Tranan

3.5

19 omdömen om Tranan

PER E
Skrev om Tranan

helt oväntat är personalen otrevlig och beter sig riktigt illa mot mig och mitt affärsmöte. Så ha inte möten på denna restaurang och har du det se till att inte få den otrevliga tanten med stora glasögon. Maten var som vanligt riktigt riktigt bra.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4706 omdömen 4.2 av 4706 omdömen

Penelope S Penelope S
ELLEN K
Skrev om Tranan

Hög ljudvolym, men trevlig serveringspersonal. Okej mat för en lunch kring 200kr. Dock lite väl märkligt att ta 50kr för vatten.

Ylva Elisabeth E

Service innebär att sätta kunden i första rum, vilket inte personalen på Tranan verkar ha förstått. Dålig attityd och att avspisa kunders önskemål ger inte ökade intäkter. Detta kompenseras inte med bra mat (översaltat) eller god dryck (avdankad champagne för 160kr glaset är inte prisvärt). Avråder alla som vill ha en trevlig kväll att gå dit.

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Isabell T

Älskar Tranan! Härlig service och underbar stämning. Nu när våren kommit är deras uteservering härlig för en AW eller middag. Man får visserligen beställa i baren men otroligt härligt att kunna sitta på uteservering och äta en riktigt bra middag. Gillar man råbiff får man inte missa den på Tranan.

Caroline
Skrev om Tranan

Vi bjöd med en kompis på middag, det var förta gången som vi var på tranan OCH den sista!! Den mest otrevligaste personalen som jag har mött (byt jobb om du inte trivs?..), stress med allt! Beställningen, brödet plockades snabbt bort när vi hade fått in det, så fort man la ner sina bestick så hade man ätit "klart", direkt när tallriken hade tagits ut skulle dessert beställas och så fort den var uppäten så fick vi veta att vi var tvungna att gå för det var några som väntade på bordet i baren, baren som var tom? Då hade jag...

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4134 omdömen 4.0 av 4134 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Per P
Skrev om Tranan

Fantastiskt! Servitrisen fick fria händer att komponera rätt vin till vår förrätt och varmrätt. Spot on på allt och kvällen blev magisk. Första gången i mitt liv som jag lagt flera hundra kronor i dricks. Totally worth it!

Daniel B
Skrev om Tranan

Funkar alltid, fin middag, en bärs, lunch, karatefylla, måndags middag i baren... Skulle vara en 5:a om de inte hade tagit bort flipperspelet i baren.

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7920 omdömen 4.3 av 7920 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Oll E
Skrev om Tranan

Gamla klassiska Tranan. Ätit här i hela mitt liv och har aldrig någonsin blivit besviken. Tidigare har akustiken varit ett problem men efter ombyggnadtionen tycker jag det är bättre. Prova vad du vill ifrån menyn - du kommer inte bli besviken. Min favorit är helt klart Wallenbergaren.

Jakob D
Skrev om Tranan

Efter att ca en miljon, plus minus några hundra tusen sagt följande mening: "På Tranan äter man köttbullar" var jag tvungen att testa denna mytomspunna rätt. Var det bra? Ja det var väldigt bra. Köttbullarna var av perfekt storlek, smakade fantastiskt med potatispuré, rårörda lingon, inlagd gurka och gräddig brunsås. Lätt värt 185 kronor.

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4105 omdömen 4.0 av 4105 omdömen

Jessica I Jessica I
Joanna R
Skrev om Tranan

Denna mumsiga musselrätt! Var den godaste prisvärdaste jag ätit!

Nikke L
Skrev om Tranan

Tranan som lunchrestaurang får egentligen en femma. Ett trevligt, representativt ställe med riktigt bra husmanskost och stela linneservetter. Underbart. Tranan bar däremot... Det brukade vara en fantastiskt bra bar (Tranans drinkbok i evigt minne) och är det tidivis fortfarande. Men har vi inte tröttnat på dessa lokaler utan aukustik där det är hart när omöjligt att prata, inte för att musiken är för hög, utan för att det inte finns någonting som inte fångar upp slamret? Restaurangen är så bra. Det vore så fint om baren kunde vara lika skön.

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8064 omdömen 4.3 av 8064 omdömen

Sebastian B

En riktig klassiker med härlig husmanskost. Trevlig personal och bra stämnning.

Marie N
Skrev om Tranan

Trevlig personal och god mat. Skulle få högre betyg om det inte skulle vara för priserna på varmrätterna.

Per S
Skrev om Tranan

Mycket trevlig atmosfär - en klassiker i Vasastan. Deras meny är gedigen och vinlistan lång. Minnet från mitt besök där ligger kvar ännu efter en månad. Ett beständigt intryck med andra ord.

Oscar G
Skrev om Tranan

Ah Tranan, mitt mesta vattenhål när jag kommer hem till Stockholm. Har aldrig kommit dit och blivit besviken. Restaurangen i gatuplan är utmärkt, men baren i källaren är det jag kommer tillbaka till om och om igen för min dos öl, strömmingsflundra och fåniga oliver.

David H
Skrev om Tranan

Jag har mest gått hit för barens skull men även restaurangen är trevlig.

Annika T
Skrev om Tranan

Tranan en klassisk restaurang som finns i Odenplan med vit/röd rutiga dukar och snygga gammeldagsa affisher. Dom har Stockholms bästa köttbullar, inget skämt!! Prova så får du se!! Jätte trevlig bar med smarriga drinkar och oftast har dom bra dj:s oxå!!

Petter S
Skrev om Tranan

Tranan var på 90talet stället som vid sidan av Hannas dominerade pop-Stockholm. Idag så är inte Tranan inte längre ens i närheten av samma pop-hype, men är fortfarande en helt ok restaurang med fina drinkar i baren. Framför allt så serverar de den magiskt goda drinken "China Club" som rekommenderas varmt. Spriten står för övrigt uppställt i sju olika hyllplan (i en pyramidformad hylla) och är man riktigt vågad så beställar man sju olika drinkar i rad baserade på spritsorter från alla hyllplan (nerifrån och upp). Är man sedan...

Leon
Skrev om Tranan

Otrendigt, oprententiöst och tidlöst. Den gamla ölhallen är en institution i Vasastan och perfekt om man vill träffa en god vän för en avslappnad middag i restaurangen eller lite ölsnack nere i baren. Restaurangen har det som jag tycker är stans bästa Biff Rydberg. Även köttbullarna tillhör klassikerna. Det gör däremot inte de vegetariska rätterna, men det är inte heller skälet till varför man går till Tranan.