Aktiv på Reco.se sedan 2020

en del av Utellus

Läs vad 13 Läs vad Elhandel

• Hans Sivert D skrev om Elhandel en del av Utellus

2020-03-28

Helt ok kunnat vara ännu billigare pris Läs mer
  • Edvin W skrev om Elhandel en del av Utellus

2020-03-27

Jag vill ha bättre överblick på min energiförbrukning. Läs mer
  • Casten V skrev om Elhandel en del av Utellus

2020-03-27

Utmärkt leverans på avgivna löften. Gillar att det finns ett mått av radikalism modererat av realism. Den återkommande redogörelsen för den politiska debatten om alternativ energi tycker jag är en intressant och en ovanlig form av marknadsföring och relationsbyggande med kunderna. Det gäller att hålla i det här och inte spåra ur.

Tycker man byter namn för ofta och av gamla O2 har blivit OX2 och och vad moderbolaget nu heter. Helheten är viktig med olika alla förgreningar kring det gemensamma miljömålet.
    Lycka till! önskar Casten von Otter Läs mer
  • Rosita G skrev om Elhandel en del av Utellus

2020-03-27

Vi har vindandelar i Utellus och vi är mycket nöjda med all kontakt och all information vi har med företaget, mycket seriöst företag. Läs mer
    2020-03-27 Utellus svarar Rosita G
    Hej Rosita!

Vad härligt att höra! Vi är mycket glada att ha dig som kund och en stolt vindandelsägare!

Önskar dig en riktigt fin dag!

• Stina F skrev om Elhandel en del av Utellus

2020-03-26

Har inget alls att göra med företaget mer än en räkning varje månad som är lätt att förstå och påverka. Läs mer
    2020-03-27 Utellus svarar Stina F
    Hejsan Stina!

Tack för din kommentar!

Skönt att höra att allt har fungerat smidigt och att fakturan känns kundvänlig och tydlig. Tveka inte på att höra av dig till oss om du skulle ha några frågor eller funderingar kring ditt elavtal, vindel eller solceller. :)

Önskar dig en fin dag!

• Laila D skrev om Elhandel en del av Utellus

2020-03-26

De har alltid varit hjälpsamma och tillmötesgående när jag haft kontakt med dem Läs mer
    2020-03-27 Utellus svarar Laila D
    Hej Laila,

Vad härligt att höra att du har fått bra hjälp och bemötande! Du är alltid välkommen att höra av dig till oss om du har några frågor eller funderingar!

Ha det fint!

• Jan Eric S skrev om Elhandel en del av Utellus

Vindkraftsandelar till huset
    Helt OK bemötande
    Uppfyllde våra förväntningar då vi har all elförbrukning på huset med vindkraft, dock var den senaste prishöjningen lite för hög.
    Annars helt OK Läs mer
    2020-03-27 Utellus svarar Jan Eric S
    Hej Jan Eric!

Tack för din kommentar! Ni har gjort en stor insats för miljön genom att ha vindandelar under alla dessa år! Vi förstår att höjningen av andelselspriset inte kändes jättebra. Prisförhöjningen baserades på en noggrann analys som Solivind El Ekonomisk Förening har gjort med tanke på hur marknaden har ändrats och elcertifikatpris har dalat och fortsätter dala. Vi kan diskutera det vidare via mejl eller telefon om du har några frågor eller funderingar kring vindandelar och föreningen eller Utellus som elbolag.

Önskar dig en fortsatt fin dag!

• George A
    George A skrev om Elhandel en del av Utellus

2020-03-25

Andelar i ett vindkraftverk. Bra bemötande men har aldrig kunnat lista om jag har tjänat något ekonomiskt på mina andelar och inte bara varit bra för miljön. Också svårt att få grepp på vad andelarna är värda, Läs mer
    2020-03-26 Utellus svarar George A
    Hej George!

Tack för din kommentar! Vad roligt att höra att du är nöjd med vårt bemötande och att du har valt att stötta miljön genom att bli andelsägare i vindkraftverk.

Ekonomin kring vindandelar är en ganska komplex fråga. Du är välkommen att ringa oss om du vill att vi pratar mer kring vindandelar och föreningen. Utellus sköter administrationen åt Solivind El Ekonomisk Förening så vi har bra koll på hur föreningen har utvecklats historiskt och hur situationen på elmarknaden påverkar den andelsägda elen.

Ha det fint!

• Jan Åke R skrev om Elhandel en del av Utellus

- 2 vindadelar
    - Talade ej med någon, f.ö. ok
    - Oförändrat pris, så blev det ej,
    Ökade från 20 - 35 öre/kwh.
    - Bra för miljön, men det är ingen
    annan fördel, tvärtom. Läs mer
    2020-03-26 Utellus svarar Jan Åke R
    Hej Jan Åke!

Tack för din feedback!

Utellus är ett elbolag som hjälper Solivind El Ekonomisk Förening med administrationen och vi svarar gärna på dina frågor om du skulle vilja prata mer kring vindandelar och föreningen. Det har hänt mycket på elmarknaden de senaste åren och det har såklart påverkat föreningens ekonomi. Det är ett tufft läge för alla som köpte och byggde vindkraftverk tidigt men föreningens styrelse arbetar intensivt med olika framtidsscenarios med hänsyn just till den volatila elmarknaden. Du är alltid välkommen att antingen ringa eller mejla oss om du har några frågor eller funderingar.

Ta hand om dig och ha en fortsatt fin dag!

• Ingrid Maria N skrev om Elhandel en del av Utellus

Jag köpte vindkraftel. Jag har blivit väl bemött. Jag har varit nöjd. Läs mer
    2020-03-25 Utellus svarar Ingrid Maria N
    Hej Ingrid!

Vi är så glada att du är nöjd och är med på den här spännande resan med oss mot en grönare framtid!

Önskar dig en riktigt fin dag!