Alla kategorier Målare Stockholms län Botkyrka Uttrans Måleri AB

Uttrans Måleri AB

Enstabacken 10, 147 63 Uttran — Visa karta

Välkommen till Uttrans Målerientreprenad!

Vi utför måleri, både in- och utvändigt, tapetsering och även fönsterrenovering. Med drygt 30 års erfarenhet kan vi garantera att jobbet blir väl genomfört.

Goda kundrelationer är något vi lägger stor vikt vid och vi ser det som en naturlig del i arbetsprocessen. I dialog med dig som kund blir arbetet utfört på ett professionellt sätt. När vi hjälper er med måleri eller tapetsering utför vi också mindre byggarbeten och tack vare vårt breda kontaktnät kan vi även ta på oss större uppdrag.

Läs vad 35 kunder tycker om Uttrans Måleri AB

• Karin L
    Karin L skrev om Uttrans Måleri AB
    Väl utfört jobb, supertrevliga och snabba! Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Poyan K
    Poyan K skrev om Uttrans Måleri AB
    Duktiga, snabba och trevliga!
    Väldigt nöjd med deras arbete Läs mer
  • Ma R
    Ma R skrev om Uttrans Måleri AB
    Trevliga och gör bra jobb. Skickliga. Läs mer
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Uttrans Måleri AB
    Kontaktade Uttrans Måleri för målning av väggar samt snickerier och fick ett trevligt bemötande samt effektivt och proffsigt utfört arbete. Läs mer
  • Tobias S
    Tobias S skrev om Uttrans Måleri AB
    Fantastiskt nöjd med Johnny och kollegor, har använt dem två gånger och de jobbade snabbt och noggrant, rekommenderas varmt! /Tobias & Hannah Läs mer
  • Alireza R
    Alireza R skrev om Uttrans Måleri AB
    Väldigt fin bemötande och proffsig utförde jobbet, jag är väldigt nöjd Läs mer
  • Anders  P
    Anders P skrev om Uttrans Måleri AB
    Vi anlitade uttrans måleri för att renovera våran lägenhet.
    Väggar bredspacklades och målades och taken och snickerier målades också.
    Resultatet blev väldigt bra vi kan verkligen rekommendera Tomas och Johnny.
    /Anders Läs mer
  • Anna N
    Anna N skrev om Uttrans Måleri AB
    Jag tog hjälp av Uttrans måleri för invändig målning av mitt hus, samtliga rum. Tak och snickerier målades och sedan tapeter på alla väggarna.
    Resultatet blev väldigt bra, de jobbade snabbt och höll tidsplanen.
    Kan verkligen rekommendera uttrans måleri :)/ Anna Läs mer
  • Björn B
    Björn B skrev om Uttrans Måleri AB
    Utvändig målning av vår villa.

1 Det Positiva:
    Den enda av fyra begärda offerter som tydde på intresse av att utföra arbetet. Alla fyra hade anmält intresse av att offerera.
    Slutresultatet blev godkännt efter mycket insatser från min sida.
    Bra pris. Offerten var otydlig vad de tänkte göra, men sedan jag påpekat att jag inte ville ha tvättat med högtryck och att arbetet skulle göras enligt färgtillverkarens rekommendation, så var vi överens. Priset förändrades inte av detta.
    Litet extrarbete gjordes utan ytterligare debitering.

2 Det som inte var bra
    När de hade packat ihop, så visade min granskning att mycket inte var bra, rimligen inte gjort enligt överenskommelsen. Det mesta åtgärdades dock efter många påpekanden från mig.
    Det handlade om:
    -Åtgärdande av kladd
    -Åtgärdande av skador på takpannor som uppstått vid bortslipning av kladd på dessa. Åtgärdades genom spraymålning. Båda åtgärderna mycket oproffsiga enligt min mening. (Husets konstruktion gör att en del bör målas från tak).
    -Ytterligare målning av viktiga delar bl.a vindskivor, knutar och ändträ. Det handlade om ytor som rimligen inte var målade två gånger som överenskommet.
    -Att få dem att kontrollera och kommentera mina anmärkningar satt långt inne. Detta gjordes först sedan jag meddelat att jag tänkte bestrida fakturan. Då instämde de med de flesta av mina anmärkningar och åtgärdade dessa enligt ovan. Kvar blev bara min kommentar om delvis bristfälligt behandlat ändträ. Något som jag lätt kan åtgärda. Skulle behandlingen av takpannorna inte hålla måttet är det ju inte heller hela världen att byta ut några stycken.

3 Min slutsats.
    Det kan bli bra om man vet vad man vill ha gjort, kan bedöma resultatet och inte är rädd för att "gnälla". Är man inte tillräcklig nöjd med resultatet tror jag det i sista hand kan vara värt att bestrida fakturan och anlita en besiktningsman. Läs mer
    2017-10-12 Uttrans Måleri svarar Björn B
    Det var tråkigt att du upplever det så illa, det hade jag inte uppfattat. Målningen var tyvärr inte optimal före bättringsarbetena det håller jag med om. Slutresultatet blev däremot mycket bra.
  • Patrich K
    Patrich K skrev om Uttrans Måleri AB
    Jag fick hjälp med målning av lägenhet. Bra och trevligt bemötande, allt gick att lösa. Var dock lite svåra att få kontakt med ibland. Mycket prisvärt i jämförelse med andra. Upplevde slutresultatet som aningens slarvigt och lite kladd här och var, kan ha berott på tidspress. Fick dock snabbt hjälp med att rätta till det största slarvet. I det stora hela var jag nöjd! Läs mer
  • Ronny Ö
    Ronny Ö skrev om Uttrans Måleri AB
    Bemötandet från företaget har varit bra , men det är som vanligt bra att ringa och kolla att tidplanerna håller. Läs mer
  • Sylvia N
    Sylvia N skrev om Uttrans Måleri AB
    Mycket nöjd med fasadmålning av vårt hus! Snabba, proffsiga och trevliga! Trots lite sen start pga vädret, blev överenskommet arbete utfört inom tidsramen. Det var endast ett extra jobb som krävde snickare som tog längre tid. Läs mer
  • Liselotte S
    Liselotte S skrev om Uttrans Måleri AB
    Min upplevelse av Uttrans Målerientreprenad är HÖGSTA BETYG UTMÄRKT från första sekund, förmedlar refererar varmast deras tjänster vidare inom mitt nätverk grannar familj släkt och vänner, de är absolut ett team jag fortsätter att hålla kontakten med vart efter behov finns och uppstår. Uttrans Målerientreprenad har utfört målereiarbeten i min bostadrätt under maj månad år 2016 och jag kommer absolut snarast möjligt kontakta dem igen för fortsatt uppdrag med mitt renoverings- måleriprojekt. Även all administrativt ex fakturering arbete sköttes otroligt smidigt och enkelt. Mycket trevligt proffsigt team att ha att göra med de får utmärkta rekommendationer av mig som bostadsrättsinnehavare boendes i Huddinge kommun. Läs mer
  • Kaija E
    Kaija E skrev om Uttrans Måleri AB
    Fasadmålning, skärgårdshus, falurött,
    de bedömde bra, vad ska göras och gjorde det noggrant, jag har inte sett nån fuskjobb, de gjorde tom lite extra med stuprännor, lossnade dem och delvis rensade från skräp, höll tiden och inte lämnade skräp efter sig, tack Läs mer
  • Bengt P
    Bengt P skrev om Uttrans Måleri AB
    Har fungerat mycket bra, mycket nöjd med slutresultatet. Personalen som utförde arbetet var extremt noggranna. Jag kommer att vända mig till företaget vid eventuella nya renoveringar av huset. Läs mer
  • Per A
    Per A skrev om Uttrans Måleri AB
    Trevligt bemötande.
    Fasad- och fönstermålning i falurött och vitt.
    Resultatet blev som jag räknade med, bra. Läs mer
  • Maria A
    Maria A skrev om Uttrans Måleri AB
    Bra över lag . Väderleken försvårade utvändiga målningen. Läs mer
  • Thomas E
    Thomas E skrev om Uttrans Måleri AB
    Målning av husfasad.

Bra utfört arbete, arbetet blev en vecka försenat (utan att vädret var orsaken). Läs mer
  • Jenny D
    Jenny D skrev om Uttrans Måleri AB
    Vi blev väldigt nöjda med slutresultatet! Vi anlitade dem för att måla om hela vår lägenhet och det blev väldigt snyggt. De gjorde ett bra jobb och var noggranna! Kan rekommendera Uttans målerientreprenad! Läs mer
  • Jan R
    Jan R skrev om Uttrans Måleri AB
    Jag är helt nöjd med resultatet av tvätt och målning av framsidan av mitt tvåvånings radhus som Uttrans Målerientrepenad genomförde. Läs mer
  • Katarina S
    Katarina S skrev om Uttrans Måleri AB
    Vi köpte målning av fasad och fönster på villa. Bemötandet var professionellt och trevligt, och arbetet utfördes på kort tid och före planerat slutdatum för leverans. Vår uppfattning är att arbetet utfördes professionellt och vi är nöjda med resultatet. Läs mer
  • Lennart D
    Lennart D skrev om Uttrans Måleri AB
    Ommålning av villa med träfasad och putsad grund. Mycket bra bemötande och dessutom prisvärt. Läs mer
  • Gunnel G
    Gunnel G skrev om Uttrans Måleri AB
    Vi är jättenöjda med Uttrans Måleri. Inga överraskningar. Offerten stämmer alltid överrens med fakturan. Snygga jobb inget slarv.
    Alltid trevligt bemötande. Läs mer
  • Gustav G
    Gustav G skrev om Uttrans Måleri AB
    Målning av fasad på vår villa.
    Bra bemötande, men allt som utlovats kunde inte erbjudas fullt ut. Läs mer
  • Thomas H
    Thomas H skrev om Uttrans Måleri AB
    Bra måleri, kan sitt jobb utan omsvep ! Läs mer
  • Anna S
    Anna S skrev om Uttrans Måleri AB
    Trevligt bemötande vid första kontakten-
    Arbete var att måla väggar på bottenvåningen i en lägenhet
    Hantverkare var försenade, ej gjorde det dem skulle göras första dagen
    dagen två fattades hantverkare- sedan kom fler personer och snabb utförde det som skulle göras. Arbete var utfört på överenskommen tid- men det kändes att alla bara snabbade på - Läs mer
  • Anders L
    Anders L skrev om Uttrans Måleri AB
    Utvändigt måleriarbete på villa,Resultat, Utmärkt bra allt.! toppen. Läs mer
  • Petri P
    Petri P skrev om Uttrans Måleri AB
    Mycket professionellt bemötande. omålning av kök och vardagsrum. Läs mer
  • Felix L
    Felix L skrev om Uttrans Måleri AB
    Snabbt jobb, oerhört dålig städning.
    Målningen höll bra klass. Bättre koll av städning mm krävs för högre poäng Läs mer
  • Mats L
    Mats L skrev om Uttrans Måleri AB
    Trevligt bemötande, trevligt folk som gjorde ett topp-jobb.
    Fasadmålning av villa Läs mer
  • Jimmy B
    Jimmy B skrev om Uttrans Måleri AB
    Bra kom i tid gjorde noggrant arbete, lyssnade på hur kund ville , vad som skulle utföras.

Mycket nöjd Läs mer
  • Åsa Z
    Åsa Z skrev om Uttrans Måleri AB
    Väldigt bra service och väldigt bra utfört måleriarbete (utomhus måla hela huset) på utsatt tid. Läs mer
  • Daniel H
    Daniel H skrev om Uttrans Måleri AB
    Vi har använt Uttrans Månerientreprenad 3 gånger och de har aldrig gjort oss besvikna. De har utfört varje uppdrag exemplariskt och på angiven tid. Ett plus är att de är mycket trevliga att ha att göra med

Daniel Läs mer
  • Petra S
    Petra S skrev om Uttrans Måleri AB
    Vi är mycket nöjda med både arbetet och dom som målade och tyckte att det gick snabbt att åtgärda de anmärkningar som vi också hade. Läs mer
  • Björn B
    Björn B skrev om Uttrans Måleri AB
    Målning av fasad, genomfördes enligt plan trots besvärligt sommarväder=regn Läs mer

Enstabacken 10, 147 63 Uttran