Alla kategorier Övrigt Stockholms län Upplands Väsby Väsby Djursjukhus AB

Olof O:

Läs vad 12 kunder tycker om Väsby Djursjukhus AB

• Mathilda
    Mathilda skrev om Väsby Djursjukhus AB
    Vill varmt rekommendera Väsby djursjukhus. Min hund skadade en led för två somrar sedan och vi blev mycket professionellt och vänligt bemötta där. Hon blev även helt rehabiliterad. För en månad sedan insjuknade hon i levercancer och åter igen har Väsby varit fantastiska i allt från att diagnosticera och behandla till kommunikationen med mig.
  • Portisjohanna S
    Portisjohanna S skrev om Väsby Djursjukhus AB
  • Caroline
    Caroline skrev om Väsby Djursjukhus AB
    Har vaccinerat min hund här ett par gånger, på grund av de generösa öppettiderna. Säkert bra klinik, men inte så personlig som jag föredrar.
  • stella
    stella skrev om Väsby Djursjukhus AB
    Under all kritik. Smutsiga rum, smutsig personal, okunniga och allmänt otrevliga. Lät dom shippa våran katt, slutade med att dom blev 5 st som höll i henne för att hon gallskrek och protesterade, en kattunge dessutom. Slutade med att 1 av personalen blev biten och nålen dom skulle trycka in är riktigt tjock. Efter många om och men, gav dom henne lugnande. Att de ska behöva gå så långt, att ett djur ska lida, det får du se om du tar ditt älskade djur dit. Det skar i hjärtat på mig.
  • Jan-Åke B
    Jan-Åke B skrev om Väsby Djursjukhus AB
    Jag fick utomordentligt bra service när Bella fick livmodersinflamation på kvällstid. Snabbt och utan problem. Bella tackar tillsammans med mig för den fina servicen
  • Kia H
    Kia H skrev om Väsby Djursjukhus AB
    Mycket otrevliga, arroganta och väldigt ointresserade!
    Förstår inte varifrån kunderna kommer, här runt stockholms området finns ju en hel del andra kliniker att välja på! Utnyttja den möjligheten!
  • Zidor m
    Zidor m skrev om Väsby Djursjukhus AB
    Kan inte annat än att varmt rekommendera den här praktiken. Blev proffsigt trevligt bemött. Kom hit efter att varit hos andra mindre kunniga veterinärer med min cancersjuka hund och kände det som om dom verkligen brydde sig. Bara positivt och trevligt!
  • terese t
    terese t skrev om Väsby Djursjukhus AB
    Åkte in med våran hankatt som är 6 månader .
    Han kastrerades 10 dagar tidigare hos annan veterinär , tyvärr fick han inflammation ( mkt ovanligt att hankatter får det efter kastrering ) och var väldigt röd och svullen samt luktade illa.
    Vi fick inte tag i våran veterinär så vi åkte till Väsby ( enda stället som var öppet då , lör fm) .
    Rörig mottagning , stressad personal , när vi kom in till veterinären skakade han ut katten ur reseburen istället för att ha lite tålamod ( katten går ur direkt när man öppnar buren ) Efter att snabbt ha lyft på svansen konstaterade han att det var inget som var fel ...
    Jag ifrågasatte men han höll fast vid att det inte var ngt fel på katten .
    2 dagar senare är katten fortfarande irriterad i baken så vi åkte till våran veterinär som efter undersökning konstaterade att katten visst var inflammerad . Antibiotika kur skrevs ut direkt . Var i kontakt med Väsby igen och fick en utskällning och beskyllning för att jag ljög , han påstår fortfarande att katten var fullt ok när vi var där .. Han lät hälsa att vi inte var välkomna dit ngt mer ( som att vi hade tänkt återkomma dit ???! ) samt var fruktansvärt otrevlig på telefon och slängde på luren i örat på mig , en chockad och ledsen djurägare .
    Jag rekommenderar INTE Väsby Veterinärmottagning till någon !
  • Roselin C
    Roselin C skrev om Väsby Djursjukhus AB
    Jag misstänkte att min hund led utav öroninflammation. Jag beskrev symptomen till tjejen i telefonen. Hon bad mig att lämna hunden i bilen tills det var min tur eftersom det kunde vara smittsamt(?)
    Men väl när jag kom in i mottagningen så hade jag inte sett ett så smutsigt ställe...skulle någon bli smittad så skulle det va pga den bristande städningen i mottagningen. De svarta borden som hundarna undersöks på är grovt befläckade med smuts och veterinären tvättar inte ens bordet när han var klar med min hund.

Efter ett par månader hade min hund noskvalster. Samma sak där..vänta i bilen..helt löjligt...Som sagt..ohygeniskt! Och så försöker de se snyggt på pappret genom att be folk vänta i bilen när de egentligen inte bryr sig.
  • Victor D
    Victor D skrev om Väsby Djursjukhus AB
    UNDVIK! Min chihuahua fick ögoninflammation. Jag fick 2 olika mediciner. Jag var tillsagd att använda i 2månader vilket gav inga resultat. Efter 2månader åkte jag tillbaka till dem och pratade med en annan veterinär och fick 2 andra mediciner som fick hunden att bli frisk. Varför var jag tvungen att vänta så länge för att få rätt medicin? Kan det bero på att den första veterinären inte var välutbildad och bara tog första godtyckliga ögondroppar hon kände till?

Dessutom så försöker veterinärerna jämnt att trycka på operationer/behandlingar som min hund inte behöver. T.ex ville de söva ner min och ta bort mjölktänder. Om de nu hade någon vetskap om hundar alls så tappar de mjölktänderna själva..med andra ord så behövdes inte min hund sövas ner och riskera att aldrig vakna.

Samma sak hände idag. En veterinär föreslog att vi borde snart låte dem ta en titt på gommarna vilket jag tror är ett rent påhitt bara för att tjäna mer pengar..och även då måste min hund sövas ner. NEJ TACK! Jag har bytt till täby kyrkbys veterinär klinik.
  • Anders
    Anders skrev om Väsby Djursjukhus AB
    Undvik dem om möjligt. Lät kastrera min tik hos dem. Inget smärtstilande hade de skriva ut, som utbildad djurvårdare ifrågasatte jag detta. Som svar gavs att de inte var vana? Men jag fick till slut det utskrivet. Andra överaskningen var att den prisuppgift som jag fick när jag bokade tiden inte stämde (600kr extra fick jag betala).
  • Ulrika J
    Ulrika J skrev om Väsby Djursjukhus AB
    Kan ej rekomendera Väsby vet mottagning. Lät kastrera min hanhund där som skrevs ut utan smärtstillande och han fick då akut magkattarr pga det. Kontaktade mottagningen flera gånger men småtjejerna i receptionen 'ordinerade' skonsam mat. Var där en hel dag och bevittnade det SMUTSIGASTE vet. mottagning jag någonsin sett!! Min hund skulle röntgas och tvångsmatas med kontrastvätska m.m. och dessa 8/h jag spenderade på kliniken var det en tjej som jobbat endast 3 månader som hjälpte mig. Hennes utbildning? "Ingen, men man lär sig när man jobbar här". Skulle kunna skriva så mycket mer... Oproffsig personal som enbart vill tjäna pengar. OTROLIGT smutstigt och med personal som sprang in och ut ur operationsrummen utan skydd.... Aldrig mera Väsby Vet.
    Ulrika med hunden Max
    Anders gillar detta