Unik Fastighetsförmedling

Odengatan 16, 114 24 Stockholm — Visa karta

Unik Fastighetsförmedling grundades med en idé - att skapa en helt unik mäklarupplevelse för våra kunder.

Vi är ett gäng passionerade mäklare med stora planer för framtiden som fokuserar på att vara trygga och närvarande genom hela din bostadsaffär. Vi kartlägger alltid både köpare och säljares behov noggrant, och följer en konkret plan när vi arbetar. Allt för att affären ska bli så lyckad som möjligt!

Vi ser fram emot att värdera din bostad och att hjälpa dig hitta ett nytt hem. Med oss får du vägledning genom hela processen.

Läs vad 136 kunder tycker om Unik Fastighetsförmedling

• 2020-09-22

Patrik F skrev om Robin Zetterström en del av Unik Fastighetsförmedling
    Valde denna mäklare och gjorde en försäljning efter vad som bör anses vara mer än nog till jämförelse av mäklare.
    Mäklaren lovade mycket, poängterade sin kommunikation och hur denne gärna återkopplar till säljaren omgående på vägen från visningen oavsett utgång.
    Mäklaren gjorde ett proffsigt och seriöst intryck men tyvärr så skulle jag säga att denne var allt annat än detta.
    Kommunikationen var totalt obefintligt, jag som kund fick jaga personen för att få veta om hur visningen tidigare under dagen eller gårdagen har gått eftersom jag inte fått tag på personen alls efter visning. Det har även gjorts privata visningar av mitt objekt utan att jag varit informerad, förvåningen är stor när jag äntligen fick tag på mäklaren och så visar det sig att denne ska ha visning av min fastighet som jag inte ens blivit informerad om. Kommunikationen är totalt icke existerande. Mäklaren har vid ett flertal tillfällen lovat saker som sedan glöms bort, är en omöjlighet eller bara inte görs. Kan ej heller lösa problem som uppstår i sitt arbeta. T.ex. har undertecknad ödslat 8h då mäklaren två dagar innan köparen skall betala för objektet, ringt och informerat om att köparens bank stoppar detta! Mäklaren påstår sig själv ha talat med både köpare, dennes bank och rekommenderar mig att göra en omförsäljning av objektet!
    Ursäkta men, va?

Istället har jag själv som sagt i det här fallet lagt 8h på att redan ut problemet vilket idag är ett icke problem och löst. Även vid tidigare tillfällen har vad som bör ligga på mäklarens bord fallit över på mig. Tålamodet med den här personen har varit långt, orimligt långt. Mäklaren har även lämnat över nycklarna till köparen utan att full likvid har erlagts! Det tog mig 4 påminnelser totalt till både Mäklaren och dess kontorschef om att pengarna inte har betalats in till mig. Innan jag slutligen tappar mitt sista tålamod och med hot om indrivning via kronofogden får betalt TIO DAGAR EFTER ATT KÖPAREN HAR FÅTT NYCKELN.

Mäklaren sade den dagen köparen fick tillträde, att de skulle betala detta omgående via Swish. Som jag har förstått nu efter att ha varit i kontakt med kontorschefen, så har köparen inte ens Swish utan mäklaren ljög för mig.

Totalt oprofessionellt, jag kan under inga omständigheter rekommendera varken mäklaren eller byrån.

Det här är bara en kort summering.

Snart tre veckor efter nämnd försäljning och jag saknar fortfarande kopior på dokumenten nedan efter försäljningen som jag för övrigt känner mig extremt osäker på än idag.

Mäklarjournalen
    Kvittens för arvode
    Likviddräkning
    Likviddavräkning säljare
    Budförteckning Läs mer
  • 2020-09-19

Bekir A skrev om Adam Farhoumand en del av Unik Fastighetsförmedling
    Adam är en otroligt engagerad och lyhörd mäklare. Han bryr sig och är otroligt lösningsorienterat.
    Han sålde min bostadsrätt och det blev föreningsrekord. Han har även fått i uppdrag att sälja min andra bostad och varje gång någon vill ha en mäklare så är det Adams nummer dem kommer att få! Läs mer

Zanver K skrev om Nazz Mohideen en del av Unik Fastighetsförmedling
    Hon presterar utöver det vanliga, alltid tillgänglig och så proffsig. Ångrar inte en sekund eller dag att jag anlitade Nazz som min mäklare. Rekommenderar henne starkt för nära och kära och alla andra som vill förmedla sin bostad. Verkligen super nöjd med processen. Läs mer

Kent R skrev om Adam Farhoumand en del av Unik Fastighetsförmedling
    Trevlig och korrekt mäklare , vi köpte en lgh och upplevde hela affären som en positiv upplevelse . Läs mer
  • Ali H

2020-09-17

Ali H skrev om Adam Farhoumand en del av Unik Fastighetsförmedling
    Sålt min lägenhet - Järlasjöbrinken 10

Adam är en helt otrolig mäklare som omgående såg allt det positiva med vår lägenhet. Vi hade haft ett par andra mäklare på besök innan vi till slut valde Adam och han var den enda som kunde ge oss ett rimligt värde av vår bostad, ett värde som många andra mäklare ansåg vara omöjlig att nå.

Det som jag anser var det unika med Adam var hans approach vid första mötet, hur han omgående såg allt det positiva med vår lägenhet och förening. Han ställde frågor om vår bostad som vi själva inte ens tänkt på, saker som sedan var avgörande vid försäljningen.

Han är extremt lyhörd och gjorde allt för att uppnå de förväntningar han satt inför försäljningen. Han satte ingen press på oss att släppa bostaden till ett pris vi inte var bekväma med att sälja för, han hade full respekt för våra önskemål och var extremt driven till att komma upp i de nivåer vi kommit överens om.

Kan inget annat än varmt rekommendera Adam, en riktig stjärna i branschen. Läs mer

Mikael M skrev om Adam Farhoumand en del av Unik Fastighetsförmedling
    Från start till mål har UNIK och Adam levererat efter överenskommelse.

Då Covid skapade ett tufft klimat, till en början, att genomföra en lägenhetsförsäljning -har det inte varit någon tvivel om att vi skulle komma i mål med vår försäljning.

Den enda mäklaren som återkopplade DIREKT (22:00) på alla 17(!) förfrågningar vi skickade ut. Detta beskriver hela Adams mindset och hur han och UNIK arbetar med sina åtaganden. Det går snabbt även i långsamma processer. 😂

Varför välja en trött ordermottagare när du kan få en säljare som levererar?!

-Sätt på dig glasögonen, nu åker vi...(fråga Adam) Läs mer
  • 2020-09-15

Anahita Z skrev om Adam Farhoumand en del av Unik Fastighetsförmedling
    Adam är en väldig engagerad mäklare som verkligen bryr sig genuint om att det blir en bra affär för alla parter. Rekommenderar Adam starkt! Läs mer
  • 2020-09-15

Marcus L skrev om Nathalie Jensen en del av Unik Fastighetsförmedling
    Jag hade en riktig "visningsmarathondag" där jag gick på 8 visningar samma dag, där Nathalie visade den sista lägenheten för dagen. Redan från första steget över tröskeln fick jag ett varmt bemötande och kände mig välkommen till mitt nya hem. Jag köpte en 1:a i Vasastan och har aldrig känt mig så trygg i en affär.

Nathalie var oerhört tillmötesgående, trevlig och har en härlig energi med ett mycket professionellt intryck! Läs mer
  • Haidar J

2020-09-15

Haidar J skrev om Aliana Khaled en del av Unik Fastighetsförmedling
    Aliana är en grym och professionell Mäklare, Hon sålde min lägenhet på 2 dagar och var endast 1 dag på Hemnet! Hon svarade alltid när man ringer och var tillgänglig hela tiden! Hon är stjärna!! Läs mer
  • 2020-09-14

Vikram S skrev om Nazz Mohideen en del av Unik Fastighetsförmedling
    I bought an apartment through Nazz Mohideen. She handled the deal very professionally and was very helpful and quick to respond to all my questions. She explained all the legal details written in the deal agreement and made the entire process look so simple. Läs mer
  • 2020-09-11

Tian T skrev om Ronni Mleczkovicz en del av Unik Fastighetsförmedling
    Ronni hjälpte oss att köpa lägenheten. Det var väldigt snabb och smooth affär. Han är duktigt och professionellt. Stark rekommenderar! Läs mer
  • Sofia Johanna Brigghamn H

2020-09-09

Sofia Johanna Brigghamn H skrev om Robin Zetterström en del av Unik Fastighetsförmedling
    Robin tog sig an vår lägenhet som i andras ögon ansågs svår att sälja för tillfället. Robin sålde den innan visning och till ett högre pris än vad vi ens drömt om.

Söker du en härlig mäklare som man får personlig kontakt med och som får jobbet gjort - välj Robin. Läs mer
  • 2020-09-09

Cevdet A skrev om Adam Farhoumand en del av Unik Fastighetsförmedling
    En fantastisk mäklare som jag har rekommenderat till alla jag känner. Adam är en person som ständigt är uppkopplad för att besvara ens funderingar, dag som natt.
    Beundrar hans arbetsförmåga, tillgänglighet och kompetens något enormt.
    Tveka inte ifall ni vill anlita Sveriges bästa mäklare samt för en UNIK show! Läs mer
  • 2020-09-09

Jane R skrev om Adam Farhoumand en del av Unik Fastighetsförmedling
    Vi har köpt en underbar lägenhet. Adam är en mäklare i världsklass! Supertrevlig, hjälpsam & håller det han lovar. Den dagen jag ska sälja kommer jag kontakta honom!👌🤩 Läs mer
  • 2020-09-08

Mikael H skrev om Safa Kvist en del av Unik Fastighetsförmedling
    Professionellt bemötande och duktigt på det han gör. Läs mer

Margaux D skrev om Adam Farhoumand en del av Unik Fastighetsförmedling
    Adam är proffsig, snabb och ordentlig! Jag visste att han var en fantastisk mäklare men ändå överträffade han mina förväntningar! Jag kunde inte vara mer nöjd och kommer fortsätta rekommendera honom till alla som ska sälja!
    Med vänlig hälsning, Margaux Dietz Läs mer

Johanna K skrev om Safa Kvist en del av Unik Fastighetsförmedling
    Har sålt en trea i Sundbyberg med hjälp av Safa som är väldigt kunnig i området, proffsig i sitt bemötande och lätt att komma överens med! Vi är SÅ nöjda och har även tagit hjälp av Safa för rådgivning inför köp. Läs mer

Meriam B skrev om Nazz Mohideen en del av Unik Fastighetsförmedling
    Nazz sålde vår fina bostadsrätt . Vi är nöjda med att ha henne som mäklare. Hon var flexibel och hade myclet tålamod och energirik. Alltid ett samtal ifrån
    Rekommenderar Nazz 100 % Läs mer

Haitham K skrev om Jakob Cherkani en del av Unik Fastighetsförmedling
    Han är duktig och engagerade sig alltid. Läs mer

Tsega B skrev om Nazz Mohideen en del av Unik Fastighetsförmedling
    Bra tjänst snabb respons där jag kunde jämföra olika mäklare med hög kvalitet.

Tsega köpare av bostadsrätt Järfälla kommun. Läs mer

Erik M skrev om Safa Kvist en del av Unik Fastighetsförmedling
    Har köpt i Sundbyberg och fick bra hjälp då vi gjorde en snabb affär. Läs mer

Shamal S skrev om Robin Zetterström en del av Unik Fastighetsförmedling
    Både köpt och sålt via robin, otroligt kompetent och proffsig mäklare. Läs mer

Olle G skrev om Adam Farhoumand en del av Unik Fastighetsförmedling
    Adam har hjälpt oss med 2 försäljningar och vi är supernöjda med båda insatserna. Mycket nöjda! Läs mer

Dilan B skrev om Robin Zetterström en del av Unik Fastighetsförmedling
    Alltid positiv, trevlig ton och tillgänglig. Vi försökte sälja vår lägenhet i 1,5 år med flera olika mäklare. Robin var den enda som lyckades! Rekommenderar! Läs mer

Carl Fredrik S skrev om Adam Farhoumand en del av Unik Fastighetsförmedling
    Adam sålde vår bostadsrätt. Det var inga krusiduller, han är lätt att kommunicera med och är alltid tillgänglig. Adam Kan varmt rekommenderas. Läs mer

Mattias E skrev om Safa Kvist en del av Unik Fastighetsförmedling
    Köpt bostadsrätt och Saga har ett proffsigt bemötande, hade jättebra koll på båstaden in i detaljer som man vill veta som köpare. Ger ett tryggt intryck. Läs mer

Jerry J skrev om Safa Kvist en del av Unik Fastighetsförmedling
    Sveriges bästa mäklare - förstår detaljer, bra lyssnare, extremt snabb i respons. Läs mer
  • Alessandro V

2020-09-06

Alessandro V skrev om Adam Farhoumand en del av Unik Fastighetsförmedling
    I bought with my partner a brand new flat in the center of Stockholm. We are satisfied of our mäklare Adam. He helped us to sell our flat and to buy the new one. Läs mer

Thomas S skrev om Adam Farhoumand en del av Unik Fastighetsförmedling
    Sålde en 3 i Sollentuna.
    Oprofesionellt beteende och gick från försäljningen med avsmak.
    Annons full med felstavningar och fick i princip författa den själv, generellt dålig återkoppling, okunskap gjorde att en intressent hoppade av och andra tveksamheter. Läs mer

Erik Håkan S skrev om Adam Farhoumand en del av Unik Fastighetsförmedling
    Trevligt bemötande.
    Snabba ryck.
    Stod fast vid sina utfästelser. Läs mer

Hassan N skrev om Nazz Mohideen en del av Unik Fastighetsförmedling
    Bra bemötande, duktig och hon kan hantera ett affär. Läs mer

Andreas L skrev om Adam Farhoumand en del av Unik Fastighetsförmedling
    Klockrena!!! Fick vad vi önskat direkt, säljare ut i fingerspetsen fast på ett positivt sätt. Läs mer

Neema Omeredin K skrev om Adam Farhoumand en del av Unik Fastighetsförmedling
    Har inte fått hjälp som det ska. Läs mer

Samir B skrev om Adam Farhoumand en del av Unik Fastighetsförmedling
    Den absolut bästa mäklaren i Sverige utan tvekan, 10/10 Kundbemötande, 10/10 pris, 10/10 engagemang.

Vi fick ett grymt pris och allt gick smidigt. Jag rekommenderar honom varmt.
    Min tredje försäljning via Adam och jag är fortfarande lika nöjd! Läs mer

Lars Göran B skrev om Adam Farhoumand en del av Unik Fastighetsförmedling
    Mäklare med driv och intresse för affären. Toppkille Läs mer

Kais Massoud A skrev om Adam Farhoumand en del av Unik Fastighetsförmedling
    En ynnest att få jobba med Adam, alltid lyhörd och levererar över förväntan! Hoppas fler kan få hjälp av Adam och ha samma upplevelse som jag haft. Läs mer

Oluchukwu J skrev om Adam Farhoumand en del av Unik Fastighetsförmedling
    We bought an apartment. We hoped that the broker would make the transfer of ownership from the seller to us, smooth and fast with little delay and they surpassed all our expectations. Läs mer

Nedicto E skrev om Adam Farhoumand en del av Unik Fastighetsförmedling
    Super väl bemötande. Engagerad och tillgång i princip närsom . Läs mer
  • 2020-09-05

Roghaie Mohammadi K skrev om Adam Farhoumand en del av Unik Fastighetsförmedling
    Jag vill säga : DU ÄR VÄRLDENS DUKTIGASTE MÄKLARE 👍
    DU HAR KÖPT BÄSTA BOSTADEN TILL MIG.
    Jag tackar dig Adam☺️ Läs mer

Jimmy E skrev om Adam Farhoumand en del av Unik Fastighetsförmedling
    Mycket proffesionell på alla sätt Läs mer

Jessica B skrev om Adam Farhoumand en del av Unik Fastighetsförmedling
    Adam är otroligt positiv, professionell, kommunikativ och kunnig. Dessutom är han väldigt engagerad och som kund känner man stort förtroende. Hela säljprocessen gick otroligt smidigt och över förväntan! Läs mer

Temerlan M skrev om Adam Farhoumand en del av Unik Fastighetsförmedling
    Adam är jätte duktig

Lycka till Adam

//TEM Läs mer

Vijay K skrev om Adam Farhoumand en del av Unik Fastighetsförmedling
    Adam is very friendly and professional broker unlike other local ones who are usually careless about customers.

Adam has helped me clarify all questions and smoothen out my buying experience. I think he knows how to manage expectations from both buyer and seller. Läs mer
  • Antariksh M

2020-09-05

Antariksh M skrev om Adam Farhoumand en del av Unik Fastighetsförmedling
    A very genuine person & gives a proper advice & information! Läs mer

Souheil R skrev om Adam Farhoumand en del av Unik Fastighetsförmedling
    Alltid tillgänglig, tillmötesgående och får jobbet gjort!!! Enormt nöjd!! Läs mer

Abhinav P skrev om Robin Zetterström en del av Unik Fastighetsförmedling
    Fikk en bra oppfølgning av Robin, fra første møte og frem til overtagelse av huset. Veldig ryddig og organisert. Läs mer

Oliver B skrev om Robin Zetterström en del av Unik Fastighetsförmedling
    Vi sålde vår första lägenhet, vilket alltid är svårt och jobbigt.
    Vi hade 3 st mäklare på besök och valde Robin då han var väldigt förstående och gav oss ett lugn i processen. Sedan kom Corona och marknaden blev svår, men det kändes inte av med Robins driv och vilja att få lägenheten såld. Vi kunde aldrig gjort ett bättre val än att anställa Robin som alltid varit tillgänglig och visat stort engagemang. Vi kommer ringa Robin nästa gång vi ska sälja en lägenhet. Rekommenderas till 110% Läs mer

Sara Maria N skrev om Robin Zetterström en del av Unik Fastighetsförmedling
    Sålde en bostadsrätt, en etta, via Robin Zetterström. Bra kommunikation och service, var väldigt enkel att ha att göra med. Läs mer

Aneesh M skrev om Nazz Mohideen en del av Unik Fastighetsförmedling
    We have recently bought an apartmemt and Nazz Mohideen at Unik Fastighetsförmedling has helped us in the process.
    From Bidding to finally to signing contract, Nazz has helped us and made complete process smooth and easy for us (Non Swedish owners). Every point in contract was explained and all queries were answered quickly.

I recommend Nazz to other potential buyers and Sellers. Läs mer
    Robin Z, Adam F gillar detta

Bita A skrev om Adam Farhoumand en del av Unik Fastighetsförmedling
    Bra och glatt och positivt bemötande.
    Konstruktivt förhållningssätt till att lösa problem. Läs mer
Adam Farhoumand
Gabriel Bilir