Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Tranan Odenplan AB

Tranan Odenplan AB

Karlbergsvägen 14, 113 27 Stockholm — Visa karta

Nybrogatan 38, 11440, STOCKHOLM

Restauranger nära Tranan Odenplan AB:

Upplandsgatan 50, STOCKHOLM
Wok, grytor, nudlar, vårrullar, grillspett – vi har något för alla magar! Även t... Läs mer ›
Husse S:
Mycket bra mat för små pengar trots att de ligger mitt i stan! Utifrån tror man inte att ett sådant ställe håller den nivån men när man är i...

Västmannagatan 48, Stockholm
Välkommen till Restaurang Minako! Här serveras traditionell japansk sushi både s... Läs mer ›
Robin:
Har försökt få min fru att äta sushi i flera år. Helt omöjligt. Har försökt förklara hur magiskt det är på Minako. Efter att hon läst alla o...

Dalagatan 28, STOCKHOLM
På restaurang Hemma Vasastan erbjuder vi lunch, after work, á la carte och cater... Läs mer ›
Husse S:
mycket bra lunch och bra salladsbuffe!!! Men bäst av allt är AW där speciellt Ons-Fre så har dom en fin tilltuggs buffe som man gillar nå...

Döbelnsgatan 79, STOCKHOLM
Välkommen till restaurang Andalucia! Här får du spansk mat och tapas med fokus p... Läs mer ›
Ulrika J:
Trevlig restaurang med mycket god mat, fin service och live musik.

Läs vad 16 kunder tycker om Tranan Odenplan AB

• Isabell T
    Isabell T skrev om Tranan Odenplan AB
    Älskar Tranan! Härlig service och underbar stämning. Nu när våren kommit är deras uteservering härlig för en AW eller middag. Man får visserligen beställa i baren men otroligt härligt att kunna sitta på uteservering och äta en riktigt bra middag. Gillar man råbiff får man inte missa den på Tranan. Läs mer
  • Caroline
    Caroline skrev om Tranan Odenplan AB
    Vi bjöd med en kompis på middag, det var förta gången som vi var på tranan OCH den sista!! Den mest otrevligaste personalen som jag har mött (byt jobb om du inte trivs?..), stress med allt! Beställningen, brödet plockades snabbt bort när vi hade fått in det, så fort man la ner sina bestick så hade man ätit "klart", direkt när tallriken hade tagits ut skulle dessert beställas och så fort den var uppäten så fick vi veta att vi var tvungna att gå för det var några som väntade på bordet i baren, baren som var tom? Då hade jag hela mitt glas rödvin kvar som jag var tvungen att svepa i mig, nota på 2200kr och inte bara det, servitrisen tryckte ner min killes arm när hon skulle gå förbi, uruselt!! Kommer aldrig mer att gå dit!! MEN ett stort plus till kocken, jättegod mat! Läs mer
  • Per P
    Per P skrev om Tranan Odenplan AB
    Fantastiskt! Servitrisen fick fria händer att komponera rätt vin till vår förrätt och varmrätt. Spot on på allt och kvällen blev magisk. Första gången i mitt liv som jag lagt flera hundra kronor i dricks. Totally worth it! Läs mer
  • Daniel B
    Daniel B skrev om Tranan Odenplan AB
    Funkar alltid, fin middag, en bärs, lunch, karatefylla, måndags middag i baren... Skulle vara en 5:a om de inte hade tagit bort flipperspelet i baren. Läs mer
  • Oll E
    Oll E skrev om Tranan Odenplan AB
    Gamla klassiska Tranan. Ätit här i hela mitt liv och har aldrig någonsin blivit besviken. Tidigare har akustiken varit ett problem men efter ombyggnadtionen tycker jag det är bättre. Prova vad du vill ifrån menyn - du kommer inte bli besviken. Min favorit är helt klart Wallenbergaren. Läs mer
  • Jakob J
    Jakob J skrev om Tranan Odenplan AB
    Efter att ca en miljon, plus minus några hundra tusen sagt följande mening:
    "På Tranan äter man köttbullar" var jag tvungen att testa denna mytomspunna rätt. Var det bra? Ja det var väldigt bra. Köttbullarna var av perfekt storlek, smakade fantastiskt med potatispuré, rårörda lingon, inlagd gurka och gräddig brunsås. Lätt värt 185 kronor. Läs mer
  • Joanna R
    Joanna R skrev om Tranan Odenplan AB
    Denna mumsiga musselrätt! Var den godaste prisvärdaste jag ätit! Läs mer
  • Nikke L
    Nikke L skrev om Tranan Odenplan AB
    Tranan som lunchrestaurang får egentligen en femma. Ett trevligt, representativt ställe med riktigt bra husmanskost och stela linneservetter. Underbart.

Tranan bar däremot... Det brukade vara en fantastiskt bra bar (Tranans drinkbok i evigt minne) och är det tidivis fortfarande. Men har vi inte tröttnat på dessa lokaler utan aukustik där det är hart när omöjligt att prata, inte för att musiken är för hög, utan för att det inte finns någonting som inte fångar upp slamret?

Restaurangen är så bra. Det vore så fint om baren kunde vara lika skön. Läs mer
  • Sebastian B
    Sebastian B skrev om Tranan Odenplan AB
    En riktig klassiker med härlig husmanskost. Trevlig personal och bra stämnning. Läs mer
  • Marie N
    Marie N skrev om Tranan Odenplan AB
    Trevlig personal och god mat. Skulle få högre betyg om det inte skulle vara för priserna på varmrätterna. Läs mer
  • Per S
    Per S skrev om Tranan Odenplan AB
    Mycket trevlig atmosfär - en klassiker i Vasastan.
    Deras meny är gedigen och vinlistan lång. Minnet från mitt besök där ligger kvar ännu efter en månad. Ett beständigt intryck med andra ord. Läs mer
  • Oscar G
    Oscar G skrev om Tranan Odenplan AB
    Ah Tranan, mitt mesta vattenhål när jag kommer hem till Stockholm. Har aldrig kommit dit och blivit besviken. Restaurangen i gatuplan är utmärkt, men baren i källaren är det jag kommer tillbaka till om och om igen för min dos öl, strömmingsflundra och fåniga oliver. Läs mer
  • David H
    David H skrev om Tranan Odenplan AB
    Jag har mest gått hit för barens skull men även restaurangen är trevlig. Läs mer
  • Annika T
    Annika T skrev om Tranan Odenplan AB
    Tranan en klassisk restaurang som finns i Odenplan med vit/röd rutiga dukar och snygga gammeldagsa affisher. Dom har Stockholms bästa köttbullar, inget skämt!!
    Prova så får du se!! Jätte trevlig bar med smarriga drinkar och oftast har dom bra dj:s oxå!! Läs mer
  • Petter S
    Petter S skrev om Tranan Odenplan AB
    Tranan var på 90talet stället som vid sidan av Hannas dominerade pop-Stockholm. Idag så är inte Tranan inte längre ens i närheten av samma pop-hype, men är fortfarande en helt ok restaurang med fina drinkar i baren. Framför allt så serverar de den magiskt goda drinken "China Club" som rekommenderas varmt. Spriten står för övrigt uppställt i sju olika hyllplan (i en pyramidformad hylla) och är man riktigt vågad så beställar man sju olika drinkar i rad baserade på spritsorter från alla hyllplan (nerifrån och upp). Är man sedan helt galen så beställer man på egen risk därefter sju ytterligare drinkar (uppifrån och ner). Läs mer
    Daniel T gillar detta
  • Leon
    Leon skrev om Tranan Odenplan AB
    Otrendigt, oprententiöst och tidlöst. Den gamla ölhallen är en institution i Vasastan och perfekt om man vill träffa en god vän för en avslappnad middag i restaurangen eller lite ölsnack nere i baren. Restaurangen har det som jag tycker är stans bästa Biff Rydberg. Även köttbullarna tillhör klassikerna. Det gör däremot inte de vegetariska rätterna, men det är inte heller skälet till varför man går till Tranan. Läs mer

Karlbergsvägen 14, 113 27 Stockholm