Alla kategorier Trädgårdsservie Dalarna Gagnef Trädspecialisten

Trädspecialisten

Stenvedsvägen 6, 781 95 Borlänge — Visa karta

Välkommen till Trädspecialisten - din arborist i Dalarna!

Vi tar alla sorters uppdrag som innefattar träd och trädvård. Bland våra tjänster hittar du allt från beskärning till flyttning eller förbättrande åtgärder för rotmiljöer. När vi jobbar gör vi det genom klättring, en metod som är mycket skonsam för trädet och inte medför några skador.

Vi har hela 20 års erfarenhet av trädvård och jobbar alltid modernt med starka värderingar. Inget jobb är för litet, för stort eller för komplicerat för oss. Kontakta oss så berättar vi mer!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 7 kunder tycker om Trädspecialisten

• Kristina L
    Kristina L skrev om Trädspecialisten
    Vi har anlitat trädspecialisten vid ett flertal tillfällen. Arbetsuppgifterna har varit trädfällning av stora träd på tomtmark, uppstädning efter fällning och även borttransport av ris, bedömning av hälsoläget på växande träd, beskärning av frukt trädd samt rekommendationer inför nyplantering av träd. Trädspecialisten har utfört sitt arbete till största belåtenhet. Snabbt, noggrant och effektivt. Vi kan med glädje rekommendera andra att anlita trädspecialisten.
    Kristina och Janerik Lagergren
  • Elisabeth L
    Elisabeth L skrev om Trädspecialisten
    Jag har anlitat trädspecialisten för återkommande föryngringsbeskärning av 15 stycken ca 100 år gamla äppelträd. Trädspecialisten har alltid gjort ett oerhört professionellt arbete, alltifrån kundbemötande, en omfattande kompetens inom området, till utförande & efterarbete. Allting utfört med stor noggrannhet & gedigen kunskap. Jag kommer anlita trädspecialisten flera gånger!
  • Kajsa R
    Kajsa R skrev om Trädspecialisten
    Vi har fått hjälp med både rådgivning, beskärning och nedtagande av en stor björk. Vi är oerhört nöjda med den hjälp vi fick som osade professionalism från början till slut! Tack vare Tobias är vår trädgård en mycket bättre plats att vara i och vi vet precis vad vi vill göra med de träd som finns där! Jag kan varmt rekommendera Trädspecialisten!
  • Barbro G
    Barbro G skrev om Trädspecialisten
    Proffsigt och trevligt, mycket nöjda!
  • Nicklas P
    Nicklas P skrev om Trädspecialisten
    Trädspecialisten hjälpte mig med att fälla en stor gran bakom uthuset på landet. Han gav bra råd om träden runt omkring, När han hade fällt så kapade upp till ved och la allt ris i hög så det kunde eldas upp. Han städade och lämnade platsen väldigt snyggt. Det var tydligt att han inte bara hade stor erfarenhet utan också var rak och pålitlig. Bra kommunikation och trevlig att ha att göra med.
  • Jennie S
    Jennie S skrev om Trädspecialisten
    Jag är mycket nöjd med Trädspecialstens genomförande av att ta ner tre stora tallar på vår tomt. Träden var över 100 år gamla och placerade så att de riskerade att skada byggnationer och intilliggande träd vid fällning. Min upplevelse som kund hos Trädspecialisten är att det är ett företag som utför arbetet på ett skickligt,säkert och effektivt sätt.
  • Annaeva L
    Annaeva L skrev om Trädspecialisten
    Jag har fått ett oerhört trevligt och sympatiskt bemötande av Trädspecialisten i ett fällningsjobb. Arbetet genomfördes med omsorg, skicklighet och utifrån en i förväg gjord överenskommelse.
    En bonus och mervärde var att jag också fick svar på frågor gällande trädvård i stort. Jag kan nu planera och sköta min träd-gård på ett nytt och spännande sätt.

Stenvedsvägen 6, 781 95 Borlänge