Alla kategorier Målare Stockholms län Botkyrka Uttrans Måleri AB

Uttrans Måleri AB

Enstabacken 10, 147 63 Uttran — Visa karta

Välkommen till Uttrans Måleri AB!

Vi utför måleri, både in- och utvändigt, tapetsering och även fönsterrenovering. Med drygt 30 års erfarenhet kan vi garantera att jobbet blir väl genomfört.

Goda kundrelationer är något vi lägger stor vikt vid och vi ser det som en naturlig del i arbetsprocessen. I dialog med dig som kund blir arbetet utfört på ett professionellt sätt. När vi hjälper er med måleri eller tapetsering utför vi också mindre byggarbeten och tack vare vårt breda kontaktnät kan vi även ta på oss större uppdrag.

Läs vad 73 kunder tycker om Uttrans Måleri AB

• 2019-08-17

Gunilla H skrev om Uttrans Måleri AB
    Målning av hus och lång rad av bodar. Trevligt bemötande och duktiga yrkesmän. Mycket nöjd med resultatet.
    Gunilla😁 Läs mer
  • 2019-08-16

Andreas L skrev om Uttrans Måleri AB
    Ommålning av hus och garage.
    Bra bemötande under hela processen och med ett väldigt bra slutresultatet.

Kan varmt rekommenderas. Läs mer
  • Joakim Z

2019-08-15

Joakim Z skrev om Uttrans Måleri AB
    Visserligen blev det lite strul med planeringen och tider, men när det blev ordnat så var Uttran mycket bra. Underleverantören var väldigt trevlig, snabb o gjorde ett väldigt bra jobb och de små missar som alltid uppkommer när ett helt hus ska målas fixades genast till utan tjafs eller dröjsmål.

Summerat. Bra pris, bra genomfört, bra firma att anlita om man vill måla om sitt hus. Läs mer
  • 2019-08-14

Reija T skrev om Uttrans Måleri AB
    Uttrans Måleri målade fasaden av vårt hus. Service och kontakt var positivt och de gjorde ett bra jobb! De var också flexibla med små ändringar i planerna med kort varsel. Det finns lite småsaker kvar som vi får göra själv, men annars är vi mycket nöjda. Läs mer
  • 2019-08-14

Paul A skrev om Uttrans Måleri AB
    Arbetet utfördes på ett bra sätt och inom överenskommen tid. Läs mer
  • 2019-06-10

Daniel S skrev om Uttrans Måleri AB
    Snabbt utförd fasadmålning till ett bra pris. Resultatet blev bra men underarbetet kunde varit bättre på några ställen. Litet minus också till att kommunikationen mellan de som sköter admin och de som tvättar/målar inte verkar helt hundra. Eftersom jag råkade vara hemma och pratade en del själv med de som utförde arbetet orsakade det dock inga problem i slutändan. Läs mer
  • Ann W

2019-06-10

Ann W skrev om Uttrans Måleri AB
    Fasadmålning av villa. Fick företaget rekommenderat av en kollega och när vi var ett gäng hus i samfälligheten som ville måla blev Uttrans vårt val. Flexibelt och trevligt bemötande, killarna som tvättade och målade hos oss och våra grannar jobbade på i bra tempo, höll allt rent och snyggt med minimalt spill. Vi är jättenöjda! Läs mer
  • Bosse W

2019-06-09

Bosse W skrev om Uttrans Måleri AB
    Vi beställde tvättning o målning av vår tvåplansvilla. Det var två duktiga, snabba och trevliga killar som utförde arbetet. Läs mer

John L skrev om Uttrans Måleri AB
    Fasadmålning på villa - målarna snabba, duktiga, effektiva och trevliga. Pga gynnsamt väder blev jobbet klart på en vecka. De kom även tillbaka och fixade några fläckar som hamnat där de inte skulle.
    Vi rekommenderar med glädje detta företag. Läs mer

Oscar E skrev om Uttrans Måleri AB
    Lite dåliga med kommunikation. Annars super nöjd. Gick fort! Läs mer

Aulikki L skrev om Uttrans Måleri AB
    Vi köpte utomhusmålning. Det gick snabbt och blev mycket bra. Läs mer

Mary L skrev om Uttrans Måleri AB
    Måla om huset.
    Trevlig och kunnig personal. Läs mer

Marie F skrev om Uttrans Måleri AB
    Mycket effektiva och noggranna! Läs mer

Maria O skrev om Uttrans Måleri AB
    Trevligt bemötande, effektivt arbete, fint resultat och mycket prisvärt. Läs mer

Rebecka E skrev om Uttrans Måleri AB
    Anlitade Uttrans Måleri för att få hjälp med målning av väggar tak samt tapetsering.

De är snabba, trevliga och inte så dyra men lite slarviga. Dock fixar det alltid till utan snack om man påpekar något de missat.

Kan rekommendera och kommer att anlita dem igen om jag behöver. Läs mer

Peter N skrev om Uttrans Måleri AB
    Fasadmålning av nyproducerat hus.
    Ville få målningen bra då det är första strykningen.
    Resultatet blev ok/bra tillslut.
    Behövde granska utfört arbete ganska noga då det var missat/bristfälligt utfört på några ställen. Ändträt var ej målat på ganska många ställen.
    Detta rättades till omgående och utan snack.
    De var snabba på utförande och att skicka fakturan.
    Jag väljer nog en annan firma nästa gång.

//Peter Läs mer
  • 2019-01-25

Anna R skrev om Uttrans Måleri AB
    Efter utfört uppdrag har hade vi några synpunkter på arbete. Tillsammans kom vi överens om förbättringar som genomfördes till bra standard. Läs mer
  • 2018-12-11

Fredrik L skrev om Uttrans Måleri AB
    Målning innerväggar utfördes mycket bra. Trevliga och kom på utsatt tid! Läs mer
  • Ibrahim C

2018-12-11

Ibrahim C skrev om Uttrans Måleri AB
    Vi fick hjälp av målning av källsrutrymme, ca 70 kvm. Väggar och tak. Samt dammbindning. Vi är mycket nöjda.
    BF Haga Läs mer
  • 2018-12-11

Martin K skrev om Uttrans Måleri AB
    Bredspackling och målning av väggar och tak. Snabbt och bra utfört jobb. Läs mer
  • 2018-11-21

Jesper O skrev om Uttrans Måleri AB
    Målning av 2-planshus. Trevligt bemötande och duktiga målare, vi är mycket nöjda med resultatet. Dom täckte ordentligt så inget färgstänk på altan etc. Endast några små missar som vi upptäckt i efterhand men det fixade vi själva med färg som blev kvar. Rekommenderar. Läs mer

Sofia B skrev om Uttrans Måleri AB
    Uttrans måleri utförde ommålning av vårt hus. De höll ett snabbt tempo utan att tumma på kvaliten. Kan absolut tänka mig att anlita dom igen. Läs mer

Helena J skrev om Uttrans Måleri AB
    Uttrans måleri AB har målat hemma hos oss vid 2 tillfällen! Båda gångerna har vi fått ett professionellt bemötande och ett utmärkt arbete! Vi kommer abdolut att anlita dem igen! Läs mer

Charlotte D skrev om Uttrans Måleri AB
    Snabb och tydlig kommunikation. Högkvalitativt målarjobb. Tack! Läs mer
  • 2018-11-18

Eva S skrev om Uttrans Måleri AB
    Uttrans måleri gjorde ett stort ommålningsjobb på vårt hus där vi också bytte kulör och vi är mycket nöjda. Pålitliga, trevliga och korrekta. Läs mer
  • 2018-11-17

Linus N skrev om Uttrans Måleri AB
    Mycket bra målning. Det enda man skulle kunna göra bättre är en tydligare kommunikation. Läs mer
  • 2018-11-17

Peter B skrev om Uttrans Måleri AB
    Ommålning hus. Det fungerade bra, lite dåliga på att kommunicera bitvis. Dock blev det bra i slutändan. Målning blev bra gjord, vi är nöjda. Läs mer
  • Lena W

2018-11-16

Lena W skrev om Uttrans Måleri AB
    Utvändig målning av huset. Idel glada miner. Ett bra jobb. Vilket jag tycker att det blev. Inget att klaga på. Läs mer
  • 2018-11-16

Håkan L skrev om Uttrans Måleri AB
    Ommålning villa. Bra bemötande.
    Pålitligt, snabbt och inom offererad kostnad. Avslutande förbättringsarbete skedde utan invändningar eller extradebiteringar. Rekommenderas ! Läs mer
  • Lars H

2018-11-16

Lars H skrev om Uttrans Måleri AB
    Vi renoverade vår lägenhet. Bra pris och fint gjort. Om det var något fel gjort, var det inget tjafs om att få det omgjort. Höll också tiden som bestämts. Vi är mycket nöjda.
    Britt o Lars Holmström Läs mer
  • 2018-11-15

Bernt H skrev om Uttrans Måleri AB
    Målning av vår villa - utomhus.
    Trevligt och professionellt bemötande.
    Våra förväntningar var höga och Uttrans Måleri gjorde oss helt nöjda. Läs mer
  • 2018-11-15

Michael F skrev om Uttrans Måleri AB
    Perfekt utfört arbete, snabbt och av mycket trevlig personal. Dom hjälpte även till att montera ner vår gamla parabol och byta en trasig lampa monterad högt upp för övervakning. Fick dessutom dela upp betalningen på två gånger. REKOMMENDERAS!!! Läs mer

Ali R skrev om Uttrans Måleri AB
    Tapeteseringen av lägenheten och vi fick väldigt bra bemötande . Dem genomförde jobbet på väldigt bra sätt .
    Jag skulle rekomendera dem gärna . Läs mer

Hans L skrev om Uttrans Måleri AB
    Ett kvalitetsarbete som utfördes snabbt och smidigt till ett bra pris. Jag är mycket nöjd och kan verkligen rekommendera Uttrans Måleri. Läs mer

Malin R skrev om Uttrans Måleri AB
    Bra kommunikation och lätta att samarbeta med. Vi är nöjda med jobbet de gjorde hos oss. Fasad- och fönstermålning. Läs mer

Åsa G skrev om Uttrans Måleri AB
    Bra genomfört arbete av trevliga målare. Läs mer
  • Eva R

2018-10-22

Eva R skrev om Uttrans Måleri AB
    Värsta upplevelsen vi haft, kladd överallt, på takpannor, husgrund, veranda och trädgård. Mkt slarvigt målat, och inte två gånger på alla ställen( som utlovats). Däremot målades ett plåttak med falurödfärg?som inte var beställt. Däremot så ”glömde” man ställen som skulle ha målats. Förstörde sju glasrutor som de skulle byta men detta gjordes så taffligt att en annan firma fick göra om.
    Varnar för denna firma Läs mer
    2018-10-24 Uttrans Måleri svarar Eva R
    Obs viktigt!

Hela detta jobb lejde vi bort i sin helhet till ett måleriföretag som heter Tropican Team, pga att både jag ( Johnny) och Tomas var lediga.
    Så vi hade ingen möjlighet att kontrollera resultatet.
    Det uppstod missförstånd mellan kunden och arbetsledaren Josef Magda.
    Det bör dock tilläggas att kunden hade helt orealistiska krav på Josef.
    Vi beklagar abslout att det blev missförstånd mellan parterna.
    Kunden blev rikligt kompenserad av Josef ngt som kunden verkar ha glömt med tanke på omdömet.
    Vänligen se våra andra omdömen här på reco, på jobb som vi själva utfört .

Mvh Johnny Pedersen
  • Helena M

2018-10-17

Helena M skrev om Uttrans Måleri AB
    Det blev en mycket trevlig upplevelse att anlita Uttrans Måleri! Trevliga, professionella och höll allt de lovade. Passade de tider vi kommit överens om, något vår familj haft extremt dåliga erfarenheter av med andra hantverkare. Kan helt enkelt varmt rekommendera denna firma. Tapetseringen var i toppklass. /Familjen Mac Läs mer
  • 2018-05-02

Karin L skrev om Uttrans Måleri AB
    Väl utfört jobb, supertrevliga och snabba! Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Poyan K

2018-04-04

Poyan K skrev om Uttrans Måleri AB
    Duktiga, snabba och trevliga!
    Väldigt nöjd med deras arbete Läs mer
  • 2018-03-28

Ma R skrev om Uttrans Måleri AB
    Trevliga och gör bra jobb. Skickliga. Läs mer
  • Fredrik L

2018-03-21

Fredrik L skrev om Uttrans Måleri AB
    Kontaktade Uttrans Måleri för målning av väggar samt snickerier och fick ett trevligt bemötande samt effektivt och proffsigt utfört arbete. Läs mer
  • Tobias S

2018-03-21

Tobias S skrev om Uttrans Måleri AB
    Fantastiskt nöjd med Johnny och kollegor, har använt dem två gånger och de jobbade snabbt och noggrant, rekommenderas varmt! /Tobias & Hannah Läs mer
  • 2018-03-03

Alireza R skrev om Uttrans Måleri AB
    Väldigt fin bemötande och proffsig utförde jobbet, jag är väldigt nöjd Läs mer
  • 2018-03-02

Anders P skrev om Uttrans Måleri AB
    Vi anlitade uttrans måleri för att renovera våran lägenhet.
    Väggar bredspacklades och målades och taken och snickerier målades också.
    Resultatet blev väldigt bra vi kan verkligen rekommendera Tomas och Johnny.
    /Anders Läs mer
  • 2018-02-11

Anna N skrev om Uttrans Måleri AB
    Jag tog hjälp av Uttrans måleri för invändig målning av mitt hus, samtliga rum. Tak och snickerier målades och sedan tapeter på alla väggarna.
    Resultatet blev väldigt bra, de jobbade snabbt och höll tidsplanen.
    Kan verkligen rekommendera uttrans måleri :)/ Anna Läs mer
  • 2017-10-09

Björn B skrev om Uttrans Måleri AB
    Utvändig målning av vår villa.

1 Det Positiva:
    Den enda av fyra begärda offerter som tydde på intresse av att utföra arbetet. Alla fyra hade anmält intresse av att offerera.
    Slutresultatet blev godkännt efter mycket insatser från min sida.
    Bra pris. Offerten var otydlig vad de tänkte göra, men sedan jag påpekat att jag inte ville ha tvättat med högtryck och att arbetet skulle göras enligt färgtillverkarens rekommendation, så var vi överens. Priset förändrades inte av detta.
    Litet extrarbete gjordes utan ytterligare debitering.

2 Det som inte var bra
    När de hade packat ihop, så visade min granskning att mycket inte var bra, rimligen inte gjort enligt överenskommelsen. Det mesta åtgärdades dock efter många påpekanden från mig.
    Det handlade om:
    -Åtgärdande av kladd
    -Åtgärdande av skador på takpannor som uppstått vid bortslipning av kladd på dessa. Åtgärdades genom spraymålning. Båda åtgärderna mycket oproffsiga enligt min mening. (Husets konstruktion gör att en del bör målas från tak).
    -Ytterligare målning av viktiga delar bl.a vindskivor, knutar och ändträ. Det handlade om ytor som rimligen inte var målade två gånger som överenskommet.
    -Att få dem att kontrollera och kommentera mina anmärkningar satt långt inne. Detta gjordes först sedan jag meddelat att jag tänkte bestrida fakturan. Då instämde de med de flesta av mina anmärkningar och åtgärdade dessa enligt ovan. Kvar blev bara min kommentar om delvis bristfälligt behandlat ändträ. Något som jag lätt kan åtgärda. Skulle behandlingen av takpannorna inte hålla måttet är det ju inte heller hela världen att byta ut några stycken.

3 Min slutsats.
    Det kan bli bra om man vet vad man vill ha gjort, kan bedöma resultatet och inte är rädd för att "gnälla". Är man inte tillräcklig nöjd med resultatet tror jag det i sista hand kan vara värt att bestrida fakturan och anlita en besiktningsman. Läs mer
    2017-10-12 Uttrans Måleri svarar Björn B
    Det var tråkigt att du upplever det så illa, det hade jag inte uppfattat. Målningen var tyvärr inte optimal före bättringsarbetena det håller jag med om. Slutresultatet blev däremot mycket bra.
  • 2017-03-09

Patrich K skrev om Uttrans Måleri AB
    Jag fick hjälp med målning av lägenhet. Bra och trevligt bemötande, allt gick att lösa. Var dock lite svåra att få kontakt med ibland. Mycket prisvärt i jämförelse med andra. Upplevde slutresultatet som aningens slarvigt och lite kladd här och var, kan ha berott på tidspress. Fick dock snabbt hjälp med att rätta till det största slarvet. I det stora hela var jag nöjd! Läs mer
  • 2016-07-01

Ronny Ö skrev om Uttrans Måleri AB
    Bemötandet från företaget har varit bra , men det är som vanligt bra att ringa och kolla att tidplanerna håller. Läs mer
  • 2016-06-22

Sylvia N skrev om Uttrans Måleri AB
    Mycket nöjd med fasadmålning av vårt hus! Snabba, proffsiga och trevliga! Trots lite sen start pga vädret, blev överenskommet arbete utfört inom tidsramen. Det var endast ett extra jobb som krävde snickare som tog längre tid. Läs mer

Enstabacken 10, 147 63 Uttran