Solceller

Solceller en del av Utellus

Läs vad 26 Läs vad Solceller

• 2020-03-30
    Vi är helnöjda med all hjälp vi fått av Utellus! Alltifrån Solvärdering, val av produkter och teknik, kostnadsberäkning, beställning , leverans och uppsättning av solpanelerna. Fick också hjälp med frågan, om vi behövde bygglov. Dessutom fick vi hjälp med ansökan om investeringsbidrag och med hanteringen av elcertificaten. Vi hade många mailkontakter, som vi fick snabba svar på av vår solrådgivare! Helt nöjda kunder: Hasse och Berit Johansson, Åkarp, Jönköping
    Hej Hasse, Vad roligt att ni är nöjde med hela processen. //Utellus

• 2020-03-28
    Vi köpte solceller och en elbilsladdare. Mycket trevligt bemötande. Kunnig folk på kontoret och duktiga montörer (som nog kom från andra företag än Utellus). Möjligen litet "osynkroniserade" internt. Blev uppringd av någon som skulle komma ut och kika på förutsättningarna för solceller hos oss när de redan var monterade. Inget problem för oss, men det verkade litet si och så med den interna kommunikationen. Kanske var montörerna för snabba Men vi var bara glada för snabb installation. Systemet fungerar bra. Men det är för tidigt att säga om vi kommer upp till den kapacitet som de beräknat för oss.
    Hej Birgitta, Vad roligt att du är nöjd. Vi tackar för dina synpunkter om kommunikationen och kommer se över varför inte platsbesöket bokades in före installationen. //Utellus

• 2020-03-28
    Jag har fått sollcellspaneler installerad på mitt tak. Det är först nu i mars det börjar att bli en ordentlig produktion och det ska bli intressant att följa utfallet under första säsongen. Jag är mycket nöjd med offertprocessen och senare av installationen. Jag rekommenderade min son att låta Utellus vara med och lämna offert vid hans upphandling som de också vann. Denna installeras just nu.
    Hej Jan, Ja våra vinterdagar är korta samt att solen går lågt på himlen. Som tur är har vi desto längre och bättre sommardagar. Vad roligt att du rekommenderade oss vidare till din son. Det måste vara det bästa betyget vi kan få. //Utellus

• 2020-03-26
    Jag köpte en komplett solcellsanläggning med planering, installation och driftsättning. Bemötande var mycket trevligt och seriöst och resultatet över förväntan. Installationen är väl utförd och man städade ordentligt efter sig. Jag fick bra guidning genom hela processen och ett samtal efteråt för att se om vi var nöjda. Precis vad man vill ha när man ger sig in på ett helt nytt område.
    Hej Håkan. Vad roligt att du är nöjd. Du har också det bästa framför dig då solcellssystemet är helt underhållsfritt och kommer generera egenproducerad el under många, många år. //Utellus

• 2020-03-25
    total entreprenad solcells installation inga problem snabbt montage
    Hej Björn! Härligt att höra! Så ska det vara. Ha det fortsatt fint! //Utellus

• 2020-03-25
    Allt har funkat jätte bra från början till färdig produkt. Mycket bra
    Hej Christer! Kul att höra! Hoppas du får mycket glädje utav din solcellsanläggning. Ha en fin dag! //Utellus

• 2020-03-25
    Vi köpte solceller för att sätta upp på ett bodtak i söderläge. Beräknad produktion 12700 kWh. Vi blev mycket väl bemötta av Utellus representanter. Man kände verkligen att de engagerade sig för vårt ärende, och vi hade åtskilliga telefonsamtal oss emellan. Förväntningarna är/var naturligtvis mycket beroende av hur stor produktionen blir, och eftersom vi fick allt klart först i månadskiftet september-oktober 1919 är det svårt att säga med den bedrövligt molniga hösten som var. Nu verkar produktionen dock ha kommit igång. Ett problem är att vi fortfarande inte fått klart med någon ersättning från Utellus för den el vi levererat. Joakim från bolaget jobbar fortfarande med frågan. Problemet tycks finnas hos vårt elnätsbolag Vattenfall.
    Hej Bertil, Kul att höra att du är nöjd med vårt bemötande. Vi försöker alltid engagera oss i era önskemål och den hjälp ni behöver. Ni får förhoppningsvis många soliga dagar kommande åren som mikroproducenter. Det problemet som uppstått er om ersättning har drabbat flera och är tyvärr utanför vårt kontroll. Vi har försökt få ett tidsuppskattning på hur länge det kan dröja men inte lyckats få något svar. Ni kommer att få ersättning för all el såld retroaktivt. Önskar er en fortsatt fin dag. //Utellus

• 2020-03-25
    Har köpt 40 solpaneler via Utellus, och har sedan tidigare 11 andelar i vindkraftverk där. Är väldigt nöjd. Får snabbt hjälp när jag har undringar. Prismässigt är jag osäker på om jag valde rätt, men i a f ok plus att det kändes rätt att ha samma företag för både vind o sol.
    Hej Barbro! Vad kul att du är nöjd, vi är nöjda att ha dig som kund och mikroproducent! Vad som ingår i en solcellsanläggning när man får en offert gällande solceller kan skilja sig mycket. Det är då viktigt att se vad som skiljer sig i det som erbjuds och vad som ingår och vad som inte ingår. Vi lämnar alltid nyckelfärdiga anläggningar till ett så bra pris som möjligt och där all service och administration ingår. Det är utmärkt att kombinera solceller med vindandelar, det är något vi varmt rekommenderar. Ha en bra dag! //Utellus

• 2020-03-25
    Solceller. Trevligt bemötande och bra installation. Fungerat utan problem. Beräkningen på produktionen var tyvärr alltför optimistisk och vi kommer inte upp i dom siffrorna.
    Hej Göran! Tack för din kommentar. Glad över att det har fungerat utan problem! Det kan finnas flera faktorer som påverkar din anläggningsproduktion negativt så som skuggning eller att ni bor i ett område med sämre solinstrålning. Vi försöker alltid räkna fram en uppskattning utav produktionen byggt på en del antaganden. Det finns däremot naturlig varians i solinstrålningen som innebär att ni kan ha en differens på plus/minus 10% av den beräknade produktionen. Hoppas ni tar igen den produktionen kommande år! Ha det fint! //Utellus

• 2020-03-24
    Solceller så mycket det gick på flera tak på mitt sommarställe . Bra och proffsigt bemötande med hjälp när så erfordrades. Hoppas elproduktionen lever upp till mina förväntningar.
    Hej Birgitta Vad roligt att du är nöjd. Vi lägger ner mycket tid att beräkna den uppskattade produktionen så jag är övertygad om att det kommer uppfylla dina förväntningar. Eftersom solinstrålning för en specifik månad kan skilja sig från år till år, rekommenderar jag att vi stämmer av din produktion mot prognosen när du producerat ett helt år. //Utellus

Visa svar

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte