Universal Motors Sverige AB

Välkommen till Universal Motors!

På Spannmålsvägen 1 i Rimbo hittar du Universal Motors. Hos oss kan du hitta din nya drömbil såväl som att sälja eller byta in din gamla bil. Vi tar alltid hänsyn till dina önskemål och tror starkt på att bygga en relation med dig som kund. Förhoppningsvis vill du både köpa och sälja din bil med oss på Universal Motors.

Sälj din bil med oss snabbt och tryggt!
  • Vi ger dig alltid ett transparent pris
  • Pengarna betalas ut samma dag
  • Smidig affär då vi tar hand om hela processen

Vi har ett stort intresse för bilförsäljning och bilar och drivs av att du ska känna dig 100% nöjd och trygg hos oss. Är du nyfiken på vad din bil är värd? Då kan du enkelt värdera din bil direkt här på reco.se.

Läs vad 153 kunder tycker om Universal Motors Sverige AB 2

2022-11-17 Insamlad av företaget
    Sålde bil.
    Precis som överenskommet per telefon.
    Pris,skick,problemfritt etc.
    Smidig och schyst service.
    Starka rekommendationer!
    2022-11-17 Verifierad kund
    Så mycket för nöjda kunder.
    Hej Andreas

Tack för din recension.

Jag fick ditt mejl idag och läste den väldigt noggrant. Jag tänker att jag kan svara på dig här eftersom du tog initiativet att ge oss ett betyg utan att först ge oss en chans att hjälpa dig. Du har lyft upp tre problem som du känner dig missnöjd med, det första var att Adblue tanken inte var fulltankad och att lampan börjat lysa när du precis anlänt hem till Göteborg. Vi brukar inte fylla adblue om inte bilen varnar för det men om du hade hört av dig direkt hade vi säkert kört en Goodwill och tagit kostnaden för den.

Det andra problem som du lyfter fram är att garantin som du tecknade för bilen inte var rätt garanti just för den modellen och det stämde alldeles rätt. Du köpte en Range Rover Evoque 2.0 TDI på 150HK och den modellen är ganska speciell eftersom den hamnar under sportbils garantin. Detta är något vi justerade omgående och tog den extra kostnaden eftersom sportbil garantin är mycket dyrare. Vi hörde aldrig av oss till dig för den kostnaden eftersom det var vi som gjorde det misstaget och då ska vi självklart ta ansvar för det.

Det tredje problem var att du var missnöjd med de extra lösa året runt däck du fick med helt kostnadsfritt med bilen. Jag var väldig tydlig med att påpeka att när vi köpte bilen så fick vi med endast en uppsättning sommardäck som inte var i bästa skick och att vi internt tog beslut att köpa en ny uppsättning året runt däck som vi gav med bilen. Så jag förstår inte hur du har åkt till en verkstad och de hart sagt till dig att de däck du haft med dig är helt värdelösa, de är helt nya med klistermärket kvar. Du fick även möjligheten att inspektera de däck som vi lastade in tillsammans efter att du provkört och gått igenom bilen i över två timmar och om jag inte minns fel så var vi kvar efter stängningstid.

Jag kände att vi fick en väldig bra kontakt och du var nöjd med hela upplevelsen hos oss när du åkte härifrån sen förstår jag att det ibland kan det uppstå saker som vi båda kanske känner till men jag sa också till dig att jag bara är ett samtal/mejl bort från att lösa dessa saker tillsammans, istället så mejlar du oss det du är missnöjd med och 1 timme senare ger oss en recension utan att först ge oss chansen att återkoppla.

Jag har försökt nå dig på telefon men fick inget svar. Du är självklart välkommen att ringa tillbaka till mig så att vi kan reda ut problemet och om det är något som faller på våra axlar så kommer vi självklart hjälpa dig.

Ta hand om dig.

Med vänliga hälsningar
    Josef & Team Universal Motors.
    2022-11-09 Verifierad kund
    Hej bemötande blev jätte jätte bra
    Förväntningar var hög och blev verkligen bra Förväntningar
    En av dem bästa bilfirma kan jag säga
    2022-10-10 Insamlad av företaget
    Professionellt från början till slut. Rekommenderas varmt.
    Hej Andreas, tack för din fina recension.

Vi tackar dig så hjärtligt för den smidiga affären.
    Vi önskar dig all lycka till med din nya elbil och önskar dig många trevliga mil.

2022-10-07 Insamlad av företaget
    Mycket trevliga, bra bemötande, snålar inte med betalningen, bra kunskap, 10 av 10!
    Hej Tomas, tack för din fina recension.

Din bil var i mycket fint skick som lovat.
    Tack för en super smidig affär, alltid lika trevligt att träffa så underbara och ärliga människor som dig.

2022-10-03 Verifierad kund
    Mycket bra och trevlig bemötande och fick verkligen den hjälp jag behövde! Snabb och enkel affär.
    Hej Abraham, tack för din fina recension.

Stort grattis till din nya fina Volvo XC40. Vi önskar dig många roliga och trevliga mil.
    Din inbytes bil var också i fint skick som lovat.
    Supertrevligt att göra affär med dig och har du några som helst frågor är det bara att höra av dig!

2022-09-28 Verifierad kund
    Upplevelsen har varit superproffsig rakt igenom.
    Jag kontaktade Josef via Mail ganska sent en kväll men fick svar direkt. Om vi skulle göra affär så ville jag ha min dåvarande bil som inbyte och Universal Motors va det bolaget som lämnade det mest seriösa bud på den. Ett seriöst bud där både dom och jag gör en bra deal precis som det ska vara.

Dom va även serösa med att skicka lite bilder innan på bilen då jag är pedant och vi vet alla att på bild kan allt se bra ut. Dom skickade på dom få märkena som va på bilen så intrycket av bilen va precis som jag förväntade mig.

Så ska ni köpa bil så ska ni absolut kolla vad Universal Motors har inne för dom gör det lilla extra och bryr sig om bilar.
    Hej Anders, tack för din fina recension.

Va roligt att du är nöjd med oss och bilen.
    Vi önskar dig många roliga mil i din nya fina Volvo V60 Polestar.
    Det var jätte trevligt från vårt håll att göra affär med dig, din inbytes bil var i väldigt fint skick som lovat.

På återseende.

2022-09-26 Verifierad kund
    Trevliga, hjälpsamma ochprofessionella
    Hej Thomas, tack för din fina recension.

Stort grattis till din nya fina bil. Vi önskar dig många trevliga mil.

2022-09-24 Verifierad kund
    Köpte min Volvo ut av Universal Motors.
    Grymt bra upplevelse och allt gick smidigt.
    Tack till Josef och frans för ett fantastiskt bemötande, Med vänlig hälsning, Jennifer.
    Hej Jennifer, tack för din fina recension och stort grattis till din nya fina Volvo V40.

Best regards
    Team Universal Motors
    2022-09-23 Spontant omdöme
    Hur enkelt som helst att köpa bil genom denna verksamhet, smidigt och tydligt, ett extra stort tack till Josef som var vägledande, tydlig och såg till att möta alla mina behov. Även super trevlig. Vi ses snart igen!
    Hej Elias,

Stort grattis till nya bilen och tack för den fina recensionen. Vad roligt att du är nöjd med affären och med Josef.
    Vi önskar dig många trevliga mil och du är varm välkommen åter i framtiden.

• Raimo Jonathan Richard K
    skrev om Universal Motors Sverige AB
    2022-09-22 Verifierad kund
    Josef är en mkt duktig säljare som har kunden i fokus och de detaljer som får dig som köpare att känna dig trygg i ditt bilköp.

Seriös aktör som kan gå långt om de fortsätter på denna bana!
    Hej Raimo,

Stort grattis till din nya fina Bmw X4 och tack för den fina recensionen.
    Vi önskar dig många trevliga mil och önskar dig all lycka till i framtiden.

Din inbytesbil var i väldigt fint skick precis som lovat, alltid lika trevligt med ärliga och raka kunder.

Du är varmt välkommen åter i framtiden.
    2022-09-03 Verifierad kund
    Ärligt och proffesionellt bemötande och inga överraskningar.
    Hej Ove, tack för din fina recension och stort grattis till din nya fina Volvo XC60 R-design.
    Vi önskar dig många roliga och trevliga mil.
    Tveka inte på att höra av dig om du har några som helst funderingar.

2022-08-25 Verifierad kund
    Seriöst och smidigt. Mycket trevlig säljare
    Hej Nikou,
    Vi tackar dig så hjärtligt för dom fina orden, stort grattis till din nya fina Volvo XC90.

2022-08-12 Verifierad kund
    Kommer bara köpa bilar där i framtiden
    Dom är så ärliga. Väldigt bra kundbemötande
    Hej Jimmy,

Stort grattis till din nya fina Audi A6 och tack för den fina recensionen.

2022-08-11 Verifierad kund
    Bra kundservice!
    Bra förklarat bilens skick innan man kom och kolla på den, riktigt trevlig personal.
    Man kände sig välkommen.
    Hej Emil,

Stort grattis till nya bilen och vad kul att du är nöjd med affären!
    Vi önskar dig många trevliga mil och önskar dig välkommen åter!

2022-08-10 Verifierad kund
    Josef var/är en social och trevlig person som jag fick förtroende för. Köpte en BMW 530I och är både väldigt nöjd med hur smidigt köpet genomfördes och själva bilen.

Kan väl rekommendera företaget/Åke
    Hej Åke,

Stort grattis till din nya fina Bmw. Vi önskar dig många trevliga mil.
    Skicket på din inbytesbil var i väldigt fint skick som lovat.
    Tack för en supertrevlig affär.

2022-07-20 Verifierad kund
    Utmärkt service och fokus samt fick en bra bil på köpet, proffsigt och professionellt bemötande.
    Hej Matilda, tack för din fina recension och stort grattis till din nya fina välutrustade Volkswagen Golf.
    Vi önskar dig många trevliga mil.
    Tack för en supertrevlig affär.

2022-07-19 Verifierad kund
    Aldrig varigt såhär nöjd med ett bilköp.
    Inte bara det att dom tog in min mercedes för ett bra pris som jag inte kunde tänka mig. Så va dom extremt trevliga, allt gick snabbt och enkelt och helt plötsligt blev man ägare av en golf istället.

Super nöjd kund
    Hej Strid,

Tack för din recension!

Vi tackar för dig för en supertrevlig affär och kul att du är nöjd med oss, vi önskar dig stort grattis till din nya fina Volkswagen Golf R.

2022-07-16 Verifierad kund
    Jag är en återkommande kund hos Universal Motors då det här är mitt andra bilköp. Service i världsklass och fantastiskt bemötande av personalen på plats. Väldigt kunniga inom bilar vilket leder till att en tillit byggs. Vi ses definitivt igen i framtiden.
    Hej Mir, tack för din fina recension och stort grattis till din nya fina Bmw 320 M-sport.
    Du är varmt välkommen åter när det är dags för ditt nästa bilköp.

2022-07-16 Verifierad kund
    Måste vara en av Sveriges bästa bilhandlare.?En stor eloge till urtrevlige Josef med personal. Märks att ni gillar fina och välvårdade bilar och sätter kunden i första hand. Ska ni skaffa bil. Köp den här. Kanonkillar. 👍👍👍👍👍
    Hej Johan,

Tack för din superfina recension!

Vi tackar för ditt förtroende och kul att du är nöjd med oss och Josef som säljare, vi önskar dig stort grattis till din nya fina bil.
    Tveka inte på att höra av dig om du har några som helst frågor.

Team Universal Motors
    2022-07-08 Insamlad av företaget
    Bästa bilfirman , både köpt och sålt bil hos Universal Motors. Inga konstigheter håller vad dem lovar, snabbt och smidigt. Kommer garanterat rekommendera och fortsätta mina framtida bilköp hos er!.Tack
    Hej Filip, tack för din fina recension.

Det går så smidigt när man har lika ärliga kunder, din bil var superfin som lovat.
    Tack.

2022-06-16 Verifierad kund
    Världens Bästa människa finns på det företaget, han heter Josef mycket korrekt affärsman finns inget illa och säga om den bilfirman
    2022-06-01 Insamlad av företaget
    Väldigt tacksam för bemötande och har haft mycket trevligt samtal ..
    Hej Najibullah, tack för din fina recension.
    Din bil var väldigt fin som lovat.
    2022-06-01 Verifierad kund
    Väldigt bra bemötande inga konstigheter trevlig personal kan varmt rekommendera denna firma
    Hej Anders, tack för din fina recension.

Stort grattis till din fina nya bil.
    Ha en fortsatt fin sommar.

2022-05-26 Verifierad kund
    En mycket trevlig bil affär. Kommer att rekommendera Universal Motors till andra.
    Hej Daniel, tack för din fina recension.
    Stort grattis och hoppas du får njuta av din fina Volvo V90 i sommar.

2022-05-25 Spontant omdöme
    110% sålde en mercedes , hur smidigt som helst , dessa 2 grabbar som kom hem till mig var totalt klockrena, skulle alla dagar i veckan göra affärer med Universal Motors igen /Jocke
    Hej Joakim, tack för din fina recension.

Det var väldigt trevligt att få göra affär med dig, samt att få se din andra fina Mercedes som du har äger.

Ha en fortsatt trevlig sommar.

2022-05-22 Verifierad kund
    Bästa bil firman under mitt liv. Kommer aldrig handla av någon annan. Har köpt flertal bilar och varit nöjd varje gång med affären.
    Hej Daniel, tack för din fina recension.

Det är alltid lika trevligt att göra affärer med dig, hoppas du får många roliga stunder i din lilla offroader.

Ha en trevlig sommar!
    2022-05-09 Insamlad av företaget
    Bra bemött, enkel och smidig affär.
    Hej Peter,
    Tack för din fina recension!

2022-05-07 Verifierad kund
    Jag upplever bilhandlaren som seriös, tog sig tid att titta på olika alternativ till finans på bilen så att vi hittade ett alternativ som passar mig. Bra service och jag kommer absolut att återkomma vid nästa bilbyte.

Kan varmt rekommendera handlaren vidare 🙏🏼
    Hej Daniel, tack för din fina recension.

Stort grattis till din nya fina bil önskar vi på Universal Motors.

Ha en trevlig sommar.
    2022-05-06 Spontant omdöme
    Tack för hjälpen med problemen som va på bilen Josef och Universal.
    Nu känns det bra.
    Rekommenderar folk att prata med Josef så löser han det mesta.
    Hej Christoffer.

Tack för din recension. Tråkigt att höra att du haft problem med bilen. Jag kommer ihåg att du var väldigt nöjd med upplevelsen och allt kring affären. Har du möjlighet att ringa eller komma förbi oss för att reda ut om vi kan hjälpa dig. För du har varken uppmärksammat oss om problemen eller gett oss chansen att försöka hjälpa dig. Det är tråkigt att du tar initiativ att lämna ett negativt omdöme som påverkar vår verksamhet utan att ens kontakta oss.

Som sagt du är välkommen att ringa eller komma förbi oss så ska vi göra vad vi kan för att hjälpa dig.

Ta hand om dig så länge.

Med vänliga hälsningar
    Josef & Team Universal Motors.
    2022-04-28 Spontant omdöme
    Smidigt och proffsigt! Bra jobbat Josef med kollegor.
    Hej Simon, tack för din fina recension.

2022-04-28 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och smidig affär!
    Hej Max, tack för din fina recension.

Team Universal!
    2022-04-11 Verifierad kund
    Väldigt trevligt bemötande. Proffsig personal med grym service känsla, trots att jag var väldigt petig. Rekommenderar dom starkt och kommer definitivt tillbaka när det är dags för bilbyte.
    Hej Gina, tack för din fina recension.

Stort grattis till din nya fina Tesla Model 3 Long Range.

2022-03-06 Insamlad av företaget
    Sålt två bilar till Universal Motors. Bra dialog, seriöst bemötande och en stor samarbetsvilja. Inget krångel på något sätt. Gör gärna affärer med det här gänget igen. Betyg 5/5!
    Hej Anders, tack för din fina recension.
    Det är alltid supertrevligt att göra affärer med raka och ärliga människor som dig.

2022-03-02 Insamlad av företaget
    Allt funkade hur bra som helst. Snyggt genomfört på alla sätt....👍🏎
    Hej Robert, tack för din fina recension.

2022-03-01 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt bemötande av personalen och nöjd med varan.
    Hej Christina, tack för din fina recension.

Va roligt att du är nöjd med din bil.

2022-02-27 Insamlad av företaget
    Företaget köpte min bil och allt gick jätte bra. Dom håller det dom lovar och allt gick rätt. Tack Josef för en smidig och ärlig affär.

Bobo som hämtade bilen var också en ung stjärna.
    Hej Ahmet, tack för din fina recension och för en smidig affär.

Det går så smidigt när kunder har så fina och väl omhändertagna bilar.

2022-02-26 Spontant omdöme
    Behöver ni nånsin hjälp med att sälja eller köpa en bil tveka inte att höra av dig till Josef. Detta är min andra bil från denna firman och kan inget annat än att rekommendera denna underbara bilfirman. Han svarade och hjälpte mig med alla frågor, oavsett tid på dygnet.

Allt handlar inte om marginaler för universalmotors det viktiga är att kunden är nöjd och det blev jag verkligen. Kommer ALLTID komma tillbaka när det är dags att byta bil.
    2022-02-21 Insamlad av företaget
    Sjukt smidiga och trygga att ha och göra med! Rekommenderas👍🏻
    2022-02-15 Insamlad av företaget
    Riktigt bra servis, trevliga och super fina bilen
    Super nöjd med mitt bilköp
    Hej Adam, tack för din fina recension.

Stort grattis till din fina Bmw, va roligt att du är nöjd med ditt köp.
    Riktigt roligt att du äntligen hittade en bil som du var nöjd med skicket på.

2022-02-15 Insamlad av företaget
    Mycket Seriösa, snabba service/utbetalning, otroligt trevliga killar, rekommenderas starkt.
    Återkommer garanterad
    Hej Farhad, tack för din fina recension.
    Det går så smidigt när man träffar så trevliga och ärliga kunder som dig.

Stay Safe!

2022-01-28 Insamlad av företaget
    Vilken affär!Josef du är bäst med dina medarbetare.Allt är fungerat felfri från början till slut,Hoppas att det finns mer såna som ni.Ni är så kund inriktade och proffesionella.Ska rekomendera er överallt.
    Tack för allt en gång till och fortsätt jobba som ni gör!
    Respekt Donnie
    Hej Donnie, tack för din fina recension.

Vi vill tacka dig för att affären gick så smidigt. Det är går så smidigt när man gör affärer med kunder som är lika raka och ärliga som du är.

Vi vill även passa på att gratta dig till din nya fina E-tron.

Kör försiktigt & Stay safe!
    2022-01-24 Insamlad av företaget
    Mycket nöjda med våran bilaffär,
    Bra kommunikation både före och efter avslutad affär.
    Rekommenderar denna bilhandlare. 👌🏼
    /Mercedes
    Hej Malin, tack för din fina recension.

Stort grattis till er fina Mercedes, hoppas du får många bekväma och fina mil.

2022-01-22 Insamlad av företaget
    Hej,

Trevlig personal!

Proffsiga från första samtalet ända fram till slutförsäljning och vidare ifall man har frågor efter köp.

Fräsch anläggning och fina bilar!

Tack Josef för en fantastiskt service!
    Hej Amana, tack för din fina recension.

Vi vill passa på att gratulera dig ännu en gång till dina fina Volvo V60 T5 R-design.
    Roligt att du hittade en med just den utrustningen och fälgarna du har varit ute efter ett tag.

Kör försiktigt nu och stay safe!

2022-01-21 Spontant omdöme
    Superproffsigt från första kontakt och väldigt informativa kring varje steg i köpet.
    Rekommenderar starkt.
    Hej Ilias, tack för din fina recension.

Stort grattis till din fina Volvo V40 R-design.

2022-01-20 Insamlad av företaget
    Tack för tvätten. Rekommenderas varmt.
    Hej Aso, tack för din fina recension.

Det var ett nöje från vår sida att tvätta din bil.

Varmt välkommen åter.

2022-01-20 Insamlad av företaget
    Trevliga människor, fina lokaler.
    Hej Sariaz, tack för din fina recension.

Vi vill passa på att gratulera dig ännu en gång till din nya fina bil.

2022-01-15 Insamlad av företaget
    Jag tog kontakt med Universal motors då det var dags att sälja vår gamla bil och uppgradera oss då familjen fått tillökning. Personalen på anläggningen var extremt proffsiga och tillmötesgående trots mina miljoner frågor. Jag rekommenderar starkt Universal motors vare sig om du ska köpa eller sälja. Det var en väldigt snabb och smidig affär.
    Hej Gina, tack för din fina recension.

Stort grattis till din nya fina bil, det var ett rent nöje från oss att kunna leverera en bil som du har sökt efter med den utrustningen som du ville ha.
    Det var trevligt att sitta med dig i bilen och förklara och visa dig alla nya funktioner med din nya bil.

Tack för förtroendet.

2022-01-14 Insamlad av företaget
    Blev bemött på ett utmärkt och proffsigt sätt och känner mig helnöjd från första kontakt fram tills att bilen var min.
    Otroligt nöjd och kommer garanterat att komma tillbaka till er!

/Martin
    Hej Martin, tack för din fina recension.

Kund nöjdhet är vår största prioritering, vi är tacksamma över att du gjorde affär med oss.
    Du är varmt välkommen tillbaka.
    Stort grattis ännu en gång, önskar dig all lycka till med din nya fina bil.

2022-01-14 Insamlad av företaget
    Jag lämnade in min bil för en in och utvändig tvätt, väldigt nöjd med både bemötande samt resultatet. Kommer absolut gå tillbaka!
    Hej Sarina, tack för din fina recension.

Det var ett rent nöje från vår sida att tvätta rent din fina Bmw X3.