Alla kategorier Affär Skåne Kristianstad Trendrum AB

Läs vad 15 kunder tycker om Trendrum AB

• MARTIN M

2019-05-03

MARTIN M skrev om Trendrum AB
    Beställde bord ifrån trendrum vilket levererades med trasigt emballage och trasigt bord inuti. Jag tog inte emot produkten och den skickades tillbaka.

I mitt arbete har jag ytterst svårt att jobba hemma men trendrum vägrade diskutera med leveransföretaget kring att ändra leveranstiden från 10-14 som är fast.

Får ett nytt sms besked om att en leverans är på väg, ringer då upp Trendrum och frågar om det går att få på kväll och svaret ovan presenteras. Lyckas böka om allt på jobbet och ser till att vara hemma. Leveransen kommer och det är samma bord som har kommit, samma skada och allt. Tar inte emot den igen.

Ringer upp och blir kopplad till chef som skyller på att det har blivit fel hos leverantören men säger även att jag "Borde ha kollat att det verkligen var ett nytt bord". Otroligt dåligt att lägga ansvar på kund när kommunikationen emellan leverantörerna för den tjänst jag har beställt inte fungerar, med det sagt så hade jag även kontaktat kundtjänst tidigare i veckan och nämnt att leveransen skulle komma på Torsdagen.

I det här får jag enbart "lösningen", var hemma för en ny beställning , åk långt åt H*****och hämta paktetet själv eller avbeställ. Jag blev ändå tvungen att ta en ny beställning och diskutera med chef igen för att lösa hemmajobb, för vi sitter fortfarande utan bord och det bordet är det som kommer passa.

Noll sympati för att vi står utan köksbord, noll sympati för att man får kämpa som en idiot för att anpassa sig efter deras fyrkantiga leveranstider, noll sympati för irritationen och frustrationen som kommer ifrån att försöka kontakta företagen konstant, framförallt när deras öppetider är i närheten till icke existerande.

I denna konversation så fick jag något löst "jag beklagar", tomma ord från ett företag som skiter fullständigt i kunden. Inte ett ord om kompensation eller ersättning för det otroligt värdelösa bemötandet och den härva som de har ställt med.

Har varit med om andra problemleveranser (även fast denna är en av de mest tragikomiska när det kommer till dålig hantering), men de företagen har ivarjefall haft tillräckligt mycket stolthet för att erkänna sinna misstag och erbjuda en bra kompensation som plåster på såren. Ett försök att ändå göra kunden nöjd.

Men Trendrum har inget intresse alls att göra kunden nöjd. Så för poteniella kunder, ja Trendrum funkar bra så länge det inte blir strul. När det blir strul, då är det dags att blir religiös för någon hjälp från de kommer inte komma. Läs mer
  • 2019-02-22

Rose Wallin skrev om Trendrum AB
    Leveransen tog mkt längre tid än tiden de utlovat och det gick bara få leverans 10-14 en vardag, så tvungen vara hemma hela dagen. När varan väl kom var det fel färg så tvungen vänta flera veckor till och sedanstanba hemma ytterligare en hel dag. Leveransen kom sedan över en timme senare än den utsatta tiden utan att meddela sig. Gick absolut ingen kompensation för besvären. Rekommenderar alla som vill handla enkelt att undvika detta företag Läs mer
  • Lena S

2019-01-24

Lena S skrev om Trendrum AB
    Att beställa från Trendrum blev den värsta erfarenhet, som jag har någonsin haft. Först hade jag ett samtal från en väldigt otrevlig förare, som borde ringa mig 30 minuter före leveransen (som är möjligt bara på vardagar 10-14). Hans första fråga var om jag var hemma och när jag svarade "nej, jag är på kontoret", började han att skrika och sa att jag skulle vara hemma och vänta på honom. Jag påminde om att har borde ringa 30 minuter före leveransen. Då svarade han, att om jag inte hinner att komma hem i 30 minuter skulle han inte vänta på mig. (jag bor ganska nära till kontoret, men förmen av samtal var ju hemsk). Jag var verkligen upprörd vid denna punkt och skrev omedelbart till supporten. Svaret förklarade att de alla på Trendrum kan inte just enkelt att jobba professionellt med sina kunder. Utan att be om ursäkt började supporten förklara att föraren har ju rätt att inte vänta och faktiskt kan komma tidigare än i 30 minuter och uppenbarligen föraren ät mycket värdefullare än kunden (som genom att beställa från affären bara lägger till mer stressigt jobb till förare). Så jag rekommenderar starkt att inte beställa från det här företaget om du inte är redo att ta en ledig dag för att vänta på leveransen och träffa oförskämda och obehagliga förare och supporten. Läs mer
  • 2018-11-11

Barbie skrev om Trendrum AB
    Köpte 12 stolar från dem. Jag fick hem 2 st stolar som var fel. När man beställer över 20 kg skickar de hem varorna, eftersom de skickade fel så sa de till mig att de ska skicka 2 nya stolar till mig när jah väl får dem så ska jag hämta dem från ombudet. Jag ringer dem och säger att jag inte har en bil för att åka till ombudet för att hämta ut de nya och returnera de andra, då säger kundtjänsten till mig att de kan ge mig kompensation där jag kan hyra en bil för att lämna dem. Vi kom överens om detta och när jag skickar mina konto uppgifter så säger de att deras kollega sa fel och att de inte ska ge mig någon kompensation. Jag vägrade skicka dem tillbaka och bad dem komma hämta stolarna hemifrån mig, men de vägrar också.

KÖP inget från trendrum. Väldigt dålig service väldigt otrevliga. Dem är inte sammarbets villiga . Läs mer
  • 2018-09-25

Nadja S skrev om Trendrum AB
    Köp aldrig!!
    Beställde 2 soffor för 20 tusen som kom med skador och smuts!!!!!!!! Inget svar fr Trendrum trots flera mejl med reklamation!!!!!!!!! Läs mer
  • 2018-09-20

Mikael I skrev om Trendrum AB
    Vill du först vänta på leverans av stolar som utgått ur sortiment, trots att kundservice meddelar att "dom skickas nästa vecka" för att sen få inkassokrav på varor som är returnerade för mer än två månader sen (självklart utan att få svar på varken samtal eller mail), beställ i så fall dina möbler från Trendrum.
    FY FAN, SKÄMS! Läs mer
  • Anna L

2018-08-15

Anna L skrev om Trendrum AB
    Beställde stolar som enligt hemsidan finns i lager och levereras inom 2-6 arbetsdagar. Efter 8 arbetsdagar kontaktar jag kundtjänst som snorkigt svarar att "de skickas inom kort". Vad innebär "inom kort"?
    Marknadsför er inte att vara snabba i leverans när så inte är fallet. Och uppdatera hemsidan med tiderna för kundtjänst. Läs mer
  • Calle L

2018-06-27

Calle L skrev om Trendrum AB
    Dottern beställde möbler som enligt orderbekräftelse skulle levereras, hon tog ledigt från arbetet för att ta emot men varken avisering eller leverans utfördes. Jag ringde och blev otroligt dåligt bemött när jag tyckte att de skulle söka godset och ordna leverans, vilket jag fick till svar att det var vår sak att göra. Efter lite dividerande lovade de till slut att kontakta speditören och meddela oss. Naturligtvis blev det inget av med det. Dagen efter ringde jag igen och blev om möjligt ännu otrevligare bemött av ett skrikande fruntimmer i kundtjänst. Den här gången skyllde man på GDPR och när jag bad att få tala med en ansvarig chef blev jag nekad.
    Kommer aldrig att köpa något från detta företag och varnar alla andra att göra det.
    På en skala mellan 1 och 5 är mitt betyg 0. Läs mer
  • 2018-03-21

Anna F skrev om Trendrum AB
    Otrevligast kundtjänsten! Kan inte lösa sina fel. En tjej på kundtjänsten vägrade lämna in sitt namn. Otrevlig personal, skriker mot kunden.
    UNDVIK! UNDVIK! Dem har konstiga villkor med leveransen! Sämsta service! Läs mer
  • Sandra L

2018-03-16

Sandra L skrev om Trendrum AB
    Otroligt dålig service. Vi hade planerat att köpa en del saker från trendrum, bland annat matstolar, men efter att ha pratat med kundservicen så har vi ångrat oss. Blir inga köp hos trendrum och absolut inga rekommendationer till bekanta. Inte alls hjälpsamma, väldigt otrevliga och det verkar inte finnas någon vilja att sälja heller för en delen. Läs mer
  • 2017-11-22

Malin B skrev om Trendrum AB
    Varning - handla inte på Trendrum AB! De har vilseledande info på sin hemsida om leveranstider. Leveranser som inte kommer under uppgiven tid. Uselt, otrevligt kundbemötande. Frågan är om det vi beställt ens kommer att komma? Oseriöst företag! Läs mer
  • 2017-10-31

Galia O skrev om Trendrum AB
    Handla INTE på Trendrum.
    De har verkligen skött allt fel med min order. Jag beställde fyra matstolar och då det var en bugg i deras system så gick det in som två ordrar vilket inte uppmärksammades förrän 6 månader efter då även fyra extra stolar levererades plus en faktura med förseningsavgift.

Dock så kan vi ta det från början:
    Jag hade blivit informerad om en leveranstid på 3-5 dagar på de stolar jag beställt och då dessa uteblev så ringde jag kundtjänst och bytte till annan färg på stolarna för att de fanns på lager och de ursprungliga skulle ta alltför lång tid att få levererade. Där och då säger inte kundtjänst att det råkat gå in två st ordrar utan ändrar enbart den som jag betalat direkt med kortet. DVS jag fick inte ens veta att det låg två ordrar. Efter några veckor kommer de fyra stolarna varav två stycken har flera sprickor i lacken. Jag ringer då Trendrum som säger att jag kan antingen returnera dessa två eller behålla de tills jag får två hela stolar. Leveransen skulle ske i början på juni. I mitten på juli får jag återigen information om att de stolarna är sena och till slut levererades dessa i sep. I augusti däremot, då levererades fyra svarta stolar (den ursprungliga ordern) plus en faktura. Med damp även ett brev från UC då man utfärdat en kredit på mig, som jag inte bett om. Jag handlar ALLTID med mitt bankkort på nätet.

Hursom haver, jag kontaktar Trendrum som säger att jag visst beställt både stolar och kreditfaktura, att jag borde haft koll på detta.
    Då jag inte ens använt de stolarna jag haft hemma varav två varit trasiga, så packar jag ner dessa och behåller de svarta, skickar tillbaka den första leveransen till Trendrum och får nu ett mail om att stolarna är skadade och att jag kommer debiteras 75% av kostnaden för dem.

Plus kreditfaktura och förseningsavgifter.

Med hör även att personalen varit NOLL tillmötesgående, otrevliga, skuldbelägger kunden och har ingen som helst ansvar i att de brustit. Kan även tillägga att jag själv jobbat med service och e-handel sen 2008, bland annat på danskdesign.nu och thehome.se.

Så jag är ca 5000 sek fattigare och väldigt irriterad.

Aldrig mer, Trendrum borde skämmas. Läs mer
  • Tomek K

2017-09-06

Tomek K skrev om Trendrum AB
    'Leveranstid: 2-6 vardagar'...dåligt skämt Läs mer
    Rose Wallin gillar detta
  • 2017-03-31

Lars S skrev om Trendrum AB
    Varning för detta oseriösa företag.

Jag beställde och betalade ett vitrinskåp (lagervara) den 24 jan.
    Efter 7-8 vardagar kontaktar jag Trendrum för att höra mig för angående min beställning. Får då reda på att varan trots allt inte finns i lager. Det ”upptäcktes” som av en händelse just den dag jag kontaktar företaget.

Får nytt leveransbesked slutet av mars/början april alltså 10 veckor.
    I början på vecka 13 är produkten återigen i lager (enligt hemsida) och jag kontaktar företaget igen – inga besked.
    Telefonkontakt tisdag – inga besked
    Telefonkontakt onsdag – inga besked
    Telefonkontakt fredag – inga besked
    På fredag em får jag ett mail där ordern är borttagen och produkten har utgått ur sortimentet. Summa summarum är att jag betalt och väntat på en produkt i 11 veckor, som sedan annulleras.

Ett otroligt dåligt skött ärende av en snorkig kundtjänst så mitt råd är att köpa dina möbler hos andra företag.

PS. Vitrinskåpet finns fortfarande på hemsidan som lagervara Läs mer
  • 2016-12-29

Kalle S skrev om Trendrum AB
    Fantastisk snabb leverans på nätet Läs mer