Utellus

Lilla Nygatan 1, 111 28 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Utellus!

Vår vision är ett samhälle med ett 100% förnybart och hållbart energisystem från vind och solenergi. Från oss köper du el från svenska vindkraftverk och äger du en fastighet kan du även producera egen solenergi, vi hjälper dig att maximera din produktion och effektivisera din förbrukning. Utellus gör solinstallationer för dig som bor i villa, radhus och fritidshus och hjälper även bostadsrättsförening och lantbruk med större installationer.

Utellus är med bland topp tio elbolag i undersökningen om “Sveriges Nöjdaste Kunder” som Svenskt Kvalitetsindex årligen utför, något vi tycker är extra roligt, då vårt fokus alltid ligger på att du som kund ska vara 100% nöjd med våra tjänster.

Över 4000 kunder har genom oss hittills blivit självständiga i sin elproduktion och på vår hemsida hittar du svar på alla dina frågor. Vi hjälper dig även att hålla koll på frågor som rör energimarknaden i stort.

Varmt välkommen att kontakta oss när du är redo att starta ditt nya gröna liv!
4.4/5
4.2/5
4.6/5

Läs vad 62 kunder tycker om Utellus

• 2020-04-16

Jan Å skrev om Elhandel en del av Utellus
    Vi har 12 års erfarenhet av dem. De anstränger sig extra och drivs av miljötänkande. Läs mer
    2020-04-20 Utellus svarar Jan Å
    Hej!

Tack för din fina kommentar! Vi är så glada och tacksamma att ni har varit med och hjälpt oss att driva på utvecklingen för mer förnybar energi i elsystemet!

• Thorbjörn A

2020-04-02

Thorbjörn A skrev om Elhandel en del av Utellus
    Hej!
    Har köpt andelar från Er. Jag är mycket glad att jag gjorde detta.
    Ert bemötande har alltid varit mycket bra.

På det hela taget är vi mycket nöjda med både det första företaget som det sista företaget.
    Fortsätt i den andan.
    Glad Påsk önskar Jag och min hustru.
    Thorbjörn Läs mer
    2020-04-03 Utellus svarar Thorbjörn A
    Hej Torbjörn,

Tack för din fina kommentar. Vi är så glada att du har varit med på den här spännande resan och hjälpt oss att driva på utvecklingen för mer förnybar energi i elsystemet! Även om Utellus gjorde ett namnbyte så har vi alltid varit samma företag. Ha det fint!

• 2020-04-02

Anne-christine A skrev om Elhandel en del av Utellus
    - Jag köpte vindkraftsandelar för drygt 13 år sedan. Då kunde man sälja tillbaka andelarna för samma pris som man köpt dem för. Det var en viktig anledning en försäkring om mina boendeförälder förändras förutom att jag självklart ville verka för ett bättre miljöalternativ genom att köpa. Senare försvann den möjligheten att sälja tillbaka andelar till Utellus Läs mer
    2020-04-03 Utellus svarar Anne-christine A
    Hej Anne-Christine,

Tack för din kommentar!

Utellus är ett elbolag som hjälper Solivind El Ekonomisk Förening med administrationen och vi svarar gärna på dina frågor om du skulle vilja prata mer kring vindandelar och föreningen. Vi kan inte påverka andelselspriset eller det rörliga elpriset på elmarknaden men vi kan förklara hur läget på marknaden ser ut och hur det har påverkat föreningens ekonomi. Det är ett ovanligt läge nu när andelelspriset är högre än elpriset på markanden men historiskt har andelselspriset nästan alltid varit lägre än marknadens spotpris.

Tveka inte att ringa eller mejla oss om du vill ha en närmare dialog kring föreningen och vindandelar så berättar vi gärna mer.

Tomas A skrev om Elhandel en del av Utellus
    El. Gott,, efter förväntningar, målsättning i ackord med klimatbehov. Läs mer
    2020-04-03 Utellus svarar Tomas A
    Hej Tomas,

Tack för att du delar med dig. Ha det fint!

Margareta A skrev om Elhandel en del av Utellus
    Jag har varit med i O2 sedan 2007 (ca) Det är länge men tycker inte om det nya betalningssystemet eftersom jag inte kan ladda ner räkningarna. Däremot kan jag ladda ner fakturan när den är betald. Det var verkligen ingen fördel att byta betalningssystem.
    Margareta Andersson Läs mer
    2020-04-02 Utellus svarar Margareta A
    Hej Margareta!

Tack för din kommentar! Vi är så glada att du har varit med på den här spännande resan och hjälpt oss att driva på utvecklingen för mer förnybar energi i elsystemet!

Vad gäller det nya faktureringssystemet finns det en möjlighet att ladda ner fakturor innan de är betalda också. Jag skickar dig ett mejl med en liten förklaring.

Göran A skrev om Elhandel en del av Utellus
    Jag har vindkraftandelar för lägenhet och fritidshus. Inga problem med kommunicering.
    Inga problem med fakturor eller liknande.
    Kan endast notera att extern fakturering vid ett tillfälle meddelat att man inte kunde dra pengar automatiskt vilket berodde på detta företag. Information gick ut relativt snabbt om detta och ingen är ju ofelbar inte ens jag som skriver detta. Läs mer
    2020-04-02 Utellus svarar Göran A
    Hej Göran!

Tack för ditt omdöme! Glad över att det har fungerat utan problem och att du har fått bra hjälp och service!

Det stämmer att vi hade ett oväntat problem med autogirobetalningar när vi bytte fakturaleverantör men precis som du skrev kunde vår partner avhjälpa felet snabbt. Vi är säkra på att det kommer bli smidigare och enklare för våra kunder i längden med denna lösning.

Önskar dig en fortsatt fin och solig dag!

Torbjörn A skrev om Elhandel en del av Utellus
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Läs mer
  • 2020-03-31

Jonas A skrev om Elhandel en del av Utellus
    Som delägare köper jag billigare vindkraftsel och bidrar till klimatsmart elförsörjning. Läs mer
    2020-03-31 Utellus svarar Jonas A
    Hej Jonas,

Tack för din återkoppling och ditt värdefulla initiativ som andelsägare i Solivind El Ekonomisk förening. Ha det gott!

Henrik A skrev om Elhandel en del av Utellus
    Hög fast avgift.
    Klantade till det med ny fakturapartner. Läs mer
    2020-04-02 Utellus svarar Henrik A
    Hej Henrik!

Tack för din återkoppling!

Det stämmer att vi har haft lite krångel med övergången till vår nya fakturaleverantör men vi jobbar för fullt med att förbättra fakturorna och kundupplevelsen.

Runar A skrev om Elhandel en del av Utellus
    genom att investera i vindkraft hjälper jag till att minska fossil energiproduktion. Fick bra bemötande och ett lågt energipris. Senare höjdes energipriset kraftigt utan tydlig förklaring.
    Sammanfattningsvis; att tjåna pengar är bra för kommande investeringar men deltagarna bör få rätt information. Läs mer
    2020-03-31 Utellus svarar Runar A
    Hej Runar,

Du är varmt välkommen att höra av dig till oss via telefon eller mejl om du har några frågor kring andelar och föreningen. Ha det fint!

Birgitta A skrev om Elhandel en del av Utellus
    Jag har vindkraftsandelar och får min el via Utellus, hittills har andelselen räckt så att jag inte behövt köpa någon mer el utöver den. Allt har fungerat hur bra som helst, men de nya fakturorna är sämre, krångligare att ta ut i pappersform och det blir fler ark att skriva ut. Därför har jag tyvärr bara gett näst högsta betyg ovan, hade det inte varit för de försämrade fakturorna hade det blivit högsta. Läs mer
    2020-03-31 Utellus svarar Birgitta A
    Hej Birgitta,

Jag förstår att det kan vara mycket i början med övergången till vår nya fakturaleverantör, Billogram. Men vi är säkra på att det kommer bli smidigare och enklare för våra kunder i längden med denna lösning. Om du vill ha en utskriftsvänlig version av fakturan kan du ladda ned den som PDF genom att trycka på knappen "Spara fakturan som PDF". Ring eller mejla oss gärna om du vill ha hjälp med detta så guidar vi dig.

Eva Å skrev om Elhandel en del av Utellus
    Jag köpte 2008 5 andelar i O2 El Ekonomisk förening. Korrekt bemötande. Jag ville satsa på vindel och är fortfarande glad att jag gjorde det. Jag läser veckorapporterna (ögnar mest) och försöker se det positiva. Läs mer
    2020-03-31 Utellus svarar Eva Å
    Hej Eva,

Vad fint att höra. Idag är vi drygt 4 000 andelsägare som kan vara stolta över att investeringen i föreningens vindkraftverk sedan start skonat miljön från 416 000 ton koldioxid. I en värld som blir allt varmare där vi måste sänka koldioxidutsläppen och ställa om elproduktionen till förnybart är detta naturligtvis oerhört positivt. Tack för ditt engagemang, tillsammans gör vi skillnad!

Staffan A skrev om Elhandel en del av Utellus
    Köper vindkraft. Fungerar helt utan problem! Läs mer
    2020-03-31 Utellus svarar Staffan A
    Hej Stefan,

Vad kul att höra, tack för din återkoppling. Du är alltid välkommen att höra av dig till oss om du har några frågor eller funderingar. Ha det gott!

Hans A skrev om Elhandel en del av Utellus
    Köpt vindkraftsandelar aldrig haft några problem med Utellus Läs mer
    2020-03-31 Utellus svarar Hans A
    Hej Hans,

Vad härligt att höra, tack för att du delar med dig. Du är alltid välkommen att höra av dig till oss om du skulle ha några frågor. Ha en fin dag!

Åke A skrev om Elhandel en del av Utellus
    lite dålig följsamhet med priset höglast är billigare än normalpriset konstigt just nu Läs mer
    2020-03-31 Utellus svarar Åke A
    Hej Åke!

Tack för din återkoppling! Jag misstänker att du syftar på andelselspriset och inte det rörliga elpriset på elmarknaden. Andelselspriset bestäms av Solivind El Ekonomisk Förenings styrelse och vi på Utellus har inte möjlighet att påverka det. Dock vet jag att styrelsen försöker hålla andelselspriset så lågt som möjligt men samtidigt säkra föreningens ekonomi. Du är alltid välkommen att höra av dig till oss via telefon eller mejl om du har några frågor kring andelar och föreningen.

Helge A skrev om Elhandel en del av Utellus
    Hej, jag har lånat ut mina vindandelar till min son eftersom
    jag satt upp elpaneler på mina hus, tycker vind kwh priset blev
    för högt.

Lillemor A skrev om Elhandel en del av Utellus
    Andelar i vindkraftverk. Helt ok. Läs mer
    2020-03-31 Utellus svarar Lillemor A
    Hej Lillemor,

Tack för din återkoppling. Om du har några särskilda önskemål eller funderingar du vill lyfta är du varmt välkommen att ringa eller mejla till oss. Ha det fint!

Anna-karin A skrev om Elhandel en del av Utellus
    Utellus är ett fantastiskt elbolag som inte bara gör det lilla extra, utan det stora extra för sina kunder. De var tidiga med att erbjuda helgrön el till sina kunder och har aktivt drivit på utvecklingen för mer förnybar energi i elsystemet.

Jag ör en stolt kund till Utellus och kan varmt rekommendera dem!
    /Anna-Karin Läs mer
    2020-03-31 Utellus svarar Anna-karin A
    Hej Anna-Karin!

Tack för dina varma ord! Det uppskattar vi enormt!

Ewa A skrev om Elhandel en del av Utellus
    Är andel ägare i vindkraftverken o köper förstås el av Utellus , fungerar bra Läs mer
    2020-03-31 Utellus svarar Ewa A
    Hej Ewa!

Härligt att höra! Det glädjer oss att du har vindandelar och att du har satsat på 100% grön vindel och miljön!

Roger A skrev om Elhandel en del av Utellus
    Vindandelskund
    Alltid snabbt och korrekt bemötande
    Kunnig personal
    Bra digitalt stöd Läs mer
    2020-03-31 Utellus svarar Roger A
    Hej Roger!

Tack för din trevliga kommentar och ett fint betyg! Det är så roligt att höra att du är nöjd och har fått bra hjälp.

Ha det fortsatt fint!

Lars Erik P skrev om Elhandel en del av Utellus
    Jag har köpt vindels andelar.
    Har blivit OK bemött.
    Föreningen har väl i stort sett upplevt till mina förväntningar. Läs mer
    2020-03-31 Utellus svarar Lars Erik P
    Hej Lars Erik!

Tack för din kommentar! Vad bra att du har fått bra service och bemötande när du har varit i kontakt med oss!

Önskar dig en fortsatt trevlig dag!

Hasse J skrev om Solceller en del av Utellus
    Vi är helnöjda med all hjälp vi fått av Utellus! Alltifrån Solvärdering, val av produkter och teknik, kostnadsberäkning, beställning , leverans och uppsättning av solpanelerna. Fick också hjälp med frågan, om vi behövde bygglov. Dessutom fick vi hjälp med ansökan om investeringsbidrag och med hanteringen av elcertificaten.
    Vi hade många mailkontakter, som vi fick snabba svar på av vår solrådgivare!
    Helt nöjda kunder: Hasse och Berit Johansson, Åkarp, Jönköping Läs mer
    2020-03-30 Utellus svarar Hasse J
    Hej Hasse,

Vad roligt att ni är nöjde med hela processen.

• 2020-03-29

Zelka C skrev om Elhandel en del av Utellus
    För dyrt.
    Vi har investerat pengar i vindraftverk, men betalar ändå högre pris för andelsel än el kostar på marknaden. Läs mer
    2020-03-31 Utellus svarar Zelka C
    Hej Zelka!

Hans Sivert D skrev om Elhandel en del av Utellus
    Helt ok kunnat vara ännu billigare pris Läs mer
    2020-03-31 Utellus svarar Hans Sivert D
    Hej Hans!

Birgitta O skrev om Solceller en del av Utellus
    Vi köpte solceller och en elbilsladdare.
    Mycket trevligt bemötande.
    Kunnig folk på kontoret och duktiga montörer (som nog kom från andra företag än Utellus).
    Möjligen litet "osynkroniserade" internt. Blev uppringd av någon som skulle komma ut och kika på förutsättningarna för solceller hos oss när de redan var monterade. Inget problem för oss, men det verkade litet si och så med den interna kommunikationen. Kanske var montörerna för snabba Men vi var bara glada för snabb installation.
    Systemet fungerar bra. Men det är för tidigt att säga om vi kommer upp till den kapacitet som de beräknat för oss. Läs mer
    2020-03-30 Utellus svarar Birgitta O
    Hej Birgitta,

Vad roligt att du är nöjd. Vi tackar för dina synpunkter om kommunikationen och kommer se över varför inte platsbesöket bokades in före installationen.

Jan H skrev om Solceller en del av Utellus
    Jag har fått sollcellspaneler installerad på mitt tak. Det är först nu i mars det börjar att bli en ordentlig produktion och det ska bli intressant att följa utfallet under första säsongen.
    Jag är mycket nöjd med offertprocessen och senare av installationen.
    Jag rekommenderade min son att låta Utellus vara med och lämna offert vid hans upphandling som de också vann. Denna installeras just nu. Läs mer
    2020-03-30 Utellus svarar Jan H
    Hej Jan,

Ja våra vinterdagar är korta samt att solen går lågt på himlen. Som tur är har vi desto längre och bättre sommardagar. Vad roligt att du rekommenderade oss vidare till din son. Det måste vara det bästa betyget vi kan få.

Edvin W skrev om Elhandel en del av Utellus
    Jag vill ha bättre överblick på min energiförbrukning. Läs mer
    2020-03-31 Utellus svarar Edvin W
    Hej Edvin!

Tack för din återkoppling! Har testat att logga in på Mina sidor på utellus.se? Där kan du se din elförbrukning på månad- och dagnivå och även timnivå om du har timmätning. :) Hör gärna av dig till oss om du har några frågor eller funderingar kring det!

Casten V skrev om Elhandel en del av Utellus
    Utmärkt leverans på avgivna löften. Gillar att det finns ett mått av radikalism modererat av realism. Den återkommande redogörelsen för den politiska debatten om alternativ energi tycker jag är en intressant och en ovanlig form av marknadsföring och relationsbyggande med kunderna. Det gäller att hålla i det här och inte spåra ur.

Tycker man byter namn för ofta och av gamla O2 har blivit OX2 och och vad moderbolaget nu heter. Helheten är viktig med olika alla förgreningar kring det gemensamma miljömålet.
    Lycka till! önskar Casten von Otter Läs mer
    2020-03-31 Utellus svarar Casten V
    Hej Casten,

Tack för din fina kommentar! Vi uppskattar din input väldigt mycket!

Det stämmer att bolaget och öven föreningen har bytt namn flera gånger men förhoppningsvis har vi nu landat i något vi kan ha i överskådlig framtid. Namnbyte har att göra med nyansering samt att vi har breddat oss till fler områden inom förnyelsebar energi, till exempel solelenergi.

Önskar dig en fortsatt fin och solig dag!

Katarina G skrev om Elhandel en del av Utellus
    Vindkraftandelar gör skillnad för oss och för miljön. Läs mer
    2020-03-31 Utellus svarar Katarina G
    Hej Katarina,

Tack för din kommentar och ett fint betyg! Det betyder mycket för oss. Det är så viktigt och roligt att du har valt att ha 100% grön vindel.

Rosita G skrev om Elhandel en del av Utellus
    Vi har vindandelar i Utellus och vi är mycket nöjda med all kontakt och all information vi har med företaget, mycket seriöst företag. Läs mer
    2020-03-27 Utellus svarar Rosita G
    Hej Rosita!

Vad härligt att höra! Vi är mycket glada att ha dig som kund och en stolt vindandelsägare!

Stina F skrev om Elhandel en del av Utellus
    Har inget alls att göra med företaget mer än en räkning varje månad som är lätt att förstå och påverka. Läs mer
    2020-03-27 Utellus svarar Stina F
    Hejsan Stina!

Tack för din kommentar!

Skönt att höra att allt har fungerat smidigt och att fakturan känns kundvänlig och tydlig. Tveka inte på att höra av dig till oss om du skulle ha några frågor eller funderingar kring ditt elavtal, vindel eller solceller. :)

Håkan H skrev om Solceller en del av Utellus
    Jag köpte en komplett solcellsanläggning med planering, installation och driftsättning. Bemötande var mycket trevligt och seriöst och resultatet över förväntan. Installationen är väl utförd och man städade ordentligt efter sig.
    Jag fick bra guidning genom hela processen och ett samtal efteråt för att se om vi var nöjda.
    Precis vad man vill ha när man ger sig in på ett helt nytt område. Läs mer
    2020-03-30 Utellus svarar Håkan H
    Hej Håkan.

Vad roligt att du är nöjd. Du har också det bästa framför dig då solcellssystemet är helt underhållsfritt och kommer generera egenproducerad el under många, många år.

Laila D skrev om Elhandel en del av Utellus
    De har alltid varit hjälpsamma och tillmötesgående när jag haft kontakt med dem Läs mer
    2020-03-27 Utellus svarar Laila D
    Hej Laila,

Vad härligt att höra att du har fått bra hjälp och bemötande! Du är alltid välkommen att höra av dig till oss om du har några frågor eller funderingar!

Jan Eric S skrev om Elhandel en del av Utellus
    Vindkraftsandelar till huset
    Helt OK bemötande
    Uppfyllde våra förväntningar då vi har all elförbrukning på huset med vindkraft, dock var den senaste prishöjningen lite för hög.
    Annars helt OK Läs mer
    2020-03-27 Utellus svarar Jan Eric S
    Hej Jan Eric!

Tack för din kommentar! Ni har gjort en stor insats för miljön genom att ha vindandelar under alla dessa år! Vi förstår att höjningen av andelselspriset inte kändes jättebra. Prisförhöjningen baserades på en noggrann analys som Solivind El Ekonomisk Förening har gjort med tanke på hur marknaden har ändrats och elcertifikatpris har dalat och fortsätter dala. Vi kan diskutera det vidare via mejl eller telefon om du har några frågor eller funderingar kring vindandelar och föreningen eller Utellus som elbolag.

Björn P skrev om Solceller en del av Utellus
    total entreprenad solcells installation
    inga problem snabbt montage Läs mer
    2020-03-26 Utellus svarar Björn P
    Hej Björn!

Härligt att höra! Så ska det vara.
    Ha det fortsatt fint!

• George A

2020-03-25

George A skrev om Elhandel en del av Utellus
    Andelar i ett vindkraftverk. Bra bemötande men har aldrig kunnat lista om jag har tjänat något ekonomiskt på mina andelar och inte bara varit bra för miljön. Också svårt att få grepp på vad andelarna är värda, Läs mer
    2020-03-26 Utellus svarar George A
    Hej George!

Tack för din kommentar! Vad roligt att höra att du är nöjd med vårt bemötande och att du har valt att stötta miljön genom att bli andelsägare i vindkraftverk.

Ekonomin kring vindandelar är en ganska komplex fråga. Du är välkommen att ringa oss om du vill att vi pratar mer kring vindandelar och föreningen. Utellus sköter administrationen åt Solivind El Ekonomisk Förening så vi har bra koll på hur föreningen har utvecklats historiskt och hur situationen på elmarknaden påverkar den andelsägda elen.

Christer K skrev om Solceller en del av Utellus
    Allt har funkat jätte bra från början till
    färdig produkt.
    Mycket bra Läs mer
    2020-03-26 Utellus svarar Christer K
    Hej Christer!

Kul att höra! Hoppas du får mycket glädje utav din solcellsanläggning.
    Ha en fin dag!

Jan Åke R skrev om Elhandel en del av Utellus
    - 2 vindadelar
    - Talade ej med någon, f.ö. ok
    - Oförändrat pris, så blev det ej,
    Ökade från 20 - 35 öre/kwh.
    - Bra för miljön, men det är ingen
    annan fördel, tvärtom. Läs mer
    2020-03-26 Utellus svarar Jan Åke R
    Hej Jan Åke!

Tack för din feedback!

Utellus är ett elbolag som hjälper Solivind El Ekonomisk Förening med administrationen och vi svarar gärna på dina frågor om du skulle vilja prata mer kring vindandelar och föreningen. Det har hänt mycket på elmarknaden de senaste åren och det har såklart påverkat föreningens ekonomi. Det är ett tufft läge för alla som köpte och byggde vindkraftverk tidigt men föreningens styrelse arbetar intensivt med olika framtidsscenarios med hänsyn just till den volatila elmarknaden. Du är alltid välkommen att antingen ringa eller mejla oss om du har några frågor eller funderingar.

Ta hand om dig och ha en fortsatt fin dag!

Ingrid Maria N skrev om Elhandel en del av Utellus
    Jag köpte vindkraftel. Jag har blivit väl bemött. Jag har varit nöjd. Läs mer
    2020-03-25 Utellus svarar Ingrid Maria N
    Hej Ingrid!

Vi är så glada att du är nöjd och är med på den här spännande resan med oss mot en grönare framtid!

Bertil F skrev om Solceller en del av Utellus
    Vi köpte solceller för att sätta upp på ett bodtak i söderläge. Beräknad produktion 12700 kWh. Vi blev mycket väl bemötta av Utellus representanter. Man kände verkligen att de engagerade sig för vårt ärende, och vi hade åtskilliga telefonsamtal oss emellan. Förväntningarna är/var naturligtvis mycket beroende av hur stor produktionen blir, och eftersom vi fick allt klart först i månadskiftet september-oktober 1919 är det svårt att säga med den bedrövligt molniga hösten som var. Nu verkar produktionen dock ha kommit igång. Ett problem är att vi fortfarande inte fått klart med någon ersättning från Utellus för den el vi levererat. Joakim från bolaget jobbar fortfarande med frågan. Problemet tycks finnas hos vårt elnätsbolag Vattenfall. Läs mer
    2020-03-26 Utellus svarar Bertil F
    Hej Bertil,

Kul att höra att du är nöjd med vårt bemötande. Vi försöker alltid engagera oss i era önskemål och den hjälp ni behöver. Ni får förhoppningsvis många soliga dagar kommande åren som mikroproducenter. Det problemet som uppstått er om ersättning har drabbat flera och är tyvärr utanför vårt kontroll. Vi har försökt få ett tidsuppskattning på hur länge det kan dröja men inte lyckats få något svar. Ni kommer att få ersättning för all el såld retroaktivt.

Önskar er en fortsatt fin dag.

Barbro C skrev om Solceller en del av Utellus
    Har köpt 40 solpaneler via Utellus, och har sedan tidigare 11 andelar i vindkraftverk där. Är väldigt nöjd. Får snabbt hjälp när jag har undringar. Prismässigt är jag osäker på om jag valde rätt, men i a f ok plus att det kändes rätt att ha samma företag för både vind o sol. Läs mer
    2020-03-26 Utellus svarar Barbro C
    Hej Barbro!

Vad kul att du är nöjd, vi är nöjda att ha dig som kund och mikroproducent! Vad som ingår i en solcellsanläggning när man får en offert gällande solceller kan skilja sig mycket. Det är då viktigt att se vad som skiljer sig i det som erbjuds och vad som ingår och vad som inte ingår. Vi lämnar alltid nyckelfärdiga anläggningar till ett så bra pris som möjligt och där all service och administration ingår.
    Det är utmärkt att kombinera solceller med vindandelar, det är något vi varmt rekommenderar.

Ha en bra dag!

Göran D skrev om Solceller en del av Utellus
    Solceller. Trevligt bemötande och bra installation. Fungerat utan problem. Beräkningen på produktionen var tyvärr alltför optimistisk och vi kommer inte upp i dom siffrorna. Läs mer
    2020-03-26 Utellus svarar Göran D
    Hej Göran!

Tack för din kommentar. Glad över att det har fungerat utan problem! Det kan finnas flera faktorer som påverkar din anläggningsproduktion negativt så som skuggning eller att ni bor i ett område med sämre solinstrålning. Vi försöker alltid räkna fram en uppskattning utav produktionen byggt på en del antaganden. Det finns däremot naturlig varians i solinstrålningen som innebär att ni kan ha en differens på plus/minus 10% av den beräknade produktionen.
    Hoppas ni tar igen den produktionen kommande år!

Mia L skrev om Elhandel en del av Utellus
    Köpt vindandelar och det har funkar bra. De gånger jag haft kontakt ar jag fått hjälp som förväntat.
    Sett till pris var vindandelarna extremt förmånliga i början, och kanske mer normalt förmånliga idag. Men det känns bra att stötta miljön. Läs mer
    2020-03-26 Utellus svarar Mia L
    Hej Mia!

Tack för din feedback! Det glädjer oss att du har fått bra service och att du har valt att köpa 100% grön förnybar vindel! Vad gäller vindandelar och Solivind El Ekonomisk Förening kan det vara lättare om vi tar det via telefon. Du är välkommen att ringa oss så för vi en närmare dialog kring föreningen och andelarna. Utellus sköter administrationen åt föreningen så vi kan förklara lite närmare hur elmarknaden ser ut och hur den påverkar andelsägd el.

Önskar dig en riktigt fin och solig dag!

Lars-ove B skrev om Elhandel en del av Utellus
    Säljer förnybar el på ett professionellt sätt. Läs mer
    2020-03-25 Utellus svarar Lars-ove B
    Hej Lars-Ove!

Vad roligt att höra att du är nöjd. Det glädjer oss väldigt mycket!

Per Ola D skrev om Elhandel en del av Utellus
    Jag har vindandelar samt köper resten av min el på vindelsmarknaden. Allt fungerar bra, och när jag köpte nya andelar gick det smidigt. Inget att anmärka. Läs mer
    2020-03-25 Utellus svarar Per Ola D
    Hej Per Ola,

Tack för din feedback! Vad härligt att du är nöjd!

Birgitta S skrev om Solceller en del av Utellus
    Solceller så mycket det gick på flera tak på mitt sommarställe .
    Bra och proffsigt bemötande med hjälp när så erfordrades.
    Hoppas elproduktionen lever upp till mina förväntningar. Läs mer
    2020-03-24 Utellus svarar Birgitta S
    Hej Birgitta

Vad roligt att du är nöjd. Vi lägger ner mycket tid att beräkna den uppskattade produktionen så jag är övertygad om att det kommer uppfylla dina förväntningar. Eftersom solinstrålning för en specifik månad kan skilja sig från år till år, rekommenderar jag att vi stämmer av din produktion mot prognosen när du producerat ett helt år.

Jan Å skrev om Solceller en del av Utellus
    De tar hand om all administration. Rekommenderar Utellus å det allra varmaste. Avser att gå vidare med dem framöver och bygga ut anläggningen ytterligare. Har nog aldrig varit så nöjd med något tidigare vad jag kan påminna mig. Läs mer
    2020-03-26 Utellus svarar Jan Å
    Hej Jan!
    Tack för dina varma ord. Vi blir riktigt glada utav att höra att du är så nöjd, vad härligt! Du får gärna höra av dig när det blir dags.

Ta hand om dig och ha en fortsatt fin dag!

Jan-Olov F skrev om Solceller en del av Utellus
    Positva , kunniga och flexibla - jag är nöjd helt enkelt :-) Läs mer
    2020-03-24 Utellus svarar Jan-Olov F
    Att skräddarsy anläggningar och vara flexibla är en viktig del för oss. Vi uppskattar verkligen din feedback och är glada över att ha kunnat erbjuda en anläggning som passade dig.

Bo W skrev om Solceller en del av Utellus
    Inledningsvis klantig hantering av kontaktuppgifter... trots att jag hade haft mycket kontakt med Saif vidarebefordrade man sedan gamla kontaktuppgifter till SveaSolar, vilket orsakade en hel del strss. Jag fick trots önskemål ingen ekonomisk kompensation vilket jag var missnöjd med (trots att Ellinor tog kontakt erbjöds jag ingen ekonomisk kompensation). Sedan tog Joakim vid och jag har haft en bra dialog med honom. Så fyra plus till Joakim, och starka tvåor till Saif och Ellinor. Läs mer
    2020-03-24 Utellus svarar Bo W
    Hej Bo,

Vi uppskattar din feedback mycket. Vi har sett över våra rutiner i överlämningen så det inte är gammal kontaktinformation som skickas. Jag hoppas att du är nöjd med solcellsanläggningen och de fina produktionssiffrorna våren kommer medföra.

Ilona L skrev om Solceller en del av Utellus
    Solceller jag blev bemött bra mycket bra utmärkt Läs mer
    2020-03-24 Utellus svarar Ilona L
    Vad roligt att du är nöjd Ilona. Det har verkligen varit roligt att få vara med i din resa till att bli microproducent.

//Joakim, Utellus

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte