Mäklare Skåne Malmö Våningen & Villan Malmö Patrik Truedsson
Patrik Truedsson
Registrerad mäklare sedan 2004
Aktiv på Reco.se sedan 2015
2018-07 - 2019-06
Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Jag brinner för mitt arbete och har förmågan att få ut det där lilla extra ur varje försäljning. Jag får lätt förtroende hos både köpare och säljare på grund av min stora kunskap om bostadsmarknaden, juridik och min gedigna försäljningserfarenhet.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Jag är uppvuxen i Malmö och har arbetat framgångsrikt i branschen i 16 år varav 14 år som registrerad mäklare och förmedlar både bostadsrätter och villor i Malmö och sydvästra Skåne.

Vad gör du helst på fritiden?
Cyklar mountainbike, spelar padel och reser. Läs mer

Läs vad 45 Läs vad Patrik Truedsson

• Nikolina G sålde sin lägenhet med hjälp av Patrik Truedsson en del av Våningen & Villan Malmö

2019-01-07

Södertorp
    Jag har sålt bostad på Konsultgatan 10. Jag tycker att Patrik är fantastisktbra mäklare. Mvh Nikolina Läs mer
    2019-01-08 Patrik T svarar Nikolina G
    Tack för den fina rekommendationen Nikolina!

Mvh Patrik
  • Mona S köpte sin lägenhet med hjälp av Patrik Truedsson en del av Våningen & Villan Malmö

2019-01-06

Södertorp
    Köpt bostad, Bostadsrätt 2 rum, bra bemött, snabb hantering, bra återkoppling, Läs mer
    2019-01-07 Patrik T svarar Mona S
    Tack för rekommendationen Mona!

Med vänlig hälsning, Patrik
  • Sardar Saad R köpte sitt hus med hjälp av Patrik Truedsson en del av Våningen & Villan Malmö

2019-01-06

Oxie Kyrkby
    Köpt en radhus. Han var inte på sin bästa den visning dag men efter detta var det helt ol. Läs mer
    2019-01-06 Patrik T svarar Sardar Saad R
    Hej!
    Tack för er bedömning.
    Hoppas att ni trivs i ert hus.

Med vänlig hälsning, Patrik
  • Rolf Gunnar O sålde sitt hus med hjälp av Patrik Truedsson en del av Våningen & Villan Malmö

2019-01-05

Oxie Kyrkby
    Vi sålde ett radhus i Oxie. Det hela fungerade mycket bra, trevligt bemötande och snabbt agerande som resulterade i en affär som vi var nöjda med. Vi kan rekommendera Våningen och Villan och Patrik Truedsson. Läs mer
    2019-01-05 Patrik T svarar Rolf Gunnar O
    Tack för det fina omdömet Rolf!
    Med vänlig hälsning, Patrik
  • Lars E sålde sin lägenhet med hjälp av Patrik Truedsson en del av Våningen & Villan Malmö

2019-01-04

Dammfri
    Sålt etta på Pilåkersvägen Malmö
    Mycket bra mottagande av mäklaren
    Förväntningarna uppfylldes, men vi hade hoppats på budgivning och högre pris, såklart.
    Sammanfattning, klart mer än ok Läs mer
    2019-01-04 Patrik T svarar Lars E
    Tack för det fina omdömet Lars och god fortsättning!

Hälsningar Patrik
  • Linda M köpte sin lägenhet med hjälp av Patrik Truedsson en del av Våningen & Villan Malmö

2019-01-03

Dammfri
    Jag köpte min första bostadsrätt genom vången och villan, och hade Patrik som mäklare. Patrik var svår att få tag i för att boka en visning. När han väl ringer upp säger han att han hade en visning igår som jag kunde ha gått på! Vi bokar en tid två dagar senare. Samma dag lägs det bud på lägenheten och Patrik ringer upp och frågar om jag fortfarande är intresserad då priset har stigit.

Patrik kommer några minuter sent till visningen. Han kunde inte svara på mina frågor utan hänvisade till hemsidan eller årsredovisningen. När jag sedan la bud blev han en gnutta mer engagerad och ringde upp och svarade på en av mina frågor.

När han fått lånelöfte skickat till sig och vi pratar om kontraktsskrivning frågar jag om jag ska betala handpenningen redan, Patrik ifråga sätter mig och säger ” ja har du inte de pengarna eller? ” jag förklarar att det är första bostadsrätten som jag ska köpa och vet inte hur det går till och eftersom det är inflytt först 5 månader senare undrar jag.
    Vi rings upp igen senare och ännu en gång ifråga sätter Patrik om jag har pengarna till handpenningen eller inte.

När vi väl ses på kontoret för kontraktsskrivning har någon lagt ett högra bud. Jag budar över och Patrik visar väldigt uttrycksfullt ansiktet att han tycker att det är ett lågt bud. Säljaren accepterar och sedan tar det ca 45 minuter för Patrik att göra klart kontraktet.

Under kontrakt ställer jag en fråga och Patrik blir märkbart irriterad /arg och ger mig en utskällning om hur fel jag har. Återigen ifråga sätter han mig om jag har pengarna för handpenning när jag frågar om jag ska vänta in tills min pappa har skickat in ett papper till honom för jag för över pengarna. Som sagt är det första gången jag köper en bostadsrätt och har därmed inte så bra koll på hur allt går till.

Patrik levde absolut inte upp till mina förväntningar och jag aldrig blivit så ifrågasatt om jag har pengar eller inte. Jag förväntade mig en mäklare som skulle kunna svara på mina frågor i en trevlig ton, hjälpa och förklara om jag ansåg något var otydlig. Läs mer
    2019-01-04 Patrik T svarar Linda M
    Hej Linda! Tråkigt att du fick denna uppfattning och hoppas att du tycker att avslutet på affären kommer att vara en bättre upplevelse.

Så här var det;
    Lägenheten hade legat ute på marknaden/internet i 11 dagar och under den tiden hade jag haft tre bokningsbara visningstillfällen på lägenheten. Den senaste avslutades 45 min innan, samma kväll du skickade ett mejl till mig att du önskade komma på visning. Anledningen till att det tog tid att kontakta dig var att jag hade en pågående budgivning på lägenheten och ett omfattande antal kunder från visningarna som skulle kontaktas dagen efter (totalt 40 st hade varit på visningarna) parallellt med möten och visningar. Jag erbjöd mig att visa lägenheten för dig nästkommande dag därefter, vilket passade säljaren. Den dagen hade budet gått upp 75.000 kr över utgångspriset och det budet var villkorat med kontraktsskrivning samma dag och därför var jag tvungen att säkerställa att du fortfarande var intresserad av lägenheten utifrån den nu högre budnivån så att vi inte skulle spilla varandras tid med en visning.

Anledningen till att jag var några minuter sen var att det inte fanns några p-automater på Köpenhamnsvägen i närheten av lägenheten utan de var placerade på Bellevuevägen så det tog tid att gå dit för att lösa en biljett och gå tillbaka.
    Jag minns inte vilka frågor du ställde och jag brukar vara påläst men har jag hänvisat till årsredovisningen på vår hemsida så kan det ha varit djupgående frågor om föreningens ekonomi som man som spekulant får analysera och som ingår i undersökningsplikten.

Beklagar om du kände att jag ifrågasatte om du hade handpenning men du sa att du studerade, du hade medlåntagare på ditt
    lånelöfte och då tog jag även upp kravet på att du behövde borgensman för att bli godkänd i bostadsrättsföreningen och det var det pappret jag väntade på. Det ingår i mitt arbete att säkerställa att affären blir så smidig som möjligt för alla parter.

Ja det tog lite tid att få ihop kontraktet sen eftersom jag inte lagt in dina personuppgifter, slutpris etc. än pga att ett bud från en annan spekulant kommit in när du var på väg till kontoret. Jag behövde då avbryta kontraktsförberedelsen och istället diskutera den uppkomna situationen med säljaren.
  • Annika Charlotta L sålde sitt hus med hjälp av Patrik Truedsson en del av Våningen & Villan Malmö

2019-01-03

Väster
    Jag har sålt min villa i Eslöv. Patrik var professionell, inlyssnande och gav ett mycket trevligt intryck. Han var rak och tydlig och vi kunde tillsammans redan från första kontakt lägga upp försäljningen. Han levde upp till mina förväntningar i hela processen. Hans raka stil med fokus på en just snabb affär utifrån en realistisk bild av marknaden passade mig perfekt. Han hade en god kunskap om både marknaden och typ av hus och hur vi skulle sälja huset. Kände mig delaktig i varje moment och jag känner att vi hittade helt rätt köpare till huset. Övrig personal som jag träffade stylister, fotograf mfl reagerade positivt när de hörde att det var Patrik som var mäklare och bekräftade min bild av Patrik och att jag verkligen valt rätt mäklare. Kan verkligen rekommendera Patrik till andra. Läs mer
    2019-01-03 Patrik T svarar Annika Charlotta L
    Tack för det fina omdömet Annika och god fortsättning!

• Annika A skrev om Patrik Truedsson en del av Våningen & Villan Malmö

2018-07-03

Professionell noggrann punktlig seriös Läs mer
    2018-07-04 Patrik T svarar Annika A
    Tack för det fina omdömet Annika!

• Roshanak Z skrev om Patrik Truedsson en del av Våningen & Villan Malmö

2018-07-03

Det kändes att han inte tog oss på allvar. Läs mer
    2018-07-03 Patrik T svarar Roshanak Z
    Det är tråkigt att höra att du kände så. Lycka till i er nya bostad och hoppas ni kommer att trivas.
  • Erik R skrev om Patrik Truedsson en del av Våningen & Villan Malmö

2018-07-02

Sålt villa.
    Professionel arbete. Läs mer
    2018-07-02 Patrik T svarar Erik R
    Tack för din rekommendation Erik!

Senaste försäljningarna

Bäckaängsvägen