort. Bra bemött.
    Levde upp till förväntningarna. Läs mer

Karin S skrev om Trädspecialisten
    -Nedtagning av 2 träd
    -Mycket bra
    - Levde väl upp till förväntningarna
    - Bra och snabbt arbete, uppstädning efter fällningen bra ( är man inta bortskämd med vid den här typen av arbete) Läs mer

Roger A skrev om Trädspecialisten
    trädbeskärning

telefonkontakt

bra arbete, har inte hunnit se resultatet fullt ut pga att det är mörkt då jag är hemma. Läs mer

Gunnar H skrev om Trädspecialisten
    Nedtagning och bortforsling av stor björk.

Tobias Fischer otroligt kunnig och bra att ha att göra med.

Kan verkligen rekommenderas.

Är imponerad! Läs mer
  • 2018-11-26

Ingvar H skrev om Trädspecialisten
    - Konsultation, beskärning och avverkning.
    -Mkt. bra bemött.
    -Levde bra upp mot förväntningarna.
    -Skala 0-10..sammanf. uppl.= 9. Läs mer
  • 2018-11-25

Mats E skrev om Trädspecialisten
    Jag beställde nedtagning och borttransport av två större lövträd.
    Fick ett trevligt och professionellt bemötande, uppdraget utfördes utan anmärkningar. Läs mer
  • 2018-11-16

Lena N skrev om Trädspecialisten
    Tog kontakt via nätet och de hörde av sig. Sen gjordes ett hembesök och vi fick ett kostnadsförslag på urgallring av ett träd för att få in mer sol på gården.
    Företaget kändes seriöst och kunnigt.
    Företaget levde upp till mina förväntningar och jag kan rekommendera det till andra och/eller anlita igen. Läs mer
  • 2018-11-15

Lars D skrev om Trädspecialisten
    Nedtagning av sälg som blivit för stor.Ett bra bemötande från början och ett besök för prisuppgift som och var prisvärt det hölls till fullo. Trädet nedplockat och bortfoslat kontrolerat, välstädat efteråt.
    Kan verkligen rekomenderas. Läs mer
  • 2018-11-15

Gustav H skrev om Trädspecialisten
    Vi beställde trädbeskärning av äppelträd.
    Kunnig personal som förklarade hur de skulle beskära träden.
    Arbetet gick fort och resultatet blev bra. Läs mer
  • 2018-11-14

Ragnar L skrev om Trädspecialisten
    Fällning av ett problemträd.
    Professionellt skött från början till slut. Läs mer
  • 2018-11-14

Elvira Birgitta H skrev om Trädspecialisten
    Nedtagning av tre träd på tomten. Snabbt och proffsigt jobb, trevligt. Fick hjälp med en del av uppröjningen efteråt, en bonus. Läs mer
  • Anneli E

2018-11-14

Anneli E skrev om Trädspecialisten
    Trädfällning och bortforsling av träd.
    Bemötandet var superbra, trevlig och kunnig personal.
    Mina förväntningar var att trädet skulle tas bort med så lite inverkan på övriga trädgården, så att inte andra buskar och träd skulle skadas och de förväntningarna införlivades. Det gick hur bra som helst!
    Bortforslingen av riset fungerade och bra.
    Jobbet utfördes jättebra, kommer att rekommendera firman till mina vänner och bekanta. Läs mer

Irene B skrev om Trädspecialisten
    Otroligt kunnande. Snyggt och elegant jobbat. Inget skräp efter sig, Efter att ett träd blåst ner fick vi akut hjälp.
    Kanonbra hjälp till ett humant pris Läs mer

Mark H skrev om Trädspecialisten
    Trädspecialisten fällde några träd på vårt tomt!
    Proffsigt hanterat och bra värde för pengar.
    Kan varmt rekommendera. Topp betyg! Läs mer

Jonas Å skrev om Trädspecialisten
    Högkompetens och proffsigt utförande. Läs mer

Klas E skrev om Trädspecialisten
    Fiskis är den bästa! Toppen dude Läs mer
  • Kristina L

2017-10-07

Kristina L skrev om Trädspecialisten
    Vi har anlitat trädspecialisten vid ett flertal tillfällen. Arbetsuppgifterna har varit trädfällning av stora träd på tomtmark, uppstädning efter fällning och även borttransport av ris, bedömning av hälsoläget på växande träd, beskärning av frukt trädd samt rekommendationer inför nyplantering av träd. Trädspecialisten har utfört sitt arbete till största belåtenhet. Snabbt, noggrant och effektivt. Vi kan med glädje rekommendera andra att anlita trädspecialisten.
    Kristina och Janerik Lagergren Läs mer
  • Elisabeth L

2017-10-02

Elisabeth L skrev om Trädspecialisten
    Jag har anlitat trädspecialisten för återkommande föryngringsbeskärning av 15 stycken ca 100 år gamla äppelträd. Trädspecialisten har alltid gjort ett oerhört professionellt arbete, alltifrån kundbemötande, en omfattande kompetens inom området, till utförande & efterarbete. Allting utfört med stor noggrannhet & gedigen kunskap. Jag kommer anlita trädspecialisten flera gånger! Läs mer
  • 2017-10-01

Kajsa R skrev om Trädspecialisten
    Vi har fått hjälp med både rådgivning, beskärning och nedtagande av en stor björk. Vi är oerhört nöjda med den hjälp vi fick som osade professionalism från början till slut! Tack vare Tobias är vår trädgård en mycket bättre plats att vara i och vi vet precis vad vi vill göra med de träd som finns där! Jag kan varmt rekommendera Trädspecialisten! Läs mer
  • 2017-10-01

Barbro G skrev om Trädspecialisten
    Proffsigt och trevligt, mycket nöjda! Läs mer
  • Nicklas P

2017-09-30

Nicklas P skrev om Trädspecialisten
    Trädspecialisten hjälpte mig med att fälla en stor gran bakom uthuset på landet. Han gav bra råd om träden runt omkring, När han hade fällt så kapade upp till ved och la allt ris i hög så det kunde eldas upp. Han städade och lämnade platsen väldigt snyggt. Det var tydligt att han inte bara hade stor erfarenhet utan också var rak och pålitlig. Bra kommunikation och trevlig att ha att göra med. Läs mer
  • Jennie S

2017-09-29

Jennie S skrev om Trädspecialisten
    Jag är mycket nöjd med Trädspecialstens genomförande av att ta ner tre stora tallar på vår tomt. Träden var över 100 år gamla och placerade så att de riskerade att skada byggnationer och intilliggande träd vid fällning. Min upplevelse som kund hos Trädspecialisten är att det är ett företag som utför arbetet på ett skickligt,säkert och effektivt sätt. Läs mer
  • 2017-09-27

Annaeva L skrev om Trädspecialisten
    Jag har fått ett oerhört trevligt och sympatiskt bemötande av Trädspecialisten i ett fällningsjobb. Arbetet genomfördes med omsorg, skicklighet och utifrån en i förväg gjord överenskommelse.
    En bonus och mervärde var att jag också fick svar på frågor gällande trädvård i stort. Jag kan nu planera och sköta min träd-gård på ett nytt och spännande sätt. Läs mer

Stenvedsvägen 6, 781 95 Borlänge