Uttrans Måleri AB

Enstabacken 10, 147 63 Uttran — Visa karta

Välkommen till Uttrans Måleri AB!

Vi utför måleri, både in- och utvändigt, tapetsering och även fönsterrenovering. Med drygt 30 års erfarenhet kan vi garantera att jobbet blir väl genomfört.

Goda kundrelationer är något vi lägger stor vikt vid och vi ser det som en naturlig del i arbetsprocessen. I dialog med dig som kund blir arbetet utfört på ett professionellt sätt. När vi hjälper er med måleri eller tapetsering utför vi också mindre byggarbeten och tack vare vårt breda kontaktnät kan vi även ta på oss större uppdrag.

Läs vad 82 kunder tycker om Uttrans Måleri AB

• 2020-10-09

Justin S skrev om Uttrans Måleri AB
    Helt Toppen, Bra kommunikation. Offert direkt på plats. Höll schemat. Hög kvalité på arbetet.
    Thomas är erfaren och duktig.
    Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2020-06-11

Anders Erik H skrev om Uttrans Måleri AB
    Har inte varit något att klaga på! Målade om huset och fick även hjälp att byta samtlig vindskivor och plåtar.

Snabbt arbete, bra utfört och rak/tydlig kommunikation med projektledare Tomas. Läs mer
  • 2020-02-22

Annika C skrev om Uttrans Måleri AB
    De målade flera rum i källaren samt trappan ned till källaren. De är mycket prisvärda, snabba, pålitliga samt trevliga och okomplicerade att kommunicera med. Har man synpunkter på något kommer de snabbt tillbaka och justerar det. Läs mer
  • 2020-02-21

Fredrik L skrev om Uttrans Måleri AB
    Snabba och prisvärda. Bra utfört jobb. Läs mer
  • 2020-02-21

Henrik A skrev om Uttrans Måleri AB
    Beställde måleri och snickeri. Viss väntetid på vissa moment, fast annars effektivt 8ch bra arbete. Läs mer

Anneli L skrev om Uttrans Måleri AB
    Bra pris och leverans enligt förväntningar. Dök upp i tid och utförde jobbet enligt våra önskemål Läs mer

Gustaf M skrev om Uttrans Måleri AB
    Uttrans Måleri hjälpte till med invändig ommålning av hela huset samt omläggning av golv på hela nedre plan. Enkla att ha att göra med. Bra pris. Snabba.
    Rekommenderas! Läs mer

Karin S skrev om Uttrans Måleri AB
    Uppdraget var inomhus målning, väggar, tak och snickerier. Trevliga och lätt att ha att göra med lämnar inte förrän man är nöjd Läs mer

Marcus J skrev om Uttrans Måleri AB
    Billiga och snabb service. Arbetet utfördes slarvigt och vi de fick komma tillbaka 2gånger för att göra om. Slutresultatet blev godkänt men inte mer. Bra firma om man vill göra småsaker. Läs mer
  • 2019-08-17

Gunilla H skrev om Uttrans Måleri AB
    Målning av hus och lång rad av bodar. Trevligt bemötande och duktiga yrkesmän. Mycket nöjd med resultatet.
    Gunilla😁 Läs mer
  • 2019-08-16

Andreas L skrev om Uttrans Måleri AB
    Ommålning av hus och garage.
    Bra bemötande under hela processen och med ett väldigt bra slutresultatet.

Kan varmt rekommenderas. Läs mer
  • Joakim Z

2019-08-15

Joakim Z skrev om Uttrans Måleri AB
    Visserligen blev det lite strul med planeringen och tider, men när det blev ordnat så var Uttran mycket bra. Underleverantören var väldigt trevlig, snabb o gjorde ett väldigt bra jobb och de små missar som alltid uppkommer när ett helt hus ska målas fixades genast till utan tjafs eller dröjsmål.

Summerat. Bra pris, bra genomfört, bra firma att anlita om man vill måla om sitt hus. Läs mer
  • 2019-08-14

Reija T skrev om Uttrans Måleri AB
    Uttrans Måleri målade fasaden av vårt hus. Service och kontakt var positivt och de gjorde ett bra jobb! De var också flexibla med små ändringar i planerna med kort varsel. Det finns lite småsaker kvar som vi får göra själv, men annars är vi mycket nöjda. Läs mer
  • 2019-08-14

Paul A skrev om Uttrans Måleri AB
    Arbetet utfördes på ett bra sätt och inom överenskommen tid. Läs mer
  • 2019-06-10

Daniel S skrev om Uttrans Måleri AB
    Snabbt utförd fasadmålning till ett bra pris. Resultatet blev bra men underarbetet kunde varit bättre på några ställen. Litet minus också till att kommunikationen mellan de som sköter admin och de som tvättar/målar inte verkar helt hundra. Eftersom jag råkade vara hemma och pratade en del själv med de som utförde arbetet orsakade det dock inga problem i slutändan. Läs mer
  • Ann W

2019-06-10

Ann W skrev om Uttrans Måleri AB
    Fasadmålning av villa. Fick företaget rekommenderat av en kollega och när vi var ett gäng hus i samfälligheten som ville måla blev Uttrans vårt val. Flexibelt och trevligt bemötande, killarna som tvättade och målade hos oss och våra grannar jobbade på i bra tempo, höll allt rent och snyggt med minimalt spill. Vi är jättenöjda! Läs mer
  • Bosse W

2019-06-09

Bosse W skrev om Uttrans Måleri AB
    Vi beställde tvättning o målning av vår tvåplansvilla. Det var två duktiga, snabba och trevliga killar som utförde arbetet. Läs mer

John L skrev om Uttrans Måleri AB
    Fasadmålning på villa - målarna snabba, duktiga, effektiva och trevliga. Pga gynnsamt väder blev jobbet klart på en vecka. De kom även tillbaka och fixade några fläckar som hamnat där de inte skulle.
    Vi rekommenderar med glädje detta företag. Läs mer

Oscar E skrev om Uttrans Måleri AB
    Lite dåliga med kommunikation. Annars super nöjd. Gick fort! Läs mer

Aulikki L skrev om Uttrans Måleri AB
    Vi köpte utomhusmålning. Det gick snabbt och blev mycket bra. Läs mer

Mary L skrev om Uttrans Måleri AB
    Måla om huset.
    Trevlig och kunnig personal. Läs mer

Marie F skrev om Uttrans Måleri AB
    Mycket effektiva och noggranna! Läs mer

Maria O skrev om Uttrans Måleri AB
    Trevligt bemötande, effektivt arbete, fint resultat och mycket prisvärt. Läs mer

Rebecka E skrev om Uttrans Måleri AB
    Anlitade Uttrans Måleri för att få hjälp med målning av väggar tak samt tapetsering.

De är snabba, trevliga och inte så dyra men lite slarviga. Dock fixar det alltid till utan snack om man påpekar något de missat.

Kan rekommendera och kommer att anlita dem igen om jag behöver. Läs mer

Peter N skrev om Uttrans Måleri AB
    Fasadmålning av nyproducerat hus.
    Ville få målningen bra då det är första strykningen.
    Resultatet blev ok/bra tillslut.
    Behövde granska utfört arbete ganska noga då det var missat/bristfälligt utfört på några ställen. Ändträt var ej målat på ganska många ställen.
    Detta rättades till omgående och utan snack.
    De var snabba på utförande och att skicka fakturan.
    Jag väljer nog en annan firma nästa gång.

//Peter Läs mer
  • 2019-01-25

Anna R skrev om Uttrans Måleri AB
    Efter utfört uppdrag har hade vi några synpunkter på arbete. Tillsammans kom vi överens om förbättringar som genomfördes till bra standard. Läs mer
  • 2018-12-11

Fredrik L skrev om Uttrans Måleri AB
    Målning innerväggar utfördes mycket bra. Trevliga och kom på utsatt tid! Läs mer
  • Ibrahim C

2018-12-11

Ibrahim C skrev om Uttrans Måleri AB
    Vi fick hjälp av målning av källsrutrymme, ca 70 kvm. Väggar och tak. Samt dammbindning. Vi är mycket nöjda.
    BF Haga Läs mer
  • 2018-12-11

Martin K skrev om Uttrans Måleri AB
    Bredspackling och målning av väggar och tak. Snabbt och bra utfört jobb. Läs mer
  • 2018-11-21

Jesper O skrev om Uttrans Måleri AB
    Målning av 2-planshus. Trevligt bemötande och duktiga målare, vi är mycket nöjda med resultatet. Dom täckte ordentligt så inget färgstänk på altan etc. Endast några små missar som vi upptäckt i efterhand men det fixade vi själva med färg som blev kvar. Rekommenderar. Läs mer

Sofia B skrev om Uttrans Måleri AB
    Uttrans måleri utförde ommålning av vårt hus. De höll ett snabbt tempo utan att tumma på kvaliten. Kan absolut tänka mig att anlita dom igen. Läs mer

Helena J skrev om Uttrans Måleri AB
    Uttrans måleri AB har målat hemma hos oss vid 2 tillfällen! Båda gångerna har vi fått ett professionellt bemötande och ett utmärkt arbete! Vi kommer abdolut att anlita dem igen! Läs mer

Charlotte D skrev om Uttrans Måleri AB
    Snabb och tydlig kommunikation. Högkvalitativt målarjobb. Tack! Läs mer
  • 2018-11-18

Eva S skrev om Uttrans Måleri AB
    Uttrans måleri gjorde ett stort ommålningsjobb på vårt hus där vi också bytte kulör och vi är mycket nöjda. Pålitliga, trevliga och korrekta. Läs mer
  • 2018-11-17

Linus N skrev om Uttrans Måleri AB
    Mycket bra målning. Det enda man skulle kunna göra bättre är en tydligare kommunikation. Läs mer
  • 2018-11-17

Peter B skrev om Uttrans Måleri AB
    Ommålning hus. Det fungerade bra, lite dåliga på att kommunicera bitvis. Dock blev det bra i slutändan. Målning blev bra gjord, vi är nöjda. Läs mer
  • Lena W

2018-11-16

Lena W skrev om Uttrans Måleri AB
    Utvändig målning av huset. Idel glada miner. Ett bra jobb. Vilket jag tycker att det blev. Inget att klaga på. Läs mer
  • 2018-11-16

Håkan L skrev om Uttrans Måleri AB
    Ommålning villa. Bra bemötande.
    Pålitligt, snabbt och inom offererad kostnad. Avslutande förbättringsarbete skedde utan invändningar eller extradebiteringar. Rekommenderas ! Läs mer
  • Lars H

2018-11-16

Lars H skrev om Uttrans Måleri AB
    Vi renoverade vår lägenhet. Bra pris och fint gjort. Om det var något fel gjort, var det inget tjafs om att få det omgjort. Höll också tiden som bestämts. Vi är mycket nöjda.
    Britt o Lars Holmström Läs mer
  • 2018-11-15

Bernt H skrev om Uttrans Måleri AB
    Målning av vår villa - utomhus.
    Trevligt och professionellt bemötande.
    Våra förväntningar var höga och Uttrans Måleri gjorde oss helt nöjda. Läs mer
  • 2018-11-15

Michael F skrev om Uttrans Måleri AB
    Perfekt utfört arbete, snabbt och av mycket trevlig personal. Dom hjälpte även till att montera ner vår gamla parabol och byta en trasig lampa monterad högt upp för övervakning. Fick dessutom dela upp betalningen på två gånger. REKOMMENDERAS!!! Läs mer

Ali R skrev om Uttrans Måleri AB
    Tapeteseringen av lägenheten och vi fick väldigt bra bemötande . Dem genomförde jobbet på väldigt bra sätt .
    Jag skulle rekomendera dem gärna . Läs mer

Hans L skrev om Uttrans Måleri AB
    Ett kvalitetsarbete som utfördes snabbt och smidigt till ett bra pris. Jag är mycket nöjd och kan verkligen rekommendera Uttrans Måleri. Läs mer

Malin R skrev om Uttrans Måleri AB
    Bra kommunikation och lätta att samarbeta med. Vi är nöjda med jobbet de gjorde hos oss. Fasad- och fönstermålning. Läs mer

Åsa G skrev om Uttrans Måleri AB
    Bra genomfört arbete av trevliga målare. Läs mer
  • Eva R

2018-10-22

Eva R skrev om Uttrans Måleri AB
    Värsta upplevelsen vi haft, kladd överallt, på takpannor, husgrund, veranda och trädgård. Mkt slarvigt målat, och inte två gånger på alla ställen( som utlovats). Däremot målades ett plåttak med falurödfärg?som inte var beställt. Däremot så ”glömde” man ställen som skulle ha målats. Förstörde sju glasrutor som de skulle byta men detta gjordes så taffligt att en annan firma fick göra om.
    Varnar för denna firma Läs mer
    2018-10-24 Uttrans Måleri svarar Eva R
    Obs viktigt!

Hela detta jobb lejde vi bort i sin helhet till ett måleriföretag som heter Tropican Team, pga att både jag ( Johnny) och Tomas var lediga.
    Så vi hade ingen möjlighet att kontrollera resultatet.
    Det uppstod missförstånd mellan kunden och arbetsledaren Josef Magda.
    Det bör dock tilläggas att kunden hade helt orealistiska krav på Josef.
    Vi beklagar abslout att det blev missförstånd mellan parterna.
    Kunden blev rikligt kompenserad av Josef ngt som kunden verkar ha glömt med tanke på omdömet.
    Vänligen se våra andra omdömen här på reco, på jobb som vi själva utfört .

Mvh Johnny Pedersen
  • Helena M

2018-10-17

Helena M skrev om Uttrans Måleri AB
    Det blev en mycket trevlig upplevelse att anlita Uttrans Måleri! Trevliga, professionella och höll allt de lovade. Passade de tider vi kommit överens om, något vår familj haft extremt dåliga erfarenheter av med andra hantverkare. Kan helt enkelt varmt rekommendera denna firma. Tapetseringen var i toppklass. /Familjen Mac Läs mer
  • 2018-05-02

Karin L skrev om Uttrans Måleri AB
    Väl utfört jobb, supertrevliga och snabba! Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Poyan K

2018-04-04

Poyan K skrev om Uttrans Måleri AB
    Duktiga, snabba och trevliga!
    Väldigt nöjd med deras arbete Läs mer
  • 2018-03-28

Ma R skrev om Uttrans Måleri AB