Mäklare Skåne Malmö Våningen & Villan Malmö Dockan Mikaela Malmgren
Registrerad mäklare sedan 2014
Aktiv på Reco.se sedan 2014
2017-12 - 2018-11

Läs vad 103 kunder tycker om Mikaela Malmgren

• Fredrik L sålde sin lägenhet med hjälp av Mikaela Malmgren en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Limhamn
    Väljer att "copypasta" ett mail jag skickade till Våningen & Villan efter den senaste försäljningen:

Hej Johan!

Jag och min fru har under våren genomfört en försäljning av vår lägenhet i Limhamn (och i samband med detta även köpt ett nyproducerat radhus via er). Jag fick ett mail där jag ombads besvara några frågor och samtidigt betygsätta vår upplevelse. Det är gjort, men vi vill ändå personligen rikta ett stort tack till Våningen & Villan i allmänhet samt Maria Åkerblom (då Andersson) och Mikaela Malmgren i synnerhet.

Men, för att ta det hela från början. För drygt 6 år sedan skulle vi sälja vår dåvarande bostad, även den i Limhamn. Vid det tillfället gjorde vi vår ”hemläxa” och träffade ett antal mäklare (jobbar själv med inköp/försäljning). Initialt föll valet på en annan mäklarfirma, som dessvärre inte levde upp till förväntningarna. Vi hade köpt en ny lägenhet (den vi nu har sålt) av JM och pga det då rådande marknadsläget skulle vi sannolikt behöva nyttja trygghetspaketet som JM erbjuder. För att kunna göra detta var vi ”tvungna” att vända oss till er vilket vi gjorde, och fick då träffa Maria som på ett synnerligen effektivt sätt tog sig an uppdraget och genomförde försäljningen så att vi kunde flytta till vår nya lägenhet.

Tack vare en kompetent mäklare i Maria, och en mycket bra totalupplevelse i stort med Våningen & Villan så behövde vi inte överhuvudtaget fundera på vilket mäklarföretag vi skulle använda oss av vid nästa försäljning. Då vi i höstas låg i köp/säljtankar så hade vi ganska bra kläm på vårt område och vem som var mäklare på de olika objekt som såldes, vilket var Mikaela. Jag tog därför direktkontakt med henne, och processen från första möte till överlåtelse har skötts på ett föredömligt sätt.

Dessa två försäljningar genom Våningen & Villan har präglats av lyhördhet, kompetens, effektivitet och inte minst trygghet för oss. Många kan säkert tycka att mäklararvodet är dyrt, och ja, möjligen i kronor räknat är det nog så. Men sätter man det i kontexten att det handlar om några få procent av den sannolikt största affär du kommer att göra så är det värt varenda krona att kunna luta sig mot en hög kompetens och slippa problem.

Avslutningsvis vill jag på nytt framföra vårt varmaste tack till er. Jag vill även nämna Margareta Meijer som har varit vår kontakt i köpet av radhuset, och kan inte säga annat att även den kontakten har varit en positiv upplevelse.

Trevlig helg! Läs mer
  • Madeleine L sålde sin lägenhet med hjälp av Mikaela Malmgren en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Penthouse Dockan

Mikaela är en mycket lugn och vänlig person med ett angenämt bemötande. Vi hade absolut känslan av att vara i goda händer. Tyvärr hade Mikaela under försäljningen semester, vilket förmodligen bidrog till att försäljningen blev nagot langdragen.
    Mikaela far av oss bästa betyg! Läs mer
  • Sabina Z sålde sin lägenhet med hjälp av Mikaela Malmgren en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Västra Hamnen
    Vi är jättenöjda som kunder! Vi har fått det bästa bemötande man kan tänka sig och som kund efterfråga. Vi känner oss väldigt säkra som säljare tack vare Mikaela. Läs mer
  • Jessica K köpte sin lägenhet med hjälp av Mikaela Malmgren en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Ön
    Fantastiskt professionellt bemötande! Service, know-how, bra på att återkoppla och följa upp - att inte släppa dialogen, och ändå inte upplevas som ’säljande’/’snackig’’, trevlig, lugn och sansad, förtroendeingivande. Kommer att rekommendera henne vidare. Utomordentlig representant för varumärket ’Våningen & Villan’! Läs mer
  • Renée T sålde sin lägenhet med hjälp av Mikaela Malmgren en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Dockan
    Vi är mycket nöjda med Mikaela Malmgren och hennes arbete.
    Hon är smidig, sympatisk och säger vad hon tycker vilket jag tycker är väldigt bra egenskaper hos en mäklare- vare sig man ska sälja eller köpa. Dessutom är hon påläst och har erfarenhet. Läs mer
  • Annika W sålde sin lägenhet med hjälp av Mikaela Malmgren en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Limhamn
    Oerhört kompetent och lyhörd. Läs mer
  • Camilla Goldek M köpte sin lägenhet med hjälp av Mikaela Malmgren en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Snäll, ordentlig, kompetent, .ærlig Läs mer
  • Magnus L köpte sin lägenhet med hjälp av Mikaela Malmgren en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Dockan
    Snabb, kunnig och strukturerad mäklare. Läs mer
  • Jan M köpte sin lägenhet med hjälp av Mikaela Malmgren en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Limhamn
    Vänlig och närvarande, lyssnade när man frågade om något. Läs mer
  • Peter A köpte sin lägenhet med hjälp av Mikaela Malmgren en del av Våningen & Villan Malmö Dockan
    Västra Hamnen
    Utmärkt! Läs mer