Tunby Fritid

Vi har specialiserat oss på trädgårdsmöbler och dynor sedan starten 1992. Genom åren har vi byggt upp ett stabilt nätverk av grossister i Sverige för att idag kunna erbjuda Mälardalens största sortiment, till rimliga priser. Dessutom importerar vi själva från betrodda fabriker utomlands. Bra service och trygghet för dig som kund är något vi fokuserar på och tack vare våra många års erfarenhet vet vi vilka märken vi kan lita på.

Genom vår webbshop kan du beställa från vårt breda sortiment och få leverans hem var i Sverige du än bor. Om du bor i närheten, vill prova eller se produkten i verkligheten innan du bestämmer dig kan du självklart också besöka vår 700kvm stora utställning i Eskilstuna!

Vi har gedigen kunskap inom vårt område, bra priser, generösa öppettider och ett brett sortiment. Välkommen till Tunby Fritid!

Läs vad 184 kunder tycker om Tunby Fritid

• 2020-08-09

Eva B skrev om Tunby Fritid
    Mycket trevligt bemötande och mycket att välja på.
    Vi köpte en rottinggrupp, parasoll och teakbord m 4 stolar. Såå nöjda.
    Ewa😊 Läs mer
  • 2020-08-09

Magnus M skrev om Tunby Fritid
    Tak till Hillestorps Luxor-paviljong
    Snabb och bra leverans! Läs mer
  • 2020-08-06

Jenny G skrev om Tunby Fritid
    Snabb och otroligt serviceinriktad leverans! Läs mer
  • 2020-08-04

Bertil J skrev om Tunby Fritid
    Köpte sofföverdrag, felbeställt, skickade tillbaka och fick nytt, fungerade bra.
    Men kreditfaktura från Svea ekonomi betalas tillbaka som check att lösa in i bank och då får man betala avgift Läs mer
  • 2020-07-31

Mattias J skrev om Tunby Fritid
    Köpte positionsstolar och relaxsstolar.
    Väldigt bra service och bemötande, dom la ned lite extra tid på att få hem relaxsstolarna och ringde upp mig för att lösa en order, dessutom hade dom bäst pris i jämförelse med många andra butiker.

Toppenbetyg från mig! Läs mer
  • 2020-07-30

Gustaf I skrev om Tunby Fritid
    Trädgårdsmöbler Brafab Turin. Bra hemsida, snabb leverans samt bra pris. Allt man kan önska sig. Läs mer
  • 2020-07-29

Marie C skrev om Tunby Fritid
    Köpte stolar till balkongen. Fick bra info på tfn och i butiken om varan som jag köpte på nätet och hämtade i butiken. Saknar att jag inte fick kvitto på min betalning. När jag ringde och frågade sa de att jag får kvittot i butiken. Jag fick aldrig kvittot då. De skulle mejla det. Fick aldrig mejl. Då mejlade jag och frågade. Fick till svar att min beställning kunde ses som kvitto. Jag svarade att juridiskt är det inte det. Har inte fått svar på mitt senaste mejl. Trevlig tjej i butiken och man på telefon. Vid köp över nätet ska kvitto på betalningen ges i någon form utan att jag ska behöva be om det. Läs mer
  • 2020-07-28

Monica S skrev om Tunby Fritid
    Flera överdrag till utemöbler.
    Mycket bra service per telefon och mail och bra pris.
    Men det var väldigt dåligt förpackade i transporten.
    Enbart ihopklistrade med brun kladdig tejp som fastnat kvar på förpackningen som fastnar på annat och som hade kunnat förstöra själva förpackningen. Läs mer
  • 2020-07-26

Lisbeth S skrev om Tunby Fritid
    Jag köpte ett tak till våran paviljong,jag blev jättebra bemött.
    Företaget levde upp till mina förväntningar,väldigt snabb leverans
    jag är helnöjd med mitt köp och bemötandet jag fick.Stort tack Läs mer
  • 2020-07-26

May-loise W skrev om Tunby Fritid
    Grilltält. Den jag pratade med var engagerad kolla så att varan verkligen fanns. Enkelt och smidigt att få kontakt och beställa. Läs mer
  • 2020-07-25

Yasemin S skrev om Tunby Fritid
    Beställde utemöbler från Brafab online. Gick mycket smidigt och levererades snabbt. Inget krångel och vi är mycket nöjda med varorna. Läs mer
  • 2020-07-23

Ann-britt H skrev om Tunby Fritid
    Jag köpte ett parasoll och fick det levererat snabbare än jag någonsin kunnat hoppas på. Bemötandet från företagets sida var professionellt och det jag köpt har levt upp till mina förväntningar. Läs mer
  • 2020-07-23

Malin M skrev om Tunby Fritid
    Köpte trädgårdsmöbel, hängmatta. Bra service och trevligt bemötande när jag ringde och hade frågor. Leveransen tog lite längre än beräknat men detta berodde på underleverantörer som var sen med leverans Läs mer
  • 2020-07-22

Mats H skrev om Tunby Fritid
    Snabb och bra leverans, bra bemötande! Läs mer
  • 2020-07-21

Gertrud F skrev om Tunby Fritid
    Kompletterade med stolsdynor jag köpt På Tnvy fritid tidigare. Läs mer
  • 2020-07-20

Åsa F skrev om Tunby Fritid
    Jättebra hjälp från Tunby fritid med info om leverans då bordet skulle ut på en ö.
    Och ett väldigt fint utebord, mycket nöjd! Läs mer

Ann-charlotte W skrev om Tunby Fritid
    Jag är mycket nöjd,positivt bemötande i telefon,snabb leverans,och fåtöljen jag beställt stämde precis på pricken med beskrivningen.Skulle gärna återkomma som kund. Läs mer

Helene B skrev om Tunby Fritid
    Två utomhusfåtöljer med fotpall, dynor och tillhörande bord. Beställde på internet som var mkt smidigt. Snabb leverans och kontakt via Mail. Utlämningen var snabb och smidig med bra bemötande. Personal Påtalade att kartongen var trasig vid leverans men varan kontrollerad och felfri. Läs mer

Marika F skrev om Tunby Fritid
    Tak till paviljong
    Det levererades snabbt, trots att det inte fanns på lager. Vi är supernöjda! Läs mer

Lars B skrev om Tunby Fritid
    Parasoll
    Bra bemötande. Snabb leverans.
    Snabb återkoppling vid reklamation på betonggolv /parasollfot
    M v h L B Läs mer

Lena L skrev om Tunby Fritid
    Köpte dynor till utemöbler. Utmärkt service! Läs mer

Kerstin V skrev om Tunby Fritid
    Jag är 100 % nöjd med mitt köp, ett stort teakbord för altanen.
    Snabb och trevlig kontakt med Tunby Fritid, snabb leverans.....
    INGENTING att klaga på.

En liten sak som inte har med er att göra : er leverantör (jag tror DHL) skrev att de skulle ringa före leverans. Det gjorde de inte, så en granne fick ta hand om detta tunga bord. Kolla gärna upp denna viktiga detalj. Läs mer
  • 2020-07-16

Niclas E skrev om Tunby Fritid
    Snabb och problemfri leverans till lågt pris! Läs mer
  • 2020-07-14

Eva S skrev om Tunby Fritid
    Soffgrupp till uteplatsen köpt vi, vänligt och korrekt information, vi hade inga förväntningar men blev väldigt positiva av snabb och billig leverans och jätte nöjda med köpet. Läs mer
  • 2020-07-14

Robert O skrev om Tunby Fritid
    Dynor till utemöbler. Hög kvalitet på varan.
    Mycket snabb service. Omgående leverans. Läs mer
  • 2020-07-13

Thomas G skrev om Tunby Fritid
    Jag har inte mottagit min leverans ännu så jag vet inte vad jag tycker. Men än så länge bra! Läs mer
  • 2020-07-12

Bo H skrev om Tunby Fritid
    Ett effektivt kundorienterat företag med mycket konkurrenskraftiga priser! Läs mer
  • 2020-07-09

Tommy P skrev om Tunby Fritid
    Tak till paviljong. Lätt att beställa, snabb leverans. Ingey att klaga på - allt utmärkt. Läs mer

Anna B skrev om Tunby Fritid
    Köpte deras egenframtagna teakbord som jag är väldigt nöjd med! Snabb service och bra vara och hantering! Läs mer

Eva G skrev om Tunby Fritid
    Köpte ett bord och allt fungerade smidigt och bra Läs mer

Lars H skrev om Tunby Fritid
    Enkelt och effektivt att köpa.
    Bra och snabb leverans. Läs mer
  • Bo J

2020-07-06

Bo J skrev om Tunby Fritid
    Beställde ett set om två stolar och bord för utomhusbruk. Dagen efter återkom dom och beklagade fel i lagersaldo och hänvisade till ett annat set. Efter lite diskussion så åkte vi till Eskilstuna för att se och pröva alternativet och vi blev nöjda.

Allt bra förutom lagersaldot då... service bra från Tunby's sida och dom ansträngde sig för att göra oss nöjda. Läs mer
  • 2020-07-04

Lars J skrev om Tunby Fritid
    Mycket bra efter att ha pratat med företaget. DHL klantade till det men det fixade sig snabbt när jag ringde till företaget. Läs mer
  • 2020-07-01

Liv S skrev om Tunby Fritid
    Köpte 6 stolar. Snabb hemleverans. En av stolarna var lite sned i benet, fick erbjudande om avslag på priset eller byte av stol. Valde att byta den, fick returlapp mailat till mig för att skicka tillbaka den sneda stolen. Allt mycket smidig. Läs mer
  • 2020-06-30

Inga S skrev om Tunby Fritid
    hängmatta, blev vänligt och trevligt bemött och fick svar när jag ringde och kollade artikeln. Läs mer
  • 2020-06-30

Inger S skrev om Tunby Fritid
    Köpte utemöbler, två trädgårdsbord. Suveränt med hemkörning! Läs mer
  • 2020-06-29

Lars A skrev om Tunby Fritid
    Tunby Fritid gjorde säkert allt rätt - men den leverantör dom valt levererade ett trasigt och kraftigt sotigt/smutsigt paket.
    Som tur var så var produkten även inplastad så ingen skada på produkten. Dessutom höll leveransen inte utlovad tid och han som körde bilen behöver gå en kurs och lära sig lite folkvett... Läs mer
  • 2020-06-29

Fabian K skrev om Tunby Fritid
    Köpte en parasoll, bra pris och galet snabb leverans Läs mer
  • 2020-06-27

Katarina L skrev om Tunby Fritid
    Bästa personliga servicen!!! Beställde teakbord online, som råkade levereras med fel skruvar ... läget blev kritiskt då bordet skulle användas på en fest om bara några dagar. Andreas på butiken såg omedelbart till att rätt skruvar skickades från två olika ställen med två olika ombud!!! Båda paketen anlände i tid till festen! Stort tack!!! Läs mer
  • 2020-06-24

Jeneth R skrev om Tunby Fritid
    Snabb leverans och nöjd med kvaliteten av hammocktak 👍 Läs mer
  • 2020-06-24

Karin T skrev om Tunby Fritid
    Jag beställde utemöbler och råkade göra ett fel i beställningen. Jag fick snabb och trevlig hjälp att rätta till felet. Snabb och rätt leverans. Läs mer
  • 2020-06-22

Lena E skrev om Tunby Fritid
    Köpte en häng soffa. Vi är mycket nöjda med soffa. Bra bemötande och lätt att fråga. Mvh Lena Läs mer
  • 2020-06-19

Inga-lill E skrev om Tunby Fritid
    Snabb leverans och vänligt bemötande då jag ringde och pratade med dem om leveransen.
    Är så nöjd! Läs mer
  • 2020-06-16

Bengt W skrev om Tunby Fritid
    Såg stolarna på en mässa i Jönköping och ångrade att vi inte köpte dessa då.
    Efter lite sök hittade vi dom på Tunby fritid och efter telesamtal med trevlig personal blev det mer köp. Att allt var monterat och klart var oss till full belåtenhet vilket vi fasade för annars.
    En mycket nöjd kund som gärna återkommer. Läs mer
  • 2020-06-14

Magnus O skrev om Tunby Fritid
    Köpte trädgårdsmöbler. Bra pris och snabb leverans. Läs mer
  • 2020-06-10

Carina N skrev om Tunby Fritid
    Hammockstak som passade perfekt och till ett bra pris. Snabb leverans. Läs mer
  • 2020-06-09

Bo A skrev om Tunby Fritid
    Utmärkt butik och bra service. Läs mer
  • 2020-06-08

Ann-charlotte O skrev om Tunby Fritid
    Snabbt smidigt o enkelt köpte 6 förtäljer o de var lika fina i verkligheten som på bilden. Trevlig personal när jag slog en signal o frågade om producten Läs mer
  • 2020-06-02

Synöve Ö skrev om Tunby Fritid
    Ett hammock tak som jag beställde över nätet och som kom väldigt snabbt. Jag har handlat i butiken många gånger och alltid lika trevlig personal Läs mer
  • 2020-06-02

Leif S skrev om Tunby Fritid