Alla kategorier Mäklare Skåne Malmö Våningen & Villan Våningen & Villan Malmö Dockan

Våningen & Villan Malmö Dockan

Isbergs Gata 8C, 211 19 Malmö — Visa karta

Vi på Våningen & Villan Malmö Dockan har mäklare som är specialiserade på boenden nära hav och sjö. Vårt främsta mål är att ha nöjda kunder och därför arbetar vi utifrån en affärsmodell som skräddarsyr varje bostadsaffär, vare sig du ska köpa eller sälja en bostad.

Med oss får du en enkel affär, fri från bekymmer. Dessutom ingår alltid två mervärden som flyttstädning eller homestyling när du anlitar oss. Är du intresserad av en kostnadsfrivärdering eller vill du veta var på Dockan du har dina bästa boendemöjligheter? Välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig vidare!

Läs vad 211 kunder tycker om Våningen & Villan Malmö Dockan

• Fatima A skrev om Mikaela Malmgren en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    När jag skulle sälja min lgh hade jag 1 månad på mig att flytta från Malmö till Göteborg. Jag träffade flera mäklare och de flesta kändes så desperata och på. Som om dom skulle sälja på dig en massa strunt du inte ville ha.

Men Mikaela var annorlunda. Mycket Annorlunda 💖 Hon var som klassisk musik för själen. Hon skötte allt så fint och smidigt. Sålde lägenheten för lite mer än vad hon lovade mig att hon skulle sälja den för. En dröm att ha med att göra. Läs mer
    2018-12-17 Mikaela M svarar Fatima A
    Stort tack för ditt fina omdöme Fatima! Hoppas du trivs bra i ditt nya boende :)
    /Mikaela
  • Fredrik L skrev om Mikaela Malmgren en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Väljer att "copypasta" ett mail jag skickade till Våningen & Villan efter den senaste försäljningen:

Hej Johan!

Jag och min fru har under våren genomfört en försäljning av vår lägenhet i Limhamn (och i samband med detta även köpt ett nyproducerat radhus via er). Jag fick ett mail där jag ombads besvara några frågor och samtidigt betygsätta vår upplevelse. Det är gjort, men vi vill ändå personligen rikta ett stort tack till Våningen & Villan i allmänhet samt Maria Åkerblom (då Andersson) och Mikaela Malmgren i synnerhet.

Men, för att ta det hela från början. För drygt 6 år sedan skulle vi sälja vår dåvarande bostad, även den i Limhamn. Vid det tillfället gjorde vi vår ”hemläxa” och träffade ett antal mäklare (jobbar själv med inköp/försäljning). Initialt föll valet på en annan mäklarfirma, som dessvärre inte levde upp till förväntningarna. Vi hade köpt en ny lägenhet (den vi nu har sålt) av JM och pga det då rådande marknadsläget skulle vi sannolikt behöva nyttja trygghetspaketet som JM erbjuder. För att kunna göra detta var vi ”tvungna” att vända oss till er vilket vi gjorde, och fick då träffa Maria som på ett synnerligen effektivt sätt tog sig an uppdraget och genomförde försäljningen så att vi kunde flytta till vår nya lägenhet.

Tack vare en kompetent mäklare i Maria, och en mycket bra totalupplevelse i stort med Våningen & Villan så behövde vi inte överhuvudtaget fundera på vilket mäklarföretag vi skulle använda oss av vid nästa försäljning. Då vi i höstas låg i köp/säljtankar så hade vi ganska bra kläm på vårt område och vem som var mäklare på de olika objekt som såldes, vilket var Mikaela. Jag tog därför direktkontakt med henne, och processen från första möte till överlåtelse har skötts på ett föredömligt sätt.

Dessa två försäljningar genom Våningen & Villan har präglats av lyhördhet, kompetens, effektivitet och inte minst trygghet för oss. Många kan säkert tycka att mäklararvodet är dyrt, och ja, möjligen i kronor räknat är det nog så. Men sätter man det i kontexten att det handlar om några få procent av den sannolikt största affär du kommer att göra så är det värt varenda krona att kunna luta sig mot en hög kompetens och slippa problem.

Avslutningsvis vill jag på nytt framföra vårt varmaste tack till er. Jag vill även nämna Margareta Meijer som har varit vår kontakt i köpet av radhuset, och kan inte säga annat att även den kontakten har varit en positiv upplevelse.

Trevlig helg! Läs mer
    2018-12-17 Mikaela M svarar Fredrik L
    Hej Fredrik och stort tack igen för dina fina ord, det värmer! Hoppas ni trivs bra i radhuset! :)
    /Mikaela
  • Madeleine L skrev om Mikaela Malmgren en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Penthouse Dockan

Mikaela är en mycket lugn och vänlig person med ett angenämt bemötande. Vi hade absolut känslan av att vara i goda händer. Tyvärr hade Mikaela under försäljningen semester, vilket förmodligen bidrog till att försäljningen blev nagot langdragen.
    Mikaela far av oss bästa betyg! Läs mer
  • Birgitta P
    Birgitta P skrev om Edvin Karajkovic en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Jag har sålt en bostadsrätt / 3rum o. kök , _På det allra bästa sätt , _ Förväntningar på ett bra samarbete som så också blev, _Tydlig o. bra information hela vägen "fram" _Edvin, en proffsig o. trevlig person , jag vill ge mina allra största rekommendationer om honom Vänligen Birgitta Persson Läs mer
  • Gözde Melis Ü skrev om Edvin Karajkovic en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Har Köpt en lägenhet, nöjd med allt Läs mer
  • Kerstin Margaretha J skrev om Edvin Karajkovic en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Tycker det fungerar bra, känner att vi har fått ett bra förtroende, Har köpt lägenheten på ön. Edvin håller på att sälja vårt hus, vi hoppas snart att det ska bli klart. Läs mer
  • Love B skrev om Edvin Karajkovic en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Lägenhet.

Trevligt och tillmötesgående, litet missförstånd men som grundades i välvilja.

Levde upp till allt, skulle möjligtvis kunna förklara lite mer ingående vid kontrakskrivning.

Allt som allt, mycket bra Läs mer
  • Christoffer L skrev om Edvin Karajkovic en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Engagerad och målmedveten. Utförde ett mycket gott arbete vid försäljningen av vår bostadsrätt. Läs mer
  • André Z skrev om Edvin Karajkovic en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Mycket serviceinriktad och lätt att nå. Kommunikativ och professionell. Väldigt lyhörd och lösningsorienterad. Läs mer
  • Johan K
    Johan K skrev om Edvin Karajkovic en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Jag köpte en 2a i Västra hamnen. Direkt när vi kom in i hallen så blev vi varmt välkomnande av Edvin. Vi tittade sedan runt och ställde frågor och det märktes att han var bra påläst om lägenheten då han hade svar på allt.
    Mitt betyg om Edvin är en mycket bra och kunnig mäklare Läs mer
  • Lena I
    Lena I skrev om Emil Sjöberg en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Jag ha blivit mycket bra bemött. Emil Sjöberg har varit mycket lyhörd och alltid funnits att nå. Eftersom det inte är säsong nu är jag mycket nöjd med utgången av försäljningen och jag skulle rekommendera Emil Sjöberg och Våningen o Villan i Västra Hamnen till alla jag känner. Läs mer
  • Serine A skrev om Emil Sjöberg en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Jag har köpt en lägenhet på Söderkulla via mäklaren Emil..
    Det som jag upplevde under den processen var..
    Trevligt och professionellt bemötande..
    Mäklaren håller kunden uppdaterad...
    Han är kunnig och hjälpsam...
    Jag kan rekommendera honom till andra Läs mer
  • Emma S
    Emma S skrev om Emil Sjöberg en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Köpt 2:a

Gick snabbt och lätt. Trevlig och hjälpsam. Läs mer
  • Peter E skrev om Emil Sjöberg en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Jag har sålt en liten lägenhet som jag egentligen först köpte till min dotter. Då hon inte bor i Malmö så behövde jag hjälp att bli av med lägenheten.

Emil skötte allt perfekt och var trevlig, duktig och driven.

MVH
    Peter Ekholm Läs mer
  • Klara M skrev om Emil Sjöberg en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Jag är väldigt glad över att jag valde Emil som mäklare, och hans ork att anstränga sig lite extra för att både jag som säljare och köparen skulle känna oss nöjda. Läs mer
  • Pavel R skrev om Emil Sjöberg en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Bra mäklare som gjorde allt som behövdes för att få min lägenhet såld Läs mer
  • Alexandra M skrev om Emil Sjöberg en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Emil var jättetrevlig och tillmötesgående Läs mer
    2018-10-04 Emil S svarar Alexandra M
    Lycka till med nya boendet kul att ni är nöjda!
    Johan L gillar detta
  • Anders K skrev om Emil Sjöberg en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Köpt lägheten.
    Utmärkt service och bemötande av Emil. Läs mer
  • Memet D skrev om Emil Sjöberg en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Jag sålde en lägenhet och fick bästa möjliga bemötande. Emil var alltid tillgänglig och uppdaterade mig med jämna mellanrum. Allt gick smidigt till med hela köpet. Min upplevelse av det hela var utmärkt. Läs mer
    Emil S gillar detta
  • Mohammed Nader B skrev om Emil Sjöberg en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Köpte lägenhet , bemötande var mkt bra och proffsig . Han var mkt hjälpsam. Familjen är mkt nöjd. Läs mer
  • Yvonne D
    Yvonne D skrev om Emil Sjöberg en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Sålt lägenhet på GLASBRUKSKAJEN. Emil var supertrevlig, engagerad och jag blev hela tiden informerad om allt. Kan varmt rekommendera Emil, Mikaela och våningen o villan. Efter att råkat ut för svensk fastighetsförening i fyra månader som var under all kritik är jag supernöjd. Har berättat om er och hur nöjd jag är till vänner o bekanta. Läs mer
  • Anna J skrev om Emil Sjöberg en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Mäklaren var trevlig, hjälpsam och tillmötesgående. Snabb återkoppling vid frågor. Läs mer
  • Michael K skrev om Emil Sjöberg en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Sålde vår bostadsrätt i Limhamn via Emil på Våningen och villan. Trots osäker marknad och en köpares marknad lyckades vi få till en snabb affär där både vi som säljare och köpare blev mycket nöjda. Emil är en person som man kan lita på och har hög Och positiv energi. Lokalkännedomen är ett stort plus. Kan rekommendera honom i allra högsts grad. Läs mer
  • Maria H skrev om Nina Berglund en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    -Sålt 1:a i Dockan

-Mycket nöjd med Ninas professionella bemötande

-Att Nina skulle sköta bostadsaffären från början till slut och att vi skulle få ut ett så bra pris som möjligt. Jag var mycket nöjd med Nina. Hade kanske hoppats på ett lite högre pris men är nöjd med affären. Läs mer
  • Martina D skrev om Nina Berglund en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Köpte vårt första hus via Nina. En super mäklare! Allt har känts tryggt och allting har gått smidigt till, vilket har varit viktigt för oss som första husköpare. Kan varmt rekommendera Nina! Läs mer
  • Cecilia L skrev om Nina Berglund en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Professionell och tillgänglig, överlag mycket nöjd med Ninas bemötande och hantering genom min lägenhetsaffär.

Köpt lägenhet i västra hamnen, 1:a. Läs mer
  • Charlotta I skrev om Nina Berglund en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Sålt lgh. Enormt nöjd med Nina som vår mäklare, kan inte bli bättre! Otroligt proffesionell, kunnig och trevlig! Ska vi nån gång sälja igen vill vi absolut anlita henne igen. Läs mer
  • Lule B skrev om Emil Sjöberg en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Emil hjälpte oss att sälja vår bostadsrätt. Emil är tillmötesgående, snabb och återkoppla samt förtroendegivande. Framförallt ärlig i alla situationer och förmedlade rätt och uppriktigt information till både säljare och köpare. Utöver ovanbeskrivna så är Emil mycket hjälpsam, positiv, glad och har en fantastisk förmåga att bemöta kunden på ett professionellt sätt. Tar sig tid och lyssnar aktivt... Vi är mycket nöjda med Emil Sjöberg och rekommenderar därför Emil till alla som vill och behöver det vi beskrivit. Läs mer
  • Tinny O
    Tinny O skrev om Emil Sjöberg en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Köpte en 2a på 62 kvm i Gamla Limhamn, ett vackert gammalt hus från 1920-tal med genomgående trägolv, stuckatur och välbevarande detaljer. Emil var mycket flexibel med visningstider och även återbesök där jag själv fick titta på lägenheten samt huset, gav bra information och var närvarande under för frågor men lät mig känna in lägenheten själv. Precis som man önskar! Emil var även flexibel med tid för att skriva kontrakt och gick noggrant igenom kontraktet med både mig och säljaren.

Jag kan varmt rekommendera Emil för både försäljning som köp! Läs mer
  • Ann B skrev om Emil Sjöberg en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Trevlig, punktlig, noggrann, trovärdig, lugn Läs mer
  • Lennart P skrev om Emil Sjöberg en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Bra och kundfokuserat arbete. Läs mer
  • Khalid M skrev om Emil Sjöberg en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Mycket bra service, tillgänglig, duktig mäklare. Läs mer
  • Sabina Z skrev om Mikaela Malmgren en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Vi är jättenöjda som kunder! Vi har fått det bästa bemötande man kan tänka sig och som kund efterfråga. Vi känner oss väldigt säkra som säljare tack vare Mikaela. Läs mer
  • Therese A
    Therese A skrev om Emil Sjöberg en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Väldigt service minded och hjälpsam på alla vis. Kan starkt rekommendera er att köpa bostad av Emil. Läs mer
  • Mattias J
    Mattias J skrev om Emil Sjöberg en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Professionell och extremt bemötande. Hjälpsam och tydlig. Snabb på svar och återkoppling. Läs mer
  • Lars S skrev om Nina Berglund en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Försäljningen var korrekt handlagd och vi fick tydliga svar på våra frågor. Våra kontakter med Nina Berglund har varit positiva. Läs mer
  • Jessica K skrev om Mikaela Malmgren en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Fantastiskt professionellt bemötande! Service, know-how, bra på att återkoppla och följa upp - att inte släppa dialogen, och ändå inte upplevas som ’säljande’/’snackig’’, trevlig, lugn och sansad, förtroendeingivande. Kommer att rekommendera henne vidare. Utomordentlig representant för varumärket ’Våningen & Villan’! Läs mer
  • Henrik T skrev om Nina Berglund en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Nina är duktig. Proffsig, tillmötesgående och rak. Löser problem på ett snabbt och relevant sätt. "Lagom" pushig på både säljer och köpare. Läs mer
  • Renée T skrev om Mikaela Malmgren en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Vi är mycket nöjda med Mikaela Malmgren och hennes arbete.
    Hon är smidig, sympatisk och säger vad hon tycker vilket jag tycker är väldigt bra egenskaper hos en mäklare- vare sig man ska sälja eller köpa. Dessutom är hon påläst och har erfarenhet. Läs mer
  • Lars Göran L skrev om Nina Berglund en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Snabb, effektiv och bra feed-back Läs mer
  • Karin Hallgren S skrev om Nina Berglund en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Ett bra bemötande. Nina var säljande men tog hänsyn till hur vi som kunder var. Hon kändes genuin i sitt sätt att hantera försäljningen som vi var hennes "enda" kunder fast man vet att det är fler. Läs mer
  • Thomas D skrev om Nina Berglund en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Hitills utmärkt.Affären avslutas 31/5 2018.Nina Berglund har vad jag kan bedöma levt upp till den höga förväntan man kan ställa på en fastihetsmäklare i toppklass. Läs mer
  • Ebba H
    Ebba H skrev om Nina Berglund en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Jag fick ett mycket professionellt bemötande. Hade en bra dialog - mycket öppen och entusiastisk och slutförde sitt uppdrag på ett alldeles superbt bra sätt! Läs mer
  • Göran W skrev om Nina Berglund en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Mycket professionell, smidig och tillmötesgående handläggning av hela sälj/köp processen. Läs mer
  • Lise-lott S skrev om Emil Sjöberg en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Jag fick ett mycket bra bemötande och bra info och återkoppling. Läs mer
  • Nakhon T skrev om Emil Sjöberg en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Bra trevlig och erfarna mäklare. Läs mer
  • Annika W skrev om Mikaela Malmgren en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Oerhört kompetent och lyhörd. Läs mer
  • Henrik Deichmann A skrev om Emil Sjöberg en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Bra erfarenhet med Emil och mäklarföretaget, framförallt gillar jag snabb återkoppling och kommunikation. Rekommenderer Våningen & Villan! Läs mer
  • Camilla Goldek M skrev om Mikaela Malmgren en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Snäll, ordentlig, kompetent, .ærlig Läs mer
  • Magnus L skrev om Mikaela Malmgren en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Snabb, kunnig och strukturerad mäklare. Läs mer

Isbergs Gata 8C, 211 19 Malmö