Johan Linde
en del av Våningen & Villan Malmö

Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Att möta och se människors behov och se deras drömmar förverkligas.

Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Jag har lång och bred erfarenhet och ett stort nätverk, där drivet fortfarande finns i solklart fokus för att nå fram till lyckade bostadsaffärer. Jag är även en nyfiken, engagerad, inlyssnande och lösningsorienterad mäklare.

Vad gör du helst på fritiden?
En mix av det mesta! Men att utforska världen och att träna står högt på listan. Dock är drivet till att förmedla bostäder och leda organisationen alltid i första rummet.

Vad vet vi inte om dig?
Att jag ridit i yngre dagar och tävlat i hästhoppning.
Mariedalsvägen 45
217 45 Malmö — Visa karta

Vad tror Johan att er bostad är värd i dagsläget?

Ange ditt postnummer för en kostnadsfri värdering

Läs vad 55 kunder tycker om Johan Linde

• Karin I
    Karin I skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Aldrig träffat honom, både visning, budgivning och kontraktsskrivning sköttes av en annan mäklare vilket kändes sådär om jag ska vara ärlig. Gav oss känslan att vårt köp inte var viktigt nog för Johan att sköta själv. Läs mer
    2018-10-04 Johan L svarar Karin I
    Hej Karin! Tack för din feedback. För varje förmedling är det av vikt att våra kunder skall få bästa tänkbara service och Ert köp har biträtts av en kollega just för att Ni inte skall få sämre servicenivå då jag även har VD-rollen i företaget. Det är min förhoppning att Ni fått den information och det stöd som en bostadsaffär skall innehålla och du är varmt välkommen att återkomma till mig personligen givetvis och ger gärna ett omdöme till den mäklaren Ni hade kontakt med. Med hopp om att få välkomna Er igen. Johan Linde
  • Fredrik A
    Fredrik A skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Perfekt bemötande och väldigt bra service. Läs mer
    2018-10-03 Johan L svarar Fredrik A
    Tack för fint omdöme och kul att du känner dig nöjd med tjänsten Fredrik. Vi ses framöver igen! Mvh Johan
  • Wiveca T
    Wiveca T skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Johan Linde var ansvarig mäklare men jag träffade honom aldrig. Läs mer
    2018-10-03 Johan L svarar Wiveca T
    Hej Wiveca. Det stämmer, utskicket skulle gått från min kollega Michaela Thulin det kom av misstag från mig men Ni får gärna givetvis ge Michaela ett omdöme och Ni är alltid välkomna åter oavsett. Med hopp om att ses. Johan Linde
  • Lillemor F
    Lillemor F skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Johan är som en mäklare skall vara. Behöver jag någongång en mäklartjänst kommer jag att anlita honom. Läs mer
    2018-10-03 Johan L svarar Lillemor F
    Hej Lillemor. Tack för ditt fina omdöme och hoppas att Ni njuter vidare av livet både hemma och i Spanien. Allt gott till Er båda, Ni är alltid välkomna åter. Med hopp om en härlig höst / Johan
  • Torgny S
    Torgny S skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Allt var topp av Johan och hans personal.
    Torgny Läs mer
    2018-10-03 Johan L svarar Torgny S
    Torgny hoppas Ni trivs uppe på toppen och kommit i ordning. Kikar gärna förbi en dag givetvis. Allt gott, Johan
  • Camilla Jessica R
    Camilla Jessica R skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Vi har under många år anlitat Johan Linde som mäklare, detta med enastående resultat. Hans engagemang och kompetens och inom området gör att vi kommer välja honom även vid nästa bostadsförsäljning. Läs mer
    2018-10-01 Johan L svarar Camilla Jessica R
    Tack för ännu ett förtroende Camilla. Det glädjer mig att höra. Mvh Johan
  • Annelie A
    Annelie A skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Johan var kanon mot mig!! .toppen !! Förstående o hjälpsam.10 poäng!! Läs mer
    2018-10-01 Johan L svarar Annelie A
    Varmt välkommen åter Annelie! Lycka till med nya boendet och nya livet. Mvh Johan
  • Lydia K
    Lydia K skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Sålt hus.
    Mäkleriet överlämnades till kollega som inte alls var insatt i huet och detaljerna. Många samtal och frågor.
    Bokade staging vilket var en total katastrof.
    Möbler och föremål som levererades var direkt loppisfynd. Bestämdes att dessa skulle returneras och stagingen avbokades.
    Försäljningen gav oss en klump i magen, av den anledningen - vem sida stod mäklaren på?!?! Läs mer
    2018-10-01 Johan L svarar Lydia K
    Hej Lydia! Det gör mig och oss givetvis ledsna att läsa din upplevelser och vi tar feedbacken till oss även om vi såklart ville göra en tydlig upgrade av stylingen så förstår vi och respekterar Ert val givetvis och internt jobbar vi för att höja oss i alla led och ser feedback som ett nödvändigt och viktigt verktyg på resan dit.
    Det är vår förhoppning att Ni båda är nöjda med slutpriset som nog ändå blev rekord för området och att vi framgent får visa att vi finns tid helhjärtat även för Er.
    I den specifika affären fanns det flera budgivare involverade som önskade avslut och av erfarenhet vet vi att det kan kännas att man blir pressad. Jag kommer även att ringa dig personligen för att få tydlighet i det inträffade. Mvh Johan
  • Malin Soldelid A
    Malin Soldelid A skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Sålde vårt hus på Djupadal, Limhamn.
    Väldigt nöjda! Entusiastisk mäklare som alltid var tillgänglig per mail eller telefon. Hela affären gick smidigt med en bra grundplan. Läs mer
    2018-10-01 Johan L svarar Malin Soldelid A
    Kul att höra Malin och kul att ni hittat nytt nu med! Varm hälsning Johan
  • Britt Marie Elisabeth D
    Britt Marie Elisabeth D skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Vi har både sålt och köpt hus och lägenheter genom Johan på Våningen och Villan Malmö. Allt har fungerat toppen och Johan är verkligen en helt fantastisk mäklare, som jobbar snabbt, återkopplar och är seriös genom hela affären! Vi har rekommenderat Johan till många och alla är lika nöjda som vi. Läs mer
    2018-10-01 Johan L svarar Britt Marie Elisabeth D
    Marie , alltid en glädje att hjälpa familjen och era vänner. Vi hörs snart igen, allt gott Johan
  • Char D
    Char D skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Jag kunde inte anlitan en bättre mäklarfirma. De sätter kunden i fokus och levererar utöver förväntan. Jag kan fortfarande tänka hur imponerad jag var av deras service, hur fotografen ansträngde sig långt över det jag kunde förvänta mig, dekoratörernas talang, tillgängligheten och tjänstvilligheten hos både Johan Linde och hans kollega Mikaela Malmgren. Jag kan på det varmaste rekommendera dem båda och hade inte gått till någon annan firma om jag skulle göra om det idag. Broschyren de producerade var ursnygg och heltäckande. Läs mer
    2018-10-01 Johan L svarar Char D
    Vilken fin feedback, än en gång STORT tack och lycka till med nya lyan!
  • Peter P
    Peter P skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    2st lägenheter i malmö o lund

Professionell snabbtänkt
    Med stor nöjdhet sålde han våra lägenheter
    Den ene innan visning den andra efter 1 visning Läs mer
    2018-10-01 Johan L svarar Peter P
    Ett sant nöje att vara Er mäklare. Kanske det blir tredje gången gillt då? Med hopp om en härlig höst, Johan
  • Zoran K
    Zoran K skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Sålt villa. Snabbt o supereffektivt bemötande och service på högsta nivå. Läs mer
    2018-10-01 Johan L svarar Zoran K
    Kul att Ni är nöjda, lycka till och så ses vi framöver såklart Zoran. Allt gott, Johan
  • Philip K
    Philip K skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Har aldrig träffat Johan Linde Läs mer
    2018-10-01 Johan L svarar Philip K
    Hej Philip! Tack för ditt svar, tror det gått en förfrågan av misstag i så fall till dig men du är välkommen oavsett i framtiden. Mvh Johan Linde
  • Karin H
    Karin H skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Fastighetsförsäljning:

Mycket bra bemötande samt ett etiskt och effektivt förhållningssätt .
    Hög kvalité i alla led! Läs mer
    2018-09-28 Johan L svarar Karin H
    Stort tack för förtroendet Karin och det glädjer oss att Ni upplever kvalitén i alla led. Stort lycka till med nya boendet. Mvh Johan Linde
  • Håkan T
    Håkan T skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Sålt brf. Bästa firman😊😊trevligt bemötande. Feedback hela tiden. Bjuden på champagne 0%😊vid kontraktskrivning . Läs mer
    2018-09-28 Johan L svarar Håkan T
    Hej Håkan. Feedback är en framgångsfaktor och tack för att vi fick hjälpa Er på resan till en ny drömvåning. Lycka till på Ribersborg!
    Och självklart skall det finnas alkoholfritt bubbel med såklart. Allt gott, Johan Linde
  • Per-Anders L
    Per-Anders L skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Sält lokal (BRF)

Bra attention i en trots allt liten affär med mycker strul med externa parter Läs mer
    2018-04-24 Johan L svarar Per-Anders L
    Tack för din feedback. Oavsett storlek på affär anser vi det av vikt att hålla fokus och vara målorienterad och slutet gott allting gott. Varmt välkomna åter! Bästa hälsningar Johan
  • Eva M
    Eva M skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Jsg har köpt en lokal.

Jag är mycket nöjd med det bemötande och den snabba respons jag fått på mina frågor/ funderingar som uppkommit under köpprocessen.
    Avslut och all administrativ hantering sköttes exelent!

Jag rekommenderar Johan Linde och Våningen & Villan till alla som går i sälj/ köptankar. Läs mer
    2018-04-23 Johan L svarar Eva M
    Stort tack Eva och kul att du uppskattar respons och feedback. Välkommen åter!
  • Alexander R
    Alexander R skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Johan är karismatisk och professionell i sitt agerande och vi är väldigt nöjda med insatsen från Johan och hans team.
    Johan har från dag 1 levt upp till vår förväntan och långt däröver, även under processen har vi fått stöd och hjälp som kan behövas. De har sett till vårt behov och tagit uppdraget till en nivå vi inte förväntade oss.

Stort tack Våningen och Villan! Läs mer
    2018-04-23 Johan L svarar Alexander R
    Vilket fint omdöme, vi sträcker på oss och tackar även för att Ni rekommenderat oss vidare. Stort lycka till med det nya boendet till hela familjen.
  • Lennart B
    Lennart B skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Snabb respons. Proffsigt agerande. Läs mer
    2018-02-21 Johan L svarar Lennart B
    Tack för din feedback Lennart! Mvh Johan Linde
  • Lisen H
    Lisen H skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Oerhört erfaren och professionell. Allt gick väldigt smidigt både vid köp och försäljning. Jag rekommenderar Johan till alla jag känner. Läs mer
    2018-02-11 Johan L svarar Lisen H
    Superkul att Ni är nöjda Lisen och så fint Ni skapat Ert drömhus dessutom! Tack för att du rekommenderar oss vidare. Allt gott Johan
  • Johan H
    Johan H skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Professionellt, engagerat och pådrivet. Vi är väldigt nöjda. Läs mer
    2018-02-11 Johan L svarar Johan H
    Kul att höra Johan, tveka inte att höra av Er om Ni har frågor eller funderingar framöver givetvis och lycka till med det nya.
  • Marie L
    Marie L skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Alltid tillgänglig.
    Serviceminded
    Seriös Läs mer
    2018-02-11 Johan L svarar Marie L
    Fint omdöme, jag tackar ödmjukast Marie och vi gör säkert en bostadsresa tillsammans snart igen. Tack än en gång. Hilsen Johan
  • Joakim L
    Joakim L skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Mötet med Johan har alltid varit positivt och ett extremt professionellt aggerande
    Johan lever upp till alla mina förväntningar som man kan önska från en mäklare Läs mer
    2018-02-11 Johan L svarar Joakim L
    Det gör mig verkligt glad Joakim att du upplever det så. Vi ses och hörs snart igen. Med vänlig hälsning Linde
  • Jessica E
    Jessica E skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Johan Linde är en oerhört duktig och professionell mäklare! Han skräddarsyr lösningar som passar just för den kunden. Johan tar ansvar för hela försäljningsprocessen och man behöver inte tänka på någotinh längs vägen. Jag har sålt 3 hus och i samtliga har Johan varit mäklare. Lika bra och professionellt varje gång. Läs mer
    2018-02-11 Johan L svarar Jessica E
    Tredje gången gillt och nästa gång kanske det helt enkelt blir i huvudstaden? Oavsett är du alltid lika välkommen tillbaka Jessica. Hälsning från Kungsholmen
  • Pernilla J
    Pernilla J skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Professionell, bra bemötande och ett stort engagemang. Levde helt upp till de förväntningar som jag hade som kund. Läs mer
    2018-02-11 Johan L svarar Pernilla J
    Pernilla lycka nu till med flytten och visst kommer huset bli fint när det står klart! Många varma hälsningar
  • Elias B
    Elias B skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    OUTSTANDING Läs mer
    2018-02-07 Johan L svarar Elias B
  • Susanne P
    Susanne P skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Mycket proffsigt bemötande o upplägg. Inlyssnande och tillmötesgående. Bra värderingar. Otroliigt bra närvaro o återkoppling. Mkt bra feedback när läge för beslut att ta bud. Provat många mäklare men Johan är den enda som uppfyllt mina krav. Goda förtjänster båda affärerna. Teamet bakom suveränt rred texter, bilder, styling. Johan är one of a kind kanske inte passar alla men för mig den allra bästa o trevligaste. Läs mer
    2018-02-07 Johan L svarar Susanne P
    Susanne vilken feedback. Det sporrar oss att göra allt och än lite till och kul att du också nämner att det handlar om teamwork. Vi ses framöver och tveka aldrig att höja handen vid minsta fråga eller undran. Sällan längre än ett mail, sms eller klassiskt samtal bort.

Allt gott och hälsa hela familjen , Mvh Johan
  • Veste R
    Veste R skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Snabbt pofesionellt bemötande. Läs mer
    2018-02-07 Johan L svarar Veste R
    Veste ett dant nöje och vi hörs och ses framöver. Än en gång , tack för förtroendet!
  • Erik F
    Erik F skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Ett Dygnet runt engagemang. Med precision och känsla i alla bedömningar och värderingar. Återkommande förtroende och inte minst trygga rekommendationer. Uppföljning och feed back en uppskattad styrka. Läs mer
    2018-02-07 Johan L svarar Erik F
    Erik alltid ett nöje och ser fram emot framtida samarbete med dig och de dina. Allt gott Johan
  • Pernilla H
    Pernilla H skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Johan är alltid proffsig, entusiastisk och effektiv. Jag har både köpt och sålt via honom och återkommer alltid! Läs mer
    2018-02-07 Johan L svarar Pernilla H
    Tack för ditt fina omdöme Pernilla och tack för att du alltid återkommer allt sedan starten av Våningen & Villan. Snart 20 år .....
  • Joanna L
    Joanna L skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Good! Quick and decisive. Always answers the phone or calls back immediately. Läs mer
    2018-02-07 Johan L svarar Joanna L
    Glad you appriciate me being quick Joanna! Looking forward meeting u again. Best regards Johan
  • Bengt R
    Bengt R skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Johan Linde är okay en engagerad och handlingskraftig person. Medarbetare saknar mycket Läs mer
    2018-02-07 Johan L svarar Bengt R
    Bengt feedback är alltid superviktigt, jag återkopplar till dig för att lyssna hur vi alla kan bli bättre givetvis. Mvh Johan
  • Tomas S
    Tomas S skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Johan Linde, The one and onley.

Affärsmässig, trevlig, kunnig, alltid nåbar och kan göra avslut.

Sveriges bästa mäklar enligt många andra kunder.

MVH

Tomas Swenson
    0708-65 67 03 Läs mer
    2018-02-07 Johan L svarar Tomas S
    Tomas, stort tack för din feedback och förståelse vad som särpräglar mäkleri. Lycka till framöver och vi möts igen! Mvh Johan Linde
  • Henrik Deichmann A
    Henrik Deichmann A skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Snabb och duktig mäklare, rekommenderar varmt! Läs mer
    2018-02-07 Johan L svarar Henrik Deichmann A
    Tack för att jag fick förnyat förtroende när det var dags att flytta än en gång Henrik.
  • Linda S
    Linda S skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Johan Linde och Våningen & Villan gjorde försäljningen av min sons brf i Lund, enkel och smidig! Trevligt bemötande av hans personal i Lund och av Johan själv som mötte upp för värdering i lägenheten. Allt gick korrekt till och jag är mycket nöjd! Läs mer
    2018-02-07 Johan L svarar Linda S
    Tack för din fina feedback Linda, än en gång ett sant nöje att få göra affär med familjen. Varmt välkomna åter till oss.
  • Catharina V
    Catharina V skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Enligt min uppfattning är Johan Linde Malmös absolut bästa mäklare. Han är proffsig, serviceminded och väldigt kunnig. Han har en förmåga att få till en deal som gör både säljare och köpare nöjda. Läs mer
  • Margareta M
    Margareta M skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Mycket god erfarenhet. Trevlig och älskvärd med gott skratt. Läs mer
  • Ari D
    Ari D skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Fastighetsmäkleri, vi köpte en lägenhet.
    Mycket trevligt bemötande. Hörsam för behoven som ledde till affären.
    Snabb och effektiv. Rekommenderas. Läs mer
  • Anne Q
    Anne Q skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Engagerade , trevliga och tillmötesgående.
    Realistiska och håller en rak kommunikation med dig som både säljare och köpare. Känns proffsiga rakt igenom. Läs mer
  • Oliver L
    Oliver L skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Vi blev bemötta av Maria Andersson på ett mycket bra sätt, det är även hon som skött hela affären och varit mycket flexibel och tillmötesgående. Läs mer
  • Maria A
    Maria A skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Min son köpte en bostad, jag var inblandad i köpet som
    "borgenär" för lånet. Min kontakt med mäklaren har jag
    upplevt som positiv, hon var mycket vänlig och hjälpsam! Läs mer
  • Charlotte J
    Charlotte J skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Bra i det stora hela. Kände att de ville sälja till vilket pris som helst, lyssnade inte på oss säljare Läs mer
  • Sigrid S
    Sigrid S skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Professionellt och personligt bemötande
    Bättre än så här kan det inte bli:-D Läs mer
  • Magnus S
    Magnus S skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    En fantastisk och professionell mäklare. Läs mer
  • Charlotta S
    Charlotta S skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Johan Linde är en mycket engagerad, iderik och kompetent mäklare. Han är påläst och de gånger jag har haft kontakt med honom så har han alltid gjort ett bra jobb, över mina förväntningar. Han återkommer alltid snabbt och svarar utförligt och kan han inte hjälpa med det man frågar efter så har han föreslagit vem som kan området bäst. Min första lägenhet som jag köpte i Malmö, köpte jag av Johan. Sedan dess har jag anlitat honom för samtliga försäljningar (2stk) och även hjälp till att hitta nytt boende. Jag kan absolut rekommendera Johan som mäklare! Läs mer
  • Ellen C
    Ellen C skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Bra och kunnig mäklare som guidade från visning till köp på ett bra sätt. Kunde önskat lite mer kunnighet och hjälp då problem med fel uppstod någon vecka efter köp. Läs mer
    2014-11-07 Johan L svarar Ellen C
    Hej Ellen! Tack för ditt fina omdöme. Givetvis finns vi till i förlängningen och behöver du reda ut frågetecken vidare så bara hör av dig.
  • Christel L
    Christel L skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    A perfectly executed campaign!

I wanted to take this opportunity to thank you for your very professional approach to selling our house. Everything has gone extremely smoothly in large part to how you both handled things from start to finish. We are very pleased.

Best regards,
    Christel & Sean-Mun Liang Läs mer
  • Yngve L. S
    Yngve L. S skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Om Johan tycker vi, både jag och hustru min.
    Det är grabben med GO. Läs mer
  • Malin L
    Malin L skrev om Johan Linde en del av Våningen & Villan Malmö
    Johan är tydlig, ärlig, rak och lätttillgänglig i affärer. Han är mycket duktig på att nå uppsatt mål och komma till avslut. Johan är mycket professionell i sin yrkesroll. Läs mer
Johan Dahlgren
Michaela Thulin