Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Tranan Odenplan AB

Tranan Odenplan AB

Karlbergsvägen 14, 113 27 Stockholm — Visa karta

Odengatan 85, 11322, Stockholm
Kerstin S:
Bra bemötande och god mat men det var länge sedan vi åt hos BankOmat.

Restauranger nära Tranan Odenplan AB:

Odengatan 85, Stockholm
Ett stenkast från Odenplan erbjuds god mat och fräscha drinkar i en njutbar atmo... Läs mer ›
Kerstin S:
Bra bemötande och god mat men det var länge sedan vi åt hos BankOmat.

Västmannagatan 48, Stockholm
Restaurang Minako erbjuder högkvalitativ sushi intill Odenplan i Stockholm. Kara... Läs mer ›
Peder O:
Hej på er. Tveklöst Sveriges bästa sushirestaurang och troligen en av de bästa på vår glob. Den närmasta sushrestaurang jag kan komma på ä...

Dalagatan 28, STOCKHOLM
På restaurang Hemma Vasastan erbjuder vi lunch, after work, á la carte och cater... Läs mer ›
Jan S:
Mycket trevlig middag. Maten var bra, service/personalen var utmärkt och miljön i restaurangen var var lugn och gemytlig.

Vanadisplan 1, STOCKHOLM
Sangria Tapasbar i Vasastan erbjuder härlig, klassisk, spansk mat i tapasform el... Läs mer ›
Husse S:
Har länge tänkt att åka förbi detta ställe men äntligen lyckats få tid för ett. Vissa saker värdesätter man lite extra vid ett restaurangbes...

Läs vad 16 kunder tycker om Tranan Odenplan AB

• Isabell T
    Isabell T skrev om Tranan Odenplan AB
    Älskar Tranan! Härlig service och underbar stämning. Nu när våren kommit är deras uteservering härlig för en AW eller middag. Man får visserligen beställa i baren men otroligt härligt att kunna sitta på uteservering och äta en riktigt bra middag. Gillar man råbiff får man inte missa den på Tranan.
  • Caroline
    Caroline skrev om Tranan Odenplan AB
    Vi bjöd med en kompis på middag, det var förta gången som vi var på tranan OCH den sista!! Den mest otrevligaste personalen som jag har mött (byt jobb om du inte trivs?..), stress med allt! Beställningen, brödet plockades snabbt bort när vi hade fått in det, så fort man la ner sina bestick så hade man ätit "klart", direkt när tallriken hade tagits ut skulle dessert beställas och så fort den var uppäten så fick vi veta att vi var tvungna att gå för det var några som väntade på bordet i baren, baren som var tom? Då hade jag hela mitt glas rödvin kvar som jag var tvungen att svepa i mig, nota på 2200kr och inte bara det, servitrisen tryckte ner min killes arm när hon skulle gå förbi, uruselt!! Kommer aldrig mer att gå dit!! MEN ett stort plus till kocken, jättegod mat!
  • Per P
    Per P skrev om Tranan Odenplan AB
    Fantastiskt! Servitrisen fick fria händer att komponera rätt vin till vår förrätt och varmrätt. Spot on på allt och kvällen blev magisk. Första gången i mitt liv som jag lagt flera hundra kronor i dricks. Totally worth it!
  • Daniel B
    Daniel B skrev om Tranan Odenplan AB
    Funkar alltid, fin middag, en bärs, lunch, karatefylla, måndags middag i baren... Skulle vara en 5:a om de inte hade tagit bort flipperspelet i baren.
  • Oll E
    Oll E skrev om Tranan Odenplan AB
    Gamla klassiska Tranan. Ätit här i hela mitt liv och har aldrig någonsin blivit besviken. Tidigare har akustiken varit ett problem men efter ombyggnadtionen tycker jag det är bättre. Prova vad du vill ifrån menyn - du kommer inte bli besviken. Min favorit är helt klart Wallenbergaren.
  • Jakob J
    Jakob J skrev om Tranan Odenplan AB
    Efter att ca en miljon, plus minus några hundra tusen sagt följande mening:
    "På Tranan äter man köttbullar" var jag tvungen att testa denna mytomspunna rätt. Var det bra? Ja det var väldigt bra. Köttbullarna var av perfekt storlek, smakade fantastiskt med potatispuré, rårörda lingon, inlagd gurka och gräddig brunsås. Lätt värt 185 kronor.
  • Joanna R
    Joanna R skrev om Tranan Odenplan AB
    Denna mumsiga musselrätt! Var den godaste prisvärdaste jag ätit!
  • Nikke L
    Nikke L skrev om Tranan Odenplan AB
    Tranan som lunchrestaurang får egentligen en femma. Ett trevligt, representativt ställe med riktigt bra husmanskost och stela linneservetter. Underbart.

Tranan bar däremot... Det brukade vara en fantastiskt bra bar (Tranans drinkbok i evigt minne) och är det tidivis fortfarande. Men har vi inte tröttnat på dessa lokaler utan aukustik där det är hart när omöjligt att prata, inte för att musiken är för hög, utan för att det inte finns någonting som inte fångar upp slamret?

Restaurangen är så bra. Det vore så fint om baren kunde vara lika skön.
  • Sebastian B
    Sebastian B skrev om Tranan Odenplan AB
    En riktig klassiker med härlig husmanskost. Trevlig personal och bra stämnning.
  • Marie N
    Marie N skrev om Tranan Odenplan AB
    Trevlig personal och god mat. Skulle få högre betyg om det inte skulle vara för priserna på varmrätterna.
  • Per S
    Per S skrev om Tranan Odenplan AB
    Mycket trevlig atmosfär - en klassiker i Vasastan.
    Deras meny är gedigen och vinlistan lång. Minnet från mitt besök där ligger kvar ännu efter en månad. Ett beständigt intryck med andra ord.
  • Oscar G
    Oscar G skrev om Tranan Odenplan AB
    Ah Tranan, mitt mesta vattenhål när jag kommer hem till Stockholm. Har aldrig kommit dit och blivit besviken. Restaurangen i gatuplan är utmärkt, men baren i källaren är det jag kommer tillbaka till om och om igen för min dos öl, strömmingsflundra och fåniga oliver.
  • David H
    David H skrev om Tranan Odenplan AB
    Jag har mest gått hit för barens skull men även restaurangen är trevlig.
  • Annika T
    Annika T skrev om Tranan Odenplan AB
    Tranan en klassisk restaurang som finns i Odenplan med vit/röd rutiga dukar och snygga gammeldagsa affisher. Dom har Stockholms bästa köttbullar, inget skämt!!
    Prova så får du se!! Jätte trevlig bar med smarriga drinkar och oftast har dom bra dj:s oxå!!
  • Petter S
    Petter S skrev om Tranan Odenplan AB
    Tranan var på 90talet stället som vid sidan av Hannas dominerade pop-Stockholm. Idag så är inte Tranan inte längre ens i närheten av samma pop-hype, men är fortfarande en helt ok restaurang med fina drinkar i baren. Framför allt så serverar de den magiskt goda drinken "China Club" som rekommenderas varmt. Spriten står för övrigt uppställt i sju olika hyllplan (i en pyramidformad hylla) och är man riktigt vågad så beställar man sju olika drinkar i rad baserade på spritsorter från alla hyllplan (nerifrån och upp). Är man sedan helt galen så beställer man på egen risk därefter sju ytterligare drinkar (uppifrån och ner).
    Daniel T gillar detta
  • Leon
    Leon skrev om Tranan Odenplan AB
    Otrendigt, oprententiöst och tidlöst. Den gamla ölhallen är en institution i Vasastan och perfekt om man vill träffa en god vän för en avslappnad middag i restaurangen eller lite ölsnack nere i baren. Restaurangen har det som jag tycker är stans bästa Biff Rydberg. Även köttbullarna tillhör klassikerna. Det gör däremot inte de vegetariska rätterna, men det är inte heller skälet till varför man går till Tranan.

Karlbergsvägen 14, 113 27 Stockholm