Våningen & Villan Stockholm

Våningen & Villan Stockholm

Nu har vi på Våningen & Villan vidgat våra vyer och tagit oss till Stockholm. Vårt första stockholmskontor ligger på Kungsholmen, en del av Stockholm våra hjärtan bankar lite extra för. Våra mäklare arbetar dock i hela Storstockholm för att du ska få det personliga bemötandet och kontakten som både du och din bostad behöver.

Vårt mål är att din bostadsaffär ska kännas helt trygg rakt igenom och vi anpassar vår tjänst efter dig och dina förutsättningar. Vår erfarenhet och kunskap ställer vi till ditt förfogande för att du ska kunna slappna av och slippa tänka på bostadsaffären, den sköter vi.

I vår tjänst ingår alltid, utöver traditionella tjänster, två mervärdestjänster. Välj bland extra onlinemarknadsföring, homestyling, unika kvällsbilder eller flyttstädning. Du väljer, vi säljer.

Välkommen till Våningen & Villan!

Läs vad 43 kunder tycker om Våningen & Villan Stockholm 2

• köpte sin lägenhet med hjälp av Magnus Jansson en del av Våningen & Villan Stockholm
    • Södermalm
    2021-07-21
    Allt var enkelt, proffsigt och tydligt!
    • Årsta
    2021-05-14
    Mycket bra kommunikation, tydlig och snabb att svara! Trevlig i sitt bemötande och allt rörande bostadsköpet har fungerat fint. Rekommenderas!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Magnus Jansson en del av Våningen & Villan Stockholm
    • Kungsholmen - Fredhäll
    2021-03-22
    Är supernöjd med Magnus! Kan varmt rekommendera honom!
    2021-03-22
    Prosessen med å kjøpe leiligheten med Magnus gikk veldig fint. Han ga oss løpende oppdateringer, svarte på spørsmålene vi hadde rundt prosessen. Hyggelig og dyktig megler. Anbefaler han videre.
    • Kungsholmen - Fredhäll
    2021-03-21
    Har sålt och köpt bostadsrätt via Magnus tre gånger nu och alltid fungerat kanon! När vi sålt har han säkert guidat oss genom processen och alltid lyckats med konststycket att leta fram många spekulanter vilket gett höga slutpriser. Kan varmt rekommendera Magnus!

Mvh Viktor
    2021-03-21
    "Kunde inte önskat oss en bättre mäklare från början till slut. Gick igenom hela vägen med oss på bästa möjliga sätt. Viktigast av allt, lättillgänglig, lyhörd och väl målinriktad. Tack för ett väl utfört arbete! Vi kommer alltid höra av oss till Magnus i framtiden
    2021-03-08
    Sammantaget en trevlig o proffsig och engagerad mäklare
    • Södermalm
    2021-02-09
    Magnus är engagerad för sina kunder, alltid tillgänglig och har stor kunskap om objekt, prisnivåer och köparnas önskemål.
    Jag har anlitat Magnus vid ett par tillfällen och alltid varit lika nöjd.
    2021-01-31
    En seriös och duktig mäklare som jag rekommenderar.
  • David S
    2020-12-23
    Proffsigt bemötande, Magnus har koll på området och möjliggjorde en snabb och smidig försäljning.
    Tack!
    2020-10-21
    Toppen mäklare. Lättsam och enkel att samarbeta med. Håller en uppdaterad och ger råd längst med vägen. Återkopplar alltid och håller en informerad under hela processen. Lång och bred erfarenhet i branschen vilket kändes tryggt. Skulle varmt rekommendera Magnus.
    • Frösunda
    2020-10-07
    Sålde en 2a. Mäklaren var professionel i alla avseenden!
    2020-10-06
    När jag fick hjälp av Magnus att sälja min lägenhet visade han prov på flera goda egenskaper som gör honom till en utmärkt mäklare. Magnus är driven, lyhörd, följsam och lätt att tycka om.

Han ger ett seriöst och påläst intryck, och genom säljprocessen höll han mig ständigt uppdaterad. En komplett mäklare som är villig att "walk the extra mile" för att åstadkomma en lyckad säljprocess.
    2020-10-04
    Vi köper en liten etta på Kungsholmen, Stockholm. (Inflyttning november)

Vi blev väldigt väl bemötta. Han var bra på att följa upp och hålla kontakt. Fick till ett avslut på affären på ett bra sätt, fastän vi som köpare låg långt från säljarens önskade prisbild.

Domsagor. Magnus skötte det hela väldigt bra!

Det är en annan sak jag vill passa på att ta upp. Men den handlar inte om Magnus specifikt.:
    Om utgångspriset på en lägenhet ligger på 2,5MSEK och budgivningen slutar på ca 2,7MSEK. Är det OK att då säga att det är för lågt pris? ”Jag säljer inte för under 3,1MSEK”
    Detta hände här men vi möttes på ett ok sätt, så det gick väl bra.
    Men i andra budgivningar har säljaren stått på sig. Måste man då inte ange ett accepterat pris när man annonserar lägenheten?
    Vi som köpare lägger tid och energi på att bjuda på nåt som vi, när det verkligen gäller, aldrig skulle ha bjudit på från första början, eftersom det accepterade priset ligger långt över vad vi klarar av.
    Branschproblem?!
    • Vasastan
    2020-08-10
    Noggrann, kunnig, trevlig och pålitlig. Mycket nöjd!
    2020-08-06
    Vi sålde vår bostad i Kista Gårdsväg 18 i Stockholm via mäklaren Magnus Jansson, han var aktiv och professionell och mycket hjälpsam, han svarat på våra frågor hela tiden och även gav oss tipsar som hjälpte oss att sälja bostaden på bra sätt.
    Han ger dig tryggheten som du behöver.
    Vi rekommenderar starkt honom.
    Vänligen
    2020-07-09
    Magnus fick i uppdrag att sälja vår 2:a på 32kvm på Kungsholmen. Vi har köpt och sålt många lägenheter men han är utan tvekan den bästa mäklaren vi någonsin har jobbat med eller träffat. Från och med nu är det Magnus vi kommer vända oss till i framtida försäljningar. Han är trygg, kunnig, noggrann och en säljare i dess allra bästa bemärkelse. Jag rekommenderar honom varmt.
    • Hundfjället
    2020-07-05
    Vi har köpt ett fritidsboende.
    Vi har inte träffat Magnus personligen utan kommunicerat via telefon, sms och e-mail vilket har fungerat utmärkt.Vi uppskattar Magnus snabba handläggning och svar på våra frågor.
    2020-06-29
    Jag har köpt en nybyggd lägenhet som Magnus har varit mäklare till. Jag tycker han skötte det jättebra med att informera om lägenheten och att vara en opartisk deltagare i köpet. Jag tror att Magnus gjorde säljaren mycket nöjd med sin tjänst och jag är väldigt nöjd.

magnus bemötte mig väldigt bra och professionelt.

Jag hade inga speciella förväntningar

Om jag någonsin ska sälja mitt boende så kontakar jag gärna Magnus igen för det
  • sålde sitt hus med hjälp av Magnus Jansson en del av Våningen & Villan Stockholm
    • Trosa
    2020-06-26
    Vi sålde en villa och fick mycket bra bemötande av Magnus. Han förstod snabbt husets potential och lyckades förmedla det i annonser och marknadsföringsmaterial. Han var snabb att återkoppla till oss vid frågor från spekulanter och även snabb på att återkoppla till spekulanter som varit på visningen. Han tog oss och köparna igenom affären på ett mycket smidigt och bra sätt.
  • köpte sitt hus med hjälp av Magnus Jansson en del av Våningen & Villan Stockholm
    • Trosa
    2020-06-26
    Tillmötesgående och professionell i sin yrkesroll.
  • sålde sitt hus med hjälp av Våningen & Villan Stockholm
    • 184.0 m²
    • Hässelby Södra Villastad
    2020-06-15
    Emma har kämpat för att få sålt vår villa i Corona-tider med gott mod. Emma har varit mycket serviceinriktad med en mycket god återkoppling på vad som hänt och ska hända.
    Vår upplevelse är att Emma utfört sitt uppdrag med bravur och vi kan med gott samvete rekommendera henne.
  • sålde sitt hus med hjälp av Våningen & Villan Stockholm
    • 184.0 m²
    • Hässelby Södra Villastad
    2020-05-24
    Sålt 300 kvm villa i Stockholm Västerort med start strax före Coronapandemin. Har blivit mycket bra bemött av mäklaren, fått en gedigen arbetsinsats med tillhörande mycket god kommunikation av mäklaren. Mina förväntningar gällande yrkeskunskaper och sociala förmågor hos mäklaren är fullt tillgodosedda!
    • Hundfjället
    2020-05-05
    Vi köpte en stuga i Hundfjället, Sälen och Magnus var väldigt enkel att få tag på och vi fick snabbt svar på våra frågor. Trevligt bemötande och välinformerad om området och Brf:en.
  • Christina F
    sålde sin lägenhet med hjälp av Våningen & Villan Stockholm
    • 2.5:a
    • 68.0 m²
    2020-04-29
    Mkt trevligt bemötande på alla sätt av en kunnig, hjälpsam mäklare.
    Mkt nöjd +++++
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Våningen & Villan Stockholm
    • 3:a
    • 78.0 m²
    • Kvarnholmen
    2020-03-30
    Emma är kunnig, påläst, snabb och professionell.
  • Eric J
    2020-03-13
    Magnus satt lugnt i båten och rodde i hamn vår lägenhetsförsäljning på bästa sätt för oss som säljare, och som jag uppfattar till lika stor glädje för säljaren.

Med hans starka engagemang från start till mål rekommenderar vi gladeligen Magnus på Våningen och Villan till dig som ska sälja en lägenhet i Stockholm.
    2020-03-13
    Supertrevlig och professionell.
    2020-02-27
    Engagerad, duktig och professionell tycker jag att Magnus var under min lägenhetsförsäljning. Känner stort förtroende för honom varför jag för andra gången valde honom som mäklare och blev återigen väldigt nöjd vad gäller min försäljning. Kan varmt rekommendera Magnus!
  • Hani B
    2018-08-13
    Jag köpte en 3a på Hundlokegränd . Efter en rejälbudgivning så vann jag. Min första bostadsrätt så jag visste inte riktigt hur det fungerar med sådant köp. Nicki var väldigt smidig på aatt svara på telefon o visade mig lägenheten om och om igen flera gånger då jag alltid glömde mått osv... jag blev bemött med mycket kärlek och respekt, måste säga att nicki förstjänar 10stjärnor med tanken på servicen jag fått för att ha vart så jobbig kund. Jag har kännt mig väldigt trygg under affären.
    2018-07-02
    Bostadsrätt 74m2.
    Trevlig. Alltid glad och tillmötesgående. Bästa service.
    Komplicerad försäljning som sammanföll med att marknaden stod helt still. Väldigt många som kom men väldigt få ville lägga bud så det var svettigt. Kände att Anna hela tiden stöttade ochh gjorde allt som gick för att slutligen få till en försäljning.
    2018-07-01
    Anna är trevlig, proffsig och tillmötesgående. Fick hjälp med både lägenhetsförsäljning samt köp av henne.
    2018-06-29
    Köpt lägenhet i midsommarkransen
    Köpet gick dåligt till i slutet för att mäklaren sa att det fanns nån som va villig att betala högre men att jag skulle få den för lite mindre om jag tog den idag ,de va mitt första köp så jag gjorde ju de men nu så här efteråt så känns det fel å jag tycker mäklaren borde ha fixat upp det bättre å inte tillåta att de går till på de viset.
    Annars var det väl ganska bra.
    Mäklaren var trevlig
  • Maria H
    2018-06-28
    Anna är väldigt kunnig inom sitt expertområde och försäljningen av min bostadsrätt blev då väldigt trygg och effektiv. Annas arbetsinsats var dessutom mycket över förväntan vilket fick mig att känna mig speciell och prioriterad. Anna gav helt enkelt det lilla extra som man önskar att varje mäklare skulle göra!
    2018-06-22
    Bra och varm bemötande, mycket kunskap om objektekt, alla våra frågor besvarades. Bra vägledning i detaljerna kring underskrivningen av överlåtelse avtalet. Bra kontinuerlig kontakt under budgivningen.
  • Christina E
    2018-06-12
    Mycket positiv mäklare som inger mycket trygghet. Pålitlig och entusiastisk. Är med oss säljare hela vägen och deltar även i inspektionen av huset. Har stor och lång erfarenhet. Skicklig på att bemöta olika människor. Kreativa idéer till nyttan av huset.
    2018-04-08
    Kunning och engagerad, alltid redo att bistå med råd och att göra det lilla extra.
    2017-11-02
    Otroligt proffsig och duktig! Såg dessutom till så att vi fick försäljningsrekord i föreningen på vår lägenhet. Kommer definitivt anlita igen i framtiden!
    2017-10-12
    Lätt att få kontakt med. Trevligt och hjälpsamt bemötande!
    2017-10-11
    Toppenmäklare, skötte försäljningen och allt runt omkring på ett bra och förtroendeingivande sätt.
    2017-09-05
    Trevlig, proffesionell och kunnig. En komplett mäklare utan påklistrade säljarfasoner. Rekommenderas varmt.
    2017-09-05
    Utmärkt och väldigt bra. Texten måste vara åtminstonde 30 tecken, men jag behöver inte skriva mer.
  • Fredrik W
    2017-06-14
    Anna sålde nyligen min lägenhet på Kungsholmen och jag kunde inte vara mer nöjd. Jag valde att arbeta med henne för att hon gav ett förtroendeingivande intryck och att jag verkligen trodde på att hon skulle göra sitt allra bästa. Nu i efterhand kan jag säga att jag är supernöjd med mitt val och hur Anna hanterade hela processen och alla dess steg.
    Tusen tack för den fina rekommendationen, Fredrik! Jag är glad att du är nöjd med affären. Våningen & Villan Stockholm