Våningen & Villan Stockholm

Igeldammsgatan 14, 112 49 Stockholm — Visa karta

Nu har vi på Våningen & Villan vidgat våra vyer och tagit oss till Stockholm. Vårt första stockholmskontor ligger på Kungsholmen, en del av Stockholm våra hjärtan bankar lite extra för. Våra mäklare arbetar dock i hela Storstockholm för att du ska få det personliga bemötandet och kontakten som både du och din bostad behöver.

Vårt mål är att din bostadsaffär ska kännas helt trygg rakt igenom och vi anpassar vår tjänst efter dig och dina förutsättningar. Vår erfarenhet och kunskap ställer vi till ditt förfogande för att du ska kunna slappna av och slippa tänka på bostadsaffären, den sköter vi.

I vår tjänst ingår alltid, utöver traditionella tjänster, två mervärdestjänster. Välj bland extra onlinemarknadsföring, homestyling, unika kvällsbilder eller flyttstädning. Du väljer, vi säljer.

Välkommen till Våningen & Villan!

Läs vad 33 kunder tycker om Våningen & Villan Stockholm

• 2020-10-21

Monika B skrev om Magnus Jansson en del av Våningen & Villan Stockholm
    Toppen mäklare. Lättsam och enkel att samarbeta med. Håller en uppdaterad och ger råd längst med vägen. Återkopplar alltid och håller en informerad under hela processen. Lång och bred erfarenhet i branschen vilket kändes tryggt. Skulle varmt rekommendera Magnus. Läs mer
  • 2020-10-07

Hans Ö skrev om Magnus Jansson en del av Våningen & Villan Stockholm
    Sålde en 2a. Mäklaren var professionel i alla avseenden! Läs mer
  • 2020-10-06

Adam N skrev om Magnus Jansson en del av Våningen & Villan Stockholm
    När jag fick hjälp av Magnus att sälja min lägenhet visade han prov på flera goda egenskaper som gör honom till en utmärkt mäklare. Magnus är driven, lyhörd, följsam och lätt att tycka om.

Han ger ett seriöst och påläst intryck, och genom säljprocessen höll han mig ständigt uppdaterad. En komplett mäklare som är villig att "walk the extra mile" för att åstadkomma en lyckad säljprocess. Läs mer
  • 2020-10-04

Anna D skrev om Magnus Jansson en del av Våningen & Villan Stockholm
    Vi köper en liten etta på Kungsholmen, Stockholm. (Inflyttning november)

Vi blev väldigt väl bemötta. Han var bra på att följa upp och hålla kontakt. Fick till ett avslut på affären på ett bra sätt, fastän vi som köpare låg långt från säljarens önskade prisbild.

Domsagor. Magnus skötte det hela väldigt bra!

Det är en annan sak jag vill passa på att ta upp. Men den handlar inte om Magnus specifikt.:
    Om utgångspriset på en lägenhet ligger på 2,5MSEK och budgivningen slutar på ca 2,7MSEK. Är det OK att då säga att det är för lågt pris? ”Jag säljer inte för under 3,1MSEK”
    Detta hände här men vi möttes på ett ok sätt, så det gick väl bra.
    Men i andra budgivningar har säljaren stått på sig. Måste man då inte ange ett accepterat pris när man annonserar lägenheten?
    Vi som köpare lägger tid och energi på att bjuda på nåt som vi, när det verkligen gäller, aldrig skulle ha bjudit på från första början, eftersom det accepterade priset ligger långt över vad vi klarar av.
    Branschproblem?! Läs mer
  • 2020-08-10

Hannah L skrev om Magnus Jansson en del av Våningen & Villan Stockholm
    Noggrann, kunnig, trevlig och pålitlig. Mycket nöjd! Läs mer
  • 2020-08-06

Ali O skrev om Magnus Jansson en del av Våningen & Villan Stockholm
    Vi sålde vår bostad i Kista Gårdsväg 18 i Stockholm via mäklaren Magnus Jansson, han var aktiv och professionell och mycket hjälpsam, han svarat på våra frågor hela tiden och även gav oss tipsar som hjälpte oss att sälja bostaden på bra sätt.
    Han ger dig tryggheten som du behöver.
    Vi rekommenderar starkt honom.
    Vänligen Läs mer
  • 2020-07-09

Amel K skrev om Magnus Jansson en del av Våningen & Villan Stockholm
    Magnus fick i uppdrag att sälja vår 2:a på 32kvm på Kungsholmen. Vi har köpt och sålt många lägenheter men han är utan tvekan den bästa mäklaren vi någonsin har jobbat med eller träffat. Från och med nu är det Magnus vi kommer vända oss till i framtida försäljningar. Han är trygg, kunnig, noggrann och en säljare i dess allra bästa bemärkelse. Jag rekommenderar honom varmt. Läs mer
  • 2020-07-05

Johan F skrev om Magnus Jansson en del av Våningen & Villan Stockholm
    Vi har köpt ett fritidsboende.
    Vi har inte träffat Magnus personligen utan kommunicerat via telefon, sms och e-mail vilket har fungerat utmärkt.Vi uppskattar Magnus snabba handläggning och svar på våra frågor. Läs mer
  • 2020-06-29

Rafael D skrev om Magnus Jansson en del av Våningen & Villan Stockholm
    Jag har köpt en nybyggd lägenhet som Magnus har varit mäklare till. Jag tycker han skötte det jättebra med att informera om lägenheten och att vara en opartisk deltagare i köpet. Jag tror att Magnus gjorde säljaren mycket nöjd med sin tjänst och jag är väldigt nöjd.

magnus bemötte mig väldigt bra och professionelt.

Jag hade inga speciella förväntningar

Om jag någonsin ska sälja mitt boende så kontakar jag gärna Magnus igen för det Läs mer
  • 2020-06-26

Cathrine E skrev om Magnus Jansson en del av Våningen & Villan Stockholm
    Vi sålde en villa och fick mycket bra bemötande av Magnus. Han förstod snabbt husets potential och lyckades förmedla det i annonser och marknadsföringsmaterial. Han var snabb att återkoppla till oss vid frågor från spekulanter och även snabb på att återkoppla till spekulanter som varit på visningen. Han tog oss och köparna igenom affären på ett mycket smidigt och bra sätt. Läs mer
  • 2020-06-26

Lars H skrev om Magnus Jansson en del av Våningen & Villan Stockholm
    Tillmötesgående och professionell i sin yrkesroll. Läs mer
  • 2020-06-15

Lolitha Karin Maria N skrev om Våningen & Villan Stockholm
    Emma har kämpat för att få sålt vår villa i Corona-tider med gott mod. Emma har varit mycket serviceinriktad med en mycket god återkoppling på vad som hänt och ska hända.
    Vår upplevelse är att Emma utfört sitt uppdrag med bravur och vi kan med gott samvete rekommendera henne. Läs mer
  • 2020-05-24

Hans-inge Patrik N skrev om Våningen & Villan Stockholm
    Sålt 300 kvm villa i Stockholm Västerort med start strax före Coronapandemin. Har blivit mycket bra bemött av mäklaren, fått en gedigen arbetsinsats med tillhörande mycket god kommunikation av mäklaren. Mina förväntningar gällande yrkeskunskaper och sociala förmågor hos mäklaren är fullt tillgodosedda! Läs mer
  • 2020-05-05

Magnus C skrev om Magnus Jansson en del av Våningen & Villan Stockholm
    Vi köpte en stuga i Hundfjället, Sälen och Magnus var väldigt enkel att få tag på och vi fick snabbt svar på våra frågor. Trevligt bemötande och välinformerad om området och Brf:en. Läs mer
  • Christina F

2020-04-29

Christina F skrev om Våningen & Villan Stockholm
    Mkt trevligt bemötande på alla sätt av en kunnig, hjälpsam mäklare.
    Mkt nöjd +++++ Läs mer
  • 2020-03-30

Roger B skrev om Våningen & Villan Stockholm
    Emma är kunnig, påläst, snabb och professionell. Läs mer
  • Eric J

2020-03-13

Eric J skrev om Magnus Jansson en del av Våningen & Villan Stockholm
    Magnus satt lugnt i båten och rodde i hamn vår lägenhetsförsäljning på bästa sätt för oss som säljare, och som jag uppfattar till lika stor glädje för säljaren.

Med hans starka engagemang från start till mål rekommenderar vi gladeligen Magnus på Våningen och Villan till dig som ska sälja en lägenhet i Stockholm. Läs mer
  • 2020-03-13

Filip M skrev om Våningen & Villan Stockholm
    Supertrevlig och professionell. Läs mer
  • 2020-02-27

Caroline L skrev om Magnus Jansson en del av Våningen & Villan Stockholm
    Engagerad, duktig och professionell tycker jag att Magnus var under min lägenhetsförsäljning. Känner stort förtroende för honom varför jag för andra gången valde honom som mäklare och blev återigen väldigt nöjd vad gäller min försäljning. Kan varmt rekommendera Magnus! Läs mer
  • Hani B

2018-08-13

Hani B skrev om Våningen & Villan Stockholm
    Jag köpte en 3a på Hundlokegränd . Efter en rejälbudgivning så vann jag. Min första bostadsrätt så jag visste inte riktigt hur det fungerar med sådant köp. Nicki var väldigt smidig på aatt svara på telefon o visade mig lägenheten om och om igen flera gånger då jag alltid glömde mått osv... jag blev bemött med mycket kärlek och respekt, måste säga att nicki förstjänar 10stjärnor med tanken på servicen jag fått för att ha vart så jobbig kund. Jag har kännt mig väldigt trygg under affären. Läs mer
  • 2018-07-02

Andreas E skrev om Våningen & Villan Stockholm
    Bostadsrätt 74m2.
    Trevlig. Alltid glad och tillmötesgående. Bästa service.
    Komplicerad försäljning som sammanföll med att marknaden stod helt still. Väldigt många som kom men väldigt få ville lägga bud så det var svettigt. Kände att Anna hela tiden stöttade ochh gjorde allt som gick för att slutligen få till en försäljning. Läs mer
  • 2018-07-01

Isabelle A skrev om Våningen & Villan Stockholm
    Anna är trevlig, proffsig och tillmötesgående. Fick hjälp med både lägenhetsförsäljning samt köp av henne. Läs mer
  • 2018-06-29

Elsa L skrev om Våningen & Villan Stockholm
    Köpt lägenhet i midsommarkransen
    Köpet gick dåligt till i slutet för att mäklaren sa att det fanns nån som va villig att betala högre men att jag skulle få den för lite mindre om jag tog den idag ,de va mitt första köp så jag gjorde ju de men nu så här efteråt så känns det fel å jag tycker mäklaren borde ha fixat upp det bättre å inte tillåta att de går till på de viset.
    Annars var det väl ganska bra.
    Mäklaren var trevlig Läs mer
  • Maria H

2018-06-28

Maria H skrev om Våningen & Villan Stockholm
    Anna är väldigt kunnig inom sitt expertområde och försäljningen av min bostadsrätt blev då väldigt trygg och effektiv. Annas arbetsinsats var dessutom mycket över förväntan vilket fick mig att känna mig speciell och prioriterad. Anna gav helt enkelt det lilla extra som man önskar att varje mäklare skulle göra! Läs mer
    Anna B gillar detta
  • 2018-06-22

Federica A skrev om Våningen & Villan Stockholm
    Bra och varm bemötande, mycket kunskap om objektekt, alla våra frågor besvarades. Bra vägledning i detaljerna kring underskrivningen av överlåtelse avtalet. Bra kontinuerlig kontakt under budgivningen. Läs mer
  • Christina E

2018-06-12

Christina E skrev om Våningen & Villan Stockholm
    Mycket positiv mäklare som inger mycket trygghet. Pålitlig och entusiastisk. Är med oss säljare hela vägen och deltar även i inspektionen av huset. Har stor och lång erfarenhet. Skicklig på att bemöta olika människor. Kreativa idéer till nyttan av huset. Läs mer
  • 2018-04-08

Erik H skrev om Våningen & Villan Stockholm
    Kunning och engagerad, alltid redo att bistå med råd och att göra det lilla extra. Läs mer
  • 2017-11-02

Josefine E skrev om Våningen & Villan Stockholm
    Otroligt proffsig och duktig! Såg dessutom till så att vi fick försäljningsrekord i föreningen på vår lägenhet. Kommer definitivt anlita igen i framtiden! Läs mer
  • 2017-10-12

Petra S skrev om Våningen & Villan Stockholm
    Lätt att få kontakt med. Trevligt och hjälpsamt bemötande! Läs mer
  • 2017-10-11

Andréas W skrev om Våningen & Villan Stockholm
    Toppenmäklare, skötte försäljningen och allt runt omkring på ett bra och förtroendeingivande sätt. Läs mer
  • 2017-09-05

Rune F skrev om Våningen & Villan Stockholm
    Trevlig, proffesionell och kunnig. En komplett mäklare utan påklistrade säljarfasoner. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2017-09-05

Ulf E skrev om Våningen & Villan Stockholm
    Utmärkt och väldigt bra. Texten måste vara åtminstonde 30 tecken, men jag behöver inte skriva mer. Läs mer
  • Fredrik W

2017-06-14

Fredrik W skrev om Våningen & Villan Stockholm
    Anna sålde nyligen min lägenhet på Kungsholmen och jag kunde inte vara mer nöjd. Jag valde att arbeta med henne för att hon gav ett förtroendeingivande intryck och att jag verkligen trodde på att hon skulle göra sitt allra bästa. Nu i efterhand kan jag säga att jag är supernöjd med mitt val och hur Anna hanterade hela processen och alla dess steg. Läs mer
    2017-06-14 Anna B svarar Fredrik W
    Tusen tack för den fina rekommendationen, Fredrik! Jag är glad att du är nöjd med affären.

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte