Läs vad 11 Läs vad Robin Zetterström

• 2020-10-20
    Positiv inställning och bra fokus på bostaden. Bara trevliga erfarenheter av Robin och jag rekommenderar honom starkt.
    Ulf Peter A
    • 2:a
    • 68.0 m²
    köpte sin lägenhet med hjälp av Robin Zetterström en del av Unik Fastighetsförmedling
  • 2020-10-14
    Hi, we were able to buy a parhus in Fresta through Robin in september. He was seemingly courteous initially but as the deal approached near completion, our bank found him and his secretary not prepared to comply legally and initially refused us the loan. Robin was not prepared for that and behaved quite rude with us and started blaming us for the refusal.
    My wife and myself were shocked and with our 3 young boys while staying in a hotel, were really worried what next would happen!!
    Robin needs to learn to behave and prepare professionally for his work and as how to treat his clients!
    Thanks
    Riaz R
    Riaz R
    • 127.0 m²
  • 2020-10-07
    i början var Robin trevlig och försökte göra sitt bästa för att sälja. Efter försäljningen var hab inte tillgänglig, ljög om utflykten och hjälpte inte till
    Soran A
    • 3:a
    • 75.5 m²
    • Ursvik
    sålde sin lägenhet med hjälp av Robin Zetterström en del av Unik Fastighetsförmedling
  • 2020-09-23
    Toppen på alla sätt, löste affären på ett smidigt sätt och gav allt för att det skulle bli bra både för mig som sålde och den som köpte.
    Martin A
    • 126.0 m²
  • 2020-09-22
    Valde denna mäklare och gjorde en försäljning efter vad som bör anses vara mer än nog till jämförelse av mäklare.
    Mäklaren lovade mycket, poängterade sin kommunikation och hur denne gärna återkopplar till säljaren omgående på vägen från visningen oavsett utgång.
    Mäklaren gjorde ett proffsigt och seriöst intryck men tyvärr så skulle jag säga att denne var allt annat än detta.
    Kommunikationen var totalt obefintligt, jag som kund fick jaga personen för att få veta om hur visningen tidigare under dagen eller gårdagen har gått eftersom jag inte fått tag på personen alls efter visning. Det har även gjorts privata visningar av mitt objekt utan att jag varit informerad, förvåningen är stor när jag äntligen fick tag på mäklaren och så visar det sig att denne ska ha visning av min fastighet som jag inte ens blivit informerad om. Kommunikationen är totalt icke existerande. Mäklaren har vid ett flertal tillfällen lovat saker som sedan glöms bort, är en omöjlighet eller bara inte görs. Kan ej heller lösa problem som uppstår i sitt arbeta. T.ex. har undertecknad ödslat 8h då mäklaren två dagar innan köparen skall betala för objektet, ringt och informerat om att köparens bank stoppar detta! Mäklaren påstår sig själv ha talat med både köpare, dennes bank och rekommenderar mig att göra en omförsäljning av objektet!
    Ursäkta men, va?

Istället har jag själv som sagt i det här fallet lagt 8h på att redan ut problemet vilket idag är ett icke problem och löst. Även vid tidigare tillfällen har vad som bör ligga på mäklarens bord fallit över på mig. Tålamodet med den här personen har varit långt, orimligt långt. Mäklaren har även lämnat över nycklarna till köparen utan att full likvid har erlagts! Det tog mig 4 påminnelser totalt till både Mäklaren och dess kontorschef om att pengarna inte har betalats in till mig. Innan jag slutligen tappar mitt sista tålamod och med hot om indrivning via kronofogden får betalt TIO DAGAR EFTER ATT KÖPAREN HAR FÅTT NYCKELN.

Mäklaren sade den dagen köparen fick tillträde, att de skulle betala detta omgående via Swish. Som jag har förstått nu efter att ha varit i kontakt med kontorschefen, så har köparen inte ens Swish utan mäklaren ljög för mig.

Totalt oprofessionellt, jag kan under inga omständigheter rekommendera varken mäklaren eller byrån.

Det här är bara en kort summering.

Snart tre veckor efter nämnd försäljning och jag saknar fortfarande kopior på dokumenten nedan efter försäljningen som jag för övrigt känner mig extremt osäker på än idag.

Mäklarjournalen
    Kvittens för arvode
    Likviddräkning
    Likviddavräkning säljare
    Budförteckning
    Patrik F
    • 127.0 m²
  • 2020-09-09
    Robin tog sig an vår lägenhet som i andras ögon ansågs svår att sälja för tillfället. Robin sålde den innan visning och till ett högre pris än vad vi ens drömt om.

Söker du en härlig mäklare som man får personlig kontakt med och som får jobbet gjort - välj Robin.
  • 2020-09-06
    Både köpt och sålt via robin, otroligt kompetent och proffsig mäklare.
    Shamal S
    • 126.0 m²
  • 2020-09-06
    Alltid positiv, trevlig ton och tillgänglig. Vi försökte sälja vår lägenhet i 1,5 år med flera olika mäklare. Robin var den enda som lyckades! Rekommenderar!
    Dilan B
    • 2:a
    • 55.0 m²
  • 2020-09-04
    Fikk en bra oppfølgning av Robin, fra første møte og frem til overtagelse av huset. Veldig ryddig og organisert.
    Abhinav P
    • 117.0 m²
  • 2020-09-04
    Vi sålde vår första lägenhet, vilket alltid är svårt och jobbigt.
    Vi hade 3 st mäklare på besök och valde Robin då han var väldigt förstående och gav oss ett lugn i processen. Sedan kom Corona och marknaden blev svår, men det kändes inte av med Robins driv och vilja att få lägenheten såld. Vi kunde aldrig gjort ett bättre val än att anställa Robin som alltid varit tillgänglig och visat stort engagemang. Vi kommer ringa Robin nästa gång vi ska sälja en lägenhet. Rekommenderas till 110%
    Oliver B
    • 3:a