URBAN by ESNY

URBAN by ESNY

Ring 08-410 959 80 urbanbyesny.se

Välkommen till URBAN by ESNY Stockholm! Med Eklund Stockholm New York som syskonföretag känner vi samma höga ambitionsnivå och har gjort sedan företaget startades. Vi finns här för att ge dig bästa möjliga service och har stor kunskap om bostäder i förorten. Med en tunnelbaneresa på 10 minuter från innerstan tar du dig till...

90 omdömen om URBAN by ESNY

George M

Filip Söderlindh. Professionell, driven och kompetent rakt igenom. Under hela köpprocessen var han lättillgänglig och lyhörd samtidigt som han tillgodosåg alla ens behov och funderingar på ett välengagerat sätt. Kommer definitivt att anlita vid framtida bostadsaffärer.

HusmanHagberg Uppsala
4.8/5 i betyg av 1101 omdömen 4.8 av 1101 omdömen

Martin Lars Peter R
Köpte sin lägenhet med hjälp av URBAN by ESNY
3:a

Snabb och enkel affär.

Kenneth S
3:a

Proffesionell rakt igenom. Känns som att både köpare och jag som säljare var nöjda med mäklarens arbete i denna affär.

MOHV Uppsala
4.9/5 i betyg av 451 omdömen 4.9 av 451 omdömen

Johan är lugn, trygg och erfaren. Med andra ord en perfekt mäklare i stressiga tider.

Solveig M
Vaksala

Jag har sålt en lägenhet i Uppsala. Jag blev trevligt och bra bemött. Hon levde upp till de förväntningar som jag tycker en mäklare skall ha. Kan gärna rekommendera henne till andra. Tog bra hand om det.

Leif L
Huvudsta

Sålt två bostadsrätter på samma adress. Filip skötte detta mycket professionellt och gav en utmärkt support genom hela processen! Kändes tryggt.

Mäklarhuset Uppsala
4.8/5 i betyg av 2914 omdömen 4.8 av 2914 omdömen

Mikael A
Huvudsta

Jag vet inte inget om Philip, eftersom Azad tog över.

Hans N
Hägersten

Klar och tydlig i dialogen. Snabb respons på frågor.

Svenska Mäklarhuset Uppsala
4.8/5 i betyg av 1355 omdömen 4.8 av 1355 omdömen

Viktor Olof K
Östermalm

Sålt bostad, mycket professionellt bemötande och snabb smidig process.

Tanja Labolina Annie M
Farsta

Mäklaren skötte försäljning av vår lägenhet mycket smidigt och vi fick det pris vi önskade

HusmanHagberg Solna
4.9/5 i betyg av 930 omdömen 4.9 av 930 omdömen

Stefan S
Silverdal

Filip har varit snabb, korrekt och ihärdig i sitt sätt att få ett avslut till ett bra försäljningsvärde på lägenheten. Riktigt bra och jag är nöjd. Tack!

Mathias E
Vasastan

Filip är i en egen kategori! Andra lägenheten jag säljer via honom och kan bara säga att allt genomsyrar professionalism och kunskap, i kombination med utmärkt kommunikation. Rekommenderar honom starkt till alla som vill sälja sin bostad!

Riksmäklaren Uppsala
4.7/5 i betyg av 1108 omdömen 4.7 av 1108 omdömen

Engagerad och snabb att ge återkoppling. Flexibel. Bra!

Andreas T Andreas T
Mårten L
Hammarby Sjöstad

Filip var snabb och flexibel! Toppen helt enkelt..

ANA MARIA C
Vattmyra

Vi har köpt en lägenhet i Jakobsberg och Filip var ansvarig mäklare för det.

Svensk Fastighetsförmedling Botkyrka
4.8/5 i betyg av 1645 omdömen 4.8 av 1645 omdömen

Isabella Felicia B
Fullersta - Huddinge

Trevlig, tillgänglig och enkel att ha att göra med. Stort kontaktnät och sålde innan visning. Rekommenderas varmt!

Henric A
Solna

Vi är mkt nöjda med Filip, han höll vad han lovade och vår våning såldes 4 h efter första visningen till ett pris som vi var mkt nöjda med.

David V
Kapellgärdet

Tydlig kommunikation. Snabb och enkel affär. Så man vill ha det.

Malin B
Solna

Filip tog säljuppdraget på stort allvar och levererade. Han sålde till toppnotering. Allt var världsklass från början till slut. Jag rekommenderar Filip alla dagar i veckan.

Elin W
Lilla Essingen

Filip sålde min lägenhet på Lilla Essingen. Det här var min första lägenhetsförsäljning och allt kändes väldigt tryggt. Han kom med tips och hjälpte mig med kontakter samt förklarade de delar i processen som var nya för mig. Han var noggrann med att hålla kontakten och att följa upp de saker vi pratat om. Han var ambitiös och driven samtidigt som allt skedde på mina villkor.

Tea J
Österskär

Mycet professionellt och trevligt bemötande av Filip och hans kollegor. Tack för fin service!

ANNA-MARIA W
Skrev om URBAN by ESNY

Filip Söderlindh sålde nyligen vår villa i Österskär och gav verkligen det där extra engagemanget som vi saknat hos andra mäklare. Med på visningarna fanns även ett helt team som såg till att alla besökare blev rätt bemötta och vi är så nöjda med hela processen!

Stefan Bo L
Österskär

Filip sålde en villa och hade ett extremt engagerat och personligt bemötande, både mot oss som säljare och de köpare som var på visningar. Tydliga uppdateringar hela tiden och alltid tillgänglig för snabba svar på frågor. Mycket bra sammanhållen process med hög ambitionsnivå som ändå kommunicerades med realistiska förväntningar. Påkostade visningar med mycket personal på plats och jag tror att i princip alla besökare fick en personlig rundvisning. Filip lägger ribban högt och hjälpe oss med varje steg till huset var sålt, inte bara till att få ut en online-annons.

Claes J
Österskär

Vi köpte helt nyligen ett hus i Åkersberga genom mäklaren Filip Söderlindh på URBAN av ESNY. Från början till slut en mycket trevlig upplevelse på alla sätt. Avslappnat, sakligt, opartiskt, humoristiskt och på alla sätt helt som en fastighetsaffär ska vara, skulle nog säga att säljarna av huset kände samma sak. Ett stort tack också till Filips kollegor som var med vid en visning, hela gänget utstrålar samma goa anda. Verkar som mäklarfirman har hittat helt rätt i sin approach och dess besättning verkställer den med bravur. Rekommenderas starkt!

Patrik S
Hägersten

Köpte lägenhet i telefonplan med hjälp av Oscar. Oscar har under hela köpet visat stort engagemang och alltid varit proffesionell i sitt bemötande och i sin kommunikation. Min förväntan i mitt lägenhetsköp var att ha ett samspel med mäklaren och den förväntan är definitivt uppfyllt. Oscar är grym på det han gör! Mvh Patrik

Wikberg W
S:t Johannes

Kan varmt rekommendera Oskar Fröblom som mäklare. Mycket trevlig, engagerad och hjälpsam från början till slut.

Elin Å
Sundbyberg

Tycker att Filip gjorde ett toppen jobb. Supernöjd med hans arbete och glad att jag valde honom som mäklare för att sälja min lägenhet.

Johan W
Midsommarkransen

Filip var påläst, lätt att få tag i och gjorde överlag ett kunnigt intryck.

Anna G
Mariehäll

Superproffsig och schysst, vi kände oss väldigt trygga genom hela bostadsköpet!

Michel W
Skytteholm

Sammanfattning; Filip var under hela uppdraget tillgänglig vid behov, engagerad, lösningsorienterad och målmedveten samtidigt som han hela tiden var trevlig och behaglig mot alla inblandade! Full pott med andra ord.

Svar från Filip Söderlindh

Stort tack för de fina orden Michel. Det har varit ett nöje att få hjälpa er och samtidigt lära känna er :) Ni är grymma!

Elham M
Sundbyberg

Trevligt bemötande och lätt att komma i kontakt med.

Sahar S
Sundbyberg

Jag är så sjukt nöjd med Shervin som mäklare till försäljningen av min bostad och skulle välja honom alla dagar i veckan för alla mina bostadsaffärer! Jag visste redan under första mötet att han skulle va den som säljer min bostad, han var så tydlig och gav mej all information väldigt noga, vi som inte är experter i bostadsmarknaden behöver någon som Shervin, en proffsig, skicklig och trovärdig person som vet exakt vad han pratar om och du kan med trygghet lämna allt i hans händer. Under de här perioderna när marknaden inte...

Noujin T
Sundbyberg

Bemötandet var bra men jag kan inte säga samma sak för hans instats. Jag upplevde att han strävade inte ens efter att få en hög bud på min bostad!

Jihad H
Solna

Emma is a motivated person and she likes her job. Emma needs to be calmer, otherwise her attitude could create a trust issue with her customers I wish her the best in 2020 Regards,

Anna Christina Eklund Ö
Västanfors-Västervåla

Djupnäs i Fagersta Fin presentation på hem net trevlig video Mats Olander var mycket engagerad Kändes lite konstigt att inte få träffa köparna.

Andreas L
Fullerö Hage

Köpte en bostad av Filip. Trevligt bemötande vid visning och senare bra kontakt. Förväntningarna väl bemötta. Bra och tydlig med info.

Ritva P
Solna

Emma är mycket trevlig, hjälpsam, positiv och ansvarstagande. Är så tacksam för all hjälp och ett snabbt resultat.

Mikaela M
Köpte sitt hus med hjälp av URBAN by ESNY
Frustuna

Mycket engagerad och påläst mäklare; såg även mig som köpare som sin kund vilket jag uppskattade!

Per S
Maria Magdalena

Suverän mäklare som verkligen ger allt

Viktoria P
Hornstull

Jag kan varmt rekommendera Anton Flensburg som fastighetsmäklare. Han hjälpte mig att sälja min lägenhet och jag är mycket nöjd med hur han skötte hela affären. Anton var alltid lyhörd för mina önskemål, tillmötesgående, engagerad och positiv.Han fanns alltid tillgänglig för frågor och vid uppdateringar. Det märks att Anton brinner för sitt jobb och är väldigt professionell. Jag ger honom mina bästa rekommendationer och kommer att vända mig i första hand till Anton när det blir aktuellt att göra affärer igen.

Tobias M
Hägersten

Han är ett gammalt skateboardproffs så låt er inte luras vid första anblicken. Superdriven och bra mäklare. Lite dyr men får jobbet gjort.

Svar från Filip Söderlindh

Haha tack Tobias :) Glad att jag lärt känna er och ser fram emot att få göra mer affärer med dig/er. God jul!

Mariam C
Solberga

Jag tillsammans med mina föräldrar köpte en lägenhet i Älvsjö tack vare den underbara mäklaren vi fick. Vi som köpare är jättenöjda med jobbet som Elander har gjort för oss. Så ung men så duktig och professionell så man tror att han jobbat inom området mer än 5-10 år. Lätt att få tag på honom, hjälpte med alla frågor och såg till att alla är nöjda. Så här mäklare vill man få när man ska köpa eller sälja någonting tycker jag. Riktigt bra jobbat och stort tack för all hans jobb.

Svar från Hamilton Elander

Stort tack Mariam för dessa ord! Hoppas du trivs bra i din nya lägenhet :) Hälsa resten i familjen så hörs vi av!

Monika L
Järfälla

Sålt en villa. Mycket trevligt bemötande utav Emma S. Fick en tydlig och klar beskrivning av hela försäljningen. Emma arbetade mycket proffitionellt. Höll tät kontakt med oss under hela försäljningen. Jag rekommenderar varmt Emma S. till andra som söker mäklare. Vi blev mycket nöjda .

Ge F
Köpte sitt hus med hjälp av

aktiv, full av energi och intressant arbete

Ferhat C
Hammarbyhöjden

En skicklig mäklare med strategiplan. Vi anlitade en annan mäklare som inte kunde utföra jobbet som Filip tog an och sålde lägenheten efter förhandsvisning. Filip är världsklass på det han gör och väldigt duktig. Han förstod vår situation och agerade efter det. Allt gick smidigt från början till slut. Vi är mycket nöjda med Filips arbete och kan starkt rekommendera honom till andra.

Svar från Filip Söderlindh

Stort tack för den fina rekommendationen Ferhat! Så glad att jag fick möjligheten att hjälpa er samt bli goda vänner med er. Hoppas vi ses snart igen. Hälsa familjen

Linn Irene C
Hammarbyhöjden

Jag & min man försökte sälja lgh via en Anna mäklarbyrån innan som inte genererade någonting, Filip tog tag i våran lägenhet & sålde den över en dag. Finns ingen som är så proffsig men ändå så jordnära som Filip är i sitt jobb & som privatperson. Vi kommer fortsätta jobba med Filip vid senare försäljningar!!!

Eva P
Solna

"Jag vill bara rikta ett stort tack till Filip Söderlindh som var ”min” mäklare för lägenhetsaffären. Jag sålde lägenheten pga av en jobbig separation och kände hela tiden ett stort stöd och förtroende för Filip. I dessa situationer och livskriser är den humana sidan och empatin minst lika viktig som själva försäljningsprocessen. Filip är en klippa och har verkligen lyckats att se mer än bara ”kunden” för försäljningen, utan snarare människan och situationen bakom själva affären. Det har jag uppskattat enormt"

Svar från Filip Söderlindh

Fina Eva! Man blir verkligen glad när man får chansen att hjälpa någon ur en jobbig situation och man lyckas. Så glad att du hittat ett nytt hem u trivs med och att ni kan gå vidare med era liv. Hoppas vi ses snart igen. <3

Håkan J
Köpte sin stuga med hjälp av
Årsta Havsbad

Vi har köpt en fritidsfastighet. professionell hantering av fastighetsaffären. Snabba svar vid frågor, glad och trevlig som person.

Francisco C
Sålde sitt hus med hjälp av URBAN by ESNY

Bästa mäklare någonsin, super duktig på alla sätt

Svar från URBAN by ESNY

Tack Francisco, och lycka till med era kommande projekt!

Karin Marlene R
Sålde sitt hus med hjälp av URBAN by ESNY

Bästa mäklaren på marknaden. Allt perfekt, bemötande, service, försäljning, avslutning.

Maria E
Köpte sitt hus med hjälp av

Östra Dimbo 1:135, Vingåker Mycket trevligt bemött, kändes seriös. Fanns i bakgrunden vid visningen av huset för att svara på frågor, men kändes ej påflugen. Var intresserad av oss som "kunder" på ett fint sätt. Glad, lättsam och kunnig. Jakob är en behaglig person. Affären flöt på fint, inget krångel och Jamie följde upp i Norrköping på Nordea, snyggt.

Svar från Jakob Jamieson

Tack Maria för ert fina omdöme. Alltid kul att få höra att ni uppskattade mitt bemötande och att jag fanns som ett bra stöd. Skulle det vara något mer som ni behöver hjälp med är ni alltid välkomna att höra av er! Vänliga hälsningar, Jakob

Kent O
Köpte sitt hus med hjälp av URBAN by ESNY

Köpt en villa i läppe, Vingåker.. fick ett bra bemötande, förväntar mej att mäklaren ska kunna svara på frågor om huset och/eller ta reda på det! Helhetsintrycket kändes bra, snabb och bra respons när man undrade över något!

Svar från URBAN by ESNY

Tack Kent för ert fina omdöme. Det var ett nöje att hjälpa er köpa hus och jag önskar er all lycka med försäljningen av ert nuvarande. Ni är alltid välkomna om ni behöver hjälp med något. Vänliga hälsningar, Jakob