Söderquist Begravningsbyrå

Söderquist Begravningsbyrå

• BadgeEightYears

Vi på Söderquist Begravningsbyrå har som mål att du ska känna att du fått det avsked du vill ha. Vår främsta uppgift är att se till att du får det stöd och den hjälp du behöver, oavsett om det gäller hela eller delar av begravningen. På vår hemsida hittar du som ska gå på begravning information om klädsel och annat viktigt...

346 omdömen om Söderquist Begravningsbyrå

Sedan starten hos Reco 2017

Rein V
Skrev om Söderquist Begravningsbyrå

Allt har fungerat som jag förväntat.

Liselotte R
Skrev om Söderquist Begravningsbyrå

Mycket bra och lyhört bemötande. Allt har fungerat oerhört smidigt och på det sätt man vill i en stund som denna när ens egna tankar ligger på ett litet annat plan. Kan varmt rekommendera Söderquists och Ulrika som vi haft nöjet att ha kontakt med.

Maria G
Skrev om Söderquist Begravningsbyrå

Fantastiskt fint bemötande och omhändertagande av oss närmast sörjande i en väldigt svår tid. Tack för ert ovärderliga stöd!

Birgitta D
Skrev om Söderquist Begravningsbyrå

Vi blev varmt och vänligt bemötta.Fick hjälp och råd i en för oss svår stund. Lokal,präst,musik och blommor allt valde med Ulrikas hjälp Vi kunde inte ha fått ta ett finare farväl av Per.

Anna E
Skrev om Söderquist Begravningsbyrå

Vi fick ett väldigt fint och varmt bemötande i samband med begravningen av vår pappa. Under hela processen ifrån att börja planera till genomförandet av begravningen så var Ulrika väldigt lyhörd, hjälpsam och stöttande och hon såg till att vi fick en väldigt fin dag och avsked, precis som vi önskade. Ulrika har även efter begravningen funnits till hands vid frågor och funderingar. Ett viktigt stöd i sorgearbetet. Vi vill varmt rekommendera Söderquist Begravningsbyrå och Ulrika Karl Bergström .

Karolina B
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Proffsigt. Fint och bra bemötande. Snabb hantering av frågor mm. Personlig byrå.

Kicki W
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Vi möttes av en mycket vänlig, respektfull och kunnig person vid första mötet. Hon gav oss ett väldigt bra stöd och all vägledning vi behövde för att kunna fatta beslut. Vi upplevde även att hon var väldigt närvarande för just oss när vi hade frågor. Fantastiskt att få känna sig så trygg i en väldigt svår tid i livet.Vi är väldigt nöjda med vårt val av begravningsbyrå.

Gudrun C
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Fantastiskt bemötande rakt igenom !

Anna S
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Personliga och med ett väldigt proffsigt arbetssätt.

Kristina M
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Vi har fått varmt och medkännande bemötande, snabb återkoppling. Mycket bra officiant vid vår borgerliga begravning, han var lyhörd då vi berättade om vår pappa, och återberättade allt på ett fint och personligt sätt. Vi kan rekommendera denna familjära byrån.

Annica R
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Vänligt och omtänksamt bemötande från första stund. Lyhört inför tankar och önskemål. Noggrann uppföljning hur vi upplevt begravningen. Vi har känt att vi varit i trygga händer under hela processen. Jag kan varmt rekommendera Thure Söderquist Begravningsbyrå //Annica Robertsson

Rein L
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Trevligt och kunnigt bemötande. Allt fungerade perfekt

Anders D
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Vi är väldigt nöjda med den hjälp vi fick av Ulrika på Söderquist begravningsbyrå. Det var många saker som skulle bestämmas med många hänsyn att ta, hon guidade oss genom hela processen på ett mycket bra sätt. Det kändes tryggt och hela tiden med genuin omtanke!

Ludwig S
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Mycket bra och empatiskt bemötande. Har anlitat dem tidigare i samband med vår pappas bortgång så nu när vår mamma gick bort kändes valet självklart. Köpte samtliga tjänster kopplat till begravningen. Söderquists är mycket professionella när man befinner sig i en svår stund i livet. Jag rekommenderar dem varmt.

Pia Maria Elis B
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Så himla fin o bra känsla i bemötandet och utförande. Allt blev så vackert med kistan, ljusen, dekorationerna, fantastiska illustrationer på sång o dikthäftet som visade en fin hälsning kring pappas intressen. Boken med alla samlade fotonfrån begravningsblommorna och kistans utsmyckning kommer att bevaras som ett vackert värdefullt minne

Ulrika B
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Enkla att kommunicera med. Tryggt och bra omhändertagande.

Peter E
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Vi anlitade dem redan när min far dog 2017. På grund av det fina bemötandet och den professionella kompetensen då var det självklart att anlita dem även nu. De uppvisar en suverän förståelse för vad som är viktigt i samband med begravningar och är även mycket behagliga i sin kontakt med de nära sörjande

Anne S
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Omtänksam personal som tog fint hand om allting

Kristina N
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Väldigt fint omhändertagande och engagemang.

Ingalena W
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Det är nu tredje gången som min familj har haft anledning att kontakta denna begravningsbyrå. Första gången efter rekommendation. Vi har sedan återkommit. Bemötandet är närvarande, proffesionellt och varmt. Vi har känt oss ledda genom det svåra och framförallt trygga i att det blev så som bestämdes.

Karin O
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Genuin trevlig alla superlativ som finns Ett bra stöd

Marita S
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Trevligt bemötande, möttes med respekt. Lätt att få kontakt med begravningsbyrån Jag köpte hela paketet, de ordnade kyrka, präst, cateringföretag, programblad, vi valde kista urna, de ordnade gravvsättninsfdag, blommor och rekommenderade jurist. Allt var proffsigt ä, jag behövde inte komma ihåg allt själv, de fungerade som mitt minne också samtidigt som ett stöd utöver familj och vänner Stort plus att de erbjöd sig att komma hem rekommenderar gärna begravningsbyrån till andra.

Niklas Å
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Ulrika på Söderquist begravningsbyrå gjorde ett mycket fint jobb med förberedelser och genomförande av begravningen, och jag fick också bra förslag på officiant, solist och musiker som alla gjorde ett mycket bra och säkert framförande. Ulrika var också mycket tillgänglig och återkom snabbt med svar på mina frågor.

Maj B
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Vi fick ett mycket bra bemötande, Vi fick bra vägledning och hjälp att ta oss igenom begravningsprocession från start till mål. Tacksamt i ett läge där man samtidigt bearbetar sorg och saknad. Själva begravningsakten var väldigt finstämd. Allt fungerade från början till slut.

Kerstin H
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Jag har fått en alldeles utmärkt hjälp och bemötande vid båda mina föräldrars bortgång, och kan varmt rekommendera Thure Söderquist begravningsbyrå. Allt har hanterats mycket smidigt och med stor lyhördhet och vänlighet.

Madeleine L
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Trevligt och proffsigt bemötande i lugn och saklig ton som kändes bra i situationen. Vi har anlitat dom tidigare och var även då mycket nöjda. Planeringen var tydlig och noggrann, genomförandet i kyrkan var smidigt och proffsigt. Vi hade solosång i kyrkan och Söderquists ordnade med en fantastiskt duktig kvinnlig solist vid namn Sara Niklasson. Vi hade minnesstunden i församlingshemmet i Saltsjöbaden och Söderquist föreslog Onzo för catering vilket var mycket lyckat. Även dom var mycket proffsiga med både dukning och maten.

Henrik F
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Snabb med svar. Hänsynsfull och fint bemötande när de vet att det är en svår tid för kunden Hjälpte till med råd och hänvisade till tredje part

Ann E
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Begravning Mycket bra bemötande. Lyhört och varmt.. Lätta att komma i kontakt med vid frågor. Allt gick lätt och smidigt

Gunnar B
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Professionellt. Utförde det vi önskade. Ordna en snabb kremering och formalia beträffande gravsättningen. Den döda ville inte att vi skulle ordna någon begravningsceremoni.

Karl-Åke J
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Bra kunskaper Flexibel i lösningar Klara besked Uppföljning av beslut i processer Personligt och fint bemötande Carina som vi hade som hjälp var ett ess! mvhkå

Anne-Marie W
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Vänligt och professionelt både i bemötande och utförande.

Torsten L
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Bemött på ett engagerat, varmt och proffesionellt sätt. Förväntningarna uppfylldes med råge. Upplevelsen var att vi fick den hjälp vi behövde i dennna speciella situation. Vi fick uppleva en värdig, ljus och fin högtid som vi kommer att minnnas länge. Tack för all service och stöd vi min hustrus begravning. Med vänlig hälsning Torsten Lundström

Maria I
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Mycket bra. Professionellt men även medmänskliga. Bra råd.

Tommy Z
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Jag valde Söderquist eftersom jag, från andra, redan fått höra om det goda mottagandet och den höga invån på tjänsterna. Jag blev bemött på det sätt som jag hoppats på, med personlig medkänsla och profsighet för just det jag ville och behövde. De levde upp till mina förväntningar vilket gjorde att jag aldrig kändee någon stress över att något skulle bli fel eller inte bli som jag önskade. Jag är särskillt nöjd över att de har tillgång till tillräkligt många duktiga medarbetare som kan vara med, eftersom det i mitt...

Lisa L
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Kunniga, med tryggt bemötande och mycket stor respekt för individerna. Tack Ulrika Kyhle.

Christina M
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Trevlig och empatisk samtidigt professionellt bemötande. Stressar inte och är väldigt lugna i en svår tid. Ett företag som inte ägs av riskkapital bolag som är en fördel.

Marianne E
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Bra och kunniga medarbetare. Lyhörda och jag fick all hjälp och stöd som jag behövde. Höga kostnader men jag tror det är lika oavsett vilken byrå man använder. Deras hemsida och ”minnesrum” fungerade inte ibland. Fick kontakta webbdesignern som hjälpte mig. (Det var helg)

Marianne H
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Varmt tack till en fin uppläggning av begravningen. Som gjorde det lätt i det svåra. Med vänliga Hälsningar Marianne Hammar

Berit L
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Min syster och jag begravde en nära släkting och behövde hjälp med hela arrangemanget. Vi fick bästa tänkbara hjälp och bästa tänkbara bemötande. Begravningsbyrån tog också alla nödvändiga kontakter.

Reet E
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Bra bemötande samt utmärkt genomfört.Tjänsten var en begravning i kyrka. Mycket nöjda med allt.

Marianne R
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Eftersom vi hade god erfarenheter efter att vi anlitat dem tidigare,så kändes det tryggt att vända sig till dem. Läget vi Mariatorget var också bra när vi haft begravning i Maria Magdalena Kyrka och sedan vände vi oss till Vaan der Nootska för minnesstund. M, Ränk

Monica F
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Jag är mycket nöjd med hur uppdraget skötts.kunde inte varit bättre. Begravningen blev mycket stilfull och vacker. Vi är tacksamma att kyrkoherde L Viper var en personlig och varm officiant och begravningsbyrån perfekt.

Anders B
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Trevligt och personligt bemötande. Mycket professionellt och uppskattat arrangemang av begravningsceremonin för min avlidna hustru. Kan varmt rekommenderas!

Ove P
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Jag fick ett vänligt och korrekt bemötande från första stund. Som nära anhörig till en avliden så är det många tankar och känslor som ska hanteras och det kändes mycket bra att få reda ut saker och räta ut frågetecken tillsammans med Ulrika Kyhle som var min kontakt på byrån. Det är oerhört många beslut som skall tas men jag kände att jag fick tid att tänka igenom allt och inte behövde stressa fram besked. Stort tack för det! Begravningen blev finare än vad jag kunde föreställa mig och jag har bara positiva saker att säga...

Ulrika K
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Absolunt lugnt, fint och professionellt bemötande vid första kontakten (fast det visste vi ju, har använt dem vid flera tillfällen tidigare. Superorganiserat i fråga om allt. Alltifrån processen med att bjuda in gäster, och publicera annons i DN) till själva begravningen och den högtidsstunden, kontakt en med präst , organist och kommunikation med gravsättare (och information om typer av gravsättning).. Byrån fanns på plats genom hela processen. Jättefin minnesstund efter själva begravningsakten med mat och att alla kände...

Astrid Lovisa Magdalena G
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Med lugn, van och värdig hand blev vi vägledda av Ulrika K efter pappas bortgång. Begravningen blev ljus, varm och vacker - helt i pappas anda. Tack! /Magdalena med familj

Katrin M
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Min make avled i slutet av november och jag vände mig till företaget eftersom jag redan tidigare haft kontakt med dem, både som anhörig och som sångsolist på begravningar. Jag är 110% nöjd med allt i deras bemötande och i hur vi tillsammans utformade begravningen och minnesstunden. Jag rekommenderar alltid denna byrå om jag hör att någon efterfrågar tips på begravningsbyrå.

Maria G
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Mycket professionella med stor integritet och empati. Lyhörda för våra önskemål. Kunde erbjuda alla tjänster vi efterfrågade. Extra plus att våra möten skedde i hemmet, vilket kändes tryggt och lugnt efter att vi mist en älskad hustru och mamma.

Christer L gillar detta
Kerstin T
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Jag är nöjd till 100% när det gäller min systers begravning. Ulrika har varit en fantastisk person och har varit ett stort stöd. Kommer att rekommendera er i fortsättningen. Tack för allt. Med vänlig hälsning Kerstin Törnblom Nilsson

Helena G
Skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå

Det kändes som en lättnad mitt i sorgen att mötas av så mycket stöd, kunskap , värme och omsorg . Det var professionellt, alla frågor blev snabbt besvarade . Begravningen blev ett fint och lugnt avsked ..Jag kan varmt rekommendera Thure Söderquists Begravningsbyrå.