Elhandel

Elhandel en del av Utellus

Läs vad 36 Läs vad Elhandel

• 2020-04-16
    Vi har 12 års erfarenhet av dem. De anstränger sig extra och drivs av miljötänkande.
    Hej! Tack för din fina kommentar! Vi är så glada och tacksamma att ni har varit med och hjälpt oss att driva på utvecklingen för mer förnybar energi i elsystemet! Önskar dig en riktigt fin dag! //Utellus

• 2020-04-02
    Hej! Har köpt andelar från Er. Jag är mycket glad att jag gjorde detta. Ert bemötande har alltid varit mycket bra. På det hela taget är vi mycket nöjda med både det första företaget som det sista företaget. Fortsätt i den andan. Glad Påsk önskar Jag och min hustru. Thorbjörn
    Hej Torbjörn, Tack för din fina kommentar. Vi är så glada att du har varit med på den här spännande resan och hjälpt oss att driva på utvecklingen för mer förnybar energi i elsystemet! Även om Utellus gjorde ett namnbyte så har vi alltid varit samma företag. Ha det fint! //Utellus

• 2020-04-02
    - Jag köpte vindkraftsandelar för drygt 13 år sedan. Då kunde man sälja tillbaka andelarna för samma pris som man köpt dem för. Det var en viktig anledning en försäkring om mina boendeförälder förändras förutom att jag självklart ville verka för ett bättre miljöalternativ genom att köpa. Senare försvann den möjligheten att sälja tillbaka andelar till Utellus
    Hej Anne-Christine, Tack för din kommentar! Utellus är ett elbolag som hjälper Solivind El Ekonomisk Förening med administrationen och vi svarar gärna på dina frågor om du skulle vilja prata mer kring vindandelar och föreningen. Vi kan inte påverka andelselspriset eller det rörliga elpriset på elmarknaden men vi kan förklara hur läget på marknaden ser ut och hur det har påverkat föreningens ekonomi. Det är ett ovanligt läge nu när andelelspriset är högre än elpriset på markanden men historiskt har andelselspriset nästan alltid varit lägre än marknadens spotpris. Tveka inte att ringa eller mejla oss om du vill ha en närmare dialog kring föreningen och vindandelar så berättar vi gärna mer. Ha det fint! //Utellus

• 2020-04-01
    El. Gott,, efter förväntningar, målsättning i ackord med klimatbehov.
    Hej Tomas, Tack för att du delar med dig. Ha det fint! //Utellus

• 2020-04-01
    Jag har varit med i O2 sedan 2007 (ca) Det är länge men tycker inte om det nya betalningssystemet eftersom jag inte kan ladda ner räkningarna. Däremot kan jag ladda ner fakturan när den är betald. Det var verkligen ingen fördel att byta betalningssystem. Margareta Andersson
    Hej Margareta! Tack för din kommentar! Vi är så glada att du har varit med på den här spännande resan och hjälpt oss att driva på utvecklingen för mer förnybar energi i elsystemet! Vad gäller det nya faktureringssystemet finns det en möjlighet att ladda ner fakturor innan de är betalda också. Jag skickar dig ett mejl med en liten förklaring. Önskar dig en fortsatt fin dag! //Utellus

• 2020-04-01
    Jag har vindkraftandelar för lägenhet och fritidshus. Inga problem med kommunicering. Inga problem med fakturor eller liknande. Kan endast notera att extern fakturering vid ett tillfälle meddelat att man inte kunde dra pengar automatiskt vilket berodde på detta företag. Information gick ut relativt snabbt om detta och ingen är ju ofelbar inte ens jag som skriver detta.
    Hej Göran! Tack för ditt omdöme! Glad över att det har fungerat utan problem och att du har fått bra hjälp och service! Det stämmer att vi hade ett oväntat problem med autogirobetalningar när vi bytte fakturaleverantör men precis som du skrev kunde vår partner avhjälpa felet snabbt. Vi är säkra på att det kommer bli smidigare och enklare för våra kunder i längden med denna lösning. Önskar dig en fortsatt fin och solig dag! //Utellus

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  • 2020-03-31
    Som delägare köper jag billigare vindkraftsel och bidrar till klimatsmart elförsörjning.
    Hej Jonas, Tack för din återkoppling och ditt värdefulla initiativ som andelsägare i Solivind El Ekonomisk förening. Ha det gott! //Utellus

• 2020-03-30
    Hög fast avgift. Klantade till det med ny fakturapartner.
    Hej Henrik! Tack för din återkoppling! Det stämmer att vi har haft lite krångel med övergången till vår nya fakturaleverantör men vi jobbar för fullt med att förbättra fakturorna och kundupplevelsen. Ha det fint! //Utellus

• 2020-03-30
    genom att investera i vindkraft hjälper jag till att minska fossil energiproduktion. Fick bra bemötande och ett lågt energipris. Senare höjdes energipriset kraftigt utan tydlig förklaring. Sammanfattningsvis; att tjåna pengar är bra för kommande investeringar men deltagarna bör få rätt information.
    Hej Runar, Tack för din återkoppling! Jag misstänker att du syftar på andelselspriset och inte det rörliga elpriset på elmarknaden. Andelselspriset bestäms av Solivind El Ekonomisk Förenings styrelse och vi på Utellus har inte möjlighet att påverka det. Dock vet jag att styrelsen försöker hålla andelselspriset så lågt som möjligt men samtidigt säkra föreningens ekonomi. Du är varmt välkommen att höra av dig till oss via telefon eller mejl om du har några frågor kring andelar och föreningen. Ha det fint! //Utellus

Visa svar

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte